Toestel EgyptAir neergestort in Middellandse Zeequote:Op donderdag 19 mei 2016 07:33 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)23092.jpg]afbeelding[/url] ]
De SU-GCC in betere tijden op Schiphol.
quote:De oorzaak van de crash is nog onduidelijk. Aan boord van het toestel waren 66 mensen: 30 Egyptenaren, 15 Fransen, een Brit, een Canadees, een Belg en een Portugees.
Staat inmiddels op "Canceled".quote:Op donderdag 19 mei 2016 07:28 schreef Sunri5e het volgende:
Volgens Flightradar is hij netjes op tijd geland:
https://www.flightradar24.com/flight/ms804
Best wel, statistisch gezien wordt de kans dat er iets gebeurd welke dag groter. Nja, nu is de teller weer gereset en kun je met nog geruster hart in een vliegtuig stappenquote:Op donderdag 19 mei 2016 06:28 schreef akaQ het volgende:
[..]
Gerustellende gedachte, morgen vliegen...
Er is geen noodoproep gedaan wordt gemeld.....quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Staat inmiddels op "Canceled".
Ben benieuwd wat de oorzaak is. Een A320 staat niet bekend als een toestel dat spontaan uit elkaar spat en de security op CDG lijkt me ook voldoende in orde om explosieven etc van boord te houden.
http://www.volkskrant.nl/(...)nen-vlucht~a4303632/quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:30 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Er is geen noodoproep gedaan wordt gemeld.....
quote:Om 4.26 uur lokale tijd ontving het Egyptische leger een noodsignaal van het verdwenen toestel. Dat heeft het Egyptische ministerie voor Luchtvaart bekendgemaakt. Twee uur eerder was het vliegtuig van de radar verdwenen. Het betreft een automatisch uitgezonden signaal.
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ikquote:Op donderdag 19 mei 2016 08:32 schreef FredvZ het volgende:
De redactie van het RTL Nieuws heeft weer eens wat moeite met het verschil te zien tussen een A320 en B737.
Een noodsignaal zend een vliegtuig toch zelf uit?quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef Woods het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)nen-vlucht~a4303632/
[..]
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik
http://travelskills.com/2(...)-737-vs-airbus-a320/quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik
Maar goed als er Lufthansa of Alitalia op staat roep ik Airbus en staat er KLM op Boeing
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik
De verschillen zijn inderdaad klein. De neuzen zijn inderdaad erg kenmerkend.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:08 schreef lyolyrc het volgende:
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
De winglets zijn waarschijnlijk wel het meest kenmerkend, alleen zitten die niet op alle vliegtuigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:16 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
De verschillen zijn inderdaad klein. De neuzen zijn inderdaad erg kenmerkend.
Er zit ook een verschil in winglets (als die aanwezig zijn) en de A320 staat iets hoger op zijn wielen dan de B737.
Het is een ELT. Die kunnen geactiveerd door mensen of door water. Ze zitten vaak verwerkt in reddingvlotten (en dus ook in de glijbanen). Het zou kunnen betekenen dat er wrakstukken aan het wateroppervlakte drijven.quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Een noodsignaal zend een vliegtuig toch zelf uit?
quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik
Dat was me nog nooit opgevallenquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien beter hier verder?
NWS / Vliegtuig EgyptAir van Parijs verdwenen van radar
[..]
True, maar dit had ik ooit gemaakt om voor sommigen wat meer aanknopingspunten te geven om twinjets te kunnen onderscheiden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef FredvZ het volgende:
Dat was me nog nooit opgevallen
Bij de A380/B747 is het trouwens andersom zie ik.
Als ze over vliegen herken je onmiddelijk het wat huilende geluid van een A320quote:Op donderdag 19 mei 2016 09:08 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
Dat is me ook wel eens opgevallen. Ik hoor de A320's van Wizzair hier wel eens dalen en dan maken ze inderdaad een beetje een huilend geluid.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:25 schreef spapaars het volgende:
[..]
Als ze over vliegen herken je onmiddelijk het wat huilende geluid van een A320
Das me echt nog nooit opgevallenquote:Op donderdag 19 mei 2016 10:56 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien beter hier verder?
NWS / Vliegtuig EgyptAir van Parijs verdwenen van radar
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |