Je weet wel dat dienstplicht niet vrijwillig is he? Het is namelijk nogal dwangmatig. Dus wat ga je zeggen als er 2-4 MP's voor je deur staan om jou op te halen omdat je niet bent komen opdagen in de kazerne/meldpunt?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:17 schreef Rezania het volgende:
Ja dag, ik kan toch zeker niet het leger in als ik ook kan studeren?
Ja, maar die staat op non-actief.quote:
Ja, en daarom ben ik tegen. Verplicht worden om te werken voor de overheid, kom nou. Ze zoeken het maar uit. Als er niet genoeg geschikt personeel bij ze terecht komt is dat duidelijk hun probleem, verplichte arbeid invoeren is niet de oplossingen. Zit je met een hoop ongemotiveerd personeel.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:19 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat dienstplicht niet vrijwillig is he? Het is namelijk nogal dwangmatig. Dus wat ga je zeggen als er 2-4 MP's voor je deur staan om jou op te halen omdat je niet bent komen opdagen in de kazerne/meldpunt?
Maken die dienstplichtigen dan het verschil? De oorlogstechniek heft natuurlijk niet stilgestaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:13 schreef D1990 het volgende:
Klopt, maar dat is in vredestijd. Wat als er een reële oorlogsdreiging is, wat dan?
Militairen zijn al niet echt de meest snuggere, die zijn nogal agressief en emotioneel(en vaak een torenhoog ego). Dus hoe gaan hun reageren als je hun wilt ontslaan, en ervoor in de plaats burgermilities creëert?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:
Dienstplicht is een moderne variant van lijfeigenheid. Ben daar sterk tegen.
Veel liever zie ik dan een variant op het second amendment zoals ze dat in de VS kennen, zodat we in Nederland ook burgermilities zouden hebben die bij kunnen dragen aan de verdediging van het grondgebied. Kost geen belastinggeld en geeft burgers zelfbeschikking over hun land. Natuurlijk is dat wel een stuk minder gecoördineerd dan een centraal aangestuurd leger, maar het zou mogelijk zijn voor het beroepsleger om bijvoorbeeld trainingen te organiseren voor de milities, en communicatieprotocollen te bespreken, waardoor in het onwaarschijnlijke geval van een aanval op Nederland in ieder geval gecoördineerd gereageerd kan worden.
Nouja, we hebben geen opkomstplicht. Ik kreeg op mijn 17e ook nog een brief over mijn dienstplichtigheid.quote:
Je weet wel dat onze regering niet uit militairen bestaat? Die denken in termen van mankracht, oftewel. Aan 200.000 man onder de wapenen hebben ze meer dan 40.000 beroepsmilitairen.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maken die dienstplichtigen dan het verschil? De oorlogstechniek heft natuurlijk niet stilgestaan.
Het zou me niks verbazen als de beroepssoldaten minstens net zo ongemotiveerd zijn.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:12 schreef Hexagon het volgende:
Dienstplicht lijkt me tamelijk nutteloos. Het leger heeft weinig aan ongemotiveerde lui die alleen maar heel veel geld kosten.
Haha, wat?!quote:Op zondag 22 mei 2016 23:21 schreef D1990 het volgende:
[..]
Militairen zijn al niet echt de meest snuggere, die zijn nogal agressief en emotioneel(en vaak een torenhoog ego).
Niet ontslaan. Het beroepsleger blijft wat mij betreft (natuurlijk) gewoon bestaan. Burgermilities vormen slechts een aanvulling. Daar waar het beroepsleger ook over de landsgrenzen Nederlandse belangen kan verdedigen, dienen burgermilities slechts om het eigen grondgebied te verdedigen.quote:Dus hoe gaan hun reageren als je hun wilt ontslaan, en ervoor in de plaats burgermilities creëert?
Hoe weet jij hoe onze regering denkt? Want dit hebben ze namelijk nooit gecommuniceerd. Dus kom op met je inside informatie.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat onze regering niet uit militairen bestaat? Die denken in termen van mankracht, oftewel. Aan 200.000 man onder de wapenen hebben ze meer dan 40.000 beroepsmilitairen.
Ga maar eens naar het defensie sub-forum, en stel voor burgermilities te creëren voor territoriale verdediging. Kijken wat voor reacties je gaat krijgen, ze zullen namelijk met behoorlijke minachting reageren.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Haha, wat?!
[..]
Niet ontslaan. Het beroepsleger blijft wat mij betreft (natuurlijk) gewoon bestaan. Burgermilities vormen slechts een aanvulling. Daar waar het beroepsleger ook over de landsgrenzen Nederlandse belangen kan verdedigen, dienen burgermilities slechts om het eigen grondgebied te verdedigen.
Nee, zo werkt dat niet. De politiek raadpleegt ook militairen in hun politieke afwegingen.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:22 schreef D1990 het volgende:
[..]
Je weet wel dat onze regering niet uit militairen bestaat? Die denken in termen van mankracht, oftewel. Aan 200.000 man onder de wapenen hebben ze meer dan 40.000 beroepsmilitairen.
Kijk naar wat landen doen in tijden van oorlog, vooral als hun land bedreigd wordt door een invasie. Jij denk niet dat ze elke man/vrouw die kan vechten gaan bewapenen?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:24 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Hoe weet jij hoe onze regering denkt? Want dit hebben ze namelijk nooit gecommuniceerd. Dus kom op met je inside informatie.
Ik wilde onderofficier worden, geen soldaat. En volgens mij reageren mensen gewoon rustig en redelijk in dit topic, zelfs de mod doet mee. Of wil je zeggen dat elk topic dat niet positief is over het leger op slot moet? Heel democratisch van je.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:25 schreef Bouke-p het volgende:
Topic nummer zoveel om reacties uit te lokken. Toch grappig om te zien dat ts eerst in dienst wil, dit niet lukt en vervolgens als en klein kind dat geen snoepje krijgt aandacht gaat treken.
Maar goed, als er een shitload geld bijkomt dan zou het kunnen. Er is nu geen infra, materiaal en budget voor een lading dienstplichtigen.
Ja, maar kijk naar de Koude Oorlog, toen was er toch ook de dienstplicht omdat ze bang waren van een invasie van de Sovjet-Unie en haar bondgenoten? Dus waarom zou het nu anders zijn?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat niet. De politiek raadpleegt ook militairen in hun politieke afwegingen.
Bovendien 200.000 soldaten kosten ook veel meer geld.
Omdat de wereld/techniek anders is dan toen?quote:Op zondag 22 mei 2016 23:35 schreef D1990 het volgende:
[..]
Ja, maar kijk naar de Koude Oorlog, toen was er toch ook de dienstplicht omdat ze bang waren van een invasie van de Sovjet-Unie en haar bondgenoten? Dus waarom zou het nu anders zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |