Is een goede linkse traditie, zag je in de SU waar aanhangers van trotzky werden vermoord, in de spaanse burgeroorlog net zo goedquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:39 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Ik vind het altijd wel vermakelijk als ''statists'' met elkaar gaan op de vuist gaan
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
De D "antifacisten" hebben op de partijdag van Die Linken (de ouwe SED in een modern jasje) Sarah Wagenknecht (de vriendin van Oscar Lafontaine), een extreem linkse dame, een taart in het gezicht gedrukt omdat ze niet links genoeg is in hun ogen, ze had namelijk wat gezegd over de grenzen van de opvangcapaciteit voor vluchtelingen in D
Splet, krijgt hem echt vol in haar smoel
De grootste statisten zitten aan de rechterzijde. Met hun bailouts en gegeil op het leger.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:39 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Ik vind het altijd wel vermakelijk als ''statists'' met elkaar gaan op de vuist gaan
Ben jij het met de Taarters eens of met deze dame?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De grootste statisten zitten aan de rechterzijde. Met hun bailouts en gegeil op het leger.
Pim Fortuyn werd getaart door dit soort " antifacisten" nu is de topvrouw van de SED, euh, die Linke aan de beurt omdat ze te "rechts" zou zijnquote:
Sorry ik ken het hele mens nietquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pim Fortuyn werd getaart door dit soort " antifacisten" nu is de topvrouw van de SED, euh, die Linke aan de beurt omdat ze te "rechts" zou zijn
- "We kunnen niet iedereen opvangen, we moeten de oorzaak aanpakken zodat mensen niet hoeven te vluchten"quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
De reden waarom ze getaart werd, oa dit interview
Pim Fortuyn zei, we moeten éérst de mensen die al in Nederland wonen goed kunnen helpenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
- "We kunnen niet iedereen opvangen, we moeten de oorzaak aanpakken zodat mensen niet hoeven te vluchten"
- BAM! TORTE IN JE BAKKES
Wat?
Helaas, niet iedereen kan Duits. Ik ben alleen het Nederlands en Frans vloeiend machtig. En steenkolen Engels. Niet meer. Heb je een met ondertiteling? Helaas kan ik met de Franse taal buiten Wallonië, Frankrijk en Quebec (Canadese provincie met 8 miljoen inwoners waar Frans de eerste taal is) alleen maar terecht in grote delen van donker afrika en een paar andere derdewereldnaties.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Daar heeft Maggie denk ik weinig problemen mee, sterker nog, ze moedigt mensen juist aan om vooral meer taarten te gooien, bij voorkeur frambozen met slagroom.quote:
Je moet ook niet proberen enige logica in de denkwijze van antifa's te ontdekken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
- "We kunnen niet iedereen opvangen, we moeten de oorzaak aanpakken zodat mensen niet hoeven te vluchten"
Wat?
Jonge vrouw nog, LaFontaine die zal wel tegen de 70 lopen tegenwoordig of niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ze klinkt als een verstandige vrouw. Het filmpje met die ondertiteling 'schockierende rede'. Wat zijn Duitsers toch een stel pussies geworden in de laatste 20 jaar. Het is van extreem naar extreem alleen dan helemaal de andere kant op. Wat een land.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:17 schreef frietenstamp het volgende:
Zij was ook tegen het over de balk smijten van tientallen miljarden euro's van hardwerkende burgers naar Griekenland, banken en speculanten terwijl de problemen daarmee niet opgelost maar vergroot worden.
Zwitserland en Luxemburg zijn derdewereldnaties?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:05 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Helaas, niet iedereen kan Duits. Ik ben alleen het Nederlands en Frans vloeiend machtig. En steenkolen Engels. Niet meer. Heb je een met ondertiteling? Helaas kan ik met de Franse taal buiten Wallonië, Frankrijk en Quebec (Canadese provincie met 8 miljoen inwoners waar Frans de eerste taal is) alleen maar terecht in grote delen van donker afrika en een paar andere derdewereldnaties.Misschien toch maar een derde taal leren.
Ja, ben ik het ook wel mee eens idd. Ook met wat ze over Erdogan zei trouwens.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:17 schreef frietenstamp het volgende:
Zij was ook tegen het over de balk smijten van tientallen miljarden euro's van hardwerkende burgers naar Griekenland, banken en speculanten terwijl de problemen daarmee niet opgelost maar vergroot worden.
Normaal met dat tuig praten kun je ook niet...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:01 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Wat?
Aha, dan kunnen we die aan het lijstje toevoegen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:32 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zwitserland en Luxemburg zijn derdewereldnaties?
Links en rechts zijn allebei statisten. De tijd van het klassiek liberalisme is allang voorbij.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De grootste statisten zitten aan de rechterzijde. Met hun bailouts en gegeil op het leger.
Tja, je ziet wel vaker in extremistische, collectivistische groeperingen dat de ene partij de ander uiteindelijk wil vernietigen(omdat de ander te gematigd zou zijn of verraad gepleegd zou hebben).quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een goede linkse traditie, zag je in de SU waar aanhangers van trotzky werden vermoord, in de spaanse burgeroorlog net zo goed
Een klassieke jij-bak, hij doet het gewoon!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Alsof rechtsen nooit met elkaar op de vuist gaan. Zie Amerika. Zie PVV vs Stormfront.
Word jij niet een beetje bang bij die extreem-ultra-linksjes dan?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Alsof rechtsen nooit met elkaar op de vuist gaan. Zie Amerika. Zie PVV vs Stormfront.
Nee. Een jij-bak is om dit exclusief aan iets of iemand toe te schrijven.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:05 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Een klassieke jij-bak, hij doet het gewoon!
Niet echt. Itt extreem rechts is het effect op de mainstream marginaal.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Word jij niet een beetje bang bij die extreem-ultra-linksjes dan?
Ik hou sws niet van geweld of agressie, eerlijk gezegd. Ik ben wel iemand die zich erop aanpast wrs ook. Ik hou mijn mond dan wel, maar in principe word je dan dus geïntimideerd door geweld en agressie. Kwalijke zaak.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Niet echt. Itt extreem rechts is het effect op de mainstream marginaal.
Dat rechtsen dat doen, is het nog geen reden voor links om het ook maar te doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
In Luxemburg spreken ze Luxemburgs.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:32 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zwitserland en Luxemburg zijn derdewereldnaties?
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
In Luxemburg spreken ze Luxemburgs.
De Grote Kale Leider toeterde wel meer onzin.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Pim Fortuyn zei, we moeten éérst de mensen die al in Nederland wonen goed kunnen helpen
(de allochtonen) vóórdat we er meer binnen laten....
dat mocht je ook niet zeggen...
Letzeburgs.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
In Luxemburg spreken ze Luxemburgs.
Waarom is zij extreemlinks , volgens jouw normen ?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
De D "antifacisten" hebben op de partijdag van Die Linken (de ouwe SED in een modern jasje) Sarah Wagenknecht (de vriendin van Oscar Lafontaine), een extreem linkse dame, een taart in het gezicht gedrukt
Scheelt dat het geen stronttaart isquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
De D "antifacisten" hebben op de partijdag van Die Linken (de ouwe SED in een modern jasje) Sarah Wagenknecht (de vriendin van Oscar Lafontaine), een extreem linkse dame, een taart in het gezicht gedrukt omdat ze niet links genoeg is in hun ogen, ze had namelijk wat gezegd over de grenzen van de opvangcapaciteit voor vluchtelingen in D
Splet, krijgt hem echt vol in haar smoel
Wat is er extreem-links aan haar? Ok, ze verwart het huidige parasitaire economische model met kapitalisme, maar dat komt meer voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar ben jij nu voor deze dame of voor de taartgooier?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Waarom is zij extreemlinks , volgens jouw normen ?
Ze werd in 1989 lid van de SED, toen heel de DDR liep te demonstreren voor vrijheid koos zij de kant van de partij. Ze behoort tot de linkervleugel van "die Linke" de opvolgerpartij van de SED en weigert de DDR als een onrechtstaat te zien of te benoemen.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is er extreem-links aan haar? Ok, ze verwart het huidige parasitaire economische model met kapitalisme, maar dat komt meer voor.
En jij Piet voor welke van de 2 ben jij, je hebt een aversie tegen links, en wat de taart gooit is nog linkser.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar ben jij nu voor deze dame of voor de taartgooier?
Hokjesgeest en begripsdwang dus. Verrassend.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Ze werd in 1989 lid van de SED, toen heel de DDR liep te demonstreren voor vrijheid koos zij de kant van de partij. Ze behoort tot de linkervleugel van "die Linke" de opvolgerpartij van de SED en weigert de DDR als een onrechtstaat te zien of te benoemen.
Als dit je enige antwoord is, tja,quote:Op zondag 29 mei 2016 09:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hokjesgeest en begripsdwang dus. Verrassend.
Ik hoor een mevrouw met een heel redelijk en gematigd verhaal. Ik heb geen moeite met het gebruik van termen als links en rechts ter ordening en overzich, maar het onbeargumenteerd wegzetten als radicaal of extreem-links zoals vaak gebeurt dient slechts het wegzetten, dan hoeven we daar niet meer naar te luisteren.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als dit je enige antwoord is, tja,
Het laat wel zien dat jouw opwinding over het mogelijk verval van de rechtstaat nogal een berg onzin is.
Je zou er goed aan doen je mening over deze mevrouw niet te baseren op één kort interview. jij hebt geen enkele moeite met het wegzetten van mensen, daar doe je het zelf te vaak voor, jij grossiert in het gebruik van Neo Liberaal als scheldwoord.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hoor een mevrouw met een heel redelijk en gematigd verhaal. Ik heb geen moeite met het gebruik van termen als links en rechts ter ordening en overzich, maar het onbeargumenteerd wegzetten als radicaal of extreem-links zoals vaak gebeurt dient slechts het wegzetten, dan hoeven we daar niet meer naar te luisteren.
Daarnaast hebben we de trend dat mensen een bepaald begrip kiezen om hun standpunt ten aanzien van een kwestie mee aan te duiden. Dat is op zich prima, maar dan gaan ze zeuren dat anderen dat begrip ook moeten onderschrijven, anders waren ze blijkbaar voor of ondersteunden ze het. Of dat nou de Armeense genocide is, discriminatie, antisemitisch, racisme, extreem-rechts, en als je dan prima je eigen woorden kunt kiezen, zoals deze Duitse dame duidelijk laat horen, dan ben je dus voor de DDR, voor Turkije, voor antisemitisme, voor Fortuyn etc. Luister nou gewoon naar wat mensen zelf zeggen met hun eigen woorden, en probeer ze niet een woord op te dringen. Hoe fout zij misschien ook wel over de DDR denkt, dat w
eet ik niet, en het feit dat ze het woord Unrechtsstaat niet gebruikt maakt niet dat ik daar meer van weet.
Ze zegt meer in dat interview dan de gemiddelde Nederlandse politicus in een jaar, uiteraard geholpen door het feit dat ze het maken van volzinnen en het zonder haperingen en euh's uitspreken daarvan wel beheerst.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zou er goed aan doen je mening over deze mevrouw niet te baseren op één kort interview.
Ik zit niet te drammen dat je mijn typering of woordgebruik moet overnemen, want anders ben je een goedprater bla bla. Ook al ben je er niet zo goed in, ik laat je altijd je eigen woorden kiezen en probeer die dan op de inhoud te beoordelen, ook al is die er zelden.quote:jij hebt geen enkele moeite met het wegzetten van mensen, daar doe je het zelf te vaak voor, jij grossiert in het gebruik van Neo Liberaal als scheldwoord.
Dat was in 1989..... 27 jaar geleden. Haar mening kan anders zijn in 2016 ?quote:Op zondag 29 mei 2016 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Ze werd in 1989 lid van de SED, toen heel de DDR liep te demonstreren voor vrijheid koos zij de kant van de partij. Ze behoort tot de linkervleugel van "die Linke" de opvolgerpartij van de SED en weigert de DDR als een onrechtstaat te zien of te benoemen.
ROTFLMAOquote:Op zondag 29 mei 2016 11:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat was in 1989..... 27 jaar geleden. Haar mening kan anders zijn in 2016 ?
Maar ze was toen in DDR-normen gemeten, gezagstrouw conservatief links.
Dat kun je niet extreem-links noemen Noem het stalinistisch, noem het totalitair links.
Mja, en nog steeds heb je geen enkel weerwoord op waarom ik de dame extreem links noem, noch met de constatering dat jij helemaal niet hecht aan de rechtstaat. Nee, om de een of andere vage reden ben je pissig dat ik mevr aan de linkerzijde van een partij waarbij de SP afsteekt als een soort PvdA extreem links wens te noemen. Dat zij goed uit haar woorden kan komen heeft daar niets mee te maken.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zegt meer in dat interview dan de gemiddelde Nederlandse politicus in een jaar, uiteraard geholpen door het feit dat ze het maken van volzinnen en het zonder haperingen en euh's uitspreken daarvan wel beheerst.
[..]
Ik zit niet te drammen dat je mijn typering of woordgebruik moet overnemen, want anders ben je een goedprater bla bla. Ook al ben je er niet zo goed in, ik laat je altijd je eigen woorden kiezen en probeer die dan op de inhoud te beoordelen, ook al is die er zelden.
Nee, je opent een topic waarbij je haar meteen in een hokje wegstopt, weg ja. Vervolgens zit er dan een filmpje waar ze een deel van haar standpunten uit de doeken doet, en dat ademt verdomd weinig Pol Pot. En dan kom je met een argument voor je hokjesgeest dat bestaat in een haar weigering om een term over te nemen die slechts de versimpeling dient.quote:Op zondag 29 mei 2016 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, en nog steeds heb je geen enkel weerwoord op waarom ik de dame extreem links noem, noch met de constatering dat jij helemaal niet hecht aan de rechtstaat. Nee, om de een of andere vage reden ben je pissig dat ik mevr aan de linkerzijde van een partij waarbij de SP afsteekt als een soort PvdA extreem links wens te noemen. Dat zij goed uit haar woorden kan komen heeft daar niets mee te maken.
Mvr Wagenknecht extreem links noemen is niet wegzetten in een hokje, dat is gewoon een geit een geit noemen.quote:Op zondag 29 mei 2016 13:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je opent een topic waarbij je haar meteen in een hokje wegstopt, weg ja. Vervolgens zit er dan een filmpje waar ze een deel van haar standpunten uit de doeken doet, en dat ademt verdomd weinig Pol Pot. En dan kom je met een argument voor je hokjesgeest dat bestaat in een haar weigering om een term over te nemen die slechts de versimpeling dient.
Entartagequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |