Hier, alleen al aan rentelasten is meer geld verspilt dan aan Defensie.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ouderen en uitkeringen:
[ afbeelding ]
Dat de bevolking daar zelf voor gekozen heeft?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:26 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Laat ze maar alle 6 onafhankelijk worden, of bij Suriname voegen. Wat is het nu dat wij die 6 eilanden bezitten.
Als je wil voldoen aan de taken die beschreven staan zal dat moeten. Dan zal er rapidos geïnvesteerd moeten worden.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En zomaar een paar miljard extra over Defensie uitstorten zou deze problematiek wel oplossen?
Hoeveel denk je aan , om alleen de achterstand weg te poetsen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je wil voldoen aan de taken die beschreven staan zal dat moeten. Dan zal er rapidos geïnvesteerd moeten worden.
Zelfde verhaal met de Walen die steunen op de Vlamingen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat de bevolking daar zelf voor gekozen heeft?
Zo kan ik ook beginnen over het huidige defensiebudget dat daar de pensioenen en wachtgelden meegerekend worden. Die eraf en we halen net aan de 0.8% BNP...quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Op die 0,7 komen we door flink wat uitgaven aan opvang van asielzoekers en militaire missies aan OWS toe te rekenen. De uitgaven aan het echte OWS staan op 0,55% zo las ik.
Maar ook daarvoor ben ik tegen zo'n vast percentage. Dat is enkel maar een perverse prikkel om geld uit te geven.
Eerst 750 miljoen om de huidige problemen op te lossen met betrekking tot reservedelen, materieel en trainingen om de zaak draaiende te houden. Daarna moeten we pas gaan kijken hoe je eventueel overig budget kan uitgeven om te investeren.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En zomaar een paar miljard extra over Defensie uitstorten zou deze problematiek wel oplossen?
Wat zeur je dan? Die eilanden zijn Nederlandse gemeentes. De bevolking wilt liever onder het Koninkrijk vallen dan onder die Venozuelanen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:29 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal met de Walen die steunen op de Vlamingen.
Hoeveel jaren is er geconroleerd buget vanaf gegaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:30 schreef detaris het volgende:
[..]
Nu miljarden bijplussen heeft geen enkele zin, dat zou je gecontroleerd moeten doen over meerder jaren.
Al jaren, maar daar was niets gecontroleerd aan.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel jaren is er geconroleerd buget vanaf gegaan?
Detaris denkt aan 750 miljoen. Ik schat zelf een miljard of twee defensiebreed.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel denk je aan , om alleen de achterstand weg te poetsen?
Waarom zou buget erbij dan wel gecontroleerd moeten gaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:34 schreef detaris het volgende:
[..]
Al jaren, maar daar was niets gecontroleerd aan.
Afbreken is makkelijker dan opbouwen.
Sinds begin 90. Het begon met de eerste defensienota en later de prioriteitennota.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel jaren is er geconroleerd buget vanaf gegaan?
Op hunzelf heb ik het nog niet gezien, bezuinigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Mensen, sinds begin jaren 90 vorige eeuw heeft Defensie al te maken gehad met de kaasschaaf methodes, en bruuske bezuinigingen.
En dan nog zijn er mensen die tegenspreken dat er nog meer op gekort mag worden
dat is 25 jaar lang bezuiniging op bezuiniging, en reorganisatie op reorganisatie. De organisatie heeft nooit rust gehad.
De duidelijke missie is er: het grondgebied van NL (inclusief caribische gebiedsdelen) en bondgenoten verdedigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe wou jij met tanks de Antillen verdedigen? En tegen wie?
Er is op dit moment gewoon geen duidelijke missie en visie. Dat los je ook niet op met een paar miljard extra...
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Op hunzelf heb ik het nog niet gezien, bezuinigen.
Goed verhaal. Waarom zou meer dan 8 miljard per definitie veel te mager zijn?quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:25 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Nee het budget is veel en veel te mager!
Van niets kan niets.
De duidelijke missie is er: het grondgebied van NL (inclusief caribische gebiedsdelen) en bondgenoten verdedigen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe wou jij met tanks de Antillen verdedigen? En tegen wie?
Er is op dit moment gewoon geen duidelijke missie en visie. Dat los je ook niet op met een paar miljard extra...
Kunnen er in ieder geval weer reserveonderdelen gekocht worden zodat er meer dan 5 vliegtuigen beschikbaar zijn. En oefenmunitie zodat de soldaten niet kansloos zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie regeld het dat ze minder geld krijgen, die bedoel ik dus, die zitten er toch met hoeveel man?quote:
De politiek lijkt me.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wie regeld het dat ze minder geld krijgen, die bedoel ik dus, die zitten er toch met hoeveel man?
En hoeveel zijn er steeds aanwezig als er iets lutteligs besproken wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |