Aldus deze ongekozen politicus.quote:“There will be no debate or dialogue with the far-right,”
Niet gestikt in je eerste loaded question zie ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Moeten we neo-nazi's, fascisten en ander ideologisch tuig dan maar serieus gaan nemen? Wil jij graag in debat en dialoog met moslimterroristen? Gaan we ecoterroristen ook een stoel aan de vergadertafel geven?
Goede weerlegging. Ik ben om.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:11 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Niet gestikt in je eerste loaded question zie ik.
Tuurlijk joh. Het kan niet zijn dat mensen het oprecht met jou oneens zijn. Het moet wel zo zijn dat het allemaal een complot is, gericht tegen de enige mensen die ertoe doen: jij.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
Prima, extreemrechts is in de minderheid. Geeft dat de EU het recht het zeer grote deel van de Europese bevolking dat wel rechts stemt te negeren? Nee. Dit is niets anders dan antidemocratisch en wat we nu zien is de aanloop naar het 4e rijk. Links houdt namelijk niet van ware democratie. Waarom denk je dat er zulke grote aantallen ongeschoolde migranten zonder nuttige kwalificaties worden binnen gehaald? Om een bevolking te creëren die voor hun levensonderhoud volledig van de staat afhankelijk is. Deze mensen zullen altijd weer op links stemmen om in leven te blijven. Dat is het ware doel van links.
Moet ik je drogredeneringen weerleggen?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Goede weerlegging. Ik ben om.
Welke drogredenering? Ik stel slechts de vraag: als we extreemrechtse partijen serieus moeten nemen, moeten we dan ook moslimfundamentalisten serieus gaan nemen, of ecoterroristen? Daar is geen drogreden aan...quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:14 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Moet ik je drogredeneringen weerleggen?
Je stelt niet 'slechts' een vraag. Je stelt een loaded question. Maar je kan de betekenis altijd googelen, als je daar niet bekend mee bent.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welke drogredenering? Ik stel slechts de vraag: als we extreemrechtse partijen serieus moeten nemen, moeten we dan ook moslimfundamentalisten serieus gaan nemen, of ecoterroristen? Daar is geen drogreden aan...
Fatsoenlijke mensen zoals Juncker, die zweert alle partijen met een mening die hij niet deelt te zullen blokkeren? Jaja, zeer fatsoenlijk. Links is zeer bedreven in het goed praten van alles wat in hun straatje past ook al is het antidemocratisch.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:15 schreef hooibaal het volgende:
Vergadertafels zijn voor fatsoenlijke mensen.
Juncker is centrum-rechts. Alleen niet extreem-rechts, maar dat maakt het niet gelijk 'links'.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:20 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Fatsoenlijke mensen zoals Juncker, die zweert alle partijen met een mening die hij niet deelt te zullen blokkeren? Jaja, zeer fatsoenlijk. Links is zeer bedreven in het goed praten van alles wat in hun straatje past ook al is het antidemocratisch.
Nee schattebout, het is geen loaded question. Het feit dat je zo om de hete brei heen draait, geeft aan dat je dat zelf ook best weet. Het is hoogstens een vraag wiens antwoord jij niet leuk vindt. Dan is het wel makkelijk om te gaan zeuren dat het een loaded question is, maar dat maakt het niet zo.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:20 schreef Akwasi het volgende:
[..]
Je stelt niet 'slechts' een vraag. Je stelt een loaded question. Maar je kan de betekenis altijd googelen, als je daar niet bekend mee bent.
Nee, hij zegt alleen niet in dialoog te willen gaan met extreem-rechtse partijen. Dat is niet het blokkeren van alle partijen wiens mening hij niet deelt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:20 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Fatsoenlijke mensen zoals Juncker, die zweert alle partijen met een mening die hij niet deelt te zullen blokkeren? Jaja, zeer fatsoenlijk. Links is zeer bedreven in het goed praten van alles wat in hun straatje past ook al is het antidemocratisch.
Volgens sommigen moeten we de salafisten idd ruim baan geven, ze beargumenteren dan dat het leidt tot minder radicalisering. Echter het leidt dan wel tot meer extreem-rechts radicalisering en ook kun je er niet van op aan, net zo goed radicaliseert men dan nog.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Welke drogredenering? Ik stel slechts de vraag: als we extreemrechtse partijen serieus moeten nemen, moeten we dan ook moslimfundamentalisten serieus gaan nemen, of ecoterroristen? Daar is geen drogreden aan...
Wie zijn die sommigen? Ik ken geen politici of opiniemakers die vinden dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Naar mijn ervaring is er maar één groep die vindt dat salafisten ruim baan moeten krijgen, en dat zijn de salafisten zelf.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens sommigen moeten we de salafisten idd ruim baan geven, ze beargumenteren dat dan dat het leidt tot minder radicalisering. Echter het leidt dan wel tot meer extreem-rechts radicalisering en ook kun je er niet van op aan, net zo goed radicaliseert men dan.
Nee, met name in België en ook hier in NL is het een beetje een topic geweest tijdje geleden (ik heb er zelf nog een topic over geopend ook). Salafisme is niet per se radicalisering namelijk. Er zijn veel non-violente salafisten, was het argument. In België en Frankrijk bijvoorbeeld snapt men niet waarom hoofddoekjes zo erg zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wie zijn die sommigen? Ik ken geen politici of opiniemakers die vinden dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Naar mijn ervaring is er maar één groep die vindt dat salafisten ruim baan moeten krijgen, en dat zijn de salafisten zelf.
Nu is het alleen nog extreemrechts maar wacht maar af, dit gaat leiden tot het blokkeren van nog veel meer. Mensen met zulke macht en die geen verantwoording hoeven af te leggen zijn per definitie corrupt en zullen doen wat ze kunnen om hun macht te behouden. Daarnaast het een instelling die pretendeert democratisch te zijn simpelweg niet het recht om politieke partijen te blokkeren.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, hij zegt alleen niet in dialoog te willen gaan met extreem-rechtse partijen. Dat is niet het blokkeren van alle partijen wiens mening hij niet deelt.
Ik woon ondertussen al 7 jaar in België, en ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat salafisten ruim baan moeten krijgen. Heb je ook concrete voorbeelden?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, met name in België en ook hier in NL is het een beetje een topic geweest tijdje geleden (ik heb er zelf nog een topic over geopend ook). Salafisme is niet per se radicalisering namelijk. Er zijn veel non-violente salafisten, was het argument. In België en Frankrijk bijvoorbeeld snapt men niet waarom hoofddoekjes zo erg zijn.
Per definitie? Dan hebben jij en ik een heel andere definitie van dat concept.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:34 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Nu is het alleen nog extreemrechts maar wacht maar af, dit gaat leiden tot het blokkeren van nog veel meer. Mensen met zulke macht en die geen verantwoording hoeven af te leggen zijn per definitie corrupt en zullen doen wat ze kunnen om hun macht te behouden. Daarnaast het een instelling die pretendeert democratisch te zijn simpelweg niet het recht om politieke partijen te blokkeren.
Het is i.i.g. een mooie analogie.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens sommigen moeten we de salafisten idd ruim baan geven, ze beargumenteren dan dat het leidt tot minder radicalisering. Echter het leidt dan wel tot meer extreem-rechts radicalisering en ook kun je er niet van op aan, net zo goed radicaliseert men dan nog.
Ik ben links en zit op FOK! anders, en jij ook. Zo zijn er meer op FOK! hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |