Idd, zuur maar kan alsnog best vermakelijk worden morgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:16 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Hij had misschien niet een mega lekker weekend per se, maar hij maakt een foutje. Dat kan gewoon gebeuren, waarom zou hij in godsnaam nu ineens zenuwachtig zijn? Net na een overwinning.
Je nam er wel heel erg de tijd voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Open ik een nieuw topic, is er al een nieuw topic.
yup. Gewoon hopen op wat mooie acties. Het kan nu alleen maar beter vanaf achteraanquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:19 schreef Urb het volgende:
[..]
Idd, zuur maar kan alsnog best vermakelijk worden morgen.
Ik ben eigenlijk best wel jaloers hoe vaak hij huilt en de schuld aan anderen geeftquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Al dat gehaat op Hamilton.
Jaloers dat je zelf niet kan sturen?
ik zat te wachten tot iemand hem opende, toen heb ik zelf gedaanquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:20 schreef sasquatsch het volgende:
Open ik een nieuw topic, is er al een nieuw topic.
Dat deed Vettel op een gegeven moment ook. Wellicht hoort dit bij de WCs?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel jaloers hoe vaak hij huilt en de schuld aan anderen geeftzijn ego is zo groot dat hij zelf niet kan inzien dat hij een fout heeft gemaakt.
Gaan we weer vingertjes wijzen?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat deed Vettel op een gegeven moment ook.
Mobiel. Kreeg eerst de melding dat ik geen rechten had toen ik desktop versie opvroeg. Moest ik dat nog een keer doen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je nam er wel heel erg de tijd voor.
Waarom de desktop versie opvragenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mobiel. Kreeg eerst de melding dat ik geen rechten had toen ik desktop versie opvroeg. Moest ik dat nog een keer doen.
Niet iedereen is het daarmee eens. En dan nog is het geen reden om zo hatelijk te reageren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel jaloers hoe vaak hij huilt en de schuld aan anderen geeftzijn ego is zo groot dat hij zelf niet kan inzien dat hij een fout heeft gemaakt.
Persoonlijke fout.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:24 schreef potjecreme het volgende:
Weten we al wat er met Max zijn auto was?
Hatelijk? waarheden bedoel je.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet iedereen is het daarmee eens. En dan nog is het geen reden om zo hatelijk te reageren.
Nee, want dat mag niet. Maar huilen dat die Britten deden toen Hamilton in Spa lek reed op de voorvleugel van Rosberg toen hij de deur dichtgooide terwijl Rosberg er al een stuk verder naast zat. Rosberg had vorige race gewoon pech, Hamilton had geluk dat hij er zonder straf vanaf kwam (ook niet voor het eerst).quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:16 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Oja, want op het moment dat Hamilton het gat indook stuurde Rosberg niet te laat nog verder naar de binnenkant.
Geen van beide heeft er iets aan gehad, beiden zullen ook niet klagen over het aandeel van de ander in de crash.
Nee.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:22 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat deed Vettel op een gegeven moment ook. Wellicht hoort dit bij de WCs?
Omdat anders een nieuw topic openen niet goed gaat met de OP.quote:
Ja, niets.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:24 schreef potjecreme het volgende:
zoals het hoort. Zoals ik al zei eerder, prima. Is goed voor hem en een heel goede indicatie voor morgen. Dan start je met een realistische blik ipv een calimeroblik. Zeg maar. Heel volwassen en goed sportsmanship.quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:24 schreef potjecreme het volgende:
Dat is in februari al opgelost.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:26 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat anders een nieuw topic openen niet goed gaat met de OP.
Er was niks met zijn auto, wel met zijn inschattingsvermogen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:24 schreef potjecreme het volgende:
max stuurde hem een muur in.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:24 schreef potjecreme het volgende:
Oh dat was het.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:26 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hun coureur stuurde te scherp in, dat gaan ze nu proberen op te lossen.
Dat rot op was hatelijk.quote:
Hebben jullie het nou over Verstappen of over Hamilton?quote:
HAMquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:27 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hebben jullie het nou over Verstappen of over Hamilton?
Had je wel eens eerder kunnen zeggen.quote:
Indien het niet gaat regenen doen ze allemaal een 1 stopper.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:27 schreef Afhaalchinees het volgende:
Morgen 1 stopper op soft en supersofts?
Ik denk het.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:27 schreef Afhaalchinees het volgende:
Morgen 1 stopper op soft en supersofts?
Men denkt 2 met de ultrasofts.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:29 schreef Nober het volgende:
[..]
Indien het niet gaat regenen doen ze allemaal een 1 stopper.
Of op intermediatesquote:
Bij een natte baan wel.quote:
Ricciardo in zijn pole lap.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:26 schreef Nober het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hun coureur stuurde te scherp in, dat gaan ze nu proberen op te lossen.
Is het hier tenminste iets rustiger.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Wāt een rondjeecht superscherp.
En weet je, even wat minder Maxgehype is wel goed denk ik
nou ja, de haters schieten dan wel ineens als onkruid de grond uit.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het hier tenminste iets rustiger.
Ja, mensen begonnen al te fantaseren over WK's in de toekomst en de nieuwe Schumacher enzo. Eerst maar eens Ricciardo structureel op 3 tienden zetten, dan kunnen we voorzichtig aan supertalent gaan denken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
idd, die hebben letterlijk 2 weken gewacht op dit moment.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou ja, de haters schieten dan wel ineens als onkruid de grond uit.
ach, dat zie ik ook wel gebeuren, maar doe tot die tijd maar gewoon normaal en rustig aan. Supporten en hopen en meeleven, fouten accepteren en realistisch blijven. Maar dat ben ik.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, mensen begonnen al te fantaseren over WK's in de toekomst en de nieuwe Schumacher enzo. Eerst maar eens Ricciardo structureel op 3 tienden zetten, dan kunnen we voorzichtig aan supertalent gaan denken.
Kan hij in Canada weer eens starten zonder alle schijnwerpers er vol opquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Schumacher schoot tijdens de kwalificatie in China ook eens in de eerste bocht de grindbak in, waardoor hij van achteren moest beginnen .quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, mensen begonnen al te fantaseren over WK's in de toekomst en de nieuwe Schumacher enzo. Eerst maar eens Ricciardo structureel op 3 tienden zetten, dan kunnen we voorzichtig aan supertalent gaan denken.
yupquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan hij in Canada weer eens starten zonder alle schijnwerpers er vol op
Ric, Ros, Ham, Vet, Hul, Sainzquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:47 schreef Nouri het volgende:
Hoe ziet de top 6 er morgen uit? Ik moest werken
ric ros ham vet hul raiquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:47 schreef Nouri het volgende:
RICquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:47 schreef Nouri het volgende:
Max is de meest getalenteerde coureur allertijden, als zo'n Nederlandse ex-F1 coureur dat zegt dan weet je dat het waar is.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
dat vroeg ie toch niet?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, rai verplaatst, maar dat is niet de quali uitslag.
RIC op pole.quote:
ah, my bad.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:50 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
dat vroeg ie toch niet?
Hij vroeg hoe ziet de opstelling er morgen uit...
senna.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef Bolasie het volgende:
Maar goed, is er ooit iemand 1e geworden terwijl ie als laatste begon?
Bedankt Tjackaquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef Nouri het volgende:
Hopen dat de Mercedessen voor vuurwerk gaan zorgen morgen. Maar slechte hoop.
Kimi had een 5 plaatsen penalty, Vettel op P4 was de max voor ze. Hoezo dramatisch?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:53 schreef VEM2012 het volgende:
Verstappen weer met de voetjes op de grond, na een harde landing.
Ferrari weer dramatisch in de kwalificatie.
Al met al weer teleurstellend.
Een tijdje geleden dus.quote:
Nee toch?quote:
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:55 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Een tijdje geleden dus.
Nou ja, ik kijk wel morgen. Geen voetbal, gratis te zien via Ziggo.. nuff said.
Oh, en hoi Nattekat.
wel naar podium iig geloof ik? Nou jaquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee toch?
Watson wel eens vanaf de 22e of 23 plek gewonnen, in de VS, weet niet meer of het Long Beach was of een ander stratencircuit.
Het ging me ook niet per se om jou. Maar je ziet het - on queue - gelijk weer. Pagina na pagina hilariteit dat HAM problemen heeft. Maar o wee als iemand wat over Verstappen zegt. Dan is het gelijk huilen over trolls en hem de grond in boren en niks gunnen, etc. Dat is toch sneuheid waar je je als mens voor moet schamen? Het valt op dat 90% van dat gedrag zich concentreert rond Verstappen en Hamilton. En die posters noemen zich steevast kenners en fan van de sport.quote:
In Japan 1988 had Senna pole, maar verklootte hij de 1e start, waardoor hij achteraan moest starten en nog won.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wel naar podium iig geloof ik? Nou ja
Ik zei in het vorige topic al Hamilton is goeie coureur. Aleen moet ie kappen met die drama over als er iets fout gaatquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het ging me ook niet per se om jou. Maar je ziet het - on queue - gelijk weer. Pagina na pagina hilariteit dat HAM problemen heeft. Maar o wee als iemand wat over Verstappen zegt. Dan is het gelijk huilen over trolls en hem de grond in boren en niks gunnen, etc. Dat is toch sneuheid waar je je als mens voor moet schamen? Het valt op dat 90% van dat gedrag zich concentreert rond Verstappen en Hamilton. En die posters noemen zich steevast kenners en fan van de sport.
https://en.wikipedia.org/(...)ck_on_the_start_gridquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee toch?
Watson wel eens vanaf de 22e of 23 plek gewonnen, in de VS, weet niet meer of het Long Beach was of een ander stratencircuit.
quote:John Watson 1983 United States Grand Prix West 22nd
In die omstandigheden was er in ronde 1 al een rode vlag geweest anno 2016quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:00 schreef Nober het volgende:
Oliver Panis P14 en winnen in 1996.
http://www.4mula1.ro/s/?cdx=0f68e51&pos=1&idt=40
Graag gedaan.
Ze kwamen een tijdje terug dicht bij Mercedes en waren simpelweg het tweede team. Nu verliezen ze tijd tov Mercedes en is RB iig beter in de kwalificatie.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Kimi had een 5 plaatsen penalty, Vettel op P4 was de max voor ze. Hoezo dramatisch?
Echte fan. En ze kijken ook al F1 vanaf dat jij in de luiers zat. Ook al weten ze totaal niet wie ze voor zich hebben...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het ging me ook niet per se om jou. Maar je ziet het - on queue - gelijk weer. Pagina na pagina hilariteit dat HAM problemen heeft. Maar o wee als iemand wat over Verstappen zegt. Dan is het gelijk huilen over trolls en hem de grond in boren en niks gunnen, etc. Dat is toch sneuheid waar je je als mens voor moet schamen? Het valt op dat 90% van dat gedrag zich concentreert rond Verstappen en Hamilton. En die posters noemen zich steevast kenners en fan van de sport.
Heb je die race nog in je geheugen?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:00 schreef Nober het volgende:
Oliver Panis P14 en winnen in 1996.
http://www.4mula1.ro/s/?cdx=0f68e51&pos=1&idt=40
Graag gedaan.
Jawelquote:Op zaterdag 28 mei 2016 14:20 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Jij hebt dus vorig jaar niet gekeken
Hij heeft gewoon een domme fout gemaakt. Niet overanalyseren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:13 schreef SnowOokami het volgende:
Zou Max toch enigszins wat druk hebben gevoeld vandaag? Hij komt altijd super relaxt over, maar kan me haast niet voorstellen dat ie dat altijd is.
Tuurlijk voelt hij druk, daar is niks mis mee en logisch bij een team als Red Bull. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat de reden was voor dit foutje.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:13 schreef SnowOokami het volgende:
Zou Max toch enigszins wat druk hebben gevoeld vandaag? Hij komt altijd super relaxt over, maar kan me haast niet voorstellen dat ie dat altijd is.
Ja man een na de ander viel uit en toen leek het op dat 7 zouden finishen, maar net voorbij hairpin een kettingbotsing, 3 op elkaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je die race nog in je geheugen?
Zou er maar niet teveel op rekenen.
Niet helemaal eerlijke vergelijking maargoedquote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Tuurlijk voelt hij druk, daar is niks mis mee en logisch bij een team als Red Bull. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat de reden was voor dit foutje.
Dit mag hem nu nog overkomen, dat was het risico dat ze wisten dat ze namen toen ze Max zo vroeg al binnen haalden. Maar gebeurd dit bijv 4/5 keer in 2017 dan lig je eruit, zie Jos.
Het is Red Bull, geen Manor.
Ohjaquote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien wint Kimi wel, met Ricciardo op een tweede plek.
droom lekker verderquote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien wint Kimi wel, met Ricciardo op een tweede plek.
Dan is iedere crash een mechanical failure...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:16 schreef Boarderzip het volgende:
Als ik een filmpje op YouTube bekijk zie ik toch duidelijk de stuurstang breken, dus een mechanical failure toch?
nee.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:16 schreef Boarderzip het volgende:
Als ik een filmpje op YouTube bekijk zie ik toch duidelijk de stuurstang breken, dus een mechanical failure toch?
Kwam door een kusje tegen de muurquote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:16 schreef Boarderzip het volgende:
Juichen voor Rosberg bedoel je.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:30 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen gewoon juichen voor Ricciardo en hopen dat Max flink goed het veld door komt, en dan hebben we veel RBR zendtijd!
Ook een aantal uitvallers met technische problemen, komt volgens mij in de huidige F1 niet meer zo vaak voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 16:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Ja man een na de ander viel uit en toen leek het op dat 7 zouden finishen, maar net voorbij hairpin een kettingbotsing, 3 op elkaar.
Ik had het kunnen begrijpen in Q3. Dan was het nog een flinke fout geweest, maar dan begrijp ik ook dat je er vol voor gaat.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:31 schreef j95 het volgende:
Het is jammer, maar ik kan zo'n foutje wel goed begrijpen. Het is toch ook een onwaarschijnlijk lastig circuit? De ruimte die ze steeds hebben tot de muur is minimaal. Ik zit met open ogen naar zo'n perfect pole rondje van RIC te kijken, moet ik eerlijk zeggen. Heel erg knap.
Dat zegt hij toch juist? Hij had de grip onderschat, daarom stuurt hij TE VROEG in.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:32 schreef Nattekat het volgende:
Max ontkent het, maar ik denk dat ie nog een heel klein beetje de Red Bull onderschat
Ricciardo is een toffe gast. Daar juich ik voor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:33 schreef Beach het volgende:
[..]
Juichen voor Rosberg bedoel je.
Heb jij soms aandelen in die blikjesrommel?
Dat. Hij was eerlijk, realistisch en volwassen. Maar er moet altijd wat te zeiken zijn natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch juist? Hij had de grip onderschat, daarom stuurt hij TE VROEG in.
en dat. Modelcoureur. Harde werker, juiste instelling, goede rijder. Ricciardo.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:47 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ricciardo is een toffe gast. Daar juich ik voor.
Maar hij zegt ook dat het niks te maken had met het wennen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch juist? Hij had de grip onderschat, daarom stuurt hij TE VROEG in.
Dan zal dat wel zo zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar hij zegt ook dat het niks te maken had met het wennen.
En andersom?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef Bolasie het volgende:
Maar goed, is er ooit iemand 1e geworden terwijl ie als laatste begon?
Was me in eerste instantie niet opgevallen omdat de vangrail net buiten beeld viel maar zie het ja. Zonde, shit happens.quote:
Hoezo reageert iedereen als een verwend kind? Waar slaat dat nou weer op.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:56 schreef Deckard het volgende:
Verder reageert iedereen direct als een verwend kind als Verstappen even niet aan de verwachtingen voldoet. Waarschijnlijk dat er dit jaar een overwinning nog in zit maar meer mag je niet verwachten. Alleen iedereen verwacht nu natuurlijk dat hij sowieso iedere race kans heeft wat onrealisitsch is.
Zo'n fout hoort er nu eenmaal bij van iemand van onder de 20 en het tweede weekend in een nieuwe auto.
nee. Bewust. Anders was hij in Q2 niet meer naar buiten gegaan.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:28 schreef MrSweets het volgende:
interessante banden keuze van Ricciaro, of zal het een fout zijn ?
Zou bijna zeggen button in Canada 2011quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En andersom?
Pole vertrekken: als laatste over de meet?
Over wie heb je het eigenlijk? Op zichzelf snap ik wat 'iedereen' betekent, maar als je dat echt bedoelt, dan snap ik weer niet waarom je iedereen bedoelt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 17:56 schreef Deckard het volgende:
Verder reageert iedereen direct als een verwend kind als Verstappen even niet aan de verwachtingen voldoet. Waarschijnlijk dat er dit jaar een overwinning nog in zit maar meer mag je niet verwachten. Alleen iedereen verwacht nu natuurlijk dat hij sowieso iedere race kans heeft wat onrealisitsch is.
Zo'n fout hoort er nu eenmaal bij van iemand van onder de 20 en het tweede weekend in een nieuwe auto.
Ja, want bij RB zijn ze alleen met Max bezig enzo...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:31 schreef MrSweets het volgende:
RBR zal het tactisch aan moeten pakken om max zoveel mogelijk punten te laten scoren.
Ze kunnen met Ricciardo aan kop hem natuurlijk het veld laten ophouden zodat Max snel kan pitten en aansluiten voordat iedereen is geweest.
Waarom zouden ze dat doenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:31 schreef MrSweets het volgende:
RBR zal het tactisch aan moeten pakken om max zoveel mogelijk punten te laten scoren.
Ze kunnen met Ricciardo aan kop hem natuurlijk het veld laten ophouden zodat Max snel kan pitten en aansluiten voordat iedereen is geweest.
"Leuk Ricciardo die Pole, maar je moet vooral even het hele veld ophouden zodat onze échte nummer 1 rijder minimaal 19 auto's kan inhalen in de eerste 5 ronden"quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, want bij RB zijn ze alleen met Max bezig enzo...
quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:31 schreef MrSweets het volgende:
neequote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:35 schreef MrSweets het volgende:
Mag en kan je een 0 stops strategie doen trouwens ?
Nee, je moet met twee verschillende compounds rijden.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:35 schreef MrSweets het volgende:
Dat zal de tactiek worden. Het liefst meteen een safety car zodat niemand mee naar binnen gaat.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:37 schreef MrSweets het volgende:
helder thx ik denk vroeg pitten voor max en dan uitrijden, hopen op wat SC situaties
Lukt Max wel, die is heel goed met zn rubberquote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:41 schreef Humberto-T het volgende:
Na 1 ronde gelijk pitten enn uitrijden, gaat dat op softs lukken?
En dan na 10 rondjes een bui krijgen en weer moeten pitten. Denk niet dat het een verstandige strategie is.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:41 schreef Humberto-T het volgende:
Na 1 ronde gelijk pitten enn uitrijden, gaat dat op softs lukken?
ocherm.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Misschien heeft Max alvast weer 1 ingehaald
http://www.motorsport.com(...)nical-checks-741431/
Het zit Kvyat echt niet mee.
Hij mag starten vanuit de pit toch? Als ze meer veranderen dan alleen schade repareren. Ofja mag, dan moet hij vanuit de pit starten.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hangt helemaal af van het weer morgen bij de start.
Nouja.. Niet helemaal, als het heeft geregend en Pirelli adviseerd een regenband, dan vervalt het banden reglement en is het wel mogelijk om een 0-stopper te rijden. Maar dat is theoretisch, practisch zal dat niet lukken. Of de baan droogt op en de slicks worden sneller dan een regenband, of de regen blijft en een verse regenband is ook beter/sneller.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:36 schreef motorbloempje het volgende:
Je moet op 2 verschillende compounds rijden.
De ervaring van de afgelopen jaren leert dat als het hard genoeg regent voor regenbanden, er achter de SC wordt gereden totdat het goed genoeg is voor intermediates.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja.. Niet helemaal, als het heeft geregend en Pirelli adviseerd een regenband, dan vervalt het banden reglement en is het wel mogelijk om een 0-stopper te rijden. Maar dat is theoretisch, practisch zal dat niet lukken. Of de baan droogt op en de slicks worden sneller dan een regenband, of de regen blijft en een verse regenband is ook beter/sneller.
Idd.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:02 schreef Swetsenegger het volgende:
hoe werkt een pitlane start eigenlijk? Mag je dan pas gaan rijden als de rest weg is?
jaaaa, maar onder droge normale omstandigheden.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nouja.. Niet helemaal, als het heeft geregend en Pirelli adviseerd een regenband, dan vervalt het banden reglement en is het wel mogelijk om een 0-stopper te rijden. Maar dat is theoretisch, practisch zal dat niet lukken. Of de baan droogt op en de slicks worden sneller dan een regenband, of de regen blijft en een verse regenband is ook beter/sneller.
dat is de oude auto van Max, daar kan Kvyat niks aan doen, dat ligt bij het team zelf.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Maakt dat de problemen voor hem minder dan?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is de oude auto van Max, daar kan Kvyat niks aan doen, dat ligt bij het team zelf.
die bestaat niet meer..quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je trouwens tegenwoordig bij de kwalifikatie niet meer de T-car gebruiken?
Er was nog tijd genoeg als hij even naar de pitbox gesprint was.
Een spare car wordt al jaren niet meer gebruikt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je trouwens tegenwoordig bij de kwalifikatie niet meer de T-car gebruiken?
Er was nog tijd genoeg als hij even naar de pitbox gesprint was.
Hij reed niet hard genoeg dus volgens hem zelf. En dat terwijl hij volgens mij met een retestrak rondje bezig was tot de crashquote:Max Verstappen believes his crash in Q1 at the Monaco Grand Prix was as a result of him not being on the limit at the time.
The Red Bull driver clipped the inside barrier at the second part of the Swimming Pool section, breaking his front right track rod and proceeding to go straight on to hit the wall at the exit of the corner. With the incident coming early in qualifying, Verstappen says he should have been pushing harder to avoid such a mistake.
"Pretty simple," Verstappen said. "I turned in a bit too early, slightly touched the inside barrier and broke the track rod, couldn’t steer anymore and just ran straight into the barrier.
"You don’t want that to happen, especially in Q1 when you have a car that is comfortably top 4, so it is not what you want.
"Yes you can call it [a mistake]. Miscalculation. Just turned in a fraction too early, just slightly touched the barrier.
"I was not full risk because if you are on the limit you would lock up or go wide, but I turned in too early, so that means maybe I was not on the limit. I should have been on the limit."
Leek me al het verstandigste. En dan aub volledig op regen afstellen die auto. En hopen dat het met bakken uit de lucht lazert na een paar rondjes.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:04 schreef Niox het volgende:
Verstappen start vanuit de pits morgen: http://www.motorsport.com(...)bull-chassis-741449/
Ik hoop het ook, ik hou alleen al een tijdje een slag om de arm in die zin dat je gewoon sneller moet zijn dan je teamgenoot. Hij is natuurlijk gewend om altijd sneller te zijn, en dan opeens zit hij in dezelfde auto als Ricciardo, maakt hij niet de indruk even snel te kunnen gaan op een echte rijdersbaan, en maakt hij een foutje.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ach, dat zie ik ook wel gebeuren, maar doe tot die tijd maar gewoon normaal en rustig aan. Supporten en hopen en meeleven, fouten accepteren en realistisch blijven. Maar dat ben ik.
Een foutje is niet zo erg, het gaat om de eventuele achterliggende oorzaak. Ik lees Doornbos nu ineens Ricciardo de hemel inprijzen, daar krijg ik dan ook een beetje het gevoel van dat die toch wel wat bang is van Ricciardo en iets te hoog van de toren heeft geblazen, en dan nu Ricciardo maar wat groter maakt. Sainz wekt voorlopig ook nog niet de indruk dat hij geen kind aan Kyvat gaat hebben, dus hoe snel waren die twee rookies bij STR nou eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schumacher schoot tijdens de kwalificatie in China ook eens in de eerste bocht de grindbak in, waardoor hij van achteren moest beginnen .
Ik heb heel veel Britse ex-F1 coureurs ook hele wilde dingen horen zeggen over Hamilton destijds. Toen werd er al gespeculeerd over het breken van Schumacher's record en 10-voudig WK. Ik denk dat veel ex-F1 coureurs wel eens vergeten hoe veel hoger de lat de afgelopen 20 jaar is komen te liggen. Wat voor hun generatie als een supertalent zou gelden is voor deze generatie gewoon een talent.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Max is de meest getalenteerde coureur allertijden, als zo'n Nederlandse ex-F1 coureur dat zegt dan weet je dat het waar is.
en dát maakt Ham zo onuitstaanbaar.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:22 schreef THEFXR het volgende:
ik zie scheuren:
Lewis Hamilton: Mercedes problem cost me Monaco pole position
http://www.bbc.com/sport/formula1/36390252
zodra er regen valt, verdwijnt de 2 banden regel.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:24 schreef opreis het volgende:
Had het al eerder gezegd maar Vettel valt me dit jaar tegen. Rosberg zn humeur hangt af van wat hamilton doet. Zolang hij er voor staat is hij blij, anders stik chagerijnig.
Ik snap de keuze van RB niet met de SS. De commentatoren hadden het erover dat ze nu meer strategische mogelijkheden hadden, maar volgens mij hebben ze er gewoon even veel als de anderen. Iedereen gaat volgens mij voor de 1 stopper, ultrasoft en dan supersoft. De ultrasofts pitten eerder en kunnen vervolgens weer naar ricciardo rijden op nieuwere supersofts terwijl ricciardo op oude supersofts langer door moet rijden omdat hij anders veel te lang op ultrasofts moet. Een undercut ligt gewoon op de loer zo. Het enige wat gunstig zou zijn is als de mercs vroeg pitten en vervolgens in verkeer komen, maar ik denk dat iedereen wel rond dezelfde ronde zal pitten.
En Max moet gewoon de eerste ronde de pits in en dan de race uitrijden op softs. Volgens mij heeft perez ook zowat een hele race op softs gereden vorig jaar
Rest gaat ultrasoft en dan soft, dus volgens mij hoopt RB op oude supersofts sneller te zijn dan de rest op nieuwe softs.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:24 schreef opreis het volgende:
Had het al eerder gezegd maar Vettel valt me dit jaar tegen. Rosberg zn humeur hangt af van wat hamilton doet. Zolang hij er voor staat is hij blij, anders stik chagerijnig.
Ik snap de keuze van RB niet met de SS. De commentatoren hadden het erover dat ze nu meer strategische mogelijkheden hadden, maar volgens mij hebben ze er gewoon even veel als de anderen. Iedereen gaat volgens mij voor de 1 stopper, ultrasoft en dan supersoft. De ultrasofts pitten eerder en kunnen vervolgens weer naar ricciardo rijden op nieuwere supersofts terwijl ricciardo op oude supersofts langer door moet rijden omdat hij anders veel te lang op ultrasofts moet. Een undercut ligt gewoon op de loer zo. Het enige wat gunstig zou zijn is als de mercs vroeg pitten en vervolgens in verkeer komen, maar ik denk dat iedereen wel rond dezelfde ronde zal pitten.
En Max moet gewoon de eerste ronde de pits in en dan de race uitrijden op softs. Volgens mij heeft perez ook zowat een hele race op softs gereden vorig jaar
Op zich wel. Maar het is niet alleen labiele Lewis he, het is ook de hele media-omgeving die hem daarin steunt en voedt. Het is gewoon een verwend nest, een cry baby, en hij wordt daarvoor al bijna 10 jaar op handen gedragen. Dat moet hem ook gevormd hebben als coureur want hij was nog erg jong en viel meteen met zijn neus in de boter.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en dát maakt Ham zo onuitstaanbaar.
yup, eens hoor!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op zich wel. Maar het is niet alleen labiele Lewis he, het is ook de hele media-omgeving die hem daarin steunt en voedt. Het is gewoon een verwend nest, een cry baby, en hij wordt daarvoor al bijna 10 jaar op handen gedragen. Dat moet hem ook gevormd hebben als coureur want hij was nog erg jong en viel meteen met zijn neus in de boter.
Het was veel beter voor hem geweest als hij de harde leerschool van het achterveld had doorlopen en meteen flink kritisch was aangepakt door de media.
Regen regen regenquote:
Vrijgesproken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:42 schreef Swetsenegger het volgende:
En Verstappen kan zijn wagen op een regen afstelling zetten.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:41 schreef VacaLoca het volgende:
Wunderground geeft trouwens 80% kans op regen morgen om 12 uur en 62% om twee uur.
Want? Het is niet waar wat hij zegt ofzo?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en dát maakt Ham zo onuitstaanbaar.
als er regen valt dan rijden ze nog steeds op twee verschillende bandenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zodra er regen valt, verdwijnt de 2 banden regel.
Wantquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:50 schreef opreis het volgende:
[..]
als er regen valt dan rijden ze nog steeds op twee verschillende banden
Niet als de race regent en de race kan uitrijden zonder een pitstop te makenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:50 schreef opreis het volgende:
[..]
als er regen valt dan rijden ze nog steeds op twee verschillende banden
De arrogantie dat hij pole had gepakt volgens hem. Dat weet ik nog net zo niet met dat epische rondje van Ricciardo. Dat, en zijn jankgezicht.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:49 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Want? Het is niet waar wat hij zegt ofzo?
Komkom, je bent gewoon een niggerlover en speelt nu hard to get voor Lewisquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De arrogantie dat hij pole had gepakt volgens hem. Dat weet ik nog net zo niet met dat epische rondje van Ricciardo. Dat, en zijn jankgezicht.
De soft was vorig jaar al te hard, ze konden de hele race erop rijden. Dus ultra soft+supersoft moet lukken als je een redelijke stint op de ultras rijdtquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:29 schreef JopJuh het volgende:
[..]
Rest gaat ultrasoft en dan soft, dus volgens mij hoopt RB op oude supersofts sneller te zijn dan de rest op nieuwe softs.
moet wel he als wannabe Britquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Komkom, je bent gewoon een niggerlover en speelt nu hard to get voor Lewis
RTL7 doet dat toch altijd?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:57 schreef Geralt het volgende:
En wie weet kunnen de strategien al bij de start overboord. We zullen zien.
Zendt Ziggo ook de Indy 500 uit trouwens?
ah, dat wel, maar ik denk dat de top 4 wel in staat moet zijn om ver genoeg weg moet kunnen rijden bij degene die vrije keuze hebben om daar bij de pit stops voor te blijvenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Buiten de top 10 start men niet op Ultrasoft. Als je (te) vroeg moet stoppen en vervolgens in het midfield terecht komt rij je niet zomaar terug richting Ricciardo.
Vandaar mijn vraagquote:
Ziggo moet je zijn jaquote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:57 schreef Geralt het volgende:
En wie weet kunnen de strategien al bij de start overboord. We zullen zien.
Zendt Ziggo ook de Indy 500 uit trouwens?
Als het regent welquote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:35 schreef MrSweets het volgende:
Ok top thanksquote:
jahaaaaaaaaaquote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Als het regent wel
Edit: Ok, eerst alles lezen, dan reageren
Race pace was ook erg sterk in de langere stints iig. En de ultras gaan ook wel wat langer mee dan 15 hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:53 schreef Fer het volgende:
Misschien dat Mercedes met 1s per ronde een gat trekken met het middenveld, maar dat is onvoldoende om ervoor te blijven na 15 rondes. De Ultrasoft zal ook wat snelheid inleveren na 10 rondjes gok ik.
Dus dan trekt Ricciardo een gat en is die weg.
Maar ik verwacht dat Mercedes op een bepaald moment die motor op maximaal kan zetten en dit kan volhouden tot ze Ricciardo hebben.
De kwalificatiemodus van de nieuwe Tag Heuer was wel indrukwekkend. Maar kunnen ze dit ook rondenlang volhouden?
Heel erg arrogant inderdaad om te denken dat je voor pole kan gaan wanneer je in een wagen rijdt die de afgelopen 30 races geloof ik 29 poles heeft gepakt. Hoe kom je op zo'n belachelijke gedachte inderdaad. Een Mercedes op pole... hoe verzin je zoiets.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
De arrogantie dat hij pole had gepakt volgens hem. Dat weet ik nog net zo niet met dat epische rondje van Ricciardo. Dat, en zijn jankgezicht.
Ze verwachten een twee-stopper met de ultrasofts. Ultrasofts gaan maar zo'n 15 rondjes mee. Dat las ik althans.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:56 schreef opreis het volgende:
[..]
De soft was vorig jaar al te hard, ze konden de hele race erop rijden. Dus ultra soft+supersoft moet lukken als je een redelijke stint op de ultras rijdt
Al lang niet meer. Ziggo Sport al een paar jaar. Sinds ze ook de F1 hebben.quote:
Mercs zullen na 11 ronden of zo wel naar binnen gaan. Dan kunnen ze wel in verkeer komen. Red Bull heeft een grote kans morgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze verwachten een twee-stopper met de ultrasofts. Ultrasofts gaan maar zo'n 15 rondjes mee. Dat las ik althans.
Zou dat zin hebben?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:10 schreef F1gamer het volgende:
zijn er hier mensen die speciaal regendans doen voor max?
Hamilton zegt ook vaker wat hij denkt. ITT tot rosberg, die praat alleen maar onzin.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:17 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Heel erg arrogant inderdaad om te denken dat je voor pole kan gaan wanneer je in een wagen rijdt die de afgelopen 30 races geloof ik 29 poles heeft gepakt. Hoe kom je op zo'n belachelijke gedachte inderdaad. Een Mercedes op pole... hoe verzin je zoiets.
En een gezicht op onweer terwijl je voor de zoveelste keer dit jaar pech hebt. Inderdaad schandalig. Iedereen zou lachen en dansen inderdaad, maar Hamilton gaat zitten sippen.
Hij deed gewoon een 'Kruijswijkje'.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zou dat zin hebben?
Hij vliegt er met droog weer al af.
Precies. Max praat ook met branie en vertrouwen, maar dan is het ineens prima.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:25 schreef opreis het volgende:
[..]
Hamilton zegt ook vaker wat hij denkt. ITT tot rosberg, die praat alleen maar onzin.
Daarom maar eens met regen proberen, toch ;-)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:22 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zou dat zin hebben?
Hij vliegt er met droog weer al af.
Nou, dan moeten we ook maar niet aan een Sneeuwdans beginnen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Hij deed gewoon een 'Kruijswijkje'.
"It's a one-stop [race] and unfortunately these tyres are so hard, even though they are supersoft and ultrasoft, it's going to be an easy one-stop for everyone most likely," Lewis told Sky F1. "So there's nothing you can do with strategy. You lose time in the pit stopsquote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze verwachten een twee-stopper met de ultrasofts. Ultrasofts gaan maar zo'n 15 rondjes mee. Dat las ik althans.
Dit zie ik Hamilton en Rosberg niet doentwitter:redbullracing twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 20:35:26Watch on #Periscope: A sunset cruise with the Bulls! 🙌 #MonacoGP #F1 https://t.co/6hH1V50qAb reageer retweet
Zijn wel twee kwajongens bij elkaarquote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:23 schreef j95 het volgende:
Dit zie ik Hamilton en Rosberg niet doentwitter:redbullracing twitterde op zaterdag 28-05-2016 om 20:35:26Watch on #Periscope: A sunset cruise with the Bulls! 🙌 #MonacoGP #F1 https://t.co/6hH1V50qAb reageer retweet
Tof!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:23 schreef j95 het volgende:
Tof filmpjequote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:23 schreef j95 het volgende:
Hij heeft gewoon zijn polerondje kunnen doen hoor. Het is niet dat hij minder pk's had of zo. Soms kiezen coureurs ervoor om maar één rondje te doen in Q3, of worden er ook toe gedwongen door omstandigheden, ook dan kun je dat ene rondje gewoon helemaal goed doen. Voor Ricciardo moest vorige week ook dat ene rondje helemaal goed zijn, en hij levert dan wel. Er zijn coureurs in het veld die een dergelijke kleine tegenslag al verwerkt hebben voordat ze de pit uit rijden voor hun beslissende ronde, ik schat het aantal ervan zo rond de 21.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:17 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Heel erg arrogant inderdaad om te denken dat je voor pole kan gaan wanneer je in een wagen rijdt die de afgelopen 30 races geloof ik 29 poles heeft gepakt. Hoe kom je op zo'n belachelijke gedachte inderdaad. Een Mercedes op pole... hoe verzin je zoiets.
Volgens mij is de hoeveelheid pech van Hamilton nog wel makkelijk te tellen. Er zijn natuurlijk dingen waar hij helemaal niks aan kon doen, maar juist dan moet je daarnaast niet nog veel meer punten verliezen door eigen falen of omdat je een minimaal tegenslagje hebt.quote:En een gezicht op onweer terwijl je voor de zoveelste keer dit jaar pech hebt. Inderdaad schandalig. Iedereen zou lachen en dansen inderdaad, maar Hamilton gaat zitten sippen.
Moet idd stoppen, tenzij rode vlag. De regel is namelijk twee verschillende compounds.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:33 schreef SnowOokami het volgende:
Als Max op de soft start, moet hij dan verplicht stoppen? Of kan/mag hij de hele race op die set uit rijden?
Hij kan ook na 1 ronde pitten, maakt weinig uit of hij gelijk achter Hariyanto aan gaat of na 3 rondjes. Het is zo ingelopen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:33 schreef SnowOokami het volgende:
Als Max op de soft start, moet hij dan verplicht stoppen? Of kan/mag hij de hele race op die set uit rijden?
Bazenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:23 schreef j95 het volgende:
Geniaal. Meer van ditquote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:23 schreef j95 het volgende:
Lijkt me echt de beste strategie idd. Dan opschuiven als er gestopt wordt door anderen. Alleen zullen er wss ook veel pitstops komen tijdens een Safety Car dus dat kan nadelig zijn.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:53 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij kan ook na 1 ronde pitten, maakt weinig uit of hij gelijk achter Hariyanto aan gaat of na 3 rondjes. Het is zo ingelopen.
Prima. Dan heeft hij een heerlijk jaar met de wind in zijn rug. Ook goed.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon zijn polerondje kunnen doen hoor. Het is niet dat hij minder pk's had of zo. Soms kiezen coureurs ervoor om maar één rondje te doen in Q3, of worden er ook toe gedwongen door omstandigheden, ook dan kun je dat ene rondje gewoon helemaal goed doen. Voor Ricciardo moest vorige week ook dat ene rondje helemaal goed zijn, en hij levert dan wel. Er zijn coureurs in het veld die een dergelijke kleine tegenslag al verwerkt hebben voordat ze de pit uit rijden voor hun beslissende ronde, ik schat het aantal ervan zo rond de 21.
[..]
Volgens mij is de hoeveelheid pech van Hamilton nog wel makkelijk te tellen. Er zijn natuurlijk dingen waar hij helemaal niks aan kon doen, maar juist dan moet je daarnaast niet nog veel meer punten verliezen door eigen falen of omdat je een minimaal tegenslagje hebt.
Het is niet alleen een zwak excuus, het is ook gewoon slap gelul. Een gat van 3 tiende op een rondje van 1.14 is een flinke hap uit de tijd, Het is me nogal een statement om te zeggen dat je dat met twee kansen wel was gelukt. Hij lijkt wel te denken dat hij recht heeft op pole omdat hij een Mercedes heeft.
Ook als je vanuit de pits start?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet idd stoppen, tenzij rode vlag. De regel is namelijk twee verschillende compounds.
Je kan van alles bedenken qua strategie, maar als het regent kan je alles weer vergeten... ;-)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:01 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Lijkt me echt de beste strategie idd. Dan opschuiven als er gestopt wordt door anderen. Alleen zullen er wss ook veel pitstops komen tijdens een Safety Car dus dat kan nadelig zijn.
Maar sws verlies je al snel veertig seconden door achteraan starten.
Maar eigenlijk wordt het vooral gewoon zaak om als je langs zoveel auto's moet in de smalle straten van Monaco dat je niet weer in iemand crasht. Dus de auto veilig thuisbrengen
Wunderground zegt nu 89% kans op regen om 11:00 en 60% om 14:00quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Je kan van alles bedenken qua strategie, maar als het regent kan je alles weer vergeten... ;-)
Hopen dan maar...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wunderground zegt nu 89% kans op regen om 11:00 en 60% om 14:00
Ik zet m'n geld toch op 1 vd Mercedessen. Ricciardo is niet de allerbeste starter als het gaat om van de lijn komen. Rosberg dit seizoen wel.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:11 schreef VacaLoca het volgende:
Hoop wel echt dat Ricciardo wint, is 'm gegund. Tenzij Max ook nog kan winnen
eckte team spiritquote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:23 schreef j95 het volgende:
Leuk team. Toch waren ze niet echt populair toen ze alles wonnen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eckte team spirit
I want to talk through my lap too. It lasted 2 sectors, and then I fucked up.
Ja, ik heb het even voor je opgezocht:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier staat niks over een start vanuit de pitstraat. Dus ja ook dan.zie email 27 oktober
Als in de hele race op wets??quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:52 schreef MrSweets het volgende:
Mag je bij een regen race op een 0 stop strategie zitten ?
Nog even de replay gekeken van Fp2, Ric en Ros deden inderdaad 27 laps op Ultrasoft, zonder problemen. Daarnaast was de pace van Kvyat op Soft ook uitstekend, zelfde als Ultrasoft. Dus ik zou Max na een ronde op Soft zetten en Ricciardo doet na de stops van Mercedes een paar bankers tot ze ook op snelheid zijn en dan rustig stoppen denk ik en uitrijden op Soft.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 20:11 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Race pace was ook erg sterk in de langere stints iig. En de ultras gaan ook wel wat langer mee dan 15 hoor.
Ze kunnen ook gokken op een safety car... (wel een grote gok..)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:57 schreef Sjemmert het volgende:
Max moet als het morgen droog is heel vroeg of heel laat stoppen aangezien ik verwacht dat 90% van de rijders 1 stop zullen maken.
Zie de regulations op formula1.com:quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:52 schreef MrSweets het volgende:
Mag je bij een regen race op een 0 stop strategie zitten ?
Dus ja, hele race op 1 set wets/inters mag, maar dat gaat de band niet volhouden.quote:Unless wet or intermediate tyres are used during the race, all drivers must use at least two different specifications of dry-weather tyres in the race, at least one of which must be one of the two mandatory sets nominated by Pirelli, though the teams are free to decide which one.
Waarom lukt dat niet ? Als het de hele race nat blijft gaat een setje wets wel tot het eind hoor denk ik in Monaco.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:54 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Dat lukt niet, mag wel denk ik aangezien het banden regelement niet geldt als het regent.
Heel vroeg van us naar ss en en dan hopen op een vroege SC is een optie. Of starten op ss en dan langer door met de hoop op een latere of dubbele SC.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:57 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ze kunnen ook gokken op een safety car... (wel een grote gok..)
Vettel ging ook alle records breken, helaas voor hem werd Mercedes het snelste team.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb heel veel Britse ex-F1 coureurs ook hele wilde dingen horen zeggen over Hamilton destijds. Toen werd er al gespeculeerd over het breken van Schumacher's record en 10-voudig WK. Ik denk dat veel ex-F1 coureurs wel eens vergeten hoe veel hoger de lat de afgelopen 20 jaar is komen te liggen. Wat voor hun generatie als een supertalent zou gelden is voor deze generatie gewoon een talent.
Hij heeft nog even tijd, maar hij moet van de zomer wel Ricciardo gaan verslaan om zijn belofte/hype in te lossen, en er is dit weekend niet zoveel wat erop wijst dat hij dat wel eventjes zal doen.
Deed Ferrari zoiets ook niet eens in Maleisië? Dat pakte verkeerd uit, want op het moment dat het ging regenen waren de banden versletenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:08 schreef sasquatsch het volgende:
Max moet starten op regenbanden. Dan gaat het na 5 minuten regenen waardoor iedereen moet wisselen en Max aan de leiding rijdt.
Kimi vanaf de tweede plek ja.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deed Ferrari zoiets ook niet eens in Maleisië? Dat pakte verkeerd uit, want op het moment dat het ging regenen waren de banden versleten
Ferrari ging toen te vroeg over op de intermediates volgens mij... (of was dat een andere race?)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Deed Ferrari zoiets ook niet eens in Maleisië? Dat pakte verkeerd uit, want op het moment dat het ging regenen waren de banden versleten
Nee, echt meteen de full wets.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:11 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ferrari ging toen te vroeg over op de intermediates volgens mij... (of was dat een andere race?)
Winkelhock in de Spyker op de Nurburgring.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Oja, geweldig was datquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Winkelhock in de Spyker op de Nurburgring.
o aj, die moest invallen omdat spyker Albers uit het team had geschopt vanwege problemen met sponsorgeld enzoquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Winkelhock in de Spyker op de Nurburgring.
Dat mocht daarna ook niet meerquote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef F1gamer het volgende:
Hamilton werd de grindbak uitgeduwd.Dat was oneerlijk tov de andere coureurs
Was een smoesje van Mol, om het minder erg te doen lijken. Albers was gewoon niet stressbestendig gebleken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef F1gamer het volgende:
[..]
o aj, die moest invallen omdat spyker Albers uit het team had geschopt vanwege problemen met sponsorgeld enzo
Hamilton werd de grindbak uitgeduwd.Dat was oneerlijk tov de andere coureurs
Albers was gewoon niet goed genoeg. Dat vond ik al sinds hij F3000 reed en geen enkel punt scoorde terwijl zijn teamgenoot derde werd in het kampioenschap.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:22 schreef Fer het volgende:
[..]
Was een smoesje van Mol, om het minder erg te doen lijken. Albers was gewoon niet stressbestendig gebleken.
quote:Op zondag 29 mei 2016 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
Doe mij maar weer een race zoals in 1996
Hij mag toch pas vertrekken wanneer de laatste op de grid over de startlijn is?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:44 schreef SnowOokami het volgende:
Ben echt benieuwd naar morgen![]()
Is er nog een kans dat Max een paar plekken pakt als die vanuit de pits start? Bij dit circuit heb ik het idee dat de pit exit lane sneller is
laatste langs de pituitgang toch?quote:Op zondag 29 mei 2016 00:18 schreef zoem het volgende:
[..]
Hij mag toch pas vertrekken wanneer de laatste op de grid over de startlijn is?
das kutquote:Op zondag 29 mei 2016 00:18 schreef zoem het volgende:
[..]
Hij mag toch pas vertrekken wanneer de laatste op de grid over de startlijn is?
das nog ergerquote:Op zondag 29 mei 2016 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laatste langs de pituitgang toch?
die paar seconden die hij aan de broek krijgt is niet erg. Er gaan brokken vallen in de eerste bocht en Max heeft er dan zo gratis een paar te pakken. Voordat de laatsten bij het Casino zijn zit Max er al achterquote:
Klopt.quote:Op zondag 29 mei 2016 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
laatste langs de pituitgang toch?
quote:Cars starting from the pit lane may then join the race once the whole field has passed the end of the pit lane for the first time after the start.
Dikke lul sponsorgeld, die knaker had de hele tankinstallatie gejat en was er zo mee weggereden!!!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 23:17 schreef F1gamer het volgende:
o aj, die moest invallen omdat spyker Albers uit het team had geschopt vanwege problemen met sponsorgeld enzo
Wat als een pile-up in devote is, pitexit ligt tegenwoordig na bocht 1. Welke regels gelden dan?quote:Op zondag 29 mei 2016 00:39 schreef zoem het volgende:
Cars starting from the pit lane may then join the race once the whole field has passed the end of the pit lane for the first time after the start.
Het is speculeren van mijn kant en misschien heb ik wel trust issues, maar ik beeld mij altijd in dat het is zodat journalisten ze niet verkeerd kunnen quoten in de media. Zo van: schrijf geen leugens over wat de coureurs hebben gezegd want wij hebben de tapes! Dat zou ik doen als ik een BN-er wasquote:Op zaterdag 28 mei 2016 15:44 schreef EsPe het volgende:
Waarom staat er vaak iemand (van het team?) met een dictaphone achtig ding bij de drivers wanneer ze met de pers praten? Wat is dat voor ongein? Moet dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |