abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162520161
Vandaag weer wat spulletjes voor mijn babyuitzet gekocht. Heerlijk hoor. Nog maar een paar dingetjes en dan heb ik in ieder geval de dingen die we moeten hebben.
Op deze lijst van de verloskundige hebben ze het ook over strijken. Nou daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil het spul ook heel houden.
Oh ik ben er zo niet bij vandaag. Midden in een zin ben ik alweer vergeten waar ik het over had. Of dan wil ik iets gaan doen en dan weet ik niet meer wat.
pi_162520243
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:02 schreef Crumpette het volgende:
Waarom volgende week nazil? Als je zo last hebt zou ik gewoon even bellen voor advies!
Omdat deze week geen spreekuur meer is en ik ga hiervoor niet het spoednummer bellen ;)
pi_162520436
@suikertante, ja het is een heerlijke wagen, bij de middelste hebben we m ook mogen lenen. Toen hadden we namelijk van vrienden van mn schoonzus een kinderwagen overgekocht en die bleek vol schimmel te zitten in t houtwerk. Dus toen bood mn schoonzus deze wagen te leen aan, en nu weer. Heerlijk groot, daar passen ze heerlijk lang in... hij ziet er een beetje uit als deze http://everyoneweb.com/WA(...)rwagens/IMG_8137.JPG
Wat klink je heerlijk... zo fijn aan het genieten!!!

@gaddle, oei dat klinkt heftig, rust nemen zal vast wel voor verbetering zorgen! Succes!!

@Arja, dat klinkt als een heerlijke dag, lekker genieten samen met je moeder!!

@svane, ooh lekker coconnen... alvast lekker genieten van t idee!!

@miezziejj, iets zoets of heel koud water wil nog wel eens een reactie geven 

@missc, yay voor zwangerschaps assertiviteit!! Groots gelijk hoor!!!

@radhyn, 12 weken is vroeg, maar ik hoor t vaker! En je weet nu ‘’wat’’ je moet voelen, dat scheelt ook!

@Chanty, dat klinkt heerlijk positief!! Houden zo!!

@ela, kan me goed voorstellen dat het bevallen steeds verder weg lijkt te zijn.... grinnik om de tandarts in te plannen, die behoefte zou ik dan weer totaaaaaaal niet hebben ;)

@knifty, nee geen dokter simon... maar sophie :) yay voor meldplicht!!! En wat fijn dat het nu zo goed gaat joh!!!!

@uniphilli, haha ja lang leve de slippers, al trek ik nu de sneakers van mn man aan, die zijn 1,5 maat groter

@hooikoorts, ja hier ook aanwezig, soms zeer irritant. De gyn vroeg nog heb je nog laat van hoofdpijn.. ja!! Maar ja of dat van mn bloeddruk afkomt of van de hooikoorts weet ik niet.

@nazil. Zou ja lekker is dat. Idd maar aankaarten bij de vk!

Zo de babydekentjes zijn blauw geverfd, flinke lading zware boodschappen gehaald met mn moeder en haar auto.( tja wij hebben geen auto, )en zware boodschappen doe ik op de fiets, maar dat begint pittig te worden. Mn was is weggewerkt en gestreken... lang leve bezoekjes van mn moeder. Was maar goed ook want de gyn liep ruim een half uur uit, dus de meiden werden door oma uit school gehaald.
Bij binnenkomst was mn bloeddruk 85/150 daarna even praten hoe t gaat, voelen, de kleine ligt heel erg laag in mn bekken, echo maken, en dan nog hartje luisteren met de doppler. En toen weer bloeddruk meten 79/130 prima dus, we mogen weer een week wegblijven!
  donderdag 26 mei 2016 @ 19:19:50 #184
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_162522851
Knifty wat een goed nieuws *O*

Is een bd van 110/65 zo laag ja? Dat heb ik heel de zwangerschap al.. Bij mij was ie van de week ineens 130/85 en doordat dat zo'n verschil was met eerst, wilden ze extra checken. Twee dagen later was ie iets er tussenin. Is wel hoger dan wat ik gewend ben, maar voor anderen juist weer standaard dus nu was het geen probleem.

Moest wel rustiger aan doen. Als ik nu doe wat Chanty allemaal doet, krijg ik op mijn flikker :P Al snap ik niet waar je de energie vandaan haalt om al die dingen nog te doen :D

Mijn dag: Netflix, kapper, lunch bij pa en daar heel de middag zitten kletsen, naar huis, koken en eten. Lekker relaxed dus 8-)
pi_162523751
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:13 schreef Nazil het volgende:

[..]

Omdat deze week geen spreekuur meer is en ik ga hiervoor niet het spoednummer bellen ;)
Oh, spoednummer wordt bij ons uitgelegd als 'diensttelefoon'. Je 4 dagen moeten wachten vind ik ook zo wat! Ze kunnen je altijd even terugbellen wanneer het hun uitkomt, lijkt me.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:01:36 #186
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162523783
Dat snap ik ook niet miss_c. Had het vorige zwangerschap ook :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162524104
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:00 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Oh, spoednummer wordt bij ons uitgelegd als 'diensttelefoon'. Je 4 dagen moeten wachten vind ik ook zo wat! Ze kunnen je altijd even terugbellen wanneer het hun uitkomt, lijkt me.
Hier 'voor dringende zaken die niet tot een later tijdstip kunnen wachten' en dat is het niet. Ben bang dat er toch niks aan te doen is maar ik ben zo moe. Lig al de hele week elk vrij moment op de bank.
pi_162528154
Knifty wat fijn dat je bd is gezakt.

Ik ben nooit duizelig (alleen als ik mijn oksels scheer, zie ik sterretjes) en de vk zegt altijd dat mijn bd keurig is. Ze heeft nooit gezegd dat het laag zou zijn.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 23:07:01 #189
269689 crew  Viv
pi_162529172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:13 schreef Nazil het volgende:
Hooikoorts mensen -O- van de week dacht ik nog dat ik gewoon last van m'n hormonen had en ziek werd, maar ik denk toch echt dat het hooikoorts is. Vorig jaar ben ik overgeslagen met de ellende dus ik hoopte er vanaf te zijn maar helaas. Moe. Moe. Moe. M'n ogen doen pijn en voel mij kut. En niks dat ik er voor in kan nemen.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jawohl... vraag loratedine bij je HA. Die mag wel.. ik heb ze ook gekregen omdat ik gek werd vd hooikoorts
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:45 schreef Nazil het volgende:
Nee mag ook niet. Antihistamine passeert de placenta.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ik van Boaz zwanger was, kreeg ik in het tweede trimester ook ineens last van hooikoortsaxhtige klachten. Mijn hoofd zwol helemaal op en vervelde en JEUK. We hebben toen adhv het aantal weken zwanger afgewogen wat de opties waren. Ik heb toen cetirizine gekregen en was er in no time vanaf gelukkig.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:01 schreef Nazil het volgende:
Assistente van de ha gebeld maar volgens mij zat die aan het einde van haar dienst ofzo. Nee, niks mogelijk en vermoeidheid hoort bij het begin van de zwangerschap. Ik heb nog even geroepen dat het niet meer zonder begin was (ze heeft niet eens gevraagd hoe ver ik was) maar nee, niks mogelijk, deal with it. Nou ik probeer volgende week de vk wel.
Hoi, het is niet aan je huisartsassistente om te bepalen of je wel of niet iets voorgeschreven mag krijgen tijdens de zwangerschap, dat is namelijk een vak apart en helemaal niet zo zwart-wit. Volgende keer vragen of je even met de huisarts zelf mag overleggen. :Y) Loratadine en cetirizine zijn voorkeursmiddelen in de zwangerschap en kunnen op goede indicatie (zoals ook bij de dames boven je) worden voorgeschreven. Chronisch gebruik wordt afgeraden omdat daar minder ervaring mee is, maar op het toppunt van het hooikoortsseizoen is het prima te verdedigen.
pi_162529526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Hoi, het is niet aan je huisartsassistente om te bepalen of je wel of niet iets voorgeschreven mag krijgen tijdens de zwangerschap, dat is namelijk een vak apart en helemaal niet zo zwart-wit. Volgende keer vragen of je even met de huisarts zelf mag overleggen. :Y) Loratadine en cetirizine zijn voorkeursmiddelen in de zwangerschap en kunnen op goede indicatie (zoals ook bij de dames boven je) worden voorgeschreven. Chronisch gebruik wordt afgeraden omdat daar minder ervaring mee is, maar op het toppunt van het hooikoortsseizoen is het prima te verdedigen.
Ja mijn moeder zei later ook, heb je niet gezegd dat je het dan zelf wel even met de huisarts overlegt als zij zo bot doet? Nou nee dus, was te flabbergastet over haar gedrag aan de telefoon.
Ergens vind ik het wel een eng idee om wat te gebruiken wat m'n baby ook meekrijgt (want het passeert toch de placenta) maar atm voel ik mij echt heel moe, kan ik niks hebben en moet om alles huilen. En icm met branderige ogen en gesnotter buiten denk ik dat het door de hooikoorts komt maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Die ogen en dat gesnotter overleef ik wel zonder medicatie, de rest vind ik minder grappig. Over anderhalve week sowieso weer controle bij vk (afgelopen maandag nog geweest maar ja toen was het nog niet zo erg :|W) dus dat is ook nog wel enigszins te overzien anders.
pi_162529665
Ik gebruik het liefst ook niets in de zwangerschap, en deze tabletten alleen indien nodig ( en indien nodig is voor mij dus als ik weg MOET) maar dan werkt het wel snel en dat is wel erg lekker.
S. 2014
J. 2016
pi_162529889
Nazil, het klopt wat vivi zegt hoor. Tuurlijk gebruik je liever niets, maar als het echt niet uit te houden is voor jou is dat ook niet goed voor de baby.
Kan morgen wel even wat dingetjes voor je kopieren uit het apothekersnaslagwerk, dan ben je misschien nog wat meer gerustgesteld. Je kunt ook altijd even met jouw apotheker overleggen, wij weten écht alles van medicijnen 😉
  vrijdag 27 mei 2016 @ 07:27:08 #193
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_162532057
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja mijn moeder zei later ook, heb je niet gezegd dat je het dan zelf wel even met de huisarts overlegt als zij zo bot doet? Nou nee dus, was te flabbergastet over haar gedrag aan de telefoon.
Ergens vind ik het wel een eng idee om wat te gebruiken wat m'n baby ook meekrijgt (want het passeert toch de placenta) maar atm voel ik mij echt heel moe, kan ik niks hebben en moet om alles huilen. En icm met branderige ogen en gesnotter buiten denk ik dat het door de hooikoorts komt maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Die ogen en dat gesnotter overleef ik wel zonder medicatie, de rest vind ik minder grappig. Over anderhalve week sowieso weer controle bij vk (afgelopen maandag nog geweest maar ja toen was het nog niet zo erg :|W) dus dat is ook nog wel enigszins te overzien anders.
Dit is een goed voorbeeld van waarom de assistente telefonisch gegeven adviezen achteraf moet voorleggen aan de huisarts: omdat ze soms niet kloppen. Wat mij betreft een extra reden om vandaag nog een keer te bellen!
Verder wat Vivi zegt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:23:00 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162532456
Moe zijn hoort bij het begin van je zwangerschap? :{ Ik krijg plaatsvervangend de kriebels over jouw ha ass Nazil! Je zit net in je derde trimester!

Afijn, enough said :) Sterkte met je klachten!

Ik zie een beetje op tegen vanmiddag. Een verouderde werkafspraak :o tot 14u, daarna wachten tot 17u om met twee vriendinnen wat te gaan eten in A'dam. Dan moet ik wel een heul fijne zitplek vinden om de tijd te overbruggen.

De meubeltjes zijn er trouwens! O+ Was even flink passen en meten in auto's, maar they're in! Liefst doe ik vandaag dus wat anders, dat snappen jullie wel ;)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:49:45 #195
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162532717
Geboren! Broertje en zoon !!!
Meer info later en we willen het graag later zelf op Facebook schrijven ❤
pi_162532738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 08:49 schreef elamanilo het volgende:
Geboren! Broertje en zoon !!!
Meer info later en we willen het graag later zelf op Facebook schrijven ❤
Nohhhh ik kwam serieus checken of de strandwandeling iets gedaan heeft. Ja dus!
Gefeliciteerd lieve mensen met jullie broertje en zoon!! *G*
Ben heel benieuwd naar de details. Voor nu lekker snuffelen en knuffelen. O+
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:53:02 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162532760
Ela! :o Gefeliciteeeerd w/

Allemaal aan de strandwandel bij 40+ weken!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:53:33 #198
344469 Amsel
zonder t
pi_162532763
Woohoo Ela, van harte *O* O+
pi_162532766
Jaaaaaaa Ela gefeliciteerd O+ *O* *O* ben heeeeeeel benieuwd naar de naam!
pi_162532818
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! *O*
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:01:18 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_162532867
Noooh een jongetje! *G* Gefeliciteeeeeerd Ela+C+N! O+
pi_162532925
Gefeliciteerd Ela! O+ *O*
pi_162532943
Ela gefeliciteerd met jullie zoontje en broertje O+ *O*
pi_162532972
*O* *O* Dat klinkt opgewekt Ela, ben heel benieuwd! O+ Van harte jullie!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:10:16 #205
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_162532983
Gefeliciteerd Ela! *G*
pi_162532993
Ela gefeliciteerd! O+ *O*
Zag net je buikfoto in het topic, en het is dan inderdaad de laatste foto geworden :D

Gisteravond emotionele huilaanval "waarom voel ik de baby niehieett", door vervolgens eindelijk wat te voelen O+ Ik denk dat de baby gedraaid en/of een groeispurt heeft gehad, want de bewegingen voelen anders. Meer gefriemel/geschuif of iets dergelijks. Een groeispurt is best aannemelijk, want afgelopen dagen stond mijn buik best strak en jeukte het ook. Helaas heb ik afgelopen weken verzaakt foto's te nemen dus ik kan mijn buik niet vergelijken.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:13:30 #207
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162533024
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:10 schreef Miezziej het volgende:
Ela gefeliciteerd! O+ *O*
Zag net je buikfoto in het topic, en het is dan inderdaad de laatste foto geworden :D

Gisteravond emotionele huilaanval "waarom voel ik de baby niehieett", door vervolgens eindelijk wat te voelen O+ Ik denk dat de baby gedraaid en/of een groeispurt heeft gehad, want de bewegingen voelen anders. Meer gefriemel/geschuif of iets dergelijks. Een groeispurt is best aannemelijk, want afgelopen dagen stond mijn buik best strak en jeukte het ook. Helaas heb ik afgelopen weken verzaakt foto's te nemen dus ik kan mijn buik niet vergelijken.
Fijn!
Bij mij is het ook veranderd (al loop ik twee weekjes achter op je). Ze liggen wat meer 'verankerd' nu, dus ik voel nu vaker een algehele beweging dan schopjes.
pi_162533094
Jaa Ela! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! *O* *O* Ben heel benieuwd naar de naam O+
pi_162533110
Gefeliciteerd Ela met jullie zoon en broertje O+ *O*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:22:59 #210
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_162533179
Ja ela! Eindelijk! Gefeliciteerd met de geboorte van broertje.
Hadden we zomaar bijna een date twin!

Piekie, hoe is het bij jou???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')