gewoon.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:50 schreef SuperHartje het volgende:
Ja.
Maar hoe doe je dat zo origineel en uniek mogelijk?
Ideeën?
Nah. Das ook niet meer echt origineel. Tenzij je kan breakdancen of zoiets.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
kan je niet eerst ff een dansvoorstelling doen ofzo, voordat je je zelf presenteerd?
Valt tegen hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:56 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tis wel origineel toch? ik zou het zeker gedaan hebben als ik een vrouw was.
ik weet niet eens wat dat is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:59 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Valt tegen hoor.
Weleens groupies gezien?
kan je breakdancen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:59 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Nah. Das ook niet meer echt origineel. Tenzij je kan breakdancen of zoiets.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:02 schreef matthias24 het volgende:
[..]
jammer.....geef me ff een momentje dan ga ik hier eens goed over na denken.
quote:Vijf creatieve manieren om een baan te scoren
Je bent al enige tijd op zoek naar betaald werk. Na de zoveelste afwijzingsbrief waarin staat dat jij ‘niet in het profiel past’, zakt de moed je in je schoenen. Je wilt graag een baan, maar je wordt moedeloos van solliciteren en je creativiteit raakt op. Herken je jezelf hierin? Lees dan vooral verder en laat je inspireren door anderen die op een originele, creatieve of ludieke manier aan een baan zijn gekomen.
EEN OPVALLEND CURRICULUM VITAE
Allereerst kun je een opmerkelijk en origineel curriculum vitae maken. Zowel op Careerwise als op Lifebrander hebben we veel creatieve cv’s verzameld. Niet alle varianten zullen bij jou of het bedrijf waar je solliciteert passen. De ene branche leent zich makkelijker voor creatieve cv’s dan de andere branche. Toch is het de moeite waard om het gewoon eens te proberen. Laat je inspireren door de vele voorbeelden die er online te vinden zijn. Wat heb je te verliezen?
IK WIL WERKEN BIJ …
Je kunt natuurlijk ook nog een stapje verder gaan. Bijvoorbeeld door een spandoek te maken met de tekst ‘ik wil werken bij …’ en jezelf te presenteren bij het bedrijf van je keuze. Wouter Sybesma heeft aan deze actie een baan overgehouden bij AFAS. Hij was wel eerst op gesprek bij AFAS geweest. In dit sollicitatiegesprek werd hem verweten onvoldoende enthousiast te zijn voor de functie waarop hij gesolliciteerd had. Met deze actie liet hij het tegendeel zien.
Ja had ik allemaal gegoogled.quote:
werk je bij de radio?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:08 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ja had ik allemaal gegoogled.
Maar het is niet voor een standaard baan zeg maar.
Voor radio.
Dat is wel een toffe voorzet voor ideetjes. Hier kan ik misschien wel wat mee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:08 schreef BrandX het volgende:
heb je een hobby waar je wat mee kan?
Ik zou bijv. de ander twee bokshandschoenen kunnen geven, zeggen: 'stoot maar tegen (mijn uitgestoken) handen aan' om vervolgens het verband te maken met mijn karakter, dat ik een doorzetter en knokker ben en niet makkelijk van slag raak (ofzo)
Dit heeft mij net op een tof idee gebracht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef matthias24 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook nog een stapje verder gaan. Bijvoorbeeld door een spandoek te maken met de tekst ‘ik wil werken bij …’ en jezelf te presenteren bij het bedrijf van je keuze. Wouter Sybesma heeft aan deze actie een baan overgehouden bij AFAS. Hij was wel eerst op gesprek bij AFAS geweest. In dit sollicitatiegesprek werd hem verweten onvoldoende enthousiast te zijn voor de functie waarop hij gesolliciteerd had. Met deze actie liet hij het tegendeel zien.
Of je draait de rollen om en je trekt de regie direct naar jezelf toe.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:48 schreef MsMessy het volgende:
De welbekende elevator pitch.
"Goedemiddag luisteraars van [radiostation]. Even kort door de bocht.. ik ben [naam] Je kent me wellicht van [eerdere werk] Wat je van mij kan verwachten is [lol, quizen, nieuwsfeitjes, roddels enz.]... en op gebied van muziek gaat mijn voorkeur uit naar [muzieksmaak] maar laten we beginnen met (kondig plaat aan)"
Zoiets bijvoorbeeld? Wees vooral enthousiast maar niet te jolig en zorg dat je duidelijk te verstaan bent zonder twijfelingen en struikelen over woorden. Je zal het vooral moeten hebben van je flow en je stemgeluid gok ik zo. Koptelefoon en microfoon erbij en vooral nog even lekker mee gaan op de plaat die je draait. Succes![]()
Leuk idee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:48 schreef MsMessy het volgende:
De welbekende elevator pitch.
"Goedemiddag luisteraars van [radiostation]. Even kort door de bocht.. ik ben [naam] Je kent me wellicht van [eerdere werk] Wat je van mij kan verwachten is [lol, quizen, nieuwsfeitjes, roddels enz.]... en op gebied van muziek gaat mijn voorkeur uit naar [muzieksmaak] maar laten we beginnen met (kondig plaat aan)"
Zoiets bijvoorbeeld? Wees vooral enthousiast maar niet te jolig en zorg dat je duidelijk te verstaan bent zonder twijfelingen en struikelen over woorden. Je zal het vooral moeten hebben van je flow en je stemgeluid gok ik zo. Koptelefoon en microfoon erbij en vooral nog even lekker mee gaan op de plaat die je draait. Succes![]()
Matige eerste indruk.quote:
Het hangt niet af van originaliteit, maar hoe goed je jezelf kan verkopen zonder er een toneelstukje van te maken. Die kwaliteiten laten zien die ertoe doen in een functie. Het mag best opvallen, maar het moet geen sketch worden. Tenzij je solliciteert voor stand-up comedian.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:59 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Leuk idee.
Ben wel bekend met de elevator pitch.
Maar als ik dat allemaal gewoon moet gaan vertellen, is dat niet zo origineel.
Ook niet als ik dan op het einde alleen een koptelefoon opdoe en ff ga swingen, denk ik.
Maar dit zijn idd wel de dingen die ik erin moet zien te verwerken.
Bij mijn eerste gesprek na afstuderen vroegen ze als allereerste ook om een elevator pitch. Toen heb ik gewoon maar gevraagd of het de bedoeling was om m'n sollicitatiebrief en CV nog eens te gaan herhalen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb ook een enorme hekel aan elevator pitches. Je ziet mijn CV, je ziet mij, ik ga geen toneel opvoeren omdat een recruiter incapabel is om een degelijke keuze te maken.
Proestquote:Op zaterdag 21 mei 2016 01:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zeg tegen die inspiratieloze doos van HR of UZB dat ze niet in fucking idols zit en dat je het werk aan kan een geen stierenpoep als dit soort vernederende kwats slikt!
Kan ze er niet mee omgaan dan is de baan niet zwaar genoeg voor je!
Fuck die retards die toneelspel als onderdeel van een sollicitatie hebben! fuck 'm !
Datquote:Op zaterdag 21 mei 2016 01:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Zeg tegen die inspiratieloze doos van HR of UZB dat ze niet in fucking idols zit en dat je het werk aan kan een geen stierenpoep als dit soort vernederende kwats slikt!
Kan ze er niet mee omgaan dan is de baan niet zwaar genoeg voor je!
Fuck die retards die toneelspel als onderdeel van een sollicitatie hebben! fuck 'm !
Toch aardig dat je nog even de uitkomst hebt verteld. Succes met zoeken!quote:Op woensdag 22 juni 2016 09:11 schreef SuperHartje het volgende:
Nog heel erg bedankt allemaal!![]()
Het is uiteindelijk toch niets geworden.
Nu kan ik weer verder met een 'normale' baan zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |