Ben benieuwd of Bol.com gelijk een nieuwe telefoon zou opsturen in dezen...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:45 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Boeien. TS hoeft niet per se bij een kutwinkel als de mediamarket te shoppen. Bij bol.com nooit een probleem gehad.
Ik denk om te beginnen dat bol.com deze achterlijke fout niet zo snel zou maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:53 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Bol.com gelijk een nieuwe telefoon zou opsturen in dezen...
Hoezo?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:01 schreef DrNick het volgende:
Komt het gewicht, vermeld bij de Track & Trace overeen met het daadwerkelijke gewicht? Dat lijkt mij bewijs genoeg.
Klopt, en dat gewicht is anders dan diezelfde doos met een telefoon erin.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:26 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hoezo?
bij T&T staat gewoon het gewicht van de doos met het verkeerde item, want dat is gewogen.
Want hoeveel is dat gewicht?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:32 schreef DrNick het volgende:
[..]
Klopt, en dat gewicht is anders dan diezelfde doos met een telefoon erin.
Ja maar je hebt ook verpakkingsmateriaal en dergelijke.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:33 schreef DrNick het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar de kans is klein dat beide artikelen precies hetzelfde wegen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:34 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ja maar je hebt ook verpakkingsmateriaal en dergelijke.
Het kan nog best wel eens dicht bij elkaar liggen.
quote:
Wel hoor. Weeg maar eens na, en vergelijk je resultaat met het gewicht vermeld bij de T&T. Als het overeenkomt kan je concluderen dat de doos die verzonden is de rookmelder heeft bevat. Bij +- 5 gram ook wel, ik weet niet hoe accuraat die weegmachines zijn die zij gebruiken.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:34 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dus je hebt niks aan het gewicht van de T&T.
Je snapt mij niet...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:37 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wel hoor. Weeg maar eens na, en vergelijk je resultaat met het gewicht vermeld bij de T&T. Als het overeenkomt kan je concluderen dat de doos die verzonden is de rookmelder heeft bevat. Bij +- 5 gram ook wel, ik weet niet hoe accuraat die weegmachines zijn die zij gebruiken.
Wellicht, maar dat weet je niet zeker. Kans is niet heel groot dat beiden (ongeveer) evenveel wegen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je snapt mij niet...
Misschien weegt die doos met de telefoon wel ongeveer hetzelfde.
Dan heb je niks aan dat gewicht op de T&T.
Verpakkingsmateriaal is juist zeer licht. Gezien het verschil in gewicht tussen de melder en de telefoon lijkt het mij uitgesloten dat de dozen gelijke zwaar zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je snapt mij niet...
Bij een telefoon heb je wel vaak nog enkele boekjes zitten wat het dan weer wat zwaarder maakt, misschien nog ander formaat buitendoos, andere/meer/minder vulling.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Verpakkingsmateriaal is juist zeer licht. Gezien het verschil in gewicht tussen de melder en de telefoon lijkt het mij uitgesloten dat de dozen gelijke zwaar zijn.
Wij verschepen die telefoons ook. Ik kan wel even checken wat zo'n doosje weegt voor tsquote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:39 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je snapt mij niet...
U heeft gelijk, die 3cm papier in 10 talen was ik even vergeten.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:47 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Bij een telefoon heb je wel vaak nog enkele boekjes zitten wat het dan weer wat zwaarder maakt, misschien nog ander formaat buitendoos, andere/meer/minder vulling.
Maar ik ben wel benieuwd naar de gewichten van beide dozen, ik vraag me na dit verhaal af of de MM mee gaat werken en aangeeft hoeveel het gewicht van een doos met telefoon is.
Maar naast het netto gewicht van de telefoon bestaat het gewicht van een pakket met nieuwe telefoon uit in elk geval:quote:Op vrijdag 27 mei 2016 11:59 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
maar wel de beste hint dat er iets heel anders in de verpakking zat; die telefoon weegt 1/5e daarvan.
Als je verder leest zie je dat ik daar later ook op teruggkeomen ben en heb gepost wat die telefoon in een pakketje bij mijn werkgever weegt ;-)quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Maar naast het netto gewicht van de telefoon bestaat het gewicht van een pakket met nieuwe telefoon uit in elk geval:
- De omdoos
- De fabrieksverpakking van de telefoon
- Vulmateriaal in de omdoos
- Boekjes, handleidingen, garantieformulier en eventueel ander papierwerk
- Een oplader met snoertje
En daarnaast eventueel nog oordopjes en andere accesoires.
Dan zit je als totaalgewicht van het pakket aan een veelvoud van het gewicht van de telefoon.
Of de mediamarkt krijgt straks een schadeclaim omdat de Galaxy S7 die de klant in het CV hok hebben geplaatst ze niet heeft gewaarschuwd toen de CV stuk ging en moeder nu in coma ligt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:59 schreef Messina het volgende:
Een andere klant die een koolmonoxidemelder bestelde maar een telefoon kreeg is natuurlijk helemaal in de wolken
Dit dus:quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
U heeft gelijk, die 3cm papier in 10 talen was ik even vergeten.
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
losse apparaat 157 / 159 gram afhankelijk van het weegapparaat.
totale pakket incl verpakking / envelop met sim etc afhankelijk van provider tussen de 520Gr en 810Gr.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |