abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162565883
Laag inkomen? Eigen schuld!

Tegenwoordig leven we in een samenleving waar de economie de overhand heeft, een samenleving van veel en hard werken. Het is namelijk zo dat hoe harder je werkt, hoe meer je verdient (en dus ook hoe meer aanzien je hebt). Verdien je weinig? Dan heb je dit aan jezelf te danken, want dan werk je blijkbaar niet hard genoeg.

Je ziet tegenwoordig veel getalenteerde (jonge) volwassenen die al veel bereikt hebben. Dat is hoe het tegenwoordig werkt. Wil je uitblinken? Dan kan dat maar op één manier; namelijk hard studeren en hard werken. Lukt dit niet? Dan heb je dus niet goed genoeg je best gedaan, zo simpel is het. Zo zijn er mensen die doorstuderen na hun leerplicht en een hoog diploma behalen. Maar er zijn ook mensen die na hun leerplicht stoppen met studeren en genoegen nemen met een mbo -, of zelfs vmbo-diploma. Vind je het gek dat je geen goede baan kan vinden, dan had je maar door moeten studeren.
Natuurlijk zijn er mensen die kiezen voor de makkelijke weg en niet doorstuderen, maar dan mogen zij ook niet klagen dat zij niet genoeg verdienen of geen ‘goede’ baan kunnen vinden. Iedereen kan namelijk doorstuderen. Financieel niet haalbaar? Onzin. Er bestaat ook zoiets als een leenstelsel.

Denk ook aan tv-presentatoren als de Nederlandse Linda de Mol (met een salaris van ¤ 1 miljoen per jaar) en Matthijs van Nieuwkerk (met ¤ 580.000 per jaar) maar ook de Amerikaanse Oprah Winfrey, die in 2006 zelfs $ 260 miljoen (is ¤ 295) verdiende (en dat voor een vijfdaagse werkweek). Zij hebben hier immers hard voor moeten studeren en werken keihard voor hun geld. Zij verdienen wat zij horen te verdienen en hebben er alles aan gedaan om te staan waar ze nu staan. Dus zal jij dat ook moeten doen. Heb je nog niks bereikt in je leven of zal je niks bereiken, dan is dit je eigen schuld. Je hebt niet hard genoeg je best gedaan. Iets in het leven bereiken is je eigen verantwoordelijkheid. Heb je succes? Dan heb je dit aan jezelf te danken. Faal je? Dan is dit je eigen schuld.

Zit jij nu dus voor de computer, telefoon of welke manier ook en je leest dit en je beseft dat je niet functioneert op HBO of WO niveau? Laat het dan duidelijk zijn waar het aan ligt, aan jezelf dus.
pi_162565933
Hanze-aids
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:37:12 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162566102
God, de domheid...l
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_162566139
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:28 schreef AnnaGHaar het volgende:
Laag inkomen? Eigen schuld!

Tegenwoordig leven we in een samenleving waar de economie de overhand heeft, een samenleving van veel en hard werken. Het is namelijk zo dat hoe harder je werkt, hoe meer je verdient (en dus ook hoe meer aanzien je hebt). Verdien je weinig? Dan heb je dit aan jezelf te danken, want dan werk je blijkbaar niet hard genoeg.
Over het algemeen werkt het wel degelijk zo inderdaad. Uitzonderingen daargelaten,
quote:
Je ziet tegenwoordig veel getalenteerde (jonge) volwassenen die al veel bereikt hebben. Dat is hoe het tegenwoordig werkt. Wil je uitblinken? Dan kan dat maar op één manier; namelijk hard studeren en hard werken. Lukt dit niet? Dan heb je dus niet goed genoeg je best gedaan, zo simpel is het.
Dit klopt. Het is niet meer zo dat je jezelf door je eigen talent kan laten dragen. Er zijn veel mensen met (hetzelfde) talent in Nederland, als je het verschil wilt maken zul je dus net wat meer moeten geven dan die ander. Een bekend gezegde is dan ook: one percent inspiration, ninety-nine percent perspiration

quote:
Zo zijn er mensen die doorstuderen na hun leerplicht en een hoog diploma behalen. Maar er zijn ook mensen die na hun leerplicht stoppen met studeren en genoegen nemen met een mbo -, of zelfs vmbo-diploma. Vind je het gek dat je geen goede baan kan vinden, dan had je maar door moeten studeren.
Natuurlijk zijn er mensen die kiezen voor de makkelijke weg en niet doorstuderen, maar dan mogen zij ook niet klagen dat zij niet genoeg verdienen of geen ‘goede’ baan kunnen vinden. Iedereen kan namelijk doorstuderen. Financieel niet haalbaar? Onzin. Er bestaat ook zoiets als een leenstelsel.
Sowieso hebben studenten precies dezelfde mogelijkheden als vroeger, alleen de basisbeurs wordt geen gift meer. Boeiend dat je je arbeidscarrière ingaat met een schuld van rond de 10000, waar belachelijk lage rente op zit en allerlei voorwaarden dat je pas hoeft terug te betalen als je dat kan. Als je eenmaal een baan hebt is die schuld binnen no-time afgelost.

quote:
Denk ook aan tv-presentatoren als de Nederlandse Linda de Mol (met een salaris van ¤ 1 miljoen per jaar) en Matthijs van Nieuwkerk (met ¤ 580.000 per jaar) maar ook de Amerikaanse Oprah Winfrey, die in 2006 zelfs $ 260 miljoen (is ¤ 295) verdiende (en dat voor een vijfdaagse werkweek). Zij hebben hier immers hard voor moeten studeren en werken keihard voor hun geld.
Ze werken zeker hard ja. Ik denk dat weinig mensen zich kunnen voorstellen wat voor druk hun baan met zich meebrengt. Daar komt bij dat ze altijd meer onder een vergrootglas liggen. Even een rare beweging in het openbaar en de kranten en weekbladen staan er weer vol mee.

quote:
Zij verdienen wat zij horen te verdienen en hebben er alles aan gedaan om te staan waar ze nu staan. Dus zal jij dat ook moeten doen.
Het is maar net wat je ambieert natuurlijk. Ik hoef geen BN'er te zijn, dat ik dan minder verdien vind ik prima.

quote:
Heb je nog niks bereikt in je leven of zal je niks bereiken, dan is dit je eigen schuld. Je hebt niet hard genoeg je best gedaan. Iets in het leven bereiken is je eigen verantwoordelijkheid. Heb je succes? Dan heb je dit aan jezelf te danken. Faal je? Dan is dit je eigen schuld.
Beetje een open deur natuurlijk, maar je hebt wel gelijk
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:43:44 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_162566220
Die dollar => euro lijkt me niet juist
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:47:40 #6
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_162566286
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:43 schreef hugecooll het volgende:
Die dollar => euro lijkt me niet juist
Viel mij ook op :P

--

Verder ben ik het er wel mee eens, maar de negatieve toon staat mij minder aan. Wel denk ik dat een laag inkomen een gevolg kan zijn van het opleidingsniveau en de daaruit voortvloeiende kansen op de arbeidsmarkt. Maar om dan te zeggen dat ze niet hun best hebben gedaan ... misschien hebben ze ontzettend hun best gedaan. En is dit het resultaat.
pi_162566344
Vanwaar deze frustratie dat er speciaal een useraccount voor gemaakt dient te worden?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_162566363
Dit is gewoon zo'n hbo'ertje die even een opdracht komt dumpen. Reageren heeft geen zin, want van TS wordt zelden nog wat vernomen.
pi_162566382
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:47 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Viel mij ook op :P

--

Verder ben ik het er wel mee eens, maar de negatieve toon staat mij minder aan. Wel denk ik dat een laag inkomen een gevolg kan zijn van het opleidingsniveau en de daaruit voortvloeiende kansen op de arbeidsmarkt. Maar om dan te zeggen dat ze niet hun best hebben gedaan ... misschien hebben ze ontzettend hun best gedaan. En is dit het resultaat.
We kunnen niet allemaal hetzelfde zijn natuurlijk. Niet iedereen is even slim, even handig, even muzikaal, is even goed in voetbal, etc. Deze verschillen maken een samenleving juist zo leuk. En geld is natuurlijk geen maatstaf hoe gelukkig iemand is. Een rijke dokter kan best ongelukkiger zijn dat een kraanmachinist die minder verdient. Ik heb ook nooit rijk willen zijn, ik wil genoeg geld hebben om gewoon dingen te doen die ik leuk vind. Als je snel tevreden bent, verdien je al snel genoeg :)

De negatieve toon is begrijpelijk, voor sommige mensen is de waarheid keihard.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:58:48 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_162566466
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:53 schreef Shreyas het volgende:

De negatieve toon is begrijpelijk, voor sommige mensen is de waarheid keihard.
En die trap na op het laatst aan iedereen die niet op het HBO of WO functioneert?

Verder wel met je eens dat geld helemaal niks zegt over ontevredenheid. Is meer een economische maatstaf.
pi_162566496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:30 schreef Anoonumos het volgende:
Hanze-aids
en dan lijkt het ook nog satire
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_162566721
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:51 schreef Pokkelmans het volgende:
Dit is gewoon zo'n hbo'ertje die even een opdracht komt dumpen. Reageren heeft geen zin, want van TS wordt zelden nog wat vernomen.
TS dumpt zijn opdracht, wij reageren en hij gebruikt die reacties mooi voor zijn opdracht?
Kansloos. :{
  zaterdag 28 mei 2016 @ 16:16:55 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_162566726
Dicht, geen serieuze discussie vanuit TS.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')