abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162567023
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:16 schreef bianconeri het volgende:

Maar vanaf moment dat Jezus kwam, door zijn offer, moeten we hem accepteren voor redding en werd het joodse volk verworpen als Gods volk.
Anders zouden we nu nog dierenoffers brengen.
En nu kunnen we verder met een MENSENoffer. _O-
pi_162567237
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 12:26 schreef bianconeri het volgende:
Juist: Door zich aan de wet te houden en door offers te brengen.
Dit alles verviel door het offer wat Jezus gegeven heeft.
Dus in de periode voor Jezus werd vergeving van zonden nog gedaan door het brengen van de offers. Na Jezus (gelukkig) niet meer.
Hij had dan wel eerst eens het goede voorbeeld mogen geven en dat bleek volgens de bijbel niet zo.
pi_162567499
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:34 schreef ATON het volgende:

[..]

En nu kunnen we verder met een MENSENoffer. _O-
Dat is inderdaad de implicatie van de afwijzing dat Jezus God is: met de executie van Jezus heeft Jehova dus een mensenoffer uitgevoerd om de zonde van de zondeval te kunnen vergeven. Beetje macaber is dat wel. In de standaard Triniteitsleer offert God zichzelf aan de mensheid.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_162567557
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de implicatie van de afwijzing dat Jezus God is: met de executie van Jezus heeft Jehova dus een mensenoffer uitgevoerd om de zonde van de zondeval te kunnen vergeven. Beetje macaber is dat wel. In de standaard Triniteitsleer offert God zichzelf aan de mensheid.
Slaat dus nergens op.
pi_162568425
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Slaat dus nergens op.
Jawel dat is de christelijke definitie van een goede god. Dat lijkt mij ook de reden waarom de triniteit zo geliefd is bij christenen: de zelfopofferende godheid.

Anders krijg je ook problemen met de theodicee.

[ Bericht 4% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 28-05-2016 18:12:45 ]
pi_162568582
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:33 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Jawel dat is de christelijke definitie van een goede god. Dat lijkt mij ook de reden waarom de triniteit zo geliefd is bij christenen: de zelfopofferende godheid.
:D 8)7
pi_162568745
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:39 schreef ATON het volgende:

[..]

:D 8)7
Sterke reactie 10/10
pi_162569807
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 17:46 schreef Argo het volgende:

[..]

Sterke reactie 10/10
Met dank.
pi_162622833
quote:

[..]

Er staat nergens in dat ze zouden ontwaken.
Er wordt alleen duidelijk gesproken over een apart deel dat wel geopend is. Een deel zal Jezus dus wel accepteren.

[..]

Waaattt..... Dus de joden hoeven niet naar Gods geboden te leven, hoeven zelfs het offer van Jezus niet te accepteren en krijgen gewoon redding en mogen Gods volk zijn.
En de christenen behoren tot iets wat niet in de Bijbel genoemd wordt en moeten wel alles doen wat in de Bijbel staat?

Hoezo een onbijbelse leerstelling sjoemie.....

[..]

Ik zou haast zeggen:Lees de Bijbel nog eens.....

Dit is gewoon te erg voor woorden, hoe durf jij je nog een christen te noemen als je dit soort basis dingen niet kent.

Hoe konden de joden vergeving krijgen voor hun zonden?
En de tekst die ik eerder al aanhaalden, wat was de voorwaarde die God stelde toen hij Israel als uitverkoren natie aanstelde?

Dus in de periode voor Jezus werd vergeving van zonden nog gedaan door het brengen van de offers. Na Jezus (gelukkig) niet meer.

En ga je nog eens antwoorden hoe de joden Gods volk kunnen zijn zonder Jezus te accepteren? Volgens de Bijbel is dat onmogelijk. Of jij moet niet in de Bijbel geloven, net als de joden dat niet doen.
Jezus is zelf een Jood, dus hoe kan hij dan zijn eigen afkomst gaan verloochenen?

En daarbij staat er ook in de bijbel dat het evangelieeerst voor de Jood is en dan voor de griek/ heidenen.
En daarbij zijn er tegenwoordig ook heel veel messiaanse Joden, dus joden die Jezus de Messias belijden.
Maar ze blijven nog wel Jood/ Israëliet.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_162625475
quote:

[..]

Waaattt..... Dus de joden hoeven niet naar Gods geboden te leven, hoeven zelfs het offer van Jezus niet te accepteren en krijgen gewoon redding en mogen Gods volk zijn.
En de christenen behoren tot iets wat niet in de Bijbel genoemd wordt en moeten wel alles doen wat in de Bijbel staat?

Hoe konden de joden vergeving krijgen voor hun zonden?
En de tekst die ik eerder al aanhaalden, wat was de voorwaarde die God stelde toen hij Israel als uitverkoren natie aanstelde?

De "christenheid" hoeft dus niet naar Gods geboden te leven want jezus. De joden mogen geen kleren van gemengde vezels dragen en geen kalfje in melk koken en die twaalf stammen krijgen daarom die voorkeurspositie op het einde der tijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162643931
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:03 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

De "christenheid" hoeft dus niet naar Gods geboden te leven want jezus. De joden mogen geen kleren van gemengde vezels dragen en geen kalfje in melk koken en die twaalf stammen krijgen daarom die voorkeurspositie op het einde der tijden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
een christen hoeft de wet niet te houden om in de hemel te komen, maar doordat een christen onder de genade leeft van Jezus Christus probeert hij/ zij zich er aan te houden om een zo goed mogelijk leven te lijden met zo weinig mogelijk misstappen, want misstappen zal men toch wel eens maken op wat voor manier dan ook, een vloek of scheld woord vliegt er snel genoeg uit bijvoorbeeld, dat is nu eenmaal mens eigen en dat is juist het "vlees" van de mens dat soms sterker is dan de wil of geest.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:28:20 #37
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_162664514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nee jij bent de hele boel aan het verdraaien en daar staan atheisten goed om bekend.
Het gedeelte dat je Jezus moet aanvaarden is net zo goed onderdeel van de gehele Bijbel als het oude deel waar ze nog moesten offeren voor hun zonden.

Ik lees in Handelingen 2:21 juist dit: „Een ieder die de naam van JHWH aanroept, zal gered worden.” Jezus is dus niet nodig en feitelijk het heel NT ook niet.

Opmerkelijk ook dat dit juist in het NT staat, en geschreven is zo'n 70 jaar nà Christus.

Nou dat scheelt weer. JHWH, Jehovah, Jehoewah (of hoe je het ook wilt uitspreken) aanroepen en je bent gered.

:) (misschien geloof ik al weer een beetje...)

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 01-06-2016 12:08:12 ]
pi_162664875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:28 schreef hoatzin het volgende:

:) (misschien geloof ik al weer een beetje...)
:D ^O^
pi_162684551
Om de dwaalleren van de Jehova's Getuigen (JG) nog even op een rij te zetten:

1) Jehova is een foute transcriptie van JHWH, JG gebruiken foutief de klinkers van Adonai, die in Hebeeuwse boekrollen om de godsnaam heen worden geschreven, om de Chazan te helpen dat hij de godsnaam uit eerbied niet uitspreekt.

2) Christenen hoeven niet langs de deur om hun geloof uit te dragen, dit is een foute vertaling van Handelingen 5:42 "en in de huizen" http://www.avjg.info/artikelen/van-huis-tot-huis.aspx

3) Bloedtransfusie is geen bloed consumeren.
pi_162685824
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 07:02 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Om de dwaalleren van de Jehova's Getuigen (JG) nog even op een rij te zetten:

1) Jehova is een foute transcriptie van JHWH, JG gebruiken foutief de klinkers van Adonai, die in Hebeeuwse boekrollen om de godsnaam heen worden geschreven, om de Chazan te helpen dat hij de godsnaam uit eerbied niet uitspreekt.

2) Christenen hoeven niet langs de deur om hun geloof uit te dragen, dit is een foute vertaling van Handelingen 5:42 "en in de huizen" http://www.avjg.info/artikelen/van-huis-tot-huis.aspx

4) Vergeet ook niet dat ze Michaël met Jezus "vermengen", Dus als er ergens over michaël de aartsengel gesproken wordt dat men denkt dat het over Jezus gaat.

En zo kun je nog wel wat zaken opnoemen.
I am a child of God
God is not dead.
pi_162698274
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:28 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

4) Vergeet ook niet dat ze Michaël met Jezus "vermengen", Dus als er ergens over michaël de aartsengel gesproken wordt dat men denkt dat het over Jezus gaat.

En zo kun je nog wel wat zaken opnoemen.
Nemen we mee, en nog een:
Om de dwaalleren van de Jehova's Getuigen (JG) nog even op een rij te zetten.

5) De 144 000 uitverkorenen in het boek Openbaringen zijn Joden en geen Jehova's Getuigen.
pi_162709830
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:26 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Nemen we mee, en nog een:
Om de dwaalleren van de Jehova's Getuigen (JG) nog even op een rij te zetten.

5) De 144 000 uitverkorenen in het boek Openbaringen zijn Joden en geen Jehova's Getuigen.
6) alleen die 144.000 komen in de nieuwe hemel Rest moet maar op die nieuwe aarde blijven. ;(
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 13:43:27 #43
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_162714580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:37 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

6) alleen die 144.000 komen in de nieuwe hemel Rest moet maar op die nieuwe aarde blijven. ;(
Iemand zich wel eens afgevraagd waarom er überhaupt een nieuwe hemel moet komen? Voldoet de huidige toch niet helemaal?

En een nieuwe aarde, betekent dat dan ook een nieuw heelal?
pi_162717380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 13:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Iemand zich wel eens afgevraagd waarom er überhaupt een nieuwe hemel moet komen? Voldoet de huidige toch niet helemaal?

En een nieuwe aarde, betekent dat dan ook een nieuw heelal?
Sinds de zonde val van adam en eva is de aarde verdorven geraakt door de zonden en het kwaad.
De duivel leeft ook op deze aarde, dus voor God is het huidige denk ik niet meer toereikend en verdorven.
En zal hij wellicht daarom een nieuwe hemel en aarde scheppen, 1 waar dus alles nieuw en zonder zonde is. Dus een perfecte hemel en aarde, geen ellende en verdriet en pijn enzo meer.
zelfs geen zeeën. :)
I am a child of God
God is not dead.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:21:00 #45
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_162717689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:05 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Sinds de zonde val van adam en eva is de aarde verdorven geraakt door de zonden en het kwaad.
De duivel leeft ook op deze aarde, dus voor God is het huidige denk ik niet meer toereikend en verdorven.
En zal hij wellicht daarom een nieuwe hemel en aarde scheppen, 1 waar dus alles nieuw en zonder zonde is.
Dat van een nieuwe aarde kan ik, vanuit gelovig standpunt, nog enigszins begrijpen, maar dat vroeg ik niet. Hoewel de aarde op zich natuurlijk niet zondig is maar gewoon een planeet
quote:
Dus een perfecte hemel en aarde, geen ellende en verdriet en pijn enzo meer.
Kijk hieraan is te zien dat het puur mensenwerk is. Men was doodsbang voor de zee. Vanwege o.a. vloedgolven die het heilige land konden overspoelen. De zee, weg ermee, was de eerste gedachte van de waanzinnige die Openbaring schreef. Niks goddelijke openbaring maar een primitieve wensdroom.
;)

Saai hoor: geen zee, dus ook geen rivieren en beken, sloten en plassen. Er zullen ook geen bergen meer zijn want daar kan water van afstromen. En ook geen regen meer of andere neerslag...

hm.... -O- het leven op de nieuwe aarde heeft totaal geen verwantschap meer met het leven zoals wij dat hier op aarde kennen.

.

[ Bericht 1% gewijzigd door hoatzin op 03-06-2016 15:35:54 ]
pi_162719128
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat van een nieuwe aarde kan ik, vanuit gelovig standpunt, nog enigszins begrijpen, maar dat vroeg ik niet. Hoewel de aarde op zich natuurlijk niet zondig is maar gewoon een planeet

[..]

Kijk hieraan is te zien dat het puur mensenwerk is. Men was doodsbang voor de zee. Vanwege o.a. vloedgolven die het heilige land konden overspoelen. De zee, weg ermee, was de eerste gedachte van de waanzinnige die Openbaring schreef. Niks goddelijke openbaring maar een primitieve wensdroom.
;)

Saai hoor: geen zee, dus ook geen rivieren en beken, sloten en plassen. Er zullen ook geen bergen meer zijn want daar kan En ook geen regen meer of andere neerslag...

hm.... -O- het leven op de nieuwe aarde heeft totaal geen verwantschap meer met het leven zoals wij dat hier op aarde kennen.

.
Deze aarde is vergankelijk en God schept uiteindelijk een onvergankelijk hemel en aarde.

Het staat in openbaringen 21

1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer.

Hoe denk je te kunnen weten dat het saai is, als je er nog niet bent (geweest)?

even over of het 12 of 13 stammen zijn van Israël in de eindtijd, ik kwam in de bijbel het volgende tegen in openbaring 21

Het nieuwe Jeruzalem
9 En een van de zeven engelen die de zeven schalen hadden, vol van de zeven laatste plagen, kwam naar mij toe en hij sprak met mij en zei: Kom, ik zal u de bruid, de vrouw van het Lam, laten zien.
10 En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en liet mij de grote stad zien, het heilige Jeruzalem, dat neerdaalde uit de hemel, bij God vandaan.
11 Zij had de heerlijkheid van God, en haar uitstraling was als een zeer kostbare edelsteen, als een kristalheldere steen jaspis.
12 Zij had een grote en hoge muur met twaalf poorten, en bij die poorten twaalf engelen. Ook waren er namen op geschreven, namelijk van de twaalf stammen van de Israëlieten.

Hier wordt ook over maar 12 stammen gesproken net als in openbaring 7.
en waarom zouden de namen van de 12 stammen op die poorten komen, als ze volgens de JG totaal niet meer van toepassing zijn.
Er staat duidelijk in de bijbel dat God sowieso een deel van het volk Israël zal gebruiken, hij heeft maar een deel van de harten van het volk verhard, zoals dat in romeinen 11 staat

Wortel en takken
13 Want tegen u, de heidenen, zeg ik: Voor zover ik de apostel van de heidenen ben, maak ik mijn bediening heerlijk,
14 om daardoor zo mogelijk mijn verwanten wat betreft het vlees tot jaloersheid te verwekken en enigen uit hen te behouden.
15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden?
16 En als de eerstelingen heilig zijn, dan het deeg ook, en als de wortel heilig is, dan de takken ook.
17 Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom,
18 beroem u dan niet tegenover de takken. En als u zich beroemt: U draagt de wortel niet, maar de wortel u.
19 U zult dan zeggen: De takken zijn afgerukt, opdat ik zou worden geënt.
20 Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees.
21 Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart.
22 Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden.
23 En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten.
24 Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom.
25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.4kmhDaZi.dpuf

Daar staat ook duidelijk zo zal Israël zalig worden, dus dat kan niets anders betekenen dan dat God nog een plan met ze heeft.
Want daar staat ook dat er maar voor een deel verharding is over Israël.
In vers 27 lees je zelfs over een nieuw verbond.
I am a child of God
God is not dead.
pi_162719704
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:28 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Deze aarde is vergankelijk en God schept uiteindelijk een onvergankelijk hemel en aarde.

Het staat in openbaringen 21

1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde waren voorbijgegaan. En de zee was er niet meer.

Hoe denk je te kunnen weten dat het saai is, als je er nog niet bent (geweest)?

even over of het 12 of 13 stammen zijn van Israël in de eindtijd, ik kwam in de bijbel het volgende tegen in openbaring 21

Het nieuwe Jeruzalem
9 En een van de zeven engelen die de zeven schalen hadden, vol van de zeven laatste plagen, kwam naar mij toe en hij sprak met mij en zei: Kom, ik zal u de bruid, de vrouw van het Lam, laten zien.
10 En hij voerde mij weg in de geest op een grote en hoge berg en liet mij de grote stad zien, het heilige Jeruzalem, dat neerdaalde uit de hemel, bij God vandaan.
11 Zij had de heerlijkheid van God, en haar uitstraling was als een zeer kostbare edelsteen, als een kristalheldere steen jaspis.
12 Zij had een grote en hoge muur met twaalf poorten, en bij die poorten twaalf engelen. Ook waren er namen op geschreven, namelijk van de twaalf stammen van de Israëlieten.

Hier wordt ook over maar 12 stammen gesproken net als in openbaring 7.
en waarom zouden de namen van de 12 stammen op die poorten komen, als ze volgens de JG totaal niet meer van toepassing zijn.
Er staat duidelijk in de bijbel dat God sowieso een deel van het volk Israël zal gebruiken, hij heeft maar een deel van de harten van het volk verhard, zoals dat in romeinen 11 staat

Wortel en takken
13 Want tegen u, de heidenen, zeg ik: Voor zover ik de apostel van de heidenen ben, maak ik mijn bediening heerlijk,
14 om daardoor zo mogelijk mijn verwanten wat betreft het vlees tot jaloersheid te verwekken en enigen uit hen te behouden.
15 Want als hun verwerping verzoening voor de wereld betekent, wat betekent dan hun aanneming anders dan leven uit de doden?
16 En als de eerstelingen heilig zijn, dan het deeg ook, en als de wortel heilig is, dan de takken ook.
17 Als nu enige van die takken afgerukt zijn, en u, die een wilde olijfboom bent, in hun plaats bent geënt en mede deel hebt gekregen aan de wortel en de vettigheid van de olijfboom,
18 beroem u dan niet tegenover de takken. En als u zich beroemt: U draagt de wortel niet, maar de wortel u.
19 U zult dan zeggen: De takken zijn afgerukt, opdat ik zou worden geënt.
20 Dat is waar. Door ongeloof zijn zij afgerukt en u staat door het geloof. Heb geen hoge dunk van uzelf, maar vrees.
21 Want als God de natuurlijke takken niet gespaard heeft, dan is het ook mogelijk dat Hij u niet spaart.
22 Zie dan de goedertierenheid en de strengheid van God: strengheid over hen die gevallen zijn, over u echter goedertierenheid, als u in de goedertierenheid blijft. Anders zult ook u afgehouwen worden.
23 En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten.
24 Want als u afgehouwen bent uit de olijfboom die van nature wild was, en tegen de natuur in op de tamme olijfboom geënt bent, hoeveel te meer zullen zij die natuurlijke takken zijn, geënt worden op hun eigen olijfboom.
25 Want ik wil niet, broeders, dat u geen weet hebt van dit geheimenis (opdat u niet wijs zou zijn in eigen oog), dat er voor een deel verharding over Israël is gekomen, totdat de volheid van de heidenen is binnengegaan.
26 En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.
27 En dit is het verbond van Mij met hen, wanneer Ik hun zonden zal wegnemen.
28 Zij zijn weliswaar wat het Evangelie betreft vijanden vanwege u, maar wat de verkiezing betreft geliefden vanwege de vaderen.
- See more at: http://herzienestatenvert(...)sthash.4kmhDaZi.dpuf

Daar staat ook duidelijk zo zal Israël zalig worden, dus dat kan niets anders betekenen dan dat God nog een plan met ze heeft.
Want daar staat ook dat er maar voor een deel verharding is over Israël.
In vers 27 lees je zelfs over een nieuw verbond.
Allemaal gnostische verzinsel van het begin 2e eeuw. ( ook brief a/d Romeinen )
  vrijdag 3 juni 2016 @ 17:04:25 #48
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_162719879
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:28 schreef sjoemie1985 het volgende:

SPOILER
Helaas ga je totaal niet in op mijn argumenten.
pi_162720101
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:05 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

En zal hij wellicht daarom een nieuwe hemel en aarde scheppen, 1 waar dus alles nieuw en zonder zonde is. Dus een perfecte hemel en aarde, geen ellende en verdriet en pijn enzo meer.
Kon dat dan niet de eerste keer?
pi_162720823
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:17 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Kon dat dan niet de eerste keer?
Tja, alle begin is moeilijk. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: