abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:47:13 #76
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570179
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Vertel? Hoorcolleges zijn vgm veelal nutteloos omdat veelal gewoon over de stof wordt verteld met een dia, in die tijd had je zelf eveneens de stof kunnen lezen, werkcolleges en werkgroepen zijn daarentegen toch wel nuttig?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:42 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

De stof wordt in rode draad uitgelegd op de colleges. En de tentamens zijn vaak gebaseerd op de colleges en is voldoende voor een 6. Voor hoger zul je de boeken moeten bestuderen.
Uiteraard zijn er ook studenten die wegblijven en thuis zelfstandig kunnen studeren, maar dat kan lang niet iedereen. Ik zou je gewoon willen aanraden om te gaan, kom je ook nog eens onder de mensen.
Werkcolleges/werkgroepen (zijn gewoon zelfde) zijn wel nuttig, daar ga ik vrijwel altijd heen. Maar na het tweede jaar heb je nog niet zoveel werkgroepen meer.
Naja, Ets heeft dus een andere mening.. maar zoals ik al zei, hangt het voor bruikbaarheid er voornamelijk vanaf hoe intelligent je bent. Als je zo'n type wordt die meerdere kansen nodig heeft voor z'n tentamens, is zo'n rode draad vast handig. Pak je het vrij snel op, dan is zo'n langdradig jip en janneke college niet interessant en heb je dezelfde info door achteraf de sheets door te scrollen.

Je kan uiteraard tot je eerste tentamen de colleges volgen en dan je afweging maken ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570210
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Naja, Ets heeft dus een andere mening.. maar zoals ik al zei, hangt het voor bruikbaarheid er voornamelijk vanaf hoe intelligent je bent. Als je zo'n type wordt die meerdere kansen nodig heeft voor z'n tentamens, is zo'n rode draad vast handig. Pak je het vrij snel op, dan is zo'n langdradig jip en janneke college niet interessant en heb je dezelfde info door achteraf de sheets door te scrollen.

Je kan uiteraard tot je eerste tentamen de colleges volgen en dan je afweging maken ;)
Waarom zou je meerdere kansen voor een tentamen nodig moeten hebben als je enkel de rode draad volgt? Dat beweer ik helemaal niet verder. Je rukt compleet het verband uit mn post en verkracht het naar je eigen beeld.

[ Bericht 4% gewijzigd door Lyrebird op 28-05-2016 23:47:18 ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:50:18 #78
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570235
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Lul toch niet eens zo stom. :') Waarom zou je meerdere kansen voor een tentamen nodig moeten hebben als je enkel de rode draad volgt?
Type die meerdere kansen voor tentamen nodig heeft = pikt dingen niet zo snel op --> kan baat hebben bij het volgen van een college waarin de rode draad van de stof duidelijk uiteengezet wordt

Type die shit snel oppakt --> heeft niets bij dat college te zoeken.

Hopelijk is het nu duidelijk ;)
t.a.v. je edit, ik ruk niets uit verband nu ik jouw post mee quote.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lyrebird op 28-05-2016 23:49:01 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:42 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

De stof wordt in rode draad uitgelegd op de colleges. En de tentamens zijn vaak gebaseerd op de colleges en is voldoende voor een 6. Voor hoger zul je de boeken moeten bestuderen.
Uiteraard zijn er ook studenten die wegblijven en thuis zelfstandig kunnen studeren, maar dat kan lang niet iedereen. Ik zou je gewoon willen aanraden om te gaan, kom je ook nog eens onder de mensen.
Werkcolleges/werkgroepen (zijn gewoon zelfde) zijn wel nuttig, daar ga ik vrijwel altijd heen. Maar na het tweede jaar heb je nog niet zoveel werkgroepen meer.
Nouja als ze op dezelfde dag zijn als een werkgroep is het wellicht handig maar twee uur reistijd lijkt het me niet waard toch?

Wat bedoel je bt met dat tentamens op hoorcolleges gebaseerd zijn, dat in de hoorcolleges alleen de essentiele stof word behandeld of dat je echt gewoon dingen mist die belangrijk zijn voor tentamen als je niet naar hoorcolleges gaat?

Heb wel eens gelezrn dat de stof niet aansloot bij wat er werd getest.

Vind jij als voormalig fiscaalstudent het programma van de UvA niet raar?
pi_162570253
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Type die meerdere kansen voor tentamen nodig heeft = pikt dingen niet zo snel op --> kan baat hebben bij het volgen van een college waarin de rode draad van de stof duidelijk uiteengezet wordt

Type die shit snel oppakt --> heeft niets bij dat college te zoeken.

Hopelijk is het nu duidelijk ;)
Nee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Lyrebird op 28-05-2016 23:51:18 (Flame) ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:51:20 #81
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570259


[ Bericht 100% gewijzigd door Lyrebird op 28-05-2016 23:51:59 ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:52:01 #82
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570274
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:50 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Nouja als ze op dezelfde dag zijn als een werkgroep is het wellicht handig maar twee uur reistijd lijkt het me niet waard toch?

Wat bedoel je bt met dat tentamens op hoorcolleges gebaseerd zijn, dat in de hoorcolleges alleen de essentiele stof word behandeld of dat je echt gewoon dingen mist die belangrijk zijn voor tentamen als je niet naar hoorcolleges gaat?

Heb wel eens gelezrn dat de stof niet aansloot bij wat er werd getest.

Vind jij als voormalig fiscaalstudent het programma van de UvA niet raar?
Naja, op colleges worden de grote lijnen uitgezet en op het tentamen komen uiteraard 'de grote onderwerpen' terug en niet de kleine verdiepingen die je in de opgegeven literatuur leest.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570334
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:50 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Nouja als ze op dezelfde dag zijn als een werkgroep is het wellicht handig maar twee uur reistijd lijkt het me niet waard toch?
Waarom ga je niet op kamers dan?
Je kan vaak de werkgroepen zelf kiezen, met verschillende tijden. In het eerste semester word je in een groep ingedeeld en iedere groep heeft een eigen rooster. In het tweede semester kan je gaan voor het bonussysteem, dan kan je inschrijven voor de werkgroep naar je keuze en kan je zelf je rooster bepalen. Ik heb zo geregeld dat ik idd aansluitend colleges had, verspreid over meerdere dagen (2x2 colleges per dag vaak).
In het tweede jaar had ik 3 vakken van de 4 vakken voor CE erbij en had ik ma, di, wo 9-17 en do van 9-15 college, vrijdag vrij.
Maar dat was allemaal toen, tegenwoordig hebben sommige vakken geen werkgroepen meer, of meer colleges. Zou je even op onderzoek moeten gaan via Ocasys.

quote:
Wat bedoel je bt met dat tentamens op hoorcolleges gebaseerd zijn, dat in de hoorcolleges alleen de essentiele stof word behandeld of dat je echt gewoon dingen mist die belangrijk zijn voor tentamen als je niet naar hoorcolleges gaat?
Dat eerste. Om een 10 te halen moet je natuurlijk het boek bestuderen. De colleges zijn een rode draad en bij voldoende inzet kan je met enkel colleges een 6 halen.

quote:
Heb wel eens gelezrn dat de stof niet aansloot bij wat er werd getest.
Oh.

quote:
Vind jij als voormalig fiscaalstudent het programma van de UvA niet raar?
Ik heb 1 jaartje fiscaal gedaan, ik kan mezelf niet echt als voormalig fiscaalstudent bestempelen, en heb verder geen idee hoe het op de UvA is geregeld. Ik ben niet naar de UvA gegaan omdat de open dag me tegenviel want de mensen die het proefcollege gaven, bevielen me niet zo.
pi_162570399
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naja, op colleges worden de grote lijnen uitgezet en op het tentamen komen uiteraard 'de grote onderwerpen' terug en niet de kleine verdiepingen die je in de opgegeven literatuur leest.
O zo dat maakt verder niet uit, want de grote lijnen kun je er zelf denk ik ook wel uit halen met de dia maar als er echt iets werd verteld dat je niet zelf in de stof kunt lezen zou ik sowieso wel naar hoorcolleges gaan.

Et, onderschat het niet, het is echter wel zo dat ik tot nu toe veel meer heb gehad aan zelf studeren dan naar lessen te gaan en wilde inschatting maken of dat met colleges ook zo zou zijn maar ga proberen in het begin in ieder geval naar zo veel mogelijk colleges te gaan.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 18:59:10 #85
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570430
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:57 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O zo dat maakt verder niet uit, want de grote lijnen kun je er zelf denk ik ook wel uit halen met de dia maar als er echt iets werd verteld dat je niet zelf in de stof kunt lezen zou ik sowieso wel naar hoorcolleges gaan.
Weet niet precies hoe dat in Groningen zit, moet je Etsu even vragen.
In Nijmegen had je dat in je P in ieder geval niet, bij bachelor ondernemingsrecht had je een actualiteit elke week die wel onderdeel was van de stof. Dat vind je uiteraard niet in het boek terug.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:01:15 #86
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570465
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:57 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O zo dat maakt verder niet uit, want de grote lijnen kun je er zelf denk ik ook wel uit halen met de dia maar als er echt iets werd verteld dat je niet zelf in de stof kunt lezen zou ik sowieso wel naar hoorcolleges gaan.

Et, onderschat het niet, het is echter wel zo dat ik tot nu toe veel meer heb gehad aan zelf studeren dan naar lessen te gaan en wilde inschatting maken of dat met colleges ook zo zou zijn maar ga proberen in het begin in ieder geval naar zo veel mogelijk colleges te gaan.
Onderschat het niet :')

Rechten is echt zo simpel als wat en je P is hartstikke inleidend. Maak je niet druk man, het is alleen pittig voor mensen die boven hun niveau proberen te studeren. Als je vwo fluitend doorkomt hoef je je niet druk te maken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570504
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:57 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O zo dat maakt verder niet uit, want de grote lijnen kun je er zelf denk ik ook wel uit halen met de dia maar als er echt iets werd verteld dat je niet zelf in de stof kunt lezen zou ik sowieso wel naar hoorcolleges gaan.

Et, onderschat het niet, het is echter wel zo dat ik tot nu toe veel meer heb gehad aan zelf studeren dan naar lessen te gaan en wilde inschatting maken of dat met colleges ook zo zou zijn maar ga proberen in het begin in ieder geval naar zo veel mogelijk colleges te gaan.
Verschilt per persoon natuurlijk. Als jij je P kan halen zonder naar de colleges te gaan, vind ik het knap als je maar dingen ernaast doet, niet dat je thuiszit.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:05:24 #88
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570576
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:02 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Verschilt per persoon natuurlijk. Als jij je P kan halen zonder naar de colleges te gaan, vind ik het knap als je maar dingen ernaast doet, niet dat je thuiszit.
Dat is inderdaad de kern. Denk dat jij een heel ander persoon bent qua studeren gezien je persoonlijkheid. Jij bent denk ik het 'harde werker' type. Je hebt ook mensen die intelligenter zijn en daarom al dat harde werken niet nodig hebben, maar die zijn vaak ook een stuk minder gedisciplineerd. Alles heeft z'n voors en tegens ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570592
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de kern. Denk dat jij een heel ander persoon bent qua studeren gezien je persoonlijkheid. Jij bent denk ik het 'harde werker' type. Je hebt ook mensen die intelligenter zijn en daarom al dat harde werken niet nodig hebben, maar die zijn vaak ook een stuk minder gedisciplineerd. Alles heeft z'n voors en tegens ;)
Dan heb je dat totaal verkeerd.
pi_162570608
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 18:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Waarom ga je niet op kamers dan?
Je kan vaak de werkgroepen zelf kiezen, met verschillende tijden. In het eerste semester word je in een groep ingedeeld en iedere groep heeft een eigen rooster. In het tweede semester kan je gaan voor het bonussysteem, dan kan je inschrijven voor de werkgroep naar je keuze en kan je zelf je rooster bepalen. Ik heb zo geregeld dat ik idd aansluitend colleges had, verspreid over meerdere dagen (2x2 colleges per dag vaak).
In het tweede jaar had ik 3 vakken van de 4 vakken voor CE erbij en had ik ma, di, wo 9-17 en do van 9-15 college, vrijdag vrij.
Maar dat was allemaal toen, tegenwoordig hebben sommige vakken geen werkgroepen meer, of meer colleges. Zou je even op onderzoek moeten gaan via Ocasys.

[..]

Dat eerste. Om een 10 te halen moet je natuurlijk het boek bestuderen. De colleges zijn een rode draad en bij voldoende inzet kan je met enkel colleges een 6 halen.

[..]

Oh.

[..]

Ik heb 1 jaartje fiscaal gedaan, ik kan mezelf niet echt als voormalig fiscaalstudent bestempelen, en heb verder geen idee hoe het op de UvA is geregeld. Ik ben niet naar de UvA gegaan omdat de open dag me tegenviel want de mensen die het proefcollege gaven, bevielen me niet zo.
Groningen als stad vind ik niet zo tof. Wel tof dat je zelf een beetje je colleges kunt inplannen.

Kun je denk je ook een tien halen zonder naar hoorcolleges of zelfs zonder naar werkgroepen te gaan?

Bedankt voor jullie hulp allebei, nuttiger dan een open dag.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:07:00 #91
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570620
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dan heb je dat totaal verkeerd.
Nee, maar ik leg jou de kern even uit. Het is evident dat het jou niet aan komt waaien, anders was je wel gelijk op WO begonnen. Desalniettemin ben je er toch terecht gekomen, wat toch getuigt van enige discipline. Daar enkel lof voor.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:07:43 #92
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570632
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Groningen als stad vind ik niet zo tof. Wel tof dat je zelf een beetje je colleges kunt inplannen.

Kun je denk je ook een tien halen zonder naar hoorcolleges of zelfs zonder naar werkgroepen te gaan?

Bedankt voor jullie hulp allebei, nuttiger dan een open dag.
Als je naar Groningen gaat omdat je je eigen colleges kan inplannen, dan snap ik daar geen biet van. Volgens mij kan je vrijwel overal je colleges zelf inplannen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570633
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Groningen als stad vind ik niet zo tof. Wel tof dat je zelf een beetje je colleges kunt inplannen.
Wat heb je er van gezien?
De werkcolleges dan he. HC's hebben een vast tijdstip.

quote:
Kun je denk je ook een tien halen zonder naar hoorcolleges of zelfs zonder naar werkgroepen te gaan?
Vast wel. Werkgroepen weet ik niet.

quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee, maar ik leg jou de kern even uit. Het is evident dat het jou niet aan komt waaien, anders was je wel gelijk op WO begonnen.
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dan heb je dat totaal verkeerd.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:11:51 #94
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570724
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:07 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Nee

[ Bericht 18% gewijzigd door Lyrebird op 28-05-2016 23:56:05 (Persoonlijk) ]
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:12:11 #95
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570730
Maar ash, waarom Groningen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570731
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als je naar Groningen gaat omdat je je eigen colleges kan inplannen, dan snap ik daar geen biet van. Volgens mij kan je vrijwel overal je colleges zelf inplannen.
O nee wil naar Groningen omdat daar de meeste fiscale vakken worden gegeven en je dus niet verplicht al die voor fiscaal onnodige vakken moet volgen.
pi_162570740


[ Bericht 100% gewijzigd door Lyrebird op 28-05-2016 23:56:55 ]
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:12:47 #98
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162570747
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:12 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O nee wil naar Groningen omdat daar de meeste fiscale vakken worden gegeven en je dus niet verplicht al die voor fiscaal onnodige vakken moet volgen.
En waarom fiscaal?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162570756
Goede keus hoor Ash.

Dan kunnen we meeten ook nog, misschien wil Paxcon wel mee.
pi_162570765
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

En waarom fiscaal?
Vind ik samen met bepaalde aspecten van het ondernemingsrecht het meest tof.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')