ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Weet iemand waarom de ICE tussen Utrecht en Arnhem er zonder tussenstops vandaag een kwartier langer over doet dan de gewone intercity die onderweg drie keer stopt? Er zijn werkzaamheden, maar ik kan niet zien of hij via een andere route rijdt.
Op zaterdag 21 mei 2016 11:09 schreef Kansenjongere het volgende: Weet iemand waarom de ICE tussen Utrecht en Arnhem er zonder tussenstops vandaag een kwartier langer over doet dan de gewone intercity die onderweg drie keer stopt? Er zijn werkzaamheden, maar ik kan niet zien of hij via een andere route rijdt.
Waar zijn de werkzaamheden? Als het tussen Utrecht en Arnhem is, rijdt hij nog wel eens over de Valleilijn, of onderlangs (Utrecht - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem).
Waar zijn de werkzaamheden? Als het tussen Utrecht en Arnhem is, rijdt hij nog wel eens over de Valleilijn, of onderlangs (Utrecht - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem).
Geen idee waar ze allemaal precies werken, het valt volgens mij onder de grootschalige werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal. Aangezien later op de dag met name tussen Utrecht en Rhenen treinen geschrapt worden, gok ik dat het voor Utrecht - Arnhem om dat deeltraject gaat.
Geen idee waar ze allemaal precies werken, het valt volgens mij onder de grootschalige werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal. Aangezien later op de dag met name tussen Utrecht en Rhenen treinen geschrapt worden, gok ik dat het voor Utrecht - Arnhem om dat deeltraject gaat.
Dan zullen ze hem wel onderlangs sturen denk ik Zie dat hij zelfs nog 20 minuten eerder uit Amsterdam CS en Utrecht vertrekt.
Een lang zonnig weekend, deel 2: (voor deel 1 klik hier).
Het kalkvervoer tussen Beverwijk en Jemelle (B) vindt voor een groot deel van de week 's nachts plaats; alleen op zondag wordt bij daglicht gereden. Op zondag 8 mei 2016 werd de trein omgeleid via de Oude Lijn en Dordrecht en vertrok (mede daarom) al voor 6:00 's ochtends uit Beverwijk. Door dit vroege vertrek was de trein al voor 10'en in Roermond en kon daarmee op dit fraaie punt even ten noorden van Roermond worden vastgelegd. We zien lok 1612 van DB Cargo met de gemengde lege kalk en beladen staaltrein 47613 ter hoogte van het dorp Leeuwen op weg naar Sittard.
Vaste prik op zondagochtend is de containershuttle tussen de Waalhaven Zuid en Nürnberg (D). Op zondag 8 mei 2016 reed de trein helaas met de logoloze 189 998 maar zat er wel een bekende op de bok. Trein 41757 heeft zojuist Boisheim gepasseerd en is op het verder enkelsporige baanvak Venlo-Viersen onderweg naar Dülken.
In het weekend van 7 en 8 mei 2016 werden de ICE-treinen tussen Amsterdam en Frankfurt door werkzaamheden aan het spoor bij Emmerich weer omgeleid via de grensovergang in Venlo. Op zondag 8 mei stond ik tussen Boisheim en Dülken langs het spoor en kwam stel 4607 als ICE 123 voorbij op weg naar Mönchengladbach Hbf.
Door de werkzaamheden aan het spoor tussen Emmerich en Oberhausen worden momenteel enkele goederentreinen omgeleid via Venlo. Een van de leukste (vast) omgeleide treinen betreft de op zondagochtend rijdende Rheincargo containertrein van de Maasvlakte Yangtzehaven naar Köln Niehl-Hafen. De tractie voor deze containertreinen wordt, in tegenstelling tot voor de kolentreinen, geleverd door een dieseltraxx. Rheincargo heeft er 4 van en ogen een stuk beter dan de vele zwarte of grijze Class 66'ers die ze rijk zijn. Lok DE802 heeft op zondag 8 mei 2016 trein 41775 op tijd de Kijfhoek verlaten maar is met ruim een half uur vertraging uit Venlo vertrokken door een defecte trein bij Horst-Sevenum en komt hier op het enkelsporige baanvak Boisheim-Dülken voorbij de drie fotografen.
Doordat Venlo de rest van de middag (gepland) rustig zou blijven zonder echt interessante treinen besloot ik langzaam weer richting het noorden te gaan. In Nijmegen kwam ik het treinpersoneel van een losse 1600 tegen op weg naar Bentheim waardoor ik besloot de rest van de dag in Twente te spenderen. Zondag 8 mei 2016 speelde FC Twente een thuiswedstrijd waardoor diverse composities in de 7900-serie versterkt reden. Trein 7962 bestond uit maar liefst drie stellen - de 3429, 3430 en 3446 - en komen hier langs Tusveld op weg naar Almelo en Zwolle. Op werkdagen rijdt er slechts 1 trein in de 7900 met drie stellen en dat is in de ochtendspits.
In heerlijk namiddaglicht passeert op zondag 8 mei 2016 met een klein kwartier vertraging NSR-loc 1739 met IC 144 uit Berlin Ostbahnhof ter hoogte van Zenderen op weg naar Amsterdam Centraal.
Door werkzaamheden aan het spoor bij Emmerich zijn de Styreentreinen tussen Oświęcim (beter bekend als Auschwitz) en de Rotterdamse Botlek de komende maanden vast geherrouteerd via Bad Bentheim. Op de super fraaie zondagavond van 8 mei 2016 reed DB Cargo-lok 1615 los naar Bentheim om daar een uit 32 lege Rail Polska Zakks'n bestaande ketelwagentrein van RBH over te nemen. Na een stop van zo'n anderhalf uur in Oldenzaal werd om 19:15 vertrokken richting de Kijfhoek. Op de foto zien we de passage van de fraaie trein in evenzo fraai licht te Zenderen.
Terwijl de 1619 op de vroege morgen van zondag 8 mei 2016 de vermoedelijk flink vertraagde beladen zaterdagtrein van Bad Bentheim naar Lage Zwaluwe reed kwam de reguliere zondagtrein wat later dan normaal de grens over. Captrain's 1621 passeert hier bij snel oprukkende schaduwen in Zenderen met trein 46270 naar Oosterhout.
Na een periode van onderhoud bij Nedmag in Veendam en de feestdagen van vorige week rijden de Dolimetreinen tussen Veendam en Hermalle (B) deze week weer volgens de normale dienstregeling. Sinds 1 januari 2016 verzorgt DB Cargo weer de tractie voor deze treinen, nadat HTRS en RRF dit de afgelopen drie jaar hebben gedaan. Op de prachtige maandagmorgen van 9 mei 2016 is de schone 1614 onderweg met 25 lege wagens als trein 47615 van Onnen naar Sittard als de boog bij Staphorst in zuidelijke richting wordt gepasseerd.
Op de zeer zonnige ochtend van maandag 9 mei 2016 was het net als de avond er voor kraakhelder. Reden genoeg om na de leeg dolime nog iets te gaan doen. Al bijna 11 jaar woon ik in Leeuwarden maar de nieuwe situatie in Harlingen heb ik nog nooit op de foto gezet. Vanaf een zelfde soort bruggetje over het spoor als even verderop te zien is, is zowel de Waddenzee als een deel van de haven te zien. Wie heel goed kijkt ziet zelfs Terschelling liggen!
De spoorsituatie in Harlingen Haven is compleet veranderd sinds de ombouw van de waterkering tussen 2009 en 2010. Hierdoor is er wel een compleet nieuw fotopunt ontstaan dat in de zomermaanden tot ongeveer 12:00 om te zetten is. Geheel rechts is de gedoofde vuurtoren van Harlingen te zien. Gebouwd in 1920 en tot 1998 in gebruik als vuurtoren. In 1998 zijn de vaargeulen en havenmond aangepast waardoor de vuurtoren zijn functie verloor. Vandaag de dag is er een eenkamerhotel in de vuurtoren gevestigd. Arriva stel 10317 heeft op 9 mei 2016 zojuist Harlingen Haven achter zich gelaten en is op weg terug naar Leeuwarden.
Het klassieke fotopunt bij Winsum heb ik al tweemaal gebruikt voor bijzondere treinen maar van de aardgascondensaat, die hier 3 á 4 maal per week goed voor de zon te maken is had ik nog geen plaat. Op maandagmiddag 9 mei 2016 was ik in de gelegenheid dit dorpje ten noorden van de stad Groningen te bezoeken en deze buurtgoederentrein van DB Cargo op te wachten. Lok 6411 heeft vijf ketelwagens aan de haak en is op weg van Roodeschool naar Onnen als trein 62333.
Op vrijdag 20 mei 2016 20:17 schreef greavy het volgende: [ afbeelding ] Alle treinen die door heel Albanië rijden, nadat er eerder dit jaar een ontsporing geweest is én men geen geld meer had voor diesel. De treindienst naar Kashar (voorstad bij Dürres) is teruggebracht van 7 naar 2 treinen per richting, en de trein Dürres-Rroghozine van 12:40 rijdt inmiddels weer door naar Elbasan en Librazhd, zoals verderop te zien is, maar rijdt wel later op de dag.
Om het even duidelijk te maken zonder zelf te puzzelen: Dürres v. 6:20 / 14:45 ri. Kashar Kashar v. 6:35 / 8:30 ri. Dürres Waarbij ik vermoed dat de treinen in Kashar overnachten en niet leeg teruggaan (want waarom anders geen reizigers meenemen als die er zijn?)
Shköder v. 5:45 ri. Dürres Dürres v. 13:00 ri. Shköder
Dürres v. 12:40 ri. Librazhd (via Rrogozhine en Elbasan) Librazhd v. 16:30 ri. Elbasan (pas volgende dag naar Dürres) Elbasan v. 7:45 ri. Dürres
Dürres v. 12:40 ri. Vlore (trein gekoppeld tot Rrogozhine met die voor Librazhd?) Vlore v. 5:50 ri. Dürres
Dürres v. 7:35 ri. Rrogozhine Rrogozhine v. 14:10 ri. Dürres
Even ter correctie: De treinen Dürres -> Librazhd rijdt maar tot Elbasan, en de trein Librazhd -> Elbasan rijdt niet. Dit vanwege een eerdere ontsporing en de slechte staat van het spoor hier door diverse verzakkingen. In Rrogozhine hadden ze het goed op de dienstregeling staan, maar wel creatief aangepast: Met een pen Librazhd doorgekrast en Elbasan van gemaakt. Foto's van een paar treintjes in Rrogozhine komen straks. Heb verder geen treintjes meer geklikt, maar uiteindelijk wel 3 verschillenden in Rrogozhine. Foto's volgen zo.
[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-05-2016 16:39:08 ]
Terwijl een ezel staat te wachten tot zijn baasje terugkomt van spullen verkopen en inkopen, vertrekt er een trein richting Vlorë. De gemoderniseerde T669 1054 heeft het vandaag niet zwaar, want werd in opzending meegenomen met deze trein (ja, eerst ging de T669 1051 aan de kant, de T669 1054 daarna, en de T669 1051 weer terug naar de trein), en loopt hier om om de 2 rijtuigen verderop aan te haken en daarmee terug te rijden naar Dürres.
Waar je ook komt, je ziet overal ezels. Zelfs op de snelweg, gewoon langs de vangrail (is geen vluchtstrook aanwezig, en soms hebben ze er nog een kar achter ook). Dat is een vervoersmiddel voor de arme Albaniërs.
Op zaterdag 21 mei 2016 17:35 schreef Peterselieman het volgende: Geinig om te zien dat vanwege werkzaamheden in den lande de IC tussen Vlissingen en Lelydorp de hele dag doorrijdt naar Leeuwarden of Groningen.
De omroeper heeft daar wel even werk aan, al is de IC ten noorden van Zwolle niet de overal stoppende IC
Als Stinkmastwijkdam Hbf gewoon gesloten wordt maakt het nauwelijks meer uit ook
Op zaterdag 21 mei 2016 13:35 schreef Zug-Chef het volgende: Op werkdagen rijdt er slechts 1 trein in de 7900 met drie stellen en dat is in de ochtendspits.
Moah. Vanuit Enschede vertrek 6.04+ aankomst 8.26+vertrek 9.04 en vertrek 7.04u in de ochtenspits (=2 composities van 3 stellen) en in de middagspits vertrek Zwolle om 16.49 door naar Enschede. (=1 compositie van 3 stellen).
Op zaterdag 21 mei 2016 17:06 schreef greavy het volgende: Waar je ook komt, je ziet overal ezels. Zelfs op de snelweg, gewoon langs de vangrail (is geen vluchtstrook aanwezig, en soms hebben ze er nog een kar achter ook). Dat is een vervoersmiddel voor de arme Albaniërs.
Overal ezels en overal lavazh, dat domineert het Albanese straatbeeld wel idd. Vooral als je ook wat meer de bergregio's in het oosten bezoekt.
Goh, al die wasplaatsen. Echt niet te tellen hoeveel. Maarja, je koopt een hogedrukreiniger bij de bouwmarkt, wat borstels en wat zeep, en je hebt een lavazh. En een Gomisteri, een bandenboer zegmaar. Die vind je ook overal. Dat krijg je met die beroerde kleinere wegen, dan raken je banden versneld versleten. Maar tegenwoordig zie je ook steeds meer een brommer met daarvoor een bak rijden. Niet dat die snel gaan, maar altijd sneller als die ezels. En je vind ook elke 2 kilometer wel minstens één tankstation, zeker als je op de SH-wegen blijft (SH4 is bijvoorbeeld uitgebouwd naar 90 of 100km/h, maar er zijn ook SH-wegen waar je de gaten moet ontwijken en je amper met 2 auto's naast elkaar kan).
Moah. Vanuit Enschede vertrek 6.04+ aankomst 8.26+vertrek 9.04 en vertrek 7.04u in de ochtenspits (=2 composities van 3 stellen) en in de middagspits vertrek Zwolle om 16.49 door naar Enschede. (=1 compositie van 3 stellen).
Thanx.
Ok dan moet ik het iets anders schrijven, maar bedoelde van Enschede naar Zwolle (= 's middags goed voor de zon) rijdt er normaal gesproken geen compositie van 3 stellen.
Op zondag 22 mei 2016 11:33 schreef Jappie111 het volgende: Er reed woensdagavond een Eurostar door Hilversum, richting Amsterdam. Weet iemand wat hij daar doet?
Ok dan moet ik het iets anders schrijven, maar bedoelde van Enschede naar Zwolle (= 's middags goed voor de zon) rijdt er normaal gesproken geen compositie van 3 stellen.
;-)
Vrijdagmiddag altijd minstens één compositie van 3 stellen van Enschede naar om de studenten van de UT en Saxion af te voeren
Gaat Eurostar ook in Nederland rijden dan? Ik zie die Eurostar-trein de laatste tijd al regelmatig opgesteld staan bij Amsterdam centraal. Maar kan me niet voorstellen dat er vraag naar is gezien het grote aanbod aan goedkope vluchten tussen Schiphol en Londen
Gaat Eurostar ook in Nederland rijden dan? Ik zie die Eurostar-trein de laatste tijd al regelmatig opgesteld staan bij Amsterdam centraal. Maar kan me niet voorstellen dat er vraag naar is gezien het grote aanbod aan goedkope vluchten tussen Schiphol en Londen
amsterdam - Brussel - Londen. Je bent natuurlijk als reiziger niet verplicht het hele traject af te leggen.
Gaat Eurostar ook in Nederland rijden dan? Ik zie die Eurostar-trein de laatste tijd al regelmatig opgesteld staan bij Amsterdam centraal. Maar kan me niet voorstellen dat er vraag naar is gezien het grote aanbod aan goedkope vluchten tussen Schiphol en Londen
Het voordeel van de trein tegenover het vliegtuig is dat je niet zoveel tijd vantevoren aanwezig moet zijn. Plus als je uitstapt met de trein ben je in het centrum van Londen. Als je vliegt en je landt op Luton, moet je nog een klote eind reizen om in het centrum te komen.
En sommige mensen vinden met de trein reizen fijner als het vliegtuig. Ik ga waarschijnlijk in Januari een week snowboarden in Oostenrijk. Ga mooi (goedkoop) met de trein. Kan via collega's goedkoop aan 1e klas kaartjes komen. Vliegen is sneller en qua prijs ligt het volgens mij niet eens zo superver uit elkaar. Maar lekker in de trein, barvoertuig, lekker pilsje drinken, mooi uitzicht. Kijk er nu al naar uit Heeft toch meer 'sfeer' dan vliegen vind ik
Op zondag 22 mei 2016 11:45 schreef Monopoly het volgende: En sommige mensen vinden met de trein reizen fijner als het vliegtuig. Ik ga waarschijnlijk in Januari een week snowboarden in Oostenrijk. Ga mooi (goedkoop) met de trein. Kan via collega's goedkoop aan 1e klas kaartjes komen. Vliegen is sneller en qua prijs ligt het volgens mij niet eens zo superver uit elkaar. Maar lekker in de trein, barvoertuig, lekker pilsje drinken, mooi uitzicht. Kijk er nu al naar uit Heeft toch meer 'sfeer' dan vliegen vind ik
Meer vakantiegevoel ook. Aankomende woensdag ga ik trouwens naar Zuid-Duitsland en dan vlieg ik wel, 8:20 opstijgen, 10:00 in het hotel op het vliegveld.
Meer vakantiegevoel ook. Aankomende woensdag ga ik trouwens naar Zuid-Duitsland en dan vlieg ik wel, 8:20 opstijgen, 10:00 in het hotel op het vliegveld.
ik heb juist in het vliegtuig meer vakantiegevoel. In de trein zitten lijkt mij teveel op werken
Snuggere conductrices heeft NS in dienst, dit portofoongesprek hoorde ik net: Hc - hier de hc van trein 1234* voor de meester van trein 1234 Mcn - hier de machinist van trein 1234, zegt u het maar Hc - waar bevindt u zich? Mcn - op spoor 5 Hc - waar op spoor 5, aan de voor of achterzijde Mcn - voorin, ik ben namelijk de machinist....
En vervolgens zegt ze dat ze eigenlijk de tweede hc wou bereiken, want ze had tien bakken en die ging ze niet alleen meenemen...
* het treinnummer is gefingeerd
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In de categorie die kende ik nog niet gaan we vandaag naar het trajectdeel Alphen - Bodegraven. Daar lag deze week het treinverkeer 2.5 uur plat omdat niet de juiste borden langs het spoor waren geplaatst.
Uit een discussie op OpdeRails begrijp ik dat er bij een bovenleidingloze brug borden waren geplaatst van tractie uitschakelen en tractie inschakelen, terwijl er eerder borden stonden van pantograaf neerlaten en weer omhoog doen. Nu staan die borden er weer.
Gepruts. Ik begreep dat al tijden de constructie is aangepast zodat de VIRM nu ook zonder z'n stroomafnemers te verliezen er onderdoor kan, dus werd het tijd dat de nieuwe borden geplaatst werden. ProRail schijnt echter vergeten te zijn dit in de IAM en wegwijzertekeningen te publiceren, waardoor de wijziging dus niet bekend was bij machinisten. Omdat dat niet gebeurd is, heeft op een gegeven moment dus een machinist aan de bel getrokken die de nieuwe borden zag staan zonder daarover geïnformeerd te zijn. Omdat de treindienstleiding op de tekeningen dus inderdaad de oude borden zag staan is het treinverkeer stilgelegd tot de oude situatie weer hersteld was. Nu mag ProRail ergens in de komende tijd opnieuw een poging doen om die borden om te wisselen, en deze keer hopelijk niet te vergeten de wijziging te publiceren
Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef MTL het volgende: Gepruts. Ik begreep dat al tijden de constructie is aangepast zodat de VIRM nu ook zonder z'n stroomafnemers te verliezen er onderdoor kan, dus werd het tijd dat de nieuwe borden geplaatst werden. ProRail schijnt echter vergeten te zijn dit in de IAM en wegwijzertekeningen te publiceren, waardoor de wijziging dus niet bekend was bij machinisten. Omdat dat niet gebeurd is, heeft op een gegeven moment dus een machinist aan de bel getrokken die de nieuwe borden zag staan zonder daarover geïnformeerd te zijn. Omdat de treindienstleiding op de tekeningen dus inderdaad de oude borden zag staan is het treinverkeer stilgelegd tot de oude situatie weer hersteld was. Nu mag ProRail ergens in de komende tijd opnieuw een poging doen om die borden om te wisselen, en deze keer hopelijk niet te vergeten de wijziging te publiceren
Terecht van die machinist. Wijzigingen dienen ten alle tijden doorgegeven te worden.
Op zondag 22 mei 2016 13:45 schreef Maegrim het volgende: Stonden er ook niet de verkeerde borden? Tractie uitschakelen ipv Panto's neer
dat zegt peterseliemeneer toch?
De constructie van de bovenleiding is volgens mtl aangepast waardoor de panto niet meer omlaag hoeft. De panto neer borden waren vervangen door tractie uit alleen was die wijziging niet gepubliceerd en schijnbaar heeft een machinist aan de bel getrokken dat er andere borden stonden dan dat er volgens hem hoorden te staan
Er stonden inderdaad dus opeens de borden 'tractie uitschakelen' waar eerst 'stroomafnemers neer' stond. Ik hoorde van een collega dat de wijziging in de constructie al jaren geleden opgelost was en het eigenlijk dus al jaren niet meer nodig is om de stroomafnemers neer te laten. De geleiding van stroomafnemers tegen de bovenleiding begon net niet hoog genoeg. De begrenzing van de hoogte van de VIRM 4 zou net iets hoger afgesteld staan dan het andere materieel (ander type stroomafnemer), waardoor deze net bleef haken. Na het verhogen van het portaal van de begeleidings'rails' zou dat dus verleden tijd zijn. We gaan het wel weer zien Ik ben benieuwd of de nieuwe poging nog dit jaar plaats gaat vinden, maar dat zal wel weer niet
Met sandwich toevallig? Ik geloof dat ik morgen een sandwichdienstje heb en er ergens nog een uitwisseling van materieel plaats vindt. Edit: ik zou dan even vragen om een wijziging van bevoegdheidsbewijs Die 60 k/u scheelt niet veel, maar dat is toch apart
Nee dat had ik gisteren, ging alleen niet door waardoor het passagieren heen -> passagieren terug met koffie werd
Bevoegdheidsbewijs klopt, bij nedtrain word je aangenomen als BB, ook al komt men tegenwoordig als volledig bevoegd van de opleiding af. Dus puur een verzekeringskwestie dat ik geen 60 meer mag
Het voordeel van de trein tegenover het vliegtuig is dat je niet zoveel tijd vantevoren aanwezig moet zijn. Plus als je uitstapt met de trein ben je in het centrum van Londen.
Plus je hoeft niet door niet werkende security heen.
Toen ik vorige maand uit Schotland terugvloog was het trouwens heel eenvoudig; 40 minuten voor boarden begint aanwezig. Fantastisch, ff één biertje in de lounge en daarna gelijk naar binnen. JFK is ook zo'n vervelend vliegveld; Vriend van me moest een keer omboeken omdat hij 1h50m van tevoren aanwezig was en hij had er 2h van tevoren moeten zijn. Echt wtf? Nee, geef mij maar trein.
Het voordeel van de trein tegenover het vliegtuig is dat je niet zoveel tijd vantevoren aanwezig moet zijn. Plus als je uitstapt met de trein ben je in het centrum van Londen. Als je vliegt en je landt op Luton, moet je nog een klote eind reizen om in het centrum te komen.
En Heathrow is het grootste klotenvliegveld op aarde.
En Heathrow is het grootste klotenvliegveld op aarde.
Was er een paar weken terug nog, maar kan niet zeggen dat ik het klote vond. Stond ongeveer 5 minuten nadat ik het vliegtuig kon verlaten te wachten op de metro naar Londen centrum. Dat viel mij dus alles mee.