Wat maakt dat in de praktijk voor verschil dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als hij zelf geen aandeelhouder is van de B.V.
Je moet het niet groter maken dan het is. Dit is gewoon een typische KoM actie. Dit geeft andere platforms de mogelijkheid om zich positief te onderscheiden.quote:KOM slaat de plank volledig mis.
Dit soort praktijken worden echt de doodsteek voor crowdfunding.
Zijn aandelen in de BV zijn dan gewoon onderdeel van het faillissement.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:32 schreef Mijnenveger het volgende:
[..]
Wat maakt dat in de praktijk voor verschil dan?
Volgens mij wordt de B.V. bij een persoonlijk faillissement eigendom van de schuldeisersquote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:32 schreef Mijnenveger het volgende:
[..]
Wat maakt dat in de praktijk voor verschil dan?
De curator kan proberen de aandelen te verkopen om daarmee de vordering van schuldeisers te voldoen. Als hij enig aandeelhouder is, kan de BV worden geliquideerd.quote:Volgens mij wordt de B.V. bij een persoonlijk faillissement eigendom van de schuldeisers
Klopt helemaal.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:36 schreef Benger het volgende:
[..]
De curator kan proberen de aandelen te verkopen om daarmee de vordering van schuldeisers te voldoen. Als hij enig aandeelhouder is, kan de BV worden geliquideerd.
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 08:42 schreef Murene het volgende:
We hebben een voorstel gehad van KOM voor afhandeling van project #1065.
Na alles wat ik geleerd hebben bij quickboats GvE. Ga ik hiermee denk ik wel akkoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jij wil hiermee akkoord gaan?
Wow echt wow, bijzonder schandalig dat KOM dit voorstel doet. En belachelijk dat ze het nog redelijk noemen ook. Ik zou op elke sociale media mogelijk oproepen om hier niet mee akkoord te gaan. Als hij nu binnen een maand 10k kan regelen, kan hij er in 19 maanden ook wel 14 bij elkaar schrapen.
Overigens had Quickboats een 10 keer zo grote lening. Dus dat is niet helemaal te vergelijken.
edit: en daarnaast zou het (om in KOM termen te praten) redelijk zijn als kom ook 19/36ste van hun inkomsten op zou geven.
[ Bericht 2% gewijzigd door CaLeX op 24-05-2016 12:06:42 ]Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Medcaptain is een groot Chinees bedrijf. Medcaptain Europe lijkt hierop gelieerd. Aandeelhouder is toch terug te vinden in Kvk? Lijkt me sterk dat de heer Reimer de aandeelhouder is geworden.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Als hij zelf geen aandeelhouder is van de B.V.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
Bizar dit inderdaad, dit is een bedrag wat ook prima via HA terug te krijgen is, zeker als hij nu al rond de 10K heeft, dan is de rest ook zo weer terug te verdienen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:58 schreef CaLeX het volgende:
[..]jij wil hiermee akkoord gaan?
Wow echt wow, bijzonder schandalig dat KOM dit voorstel doet. En belachelijk dat ze het nog redelijk noemen ook. Ik zou op elke sociale media mogelijk oproepen om hier niet mee akkoord te gaan. Als hij nu binnen een maand 10k kan regelen, kan hij er in 19 maanden ook wel 14 bij elkaar schrapen.
Overigens had Quickboats een 10 keer zo grote lening. Dus dat is niet helemaal te vergelijken.
edit: en daarnaast zou het (om in KOM termen te praten) redelijk zijn als kom ook 19/36ste van hun inkomsten op zou geven.
Ik ben wel een beetje verbaasd over KOM. Je zou bij GVE een wat hoger percentage verwachten omdat ze langer bezig zijn en problemen over het algemeen niet in het begin aan het licht komen. Als je dan ziet dat KOM twee jaar bezig is, al een probleem percentage van 8.2% heeft en dus ook nog geen of bijna geen leningen volledig zijn terug betaald ben ik wel benieuwd hoe dit bij KOM verder gaat verlopen..quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:58 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Mieke hoe is de stand?
Op Fok bekende projecten in problemen:
GVE 51 van 950 = 5.4% bezig van 2011
KOM 12 van 146 = 8.2% bezig vanaf 2e kwartaal 2014
Collin 5 van 179= 2.8% bezig vanaf 2e kwartaal 2014
HCN 2 van 40 ? = 5% Bezig vanaf 1e kwartaal 2014
AGD 1 van weinig
FNC 2? van ???
Definitie problemen: Voldoet niet (meer) aan de normale verplichtingen, kan eventueel wel een regeling getroffen zijn.
Hoe korter een platform bezig is hoe meer projecten in het begin van het aflossingstraject.
Hoe langer een platform bezig is hoe meer projecten afgelost zijn of in de eind fase verkeren.
Bij alle platformen zullen de percentages nog wel toenemen echter hoe langer een platform bestaat des te eerder zal de groei van het percentage afvlakken en stabiliseren.
Naar beste lezen samengesteld, cijfers kunnen afwijken van de werkelijkheid.![]()
![]()
![]()
Ik had dit zeker ook niet verwacht. Ik heb geen enkele default bij KoM en er 12(!) bij GvE. Op basis van welke lijst zijn deze percentages eigenlijk berekend?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:08 schreef MT10 het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje verbaasd over KOM. Je zou bij GVE een wat hoger percentage verwachten omdat ze langer bezig zijn en problemen over het algemeen niet in het begin aan het licht komen. Als je dan ziet dat KOM twee jaar bezig is, al een probleem percentage van 8.2% heeft en dus ook nog geen of bijna geen leningen volledig zijn terug betaald ben ik wel benieuwd hoe dit bij KOM verder gaat verlopen..
Op basis wat hier gemeld wordt. KOM is de laatse tijd hard gegaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:14 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik had dit zeker ook niet verwacht. Ik heb geen enkele default bij KoM en er 12(!) bij GvE. Op basis van welke lijst zijn deze percentages eigenlijk berekend?
Ze schrijven zelf bijna 1000 projecten succesvol gefinancierd ik heb er voor de berekening 50 afgehaald.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:17 schreef ZeKraut het volgende:
je hebt leugens en statistieken, again: GvE-totaalcijfers gepubliceerde en niet per se gefinancierde projecten; GvE (heeft) defaultprojecten doorbetaald, plus vele hergefinancierde projecten ...
Dat zou kunnen. men spreekt nu over gerealiseerde projecten. Gerealiseerde projecten zijn voor mij projecten die volgeschreven zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:29 schreef ZeKraut het volgende:
gve sprak eerder over totaal gepubliceerde projecten, niet over gefinancierde ... We weten niet hoeveel defaults volledig zijn doorbetaald, dan wel nu nog lopen
Ze zullen er zijn, maar die heb je bij alle platformen in min of meerdere mate. Denk zelf dat dit percentage niet zo hoog is.quote:Hergefinancierd: het aantal unieke projecten is veel lager, er zijn veel aanvragers die al 2 maal of zelfs vaker crowdgeld hebben binnengehaald... Ik wijs daarmee dus op de vertragingsfactor van defaults
stiekem ga ik er vanuit dat de 10k van mama geleend kan worden oid.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:05 schreef MT10 het volgende:
[..]
Bizar dit inderdaad, dit is een bedrag wat ook prima via HA terug te krijgen is, zeker als hij nu al rond de 10K heeft, dan is de rest ook zo weer terug te verdienen.
Ik scoor zelf bij GVE 4,8% in default. Twee 3en een 4 en een rating 5. Bij andere platformen heb ik gelukkig nog geen defaults.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:29 schreef ZeKraut het volgende:
Mijn gve-portefeuille scoort veel en veel slechter dan zij aangeven, anderen hier signaleren dat ook. En nee ik ben niet alleen voor horeca en starters gegaan![]()
Hier 0 uit 52 sinds juli 2014, 661 van de 2594 (25%). Hier ook het probleem dat de oudste op 22 van 60 zit, dus dat schip is nog lang niet binnenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:29 schreef ZeKraut het volgende:
Mijn gve-portefeuille scoort veel en veel slechter dan zij aangeven, anderen hier signaleren dat ook. En nee ik ben niet alleen voor horeca en starters gegaan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoor wel of deze weer goed betalen en bij zijn zodat ik het percentage aan kan passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |