Ik nodigde hem uit om iets te gaan drinkenquote:Op maandag 23 mei 2016 00:22 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Nodigde je hem uit of stelde je voor om iets te gaan drinken?
Waarom? Ik dacht dat steeds meer dames hun drankjes zelf willen betalen. Waarom zou je geen opmerkingen mogen maken over haar uiterlijk?quote:Op zondag 22 mei 2016 22:42 schreef Bananenpap het volgende:
- Je betaalt haar drinken
- Maak geen opmerkingen over haar uiterlijk.
Succes Deez
Omdat niet iedereen een krent is en omdat sommige autisten zoals jij en Deez nog niet helemaal begrijpen hoe je met mensen omgaat.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom? Ik dacht dat steeds meer dames hun drankjes zelf willen betalen. Waarom zou je geen opmerkingen mogen maken over haar uiterlijk?
Your smile is your logo.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom? Ik dacht dat steeds meer dames hun drankjes zelf willen betalen. Waarom zou je geen opmerkingen mogen maken over haar uiterlijk?
We zijn tenminste wel eerlijk, begrijp niet wat daar zo slecht aan is. Natuurlijk zijn er grenzen maar ik denk dat je met liegen ook niet verder komt. Dan is er weinig vertrouwen meer over.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:23 schreef Koral het volgende:
[..]
Your smile is your logo.
Your personality is your businesscard.
How you make others feel is your trademark.
Wat denk je zelf wat voor 'trademark' jullie afgeven als jullie met autistische eerlijkheid en vol behoeftigheid opmerkingen gaan maken over het uiterlijk van jullie date?
De vraag is of die grenzen qua sociaal (gewenst) contact wel bij iedereen goed genoeg aanwezig is...quote:
Nee. En het doel van een date is elkaar te leren kennen, niet elkaar te bekritiseren om hoe je uitziet. Dan ga je toch niet op date?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:33 schreef syndroom het volgende:
Speel je dan niet toneel? Wat voor doel heeft die date dan als je niet eerlijk durft te zijn.
Beste Syndroom, probeer dit (ivm je 'trademark') eens te onthouden?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:31 schreef syndroom het volgende:
[..]
We zijn tenminste wel eerlijk, begrijp niet wat daar zo slecht aan is. Natuurlijk zijn er grenzen maar ik denk dat je met liegen ook niet verder komt. Dan is er weinig vertrouwen meer over.
Misschien moet je het inderdaad zien als toneel. Soms is sociale wenselijkheid meer waard dan de waarheid.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:33 schreef syndroom het volgende:
Speel je dan niet toneel? Wat voor doel heeft die date dan als je niet eerlijk durft te zijn.
Voor sommige singles is 15 euro toch 3 dagen eten, dus beter niet te veel dates die zo denken dan..quote:Op maandag 23 mei 2016 10:40 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Wat zou je voor samen een paar drankjes doen kwijt zijn? 15 euro ofzo?
Wat voor een krent (man of vrouw) denkt er dan 50/50 gaan. Dan ben je echt erg hoor.
Voor jou niet met je 12kquote:Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor sommige singles is 15 euro toch 3 dagen eten, dus beter niet te veel dates die zo denken dan..
De eerste date is aftasten, en dan hoef je niet iemand gelijk (mogelijk) te beledigen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:33 schreef syndroom het volgende:
Wat denk je dat een relatie kost? Naar elkaar toe reizen, dagjes weg, dingen doen, etentjes. Begin er maar niet aan.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Voor sommige singles is 15 euro toch 3 dagen eten, dus beter niet te veel dates die zo denken dan..
15 euro is echt niks, sorry. Misschien moet je maar niet aan het daten beginnen.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Echt hè. En als we ook nog in het tastbare en ontastbare gaan denken, geef je dus eigenlijk ¤7,50 uit aan iemand anders.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:50 schreef viceversa het volgende:
[..]
15 euro is echt niks, sorry. Misschien moet je maar niet aan het daten beginnen.
Omdat jullie het verschil niet weten tussen een opmerking en een compliment. 'Waarom zitten er scheuren in je broek?' of 'Is het niet te koud voor zo'n rokje' zijn gewoon geen gepaste opmerkingen. Zeker als Deezer al aangeeft niet echt gecharmeerd te zijn van het uiterlijk van zijn date kan hij beter maar gewoon z'n mond houden.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:11 schreef syndroom het volgende:
[..]
Als je op jezelf zou wonen, maar dat doe je niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:45 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja ik heb moeite met delen.. dus mocht ik ooit die ene persoon tegenkomen zal t wel meevallen, maar voor nu is iedere date afwegen of er een vervolg komt dus of het de moeite is.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:53 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Echt hè. En als we ook nog in het tastbare en ontastbare gaan denken, geef je dus eigenlijk ¤7,50 uit aan iemand anders.
Oh nou boe fucking hey!
Echt he. Wij zijn dit jaar al naar Londen geweest, paar keer bioscoopje gepakt en een paar keer uit eten geweest. Is alles bij elkaar een hoop geld ook al betaal je om de beurt iets.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:49 schreef alors het volgende:
[..]
Wat denk je dat een relatie kost? Naar elkaar toe reizen, dagjes weg, dingen doen, etentjes. Begin er maar niet aan.
Op die klote vraag kun je toch geen goed antwoord geven. Ben je eerlijk dan ben je een botte hork, zeg je dat het niet zo is dan gelooft ze je niet.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:34 schreef viceversa het volgende:
Maakt deze jurk me dik schat?
Syndroom: Ja, ik zie al je rollen zitten.
Dan moet je gewoon alles splitsen, weet ze vanaf dag 1 wat ze wel / niet aan je heeft. En heb jij al het gedoe niet. Mocht je twijfelen of zij dat wel wil, geef je dat aan vooraf aan de datequote:Op maandag 23 mei 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja ik heb moeite met delen.. dus mocht ik ooit die ene persoon tegenkomen zal t wel meevallen, maar voor nu is iedere date afwegen of er een vervolg komt dus of het de moeite is.
Dat is beter dan wanneer je iets negatiefs zegt. Aangezien dat jaren en jaren blijft zitten in haar hoofd. Terwijl twijfel ook nog de goede kant kan zijn.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:
eg je dat het niet zo is dan gelooft ze je niet.
Je hebt jurkjes die je beter staan.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Op die klote vraag kun je toch geen goed antwoord geven. Ben je eerlijk dan ben je een botte hork, zeg je dat het niet zo is dan gelooft ze je niet.
Ik bevestig ik, overdrijf het vervolgens en zeg het met een grote glimlach zodat ze weet dat ik haar aan het plagen ben. Dat werkt meestal wel effectief tegen dit soort rotvragen. Maar kan me voorstellen dat het voor iemand met autisme lastig is om het op die wijze aan te pakken...quote:Op maandag 23 mei 2016 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is beter dan wanneer je iets negatiefs zegt. Aangezien dat jaren en jaren blijft zitten in haar hoofd. Terwijl twijfel ook nog de goede kant kan zijn.
'Dus je vindt dat deze me dik maakt ?!?quote:Op maandag 23 mei 2016 10:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je hebt jurkjes die je beter staan.
Investeer gewoon geld in een gezellige avond met een ander persoon, vervolg of niet. Jezus.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja ik heb moeite met delen.. dus mocht ik ooit die ene persoon tegenkomen zal t wel meevallen, maar voor nu is iedere date afwegen of er een vervolg komt dus of het de moeite is.
Als je krenterig gaat doen ben je in ieder geval verzekerd dat er geen vervolg komt, dat verzeker ik je. Vallen over een paar euro is zo'n enorme afknapper.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee lief, je bent niet dik en je hebt jurkjes die jouw figuur gewoon veel beter benadrukken dan deze.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
'Dus je vindt dat deze me dik maakt ?!?''
Iemand die niet kan delen moet zich afvragen of die überhaupt wel een relatie wilt, want juist daarin deel je van alles...quote:Op maandag 23 mei 2016 11:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als je krenterig gaat doen ben je in ieder geval verzekerd dat er geen vervolg komt, dat verzeker ik je. Vallen over een paar euro is zo'n enorme afknapper.
Dat pik ik al niet eens van gewone vrienden. Dat is echt snel afgelopen als iemand gaat lopen miespelen bij de rekening en op de cent nauwkeurig gaat neerleggen wat hij/zij heeft gegeten en gedronken, die neem ik dan niet meer meequote:Op maandag 23 mei 2016 11:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als je krenterig gaat doen ben je in ieder geval verzekerd dat er geen vervolg komt, dat verzeker ik je. Vallen over een paar euro is zo'n enorme afknapper.
Ben toch benieuwd als je ook zo denkt als je drie eerste dates per week hebt. Sommige mensen daten wel heel vaak dus kost dan elke keer veel geld voor blijkbaar niet het gewenste resultaat.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik heb het altijd een beetje andersom. Wil me geen profiteur voelenquote:Op maandag 23 mei 2016 11:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Iemand die niet kan delen moet zich afvragen of die überhaupt wel een relatie wilt, want juist daarin deel je van alles...
quote:Op maandag 23 mei 2016 10:49 schreef alors het volgende:
[..]
Wat denk je dat een relatie kost? Naar elkaar toe reizen, dagjes weg, dingen doen, etentjes. Begin er maar niet aan.
Dat maakt het ook zo moeilijk, gaan daten met weinig geld of afwachten totdat je een betere baan hebt waardoor je comfortabel geld uit kan geven zonder op elke cent te hoeven letten.quote:Op maandag 23 mei 2016 10:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Echt he. Wij zijn dit jaar al naar Londen geweest, paar keer bioscoopje gepakt en een paar keer uit eten geweest. Is alles bij elkaar een hoop geld ook al betaal je om de beurt iets.
Of je doet gewoon geen dingen die je niet kan betalen. Daarmee bedoel ik in dit geval dus 3X per week op eerste date gaan.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd als je ook zo denkt als je drie eerste dates per week hebt. Sommige mensen daten wel heel vaak dus kost dan elke keer veel geld voor blijkbaar niet het gewenste resultaat.
Je betaalt niet voor het resultaat, maar voor een avondje gezelschap.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd als je ook zo denkt als je drie eerste dates per week hebt. Sommige mensen daten wel heel vaak dus kost dan elke keer veel geld voor blijkbaar niet het gewenste resultaat.
Dan ga je toch gewoon goedkope dates doen? Gewoon iets buiten doen ofzo?quote:Op maandag 23 mei 2016 11:09 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt het ook zo moeilijk, gaan daten met weinig geld of afwachten totdat je een betere baan hebt waardoor je comfortabel geld uit kan geven zonder op elke cent te hoeven letten.
Daten, een relatie opbouwen kost gewoon best veel geld. Maar wat moet je anders? Met thuiszitten en klagen kom je ook niet verder.
Toch is dat laatste wat je al tijden aan het doen bent..quote:Op maandag 23 mei 2016 11:09 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt het ook zo moeilijk, gaan daten met weinig geld of afwachten totdat je een betere baan hebt waardoor je comfortabel geld uit kan geven zonder op elke cent te hoeven letten.
Daten, een relatie opbouwen kost gewoon best veel geld. Maar wat moet je anders? Met thuiszitten en klagen kom je ook niet verder.
Toch ben je geld kwijt aan allerlei kleine dingetjes, in totaal ben je op een date best veel geld kwijt. In mijn specifieke geval zeker omdat ik nog met de bus het dorp uit moet.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan ga je toch gewoon goedkope dates doen? Gewoon iets buiten doen ofzo?
"Als" idd, dan kies je gewoon wat goedkopere dates uit.quote:
Ik heb ook een aantal vrienden die wat krenteriger zijn vanwege een dure studie en het ontbreken van een bijbaantje. Prima, maar daar geef ik dan ook geen rondje aan.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat pik ik al niet eens van gewone vrienden. Dat is echt snel afgelopen als iemand gaat lopen miespelen bij de rekening en op de cent nauwkeurig gaat neerleggen wat hij/zij heeft gegeten en gedronken, die neem ik dan niet meer mee. Als iedereen gewoon normaal gegeten en gedronken heeft (en dus geen 6 whisky tegenover 2 bier ofzo) dan gaat het totaalbedrag gewoon door de hoeveelheid aanwezigen.
Je kan ook gewoon daten zonder een resultaat te verwachten.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar dat is het verschil tussen jou en ik. Ik heb een bijbaan zodat ik mij die 15 euro kan permitteren. Maar goed, wat jij stelt is weer heel krom en hypothetisch, want jij hebt geen drie dates per week en moet eigenlijk al blij zijn dat je na een lange tijd weer kunt daten of überhaupt menselijk contact hebt. Wat zit je nou bij voorhand al te zeiken over die paar centen man....quote:Op maandag 23 mei 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Jij postte laatst dat het amper een halfuur fietsen voor je is naar de stad, dus ik heb niet echt meer begrip voor je argument dat de bus zo duur is. Kan me niet voorstellen dat een date per se tientjes hoeft te kosten, als je een beetje creatief bent.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:16 schreef syndroom het volgende:
[..]
Toch ben je geld kwijt aan allerlei kleine dingetjes, in totaal ben je op een date best veel geld kwijt. In mijn specifieke geval zeker omdat ik nog met de bus het dorp uit moet.
Bovenal denk ik dat dames zich daar ook niet echt prettig bij voelen om te daten met een man die krap bij kas zit en ook nog loopt te zeiken over een paar tientjes. Toch kan ik het wel begrijpen, voor mensen met weinig geld kun je daar wel inderdaad een paar dagen van eten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |