Waarom?quote:Op zondag 17 maart 2019 21:35 schreef DevFreak het volgende:
[..]
valt mee, maar ik probeer de webserver ertussenuit te slopen
Ghehe. Volgens mij is het in NodeJS heus niet gemakkelijker dan in PHP.quote:Op zondag 17 maart 2019 21:54 schreef embedguy het volgende:
[..]
Webserver? Nginx/apache bedoel je? Dan is dat wel een stuk makkelijker dan dit ja met php. Ben zelf eigenlijk niet anders gewend, tja; nodejs :p
Wat is dat [nosml] gebeuren eigk voor?
Omdat webservers als jaren absolete zijn. Door zelf met sockets te werken hoef je slechts één instance van Laravel te starten en daarmee per server tot 50.000 clients verwerken, inclusief shared resources.quote:
Nope, hetzelfde idee als dit. Maar ik bedoelde dat de 'normale php' manier makkelijker is. Tja, dan heb je de voordelen ook niet.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:39 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ghehe. Volgens mij is het in NodeJS heus niet gemakkelijker dan in PHP.
NodeJS is ook geen taal, maar een platform.quote:Op maandag 18 maart 2019 11:39 schreef DevFreak het volgende:
Verder is PHP als taal natuurlijk een heel stuk volwassener en meer gebruikt dan NodeJS.
Beide zijn rottalen.quote:Op maandag 18 maart 2019 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
NodeJS is ook geen taal, maar een platform.
JavaScript is verder ook niet meer of minder volwassen dan PHP in mijn ogen.
Vind je?quote:Op woensdag 20 maart 2019 22:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Ben maar begonnen met C leren, dat is pas een leuke taalHoi slak
Pak dan gewoon gelijk Rust.quote:Op woensdag 20 maart 2019 22:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Daar ben ik nu ook soort van mee bezig. Ik wil iets in git krijgen en doe soms wat met de lastpass cli client. Beide zijn geschreven in C. Best leukquote:Op woensdag 20 maart 2019 22:38 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hmm, PHP is met 7.3 toch wel volwassener en beter dan je denkt...quote:Op maandag 18 maart 2019 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
NodeJS is ook geen taal, maar een platform.
JavaScript is verder ook niet meer of minder volwassen dan PHP in mijn ogen.
Hoe weet je dat? Ik vergelijk PHP en JavaScript.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:43 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Hmm, PHP is met 7.3 toch wel volwassener en beter dan je denkt...
7.4 komt er ook aan en brengt nog veel meer verbeteringen met zich mee.
Ach, kom... het zijn twee totaal verschillende talen met verschillende doeleinden.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Ik vergelijk PHP en JavaScript.
Klopt, ik vind het allebei niets.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:47 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ach, kom... het zijn twee totaal verschillende talen met verschillende doeleinden.
Ik vind PHP zelf eigenlijk een vrij robuuste taal. Wat me derhalve wel stoort zijn de frameworks. Ze zuigen állemaal. Je moet goed bij blijven omdat migreren anders bijna niet te doen is.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, ik vind het allebei niets.
Maar dat doet niets af aan het feit dat de één niet meer of minder volwassen is dan de ander.
Doe mij maar gewoon Java of C# in een enterprise omgeving, iets als Haskell voor nichetoepassingen en van die wat hippere dingetjes als Go, Kotlin en Rust om een beetje mee aan te klooien vooralsnog.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:53 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik vind PHP zelf eigenlijk een vrij robuuste taal. Wat me derhalve wel stoort zijn de frameworks. Ze zuigen állemaal. Je moet goed bij blijven omdat migreren anders bijna niet te doen is.
Ik zit opm ijn werk nu ook met een groot Laravel 4.2 platform, dat ze willen migreren naar 5.8. Nu is het sowieso wel kut geschreven allemaal, maar ik verwacht dat ik de komende 6 maanden nog bezig ben met dit grapje.
Welk vak?quote:Op woensdag 20 maart 2019 22:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vind je?![]()
Moet nu voor een vak met sensoren werken met C maar vind het meegeven van arrays en itereren over verzamelingen en zo maar een gekut vergeleken met een taal als Go.
Oh voor studie.quote:
Laravel 4.2, die is bijna prehistorisch! Er is heel veel gebeurd sinds de pakweg 5 jaar dus upgraden zal best een klus zijn inderdaad. Ik werk inmiddels al een jaar bijna uitsluitend met laravel en vind het op zich best goed, zeker voor niet al te grote sites. Bij echt grote complexe applicaties loop je toch uiteindelijk tegen de beperkingen aan, en al die magic die er onder de motorkap gebruikt wordt daar word ik ook steeds minder fan van.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:53 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Ik vind PHP zelf eigenlijk een vrij robuuste taal. Wat me derhalve wel stoort zijn de frameworks. Ze zuigen állemaal. Je moet goed bij blijven omdat migreren anders bijna niet te doen is.
Ik zit opm ijn werk nu ook met een groot Laravel 4.2 platform, dat ze willen migreren naar 5.8. Nu is het sowieso wel kut geschreven allemaal, maar ik verwacht dat ik de komende 6 maanden nog bezig ben met dit grapje.
Ja I know. Ze snappen het ook gewoon echt niet hier dat het migreren weleens langer dan 4 maanden kan duren, zeker met die belachelijke kutcode waar het nu uit bestaat...quote:Op donderdag 21 maart 2019 10:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Laravel 4.2, die is bijna prehistorisch! Er is heel veel gebeurd sinds de pakweg 5 jaar dus upgraden zal best een klus zijn inderdaad. Ik werk inmiddels al een jaar bijna uitsluitend met laravel en vind het op zich best goed, zeker voor niet al te grote sites. Bij echt grote complexe applicaties loop je toch uiteindelijk tegen de beperkingen aan, en al die magic die er onder de motorkap gebruikt wordt daar word ik ook steeds minder fan van.
Maar dat php een robuuste taal is, daar ben ik het echt niet mee eens. Dankzij het dikke tapijt van laravel is het te doen maar plain php blijft een gammele bende vol pitfalls. De nieuwere versies voegen wel wat leuke dingen toe maar de basis verandert niet echt en daar loop ik nog steeds wel eens tegenaan. Wat dat betreft liever python of perl, daar is beduidend beter over nagedacht.
Maar wacht even...quote:Op donderdag 21 maart 2019 10:43 schreef Farenji het volgende:
[..]
Laravel 4.2, die is bijna prehistorisch! Er is heel veel gebeurd sinds de pakweg 5 jaar dus upgraden zal best een klus zijn inderdaad. Ik werk inmiddels al een jaar bijna uitsluitend met laravel en vind het op zich best goed, zeker voor niet al te grote sites. Bij echt grote complexe applicaties loop je toch uiteindelijk tegen de beperkingen aan, en al die magic die er onder de motorkap gebruikt wordt daar word ik ook steeds minder fan van.
Maar dat php een robuuste taal is, daar ben ik het echt niet mee eens. Dankzij het dikke tapijt van laravel is het te doen maar plain php blijft een gammele bende vol pitfalls. De nieuwere versies voegen wel wat leuke dingen toe maar de basis verandert niet echt en daar loop ik nog steeds wel eens tegenaan. Wat dat betreft liever python of perl, daar is beduidend beter over nagedacht.
Het gaat al mis bij de implementatie van basale data structures.quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Maar wacht even...
Wanneer je tien jaar geleden had gezegd dat PHP een bende is vol pitfalls had ik het met je eens geweest. Ben je wel goed op de hoogte van alle ontwikkelingen en verbeteringen die PHP 7+ gebracht heeft? Ik zou graag een concreet voorbeeld willen zien van dingen waar je tegenaan loopt t.o.v. Python, want ik vind het erg meevallen.
Ik vind vooral de variable scope van php superkut. In php zijn alle variabelen vanzelf global dus als je binnen een block (bijv een loop) een variabele zet dan is ie buiten dat block opeens ook gezet. Dat is gaar. Maar functies hebben dan opeens weer een eigen scope, waardoor je overal met "function ($foo) use ($bar)" moet werken. Geen enkele andere taal die ik ken doet dat zo. Daardoor is het ook onmogelijk om bijv een "strict pragma" te hebben wat je in perl hebt. Dan word je gedwongen om alle variabelen te instantieren voordat je ze gebruikt en compileert je applicatie niet eens meer als je bijv ergens een tikfout in een variabelenaam hebt. PHP geeft minder fucks hierom en dan zou je onvoorspelbare resultaten kunnen krijgen.quote:Op donderdag 21 maart 2019 13:45 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Maar wacht even...
Wanneer je tien jaar geleden had gezegd dat PHP een bende is vol pitfalls had ik het met je eens geweest. Ben je wel goed op de hoogte van alle ontwikkelingen en verbeteringen die PHP 7+ gebracht heeft? Ik zou graag een concreet voorbeeld willen zien van dingen waar je tegenaan loopt t.o.v. Python, want ik vind het erg meevallen.
1 | function (Foo $foo) {} |
1 | function (string $i) {} |
1 2 3 4 5 6 7 8 | <?php $vorigedag = date('d-m-Y',strtotime("-1 days")); // 20-03-2019 $vorigejaar =date("Y",$vorigedag); // 2019 $vorigemaand =date("m",$vorigedag); // 03 $vorigeday=date("d",$vorigedag); // 20 $vorigeNaamvanDag = date("l", mktime(0,0,0,$vorigemaand,$vorigeday,$vorigejaar)); $vorigedagTXT ='./'.$vorigejaar.'/'.$vorigemaand.'/'.$vorigedag.'.txt'; // 2019/03/21-03-2019.txt ?> |
1 | 1970/01/21-03-2019.txt |
1 | 2019/03/21-03-2019.txt |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |