abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 11:38:58 #271
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615165
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Een meerderheid wilt het gewoon zo laten wat het is, wat is dan het probleem?
Gaan we het veranderen omdat een kleine minderheid dat wil? Dat is natuurlijk van de zotte.
Waarom? Er wordt niemand kwaad gedaan met het aanpassen van, er worden wel mensen kwaad gedaan met het laten van.
Ik begrijp gewoonweg serieus het probleem er niet van, misschien is dat ook omdat ik niet zo traditiegetrouw ben, voor mij is het belangrijkste dat alle kinderen het leuk hebben of dat of het nu wel of niet binnen de traditie past maakt mij dan vrij weinig uit.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_162615198
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom? Er wordt niemand kwaad gedaan met het aanpassen van, er worden wel mensen kwaad gedaan met het laten van.
Dit is onzin natuurlijk.

De ene partij moet toegeven, de andere partij mag van alles, zonder inhoudelijke gronden, eisen.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:40:19 #273
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_162615205
quote:

[..]

Ik begrijp gewoonweg serieus het probleem er niet van, misschien is dat ook omdat ik niet zo traditiegetrouw ben, voor mij is het belangrijkste dat alle kinderen het leuk hebben of dat of het nu wel of niet binnen de traditie past maakt mij dan vrij weinig uit.
Ja, jij vindt alles wel best als ik het zo begrijp.
En met die instelling draai je idd je eigen tradities en folklore naar de mallemoer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:43:43 #274
3542 Gia
User under construction
pi_162615283
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:16 schreef YazooW het volgende:
Waarom zou je je kinderen in hemelsnaam wijs maken dat Sinterklaas/Zwarte Piet echt zijn. Net zoiets als religie. "Wees lief want anders...". Eigenlijk toon je daarmee aan dat je op eigen kracht niet je kinderen kunt opvoeden.

En stel je voor dat je je kind verteld dat het allemaal bullshit is. Die zegt dat dan tegen zijn of haar vriendjes op school en voor je het weet staat er dan zo'n boze Anita voor je neus.
Ik hoop dat jij nog geen kinderen hebt en er nooit aan begint. Potverdorie, ze mogen als kind niet geloven in fantasieverhalen.
Geen tandenfee
Geen Paashaas
Geen Kerstman
Geen Sinterklaas
Geen kusje op de knie na een valpartij, want hé komop zeg, je gaat ze toch niet wijsmaken dat jouw kusjes je kind van de pijn afhelpen.

Verder is het heel goed mogelijk om het kind op een jaar of 9 uit te leggen hoe het sinterklaasfeest in elkaar steekt. Dat Sinterklaas heel vroeger echt geleefd heeft en dat we elk jaar zijn verjaardag herdenken met een feest voor de kinderen, omdat de echte Sinterklaas een kindervriend was. Net zo iets als met kerstmis. Dan vieren we ook de geboortedag van Jezus.
Niks mis mee.
Daarbij kun je je kind uitleggen dat dit wel een grote mensengeheim is, wat kleine kindjes nog niet kunnen begrijpen, dus dat ze dit niet mogen verklappen.
Een goed opgevoed kind houdt er zijn mond over tegen de kleintjes.
Overigens heeft verklappen niet echt zin, want als Hij weer komt zeggen ze: Zie je wel, Hij bestaat echt!
  maandag 30 mei 2016 @ 11:47:14 #275
3542 Gia
User under construction
pi_162615374
quote:

[..]

Alle kinderen kunnen het leuk hebben. Tenzij ouders hun zwarte kindjes vertellen dat zwarte piet niet van zwarte kindjes houdt. Tja, da's toch echt 'eigen schuld, dikke bult' en deal ermee.
Ik ken een zwart jongetje dat er geweldig trots op is dat hij zoveel op zwarte Piet lijkt. Hij loopt in die tijd dus het liefst in zwarte pietenkleding en gaat zo ook naar school.
Nog effe dan, hij is alweer een jaar of 7 geloof ik. Maar dat stralende snoetje vertelt boekdelen.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:47:51 #276
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615386
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is onzin natuurlijk.

De ene partij moet toegeven, de andere partij mag van alles, zonder inhoudelijke gronden, eisen.
Ze zijn inhoudelijk, ze voelen zich gekwetst met het slavenuiterlijk, en hoewel we kinderen nu vertellen dat het door de schoorsteen komt heeft Zwarte Piet wel het uiterlijk van een slaaf/donker persoon, en is hij tegenwoordig zelfs vaak bruin in plaats van zwart (sinds wanneer is roet bruin?)
Ondanks dat ik niet tegen zwarte piet ben, kan ik mij die gevoelens wel voorstellen en zou ik het een kleine moeite vinden om Zwarte Piet wat aan te passen, door middel van er een roetpiet van te maken (woord bij daad) of een gekleurde piet (gezellig kleurrijk)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 30 mei 2016 @ 11:48:52 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615406
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:40 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, jij vindt alles wel best als ik het zo begrijp.
En met die instelling draai je idd je eigen tradities en folklore naar de mallemoer.
Oké, en dan?
  maandag 30 mei 2016 @ 11:49:52 #278
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162615422
Waarom doen we geen referendum? De meerderheid beslist.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 30 mei 2016 @ 11:51:26 #279
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615446
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Alle kinderen kunnen het leuk hebben. Tenzij ouders hun zwarte kindjes vertellen dat zwarte piet niet van zwarte kindjes houdt. Tja, da's toch echt 'eigen schuld, dikke bult' en deal ermee.
Ik ken een zwart jongetje dat er geweldig trots op is dat hij zoveel op zwarte Piet lijkt. Hij loopt in die tijd dus het liefst in zwarte pietenkleding en gaat zo ook naar school.
Nog effe dan, hij is alweer een jaar of 7 geloof ik. Maar dat stralende snoetje vertelt boekdelen.
Tja, als ik zie dat ze voetbalspelers''Zwarte Piet'' noemen omdat ze een donker kleurtje hebben en daarnaast ook aapgeluiden maken wanneer ze het veld op rennen kan je niet alle schuld bij de ouders leggen.

En zoals je zelf aangeeft, dat kinderen zichzelf dus wel identificeren met Zwarte Piet.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:52:02 #280
110987 ErwinRommel
pi_162615458
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oké, en dan?
Dat is toch zonde?
  maandag 30 mei 2016 @ 11:52:23 #281
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162615466
Willen jullie meer of minder Zwarte Pieten?

http://www.show.nl/video/(...)er-meer-zwarte-piet/
pi_162615478
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze zijn inhoudelijk, ze voelen zich gekwetst met het slavenuiterlijk, en hoewel we kinderen nu vertellen dat het door de schoorsteen komt heeft Zwarte Piet wel het uiterlijk van een slaaf/donker persoon, en is hij tegenwoordig zelfs vaak bruin in plaats van zwart (sinds wanneer is roet bruin?)
Ondanks dat ik niet tegen zwarte piet ben, kan ik mij die gevoelens wel voorstellen en zou ik het een kleine moeite vinden om Zwarte Piet wat aan te passen, door middel van er een roetpiet van te maken (woord bij daad) of een gekleurde piet (gezellig kleurrijk)
Het kan voorkomen dat een traditie voor de één minder leuk is dan de ander. Zo voel ik me niet prettig bij het offerfeest.

Het lijkt misschien een kleine moeite om Piet een andere kleur te geven, punt is, de tegenstanders hebben al aangegeven dat niet voldoende te vinden. De figuur Zwarte Piet moet verdwijnen en er moeten herstelbetalingen plaatsvinden. Op die manier moet je blijven toegeven.

Ik zou graag tegen de tegenstanders zeggen, vier zoals je het wil vieren, maar probeer dit feest niet te verbieden en te verstoren.

pi_162615482
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:49 schreef Lothiriel het volgende:
Waarom doen we geen referendum? De meerderheid beslist.
Dat zou best geniaal zijn. Bijkomend bonuseffect is wellicht dat je vluchtelingen weg kunt jagen, omdat ze denken aangekomen te zijn in een land met verwarde mensen als ze doorhebben wat ons zoal bezig houdt.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:53:21 #284
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615493
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat is toch zonde?
Waarom?
  maandag 30 mei 2016 @ 11:54:03 #285
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162615512
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat zou best geniaal zijn. Bijkomend bonuseffect is wellicht dat je vluchtelingen weg kunt jagen, omdat ze denken aangekomen te zijn in een land met verwarde mensen als ze doorhebben wat ons zoal bezig houdt.
Het zou wel triest zijn mocht het ooit zover moeten komen inderdaad 8)7
- Charlton Heston
  maandag 30 mei 2016 @ 11:54:47 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162615533
quote:

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 30 mei 2016 @ 11:56:01 #287
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615556
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het kan voorkomen dat een traditie voor de één minder leuk is dan de ander. Zo voel ik me niet prettig bij het offerfeest.
Mee eens, onnodig dierenleed moet ook gestopt worden.

quote:
Het lijkt misschien een kleine moeite om Piet een andere kleur te geven, punt is, de tegenstanders hebben al aangegeven dat niet voldoende te vinden. De figuur Zwarte Piet moet verdwijnen en er moeten herstelbetalingen plaatsvinden. Op die manier moet je blijven toegeven.
Dat is maar een hele kleine minderheid die geld willen vangen over de rug van mensen die aanstoot nemen aan het figuur Zwarte Piet.

quote:
Ik zou graag tegen de tegenstanders zeggen, vier zoals je het wil vieren, maar probeer dit feest niet te verbieden en te verstoren.

[ afbeelding ]
Mee eens dat ze dit niet moeten doen op het Sinterklaasfeest zelf, kinderen hebben niks te maken met dit ''gevecht'' en zouden er ook buiten moeten worden gehouden.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:56:18 #288
110987 ErwinRommel
pi_162615565
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom?
Dat jij geen waarde hecht aan tradities oid's.
pi_162615569
quote:

[..]

Kunnen we er gelijk een referendum over de aanwezigheid van gelukszoekers aan koppelen.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:58:29 #290
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615620
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:56 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat jij geen waarde hecht aan tradities oid's.
Nu gaan we rond in een cirkeltje. :P

Maar jouw argument is dus dat een traditie niet aangepast/gemoderniseerd zou mogen worden want dat is 'zonde'.

Nou....tja...daar is geen argument tegen in te brengen inderdaad, 'zonde' vs 'discriminerend uiterlijk waardoor mensen gekwetst worden'.
  maandag 30 mei 2016 @ 11:59:45 #291
110987 ErwinRommel
pi_162615649
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar jouw argument is dus dat een traditie niet aangepast/gemoderniseerd zou mogen worden want dat is 'zonde'.

Nou....tja...daar is geen argument tegen in te brengen inderdaad, 'zonde' vs 'discriminerend uiterlijk waardoor mensen gekwetst worden'.
Ik vind het een uitholling van de nederlandse cultuur. Nu zwarte piet, daarna??
  maandag 30 mei 2016 @ 12:01:17 #292
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162615691
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:58 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nou de islam is ook 'onveranderlijk' en heeft ook tradities waar niet aan getornd mag worden (hoofddoek, offerfeest...).
- Charlton Heston
  maandag 30 mei 2016 @ 12:01:47 #293
3542 Gia
User under construction
pi_162615707
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:51 schreef snakelady het volgende:

Tja, als ik zie dat ze voetbalspelers''Zwarte Piet'' noemen omdat ze een donker kleurtje hebben en daarnaast ook aapgeluiden maken wanneer ze het veld op rennen kan je niet alle schuld bij de ouders leggen.
Achterlijk gedrag van achterlijke hooligans. Die halen er ook steeds de holocaust bij. Gewoon negeren. Dat zij dit doen is geen bewijs dat Zwarte Piet racisme is.
quote:
En zoals je zelf aangeeft, dat kinderen zichzelf dus wel identificeren met Zwarte Piet.
En hij is daar trots op. Wat is er mis met het idolaat zijn van een kindervriend waar je op lijkt?
  maandag 30 mei 2016 @ 12:03:18 #294
452947 frietenstamp
pi_162615749
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:52 schreef luxerobots het volgende:

[ afbeelding ]
Ik ben voor versneld afschaffen omdat Sylvana, Quincy en andere antipietgriezels aanstootgevende verschijningen zijn. Iedere vergelijking moet voorkomen worden. Blanke Pieten ftw en Sinterklaas vervangen door een transgender. Top feest wordt dat. *O*
  maandag 30 mei 2016 @ 12:04:27 #295
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162615788
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 11:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik vind het een uitholling van de nederlandse cultuur. Nu zwarte piet, daarna??
Geen idee, wat daarna, dat zien we dan wel weer.
quote:
6s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:01 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou de islam is ook 'onveranderlijk' en heeft ook tradities waar niet aan getornd mag worden (hoofddoek, offerfeest...).
Waarom wordt het altijd Sinterklaas vs Islam? Dat zijn twee totaal verschillende discussies, het een heeft echt helemaal niks met het ander te maken. :')

En ja, ook die tradities zijn langzaamaan aan het veranderen, zo zie je steeds meer gekleurde hoofddoeken in plaats van alleen maar zwart.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:05:50 #296
110987 ErwinRommel
pi_162615827
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met uitholling. Dank u :)
  maandag 30 mei 2016 @ 12:06:49 #297
452947 frietenstamp
pi_162615863
quote:

[..]

zo zie je steeds meer gekleurde hoofddoeken in plaats van alleen maar zwart.
:')
  maandag 30 mei 2016 @ 12:07:16 #298
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_162615880
quote:

[..]

[..]

Waarom wordt Sinterklaas altijd vs Islam? dat zijn twee totaal verschillende discussies, het een heeft echt helemaal niks met het ander te maken. :')

En ja, ook die tradities zijn langzaamaan aan het veranderen, zo zie je steeds meer gekleurde hoofddoeken in plaats van alleen maar zwart.
Nou, initieel is er geen verband, maar als je ZP wilt afvoeren omdat "tradities veranderen" dan is er wel degelijk een overlappende discussie.

Gekleurde hoofddoeken noem ik overigens geen verandering (in Iran lopen ze allemaal al lang rond met gekleurde doekjes), of alleszins geen verandering in de feitelijke traditie. Dat hoeft ook niet, maar bij ZP dus ook niet. Tradities veranderen in de loop van de tijd, dat met dwang proberen op te leggen zorgt logischerwijs voor wrijving en weerstand. Die overdreven ZP-beweging hebben klapjosti's zoals deze BN'ers dus zelf getriggerd.
- Charlton Heston
  maandag 30 mei 2016 @ 12:13:36 #299
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162616031
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus met uitholling. Dank u :)
Oh, dus nu mag niks veranderd worden omdat misschien ooit in de toekomst iemand dan wel iets anders zou willen veranderen? :D

Nee, inderdaad, altijd alles laten zoals het is, want dat hebben we altijd al gedaan...toch?
Of zijn we als maatschappij juist vooruit gegaan met de aanpassingen in het verleden?
  maandag 30 mei 2016 @ 12:14:14 #300
110987 ErwinRommel
pi_162616050
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh, dus nu mag niks veranderd worden omdat misschien ooit in de toekomst iemand dan wel iets anders zou willen veranderen? :D

Nee, inderdaad, altijd alles laten zoals het is, want dat hebben we altijd al gedaan...toch?
Of zijn we als maatschappij juist vooruit gegaan met de aanpassingen in het verleden?
Zie vetgedrukte
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')