Bacteriën zijn echt verliefd op stilstaand water, en hoe vaak moet je dat eind spoelen. Wekelijks.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:42 schreef nightsleeper het volgende:
Het is zoals gezegd een koperen buis, daar groeien bacteriën toch helemaal niet zo goed op?
Ik drink niet uit mijn wasmachine of uit mijn buitenkraan.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 09:34 schreef XanderH het volgende:
Ik zou zeggen wekelijks spoelen. Dat doen ze in het bedrijfsleven volgens mij ook met ongebruikte kraantjes in berghokken enzo.
Misschien dat je het voor thuisgebruik nog wat kunt rekken. Iedere 72 uur lijkt me een beetje panisch. Genoeg mensen die hun wasmachine niet iedere 72 uur gebruiken, of hun buitenkraan, zijn die ook gevaarlijk bezig dan??
Ik weet niet waar de leiding nu precies zit maar het mooiste zou natuurlijk zijn als je er iets op aansluit waardoor je het vanzelf zo af en toe gaat gebruiken.
Betreffende legionella is drinken geen besmettingsfactor, maar verneveling weer wel. (Iets wat vaak met water uit de waterkraan gebeurt)quote:Op zaterdag 21 mei 2016 09:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik drink niet uit mijn wasmachine of uit mijn buitenkraan.
Ervan uitgaande dat TS zijn c.v. ketel niet buitenshuis heeft/had zal de leiding binnenshuis zittenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:58 schreef blomke het volgende:
Het hangt ook van de omgevingstemperatuur af. Legionella heeft een bepaald temperatuurregime waarbinnen het zich razendsnel voorplant. Ik dacht bij dat 't koude weerscondities een stuk trager gaat.
TS: zit het stuk binnens- of buitenshuis? Hoe lang kwa lengte schat je het?
Ik denk ook niet dat de TS drinkt uit een afgedopte dode leiding. Dus dan hoeft er volgens jou helemaal niets mee te gebeuren?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 09:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik drink niet uit mijn wasmachine of uit mijn buitenkraan.
Klopt, en in de jaren dat ik in ziekenhuizen werkte, werden alle kranen regelmatig opengezet en met tig emmers doorstroomt (volgens lijst afgevinkt en geteld).quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:31 schreef XanderH het volgende:
Een ongebruikte buitenkraan is daarin niet anders dan een afgedopte leiding toch?
En Legionella besmetting heb je wel zin in?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 22:42 schreef nightsleeper het volgende:
De muur openbreken is iets waar ik natuurlijk absoluut geen zin in heb.
Niet een risico wat ik zou willen lopenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En Legionella besmetting heb je wel zin in?
Ik zou inderdaad die muur maar even open breken. Wel of geen zin, dat boeit effe nietquote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:11 schreef derLudolf het volgende:
En Legionella besmetting heb je wel zin in?
Laatste fabriek waar ik werkte waren er geen aftakkingen maar alleen ringleidingen voor buitenkranen, oogdouches en noem maar op, (toilet e.d. uitgezonderd natuurlijk, maar dat word vele malen per dag gebruikt dus boeit niet). Kranen en afsluiters waren dusdanig gekozen dat deze kort genoeg waren om geen risico's te geven. Ideale oplossing, die preventieve ronden gaan in de loop der jaren veel meer kosten dan de extra leidingen bij aanleg (nog los van het risico dat iemand zich er te gemakkelijk vanaf maakt)quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt, en in de jaren dat ik in ziekenhuizen werkte, werden alle kranen regelmatig opengezet en met tig emmers doorstroomt (volgens lijst afgevinkt en geteld).
Mooi opgelost zo.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:28 schreef nightsleeper het volgende:
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden. Ik zet op de plek onder de afgedopte leiding een vaatwasser neer en sluit deze op de - nu ongebruikte - aftakking aan.
Nu nog een geschikt model vinden. De opening is 56 centimeter breed en 58 centimeter diep. De meeste vaatwassers zijn 60 breed (wat dus niet past) en daaronder kom je meteen bij 45 centimeter uit tenzij je voor hele kleine gaat (6 couverts).
Moet je niet willen.quote:Op zondag 22 mei 2016 08:23 schreef Oksel het volgende:
Ik denk dat er hier beetje panisch wordt gedaan. Daarnaast kun je met stukje domotica en een slang naar een afvoer het aftapproces ook automatiseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |