abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162557524
Het houdt me al een tijdje bezig.

Ik ga dan uit van de volgende stellingen:
- Islam is een godsdienst
- Dood en verderf (lees terrorisme) is een actie van een stel idioten en/of despoten die uit zijn op macht en geld

Ik zie hier twee totaal verschillende dingen. Vrijheid van godsdienst is opgenomen in onze grondwet. Daar is geen discussie over mogelijk.
Daarnaast worden mensen vermoord in de naam van Allah. Ik vraag me af of deze dingen in connectie staan. Het is een filosofische vraag.

Hoe kunnen wij als samenleving ervoor zorgen dat bloedvergieten niet meer in connectie staat met godsdienst?

Want slachtoffers zijn ook gelovigen die vredelievend zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 06:01:43 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_162558570
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 01:25 schreef Sigaartje het volgende:
Hoe kunnen wij als samenleving ervoor zorgen dat bloedvergieten niet meer in connectie staat met godsdienst?
Het is dus belangrijker voor jou dat wij als samenleving dat bloedvergieten niet meer verbinden met de islam dan dat het bloedvergieten stopt?

Vreemde prioriteiten heb je.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_162558576
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 06:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is dus belangrijker voor jou dat wij als samenleving dat bloedvergieten niet meer verbinden met de islam dan dat het bloedvergieten stopt?

Vreemde prioriteiten heb je.
non sequitur
pi_162558577
Niet. De Syriërgangers radicaliseren hier in Europa, wat er vervolgens toe leidt dat ze die kant op vertrekken om mee te vechten.

Het radicaliseren geschiedt via het geloof. Het bloedvergieten is daardoor onlosmakelijk met het geloof verbonden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 06:12:53 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_162558580
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 06:09 schreef Drug het volgende:

[..]

non sequitur
Nee, hoor.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_162558582
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 06:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee, hoor.
de door jou veronderstelde prioritering wordt door ts nergens gesuggereerd
  zaterdag 28 mei 2016 @ 06:23:33 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_162558597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 06:13 schreef Drug het volgende:

[..]

de door jou veronderstelde prioritering wordt door ts nergens gesuggereerd
Nee. Het wordt nergens expliciet gesteld maar het wordt wel degelijk gesuggereerd. De TS lijkt te stellen dat het belangrijker is om de islam geestelijk los te koppelen van terrorisme en dat de problemen wellicht daardoor vanzelf opgelost zijn? Het maakt dus niet helemaal uit wat de waarheid is, het is belangrijker om in iets ongegrond te geloven, dan hopen dat als iedereen dat gelooft dat daardoor de wereld transformeert naar hetgeen wat je wil dat het is.

Daarbinnen kan je een prioritering vaststellen dat de problemen blijkbaar achtergesteld worden mbt de perceptie van die problemen.
pi_162558598
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 06:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee. Het wordt nergens expliciet gesteld maar het wordt wel degelijk gesuggereerd. De TS lijkt te stellen dat het belangrijker is om de islam geestelijk los te koppelen van terrorisme en dat de problemen wellicht daardoor vanzelf opgelost zijn? Het maakt dus niet helemaal uit wat de waarheid is, het is belangrijker om in iets ongegrond te geloven, dan hopen dat als iedereen dat gelooft dat daardoor de wereld transformeert naar hetgeen wat je wil dat het is.

Daarbinnen kan je een prioritering vaststellen dat de problemen blijkbaar achtergesteld worden mbt de perceptie van die problemen.
Neuj hoor.
pi_162558628
Premisse 1: Islam is een godsdienst
Premisse 2; Dood en verderf is een actie van een stel idioten (uit op macht/geld).
Conclusie: Ik wil dat ze niks met elkaar te maken hebben.
pi_162558933
Je stopt het door de onschuldigen met rust te laten en deze niet doden.
pi_162559619
quote:

Ik ga dan uit van de volgende stellingen:
- Islam is een godsdienst
- Dood en verderf (lees terrorisme) is een actie van een stel idioten en/of despoten die uit zijn op macht en geld

Ik zie hier twee totaal verschillende dingen. Vrijheid van godsdienst is opgenomen in onze grondwet. Daar is geen discussie over mogelijk.
Daarnaast worden mensen vermoord in de naam van Allah. Ik vraag me af of deze dingen in connectie staan. Het is een filosofische vraag.

Want slachtoffers zijn ook gelovigen die vredelievend zijn.
De islam is geen godsdienst. De islam is een totalitaire ideologie.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:08:36 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_162559699
quote:
- Dood en verderf (lees terrorisme) is een actie van een stel idioten en/of despoten die uit zijn op macht en geld.
Precies. En niet alleen terroristen vallen binnen deze omschrijving. Handelen uit eigenbelang om meer macht en geld er uit te slepen is heel gewoon. En al dan niet binnen een democratie of dictatuur blijven stemmen of steunen van dit soort figuren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 10:55:27 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162560216
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 06:24 schreef Drug het volgende:

[..]

Neuj hoor.
TS lijkt het volgende:
quote:
..wel degelijk problematischer te vinden dan het bloedvergieten zelf..

Als we zorgen dat het bloedvergieten stopt, kan ook niemand het meer toeschrijven aan een ideologie of godsdienst. Probleem opgelost?

[ Bericht 4% gewijzigd door Perrin op 28-05-2016 11:02:15 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_162560311
De maatschappij wijst graag met de vinger naar één ding, om te zeggen 'dat is de oorzaak'! Zo werkt het natuurlijk niet. De Islam op zichzelf is net zo min verantwoordelijk voor terrorisme, als geweld in games dat is voor 'high school shootings'. Het is een complexe combinatie van factoren. Biologie, cultuur, ideologie/religie, opvoeding, leefomgeving, financiële situatie, sociale contacten, ervaringen, etc etc.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:04:16 #15
38496 Perrin
pi_162560345
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:01 schreef Cockwhale het volgende:
De maatschappij wijst graag met de vinger naar één ding, om te zeggen 'dat is de oorzaak'! Zo werkt het natuurlijk niet. De Islam op zichzelf is net zo min verantwoordelijk voor terrorisme, als geweld in games dat is voor 'high school shootings'. Het is een complexe combinatie van factoren. Biologie, cultuur, ideologie/religie, opvoeding, leefomgeving, financiële situatie, sociale contacten, ervaringen, etc etc.
Een hogere macht waar jouw sociale groep in gelooft die via heilige teksten aanspoort tot geweld en oorlog helpt iig niet mee.
pi_162560382
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een hogere macht waar jouw sociale groep in gelooft die via heilige teksten aanspoort tot geweld en oorlog helpt iig niet mee.
En toch is 99,999999999999999% van de islamieten volgens mij geen terrorist of herrieschopper (noch behoefte aan oorlog).
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:12:40 #17
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_162560451
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nou, ik zit klaar. Bakje popcorn, blikje frisdrank.

Meid, vertel. Hoe zit dat.
Dit, dus.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:13:38 #18
38496 Perrin
pi_162560469
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

En toch is 99,999999999999999% van de islamieten volgens mij geen terrorist of herrieschopper (noch behoefte aan oorlog).
Gelukkig maar :) maar in het merendeel van (deels) islamitische landen is geweld door fundamentalistische islamitische groepen een treurig feit.

Deze godsdienst lijkt mij, generaliserend gesproken, niet bepaald tot vredig samenleven en tolerantie bij te dragen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:17:19 #19
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162560511
quote:

[..]

Dat gold ook voor de nazis. :')
pi_162560709
Natuurlijk zijn ze wel verbonden;

-Motief; Het geloof moet overheersen, ongelovigen of anders gelovigen moeten zich onderwerpen.
-Middel; Zelfmoord acties; De dood als middel, de islam laat terroristen denken beloond te worden na de dood.
-Gelegenheid; Waar dan ook.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162560841
Door simpelweg te stoppen met geloof als smoes te pikken. Of dat nu de daders zijn of eraan gelinkt wordt door anderen.

Je kan natuurlijk ook op de letter zijn, want er zijn heel wat beperkingen en regels voor het gebruik van geweld in dat geloof. Maar helpen zal dat niet, want interpertatie is een bitch. Iemand vertellen dat ze het echt fout hebben zal 0 zin hebben bij zo'n terrorist.

Ophouden met het bv islamitische terreur noemen, gewoon het terreur noemen. Dat hele geloofsaspect van de daders erbij niet serieus nemen, negeren.
Dus als ze gepakt worden ook geen "islamitische" behandeling geven of wat dan ook in die geest. Als je terreur wil plegen ben je een terrorist en niets meer dan dat.

Oh en ophouden met die rare term "gematigde islam". Daarmee geef je het geloofsaspect bij de terroristen alleen maar meer kracht. Alsof je erkent dat dat de "echte" islam is, al het andere een verzwakte vorm is.
Nog liever dat je de terreurvorm de perverse, verdraaide islam noemt dan hoe normale mensen (geweldloos) dat geloof beleven gematigd noemt. Maar bij voorkeur gewoon de terreurvorm geen islam noemen, niet accepteren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:44:37 #22
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_162560926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 10:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat sluit elkaar niet uit. Wat is er beter geschikt om iets totalitairs mee te doen, dan een concept als God? Levensomvattend... Geen betere entiteit denkbaar om voor te gebruiken.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:45:36 #23
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_162560942
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:17 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Dat gold ook voor de nazis. :')
Eh. Wat?
Dit, dus.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:55:33 #24
452947 frietenstamp
pi_162561114
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:45 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Eh. Wat?
Voor nazis gold hetzelfde als voor moslims. Of denk je dat het allemaal kampbeulen waren? 99% waren gematigde, vredelievende burgers, gevangen in een oorlogszuchtige ideologie met doodvonnis op desertie.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:57:00 #25
38496 Perrin
pi_162561133
Misschien zijn nazi-vergelijkingen niet per sé de meest vruchtbare wending van de discussie.. :{
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:57:58 #26
452947 frietenstamp
pi_162561156
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:57 schreef Perrin het volgende:
Misschien zijn nazi-vergelijkingen niet per sé de meest vruchtbare wending van de discussie.. :{
Misschien juist wel in dit geval.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:59:22 #27
38496 Perrin
pi_162561189
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:57 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Misschien juist wel in dit geval.
Er zijn wel parallellen te bedenken idd, maar:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:02:42 #28
452947 frietenstamp
pi_162561253
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:59 schreef Perrin het volgende:

[..]

Er zijn wel parallellen te bedenken idd, maar:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
Niet elke parallel met nazi-Duitsland is een Godwin. Je begrijpt het niet. Het is in dit geval eerder een Allahwin.
pi_162561378
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:12 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nou, ik zit klaar. Bakje popcorn, blikje frisdrank.

Meid, vertel. Hoe zit dat.
Nou kind, begrijp je eigenlijk wel de term totalitaire ideologie? Een ideologie die niet alleen invloed uitoefent op de spirituele aspecten van diens gelovige, maar ook sociale en maatschappelijke regels voorschrijft hoe te moeten gedragen, te kleden, jezelf te noemen, wat je wel en niet mag eten, op economisch welzijnsniveau regels en wetten voorschrijft en niet kan assimileren met andere culturen. Dat rijkt toch iets verder dan alleen zondags naar de kerk gaan.
pi_162561395
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:39 schreef erodome het volgende:
Door simpelweg te stoppen met geloof als smoes te pikken.
Het is geen smoes, het is een motivatie.
pi_162561450
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nou kind, begrijp je eigenlijk wel de term totalitaire ideologie? Een ideologie die niet alleen invloed uitoefent op de spirituele aspecten van diens gelovige, maar ook sociale en maatschappelijke regels voorschrijft hoe te moeten gedragen, te kleden, jezelf te noemen, wat je wel en niet mag eten, op economisch welzijnsniveau regels en wetten voorschrijft en niet kan assimileren met andere culturen. Dat rijkt toch iets verder dan alleen zondags naar de kerk gaan.
Klopt. Het Jodendom schrijft bijvoorbeeld niet voor wat je moet eten of hoe je je moet kleden en het Christendom belet mij als niet-christen ook niet om op zondag te gaan werken of winkelen.

O wacht.
pi_162561534
quote:
Oh en ophouden met die rare term "gematigde islam". Daarmee geef je het geloofsaspect bij de terroristen alleen maar meer kracht. Alsof je erkent dat dat de "echte" islam is, al het andere een verzwakte vorm is.
Idd. Als je die term gebruikt zeg je in feite dat IS gelijk heeft en dat onzekere allochtone jongeren met een identiteitscrisis uitgerekend bij hen naar antwoorden moeten gaan zoeken. :N
pi_162561543
quote:

[..]

Hiermee beschrijf je gewoon religie. Alle religie is ook ideologie, als dat niet zo is is het geen religie, maar persoonlijk geloof.

Per religie zijn er andere en meer of minder verboden/geboden, maar al met al is elke religie ook een ideologie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162561587
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is geen smoes, het is een motivatie.
Naar mijn idee niet. Er wordt niet voor niets eerst gedacht en gepland en daarna ruim geinterperteerd met halve boekwerken aan uitleg erbij waarom je het echt zo moet zien en wat hun doen niet fout is.
Eerst is er de daad (de wil om de daad te plegen) daarna is er het zoeken naar goedkeuring in het geloof, waarbij enorme omwegen niet geschuwt worden.

Het is dus gewoon een smoes, net zoals bij bv huiselijk geweld. Het is niet het slachtoffer dat de tv gids verkeerd heeft neergelegd, da wordt aangegrepen als rechtvaardiging, als smoes.
Waarom pikken we dat bij die mishandelaar niet en bij de terrorist wel?
pi_162561601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Klopt. Het Jodendom schrijft bijvoorbeeld niet voor wat je moet eten of hoe je je moet kleden en het Christendom belet mij als niet-christen ook niet om op zondag te gaan werken of winkelen.

O wacht.
Inmiddels zijn de winkels zondags gewoon open hoor. Ik weet niet in welk boerengat jij nog woont. Ook wordt er zondags gewoon gewerkt.

Als gedoopte christen wordt ik niet sociaal uitgesloten of bedreigd wanneer ik besluit van religie te veranderen of om te stoppen met geloven. Bij de islam.......

O wacht.
pi_162561646
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Inmiddels zijn de winkels zondags gewoon open hoor. Ik weet niet in welk boerengat jij nog woont. Ook wordt er zondags gewoon gewerkt.
Ik woon in Duitsland.

Koopzondag is ondanks religie, of dankzij ontkerkelijking.
quote:
Als gedoopte christen wordt ik niet sociaal uitgesloten of bedreigd wanneer ik besluit van religie te veranderen of om te stoppen met geloven. Bij de islam.......

O wacht.
"Ik wordt" :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2016 12:23:11 ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:23:18 #37
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162561657
Niet. Islamitisch terrorisme is islamitisch terrorisme. Dat ontkennen heeft weinig zin.

Slotje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162561719
M.i. is het cruciale punt dat sommige moslims denken dat hun geloof zegt dat ze in de hemel komen via zelfmoord.

Wikipedia zegt:
quote:
Islam, as with other Abrahamic religions, views suicide as one of the greatest sins and utterly detrimental to one's spiritual journey. A verse in the Quran instructs;

"And do not kill yourselves, surely God is most Merciful to you."

— Qur'an, Sura 4 (An-Nisa), ayat 29

Most Muslim scholars and clerics consider suicide forbidden and similarly include suicide bombing as being equally forbidden.
pi_162561855
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:26 schreef Igen het volgende:
M.i. is het cruciale punt dat sommige moslims denken dat hun geloof zegt dat ze in de hemel komen via zelfmoord.

Wikipedia zegt:

[..]

Wikipedia. :')
pi_162561864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet. Er wordt niet voor niets eerst gedacht en gepland en daarna ruim geinterperteerd met halve boekwerken aan uitleg erbij waarom je het echt zo moet zien en wat hun doen niet fout is.
Eerst is er de daad (de wil om de daad te plegen) daarna is er het zoeken naar goedkeuring in het geloof, waarbij enorme omwegen niet geschuwt worden.

Het is dus gewoon een smoes, net zoals bij bv huiselijk geweld. Het is niet het slachtoffer dat de tv gids verkeerd heeft neergelegd, da wordt aangegrepen als rechtvaardiging, als smoes.
Waarom pikken we dat bij die mishandelaar niet en bij de terrorist wel?
ow kom op nou....Die wil om de daad te plegen komt toch rechtstreeks vanuit het idee dat ze iets goeds doen voor het geloof. Hoe verklaar je anders het middel van zelfmoord acties.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:35:40 #41
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_162561872
quote:

[..]

Ah, je begrijpt de definitie van religie.
Dit, dus.
pi_162561873
quote:

Wikipedia zegt:

[..]

Zelfopoffering, wordt als wat anders gezien dan zelfmoord. Ook in het christendom e.d. is dat zo, want anders spoort het jezus verhaal niet.

Dit kan dus zo gedraait worden in vrijwel elk geloof. Zo heb ik al vaker op het boek zen at war gewezen, waar dit principe ook voorkomt (denk aan oa de kamikaze piloten).
Maar ook in het christendom werd dit gebruikt, ook daar werd gezegd dat strijders voor de "goede zaak" een mooie plek in de hemel zouden krijgen, het niet zo erg zou zijn als ze zouden sterven.
Vandaar dat de voetsoldaten opgeofferd konden worden en dat vaak ook wel wisten voordat ze zich in de strijd gooide als eerste.
Zelfde met de oude geloven, sterven in de strijd, sterven om anderen te beschermen, allemaal helemaal ok, heldendaden, enkeltje hemel/goed hiernamaals.

Dit is dus absoluut niet uniek voor de islam, zelfs niet voor religie.
pi_162561874
quote:
Precies.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:46:08 #44
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162562041
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 11:01 schreef Cockwhale het volgende:
Het is niet zo complex hoor, de islam is een religie die aanzet tot geweld en haat, en aanhangers van de islam oproept tot het doodmaken van ongelovigen. Dat kan je natuurlijk niet zeggen over games, nergens wordt in GTA V opgeroepen je klasgenoten te onthoofden bijv.

De complicerende factor is dat mensen (zoals jij) niet onder ogen willen zien dat de islam een totalitaire ideologie is die uit is op bloedvergieten. Daardoor is terrorisme van moslims onlosmakelijk verbonden met de islam zelf. Heel eenvoudig eigenlijk, alleen zijn er mensen die dat krampachtig proberen te ontkennen.
2000 light years from home
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:47:43 #45
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162562064
quote:

Ophouden met het bv islamitische terreur noemen, gewoon het terreur noemen. Dat hele geloofsaspect van de daders erbij niet serieus nemen, negeren.
Dus als ze gepakt worden ook geen "islamitische" behandeling geven of wat dan ook in die geest. Als je terreur wil plegen ben je een terrorist en niets meer dan dat.
Als je de islam wilt beschermen en de waarheid niet onder ogen wilt zien is dit een prima methode.
pi_162562081
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als je de islam wilt beschermen en de waarheid niet onder ogen wilt zien is dit een prima methode.
Zucht....

Naar mijn mening is het andersom, als je dit niet wil oplossen moet je het vooral geheel en al op de islam gooien.
pi_162562152
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Zucht....

Naar mijn mening is het andersom, als je dit niet wil oplossen moet je het vooral geheel en al op de islam gooien.
We moeten vooral de ruimte geven aan deze idealogie, want er zijn zoveel voorbeelden in de wereld waar dat fantastisch heeft uitgepakt ;')
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:53:33 #48
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162562164
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Zucht....

De islam is de oorzaak. De oorzaak negeren is alles behalve het probleem oplossen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 12:54:58 #49
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_162562194
quote:

[..]

Dat klopt, maar een heel groot gedeelte van de moslims steunt wel terrorisme. Zie Molenbeek, waar terrorist Abdeslam maandenlang ongestoord rond kon lopen en elke dag bij zijn tante op de thee ging. Waar de politie met stenen bekogeld wordt als ze een massamoordenaar arresteren. Als je denkt dat Molenbeek een uitzondering is, dan ben je naïef.

99,999999999999999% is trouwens schromelijk overdreven, dat zou betekenen dat met 1,5 miljard moslims er slechts 0,0000000015 terroristen zijn.
pi_162562325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Zelfopoffering, wordt als wat anders gezien dan zelfmoord. Ook in het christendom e.d. is dat zo, want anders spoort het jezus verhaal niet.

Dit kan dus zo gedraait worden in vrijwel elk geloof. Zo heb ik al vaker op het boek zen at war gewezen, waar dit principe ook voorkomt (denk aan oa de kamikaze piloten).
Maar ook in het christendom werd dit gebruikt, ook daar werd gezegd dat strijders voor de "goede zaak" een mooie plek in de hemel zouden krijgen, het niet zo erg zou zijn als ze zouden sterven.
Vandaar dat de voetsoldaten opgeofferd konden worden en dat vaak ook wel wisten voordat ze zich in de strijd gooide als eerste.
Zelfde met de oude geloven, sterven in de strijd, sterven om anderen te beschermen, allemaal helemaal ok, heldendaden, enkeltje hemel/goed hiernamaals.

Dit is dus absoluut niet uniek voor de islam, zelfs niet voor religie.
Elk component is niet uniek maar het totaal wel.

Volgens mij is geen van die voorbeelden uit de geschiedenis een situatie waarbij iemand als doel heeft gesteld om zo veel mogelijk willekeurige ongelovigen te doden én dat op zo'n manier te doen dat je het zelf gegarandeerd ook niet meer na kan vertellen én te geloven dat je daardoor in de hemel komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')