abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162630068
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:17 schreef Aguia het volgende:

[..]

Hoe is dat inzicht als het elkaar tegenspreekt?
Wat ik zeg, voortschrijdend inzicht.
  maandag 30 mei 2016 @ 21:24:59 #202
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162630078
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 16:26 schreef Molurus het volgende:
Als je het mij vraagt was David Bowie de eerste waarbij de grenzen enigszins vervaagden, dat was al jaren '70. :)
Hij was niet de eerste, in die jaren had je hier in nederland al praat- en ontmoetingsgroepen zoals orphuis.
Wat men vergeet is dat in die tijd getrouwd zijn een status was waar je hogerop mee kwam.Veel homoseksuele mannen waren vaak wel getrouwd met een vrouw. Pedofilie kwam ook gewoon voor, daar waarschuwde je je kinderen voor.De heksenjacht op pedofielen was een stuk minder dan heden ten dage.
There is only one religion
  maandag 30 mei 2016 @ 21:30:07 #203
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162630291
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:24 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Pedofilie kwam ook gewoon voor, daar waarschuwde je je kinderen voor. De heksenjacht op pedofielen was een stuk minder dan heden ten dage.
Op dat punt is het wel een kleine morele aardverschuiving geweest ja. Tegenwoordig staat het zo ongeveer gelijk aan moord, daar dacht men toen heel anders over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 30 mei 2016 @ 21:53:08 #204
37769 erodome
Zweefteef
pi_162631068
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 21:05 schreef Aguia het volgende:

[..]

Dit had net zo goed van iemand kunnen komen die in de vijftiger-zestiger jaren op straat geinterviewd werd en gevraagd werd naar zijn bevindingen over homoseksualiteit.

Eerst was het een geestesziekte, nu lijkt het op een geaardheid maar dat is het weer net niet. Het moet niet gekker worden :')
Ik kan het wel verder onderbouwen waarom ik zo denk, al was het alleen al met het feit dat ook een pedofiel een geaardheid heeft, los van het feit dat hij/zij zich alleen/voornamelijk aangetrokken voelt tot kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken. Hetzelfde geld voor dat mens dat denkt dat hij/zij een hond is, die heeft los daarvan ook een geaardheid, is hetero, homo of bi.

Neem het hond idee bv om nog wat verduidelijking te geven.
In tegenstelling tot bv je een ander geslacht voelen is er niets in ons lijf dat via hormomen e.d. dat gevoel kan veroorzaken. Er is niets dat "mis' kan zijn gegaan in de ontwikkeling van de vrucht waardoor hoe iemand eruit ziet niet klopt met hoe het van binnen werkt (hormonaal e.d.). Het is simpelweg niet mogelijk fysiek een hond te zijn van "binnen".

Wel tussen de oren en dat kan zelfs permanent zijn. Ik zeg daarmee niet dat het maar baarlijke onzin is en die mensen die zich een hond voelen maar gewoon normaal moeten doen. Ik erken dat de mogelijkheid bestaat dat ze helemaal niet "normaal" kunnen doen. Maar het is geen geaardheid noch is het fysiek aantoonbaar en verklaarbaar. (nou ja, evt kan je wat zien in het hersenwerk, maar niet zozeer in de hormonale huishouding van dat persoon dat bv bij een man in een vrouwenlichaam meer overeenkomt met dat van een man).

Jij schijnt te denken dat "geesteziek" gelijk staat aan moet je niet serieus nemen, moet je geen gelijke rechten geven. Alhoewel ik denk dat pedofilie een "geesteziekte" is vind ik dat we het wel serieus moeten nemen en die mensen moeten accepteren.
De daad kunnen we niet accepteren, kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken zijn gewoonweg niet klaar voor seks en zulke relatie's. Zodra een pedofiel overgaat tot pedoseksualiteit misbruikt hij een kind.
Dat is niet het geval bij dat volwassen persoon dat homoseksueel is en valt op seksueel rijpe mensen, daar is er een enorm gat tussen de homoseksuele daad en misbruik.

Geesteziekte of niet boeit me eigenlijk helemaal niets, alhoewel er meer dan zat bewijs is om te kunnen stellen dat homoseksualiteit en je een ander geslacht voelen wel wat meer inhouden dan een geesteziekte, een biologische staat zijn.
Of er iemand mee geschaad wordt, dat is wat me boeit. En helemaal niemand heeft me tot nu toe kunnen uitleggen hoe ze geschaad worden door het feit dat een homo stel met elkaar kan trouwen, hoe ze daar persoonlijk mee geschaad worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162637100
Zou Erdogan hier ook meelezen?

"het is te zien in het Westen, waar de normen en waarden instorten, het concept van familie wordt afgezwakt, en bevolkingen krimpen."

Erdogan: vrouwen zijn broedmachines

Kunnen we in elk geval concluderen dat het 'traditionele gezin' argument niet iets exclusief christelijks is.
pi_162646376
in Mexico hebben ze gewoon 3 genders:

quote:
In the Istmo de Tehuantepec region of Oaxaca, Mexico, lies the district of Juchitán. This was the land of the ancient Zapotec civilization, whose language and culture still thrives here. One of the many distinguishing characteristics of Juchitán is its population of muxes (pronounced moo-shays), which means “woman” in Zapotecan dialect.

But they are not women. Most crudely put, they are people who are born biologically male and dress as women—but they consider themselves neither cross-dressers nor transgender. Instead, they are treated as “the third gender,” and they identify neither as men nor as women.
quote:
Because of that understanding, muxes often do not face the same levels of discrimination that gay men or trans women do here. Many engage in work that is traditionally reserved for women, but others do men’s work, too.
https://munchies.vice.com(...)_source=munchiesfbus
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 3 juni 2016 @ 20:54:39 #207
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_162724496
Zo en wat voor gender en kind ben je dan?

http://www.activistpost.c(...)-each-other-and.html
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:46:13 #208
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162725990
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:54 schreef Lambiekje het volgende:
Zo en wat voor gender en kind ben je dan?

http://www.activistpost.c(...)-each-other-and.html
Een roboseksueel, doh. :P
pi_162727467
Thought of the day:

"Een transgender wil dat iedereen hem accepteert zoals hij is, maar hij heeft zichzelf ook niet geaccepteerd zoals hij was."
pi_162728704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 22:30 schreef Aguia het volgende:
Thought of the day:

"Een transgender wil dat iedereen hem accepteert zoals hij is, maar hij heeft zichzelf ook niet geaccepteerd zoals hij was."
Mezelf accepteren zoals ik ben is het moeilijkste dat ik ooit in mijn leven heb gedaan.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 23:22:39 #211
37769 erodome
Zweefteef
pi_162729188
quote:
Thought of the day:

Wat heeft de wereld te maken met wat was (op zulk persoonlijk niveau)? Wat was is geweest, niet de realiteit van het heden.
Niemand kan iets doen aan het verleden, dat is onveranderlijk, gedane zaken. Maar het heden, het nu n hier, dat is wat telt en wat de toekomst vormt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_162732368
quote:
Thought of the day:

Een transgender is nooit iets anders geweest dan wat hij of zij nu is.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 15:57:32 #213
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_162741323
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 16:01:29 #214
249559 crew  Lavenderr
pi_162741395
quote:
Ridiculiseren is nog altijd een ijzersterk middel om mensen voor gek te zetten en uit te schakelen.
Niet netjes.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 16:02:41 #215
189978 controlaltdelete
pi_162741423
Joh dat is geen gekkigheid er is zelfs een naam voor, otherkins :+

We spraken mensen die zich meer dier voelen dan mens
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 16:10:13 #216
189978 controlaltdelete
pi_162741584

I'm a lumberjack, and I'm okay.
I sleep all night and I work all day

I cut down trees. I skip and jump.
I like to press wild flowers.
I put on women's clothing
And hang around in bars.

I cut down trees. I wear high heels,
Suspendies, and a bra.
I wish I'd been a girlie,
Just like my dear Papa.

beetje humor moet kunnen toch *O*
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 16:30:00 #217
249559 crew  Lavenderr
pi_162742096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:10 schreef controlaltdelete het volgende:

I'm a lumberjack, and I'm okay.
I sleep all night and I work all day

I cut down trees. I skip and jump.
I like to press wild flowers.
I put on women's clothing
And hang around in bars.

I cut down trees. I wear high heels,
Suspendies, and a bra.
I wish I'd been a girlie,
Just like my dear Papa.

beetje humor moet kunnen toch *O*
Humor is prima. Mensen voor gek zetten niet.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:07:16 #218
189978 controlaltdelete
pi_162742954
Goh mag een beetje humor over dit soort zaken ook al niet meer vanwege sj? Nog even dan worden sketches zoals dit in de ban gedaan, iedereen blij, het zou me niks verbazen. Soit, het is me allang duidelijk zeker na topic nummer zoveel, hier mag alleen maar ten voordeel van LGBTQP- etc gesproken worden. Happy joy Happy joy w/

[ Bericht 18% gewijzigd door Dance99Vv op 05-06-2016 00:26:01 ]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 19:11:33 #219
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162745754
even een afkoel en opruimslotje
  zondag 5 juni 2016 @ 00:52:23 #220
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_162755012
bezem erdoorheen gehaald en weer open
pi_162755925
quote:
je bent bekend met het fenomeen 'satire'?
pi_162757399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Humor is prima. Mensen voor gek zetten niet.
Monthy Python is satire, en ze nemen iedereen op de hak. Ik vind niet dat ze het gemunt hebben op transgenders in het specifiek, eerder dat ze richting gender en seksualiteit altijd vrij positief waren.

Maar CAD post het echter alleen maar om te trollen, zonder bij te dragen aan de discussie. (Nu gaat ze vast zeggen dat je in dit topic alleen maar met regenboogvlaggetjes mag zwaaien.)
pi_162757726
quote:
Zekers, maar vraag me af of je de humor wel begrepen hebt ;)
  zondag 5 juni 2016 @ 10:19:51 #224
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162758157
Graham Chapman, 1 van de leden van Monty Python, was openlijk homoseksueel. In een tijd waarin dat allemaal niet zo vanzelfsprekend was.

Er zijn ook diverse sketches over het onderwerp. Monty Python lijken me inderdaad eerder voorvechters van LGBT belangen dan het tegenovergestelde. :)
pi_162758495
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2016 10:19 schreef Molurus het volgende:
Graham Chapman, 1 van de leden van Monty Python, was openlijk homoseksueel. In een tijd waarin dat allemaal niet zo vanzelfsprekend was.

Er zijn ook diverse sketches over het onderwerp. Monty Python lijken me inderdaad eerder voorvechters van LGBT belangen dan het tegenovergestelde. :)
Klopt, en deze sketch zet juist de omgeving te kijk die afwijzend reageert op gedrag dat afwijkt op de toen geldende norm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')