Het is natuurlijk maar net wat voor deurkozijn TS heeft.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:36 schreef halfway het volgende:
Keuze maak je zelf, maar ik vind het handiger om het later te doe ivm evt stellen van het kozijn, 1cm is voldoende en boven zou ik gewoon een latei zetten.
Ja het inzetten van de deur wil ik inderdaad door een professional doen, maar wil daar (aangezien die over 2 weken begint) niet op wachten. Muurtje wil ik - indien mogelijk - verder afbouwen.quote:
Sorry ik ben echt een 'nono' wat dit betreft. Houten kozijn: Zie hierbijquote:Op donderdag 19 mei 2016 11:46 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar net wat voor deurkozijn TS heeft.
Er zijn montagekozijnen, maar ook inmetselkozijnen.
En even boven het kozijn een lateitje plaatsen.
Wat je hier laat zien is een wegwerpkozijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:06 schreef draadstalig het volgende:
Sorry ik ben echt een 'nono' wat dit betreft. Houten kozijn: Zie hierbij
[ afbeelding ]
Haha mke. En als ik deze wil gebruiken is dat een optie?quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:12 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Wat je hier laat zien is een wegwerpkozijn.
Een montagekozijn wordt gemonteerd nadat de muur staat, hij wordt in de muur gemonteerd.
Een inmetselkozijn stel je voor het plaatsen van de muur. Je metselt zogezegd het kozijn in.
Kozijn stellen, had je al moeten doen voordat je de ene kant had gemetseld, en inmetselen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:14 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Haha mke. En als ik deze wil gebruiken is dat een optie?
Hmm dat verbaast mij. Ik lees op verschillende plekken dat je het kozijn kan stellen nadat je de muur opgebouwd hebt. Vandaar dat ik hier vanuit was gegaan. Je plaatst niet een deur, voordat een muur staat toch. Eén kant van de muur staat, de andere nog niet. Ik kan hem niet hier tegenaan zetten en dan vanuit dat punt doorgaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:19 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Kozijn stellen, had je al moeten doen voordat je de ene kant had gemetseld, en inmetselen.
( je moet het kozijn namelijk verankeren aan de wand, om de laag gasbeton,, dat gaat nu wat lastig als de wand al staat.)
quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:59 schreef draadstalig het volgende:
[..]
Hmm dat verbaast mij. Ik lees op verschillende plekken dat je het kozijn kan stellen nadat je de muur opgebouwd hebt. Vandaar dat ik hier vanuit was gegaan. Je plaatst niet een deur, voordat een muur staat toch. Eén kant van de muur staat, de andere nog niet. Ik kan hem niet hier tegenaan zetten en dan vanuit dat punt doorgaan?
Wil je die ouwe rommel hergebruiken ?quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:06 schreef draadstalig het volgende:
Sorry ik ben echt een 'nono' wat dit betreft. Houten kozijn: Zie hierbij
[ afbeelding ]
Klopt. Die kozijnen zijn redelijk duur en passen bij het huis dus daarom heb ik hiervoor gekozen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wil je die ouwe rommel hergebruiken ?
Zo te zien was dit een "buiten kozijn" of een toegangsdeur voor een kamer/appartement, ik zie namelijk gaten voor dievenklauwen, en extra sloten enzo.
Een oud voordeurkozijn helemaal ombouwen en opknappen voor binnen?! Een nieuw kozijn is een stuk goedkoper. Naast heel erg veel tijd scheelt het je ook flinke kosten in materiaal zoals vuller....quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:15 schreef draadstalig het volgende:
Klopt. D
[..]
Klopt. Die kozijnen zijn redelijk duur en passen bij het huis dus daarom heb ik hiervoor gekozen.
Als je het zelf zo goed weet, waarom dan toch dit topic openen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:09 schreef draadstalig het volgende:
Hier valt voor beiden wat te zeggen.
Daarom hou ik ook gewoon verder lekker m'n mond.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:11 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als je het zelf zo goed weet, waarom dan toch dit topic openen?
Hold your horses. Beetje tegengas mag wel toch. Discussie heeft een mens nooit slecht gedaan..quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:11 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als je het zelf zo goed weet, waarom dan toch dit topic openen?
Ja dat heeft ook mijn voorkeur. Ga van het weekend maar eens kijken of dit een optie is. Anders gooi ik de hele bende weg en koop ik alsnog een nieuwe.quote:Op donderdag 19 mei 2016 14:16 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik heb gewoon het kozijn perfect uitgemeten en waterpas gezet op de grond, met schoren vastgezet aan alle kanten en daar de muur omheen gemetseld. De ytong blokken hoor je aan de zijkanten ook om de twee blokken vast te zetten met L-hoekjes van ijzer aan het kozijn en aan de muur.
Ja, prefab hardhouten kozijntje is ¤60/70quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:56 schreef goed_volk het volgende:
Een oud voordeurkozijn helemaal ombouwen en opknappen voor binnen?! Een nieuw kozijn is een stuk goedkoper. Naast heel erg veel tijd scheelt het je ook flinke kosten in materiaal zoals vuller....
Ik zou het wel; goedkoop is duurkoop in dit geval.
Als je deur in dezelfde staat is als het kozijn, zou ik ook nog even bij de afdeling deuren langs lopenquote:Op donderdag 19 mei 2016 15:52 schreef draadstalig het volgende:
Oké. is daarbij oude deur met nieuw kozijn wel mogelijk? Dan houd ik m'n oude deuren, aangezien deze redelijk authentiek zijn vind ik dit wel mooi. Kozijnen zijn inderdaad niet duur...
Zo heb ik het ook gedaan, is enorm stevigquote:Op donderdag 19 mei 2016 14:16 schreef Nightquest777 het volgende:
Ik heb gewoon het kozijn perfect uitgemeten en waterpas gezet op de grond, met schoren vastgezet aan alle kanten en daar de muur omheen gemetseld. De ytong blokken hoor je aan de zijkanten ook om de twee blokken vast te zetten met L-hoekjes van ijzer aan het kozijn en aan de muur.
echt, een nieuw opdek kozijntje (meranti) kost je 4 tientjes. een simpele board deur ook zoiets.quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:52 schreef draadstalig het volgende:
Oké. is daarbij oude deur met nieuw kozijn wel mogelijk? Dan houd ik m'n oude deuren, aangezien deze redelijk authentiek zijn vind ik dit wel mooi. Kozijnen zijn inderdaad niet duur...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |