quote:
goede vraagquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:10 schreef knokkels het volgende:
[..]
Hoi!
Waar kan ik je blij mee maken Murdera![]()
Slaap lekker Elf.. enne .. misschien XiiaLive oidquote:
metal is goedquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:33 schreef knokkels het volgende:
Ik gok dat deze gozer niet blij is met zijn ex
vt nationquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:38 schreef knokkels het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzeling_van_Gladbeck
Op de valreepquote:
VNV Nation, en ook nee trouwensquote:
Nee, in 1988 hebben 2 mannen een bankoverval gepleegd (Inb4 Bababanküberfall). Ze werden door de politie klemgezet, daarop volgde een gijzeling, daarop volgde een schietpartij, en daarop volgde helaas een kogel voor Silke Bisschoff. Was toen ook op de NL tvquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:39 schreef chufi het volgende:
Niet helemaal gevolgd// Was dat de Rote Arme Fraktion?
quote:De gijzeling van Gladbeck of het Gladbecker gijzeldrama was een ophefmakende misdaad in augustus 1988, waarbij drie mensen omkwamen.
’s Ochtends op 16 augustus 1988 overvielen Dieter Degowski en Hans-Jürgen Rösner een kantoor van de Deutsche Bank in het Noordrijn-Westfaalse Gladbeck, waarna zij een aantal mensen in gijzeling namen en twee dagen lang met hen vluchtten door Duitsland en Nederland. De gijzeling eindigde op 18 augustus 1988 met een controversiële ingreep van de politie op de Bundesautobahn 3.
Tijdens de vlucht door Nederland was daarbij reeds een politieagent omgekomen toen deze op een vrachtwagen botste. Degowski had een lijnbus gekaapt en schoot de 15-jarige Italiaan Emanuele de Giorgi dood. Bij de bevrijdingsactie ten slotte kwam de 18-jarige Silke Bischoff om het leven; volgens het politieonderzoek was het dodelijke schot uit het wapen van Rösner afkomstig.
De hele geschiedenis werd gekenmerkt door een sterk doorgedreven sensatiejournalistiek. Rösner en Degowski gaven live-interviews voor de radio en televisie, en lieten reporters bij hen in de vluchtwagen plaatsnemen. De voortdurende nabijheid van journalisten hinderde het optreden van de politie; in meerdere debatten na het voorval werd dientengevolge gediscussieerd omtrent de grenzen van de journalistiek. Ook de slechte coördinatie van het politieoptreden lokte kritiek uit.
hij foet ut?quote:
quote:
meeste mensen gaan dood in bedquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:45 schreef tailfox het volgende:
Waarom zei ik ookalweer ja ik sta wel zo vroeg op tegen mijn vriendin?
OK ik was nog van de Baader Meinhof tijdperk... ooit een lezing in de RUG gehad van Rudi Dutschkequote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:43 schreef knokkels het volgende:
[..]
Nee, in 1988 hebben 2 mannen een bankoverval gepleegd (Inb4 Bababanküberfall). Ze werden door de politie klemgezet, daarop volgde een gijzeling, daarop volgde een schietpartij, en daarop volgde helaas een kogel voor Silke Bisschoff. Was toen ook op de NL tv
[..]
Is wat voor mijn tijd inderdaad.. Maar damn, voor je eigen overtuigingen een kogel in je kop krijgen...quote:
Ik lazer nog net niet van mijn stoel afquote:
when i first met youquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:52 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik lazer nog net niet van mijn stoel af![]()
allll right nowquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:52 schreef knokkels het volgende:
[..]
Ik lazer nog net niet van mijn stoel af![]()
Tailfox neemt het dan ook zo overquote:
Shit nu moet ie welquote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:53 schreef knokkels het volgende:
[..]
Tailfox neemt het dan ook zo overToch, vosje?
Gelukkig doet ie het net zo graag als ikquote:
Something Something In Their Massesquote:
Ah zo eentje ...quote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:55 schreef knokkels het volgende:
[..]
Gelukkig doet ie het net zo graag als ik
Ga je geen Monaco kijken?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 03:57 schreef chufi het volgende:
[..]
Ah zo eentje ...
Wie zet hem op het rooster?
Alstuquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |