abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 mei 2016 @ 19:41:35 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_162413581
Light frisdrank, klaar ben je (niet met maagverkleining, maar in het algemeen) :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_162413640
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:41 schreef matthijst het volgende:
Light frisdrank, klaar ben je (niet met maagverkleining, maar in het algemeen) :)
Ligt er maar net aan hoeveel je ervan drinkt. Kleine hoeveelheden zijn oké maar veel light frisdrank drinken is weer heel ongezond. Als je maar af en toe een glaasje neemt kun je beter normale frisdrank nemen in plaats van light. Ik dacht voorheen dat light beter was maar meerdere diëtisten hebben me verteld dat dat juist niet zo is.
  zondag 22 mei 2016 @ 19:54:58 #53
28167 matthijst
pi_162414076
Ach ja, diëtisten :)
pi_162414901
Wat een dikke zeug.

Gadverdamme.

En maar vreten.
pi_162414985
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:43 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoeveel je ervan drinkt. Kleine hoeveelheden zijn oké maar veel light frisdrank drinken is weer heel ongezond. Als je maar af en toe een glaasje neemt kun je beter normale frisdrank nemen in plaats van light. Ik dacht voorheen dat light beter was maar meerdere diëtisten hebben me verteld dat dat juist niet zo is.
Hetgeen onzin is. Er is niets mis met light frisdranken. Aspartaam is veilig en het is ook niet zo dat je er meer van gaat eten wat sommigen roepen.

Diëtisten verkopen helaas ook nogal eens onzin. Volgens mij is het geen beschermd beroep, of de opleiding schiet enorm tekort.
  Licht Ontvlambaar zondag 22 mei 2016 @ 20:21:33 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162415018
quote:
nope... https://www.fit.nl/voedin(...)an-light-frisdranken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 22 mei 2016 @ 20:28:36 #57
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162415246
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:36 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Frisdrank drink ik nooit omdat dat ernstig wordt afgeraden na een maagverkleining, enige slechte gewoonte van mij is dat ik nogal veel koffie drink. Puur water verdraag ik niet meer en van thee wordt ik misselijk.
Óok nadelen van zo'n maagband. Als je het kan voorkomen doe het afvallen dan op de natuurlijke manier. Gewoon wat verstandiger eten en meer bewegen.

Laatst moest ik crackers kopen (geen fatsoenlijk brood meer), die van de AH bevatten 5,5 gram meer suiker per 100 gram dan die van WASA. Ook dat soort dingen scheelt, een van de redenen waarom arme mensen gemiddeld dikker zijn. Suikers en vetten toevoegen is een manier om producten goedkoer te maken terwijl het relatief winstgevend is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 22 mei 2016 @ 20:33:09 #58
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162415418
quote:
Dat is inderdaad onzin. Het is inmiddels ruimschoots aangetoond dat light frisdrank niet helpt om af te vallen. Sowieso verandert het drinken van light-frisdrank niets aan de suikerverslaving die mensen hebben (maak je geen illusie, ook de meeste mensen die niet dik zijn zijn verslaafd aan suiker), mogelijk doen die zoetstoffen zelfs de behoefte aan suiker toenemen (een hypothese).
In plaats van light-troep te drinken, drink gewoon water en stop eens 10 dagen lang met toegevoegd suiker te eten, dan ben je genezen van je suikerverslaving. Ja, het duurt gemiddeld 10 dagen voor mensen om af te kicken en je moet dat cold turkey doen. Ik was vroeger ook verslaafd aan suiker, ik eet nu per dag een paar gram toegevoegde suikers (enkel via pure chocolade (meestal 86%, soms 70% wat een factor 2-2,5 scheelt).
#NoDAPL
pi_162415423
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Óok nadelen van zo'n maagband. Als je het kan voorkomen doe het afvallen dan op de natuurlijke manier. Gewoon wat verstandiger eten en meer bewegen.

Laatst moest ik crackers kopen (geen fatsoenlijk brood meer), die van de AH bevatten 5,5 gram meer suiker per 100 gram dan die van WASA. Ook dat soort dingen scheelt, een van de redenen waarom arme mensen gemiddeld dikker zijn. Suikers en vetten toevoegen is een manier om producten goedkoer te maken terwijl het relatief winstgevend is.
Ik heb geen maagband.
  zondag 22 mei 2016 @ 20:33:59 #60
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162415457
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:33 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Ik heb geen maagband.
Wat voor ingreep heb jij dan gehad?
#NoDAPL
pi_162415537
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad onzin. Het is inmiddels ruimschoots aangetoond dat light frisdrank niet helpt om af te vallen. Sowieso verandert het drinken van light-frisdrank niets aan de suikerverslaving die mensen hebben (maak je geen illusie, ook de meeste mensen die niet dik zijn zijn verslaafd aan suiker), mogelijk doen die zoetstoffen zelfs de behoefte aan suiker toenemen (een hypothese).
In plaats van light-troep te drinken, drink gewoon water en stop eens 10 dagen lang met toegevoegd suiker te eten, dan ben je genezen van je suikerverslaving. Ja, het duurt gemiddeld 10 dagen voor mensen om af te kicken en je moet dat cold turkey doen. Ik was vroeger ook verslaafd aan suiker, ik eet nu per dag een paar gram toegevoegde suikers (enkel via pure chocolade (meestal 86%, soms 70% wat een factor 2-2,5 scheelt).
Ik ben nooit suikerverslaafd geweest maar merkte het ook tijdens het pre-dieet zelfs al het verschil tussen een klein beetje suiker per dag en helemaal geen suiker want pre-dieet was 0% suiker en 0% vet. Was de eerste dagen gewoon ziek.
pi_162415554
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat voor ingreep heb jij dan gehad?
Gastric Sleeve, er is ongeveer 80% van mijn maag verwijderd. Ben in het MCL geholpen, daar plaatsen ze al jaren gaan bandjes meer vanwege de te grote kans op complicaties op lange termijn.
  zondag 22 mei 2016 @ 20:37:02 #63
248821 Rauw.
op je bord.
pi_162415594
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:24 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als ik 2kg per maand af was gaan vallen dan had ik er bijna 3 jaar over gedaan om op het gewicht te komen wat ik nu heb. Die tijd had ik niet gezien ik vele lichamelijke klachten kreeg.

En het vorige topic had je het er nog over dat de artsen verbaast waren dat je nog zo gezond was :') :')

Je verhaal is niet echt eenduidig.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_162415657
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

En het vorige topic had je het er nog over dat de artsen verbaast waren dat je nog zo gezond was :') :')

Ja, ik had geen hoge bloeddruk, geen hoog cholesterol, geen diabetes. Alleen andere klachten (pijn in de rug, knieën en voeten). De meeste mensen met extreem overgewicht hebben vaak wel hoge bloeddruk, diabetes en een hoog cholesterolgehalte. Dat had ik niet dus in die zin was ik gezond. Moest voor de operatie nog naar de longarts en zelfs de longfunctietest was helemaal goed.
pi_162415906
quote:
Ik merk op dat mensen die standaard frisdranken drinken ook niet zo nauw nemen met wat ze eten. En vaak hunkeren hun smaakpupillen naar calorierijke voedsel in groten getale dat eveneens niet echt bevorderlijk is voor hun gewicht...
pi_162415953
quote:
Niemand die op het idee komt dat het drinken van light frisdranken bij velen juist wordt opgeroepen omdat men overgewicht heeft?
pi_162416302
quote:
'Light' is vaak net zo'n onzin als alle andere trucjes.
De term 'Light' mag alleen op een product gebuikt worden als dat product een soort update is van een eerder uitgebracht product. Je mag dus geen Paprika chips Light uitbrengen als je niet al een 'ongezondere' Paprika chips hebt uitgebracht. Je kan Light-producten dus alleen vergelijken met de niet-Lightversie van dat product (zelfde merk, smaak, etc.), en niet met een soortgelijk product van een heel ander merk waar geen Light op staat.

Dat is mij een aantal jaar geleden verteld door mensen die een presentatie gaven. Mogelijk zijn er inmiddels wat extra regels gemaakt.
pi_162416704
Overigens komt er dinsdag op NPO een programma, waarvan de voorstukjes doen vermoeden dat wordt aangegeven dat pakken fruitsap net zo 'ongezond' zijn als frisdranken.
NPO3, Broodje Gezond.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:00:07 #69
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162416714
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:20 schreef VEM2012 het volgende:
Er is niets mis met light frisdranken.
Daar kunnen we over discussiëren maar dat ze geen zak helpen om je vetpercentage onder controle te houden is inmiddels wel ruimschoots gebleken. :)
Gewoon water of thee drinken! Eet je calorieën, drink ze niet.
#NoDAPL
  zondag 22 mei 2016 @ 21:10:13 #70
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162417202
quote:
10s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Je zou eens moeten weten hoe ongezond de meeste dikke mensen zijn. Inderdaad, een flink verhoogde bloeddruk, een flink verhoogd slecht cholesterol, gewrichtsklachten en prediabetes zijn volstrekt normaal.
#NoDAPL
  zondag 22 mei 2016 @ 21:10:53 #71
28167 matthijst
pi_162417243
quote:
Mwah:
quote:
"Het probleem schuilt in dat veel mensen light frisdranken drinken wanneer ze al overgewicht hebben. De keuze voor light frisdranken lijkt een simpele methode om gewicht te verliezen. De oorzaak van overgewicht bij deze groep is echter veel fundamenteler en ligt verscholen in de levensstijl."
Ik drink ongeveer 600-750ml cola per dag (Pepsi Max). Da's 300 calorieën met normale cola. Zou op een maand een kilo aankomen :)
  zondag 22 mei 2016 @ 21:11:58 #72
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162417295
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:59 schreef Physsic het volgende:
Overigens komt er dinsdag op NPO een programma, waarvan de voorstukjes doen vermoeden dat wordt aangegeven dat pakken fruitsap net zo 'ongezond' zijn als frisdranken.
Dat is niet waar maar ook fruitsap drink je beter niet: teveel suikers in een te korte tijd en te weinig voedingsstoffen. Het probleem met zo'n grote hoeveelheid suiker in zo'n korte tijd is dat al dat suiker en wat meer snel uit je bloed wordt gehaald met als gevolg dat je juist meer trek krijgt. Een goed mechanisme bij schaarste aan calorierijk voedsel (je komt eindelijk eens wat suikerrijke planten en vruchten tegen, je slaat lekker in zodat je er weer even tegen kan), een dodelijk mechanisme bij het overaanbod aan calorierijk voedsel en 'voedsel' wat we vandaag de dag hebben.
#NoDAPL
pi_162417360
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:24 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Als ik 2kg per maand af was gaan vallen dan had ik er bijna 3 jaar over gedaan om op het gewicht te komen wat ik nu heb.
wat is daar mis mee? ik neem aan dat je er langer dan 3 jaar over hebt gedaan om die kilo's er aan te eten.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:15:38 #74
28167 matthijst
pi_162417450
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:51 schreef Physsic het volgende:

[..]

'Light' is vaak net zo'n onzin als alle andere trucjes.
Ah, ik bedoelde de 0 calorievarianten :)
Verder een hoop advertentiegebeuren inderdaad. "Slimme keus" thee in een flesje. Net zoveel calorien als cola/sinas.
  zondag 22 mei 2016 @ 21:16:04 #75
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162417475
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:10 schreef matthijst het volgende:

[..]

Mwah:

[..]

Ik drink ongeveer 600-750ml cola per dag (Pepsi Max). Da's 300 calorieën met normale cola. Zou op een maand een kilo aankomen :)
Jij houdt er alleen geen rekening mee dat jij die calorieën nu ergens anders uit haalt en dat je die niet uit dat andere 'voedsel' of voedsel zou halen indien jij wel gewone cola zou drinken. Het drinken van light-cola geneest niet je suikerverslaving, linksom of rechtsom zorg je er wel voor dat je die suiker binnen krijgt en mensen zijn er een meester in om zichzelf voor de gek te houden en daar veel meer van te eten dan dat ze in de gaten hebben. Hell, zelfs met een vegetarische voeding kom je zo aan tientallen grammen suiker per dag. :')
Stop met die onzin en drink enkel water, thee en koffie. Het zit slechts in je koppie dat je iets zoet moet drinken omdat jij het verkeerd hebt geleerd. Heel normaal in onze cultuur (daar had ik ook last van, kindjes krijgen nu eenmaal veel te veel van die troep) maar je kan het veranderen. ;)
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')