abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:31:17 #151
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162510040
Leuk hé, dat schoppen en bewegen van je buik enzo O+ (ok.. behalve als je ribben ervan kneuzen dan ;) ).

Ik heb echt al het gevoel dat ik 2.0 deze week al een paar keer heb gevoeld (ook gisteren avond toen ik ook aan de cola zat :P) .. maar dat is toch nog veeeel te vroeg met 12 weken? :o :?

De echoscopiste zei wel dat de placenta helemaal bovenin ligt.. dus ik veel kans had om de baby deze zwangerschap goed te voelen (met VV lag de placenta aan de voorkant).

Miez hopelijk wordt de kleine een beetje wakker van de cola ;)
Arja klinkt als een heerlijk dagje vandaag :Y
Quoi, veel plezier met lunchen en leuk van de meubeltjes!
Haha.. ja als je je mondje bij hebt, kan het opeens wel sneller.. goed gedaan Miss_C!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162510328
Kiwi. Gefeliciteerd *G*
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:56:49 #153
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162510542
Gaddle dat is schrikken, lekker je rust pakken nu :*

Arja vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik slaap ook minder goed dan in Zwangerschap 1, Lucas is daar overigens deels debet aan want die heeft het de laatste nachten erg moeilijk. Wordt nog leuk straks met een baby erbij.

Rady ik voelde Judith met bijna 13 weken en placenta voor dus het kan wel degelijk.

En een dikke glittersticker van de gyn. Baby ligt nog steeds headdown en ook al behoorlijk laag. Ze lag lekker te frummelen in mijn buik, bloeddruk was goed, vruchtwater voldoende en een prima Geboorteplan. Volgende week weer terug :) ben blij met mijn ziekenhuiskeuze, voelt goed.

Gyn zei ook nog dat het ks-litteken wel erg lelijk is (I know :'(), mocht het toch weer een ks worden dan proberen ze dat te corrigeren. Dat is dan 1 voordeel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Chanty op 26-05-2016 11:07:05 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:00:35 #154
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162510631
Ahh dat klinkt ook niet als een hele relaxte nacht inderdaad Arja :*

Gaddle, ohh doe je voorzichtig?!

Enveloppen, die heb ik ook liggen, denk dat ik die vandaag ook maar eens ga schrijven 😊 Die peer van de drukkerij denkt inmiddels vast al dat we hem vergeten zijn :')

Vannacht van 4 tot 8 nog een beetje geslapen. En verder nog niets.. Het lijkt nu wel weer steeds abstracter te worden, kan me bijna niet meer voorstellen dat ik werkelijk nog ga baren. En ik wil alweer allemaal dingen gaan doen en inplannen en zo.. Zoals naar de tandarts gaan oid.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:05:49 #155
52229 Chanty
pi_162510766
Damn wat maak jij het spannend Ela!
pi_162510868
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Gefeliciteerd Kiwi! *O*

Hier gewoon weer lekker geslapen O+ De dagen dat ik me nu rustig heb gehouden, slaap ik 's nachts veel beter. Geen idee of het toeval is of niet, maar wel lekker!

Fijne dagplanning Arja! En Quoi ook al :D

Wij zagen dat we gebruik kunnen maken van een verzendservice bij de geboortekaartjes, dan sturen zij alles voor ons op als we een adressenlijst opsturen. Scheelt ons nog geen euro tov zelf alles vouwen en schrijven dus laten we het waarschijnlijk lekker door hen doen :P

Dadelijk even lekker naar de kapper O+ Sta ik in ieder geval weer netjes op de foto's straks :P

En net voor het eerst iets van een soort zwangerschaps assertiviteit ontdekt bij mezelf. Ik laat me normaal heel snel afpoeieren maar nu een keertje niet. Gisteren is er een plissé gordijn gehangen in de keuken maar het zakt steeds scheef. Willen ze donderdag wel even komen kijken, dat duurt nog een fokking week. En er zat al 2 weken vertraging op de levering door een productiefout. En ik wil dat soort dingen helemaal niet meer zover vooruit plannen, wie weet ben ik dan al geploft en ik wil het gewoon eens goed hebben, we wachten al lang genoeg. Toen kon het toch maandag O-)
haha goed bezig. Probeer het vol te houden ook als je straks niet zwanger bent :P
pi_162511380
Ik heb net ook wat cadeautjes besteld voor dochter, die ze dan in de kraamweek 'van de baby' krijgt. O+ O+ O+ Ik ben zo benieuwd he!

Ook ben ik met Floradix gestart, mijn ijzer is steeds op het randje (wel net goed), maar hb was na vorige bevalling tot 4.3 gedaald. Hopelijk heeft het zin als ik het nu al wat ophoog. :+ En natuurlijk hopen op een wat minder bloederige bevalling :9
pi_162512082
Yo. Ook goedemorgenmiddag :P

[ Bericht 11% gewijzigd door groofskendezoveelste op 26-05-2016 12:04:24 ]
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:03:16 #159
333591 kniftyhooker
creatief tot op het bot
pi_162513668
En Miezziej, nogsteeds zin in je bevalling na de sessie van gisteravond? :+

Nubs kan ik niet Radyhyn, maar een aantal dames hier zijn het roerend met elkaar eens.

Fijn Molo dat alles goed is. Ohh spek baby!!! Hopelijk zal dat wel meevallen.

Chanty, fijn dat alles goed is gegaan bij je controle. En hoe is het met je schoonmaakwoede vandaag? Je zou rustig aan doen he. :*

Quoi wat fijn dat het gister goed gegaan is in huis.
Genieten is dat dan he als het zo voorspoedig gaat.
Hopelijk gaat t volgende week ook zo goed. En fijn dat het orginele plan voor de kamer weer in beeld is.
Moest je vriend niet een beetje lachen? Die dacht misschien dat het door de hormonen kwam? :)

Fijn Miss dat het goed gaat! Vol blijven houden hoor!

Pffff Sommige kraamzorgbureaus kunnen soms zo rellen he!
Gelukkig hebben ze bij mij niet gevraagd wat voor dweil ik heb ed.
Ze hoeven ook niet te weten dat ik never nooit strijk, alleen de eerste bedjes van de beeb heb ik gestreken.
Hier vroegen ze alleen of we alles voor de baby in huis hebben.

Tjee Arja idd een lage bloeddruk! Ben je niet vaak duizelig of is dit voor jou een mooie waarde?

Kiwi, ben jij gewoon stiekem bevallen? Gefeliciteerd met de geboorte van broertje. *O*

Beterschap Sull!

Sprotje, hoe was je afspraak bij de dokter? Heet ie Simon? c_/

Lekker hormonaal doen hoor suiker, niets mis mee. En vooral blijven genieten van alle fijne vooruitzichten.

Gaddle, jij ook rustig aan doen he. Klein eigenwijsje :Y

En hier meldplicht! Vandaag 37+2.
Enne Ela, meid. Ik ga jou niet inhalen!
En Piekie, wij gaan sowieso geen date twin hebben!
Sorry, ik weet dat het een ontzettende teleurstelling moet zijn voor jullie.
-O-

vanmorgen op controle was mijn bd zelfs aan de lage kant! 110/70
Die zag ik dus echt niet aankomen, gister nog even mijn tas gepakt en kleding klaar gelegd voor kind 1 want die zou vandaag door oma opgehaald worden.
Maar het puffeest gaat morgen mooi niet door, zaterdag nog wel even op controle of het idd zo goed blijft gaan.
Wel zijn de meds verlaagd, en moest ze een katheter voor de urine test plaatsten om uit te sluiten dat er echt eiwitten in de urine zitten (voor alles een eerste keer).
Het kan dus zomaar nog een week of 2 duren voordat de beeb er is.
Ze willen niet het risico lopen met een vroege inleiding dat de bmh nog niet rijp is en dat er dan wellicht een ks nodig is, en daar kon ik mij wel in vinden.
*O* *O* *O*

Dus wie weet zit ik nog wel lekker 2 weekjes thuis rustig aan te doen voor de baby komt. :Z
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:04:25 #160
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162513692
*O* Wat goed Knifty! Lekker nog even afbakken dat babytje O+
pi_162513729
Knifty heerlijk jouw monsterpost O+ ... Ben ik ook weer helemaal bij
En wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat! Laat nog maar mooi even zitten zo dus!
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:08:54 #162
52229 Chanty
pi_162513786
Knifty wat een ontzettend goed nieuws zeg *O* Lekker doorbroeden!

Oh ja dat kraambureau van Amsel idd :') Hier hebben ze ok niet gevraagd waarmee ik dweil. Iig niet met een mop, dat veegt de viezigheid alleen van links naar rechts :r

En ik ben nu bezig Lucas kamer op te ruimen en schoon te maken, maar dat is niet veel werk. Daarna ff de slaapkamer en zolder. Nog steeds pijn in mijn rug maar jammer dan, heb geen tijd om op de bank te zitten en rustig aan te doen. Die to do lijst moet korter worden :')
pi_162513884
Kiwi gefeliciteerd!
Knifty wat fijn dat het weer beter gaat. Zo'n monsterpost als die van jou ga ik niet halen want ik ben alles alweer vergeten.

Hooikoorts mensen -O- van de week dacht ik nog dat ik gewoon last van m'n hormonen had en ziek werd, maar ik denk toch echt dat het hooikoorts is. Vorig jaar ben ik overgeslagen met de ellende dus ik hoopte er vanaf te zijn maar helaas. Moe. Moe. Moe. M'n ogen doen pijn en voel mij kut. En niks dat ik er voor in kan nemen.
pi_162514228
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:13 schreef Nazil het volgende:
Kiwi gefeliciteerd!
Knifty wat fijn dat het weer beter gaat. Zo'n monsterpost als die van jou ga ik niet halen want ik ben alles alweer vergeten.

Hooikoorts mensen -O- van de week dacht ik nog dat ik gewoon last van m'n hormonen had en ziek werd, maar ik denk toch echt dat het hooikoorts is. Vorig jaar ben ik overgeslagen met de ellende dus ik hoopte er vanaf te zijn maar helaas. Moe. Moe. Moe. M'n ogen doen pijn en voel mij kut. En niks dat ik er voor in kan nemen.
U
Jawohl... vraag loratedine bij je HA. Die mag wel.. ik heb ze ook gekregen omdat ik gek werd vd hooikoorts
S. 2014
J. 2016
pi_162514328
Knifty wow wat een goede wending opeens! Baby krijgt nog even de tijd dus, fijn zeg!
pi_162514443
Wat fijn knifty. Mag kleintje toch een eigen datum kiezen. O+
S. 2014
J. 2016
pi_162514744
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

U
Jawohl... vraag loratedine bij je HA. Die mag wel.. ik heb ze ook gekregen omdat ik gek werd vd hooikoorts
Nee mag ook niet. Antihistamine passeert de placenta.
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:48:42 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162516366
Knifty, wat onwijs fijn allemaal! Vriend zal intern gelachen hebben ja, maar pakte het uiterst tactvol aan. Wordt zeker weten een superpapa met die skills.

Nazil, hooikoorts is minder. Idd toch even op zoek naar iets dat mag. Wie weet hoelang het nog duurt!

Vandaag zijn de lamme en blinde op stap geweest. Vriendinnetje heeft serieuze rugproblemen, dus op zoek geweest naar terras met comfy stoelen :D Toch weer iets gekocht voor mezelf, goede stevige sneakers. Leek me wel goed ivm de bekkenellende.

Met extra gratis tips van de schoenverkoper over hoe een leuk leven te houden met een eerste kind :P :D

EN NU STOP IK ECHT MET GELD UITGEVEN :P
pi_162516555
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:48 schreef Quoi het volgende:

MAAR HET IS NET PAS BEGONNEN!
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:59:13 #170
52229 Chanty
pi_162516594
quote:
Knifty, wat onwijs fijn allemaal! Vriend zal intern gelachen hebben ja, maar pakte het uiterst tactvol aan. Wordt zeker weten een superpapa met die skills.

Nazil, hooikoorts is minder. Idd toch even op zoek naar iets dat mag. Wie weet hoelang het nog duurt!

Vandaag zijn de lamme en blinde op stap geweest. Vriendinnetje heeft serieuze rugproblemen, dus op zoek geweest naar terras met comfy stoelen :D Toch weer iets gekocht voor mezelf, goede stevige sneakers. Leek me wel goed ivm de bekkenellende.

Met extra gratis tips van de schoenverkoper over hoe een leuk leven te houden met een eerste kind :P :D

Waarvan akte :P

Hier is Lucas kamer weer helemaal van boven tot onder gestofd, opgeruimd en gedweild O+ Nu even lunchen en dan kan ik mijn kind alweer ophalen en eten koken voordat man en opa thuis komen. Slaapkamer komt dus morgen of zo. Ik ben om de een of andere reden altijd te optimistisch in mijn planning :+
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:03:38 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162516706
Uni, jij zegt het!
En Chanty, niet te stoppen jij.

Schoenen passen moet je trouwens ook niet veel later doen dan op deze termijn. Er is nu een buikspier in protest van al dat bukken.
pi_162517045
Wow, knifty, wat fijn zeg! Je ukkie lekker nog een poosje bij je in je buik! O+
En hoezo geen datum-tweeling, daar hebben we nog zo'n twee weken voor :P Maar ik hoop voor jou van niet (en voor mij ook liever niet, ik wil niet ingeleid worden met 42 weken...)

Vanmorgen vers babytje van een vriendin geknuffeld O+
Maar nog niet het gevoel van nu wil ik ook.

Hey, Ela, doe eens even niet zo uit je coconnetje kruipen, jij bent aan de beurt hoor o|O ;) O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_162517149
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:03 schreef Quoi het volgende:
Schoenen passen moet je trouwens ook niet veel later doen dan op deze termijn. Er is nu een buikspier in protest van al dat bukken.
Ja of juist wel voor het geval je voeten zo opzwellen dat ze niet meer passen aan t eind.
Ik ben maar weer overgegaan op slippers :Y).
pi_162517509
Kiwi gefeliciteerd!! *O*
Goed nieuws voor knifty, blijf nog maar even lekker zitten beeb!
En ela's geduld wordt op de proef gesteld. Ik hoop dat je baby'tje snel komt!

Hier is de proefdruk van het geboortekaartje binnen en ik ben er heeeeeeel blij mee! *O*
pi_162519246
Toen ik van Boaz zwanger was, kreeg ik in het tweede trimester ook ineens last van hooikoortsaxhtige klachten. Mijn hoofd zwol helemaal op en vervelde en JEUK. We hebben toen adhv het aantal weken zwanger afgewogen wat de opties waren. Ik heb toen cetirizine gekregen en was er in no time vanaf gelukkig.
pi_162519573
quote:

Hier moest ik om gnorfen :D gratis advies O+ :') dat houdt nooit meer op.
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:56:43 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162519844
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:48 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Hier moest ik om gnorfen :D gratis advies O+ :') dat houdt nooit meer op.
...nopes, niet vanzelf ;)
Deze was alleen wel grappig en het waren leuke adviezen.
pi_162519902
Ik heb dus constant nu dat mensen me vragen wat het wordt, en dan zeggen OH JA IK ZAG HET METEEN!! :') ja, hindsight is 20/20 mensen.

En hoera voor sneakers O+ ik woon er in.
pi_162519985
Assistente van de ha gebeld maar volgens mij zat die aan het einde van haar dienst ofzo. Nee, niks mogelijk en vermoeidheid hoort bij het begin van de zwangerschap. Ik heb nog even geroepen dat het niet meer zonder begin was (ze heeft niet eens gevraagd hoe ver ik was) maar nee, niks mogelijk, deal with it. Nou ik probeer volgende week de vk wel.
pi_162520021
Waarom volgende week nazil? Als je zo last hebt zou ik gewoon even bellen voor advies!
pi_162520161
Vandaag weer wat spulletjes voor mijn babyuitzet gekocht. Heerlijk hoor. Nog maar een paar dingetjes en dan heb ik in ieder geval de dingen die we moeten hebben.
Op deze lijst van de verloskundige hebben ze het ook over strijken. Nou daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil het spul ook heel houden.
Oh ik ben er zo niet bij vandaag. Midden in een zin ben ik alweer vergeten waar ik het over had. Of dan wil ik iets gaan doen en dan weet ik niet meer wat.
pi_162520243
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:02 schreef Crumpette het volgende:
Waarom volgende week nazil? Als je zo last hebt zou ik gewoon even bellen voor advies!
Omdat deze week geen spreekuur meer is en ik ga hiervoor niet het spoednummer bellen ;)
pi_162520436
@suikertante, ja het is een heerlijke wagen, bij de middelste hebben we m ook mogen lenen. Toen hadden we namelijk van vrienden van mn schoonzus een kinderwagen overgekocht en die bleek vol schimmel te zitten in t houtwerk. Dus toen bood mn schoonzus deze wagen te leen aan, en nu weer. Heerlijk groot, daar passen ze heerlijk lang in... hij ziet er een beetje uit als deze http://everyoneweb.com/WA(...)rwagens/IMG_8137.JPG
Wat klink je heerlijk... zo fijn aan het genieten!!!

@gaddle, oei dat klinkt heftig, rust nemen zal vast wel voor verbetering zorgen! Succes!!

@Arja, dat klinkt als een heerlijke dag, lekker genieten samen met je moeder!!

@svane, ooh lekker coconnen... alvast lekker genieten van t idee!!

@miezziejj, iets zoets of heel koud water wil nog wel eens een reactie geven 

@missc, yay voor zwangerschaps assertiviteit!! Groots gelijk hoor!!!

@radhyn, 12 weken is vroeg, maar ik hoor t vaker! En je weet nu ‘’wat’’ je moet voelen, dat scheelt ook!

@Chanty, dat klinkt heerlijk positief!! Houden zo!!

@ela, kan me goed voorstellen dat het bevallen steeds verder weg lijkt te zijn.... grinnik om de tandarts in te plannen, die behoefte zou ik dan weer totaaaaaaal niet hebben ;)

@knifty, nee geen dokter simon... maar sophie :) yay voor meldplicht!!! En wat fijn dat het nu zo goed gaat joh!!!!

@uniphilli, haha ja lang leve de slippers, al trek ik nu de sneakers van mn man aan, die zijn 1,5 maat groter

@hooikoorts, ja hier ook aanwezig, soms zeer irritant. De gyn vroeg nog heb je nog laat van hoofdpijn.. ja!! Maar ja of dat van mn bloeddruk afkomt of van de hooikoorts weet ik niet.

@nazil. Zou ja lekker is dat. Idd maar aankaarten bij de vk!

Zo de babydekentjes zijn blauw geverfd, flinke lading zware boodschappen gehaald met mn moeder en haar auto.( tja wij hebben geen auto, )en zware boodschappen doe ik op de fiets, maar dat begint pittig te worden. Mn was is weggewerkt en gestreken... lang leve bezoekjes van mn moeder. Was maar goed ook want de gyn liep ruim een half uur uit, dus de meiden werden door oma uit school gehaald.
Bij binnenkomst was mn bloeddruk 85/150 daarna even praten hoe t gaat, voelen, de kleine ligt heel erg laag in mn bekken, echo maken, en dan nog hartje luisteren met de doppler. En toen weer bloeddruk meten 79/130 prima dus, we mogen weer een week wegblijven!
  donderdag 26 mei 2016 @ 19:19:50 #184
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_162522851
Knifty wat een goed nieuws *O*

Is een bd van 110/65 zo laag ja? Dat heb ik heel de zwangerschap al.. Bij mij was ie van de week ineens 130/85 en doordat dat zo'n verschil was met eerst, wilden ze extra checken. Twee dagen later was ie iets er tussenin. Is wel hoger dan wat ik gewend ben, maar voor anderen juist weer standaard dus nu was het geen probleem.

Moest wel rustiger aan doen. Als ik nu doe wat Chanty allemaal doet, krijg ik op mijn flikker :P Al snap ik niet waar je de energie vandaan haalt om al die dingen nog te doen :D

Mijn dag: Netflix, kapper, lunch bij pa en daar heel de middag zitten kletsen, naar huis, koken en eten. Lekker relaxed dus 8-)
pi_162523751
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:13 schreef Nazil het volgende:

[..]

Omdat deze week geen spreekuur meer is en ik ga hiervoor niet het spoednummer bellen ;)
Oh, spoednummer wordt bij ons uitgelegd als 'diensttelefoon'. Je 4 dagen moeten wachten vind ik ook zo wat! Ze kunnen je altijd even terugbellen wanneer het hun uitkomt, lijkt me.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:01:36 #186
52229 Chanty
pi_162523783
Dat snap ik ook niet miss_c. Had het vorige zwangerschap ook :+
pi_162524104
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:00 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Oh, spoednummer wordt bij ons uitgelegd als 'diensttelefoon'. Je 4 dagen moeten wachten vind ik ook zo wat! Ze kunnen je altijd even terugbellen wanneer het hun uitkomt, lijkt me.
Hier 'voor dringende zaken die niet tot een later tijdstip kunnen wachten' en dat is het niet. Ben bang dat er toch niks aan te doen is maar ik ben zo moe. Lig al de hele week elk vrij moment op de bank.
pi_162528154
Knifty wat fijn dat je bd is gezakt.

Ik ben nooit duizelig (alleen als ik mijn oksels scheer, zie ik sterretjes) en de vk zegt altijd dat mijn bd keurig is. Ze heeft nooit gezegd dat het laag zou zijn.
  Manager PR/Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 23:07:01 #189
269689 crew  Viv
pi_162529172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:13 schreef Nazil het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:45 schreef Nazil het volgende:
Nee mag ook niet. Antihistamine passeert de placenta.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ik van Boaz zwanger was, kreeg ik in het tweede trimester ook ineens last van hooikoortsaxhtige klachten. Mijn hoofd zwol helemaal op en vervelde en JEUK. We hebben toen adhv het aantal weken zwanger afgewogen wat de opties waren. Ik heb toen cetirizine gekregen en was er in no time vanaf gelukkig.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:01 schreef Nazil het volgende:
Assistente van de ha gebeld maar volgens mij zat die aan het einde van haar dienst ofzo. Nee, niks mogelijk en vermoeidheid hoort bij het begin van de zwangerschap. Ik heb nog even geroepen dat het niet meer zonder begin was (ze heeft niet eens gevraagd hoe ver ik was) maar nee, niks mogelijk, deal with it. Nou ik probeer volgende week de vk wel.
Hoi, het is niet aan je huisartsassistente om te bepalen of je wel of niet iets voorgeschreven mag krijgen tijdens de zwangerschap, dat is namelijk een vak apart en helemaal niet zo zwart-wit. Volgende keer vragen of je even met de huisarts zelf mag overleggen. :Y) Loratadine en cetirizine zijn voorkeursmiddelen in de zwangerschap en kunnen op goede indicatie (zoals ook bij de dames boven je) worden voorgeschreven. Chronisch gebruik wordt afgeraden omdat daar minder ervaring mee is, maar op het toppunt van het hooikoortsseizoen is het prima te verdedigen.
pi_162529526
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Hoi, het is niet aan je huisartsassistente om te bepalen of je wel of niet iets voorgeschreven mag krijgen tijdens de zwangerschap, dat is namelijk een vak apart en helemaal niet zo zwart-wit. Volgende keer vragen of je even met de huisarts zelf mag overleggen. :Y) Loratadine en cetirizine zijn voorkeursmiddelen in de zwangerschap en kunnen op goede indicatie (zoals ook bij de dames boven je) worden voorgeschreven. Chronisch gebruik wordt afgeraden omdat daar minder ervaring mee is, maar op het toppunt van het hooikoortsseizoen is het prima te verdedigen.
Ja mijn moeder zei later ook, heb je niet gezegd dat je het dan zelf wel even met de huisarts overlegt als zij zo bot doet? Nou nee dus, was te flabbergastet over haar gedrag aan de telefoon.
Ergens vind ik het wel een eng idee om wat te gebruiken wat m'n baby ook meekrijgt (want het passeert toch de placenta) maar atm voel ik mij echt heel moe, kan ik niks hebben en moet om alles huilen. En icm met branderige ogen en gesnotter buiten denk ik dat het door de hooikoorts komt maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Die ogen en dat gesnotter overleef ik wel zonder medicatie, de rest vind ik minder grappig. Over anderhalve week sowieso weer controle bij vk (afgelopen maandag nog geweest maar ja toen was het nog niet zo erg :|W) dus dat is ook nog wel enigszins te overzien anders.
pi_162529665
Ik gebruik het liefst ook niets in de zwangerschap, en deze tabletten alleen indien nodig ( en indien nodig is voor mij dus als ik weg MOET) maar dan werkt het wel snel en dat is wel erg lekker.
S. 2014
J. 2016
pi_162529889
Nazil, het klopt wat vivi zegt hoor. Tuurlijk gebruik je liever niets, maar als het echt niet uit te houden is voor jou is dat ook niet goed voor de baby.
Kan morgen wel even wat dingetjes voor je kopieren uit het apothekersnaslagwerk, dan ben je misschien nog wat meer gerustgesteld. Je kunt ook altijd even met jouw apotheker overleggen, wij weten écht alles van medicijnen 😉
  vrijdag 27 mei 2016 @ 07:27:08 #193
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_162532057
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:21 schreef Nazil het volgende:

[..]

Ja mijn moeder zei later ook, heb je niet gezegd dat je het dan zelf wel even met de huisarts overlegt als zij zo bot doet? Nou nee dus, was te flabbergastet over haar gedrag aan de telefoon.
Ergens vind ik het wel een eng idee om wat te gebruiken wat m'n baby ook meekrijgt (want het passeert toch de placenta) maar atm voel ik mij echt heel moe, kan ik niks hebben en moet om alles huilen. En icm met branderige ogen en gesnotter buiten denk ik dat het door de hooikoorts komt maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Die ogen en dat gesnotter overleef ik wel zonder medicatie, de rest vind ik minder grappig. Over anderhalve week sowieso weer controle bij vk (afgelopen maandag nog geweest maar ja toen was het nog niet zo erg :|W) dus dat is ook nog wel enigszins te overzien anders.
Dit is een goed voorbeeld van waarom de assistente telefonisch gegeven adviezen achteraf moet voorleggen aan de huisarts: omdat ze soms niet kloppen. Wat mij betreft een extra reden om vandaag nog een keer te bellen!
Verder wat Vivi zegt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:23:00 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162532456
Moe zijn hoort bij het begin van je zwangerschap? :{ Ik krijg plaatsvervangend de kriebels over jouw ha ass Nazil! Je zit net in je derde trimester!

Afijn, enough said :) Sterkte met je klachten!

Ik zie een beetje op tegen vanmiddag. Een verouderde werkafspraak :o tot 14u, daarna wachten tot 17u om met twee vriendinnen wat te gaan eten in A'dam. Dan moet ik wel een heul fijne zitplek vinden om de tijd te overbruggen.

De meubeltjes zijn er trouwens! O+ Was even flink passen en meten in auto's, maar they're in! Liefst doe ik vandaag dus wat anders, dat snappen jullie wel ;)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:49:45 #195
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162532717
Geboren! Broertje en zoon !!!
Meer info later en we willen het graag later zelf op Facebook schrijven ❤
pi_162532738
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 08:49 schreef elamanilo het volgende:
Geboren! Broertje en zoon !!!
Meer info later en we willen het graag later zelf op Facebook schrijven ❤
Nohhhh ik kwam serieus checken of de strandwandeling iets gedaan heeft. Ja dus!
Gefeliciteerd lieve mensen met jullie broertje en zoon!! *G*
Ben heel benieuwd naar de details. Voor nu lekker snuffelen en knuffelen. O+
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:53:02 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_162532760
Ela! :o Gefeliciteeeerd w/

Allemaal aan de strandwandel bij 40+ weken!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:53:33 #198
344469 Amsel
zonder t
pi_162532763
Woohoo Ela, van harte *O* O+
pi_162532766
Jaaaaaaa Ela gefeliciteerd O+ *O* *O* ben heeeeeeel benieuwd naar de naam!
pi_162532818
Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')