abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 09:20:05 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162374592


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162375568
Geinig plaatje
pi_162375793
Weet iemand waarom de ICE tussen Utrecht en Arnhem er zonder tussenstops vandaag een kwartier langer over doet dan de gewone intercity die onderweg drie keer stopt? Er zijn werkzaamheden, maar ik kan niet zien of hij via een andere route rijdt.
pi_162375905
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:09 schreef Kansenjongere het volgende:
Weet iemand waarom de ICE tussen Utrecht en Arnhem er zonder tussenstops vandaag een kwartier langer over doet dan de gewone intercity die onderweg drie keer stopt? Er zijn werkzaamheden, maar ik kan niet zien of hij via een andere route rijdt.
Waar zijn de werkzaamheden? Als het tussen Utrecht en Arnhem is, rijdt hij nog wel eens over de Valleilijn, of onderlangs (Utrecht - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem).
pi_162375960
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:17 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Waar zijn de werkzaamheden? Als het tussen Utrecht en Arnhem is, rijdt hij nog wel eens over de Valleilijn, of onderlangs (Utrecht - Den Bosch - Nijmegen - Arnhem).
Geen idee waar ze allemaal precies werken, het valt volgens mij onder de grootschalige werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal. Aangezien later op de dag met name tussen Utrecht en Rhenen treinen geschrapt worden, gok ik dat het voor Utrecht - Arnhem om dat deeltraject gaat.
pi_162376001
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:21 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Geen idee waar ze allemaal precies werken, het valt volgens mij onder de grootschalige werkzaamheden op en rond Utrecht Centraal. Aangezien later op de dag met name tussen Utrecht en Rhenen treinen geschrapt worden, gok ik dat het voor Utrecht - Arnhem om dat deeltraject gaat.
Dan zullen ze hem wel onderlangs sturen denk ik :) Zie dat hij zelfs nog 20 minuten eerder uit Amsterdam CS en Utrecht vertrekt.
pi_162377790
Een lang zonnig weekend, deel 2: (voor deel 1 klik hier).

Het kalkvervoer tussen Beverwijk en Jemelle (B) vindt voor een groot deel van de week 's nachts plaats; alleen op zondag wordt bij daglicht gereden. Op zondag 8 mei 2016 werd de trein omgeleid via de Oude Lijn en Dordrecht en vertrok (mede daarom) al voor 6:00 's ochtends uit Beverwijk. Door dit vroege vertrek was de trein al voor 10'en in Roermond en kon daarmee op dit fraaie punt even ten noorden van Roermond worden vastgelegd. We zien lok 1612 van DB Cargo met de gemengde lege kalk en beladen staaltrein 47613 ter hoogte van het dorp Leeuwen op weg naar Sittard.

Vaste prik op zondagochtend is de containershuttle tussen de Waalhaven Zuid en Nürnberg (D). Op zondag 8 mei 2016 reed de trein helaas met de logoloze 189 998 maar zat er wel een bekende op de bok. Trein 41757 heeft zojuist Boisheim gepasseerd en is op het verder enkelsporige baanvak Venlo-Viersen onderweg naar Dülken.

In het weekend van 7 en 8 mei 2016 werden de ICE-treinen tussen Amsterdam en Frankfurt door werkzaamheden aan het spoor bij Emmerich weer omgeleid via de grensovergang in Venlo. Op zondag 8 mei stond ik tussen Boisheim en Dülken langs het spoor en kwam stel 4607 als ICE 123 voorbij op weg naar Mönchengladbach Hbf.

Door de werkzaamheden aan het spoor tussen Emmerich en Oberhausen worden momenteel enkele goederentreinen omgeleid via Venlo. Een van de leukste (vast) omgeleide treinen betreft de op zondagochtend rijdende Rheincargo containertrein van de Maasvlakte Yangtzehaven naar Köln Niehl-Hafen. De tractie voor deze containertreinen wordt, in tegenstelling tot voor de kolentreinen, geleverd door een dieseltraxx. Rheincargo heeft er 4 van en ogen een stuk beter dan de vele zwarte of grijze Class 66'ers die ze rijk zijn. Lok DE802 heeft op zondag 8 mei 2016 trein 41775 op tijd de Kijfhoek verlaten maar is met ruim een half uur vertraging uit Venlo vertrokken door een defecte trein bij Horst-Sevenum en komt hier op het enkelsporige baanvak Boisheim-Dülken voorbij de drie fotografen.

Doordat Venlo de rest van de middag (gepland) rustig zou blijven zonder echt interessante treinen besloot ik langzaam weer richting het noorden te gaan. In Nijmegen kwam ik het treinpersoneel van een losse 1600 tegen op weg naar Bentheim waardoor ik besloot de rest van de dag in Twente te spenderen. Zondag 8 mei 2016 speelde FC Twente een thuiswedstrijd waardoor diverse composities in de 7900-serie versterkt reden. Trein 7962 bestond uit maar liefst drie stellen - de 3429, 3430 en 3446 - en komen hier langs Tusveld op weg naar Almelo en Zwolle. Op werkdagen rijdt er slechts 1 trein in de 7900 met drie stellen en dat is in de ochtendspits.

In heerlijk namiddaglicht passeert op zondag 8 mei 2016 met een klein kwartier vertraging NSR-loc 1739 met IC 144 uit Berlin Ostbahnhof ter hoogte van Zenderen op weg naar Amsterdam Centraal.

Door werkzaamheden aan het spoor bij Emmerich zijn de Styreentreinen tussen Oświęcim (beter bekend als Auschwitz) en de Rotterdamse Botlek de komende maanden vast geherrouteerd via Bad Bentheim. Op de super fraaie zondagavond van 8 mei 2016 reed DB Cargo-lok 1615 los naar Bentheim om daar een uit 32 lege Rail Polska Zakks'n bestaande ketelwagentrein van RBH over te nemen. Na een stop van zo'n anderhalf uur in Oldenzaal werd om 19:15 vertrokken richting de Kijfhoek. Op de foto zien we de passage van de fraaie trein in evenzo fraai licht te Zenderen.

Terwijl de 1619 op de vroege morgen van zondag 8 mei 2016 de vermoedelijk flink vertraagde beladen zaterdagtrein van Bad Bentheim naar Lage Zwaluwe reed kwam de reguliere zondagtrein wat later dan normaal de grens over. Captrain's 1621 passeert hier bij snel oprukkende schaduwen in Zenderen met trein 46270 naar Oosterhout.

Na een periode van onderhoud bij Nedmag in Veendam en de feestdagen van vorige week rijden de Dolimetreinen tussen Veendam en Hermalle (B) deze week weer volgens de normale dienstregeling. Sinds 1 januari 2016 verzorgt DB Cargo weer de tractie voor deze treinen, nadat HTRS en RRF dit de afgelopen drie jaar hebben gedaan. Op de prachtige maandagmorgen van 9 mei 2016 is de schone 1614 onderweg met 25 lege wagens als trein 47615 van Onnen naar Sittard als de boog bij Staphorst in zuidelijke richting wordt gepasseerd.

Op de zeer zonnige ochtend van maandag 9 mei 2016 was het net als de avond er voor kraakhelder. Reden genoeg om na de leeg dolime nog iets te gaan doen. Al bijna 11 jaar woon ik in Leeuwarden maar de nieuwe situatie in Harlingen heb ik nog nooit op de foto gezet. Vanaf een zelfde soort bruggetje over het spoor als even verderop te zien is, is zowel de Waddenzee als een deel van de haven te zien. Wie heel goed kijkt ziet zelfs Terschelling liggen!

De spoorsituatie in Harlingen Haven is compleet veranderd sinds de ombouw van de waterkering tussen 2009 en 2010. Hierdoor is er wel een compleet nieuw fotopunt ontstaan dat in de zomermaanden tot ongeveer 12:00 om te zetten is. Geheel rechts is de gedoofde vuurtoren van Harlingen te zien. Gebouwd in 1920 en tot 1998 in gebruik als vuurtoren. In 1998 zijn de vaargeulen en havenmond aangepast waardoor de vuurtoren zijn functie verloor. Vandaag de dag is er een eenkamerhotel in de vuurtoren gevestigd. Arriva stel 10317 heeft op 9 mei 2016 zojuist Harlingen Haven achter zich gelaten en is op weg terug naar Leeuwarden.

Het klassieke fotopunt bij Winsum heb ik al tweemaal gebruikt voor bijzondere treinen maar van de aardgascondensaat, die hier 3 á 4 maal per week goed voor de zon te maken is had ik nog geen plaat. Op maandagmiddag 9 mei 2016 was ik in de gelegenheid dit dorpje ten noorden van de stad Groningen te bezoeken en deze buurtgoederentrein van DB Cargo op te wachten. Lok 6411 heeft vijf ketelwagens aan de haak en is op weg van Roodeschool naar Onnen als trein 62333.

Fijn weekend.
pi_162377965
Mooie plaatjes!
Bier.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 13:47:34 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162377967
Mooi weer Zug! _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 14:06:09 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162378245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 10:52 schreef b2py het volgende:
Geinig plaatje
Ooit es van het net geplukt en stond zodoende nog op mijn telefoon.

Geen idee wat voor materiaal het is. Die loc is iets uit de 140 serie denk ik?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 21 mei 2016 @ 14:06:50 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162378258
De plaatjes van Zug zijn mooier trouwens. Complimenten ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:33:11 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162381267
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 20:17 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Alle treinen die door heel Albanië rijden, nadat er eerder dit jaar een ontsporing geweest is én men geen geld meer had voor diesel. De treindienst naar Kashar (voorstad bij Dürres) is teruggebracht van 7 naar 2 treinen per richting, en de trein Dürres-Rroghozine van 12:40 rijdt inmiddels weer door naar Elbasan en Librazhd, zoals verderop te zien is, maar rijdt wel later op de dag.

Om het even duidelijk te maken zonder zelf te puzzelen:
Dürres v. 6:20 / 14:45 ri. Kashar
Kashar v. 6:35 / 8:30 ri. Dürres
Waarbij ik vermoed dat de treinen in Kashar overnachten en niet leeg teruggaan (want waarom anders geen reizigers meenemen als die er zijn?)

Shköder v. 5:45 ri. Dürres
Dürres v. 13:00 ri. Shköder

Dürres v. 12:40 ri. Librazhd (via Rrogozhine en Elbasan)
Librazhd v. 16:30 ri. Elbasan (pas volgende dag naar Dürres)
Elbasan v. 7:45 ri. Dürres

Dürres v. 12:40 ri. Vlore (trein gekoppeld tot Rrogozhine met die voor Librazhd?)
Vlore v. 5:50 ri. Dürres

Dürres v. 7:35 ri. Rrogozhine
Rrogozhine v. 14:10 ri. Dürres
Even ter correctie:
De treinen Dürres -> Librazhd rijdt maar tot Elbasan, en de trein Librazhd -> Elbasan rijdt niet. Dit vanwege een eerdere ontsporing en de slechte staat van het spoor hier door diverse verzakkingen.
In Rrogozhine hadden ze het goed op de dienstregeling staan, maar wel creatief aangepast: Met een pen Librazhd doorgekrast en Elbasan van gemaakt.
Foto's van een paar treintjes in Rrogozhine komen straks. Heb verder geen treintjes meer geklikt, maar uiteindelijk wel 3 verschillenden in Rrogozhine. Foto's volgen zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-05-2016 16:39:08 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:03:23 #13
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162382077
Terwijl een ezel staat te wachten tot zijn baasje terugkomt van spullen verkopen en inkopen, vertrekt er een trein richting Vlorë.
De gemoderniseerde T669 1054 heeft het vandaag niet zwaar, want werd in opzending meegenomen met deze trein (ja, eerst ging de T669 1051 aan de kant, de T669 1054 daarna, en de T669 1051 weer terug naar de trein), en loopt hier om om de 2 rijtuigen verderop aan te haken en daarmee terug te rijden naar Dürres.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:04:30 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162382104
Die ezel _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:06:00 #15
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162382147
Waar je ook komt, je ziet overal ezels. Zelfs op de snelweg, gewoon langs de vangrail (is geen vluchtstrook aanwezig, en soms hebben ze er nog een kar achter ook). Dat is een vervoersmiddel voor de arme Albaniërs.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 mei 2016 @ 17:31:40 #16
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162382810
Mooie platen weer _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 mei 2016 @ 17:35:49 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162382928
Geinig om te zien dat vanwege werkzaamheden in den lande de IC tussen Vlissingen en Lelydorp de hele dag doorrijdt naar Leeuwarden of Groningen.

De omroeper heeft daar wel even werk aan, al is de IC ten noorden van Zwolle niet de overal stoppende IC :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:45:43 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_162383183
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Geinig om te zien dat vanwege werkzaamheden in den lande de IC tussen Vlissingen en Lelydorp de hele dag doorrijdt naar Leeuwarden of Groningen.

De omroeper heeft daar wel even werk aan, al is de IC ten noorden van Zwolle niet de overal stoppende IC :P
Als Stinkmastwijkdam Hbf gewoon gesloten wordt maakt het nauwelijks meer uit ook _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 21 mei 2016 @ 17:51:00 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162383292
Er is een brandje geweest in revisiebedrijf Haarlem. een bak ICR beschadigd geraakt. Wordt in het proces vervangen door een bak die op reserve stond

http://www.somda.nl/forum/323/p578961/Ontwikkelingen+ICR/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162385503
Mooie paatjes, Zug-Chef!
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 13:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Op werkdagen rijdt er slechts 1 trein in de 7900 met drie stellen en dat is in de ochtendspits.
Moah.
Vanuit Enschede vertrek 6.04+ aankomst 8.26+vertrek 9.04 en vertrek 7.04u in de ochtenspits (=2 composities van 3 stellen) en in de middagspits vertrek Zwolle om 16.49 door naar Enschede. (=1 compositie van 3 stellen).
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_162385934
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:06 schreef greavy het volgende:
Waar je ook komt, je ziet overal ezels. Zelfs op de snelweg, gewoon langs de vangrail (is geen vluchtstrook aanwezig, en soms hebben ze er nog een kar achter ook). Dat is een vervoersmiddel voor de arme Albaniërs.
Overal ezels en overal lavazh, dat domineert het Albanese straatbeeld wel idd.
Vooral als je ook wat meer de bergregio's in het oosten bezoekt.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:04:51 #22
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_162388130
Goh, al die wasplaatsen. Echt niet te tellen hoeveel. Maarja, je koopt een hogedrukreiniger bij de bouwmarkt, wat borstels en wat zeep, en je hebt een lavazh.
En een Gomisteri, een bandenboer zegmaar. Die vind je ook overal. Dat krijg je met die beroerde kleinere wegen, dan raken je banden versneld versleten.
Maar tegenwoordig zie je ook steeds meer een brommer met daarvoor een bak rijden. Niet dat die snel gaan, maar altijd sneller als die ezels.
En je vind ook elke 2 kilometer wel minstens één tankstation, zeker als je op de SH-wegen blijft (SH4 is bijvoorbeeld uitgebouwd naar 90 of 100km/h, maar er zijn ook SH-wegen waar je de gaten moet ontwijken en je amper met 2 auto's naast elkaar kan).
pi_162389730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:32 schreef _JdM_ het volgende:
Mooie paatjes, Zug-Chef!

[..]

Moah.
Vanuit Enschede vertrek 6.04+ aankomst 8.26+vertrek 9.04 en vertrek 7.04u in de ochtenspits (=2 composities van 3 stellen) en in de middagspits vertrek Zwolle om 16.49 door naar Enschede. (=1 compositie van 3 stellen).
Thanx.

Ok dan moet ik het iets anders schrijven, maar bedoelde van Enschede naar Zwolle (= 's middags goed voor de zon) rijdt er normaal gesproken geen compositie van 3 stellen.

;-)
pi_162399711
Er reed woensdagavond een Eurostar door Hilversum, richting Amsterdam. Weet iemand wat hij daar doet?
pi_162399741
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:33 schreef Jappie111 het volgende:
Er reed woensdagavond een Eurostar door Hilversum, richting Amsterdam. Weet iemand wat hij daar doet?
proefrijden
  zondag 22 mei 2016 @ 11:36:59 #26
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_162399785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:55 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Thanx.

Ok dan moet ik het iets anders schrijven, maar bedoelde van Enschede naar Zwolle (= 's middags goed voor de zon) rijdt er normaal gesproken geen compositie van 3 stellen.

;-)
Vrijdagmiddag altijd minstens één compositie van 3 stellen van Enschede naar om de studenten van de UT en Saxion af te voeren :)
pi_162399921
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

proefrijden
Gaat Eurostar ook in Nederland rijden dan? Ik zie die Eurostar-trein de laatste tijd al regelmatig opgesteld staan bij Amsterdam centraal. Maar kan me niet voorstellen dat er vraag naar is gezien het grote aanbod aan goedkope vluchten tussen Schiphol en Londen
pi_162399972
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:41 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Gaat Eurostar ook in Nederland rijden dan? Ik zie die Eurostar-trein de laatste tijd al regelmatig opgesteld staan bij Amsterdam centraal. Maar kan me niet voorstellen dat er vraag naar is gezien het grote aanbod aan goedkope vluchten tussen Schiphol en Londen
amsterdam - Brussel - Londen. Je bent natuurlijk als reiziger niet verplicht het hele traject af te leggen.
pi_162399975
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:41 schreef Jappie111 het volgende:

[..]

Gaat Eurostar ook in Nederland rijden dan? Ik zie die Eurostar-trein de laatste tijd al regelmatig opgesteld staan bij Amsterdam centraal. Maar kan me niet voorstellen dat er vraag naar is gezien het grote aanbod aan goedkope vluchten tussen Schiphol en Londen
Het voordeel van de trein tegenover het vliegtuig is dat je niet zoveel tijd vantevoren aanwezig moet zijn. Plus als je uitstapt met de trein ben je in het centrum van Londen. Als je vliegt en je landt op Luton, moet je nog een klote eind reizen om in het centrum te komen.
pi_162400010
En sommige mensen vinden met de trein reizen fijner als het vliegtuig. Ik ga waarschijnlijk in Januari een week snowboarden in Oostenrijk. Ga mooi (goedkoop) met de trein. Kan via collega's goedkoop aan 1e klas kaartjes komen. Vliegen is sneller en qua prijs ligt het volgens mij niet eens zo superver uit elkaar. Maar lekker in de trein, barvoertuig, lekker pilsje drinken, mooi uitzicht. Kijk er nu al naar uit :) Heeft toch meer 'sfeer' dan vliegen vind ik
pi_162400498
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:45 schreef Monopoly het volgende:
En sommige mensen vinden met de trein reizen fijner als het vliegtuig. Ik ga waarschijnlijk in Januari een week snowboarden in Oostenrijk. Ga mooi (goedkoop) met de trein. Kan via collega's goedkoop aan 1e klas kaartjes komen. Vliegen is sneller en qua prijs ligt het volgens mij niet eens zo superver uit elkaar. Maar lekker in de trein, barvoertuig, lekker pilsje drinken, mooi uitzicht. Kijk er nu al naar uit :) Heeft toch meer 'sfeer' dan vliegen vind ik
Meer vakantiegevoel ook. Aankomende woensdag ga ik trouwens naar Zuid-Duitsland en dan vlieg ik wel, 8:20 opstijgen, 10:00 in het hotel op het vliegveld.
Bier.
pi_162400880
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Meer vakantiegevoel ook. Aankomende woensdag ga ik trouwens naar Zuid-Duitsland en dan vlieg ik wel, 8:20 opstijgen, 10:00 in het hotel op het vliegveld.
ik heb juist in het vliegtuig meer vakantiegevoel. In de trein zitten lijkt mij teveel op werken
  Redactie Sport zondag 22 mei 2016 @ 13:14:58 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_162402674
Snuggere conductrices heeft NS in dienst, dit portofoongesprek hoorde ik net:
Hc - hier de hc van trein 1234* voor de meester van trein 1234
Mcn - hier de machinist van trein 1234, zegt u het maar
Hc - waar bevindt u zich?
Mcn - op spoor 5
Hc - waar op spoor 5, aan de voor of achterzijde
Mcn - voorin, ik ben namelijk de machinist....

En vervolgens zegt ze dat ze eigenlijk de tweede hc wou bereiken, want ze had tien bakken en die ging ze niet alleen meenemen...

* het treinnummer is gefingeerd
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 22 mei 2016 @ 13:20:18 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162402843
In de categorie die kende ik nog niet gaan we vandaag naar het trajectdeel Alphen - Bodegraven. Daar lag deze week het treinverkeer 2.5 uur plat omdat niet de juiste borden langs het spoor waren geplaatst.

Uit een discussie op OpdeRails begrijp ik dat er bij een bovenleidingloze brug borden waren geplaatst van tractie uitschakelen en tractie inschakelen, terwijl er eerder borden stonden van pantograaf neerlaten en weer omhoog doen. Nu staan die borden er weer.

Vage boel in ieder geval

http://www.omroepwest.nl/(...)e-met-verkeersborden
https://www.facebook.com/OpdeRails/posts/822039797896656
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162403146
Gepruts.
Ik begreep dat al tijden de constructie is aangepast zodat de VIRM nu ook zonder z'n stroomafnemers te verliezen er onderdoor kan, dus werd het tijd dat de nieuwe borden geplaatst werden.
ProRail schijnt echter vergeten te zijn dit in de IAM en wegwijzertekeningen te publiceren, waardoor de wijziging dus niet bekend was bij machinisten. Omdat dat niet gebeurd is, heeft op een gegeven moment dus een machinist aan de bel getrokken die de nieuwe borden zag staan zonder daarover geïnformeerd te zijn. Omdat de treindienstleiding op de tekeningen dus inderdaad de oude borden zag staan is het treinverkeer stilgelegd tot de oude situatie weer hersteld was.
Nu mag ProRail ergens in de komende tijd opnieuw een poging doen om die borden om te wisselen, en deze keer hopelijk niet te vergeten de wijziging te publiceren :P
pi_162403558
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:29 schreef MTL het volgende:
Gepruts.
Ik begreep dat al tijden de constructie is aangepast zodat de VIRM nu ook zonder z'n stroomafnemers te verliezen er onderdoor kan, dus werd het tijd dat de nieuwe borden geplaatst werden.
ProRail schijnt echter vergeten te zijn dit in de IAM en wegwijzertekeningen te publiceren, waardoor de wijziging dus niet bekend was bij machinisten. Omdat dat niet gebeurd is, heeft op een gegeven moment dus een machinist aan de bel getrokken die de nieuwe borden zag staan zonder daarover geïnformeerd te zijn. Omdat de treindienstleiding op de tekeningen dus inderdaad de oude borden zag staan is het treinverkeer stilgelegd tot de oude situatie weer hersteld was.
Nu mag ProRail ergens in de komende tijd opnieuw een poging doen om die borden om te wisselen, en deze keer hopelijk niet te vergeten de wijziging te publiceren :P
Terecht van die machinist. Wijzigingen dienen ten alle tijden doorgegeven te worden.
pi_162403563
Stonden er ook niet de verkeerde borden? Tractie uitschakelen ipv Panto's neer
pi_162403670
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:45 schreef Maegrim het volgende:
Stonden er ook niet de verkeerde borden? Tractie uitschakelen ipv Panto's neer
dat zegt peterseliemeneer toch?

De constructie van de bovenleiding is volgens mtl aangepast waardoor de panto niet meer omlaag hoeft. De panto neer borden waren vervangen door tractie uit alleen was die wijziging niet gepubliceerd en schijnbaar heeft een machinist aan de bel getrokken dat er andere borden stonden dan dat er volgens hem hoorden te staan
pi_162406099
Er stonden inderdaad dus opeens de borden 'tractie uitschakelen' waar eerst 'stroomafnemers neer' stond.
Ik hoorde van een collega dat de wijziging in de constructie al jaren geleden opgelost was en het eigenlijk dus al jaren niet meer nodig is om de stroomafnemers neer te laten.
De geleiding van stroomafnemers tegen de bovenleiding begon net niet hoog genoeg. De begrenzing van de hoogte van de VIRM 4 zou net iets hoger afgesteld staan dan het andere materieel (ander type stroomafnemer), waardoor deze net bleef haken. Na het verhogen van het portaal van de begeleidings'rails' zou dat dus verleden tijd zijn.
We gaan het wel weer zien :P
Ik ben benieuwd of de nieuwe poging nog dit jaar plaats gaat vinden, maar dat zal wel weer niet :P
pi_162407654
Ow zo bedoelde ik het ook, staat er een beetje lomp :+
Morgen een dagje tussen Amsterdam en de watergraafsmeer pendelen :s)

met 40kmpu, ben ineens beperkt bevoegd ofzo :')
pi_162407729
Met sandwich toevallig? :P
Ik geloof dat ik morgen een sandwichdienstje heb en er ergens nog een uitwisseling van materieel plaats vindt.

Edit: ik zou dan even vragen om een wijziging van bevoegdheidsbewijs :P
Die 60 k/u scheelt niet veel, maar dat is toch apart :P
pi_162407778
Nee dat had ik gisteren, ging alleen niet door waardoor het passagieren heen -> passagieren terug met koffie werd :+

Bevoegdheidsbewijs klopt, bij nedtrain word je aangenomen als BB, ook al komt men tegenwoordig als volledig bevoegd van de opleiding af. Dus puur een verzekeringskwestie dat ik geen 60 meer mag
pi_162407910
Pff, gedoe. Snel overstappen naar NS :P
pi_162407914
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:43 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het voordeel van de trein tegenover het vliegtuig is dat je niet zoveel tijd vantevoren aanwezig moet zijn. Plus als je uitstapt met de trein ben je in het centrum van Londen.
plus je mag vloeistoffen meenemen
pi_162408009
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:28 schreef computergirl het volgende:

[..]

plus je mag vloeistoffen meenemen
Plus je hoeft niet door niet werkende security heen.

Toen ik vorige maand uit Schotland terugvloog was het trouwens heel eenvoudig; 40 minuten voor boarden begint aanwezig. Fantastisch, ff één biertje in de lounge en daarna gelijk naar binnen. JFK is ook zo'n vervelend vliegveld; Vriend van me moest een keer omboeken omdat hij 1h50m van tevoren aanwezig was en hij had er 2h van tevoren moeten zijn. Echt wtf? Nee, geef mij maar trein.
Bier.
pi_162408331
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:43 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het voordeel van de trein tegenover het vliegtuig is dat je niet zoveel tijd vantevoren aanwezig moet zijn. Plus als je uitstapt met de trein ben je in het centrum van Londen. Als je vliegt en je landt op Luton, moet je nog een klote eind reizen om in het centrum te komen.
En Heathrow is het grootste klotenvliegveld op aarde.
Bier.
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 16:46:53 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162408434
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En Heathrow is het grootste klotenvliegveld op aarde.
Niet naar Londen City vliegen :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 16:50:44 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162408555
Is Gattwick minder kut trouwens of zijn er niet zoveel vluchten AMS->Gattwick?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 22 mei 2016 @ 16:52:26 #49
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_162408610
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:50 schreef derLudolf het volgende:
Is Gattwick minder kut trouwens of zijn er niet zoveel vluchten AMS->Gattwick?
Niet het goede PTA-topic, maar Gatwick is een Easyjet bolwerk, dus reken maar op een flink aantal vluchten (volgens Google Flights 10 per dag)
pi_162408961
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

En Heathrow is het grootste klotenvliegveld op aarde.
Was er een paar weken terug nog, maar kan niet zeggen dat ik het klote vond. Stond ongeveer 5 minuten nadat ik het vliegtuig kon verlaten te wachten op de metro naar Londen centrum. Dat viel mij dus alles mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')