Nederland heeft met zijn havens een cruciale handelsligging voor de omringende Europese landen. Bovendien kent Nederland een uitstekende infrastructuur. Dus het maakt geen donder uit of we nu wel of geen deel uitmaken van de EU. Andere Europese landen zijn simpelweg afhankelijk van de geografische ligging van Nederland. Gooi je dat weg dan schaad men de eigen belangen. Handel en geld verdienen blijft gewoon doorgaan, ongeacht we wel of niet in de EU zitten. Bovendien neemt de EU zijn eigen normen en waarden niet zo nauw. De wijze hoe de EU kruipt voor de dictator uit Turkije omdat ze geen eensgezindheid kunnen opbrengen om wat vluchtelingen te verdelen zegt voldoende.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 09:16 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
En je vind jezelf niet een beetje eng? Zuivering, anti-indoctrinatie, misdaden tegen het volk klinkt nogal zwaar.
Dat er zeker verbeteringen moeten komen zullen weinig mensen het mee oneens zijn. Dat de (Europese) politiek niet alle antwoorden heeft is ook duidelijk, maar waarom wil jij zo graag geweld gebruiken? Gaat het zo slecht met je dat je één van de meest welvarendste gebieden van de wereld in chaos en bloedbaden wilt storten? Je begrijpt dat een deel van de mensen om jouw heen ook het slachtoffer zullen zijn van zo'n strijd?
En dan is de strijd "gewonnen" en dan? Dan zijn we een klein landje, met nog steeds veel inwoners en een volkomen ingestorte economie. En waarschijnlijk geen Marshall plan om ons er weer bovenop te helpen.
Kortom, ik begrijp je haat en je ideeën dat geweld en het vermoorden van mensen die toevallig andere ideeën dan jij erop na houden niet. Waar heeft dat ooit daadwerkelijk geholpen om aan het einde van de rit er beter uit te komen?
Niks belachelijks aan. Een aanval op onze soevereiniteit en het af willen nemen van onze democratisch verworven rechten is een oorlogsverklaring.quote:
Je moet gewoon kunnen kiezen voor een exit. Zonder dreiging. Europa gaat nooit werken. Maar zeker niet met dreiging.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niks belachelijks aan. Een aanval op onze soevereiniteit en het af willen nemen van onze democratisch verworven rechten is een oorlogsverklaring.
Tuurlijk hoop ik op een democratisch gekozen politieke omwenteling. Maar ik acht die kans klein. De EU zal zijn machtspositie niet zomaar uit handen geven. Welk alternatief blijft er dan nog over?
De EU trekt zich niets aan van democratisch verworven meningen. Dat heeft het laatste referendum omtrent het associatieverdrag met Oekraïne duidelijk aangetoond.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet gewoon kunnen kiezen voor een exit. Zonder dreiging. Europa gaat nooit werken. Maar zeker niet met dreiging.
Maar er is geen kans op oorlog.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
De EU trekt zich niets aan van democratisch verworven meningen. Dat heeft het laatste referendum omtrent het associatieverdrag met Oekraïne duidelijk aangetoond.
Het zou mij niets verbazen dat wanneer een meerderheid van de Britten straks nee stemt men in staat is de uitslag te manipuleren naar een ja stem. We zagen hetzelfde in Oostenrijk waar men ook gesjoemeld heeft met stemmen zodat een anti-Europeaan net niet de macht greep.
We zien hetzelfde in Frankrijk waar wonderbaarlijk het Front National telkens net buiten de boot valt.
Het cordon sanitair tegen anti-EU partijen zoals we dat in België en in eigen land kunnen zien.
Het is inmiddels te opzichtig en te duidelijk geworden. Maar je kunt het massale anti-EU sentiment die hele samenlevingen verdeelt niet zomaar als een aan/uit knop uitzetten en net doen alsof er niets is gebeurd. Dat gaat echt niet gebeuren. Daarvoor is de geest veel te lang uit de fles. Wat voor alternatief blijft er dan over? Onderwerping of omverwerping?
dat heeft niets aangetoond, 27 van de 28 landen (of hoeveel zij er) hebben het gewoon geratificeerd, dat nederland en na het feit anders over dacht heeft verder niets mee te makenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
De EU trekt zich niets aan van democratisch verworven meningen. Dat heeft het laatste referendum omtrent het associatieverdrag met Oekraïne duidelijk aangetoond.
BNW is iets verder opquote:Het zou mij niets verbazen dat wanneer een meerderheid van de Britten straks nee stemt men in staat is de uitslag te manipuleren naar een ja stem. We zagen hetzelfde in Oostenrijk waar men ook gesjoemeld heeft met stemmen zodat een anti-Europeaan net niet de macht greep.
misschien omdat ze het er zelf naar maken met hun ongrondwettelijke gedachtegoedquote:We zien hetzelfde in Frankrijk waar wonderbaarlijk het Front National telkens net buiten de boot valt.
Het cordon sanitair tegen anti-EU partijen zoals we dat in België en in eigen land kunnen zien.
tsja, er zal inderdaad wat moeten gebeuren, maar een continent in oorlog laten zakken zal uiteindelijk voor hen die de oorlog starten ook niet echt gunstig verlopen, of hoe denk je te overwinnen? dom gelulquote:Het is inmiddels te opzichtig en te duidelijk geworden. Maar je kunt het massale anti-EU sentiment die hele samenlevingen verdeelt niet zomaar als een aan/uit knop uitzetten en net doen alsof er niets is gebeurd. Dat gaat echt niet gebeuren. Daarvoor is de geest veel te lang uit de fles. Wat voor alternatief blijft er dan over? Onderwerping of omverwerping?
Ik acht die kans als zeer aannemelijk. Zeker als de economie opnieuw instort Want de koers van Draghi is een dramatische koers, een luchtbel die uiteen gaat spatten. Geschiedenis leert dat het bijdrukken van geld slechts op de korte termijn werkt maar dan keihard toeslaat. Ook het opkopen van staatsobligaties is een noodgreep en een poging macht toe te eigenen.quote:
Je ziet in het westen werkelijk een oorlog aankomen? Ik niet. Ik zie wel dat Europa niet werkt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:05 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik acht die kans als zeer aannemelijk. Zeker als de economie opnieuw instort Want de koers van Draghi is een dramatische koers, een luchtbel die uiteen gaat spatten. Geschiedenis leert dat het bijdrukken van geld slechts op de korte termijn werkt maar dan keihard toeslaat. Ook het opkopen van staatsobligaties is een noodgreep en een poging macht toe te eigenen.
Valt de welvaart weg dan gaat de bom barsten. Of er moet een vergelijkbaar drama afspelen die hele samenlevingen ontwricht, zoals we zagen bij de vluchtelingencrisis. Zeker als Turkije straks zijn grenzen openzet. Dan wordt het anti-EU sentiment alleen maar groter en groter.
europa werkt over het algemeen prima, al die valse sentimenten worden natuurlijk ontzettend opgeblazen voor het eigen gelijk. Dat er dingen fout gaan of niet geheel volgens de verwachting is niet ongewoon, geen enkel land, conglomeraat van staten of andere samenwerkingsverbanden geven een perfecte wereldquote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je ziet in het westen werkelijk een oorlog aankomen? Ik niet. Ik zie wel dat Europa niet werkt.
Het werkt niet en kost veel geld.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:08 schreef Re het volgende:
[..]
europa werkt over het algemeen prima, al die valse sentimenten worden natuurlijk ontzettend opgeblazen voor het eigen gelijk. Dat er dingen fout gaan of niet geheel volgens de verwachting is niet ongewoon, geen enkel land, conglomeraat van staten of andere samenwerkingsverbanden geven een perfecte wereld
Als je kijkt naar onze geschiedenis is de kans op oorlog groter als de kans op geen oorlog.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je ziet in het westen werkelijk een oorlog aankomen? Ik niet. Ik zie wel dat Europa niet werkt.
Niet in deze tijd. En laat het dan maar oorlog worden. Dat is beter dan net doen alsof Europa werkt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je kijkt naar onze geschiedenis is de kans op oorlog groter als de kans op geen oorlog.
Het is naïef te veronderstellen dat Europa altijd oorlog vrij zal blijven. Het kent veel gepolariseerde samenlevingen waar de spanningen toenemen, waar de inkomensongelijkheid groeit en waar de dreiging van aanslagen blijft bestaan. Bovendien dreigt Europa het afvoerputje te worden van economische vluchtelingen. Bovendien zijn de buitengrenzen onstabiel. Griekenland is onstabiel, de verhouding met Turkije verslechterd en daar dreigt een burgeroorlog met de Koerden te ontstaan. Vergeet Oekraïne niet. Een land in burgeroorlog. Bovendien wordt onze economie gesteund op uitstel en afstel. Stort dat in elkaar en je hebt de poppen aan het dansen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:09 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als je kijkt naar onze geschiedenis is de kans op oorlog groter als de kans op geen oorlog.
Ik denk dat europeanen dat de hele geschiedenis lang beweerd hebben en telkens was daar weer de steen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Niet in deze tijd. En laat het dan maar oorlog worden. Dat is beter dan net doen alsof Europa werkt.
Maar wie gaat oorlog voeren met wie?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:19 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik denk dat europeanen dat de hele geschiedenis lang beweerd hebben en telkens was daar weer de steen.
Welke dreiging concreet? Immers als je het topic had gelezen, dan weet je dat Cameron daar in elk geval niet mee dreigt.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je moet gewoon kunnen kiezen voor een exit. Zonder dreiging. Europa gaat nooit werken. Maar zeker niet met dreiging.
Dat doet hij wel....quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Welke dreiging concreet? Immers als je het topic had gelezen, dan weet je dat Cameron daar in elk geval niet mee dreigt.
BNW is een deurtje verderop. Je verwijst hier gewoon naar eerlijk verlopen verkiezingen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat wanneer een meerderheid van de Britten straks nee stemt men in staat is de uitslag te manipuleren naar een ja stem. We zagen hetzelfde in Oostenrijk waar men ook gesjoemeld heeft met stemmen zodat een anti-Europeaan net niet de macht greep.
We zien hetzelfde in Frankrijk waar wonderbaarlijk het Front National telkens net buiten de boot valt.
Het is inmiddels te opzichtig en te duidelijk geworden. Maar je kunt het massale anti-EU sentiment die hele samenlevingen verdeelt niet zomaar als een aan/uit knop uitzetten en net doen alsof er niets is gebeurd. Dat gaat echt niet gebeuren. Daarvoor is de geest veel te lang uit de fles. Wat voor alternatief blijft er dan over? Onderwerping of omverwerping?
"In het Verenigd Koninkrijk wordt de discussie over het verlaten van de EU feller. Premier Cameron komt volgens de Britse ochtendkranten vandaag met een speech waarin hij waarschuwt dat een 'brexit' de kans vergroot dat Europa afglijdt in een oorlog."quote:
En als je vervolgens even leest wat hij echt gezegd heeft...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"In het Verenigd Koninkrijk wordt de discussie over het verlaten van de EU feller. Premier Cameron komt volgens de Britse ochtendkranten vandaag met een speech waarin hij waarschuwt dat een 'brexit' de kans vergroot dat Europa afglijdt in een oorlog."
Ik roep het niet......
Dan dreigt hij.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als je vervolgens even leest wat hij echt gezegd heeft...
dat is best moeilijk hoor, lezenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En als je vervolgens even leest wat hij echt gezegd heeft...
dan lijkt het me een simpel iets om een quote te geven...quote:
Het staat gewoon in de post.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:31 schreef Re het volgende:
[..]
dan lijkt het me een simpel iets om een quote te geven...
Ik heb helaas geen glazen bol. Ik doe alleen een voorspellinh op basis van de geschiedenis. Wie tegen wie moet de toekomst uitwijzen.quote:
Ik zie het niet gebeuren.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:59 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen glazen bol. Ik doe alleen een voorspellinh op basis van de geschiedenis. Wie tegen wie moet de towmekomst uitwijzen.
Ik wil het niet zien, maar de geschiedenis zegt iets anders. En mensen zijn in veel opzichten erger als ezels.quote:
Het is dus een pro-Europeaan die met oorlog dreigt. Ik bedoel maar. Ze zullen hun macht nooit vrijwillig afstaan al stemt een grote meerderheid tegen de EU. Dan is oorlog inderdaad onafwendbaar.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 10:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"In het Verenigd Koninkrijk wordt de discussie over het verlaten van de EU feller. Premier Cameron komt volgens de Britse ochtendkranten vandaag met een speech waarin hij waarschuwt dat een 'brexit' de kans vergroot dat Europa afglijdt in een oorlog."
Ik roep het niet......
We leven in een ander tijd. Ik ben altijd tegen Europa geweest op deze manier. Daarnaast ben ik tegen oorlog.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik wil het niet zien, maar de geschiedenis zegt iets anders. En mensen zijn in veel opzichten erger als ezels.
Nee. Dan wordt het nog geen oorlog. Het gaat wel geld kosten.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is dus een pro-Europeaan die met oorlog dreigt. Ik bedoel maar. Ze zullen hun macht nooit vrijwillig afstaan al stemt een grote meerderheid tegen de EU. Dan is oorlog inderdaad onafwendbaar.
Het zal meer een guerrilla/burgeroorlog worden. Nationalisten en revolutionairen die vanwege hun mening worden opgepakt en vervolgd. Aanslagen tegen vooraanstaande pro-Europeanen en Europese instellingen. Groepen burgers binnen de samenleving die tegenover elkaar worden opgezet. Ik stel het me zo ongeveer voor.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Dan wordt het nog geen oorlog. Het gaat wel geld kosten.
Ik zie het niet gebeuren. Dat zeg ik als anti Europa mens.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zal meer een guerrilla/burgeroorlog worden. Nationalisten en revolutionairen die vanwege hun mening worden opgepakt en vervolgd. Aanslagen tegen vooraanstaande pro-Europeanen en Europese instellingen. Groepen burgers binnen de samenleving die tegenover elkaar worden opgezet. Ik stel het me zo ongeveer voor.
nou ja niet echt, de speech die hij gaf ging over migration er werd gesuggereerd door een krant dat hij het er over zou hebben maar ik kan vooralsnog nergens teruglezen of kijken dat hij dreigt met een oorlogquote:
ik denk dat men gewoon wil werken en centjes verdienen, of het moet werkeloos tuig zijn wat de wapens oppakt en zoveel steun hebben die nou ook weer nietquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het zal meer een guerrilla/burgeroorlog worden. Nationalisten en revolutionairen die vanwege hun mening worden opgepakt en vervolgd. Aanslagen tegen vooraanstaande pro-Europeanen en Europese instellingen. Groepen burgers binnen de samenleving die tegenover elkaar worden opgezet. Ik stel het me zo ongeveer voor.
Nee. Dat slaat ook nergens op. Maar wel de dreiging dat het economisch mis gaat lopen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:09 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja niet echt, de speech die hij gaf ging over migration er werd gesuggereerd door een krant dat hij het er over zou hebben maar ik kan vooralsnog nergens teruglezen of kijken dat hij dreigt met een oorlog
Niemand wil oorlog. Ondergetekende idem. Maar tegelijkertijd ben ik een realist en geen idealist. Mijn gezond verstand ziet duidelijke patronen aftekenen die duiden op een onstabiel Europa.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren. Dat zeg ik als anti Europa mens.
Geef maar aan waar de oorlog begint dan. Mocht het gebeuren dan ben ik weg.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:10 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niemand wil oorlog. Ondergetekende idem. Maar tegelijkertijd ben ik een realist en geen idealist. Mijn gezond verstand ziet duidelijke patronen aftekenen die duiden op een onstabiel Europa.
Het is inderdaad wat naïef om te veronderstellen dat we na millennia van oorlogen daar plots geen kans meer op makenquote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:02 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik wil het niet zien, maar de geschiedenis zegt iets anders. En mensen zijn in veel opzichten erger als ezels.
Wat bedoel je precies? Immers Cameron dreigt daar niet mee.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is dus een pro-Europeaan die met oorlog dreigt. Ik bedoel maar. Ze zullen hun macht nooit vrijwillig afstaan al stemt een grote meerderheid tegen de EU. Dan is oorlog inderdaad onafwendbaar.
Het is naief te denken dat het ineens gaat losbarsten.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is inderdaad wat naïef om te veronderstellen dat we na millennia van oorlogen daar plots geen kans meer op maken
Allicht maar wie stelt dat dan?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het is naief te denken dat het ineens gaat losbarsten.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 11:24 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat wordt hier boven meerdere keren aangegeven.
Lijkt me een goed voornemen aangezien je ook al niet lijkt te snappen wat Cameron heeft gezegd.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |