http://www.telegraaf.nl/b(...)egen_verwacht__.htmlquote:Extreem veel regen verwacht
ZEIST - Stevige regenbuien trekken vanaf zondagavond over het land en plaatselijk kan 60 millimeter regen vallen, evenveel neerslag als normaal in de hele maand mei valt. Verkeer in de ochtendspits kan hier maandag veel last van hebben. Daarvoor waarschuwt Weeronline.
,,Het verkeer zal niet alleen last hebben tijdens de regen, maar ook door water op de weg kan hinder ondervonden worden'', aldus de organisatie zondag. ,,Vooral op wegen met spoorvorming is kans op aquaplaning en ook kan opspattend water zorgen voor slecht zicht.''
Ook de maandagavondspits verloopt mogelijk nog flink regenachtig omdat het lagedrukgebied dat de stevige plensbuien veroorzaakt, pas in de avond oostwaarts trekt.
Tot nu toe was mei juist een erg droge maand met zelfs een aantal branden in natuurgebieden door droogte.
Volgens weerplaza valt er mogen hooguit 9 mm in Den Haag, storm in een glas water?quote:Op zondag 22 mei 2016 17:37 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)egen_verwacht__.html
Genottelijk.
ik zie nu pas jouw post, maar dan heb ik het me vanmorgen dus blijkbaar niet ingebeeld dat ik wat gerommel hoorde in de verte. Heb er door heen gesnoezeld .. heerlijk hoorquote:Op zondag 22 mei 2016 06:45 schreef cherrycoke het volgende:
En het is weer stil maar ik ben nu wel klaarwakker
Die stijve uit m'n UI staat er ook mooi op.quote:
WeatherPro had het over 16mm in Eindhoven vandaag en morgen 4mm. Vandaag is er nog geen 2mm gevallen. Het moet gek lopen wil het 60mm worden.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:43 schreef Zelus het volgende:
[..]
Volgens weerplaza valt er mogen hooguit 9 mm in Den Haag, storm in een glas water?
Of moeten zij nog de laatste berekeningen doorvoeren?
quote:Op maandag 23 mei 2016 03:03 schreef aloa het volgende:
KNMI komt met code geel voor neerslag...
[ afbeelding ]
Goed voor de plantjes.quote:Op maandag 23 mei 2016 03:03 schreef aloa het volgende:
KNMI komt met code geel voor neerslag...
[ afbeelding ]
zeker, het is vrij droog geweest de laatste tijd, dit is echt een bak regen die lekker in de grond kan trekken. Positief denkenquote:
Hier is het pas sinds kort hard aan het plenzenquote:Op maandag 23 mei 2016 12:42 schreef Nattekat het volgende:
Hier is het inmiddels weer gewoon praktisch droog hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |