quote:
Op maandag 30 mei 2016 21:05 schreef Aguia het volgende:[..]
Dit had net zo goed van iemand kunnen komen die in de vijftiger-zestiger jaren op straat geinterviewd werd en gevraagd werd naar zijn bevindingen over homoseksualiteit.
Eerst was het een geestesziekte, nu lijkt het op een geaardheid maar dat is het weer net niet. Het moet niet gekker worden

Ik kan het wel verder onderbouwen waarom ik zo denk, al was het alleen al met het feit dat ook een pedofiel een geaardheid heeft, los van het feit dat hij/zij zich alleen/voornamelijk aangetrokken voelt tot kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken. Hetzelfde geld voor dat mens dat denkt dat hij/zij een hond is, die heeft los daarvan ook een geaardheid, is hetero, homo of bi.
Neem het hond idee bv om nog wat verduidelijking te geven.
In tegenstelling tot bv je een ander geslacht voelen is er niets in ons lijf dat via hormomen e.d. dat gevoel kan veroorzaken. Er is niets dat "mis' kan zijn gegaan in de ontwikkeling van de vrucht waardoor hoe iemand eruit ziet niet klopt met hoe het van binnen werkt (hormonaal e.d.). Het is simpelweg niet mogelijk fysiek een hond te zijn van "binnen".
Wel tussen de oren en dat kan zelfs permanent zijn. Ik zeg daarmee niet dat het maar baarlijke onzin is en die mensen die zich een hond voelen maar gewoon normaal moeten doen. Ik erken dat de mogelijkheid bestaat dat ze helemaal niet "normaal" kunnen doen. Maar het is geen geaardheid noch is het fysiek aantoonbaar en verklaarbaar. (nou ja, evt kan je wat zien in het hersenwerk, maar niet zozeer in de hormonale huishouding van dat persoon dat bv bij een man in een vrouwenlichaam meer overeenkomt met dat van een man).
Jij schijnt te denken dat "geesteziek" gelijk staat aan moet je niet serieus nemen, moet je geen gelijke rechten geven. Alhoewel ik denk dat pedofilie een "geesteziekte" is vind ik dat we het wel serieus moeten nemen en die mensen moeten accepteren.
De daad kunnen we niet accepteren, kinderen zonder secundaire geslachtskenmerken zijn gewoonweg niet klaar voor seks en zulke relatie's. Zodra een pedofiel overgaat tot pedoseksualiteit misbruikt hij een kind.
Dat is niet het geval bij dat volwassen persoon dat homoseksueel is en valt op seksueel rijpe mensen, daar is er een enorm gat tussen de homoseksuele daad en misbruik.
Geesteziekte of niet boeit me eigenlijk helemaal niets, alhoewel er meer dan zat bewijs is om te kunnen stellen dat homoseksualiteit en je een ander geslacht voelen wel wat meer inhouden dan een geesteziekte, een biologische staat zijn.
Of er iemand mee geschaad wordt, dat is wat me boeit. En helemaal niemand heeft me tot nu toe kunnen uitleggen hoe ze geschaad worden door het feit dat een homo stel met elkaar kan trouwen, hoe ze daar persoonlijk mee geschaad worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.