haha goed bezig. Probeer het vol te houden ook als je straks niet zwanger bentquote:Op donderdag 26 mei 2016 10:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Gefeliciteerd Kiwi!![]()
Hier gewoon weer lekker geslapenDe dagen dat ik me nu rustig heb gehouden, slaap ik 's nachts veel beter. Geen idee of het toeval is of niet, maar wel lekker!
Fijne dagplanning Arja! En Quoi ook al
Wij zagen dat we gebruik kunnen maken van een verzendservice bij de geboortekaartjes, dan sturen zij alles voor ons op als we een adressenlijst opsturen. Scheelt ons nog geen euro tov zelf alles vouwen en schrijven dus laten we het waarschijnlijk lekker door hen doen
Dadelijk even lekker naar de kapperSta ik in ieder geval weer netjes op de foto's straks
En net voor het eerst iets van een soort zwangerschaps assertiviteit ontdekt bij mezelf. Ik laat me normaal heel snel afpoeieren maar nu een keertje niet. Gisteren is er een plissé gordijn gehangen in de keuken maar het zakt steeds scheef. Willen ze donderdag wel even komen kijken, dat duurt nog een fokking week. En er zat al 2 weken vertraging op de levering door een productiefout. En ik wil dat soort dingen helemaal niet meer zover vooruit plannen, wie weet ben ik dan al geploft en ik wil het gewoon eens goed hebben, we wachten al lang genoeg. Toen kon het toch maandag
Uquote:Op donderdag 26 mei 2016 13:13 schreef Nazil het volgende:
Kiwi gefeliciteerd!
Knifty wat fijn dat het weer beter gaat. Zo'n monsterpost als die van jou ga ik niet halen want ik ben alles alweer vergeten.
Hooikoorts mensenvan de week dacht ik nog dat ik gewoon last van m'n hormonen had en ziek werd, maar ik denk toch echt dat het hooikoorts is. Vorig jaar ben ik overgeslagen met de ellende dus ik hoopte er vanaf te zijn maar helaas. Moe. Moe. Moe. M'n ogen doen pijn en voel mij kut. En niks dat ik er voor in kan nemen.
Nee mag ook niet. Antihistamine passeert de placenta.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
U
Jawohl... vraag loratedine bij je HA. Die mag wel.. ik heb ze ook gekregen omdat ik gek werd vd hooikoorts
Waarvan aktequote:Op donderdag 26 mei 2016 14:48 schreef Quoi het volgende:
Knifty, wat onwijs fijn allemaal! Vriend zal intern gelachen hebben ja, maar pakte het uiterst tactvol aan. Wordt zeker weten een superpapa met die skills.
Nazil, hooikoorts is minder. Idd toch even op zoek naar iets dat mag. Wie weet hoelang het nog duurt!
Vandaag zijn de lamme en blinde op stap geweest. Vriendinnetje heeft serieuze rugproblemen, dus op zoek geweest naar terras met comfy stoelenToch weer iets gekocht voor mezelf, goede stevige sneakers. Leek me wel goed ivm de bekkenellende.
Met extra gratis tips van de schoenverkoper over hoe een leuk leven te houden met een eerste kind![]()
EN NU STOP IK ECHT MET GELD UITGEVEN![]()
Ja of juist wel voor het geval je voeten zo opzwellen dat ze niet meer passen aan t eind.quote:Op donderdag 26 mei 2016 15:03 schreef Quoi het volgende:
Schoenen passen moet je trouwens ook niet veel later doen dan op deze termijn. Er is nu een buikspier in protest van al dat bukken.
Hier moest ik om gnorfenquote:Op donderdag 26 mei 2016 14:48 schreef Quoi het volgende:
Knifty, wat onwijs fijn allemaal! Vriend zal intern gelachen hebben ja, maar pakte het uiterst tactvol aan. Wordt zeker weten een superpapa met die skills.
Nazil, hooikoorts is minder. Idd toch even op zoek naar iets dat mag. Wie weet hoelang het nog duurt!
Vandaag zijn de lamme en blinde op stap geweest. Vriendinnetje heeft serieuze rugproblemen, dus op zoek geweest naar terras met comfy stoelenToch weer iets gekocht voor mezelf, goede stevige sneakers. Leek me wel goed ivm de bekkenellende.
Met extra gratis tips van de schoenverkoper over hoe een leuk leven te houden met een eerste kind![]()
EN NU STOP IK ECHT MET GELD UITGEVEN![]()
...nopes, niet vanzelfquote:Op donderdag 26 mei 2016 16:48 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Hier moest ik om gnorfengratis advies
![]()
dat houdt nooit meer op.
Omdat deze week geen spreekuur meer is en ik ga hiervoor niet het spoednummer bellenquote:Op donderdag 26 mei 2016 17:02 schreef Crumpette het volgende:
Waarom volgende week nazil? Als je zo last hebt zou ik gewoon even bellen voor advies!
Oh, spoednummer wordt bij ons uitgelegd als 'diensttelefoon'. Je 4 dagen moeten wachten vind ik ook zo wat! Ze kunnen je altijd even terugbellen wanneer het hun uitkomt, lijkt me.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:13 schreef Nazil het volgende:
[..]
Omdat deze week geen spreekuur meer is en ik ga hiervoor niet het spoednummer bellen
Hier 'voor dringende zaken die niet tot een later tijdstip kunnen wachten' en dat is het niet. Ben bang dat er toch niks aan te doen is maar ik ben zo moe. Lig al de hele week elk vrij moment op de bank.quote:Op donderdag 26 mei 2016 20:00 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Oh, spoednummer wordt bij ons uitgelegd als 'diensttelefoon'. Je 4 dagen moeten wachten vind ik ook zo wat! Ze kunnen je altijd even terugbellen wanneer het hun uitkomt, lijkt me.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:13 schreef Nazil het volgende:
Hooikoorts mensenvan de week dacht ik nog dat ik gewoon last van m'n hormonen had en ziek werd, maar ik denk toch echt dat het hooikoorts is. Vorig jaar ben ik overgeslagen met de ellende dus ik hoopte er vanaf te zijn maar helaas. Moe. Moe. Moe. M'n ogen doen pijn en voel mij kut. En niks dat ik er voor in kan nemen.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jawohl... vraag loratedine bij je HA. Die mag wel.. ik heb ze ook gekregen omdat ik gek werd vd hooikoorts
quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:45 schreef Nazil het volgende:
Nee mag ook niet. Antihistamine passeert de placenta.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 16:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Toen ik van Boaz zwanger was, kreeg ik in het tweede trimester ook ineens last van hooikoortsaxhtige klachten. Mijn hoofd zwol helemaal op en vervelde en JEUK. We hebben toen adhv het aantal weken zwanger afgewogen wat de opties waren. Ik heb toen cetirizine gekregen en was er in no time vanaf gelukkig.
Hoi, het is niet aan je huisartsassistente om te bepalen of je wel of niet iets voorgeschreven mag krijgen tijdens de zwangerschap, dat is namelijk een vak apart en helemaal niet zo zwart-wit. Volgende keer vragen of je even met de huisarts zelf mag overleggen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:01 schreef Nazil het volgende:
Assistente van de ha gebeld maar volgens mij zat die aan het einde van haar dienst ofzo. Nee, niks mogelijk en vermoeidheid hoort bij het begin van de zwangerschap. Ik heb nog even geroepen dat het niet meer zonder begin was (ze heeft niet eens gevraagd hoe ver ik was) maar nee, niks mogelijk, deal with it. Nou ik probeer volgende week de vk wel.
Ja mijn moeder zei later ook, heb je niet gezegd dat je het dan zelf wel even met de huisarts overlegt als zij zo bot doet? Nou nee dus, was te flabbergastet over haar gedrag aan de telefoon.quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:07 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Hoi, het is niet aan je huisartsassistente om te bepalen of je wel of niet iets voorgeschreven mag krijgen tijdens de zwangerschap, dat is namelijk een vak apart en helemaal niet zo zwart-wit. Volgende keer vragen of je even met de huisarts zelf mag overleggen.Loratadine en cetirizine zijn voorkeursmiddelen in de zwangerschap en kunnen op goede indicatie (zoals ook bij de dames boven je) worden voorgeschreven. Chronisch gebruik wordt afgeraden omdat daar minder ervaring mee is, maar op het toppunt van het hooikoortsseizoen is het prima te verdedigen.
Dit is een goed voorbeeld van waarom de assistente telefonisch gegeven adviezen achteraf moet voorleggen aan de huisarts: omdat ze soms niet kloppen. Wat mij betreft een extra reden om vandaag nog een keer te bellen!quote:Op donderdag 26 mei 2016 23:21 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja mijn moeder zei later ook, heb je niet gezegd dat je het dan zelf wel even met de huisarts overlegt als zij zo bot doet? Nou nee dus, was te flabbergastet over haar gedrag aan de telefoon.
Ergens vind ik het wel een eng idee om wat te gebruiken wat m'n baby ook meekrijgt (want het passeert toch de placenta) maar atm voel ik mij echt heel moe, kan ik niks hebben en moet om alles huilen. En icm met branderige ogen en gesnotter buiten denk ik dat het door de hooikoorts komt maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Die ogen en dat gesnotter overleef ik wel zonder medicatie, de rest vind ik minder grappig. Over anderhalve week sowieso weer controle bij vk (afgelopen maandag nog geweest maar ja toen was het nog niet zo erg) dus dat is ook nog wel enigszins te overzien anders.
Nohhhh ik kwam serieus checken of de strandwandeling iets gedaan heeft. Ja dus!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 08:49 schreef elamanilo het volgende:
Geboren! Broertje en zoon !!!
Meer info later en we willen het graag later zelf op Facebook schrijven ❤
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |