Het is dus belangrijker voor jou dat wij als samenleving dat bloedvergieten niet meer verbinden met de islam dan dat het bloedvergieten stopt?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 01:25 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe kunnen wij als samenleving ervoor zorgen dat bloedvergieten niet meer in connectie staat met godsdienst?
non sequiturquote:Op zaterdag 28 mei 2016 06:01 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het is dus belangrijker voor jou dat wij als samenleving dat bloedvergieten niet meer verbinden met de islam dan dat het bloedvergieten stopt?
Vreemde prioriteiten heb je.
Nee, hoor.quote:
Nee. Het wordt nergens expliciet gesteld maar het wordt wel degelijk gesuggereerd. De TS lijkt te stellen dat het belangrijker is om de islam geestelijk los te koppelen van terrorisme en dat de problemen wellicht daardoor vanzelf opgelost zijn? Het maakt dus niet helemaal uit wat de waarheid is, het is belangrijker om in iets ongegrond te geloven, dan hopen dat als iedereen dat gelooft dat daardoor de wereld transformeert naar hetgeen wat je wil dat het is.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 06:13 schreef Drug het volgende:
[..]
de door jou veronderstelde prioritering wordt door ts nergens gesuggereerd
Neuj hoor.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 06:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Het wordt nergens expliciet gesteld maar het wordt wel degelijk gesuggereerd. De TS lijkt te stellen dat het belangrijker is om de islam geestelijk los te koppelen van terrorisme en dat de problemen wellicht daardoor vanzelf opgelost zijn? Het maakt dus niet helemaal uit wat de waarheid is, het is belangrijker om in iets ongegrond te geloven, dan hopen dat als iedereen dat gelooft dat daardoor de wereld transformeert naar hetgeen wat je wil dat het is.
Daarbinnen kan je een prioritering vaststellen dat de problemen blijkbaar achtergesteld worden mbt de perceptie van die problemen.
De islam is geen godsdienst. De islam is een totalitaire ideologie.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 01:25 schreef Sigaartje het volgende:
Het houdt me al een tijdje bezig.
Ik ga dan uit van de volgende stellingen:
- Islam is een godsdienst
- Dood en verderf (lees terrorisme) is een actie van een stel idioten en/of despoten die uit zijn op macht en geld
Ik zie hier twee totaal verschillende dingen. Vrijheid van godsdienst is opgenomen in onze grondwet. Daar is geen discussie over mogelijk.
Daarnaast worden mensen vermoord in de naam van Allah. Ik vraag me af of deze dingen in connectie staan. Het is een filosofische vraag.
Hoe kunnen wij als samenleving ervoor zorgen dat bloedvergieten niet meer in connectie staat met godsdienst?
Want slachtoffers zijn ook gelovigen die vredelievend zijn.
Precies. En niet alleen terroristen vallen binnen deze omschrijving. Handelen uit eigenbelang om meer macht en geld er uit te slepen is heel gewoon. En al dan niet binnen een democratie of dictatuur blijven stemmen of steunen van dit soort figuren.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 01:25 schreef Sigaartje het volgende:
Het houdt me al een tijdje bezig.
- Dood en verderf (lees terrorisme) is een actie van een stel idioten en/of despoten die uit zijn op macht en geld.
TS lijkt het volgende:quote:
..wel degelijk problematischer te vinden dan het bloedvergieten zelf..quote:Hoe kunnen wij als samenleving ervoor zorgen dat bloedvergieten niet meer in connectie staat met godsdienst?
Een hogere macht waar jouw sociale groep in gelooft die via heilige teksten aanspoort tot geweld en oorlog helpt iig niet mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:01 schreef Cockwhale het volgende:
De maatschappij wijst graag met de vinger naar één ding, om te zeggen 'dat is de oorzaak'! Zo werkt het natuurlijk niet. De Islam op zichzelf is net zo min verantwoordelijk voor terrorisme, als geweld in games dat is voor 'high school shootings'. Het is een complexe combinatie van factoren. Biologie, cultuur, ideologie/religie, opvoeding, leefomgeving, financiėle situatie, sociale contacten, ervaringen, etc etc.
En toch is 99,999999999999999% van de islamieten volgens mij geen terrorist of herrieschopper (noch behoefte aan oorlog).quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een hogere macht waar jouw sociale groep in gelooft die via heilige teksten aanspoort tot geweld en oorlog helpt iig niet mee.
Nou, ik zit klaar. Bakje popcorn, blikje frisdrank.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
De islam is geen godsdienst. De islam is een totalitaire ideologie.
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
En toch is 99,999999999999999% van de islamieten volgens mij geen terrorist of herrieschopper (noch behoefte aan oorlog).
Dat gold ook voor de nazis.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
En toch is 99,999999999999999% van de islamieten volgens mij geen terrorist of herrieschopper (noch behoefte aan oorlog).
Dat sluit elkaar niet uit. Wat is er beter geschikt om iets totalitairs mee te doen, dan een concept als God? Levensomvattend... Geen betere entiteit denkbaar om voor te gebruiken.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
De islam is geen godsdienst. De islam is een totalitaire ideologie.
Voor nazis gold hetzelfde als voor moslims. Of denk je dat het allemaal kampbeulen waren? 99% waren gematigde, vredelievende burgers, gevangen in een oorlogszuchtige ideologie met doodvonnis op desertie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |