quote:De Koperen- of Messingen Stier was een executiemiddel van de Oude Grieken dat vermoedelijk was bedacht door Perillos van Athene. Hij stelde voor om alle terdoodveroordeelden op te sluiten in een hol beeld van een stier, dat gemaakt was van koper of messing. Vervolgens werd er een vuurtje onder het beeld aangestoken, waardoor het geheel langzaamaan begon te gloeien van de hitte. Deze executiemethode was veel wreder dan de brandstapel, omdat de pijn veel langer aanhield. Bovendien was het beeld zo ontworpen dat de angstkreten van het slachtoffer, die ondertussen langzaam geroosterd werd, voor het publiek vervormd raakten tot het geluid van een echte dolle stier.
Nee, is ook heel begrijpelijk.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:09 schreef Germano het volgende:
[..]
Nee, is allemaal onzin. Ik heb geen idee hoe ik in zo'n situatie zou reageren.
Had waarschijnlijk niets goeds over voor de daders.
echt zo fucking sick is dat hè, stel je voor dat je daarin zitquote:
Krijg er kriebels vanquote:Op maandag 23 mei 2016 16:10 schreef deadprez het volgende:
[..]
echt zo fucking sick is dat hè, stel je voor dat je daarin zit
quote:Een nog pijnlijkere en langzamere dood onderging iemand die veroordeeld was tot ‘spietsing’, een methode die vooral populair was bij de Roemeense heerser Vlad III, bijgenaamd ‘Vlad the Impaler’ . Het slachtoffer kreeg hierbij een lange spies ingebracht via het rectum of de vagina, welke vervolgens doorgetrokken werd totdat het boveneinde van de staaf het borstbeen doorboorde of er via de mond weer uit het lichaam kwam. Hierna werd het slachtoffer aan een paal bevestigd en op deze manier opgehangen. De bewuste spies was voorzien van een botte punt, zodat deze onderweg geen vitale organen zou doorboren. Slachtoffers konden hierdoor soms nog wel drie dagen in leven blijven terwijl ze vergingen van de pijn.
quote:Veruit de wreedste methode van executeren behoorde echter toe aan de oude Perzen. Zij bedachten namelijk de praktijk genaamd ‘scaphisme’, dat is afgeleid van het Griekse woord voor ‘uitgehold’. Bij deze methode werd het slachtoffer vastgebonden in een overdekte boot, waarbij alleen zijn hoofd en ledematen uitstaken. Vervolgens werden zijn ledematen ingesmeerd met honing en moest het slachtoffer ook zelf grote hoeveelheden honing opeten, waardoor hij last kreeg van diarree.
Hierna duwden de Perzen de moordenaar in zijn boot een vijver op, waar de geur van honing en uitwerpselen al snel veel insecten aantrok. Deze begonnen na verloop van tijd hun eitjes te leggen in het lichaam van het slachtoffer, met als gevolg dat hij letterlijk uitgehold werd. Om de lijdensweg te verlengen werd de veroordeelde tussendoor regelmatig gevoed en opnieuw ingesmeerd met honing. Na verloop van tijd kon het slachtoffer zelfs last krijgen van verstikkingsverschijnselen doordat bijen, vliegen en mieren doordrongen tot zijn luchtwegen en longen.
Volgens de Griekse historiograaf Plutarchus onderging Mithridates, de moordenaar van Cyrus de Jongere, maar liefst 17 dagen van scaphisme voordat hij kwam te overlijden.
Ik moest erom lachen. Die lijkt mij minder erg dan die andere waarbij je je de pijn kunt voorstellen.quote:
Misschien kan je proberen welke pijnlijker isquote:Op maandag 23 mei 2016 16:13 schreef Germano het volgende:
[..]
Ik moest erom lachen. Die lijkt mij minder erg dan die andere waarbij je je de pijn kunt voorstellen.
117 dagen pijn lijden, inderdaad stelt niets voorquote:Op maandag 23 mei 2016 16:13 schreef Germano het volgende:
[..]
Ik moest erom lachen. Die lijkt mij minder erg dan die andere waarbij je je de pijn kunt voorstellen.
Inderdaad, misschienquote:Op maandag 23 mei 2016 16:14 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Misschien kan je proberen welke pijnlijker is
17 joh.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:14 schreef HPLC het volgende:
[..]
117 dagen pijn lijden, inderdaad stelt niets voor
Welke zou jij kiezen? Of toch voor de bloedarend gaan?quote:Op maandag 23 mei 2016 16:16 schreef 2NutZ het volgende:
Het zou je werk maar zijn om die persoon weer opnieuw in te moeten smeren
Bloedarend?quote:Op maandag 23 mei 2016 16:16 schreef Germano het volgende:
[..]
Welke zou jij kiezen? Of toch voor de bloedarend gaan?
Jaaaaaa, dat heb ik ook een keer gelezen. Hoe bizar zegquote:
Misschien is IS iets voor jou.quote:Op maandag 23 mei 2016 16:17 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Jaaaaaa, dat heb ik ook een keer gelezen. Hoe bizar zeg
Zou sws kijken als dat op het marktplein was
Hahahaquote:Op maandag 23 mei 2016 16:17 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Jaaaaaa, dat heb ik ook een keer gelezen. Hoe bizar zeg
Zou sws kijken als dat op het marktplein was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |