abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162367840
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Mwoah, WL is niet bepaald een helder licht en de pilotenopleiding niet bepaald makkelijk. Vandaar mijn twijfel, die achternaam helpt om ergens binnen te komen...

Gaat natuurlijk wel ten koste van piloten die dan ook geld hadden kunnen verdienen...
Hij heeft net als een groot deel van de andere piloten bij KLM gewoon de RLS/KLS doorlopen en voldoet aan officiële IL&T-eisen.

Ik snap het sentiment qua achternaam, maar het is niet dat hij een volle FTE werkt. Integendeel ;)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:47:35 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162369706
Sowieso beoordelen of hij slim of niet is, dat kun je niet op basis van zijn werk. Veel dommer werk kun je niet doen en dat het een domme indruk opwekt ok. Het is echter veel dommer om op basis daarvan aan te nemen dat hij niet volgens de regels zou kunnen vliegen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162382663
Wim Lex is best een sympathieke kerel maar het vliegen van hem is toch gewoon puur hobby, het dient geen ander doel. Als je dan gaat vliegen op het regerings-toestel of even wat uurtjes pakt bij de KLM dan gebruik je je positie als koning voor je hobby. Het regeringstoestel hebben wij betaald en ik neem ook aan dat hij zelf ook niet voor de peut betaald.

Dat de KLM hem laat vliegen snap ik vanuit de KLM, is natuurlijk wel leuke promotie als koninklijke. Maar slaat voor de rest natuurlijk nergens op.

Hij zou in mijn ogen gewoon niet zijn positie als koning mogen gebruiken om zijn hobby's mogelijk te maken. Hij verdient genoeg centjes dus laat hem lekker als ieder ander zelf een vliegtuig huren om zijn uurtjes bij te houden in z'n vrije tijd.
pi_162384814
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:24 schreef El_Grando101 het volgende:
Wim Lex is best een sympathieke kerel maar het vliegen van hem is toch gewoon puur hobby, het dient geen ander doel. Als je dan gaat vliegen op het regerings-toestel of even wat uurtjes pakt bij de KLM dan gebruik je je positie als koning voor je hobby. Het regeringstoestel hebben wij betaald en ik neem ook aan dat hij zelf ook niet voor de peut betaald.

Dat de KLM hem laat vliegen snap ik vanuit de KLM, is natuurlijk wel leuke promotie als koninklijke. Maar slaat voor de rest natuurlijk nergens op.

Hij zou in mijn ogen gewoon niet zijn positie als koning mogen gebruiken om zijn hobby's mogelijk te maken. Hij verdient genoeg centjes dus laat hem lekker als ieder ander zelf een vliegtuig huren om zijn uurtjes bij te houden in z'n vrije tijd.
Nogmaals, hij heeft gewoon de RLS/KLS doorlopen net als menig ander KLM-piloot. Je kunt dus niet zomaar stellen dat KLM hem laat vliegen vanwege zijn naam.. Hooguit dat hij een speciaal soort deeltijdcontract heeft.

Als hij geen koning was geweest had hij er wellicht ook gewoon gevlogen ;)
pi_162389510
Nou om bij sommigen de gemoederen tot bedaren te brengen; Willem-Alexander lijkt al gestopt te zijn met vliegen:


quote:
SCHIPHOL - Eén familie, één passie, één grote wens: Derk Somsen, gezagvoerder op de Boeing 777 bij KLM​, wilde op zijn laatste vlucht als gezagvoerder dat zijn vader, Maarten Somsen, het 'remmen vast' symbool zou geven als marshaller. Het afscheid van de gezagvoerder werd op video vast gelegd.
Het gevoel van afscheid dat Derk meemaakt komt zijn vader bekend voor.

Derk begon zijn carrière in 1981 bij KLM als steward.
Mooi gedaan en mooi om te zien vind ik. Lijkt me trouwens wel heel apart; tientallen jaren elke zoveel dagen voorin de cockpit vluchten uitvoeren en dan ineens...nooit meer...





Vandaag is het exact 70 jaar geleden dat KLM voor het eerst naar New York vloog.
KLM was de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die na de Tweede Wereldoorlog Europa weer verbond met de Verenigde Staten.
De vlucht werd uitgevoerd door PH-TAR "Rotterdam"; een Douglas DC-4 dat slechts weken eerder aan KLM was geleverd.
Totale vluchtduur (inclusief stops in Glasgow en Gander) was 25.5 uur waarvan 21 uur vliegend.


Heerlijk dat polygoonjournaal...en pijp roken in de cockpit. :P
De "Rotterdam" werd na allerlei omzwervingen eind jaren '70 gesloopt.

Deze vlucht op 21 mei 1946 was overigens exact 19 jaar na de eerste solo-vlucht over de Atlantische Oceaan; uitgevoerd door Charles Lindbergh toen deze op 20 mei 1927 vanuit New York vertrok en op 21 mei in Parijs aankwam. Een vlucht van 33.5 uur.

Exact 5 jaar later volgt Amelia Earthart die met haar solovlucht van net geen 15 uur de eerste vrouw is die dit klaarspeelt.

En nog eens 45.5 jaar later kon men dezelfde route afleggen in zo'n 3 uur met de Aérospatiale/BAC Concorde.

En vandaag de dag (met een gemiddelde vluchtduur van zo'n 7 uur):


[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 22-05-2016 00:09:43 ]
pi_162390080
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:52 schreef derLudolf het volgende:
Mwoah, WL is niet bepaald een helder licht en de pilotenopleiding niet bepaald makkelijk.
"niet bepaald een helder licht" is ook wat overdreven.
Goed, hij heeft langer dan er tegenwoordig voor staat over zijn academische opleiding gedaan, en zijn proefschrift was niet wereldschokkend.
Maar dat geld voor meerdere,
Pechtold heeft 10 jaar over zijn studie gedaan, Maxime Verhagen 11, Rutte 7, zelfs een "bolleboos" als Samsom heeft 8 jaar over zijn studie gedaan (in de tussentijd hadden politie en justitie natuurlijk de handen vol aan hem en zijn Greenpeace extremisten)

Als ik even Google op KLM flight academy dan is het theoretische deel iets van 40 weken, dus dat valt ook wel weer mee.
  zondag 22 mei 2016 @ 00:22:49 #57
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162393870
,

[ Bericht 50% gewijzigd door Woods op 22-05-2016 23:04:08 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162419484
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 19:03 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nogmaals, hij heeft gewoon de RLS/KLS doorlopen net als menig ander KLM-piloot. Je kunt dus niet zomaar stellen dat KLM hem laat vliegen vanwege zijn naam.. Hooguit dat hij een speciaal soort deeltijdcontract heeft.

Als hij geen koning was geweest had hij er wellicht ook gewoon gevlogen ;)
Ik ken ook nog wel wat oud RLS mensen die ook wel graag zo'n contract zouden willen hebben. Gaat natuurlijk wel om z'n achternaam dat de KLM dit mogelijk maakt, dat weet jij ook wel.

Waarom moet die man zijn uurtjes kunnen maken als koning zijnde nu terwijl net afgestudeerde piloten van de KLS op de wachtlijst komen.

Gaat de KLM ook zijn nieuwe 737 typerating betalen?

Hij is nu koning, wees dan nu zo sjeik om gewoon je vlieghobby in je vrije tijd in je met eigen geld gehuurde kist uit te oefenen.

Maar goed genoeg over geluld dacht ik zo.
pi_162422444
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:52 schreef El_Grando101 het volgende:

[..]

Ik ken ook nog wel wat oud RLS mensen die ook wel graag zo'n contract zouden willen hebben. Gaat natuurlijk wel om z'n achternaam dat de KLM dit mogelijk maakt, dat weet jij ook wel.

Waarom moet die man zijn uurtjes kunnen maken als koning zijnde nu terwijl net afgestudeerde piloten van de KLS op de wachtlijst komen.

Gaat de KLM ook zijn nieuwe 737 typerating betalen?

Hij is nu koning, wees dan nu zo sjeik om gewoon je vlieghobby in je vrije tijd in je met eigen geld gehuurde kist uit te oefenen.

Maar goed genoeg over geluld dacht ik zo.
KLM betaalt voor al hun piloten de typerating.

Maar als hij geen koning was dan had je het niet erg gevonden? Als het een gewone man was die de opleiding had gedaan en een dienstverband met de KLM had?

Verder heb je gelijk, beetje onzinnige discussie dit ;)
  maandag 23 mei 2016 @ 10:06:26 #60
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162428269
Waar zijn die flapjes aan het einde can de vleugels eigenlijk voor?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 10:19:32 #61
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162428537
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 23:08 schreef NewHorizon het volgende:


Maar als hij geen koning was dan had je het niet erg gevonden? Als het een gewone man was die de opleiding had gedaan en een dienstverband met de KLM had?
Het lijkt mij uitgesloten dan de normale man een dergelijk snoepcontractje heeft bij de KLM
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 10:21:20 #62
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162428573
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:06 schreef Parafernalia het volgende:
Waar zijn die flapjes aan het einde can de vleugels eigenlijk voor?
Heel kort: brandstofbesparing.

Die dingen heten winglets ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 23 mei 2016 @ 10:43:47 #63
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162428972
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:21 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Heel kort: brandstofbesparing.

Die dingen heten winglets ;)
hoe werkt dat precies? :)

Nvm, Wikipedia
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 23 mei 2016 @ 11:55:46 #64
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162430619
bij hoeveel vertraging kan je (deel) van je geld terugkrijgen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 11:57:33 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162430668
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 10:43 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

hoe werkt dat precies? :)

Nvm, Wikipedia
Als ik iets meer had geweten had ik dat wel gezegd :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 11:59:08 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162430713
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:55 schreef Parafernalia het volgende:
bij hoeveel vertraging kan je (deel) van je geld terugkrijgen?
Schadevergoeding bij vertraging vlucht

Wanneer de aankomstvertraging langer is dan drie uur heeft u recht op een schadevergoeding.

De hoogte van de compensatie hangt samen met de afstand van de oorspronkelijke vlucht en verschil in aankomsttijd van de vervangende vlucht.

Vluchtbestemmingen binnen de EU

¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU

¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤ 600 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162433196
De Lockheed Martin F-35 Lightning II ofwel JSF is onderweg naar Nederland.

Ondersteunt door 2 McDonnell Douglas KDC-10's en een Boeing C-17 Globemaster III zijn de 2 F-35's zojuist vertrokken vanaf Naval Air Station Patuxent River in Maryland.
De oversteek duurt zo'n 8 uur en verwachte aankomst op Vliegbasis Leeuwarden is gepland voor 20:00 uur vanavond.









De snackwagen staat al klaar :P



Meer info over verkeersmaatregelingen hier.

En livestream hier:

  maandag 23 mei 2016 @ 14:09:36 #68
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162434457
Zouden ze die dingen niet beter per boot vervoeren?
Lijkt een stuk goedkoper en minder omslachtig.
So we just called him Fred
pi_162436908
Ik woon aan de rand van Leeuwarden bij de vliegbasis. Als het kut weer is blijf ik lekker binnen op de stream kijken met die drukte die ze verwachten. Kan ze zelfs uit mijn raam hier zien landen :7
  maandag 23 mei 2016 @ 16:34:39 #70
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_162438096
Ik hoop dat ze binnenkort een keer te zien op Eindhoven airport :P . Vanavond lekker via de stream :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_162441389
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:49 schreef Janeiros het volgende:
Ik woon aan de rand van Leeuwarden bij de vliegbasis. Als het kut weer is blijf ik lekker binnen op de stream kijken met die drukte die ze verwachten. Kan ze zelfs uit mijn raam hier zien landen :7
Je woont aan de Marsum-kant?
  maandag 23 mei 2016 @ 19:00:18 #72
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162441723
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:09 schreef FredvZ het volgende:
Zouden ze die dingen niet beter per boot vervoeren?
Lijkt een stuk goedkoper en minder omslachtig.
Over 3 weken moeten ze weer terug. Zo'n bootreis zal een week zijn enkele reis?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162442580
quote:
5s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:47 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Je woont aan de Marsum-kant?
Ik woon in 1 van de 12 hoog's in Bilgaard. Maar das niet zo handig voor een landing aan marssum kant. Ga toch maar even ri de baan straks denk ik
pi_162442714
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:09 schreef FredvZ het volgende:
Zouden ze die dingen niet beter per boot vervoeren?
Lijkt een stuk goedkoper en minder omslachtig.
Allemaal propaganda om de JSF salonfähig te maken. Kranten staat er morgen vol mee hoe succesvol wel niet was en hoeveel mensen wel niet gekeken hebben. Omwonenden krijgen nog eens 25K extra subsidie voor isolatie en vinden het ook wel best verder.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_162443156
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:35 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

Omwonenden krijgen nog eens 25K extra subsidie voor isolatie en vinden het ook wel best verder.
Geen subsidie, de isolatie is hier zelfs grotendeels weggehaald vorig jaar :*
pi_162443244
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:25 schreef Iemand91 het volgende:
En livestream hier:

Stream is bezig.
pi_162443676
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Geen subsidie, de isolatie is hier zelfs grotendeels weggehaald vorig jaar :*
heb je niet genoeg geklaagd waarschijnlijk.....
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:14:00 #78
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_162443906
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Stream is bezig.
Het is net een reclame filmpje :') . NL draagt zoveel bij dit en dat blabla :P .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 23 mei 2016 @ 20:33:40 #79
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162444530
Ligt het nou aan mij of is die F16 véél stabieler in de lucht dan die nerveuze F35?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_162444798
De KDC-10 tankers zie ik i.i.g. op mijn radar ten noorden van de eilanden.

EDIT:


[ Bericht 50% gewijzigd door Iemand91 op 23-05-2016 21:15:49 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 20:45:52 #81
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162444882
Jammer dat mijn 3MB lijntje hier het net niet trekt in 720p :{
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:02:26 #82
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_162445433
Wat maakt zo'n Gulfstream een herrie :P
So we just called him Fred
  maandag 23 mei 2016 @ 21:03:45 #83
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_162445467
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Wat maakt zo'n Gulfstream een herrie :P
Ja, zo hoor je de F35 niet eens. O-)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 23 mei 2016 @ 21:13:31 #84
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162445779
Aardig wa crosswind, benieuwd hoe die F35s daarmee omgaan :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:19:26 #85
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162445959
Ipv *fap* *fap* *fap* was het vooral *flap flap flap* :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:37:19 #87
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_162446512
Was toch wel even genieten :@
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:47:12 #88
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162446881
Nederland heeft dus de F35A gekocht _O- _O-
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  maandag 23 mei 2016 @ 22:28:35 #89
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_162448352
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:47 schreef Woods het volgende:
Nederland heeft dus de F35A gekocht _O- _O-
Mjah, de helicopter-versie doet het goed op feestjes en partijtjes, maar heb je verder niet zoveel aan :?
En de offerte voor een paar Ford-class carriers zal wel iets te gortig geweest zijn om de bootversie aan te schaffen.
  Moderator maandag 23 mei 2016 @ 22:49:55 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162449044
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:47 schreef Woods het volgende:
Nederland heeft dus de F35A gekocht _O- _O-
Wat is daar mis mee dan? Behalve dat het een F35 is? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 23 mei 2016 @ 23:00:57 #91
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162449425
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan? Behalve dat het een F35 is? :+
Ik dacht dat verticaal opstijgen wel van pas kan komen in de apenlanden waar we moeten opereren.

Daarnaast vind ik het kansloos dat Nederland voor dit toestel gegaan is. Zeker omdat het alsmaar duurder werd. Maarja we moesten wel van die kut yanks.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_162453631
Apenlanden, kut yanks, ok.

Blijft wel een mooi toestel om te zien vind ik, maar doe mij toch maar burgerluchtvaart. :+

De 787 ziet er stiekem toch wel goed uit was mijn conclusie dit weekend toen ik terugvloog naar Doha:



Wel grappig dat zowel de A350 met z'n Zorro-masker als de 787 met die bronsachtige kleur vrij opvallende cockpits hebben. ^O^

Overigens is de 787 vloot van QR bijna compleet, nog een 787-8 die moet worden geleverd om op 30 toestellen te komen (allemaal 788). Dit betekent dat in 3.5 jaar alle 787's geleverd zijn, voorlopig is dat sneller dan het tempo van de A350's. :D Als het goed is komen er nog wat 777 current generations, zowel pax als freighter bij, maar is het daarna vooral Airbus qua openstaande orders. De 777X gaat namelijk nog wel even duren. :P
Jack does it in real time...
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:51:42 #93
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_162466452
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:28 schreef OEM het volgende:

[..]

Mjah, de helicopter-versie doet het goed op feestjes en partijtjes, maar heb je verder niet zoveel aan :?
En de offerte voor een paar Ford-class carriers zal wel iets te gortig geweest zijn om de bootversie aan te schaffen.
Oeh NLse aircraftcariers :D , dat zou pas wat zijn :D .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:14:51 #94
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162469719
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:59 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Schadevergoeding bij vertraging vlucht

Wanneer de aankomstvertraging langer is dan drie uur heeft u recht op een schadevergoeding.

De hoogte van de compensatie hangt samen met de afstand van de oorspronkelijke vlucht en verschil in aankomsttijd van de vervangende vlucht.

Vluchtbestemmingen binnen de EU

¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 1500 km
Vluchtbestemmingen buiten de EU

¤ 250 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht tot 1500 km
¤ 400 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van 1500 km tot en met 3500 km
¤ 600 schadevergoeding bij een vertraagde vlucht van meer dan 3500 km
Pff ja..gedoe. ja heb wel zo'n 5 uur vertraging gehad, maar dan verspreid over 2 vluchten met allebei stopover...denk net niet genoeg voor vergoeding ;(
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:23:57 #95
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162470020
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:14 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Pff ja..gedoe. ja heb wel zo'n 5 uur vertraging gehad, maar dan verspreid over 2 vluchten met allebei stopover...denk net niet genoeg voor vergoeding ;(
Tuurlijk krijg je dan geen vergoeding. En terecht ook.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:29:18 #96
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_162470202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Tuurlijk krijg je dan geen vergoeding. En terecht ook.
ja ach, ik vind 5 uur best veel.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:33:08 #97
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_162470324
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:29 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

ja ach, ik vind 5 uur best veel.
Ja, maar niet op 2 verschillende vlucht bij elkaar opgeteld. Daarnaast wordt er niet gekeken na hoeveel later een toestel vertrekt maar later aankomt op bestemming.

Om welke vluchten en op welke datums gaat is? Dan kan ik het voor je checken of recht hebt op een vergoeding.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:04:44 #98
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_162475120
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:20:39 #99
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_162475683
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:23 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Tuurlijk krijg je dan geen vergoeding. En terecht ook.
Ik vind het anders aardig vreemd dat je geen vergoeding zou krijgen als je meerdere vluchten vertraging hebt.

Een vergelijking met de NS: Stel ik moet 3x overstappen, je krijgt vanaf 60 minuten vertraging de reissom terug (bij 30-60 vertraging 50%), als elke trein 21 minuten vertraging zou hebben heb ik totaal 63 minuten vertraging maar ik krijg helemaal niks terug omdat ik "maar" 21 minuten per trein heb. Dat zou toch ook niet kunnen?
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_162479535
quote:
Die was vol. :P

Dit blijven toch wel gave foto's.








Zouden ze hierom gisteren een paar rondjes hebben gemaakt boven de Waddenzee? :P
(De KDC-10 kon ik enkele keren oppikken met de antenne hier...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')