abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 mei 2016 @ 07:33:09 #1
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162316079


De SU-GCC in betere tijden op Schiphol.
  donderdag 19 mei 2016 @ 07:44:50 #2
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162316135
http://edition.cnn.com/2016/05/18/us/guam-b52-crash/index.html

B-52 crashes in Guam; no injuries reported
A B-52 crashed Thursday morning at a U.S. Air Force base in Guam during a training mission, with all seven crew members safely leaving the aircraft, the base said.

woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 07:49:29 #3
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162316167
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 07:33 schreef Sunri5e het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)23092.jpg]afbeelding[/url] ]

De SU-GCC in betere tijden op Schiphol.
Toestel EgyptAir neergestort in Middellandse Zee
http://www.volkskrant.nl/(...)ac8df6143b5fb7c9a86a via @volkskrant

quote:
De oorzaak van de crash is nog onduidelijk. Aan boord van het toestel waren 66 mensen: 30 Egyptenaren, 15 Fransen, een Brit, een Canadees, een Belg en een Portugees.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:11:09 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162316350
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 07:28 schreef Sunri5e het volgende:
Volgens Flightradar is hij netjes op tijd geland:

https://www.flightradar24.com/flight/ms804
Staat inmiddels op "Canceled".

Ben benieuwd wat de oorzaak is. Een A320 staat niet bekend als een toestel dat spontaan uit elkaar spat en de security op CDG lijkt me ook voldoende in orde om explosieven etc van boord te houden.
So we just called him Fred
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 08:12:17 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162316355
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 06:28 schreef akaQ het volgende:

[..]

Gerustellende gedachte, morgen vliegen...
Best wel, statistisch gezien wordt de kans dat er iets gebeurd welke dag groter. Nja, nu is de teller weer gereset en kun je met nog geruster hart in een vliegtuig stappen ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162316416
Niet elk stochastisch process werkt zo trouwens, dat de kans op een 'event' toeneemt naar mate er meer tijd verstrijkt, dat denken mensen altijd. _O-

Wel naar dat er weer een kist verdwenen is. :{ En weer een link met Egypte, die kunnen zo onderhand wel opdoeken qua toerisme enzo...
Jack does it in real time...
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:30:51 #7
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162316504
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:11 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Staat inmiddels op "Canceled".

Ben benieuwd wat de oorzaak is. Een A320 staat niet bekend als een toestel dat spontaan uit elkaar spat en de security op CDG lijkt me ook voldoende in orde om explosieven etc van boord te houden.
Er is geen noodoproep gedaan wordt gemeld.....
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:32:01 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162316514
De redactie van het RTL Nieuws heeft weer eens wat moeite met het verschil te zien tussen een A320 en B737.
So we just called him Fred
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:05:09 #9
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162316869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:30 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Er is geen noodoproep gedaan wordt gemeld.....
http://www.volkskrant.nl/(...)nen-vlucht~a4303632/

quote:
Om 4.26 uur lokale tijd ontving het Egyptische leger een noodsignaal van het verdwenen toestel. Dat heeft het Egyptische ministerie voor Luchtvaart bekendgemaakt. Twee uur eerder was het vliegtuig van de radar verdwenen. Het betreft een automatisch uitgezonden signaal.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 09:05:27 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162316873
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:32 schreef FredvZ het volgende:
De redactie van het RTL Nieuws heeft weer eens wat moeite met het verschil te zien tussen een A320 en B737.
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik :@

Maar goed als er Lufthansa of Alitalia op staat roep ik Airbus en staat er KLM op Boeing :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:05:50 #11
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162316876
quote:
Een noodsignaal zend een vliegtuig toch zelf uit?
pi_162316916
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik :@
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:13:42 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162316973
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik :@

Maar goed als er Lufthansa of Alitalia op staat roep ik Airbus en staat er KLM op Boeing :+
http://travelskills.com/2(...)-737-vs-airbus-a320/
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:16:15 #14
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162317011
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik :@
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:08 schreef lyolyrc het volgende:
Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
De verschillen zijn inderdaad klein. De neuzen zijn inderdaad erg kenmerkend.
Er zit ook een verschil in winglets (als die aanwezig zijn) en de A320 staat iets hoger op zijn wielen dan de B737.
So we just called him Fred
pi_162317132
Is er iemand hier bekend met het Boom project? Ze willen nog dit jaar een proefvlucht maken! Het lijkt mij dat de ontwikkeling dan vergevorderd is, ze willen op Mach 2.2 vliegen, wat 10% sneller is dan de concorde :9 :9


http://boom.aero/
pi_162317146
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:16 schreef FredvZ het volgende:

[..]


[..]

De verschillen zijn inderdaad klein. De neuzen zijn inderdaad erg kenmerkend.
Er zit ook een verschil in winglets (als die aanwezig zijn) en de A320 staat iets hoger op zijn wielen dan de B737.
De winglets zijn waarschijnlijk wel het meest kenmerkend, alleen zitten die niet op alle vliegtuigen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 09:45:21 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162317407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Een noodsignaal zend een vliegtuig toch zelf uit?
Het is een ELT. Die kunnen geactiveerd door mensen of door water. Ze zitten vaak verwerkt in reddingvlotten (en dus ook in de glijbanen). Het zou kunnen betekenen dat er wrakstukken aan het wateroppervlakte drijven.

De black box heeft ook een ELT, maar ik verwacht dat die onder water ligt en dan is het signaal niet boven water te ontvangen.

Edit: De NOS meldt nu dat het Egyptische leger de ontvangst van het ELT signaal ontkent.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fred op 19-05-2016 10:03:16 ]
So we just called him Fred
pi_162318898
Misschien beter hier verder?
NWS / Vliegtuig EgyptAir van Parijs verdwenen van radar

quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik zou het verschil ook niet herkennen denk ik :@
pi_162319354
Weet iemand wat de reden is waarom ik op FR24 de registraties van business/private jets niet kan zien en op planefinder wel? Is dit een premium fucntie op FR24?
Trotse Twentenaar
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:24:39 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162319506
quote:
Dat was me nog nooit opgevallen :@

Bij de A380/B747 is het trouwens andersom zie ik.
So we just called him Fred
pi_162321867
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_162322256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef FredvZ het volgende:
Dat was me nog nooit opgevallen :@

Bij de A380/B747 is het trouwens andersom zie ik.
True, maar dit had ik ooit gemaakt om voor sommigen wat meer aanknopingspunten te geven om twinjets te kunnen onderscheiden.

En ik dacht; een A380 of 747 herkennen de meeste mensen wel. :+
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:25:28 #23
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_162322451
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:08 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het enige waaraan ik het verschil goed kan zien is dat de Boeing een spitsere neus heeft en dat de cockpitruiten aan de zijkant schuin omhoog lopen.
Als ze over vliegen herken je onmiddelijk het wat huilende geluid van een A320
pi_162323886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:25 schreef spapaars het volgende:

[..]

Als ze over vliegen herken je onmiddelijk het wat huilende geluid van een A320
Dat is me ook wel eens opgevallen. Ik hoor de A320's van Wizzair hier wel eens dalen en dan maken ze inderdaad een beetje een huilend geluid.
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 14:32:53 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162324181
quote:
Das me echt nog nooit opgevallen :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')