quote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:18 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
wat doe je gemeen, doe ik toch ook niet?
Ik wil die click afstandsbediening van Adam sandler. Dan spoel ik door tot de dag voorbij is en ik weer lekker in bed ligquote:
ja man ;_;quote:Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef Drug het volgende:
[..]
Ik wil die click afstandsbediening van Adam sandler. Dan spoel ik door tot de dag voorbij is en ik weer lekker in bed lig
Intensief is niet altijd hetzelfde als tijdrovend.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:17 schreef Crip het volgende:
[..]
kan me niet voorstellen dat je werk zo intensief is bby
hchoumaquote:Op maandag 23 mei 2016 10:19 schreef xcachet het volgende:
[..]
Ben ik ook wel. Ze gaat maar met de auto
gewoon luffy uit je vorige UI omdat je sterk, grappig en gezellig bent en de hancocks van je af moet slaanquote:
de dag is nog jongquote:Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Hij is iig niet begonnen over meter per seconde per seconde bij valsnelheid.
Je zou nog gelijk kunnen hebben ook, maar kinetische energie is niet hetelfde als snelheid (m/s), maar bewegingsenergie (Joule).quote:Op maandag 23 mei 2016 10:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Nou nee, want de luchtweerstand is niet evenredig veel kleiner bij een lager gewicht.
Boven op de berg hebben beide fietsers (inclusief fiets) een hoeveelheid potentiële energie, gelijk aan m x g x h (massa x aantrekkingskracht x hoogte).
Als ze beginnen bergaf te rollen (niet trappen) wordt een deel van deze potentiële energie omgezet in kinetische energie (snelheid), dus als ze 1 meter gedaald zijn is er bij de zwaardere fietser meer energie omgezet in meer kinetische energie.
Deze kinetische energie is gelijk aan 0,5 x m x v2 (snelheid in kwadraat), ook hier zit weer de massa in de formule, dus nog geen voordeel.
Deze kinetische energie wordt tegengewerkt door luchtweerstand en rolweerstand.
Ook rolweerstand is afhankelijk van de massa, en wordt dus gecompenseerd.
Het voordeel zit 'm in de luchtweerstand, en wel 0,5 x rho x A x v2.
Rho is de weerstandsfactor, meer gestroomlijnd = lager = minder weerstand, voor een fietser maakt het dus uit als je gestroomlijnd bent, voor een auto ook.
Rho is voor beide fietsers gelijk, A is het frontale oppervlak, en daar zit het verschil, voor iemand van 60 kg is het oppervlak niet 2 keer zo klein als voor iemand van 120 kg.
Als je die in de formule invult, dan wordt de energie pas bij een hogere snelheid gecompenseerd, dus de zwaardere fietser gaat sneller.
echtquote:Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Intensief is niet altijd hetzelfde als tijdrovend.
hhh, je mag eten van me krijgen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:22 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
gewoon luffy uit je vorige UI omdat je sterk, grappig en gezellig bent en de hancocks van je af moet slaan
ik heb nu wel een goeie beurt verdiend denk ik
in meerdere sc's zijnquote:Op maandag 23 mei 2016 10:27 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
de man die van SC naar SC springt is er weer hoor
je leven is zo ondiep dat je de pohi van users gaat kijkenquote:Op maandag 23 mei 2016 10:28 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
ik heb jou ook wel door hoor, heet niet voor niets shermann holmes
En nu?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:27 schreef Der_Mann het volgende:
[..]
de man die van SC naar SC springt is er weer hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |