Hehehequote:Op maandag 23 mei 2016 16:18 schreef Modus het volgende:
[..]
Komt op plaats 2, ná verplicht naarhoinks
radioshow moeten luisteren.
.
ja nee laat maarquote:
Hier. De bloedarend.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:18 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Ja, heb al die filmpjes al gezien. Misschien ff wat van deze ideeën doorsturen.
quote:De Bloedarend (Oudnoors: blóðörn) was bij de Vikingen één van de riten waarbij een gevangene op een speciale wijze aan de goden werd geofferd. De veroordeelde werd met het gezicht naar beneden aan de grond vastgepind, waarna met een paar ferme halen de achterste ribben van de ribbenkast ter weerszijden van de wervelkolom los werden gesneden. De ribben werden vervolgens opzij geklapt, en de longen werden uit de borstkas getrokken en over de schouders gelegd. Op deze wijze leek het alsof het slachtoffer, dat ondertussen pijnlijk door verstikking om het leven kwam, vleugels gekregen had als een arend, waarmee zijn geest naar Odin kon vliegen. Waarschijnlijk wordt er op de Steen van Stora Hammar een bloedarendritueel afgebeeld. Soms werd er nog zout in de verse wond gestrooid.
waaromquote:
De teringquote:
Klieven mag ookquote:Op maandag 23 mei 2016 16:20 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
De tering
Maar ja, dit zou nr 1 voor mij zijn
quote:In Europa en het Midden-Oosten werd de veroordeelde ondersteboven gehangen en dan doormidden gezaagd/gekliefd, waarbij bij het kruis werd begonnen. Doordat de veroordeelde met zijn hoofd naar beneden hing, bleef de bloedtoevoer naar de hersenen in stand ondanks het hevige bloedverlies. Daardoor bleef de ongelukkige lange tijd in leven, meestal totdat de grote slagader in de buik geraakt werd. De veroordeelde stierf uiteindelijk aan bloedverlies. In Azië stond de veroordeelde rechtop en begon de beul met het klieven van het hoofd.
quote:Rattenketel: Op het lichaam van een veroordeelde werd een ketel gebonden met levende ratten. Dan werd door een gaatje in de ketel een gloeiende pook tussen de ratten gestoken. Om te ontsnappen moesten deze zich letterlijk door het lichaam van de veroordeelde vreten. Tijdens de Russische Burgeroorlog was dit naast kruisiging van priesters en het over de grond slepen met lasso's een van de meest barbaarse methoden om iemand te executeren;
De Bloedarend (Oudnoors: blóðörn) was bij de Vikingen één van de riten waarbij een gevangene op een speciale wijze aan de goden werd geofferd. De veroordeelde werd met het gezicht naar beneden aan de grond vastgepind, waarna met een paar ferme halen de achterste ribben van de ribbenkast ter weerszijden van de wervelkolom los werden gesneden. De ribben werden vervolgens opzij geklapt, en de longen werden uit de borstkas getrokken en over de schouders gelegd. Op deze wijze leek het alsof het slachtoffer, dat ondertussen pijnlijk door verstikking om het leven kwam, vleugels gekregen had als een arend, waarmee zijn geest naar Odin kon vliegen. Waarschijnlijk wordt er op de Steen van Stora Hammar een bloedarendritueel afgebeeld. Soms werd er nog zout in de verse wond gestrooid.quote:
quote:Op maandag 23 mei 2016 16:26 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
De Bloedarend (Oudnoors: blóðörn) was bij de Vikingen één van de riten waarbij een gevangene op een speciale wijze aan de goden werd geofferd. De veroordeelde werd met het gezicht naar beneden aan de grond vastgepind, waarna met een paar ferme halen de achterste ribben van de ribbenkast ter weerszijden van de wervelkolom los werden gesneden. De ribben werden vervolgens opzij geklapt, en de longen werden uit de borstkas getrokken en over de schouders gelegd. Op deze wijze leek het alsof het slachtoffer, dat ondertussen pijnlijk door verstikking om het leven kwam, vleugels gekregen had als een arend, waarmee zijn geest naar Odin kon vliegen. Waarschijnlijk wordt er op de Steen van Stora Hammar een bloedarendritueel afgebeeld. Soms werd er nog zout in de verse wond gestrooid.
Damn, wat is het alternatief?
quote:
Stimo haar mensi verhalen zijn er niets bij.quote:
dit werd ook gebruikt in een aflevering van GoTquote:Op maandag 23 mei 2016 16:26 schreef Germano het volgende:
Ik vraag mij af welke zieke breinen dit soort straffen allemaal verzonnen.
[..]
ieder zijn dingquote:Op maandag 23 mei 2016 16:31 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
nee maar srs. vind soms wel fascinerend om te zien
ik ookquote:Op maandag 23 mei 2016 16:31 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
nee maar srs. vind soms wel fascinerend om te zien
wel meer dan dat, daar kan ik echt ziek van wordenquote:Op maandag 23 mei 2016 16:37 schreef NoelGallagher het volgende:
maar shit met dieren hoef ik niet te zien, dan word ik instant pussyboi
Je hebt de serie Vikings niet gezien? :quote:Op maandag 23 mei 2016 16:26 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
De Bloedarend (Oudnoors: blóðörn) was bij de Vikingen één van de riten waarbij een gevangene op een speciale wijze aan de goden werd geofferd. De veroordeelde werd met het gezicht naar beneden aan de grond vastgepind, waarna met een paar ferme halen de achterste ribben van de ribbenkast ter weerszijden van de wervelkolom los werden gesneden. De ribben werden vervolgens opzij geklapt, en de longen werden uit de borstkas getrokken en over de schouders gelegd. Op deze wijze leek het alsof het slachtoffer, dat ondertussen pijnlijk door verstikking om het leven kwam, vleugels gekregen had als een arend, waarmee zijn geest naar Odin kon vliegen. Waarschijnlijk wordt er op de Steen van Stora Hammar een bloedarendritueel afgebeeld. Soms werd er nog zout in de verse wond gestrooid.
Damn, wat is het alternatief?
Wat als het een kameel is?quote:Op maandag 23 mei 2016 16:37 schreef NoelGallagher het volgende:
maar shit met dieren hoef ik niet te zien, dan word ik instant pussyboi
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |