Dat is ook precies bekend.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
De automaat zal toch precies weten welke biljetten uitgegeven zijn, en dan kunnen ze toch vrij makkelijk achterhalen wie ¤ 20 (of een veelvoud daarvan) gepind heeft en ¤ 50 (of een veelvoud daarvan) ontvangen heeft?
Maar daar gaat het TS niet om. Ik vind het een verdomd interessante case en hij ook.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat ze dan ook nog verontwaardigd gaan zitten zijn als ze er niet mee wegkomen.
Sinds wanneer moet er noodzakelijkerwijs een misdrijf vooraf gaan om iets tot verduistering te maken, wat is dat voor onzin.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Welk misdrijf is er aan voor gegaan dan?
En allemaal uitvluchten zoeken om het goed te praten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar wel dat ze dan ook nog verontwaardigd gaan zitten zijn als ze er niet mee wegkomen.
Precies ditquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:57 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar daar gaat het TS niet om. Ik vind het een verdomd interessante case en hij ook.
Ok, TS staat daar op de camera en pint. En dan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, maar TS kan niet ontkennen dat hij het zelf was, doet hij ook niet, maar het is mooi aanvullend bewijs.
De supermarkt kan zoveel zeggen, wat als jouwn supermarkt zegt dat je niet geld gepint heb maar geld ontvangen heb van de casesier ten onrechte?quote:[..]
Nou dat zegt de supermarkt, maar TS mag zich vrij voelen om tegenaangifte te doen van valse beschuldiging,
Oe, ik werk bijna iedere dag met deze apparaten. Ik ken ze binnenste buiten en ik weet ongeveer hoeveel geld er gevuld wordt en hoeveel kwitanties er worden uitgegeven en wanneer de vullingen en legingen zijn . Men weet precies van welke stapel er geld afgehaald is maar men weet in dit geval niet precies welk biljet dat was. Indien de machine weet dat hij 20 euro moet geven maar er is 50 gevuld zal de machine dit gewoon registreren als 20. Sommige machines weten dit en kunnen biljetten herkennen maar niet zulke machines. Dit zijn popup machines.quote:[..]
Nogmaals er word gelogd hoeveel er uit elke cassette word verstrekt bij elke transactie, men weet dus precies wie er hoeveel van elke stapel heeft gekregen. Ga nu niet het tegendeel beweren, want daarmee geef je aan in elk geval niets van die machines te weten. Dit is geen discussiepunt maar een feit.
Staat los van zijn zaak. Als één iemand in de sloot springt wilt niet zeggen dat andere mensen ook in de sloot springen.quote:[..]
Dat het verhaal van de supermarkt door andere mensen word ondersteund, maakt TS zijn positie nog zwakker.
Excuus, ik las het een en ander scheef.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet er noodzakelijkerwijs een misdrijf vooraf gaan om iets tot verduistering te maken, wat is dat voor onzin.
Staat los van zijn zaak.... echtquote:[..]
Staat los van zijn zaak. Als één iemand in de sloot springt wilt niet zeggen dat andere mensen ook in de sloot springen.
Dan gaat de politie er misschien werk van maken, willen ze TS ondervragen en gokken ze erop dat hij impliciet bekent.quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:58 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ok, TS staat daar op de camera en pint. En dan?
[..]
De supermarkt kan zoveel zeggen, wat als jouwn supermarkt zegt dat je niet geld gepint heb maar geld ontvangen heb van de casesier ten onrechte?
Maar die aangifte wordt dan wellicht ook gedaan tegen mensen die zich nergens van bewust zijn geweest tot dat moment. Hoe wordt dat onderscheid dan gemaakt?quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
TS is op de hoogte dus is het verduistering.
Ik beweer nergens iets anders, dus wat wil je hiermee?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:00 schreef hottentot het volgende:
Oe, ik werk bijna iedere dag met deze apparaten. Ik ken ze binnenste buiten en ik weet ongeveer hoeveel geld er gevuld wordt en hoeveel kwitanties er worden uitgegeven en wanneer de vullingen en legingen zijn . Men weet precies van welke stapel er geld afgehaald is maar men weet in dit geval niet precies welk biljet dat was. Indien de machine weet dat hij 20 euro moet geven maar er is 50 gevuld zal de machine dit gewoon registreren als 20. Sommige machines weten dit en kunnen biljetten herkennen maar niet zulke machines. Dit zijn popup machines.
Dat is dus onjuist. Men weet dat niet precies.quote:[..]
Nogmaals er word gelogd hoeveel er uit elke cassette word verstrekt bij elke transactie, men weet dus precies wie er hoeveel van elke stapel heeft gekregen. Ga nu niet het tegendeel beweren, want daarmee geef je aan in elk geval niets van die machines te weten. Dit is geen discussiepunt maar een feit.
En dat even zonder moraalridderij: is het geoorloofd dat de Jumbo mensen beschuldigt (of daar mee dreigt) van "verduistering" terwijl de Jumbo zelf iets fout heeft gedaan en de argeloze pinner niet? Althans niet met opzet? In het bedrijfsleven kost het maken van fouten geld. Ze zouden dit i.i.g. iets ludieker moeten aanpakken. Gaat w.s. om peanuts.quote:
De Jumbo kan niets anders; het is gewoon bangmakerij.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat even zonder moraalridderij: is het geoorloofd dat de Jumbo mensen beschuldigt (of daar mee dreigt) van "verduistering" terwijl de Jumbo zelf iets fout heeft gedaan en de argeloze pinner niet? Althans niet met opzet?
Ja. Net zoals jij op facebook de dief van je fiets mag verzoeken om de fiets terug te brengen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dat even zonder moraalridderij: is het geoorloofd dat de Jumbo mensen beschuldigt (of daar mee dreigt) van "verduistering" terwijl de Jumbo zelf iets fout heeft gedaan en de argeloze pinner niet? Althans niet met opzet?
Moet je wel eerst zeker weten dat hij de dief isquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ja. Net zoals jij op facebook de dief van je fiets mag verzoeken om de fiets terug te brengen.
Ik zie daar geen probleem in, Jumbo kan altijd besluiten om te verzoeken om aangiften weer in te trekken, maar als zij geen aangifte doen hoe gaan ze dan medewerking krijgen bij het collecteren van hun geld.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:03 schreef xzaz het volgende:
[..]
Moet je wel eerst zeker weten dat hij de dief is
Je pint ¤ 40 en krijgt ¤ 100 en je bent je nergens van bewust?quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:01 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar die aangifte wordt dan wellicht ook gedaan tegen mensen die zich nergens van bewust zijn geweest tot dat moment. Hoe wordt dat onderscheid dan gemaakt?
Maar publicitair is het een reuze onhandige move van een groot bedrijf voor vermoedelijk niet eens een hoge schade.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:02 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Ja. Net zoals jij op facebook de dief van je fiets mag verzoeken om de fiets terug te brengen.
Leer lezen kerel, we beweren hieromtrent beiden exact hetzelfde.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:01 schreef xzaz het volgende:
Dat is dus onjuist. Men weet dat niet precies.
Truequote:Op donderdag 19 mei 2016 22:04 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Nee hoor.
"Ik wil dat de dief mijn fiets terug brengt" is iets anders dan "Karel Jansen die op de Straatwegselaan 1 woont is een dief en moet mijn fiets teruggeven".
Hij is goed.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:04 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Nee hoor.
"Ik wil dat de dief mijn fiets terug brengt" is iets anders dan "Karel Jansen die op de Straatwegselaan 1 woont is een dief en moet mijn fiets teruggeven".
Ik zeg ook niet dat het heel professioneel is, alleen dat het wel zou mogen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar publicitair is het een reuze onhandige move van een groot bedrijf voor vermoedelijk niet eens een hoge schade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |