Dit dus. En nee, niet met dat halfzachte foei niet meer doen preekje laten wegkomen....quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon alle raddraaiers ongeacht afkomst keihard straffen, zowel deze daders als dat relvolk in b.v. Ede. Praten en theekransjes hebben toch geen zin.
Dit. Racisme naar de blanke ras.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:37 schreef Ludachrist het volgende:
Zal wel door moslims zelf gedaan zijn om de hardwerkende Nederlander weer een schuldgevoel aan te praten.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:16 schreef pokkerdepok het volgende:
van die mensen die dan gelijk de verdenkmaking proberen om te draaien, lol.... zielig
en mensen die teveel zelf in mekaar gehobbiede internet docus kijken...quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is alleen maar voorbehouden aan racistische blanken.
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gewoon alle raddraaiers ongeacht afkomst keihard straffen, zowel deze daders als dat relvolk in b.v. Ede. Praten en theekransjes hebben toch geen zin.
Precies en geef ze een buurthuis.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.noordhollandsd(...)sterstraat?lref=SR_3
Straffen helpt niet! Gewoon in gesprek gaan met deze verkeerd begrepen raddraaier(s).
quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:33 schreef Zolder het volgende:
Had ie maar geen islamitische slager moeten zijn
Begrijp het dan, CRR. Ze voelen zich de nieuwe joden terwijl het eigenlijk de nieuwe nazies zijn. Lees maar elders op internet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 20:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nope. Dat zijn het niet.
Wat vind je er van dat die varkenskoppen daar door de ramen zijn gegaan?quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:50 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Begrijp het dan, CRR. Ze voelen zich de nieuwe joden terwijl het eigenlijk de nieuwe nazies zijn. Lees maar elders op internet.
quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:01 schreef frietenstamp het volgende:
Moslims maken ook wel eens een ruit van een middenstander kapot.
Ja daarom zal ik het altijd recht willen blijven zetten.quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:50 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Begrijp het dan, CRR. Ze voelen zich de nieuwe joden terwijl het eigenlijk de nieuwe nazies zijn. Lees maar elders op internet.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja daarom zal ik het altijd recht willen blijven zetten.
Te beginnen met geschiedenisles en dat is dat 1 kapotte ruit nog lang niet kan worden omschreven als Kristalnachtpraktijken. Hoewel? Waren er geen PVV'ers die herhaaldelijk stenen door hun ramen kregen? Toen hoorde ik ook niemand over Kristalnachtpraktijken... Dus of allebei = Kristalnachtpraktijken of allebei is geen Kristalnachtpraktijken. Wat wordt het volgens de geschiedenislesspijbelaars?
Ik ben nog steeds benieuwd naar je antwoord hier op:quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat die varkenskoppen daar door de ramen zijn gegaan?
Precies, dan vraag je erom.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:33 schreef Zolder het volgende:
Had ie maar geen islamitische slager moeten zijn
Vies, bah. Zou het zelf nooit doen, zo,n kop aanraken.quote:Op donderdag 19 mei 2016 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Wat vind je er van dat die varkenskoppen daar door de ramen zijn gegaan?
Vind je het nou echt lastig om te zeggen dat je het laf, asociaal of misdadig vindt? Zit de haat tegen moslims zo diep dat je dat niet uit je toetsenbord krijgt?quote:Op donderdag 19 mei 2016 15:23 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Vies, bah. Zou het zelf nooit doen, zo,n kop aanraken.
Vind het voornamelijk vies.quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vind je het nou echt lastig om te zeggen dat je het laf, asociaal of misdadig vindt? Zit de haat tegen moslims zo diep dat je dat niet uit je toetsenbord krijgt?
moslims moeten niet zo zijken ze hebbe het er zelf na gemaaktquote:Op donderdag 19 mei 2016 16:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Vind je het nou echt lastig om te zeggen dat je het laf, asociaal of misdadig vindt? Zit de haat tegen moslims zo diep dat je dat niet uit je toetsenbord krijgt?
Roept Wilders ergens in zijn partijprogramma op om varkenskoppen door de ruiten van islamitische slagerijen te gooien? Indien niet dan vind ik iedere vergelijking met de PVV flauwekul.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:49 schreef Hexagon het volgende:
Zo weer een hoop goedpratende PVV'ers hier
Het zijn mensen die hier hun voorkeur uitspreken voor de PVV dus is dat ook een eigenschap van zequote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:42 schreef Elzies het volgende:
[..]
Roept Wilders ergens in zijn partijprogramma op om varkenskoppen door de ruiten van islamitische slagerijen te gooien? Indien niet dan vind ik iedere vergelijking met de PVV flauwekul.
Linkse DWDD propaganda. Net zoals hun claim dat alle PVV-stemmers laag opgeleiden xenofoben zijn. Ze blijven proberen hun onzin te verkopen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn mensen die hier hun voorkeur uitspreken voor de PVV dus is dat ook een eigenschap van ze
Vrijwel alle buitenlanders stemmen hier op de PvdA. Zullen we dan ook alle rellen en rotzooi maar gooien op de PvdA stemmers?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zijn mensen die hier hun voorkeur uitspreken voor de PVV dus is dat ook een eigenschap van ze
Als PvdA stemmers massaal in topics dit soort dingen gaat goedpraten/ontkennen dan is dat prima.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrijwel alle buitenlanders stemmen hier op de PvdA. Zullen we dan ook alle rellen en rotzooi maar gooien op de PvdA stemmers?
Waarom wordt die nuance wel gevraagd bij PVV stemmers en niet bij Moslims?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Rotte appels heb je overal en er zullen genoeg idioten zijn die vanwege de islam kritische houding van Wilders zich denken te conformeren met het gooien of het neerleggen van varkenskoppen bij islamitische instellingen. Maar is er ooit een dader gepakt? Weten we wie het zijn en met welke achtergrond? Nee, er worden suggesties gedaan en die worden als linkse warme waarheidsbroodjes aan de man gebracht.
Mogen buitenlanders in Nederland stemmen ja?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:02 schreef Gia het volgende:
Vrijwel alle buitenlanders stemmen hier op de PvdA. Zullen we dan ook alle rellen en rotzooi maar gooien op de PvdA stemmers?
Toegestane Godwin, dit keer.quote:
* bron?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 07:23 schreef flibber het volgende:
ws gewoon moslims of policors die zo de racismekaart willen spelen.
Laat ik eerst beginnen met dat geweld of vandalisme tegen wie dan ook fout is en dat de daders hard gestraft moge worden. Geweld tegen hardwerkende ondernemers is te triest voor woorden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. Ik ben absoluut geen PVV'er. Maar ik heb een enorme hekel aan met name extreem-linkse sites die bij ieder varkenskop-incident het hebben over "PVV-Jugend". Het geeft blijk van de frustraties van een verliezende partij.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laat ik eerst beginnen met dat geweld of vandalisme tegen wie dan ook fout is en dat de daders hard gestraft moge worden. Geweld tegen hardwerkende ondernemers is te triest voor woorden.
Wat de PVV hier mee te maken heeft, is voor mij een raadsel. Hoe achterlijk de PVV ook is, de PVV roept nergens op tot het ingooien van ruiten. Anderzijds roepen islamitische geschriften zo nu en dan wel tot geweld op, dus het PVV-gedachtengoed lijkt vreedzamer.
Hoe dan ook, geweld tegen wie dan ook is fout en valt zeker niet goed te praten.
Hoe kom je erbij dat die nuance niet gevraagd wordt?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom wordt die nuance wel gevraagd bij PVV stemmers en niet bij Moslims?
Ditquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:18 schreef Perrin het volgende:
Dat goedpraten komt aan beide kanten uit vergelijkbare tribale groepsneigingen voort.
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Laat ik eerst beginnen met dat geweld of vandalisme tegen wie dan ook fout is en dat de daders hard gestraft moge worden. Geweld tegen hardwerkende ondernemers is te triest voor woorden.
Wat de PVV hier mee te maken heeft, is voor mij een raadsel. Hoe achterlijk de PVV ook is, de PVV roept nergens op tot het ingooien van ruiten. Anderzijds roepen islamitische geschriften zo nu en dan wel tot geweld op, dus het PVV-gedachtengoed lijkt vreedzamer.
Hoe dan ook, geweld tegen wie dan ook is fout en valt zeker niet goed te praten.
Ik constateer alleen dat enkele PVV adepten van dit forum in dit topic van alles aan het rechtpraten zijn.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 08:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Helemaal gelijk. Ik ben absoluut geen PVV'er. Maar ik heb een enorme hekel aan met name extreem-linkse sites die bij ieder varkenskop-incident het hebben over "PVV-Jugend". Het geeft blijk van de frustraties van een verliezende partij.
Het punt is dat een groep PVV adepten op dit forum iedere moslim als een radicale moslim neerzetten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:24 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat die nuance niet gevraagd wordt?
Wilders heeft zich altijd duidelijk hierover uitgesproken. Ik heb niks tegen moslims als persoon maar ik ben tegen de foute ideologische islam. Lijkt mij een duidelijke nuance.
Radicale moslims (die onze rechtsstaat en onze wijze van leven verachten en willen vernietigen) behoeven geen nuance en vragen daar ook niet om.
..... jullie......????quote:Op zondag 22 mei 2016 17:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Ik constateer alleen dat enkele PVV adepten van dit forum in dit topic van alles aan het rechtpraten zijn.
En waarom hoor ik jullie nooit wanneer er in het zoveelste topic over buitenlanders al die lieden over elkaar heen buitelen om te roepen wat voor wilden het zijn?
Dat is precies wat er zo triest is. Zelf van alles mogen roepen maar o wee als er wat terug gezegd wordt.
'If you're not with us, you're against us.'quote:Op zondag 22 mei 2016 19:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
..... jullie......????
Ik sta mijlenver van de PVV'ers en reaguurders.
Het is typisch weer die polarisatie.
Als je de ene extreme generalisering (van links en van rechts) aan de kaak stelt, betekent het schijnbaar dat je tot "het andere kamp" behoort.
Ik begeef mij regelmatig in het hol van de leeuw bij "Geenstijl" en dan ben ik de "Gutmensch".
En nu weer de PVV-goedprater.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.....
Waar zeg ik dat jij een goedprater bent?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:00 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
..... jullie......????
Ik sta mijlenver van de PVV'ers en reaguurders.
Het is typisch weer die polarisatie.
Als je de ene extreme generalisering (van links en van rechts) aan de kaak stelt, betekent het schijnbaar dat je tot "het andere kamp" behoort.
Ik begeef mij regelmatig in het hol van de leeuw bij "Geenstijl" en dan ben ik de "Gutmensch".
En nu weer de PVV-goedprater.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.....
In mijn interpretatie ontspoorde de discussie richting veroordeling van de PVV alsof de PVV geweld predikt of goedpraat. Jouw voorbeelden teruglezend zitten daar idd wat "goedpraters" tussen en een aantal van het kaliber "ik keur het natuurlijk af, maar....". Het is moeilijk om daar precies de grens aan te geven.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat jij een goedprater bent?
Ik heb het over deze posts van diverse PVV adepten hier.
NWS / Varkenskoppen door ruit islamitische slager gegooid
Waarom mag ik daar niks van zeggen?
Wat mij betreft spoor je niet helemaal als je om die reden gaat juichen.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:39 schreef MMXMMX het volgende:
Hier stond een groepje blanken te juichen bij een brug vanwege dit bericht
Ja dat deden ze ook op 9.11 toen was het een groepje moslims die stonden te juichenquote:Op zondag 22 mei 2016 20:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat mij betreft spoor je niet helemaal als je om die reden gaat juichen.
Zo'n conclusie gaat eigenlijk nergens over, want je geeft het al aan dat het een groepje was. Waarom dan dit extrapoleren naar iedereen in samenleving?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja dat deden ze ook op 9.11 toen was het een groepje moslims die stonden te juichen![]()
Geeft maar weer aan dat we beter niet kunnen samen leven in 1 land
Je wil dus eigenlijk zeggen dat je zelf net zo debiel bent als een moslimfundamentalist?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja dat deden ze ook op 9.11 toen was het een groepje moslims die stonden te juichen![]()
Omdat meerdere onderzoeken uitwijzen dat het gros van bepaalde groepen voor het grootste deel in overeenstemming zijn over bepaalde normen.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo'n conclusie gaat eigenlijk nergens over, want je geeft het al aan dat het een groepje was. Waarom dan dit extrapoleren naar iedereen in samenleving?
Ik ga in elk geval niet juichen, omdat er ruiten worden ingegooid met varkenskoppen. Ik vind het maar een trieste bedoening.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Omdat meerdere onderzoeken uitwijzen dat het gros van bepaalde groepen voor het grootste deel in overeenstemming zijn over bepaalde normen.
Lijkt me ook een beetje een zinloze actie ja. Ze kunnen zich beter richten op de organisatoren van de gaande (culturele) genocide.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik ga in elk geval niet juichen, omdat er ruiten worden ingegooid met varkenskoppen. Ik vind het maar een trieste bedoening.
extrapoleren LOL ik reageer er maar verder niet op want voor je het weet moet ik elk woord googelenquote:Op zondag 22 mei 2016 20:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo'n conclusie gaat eigenlijk nergens over, want je geeft het al aan dat het een groepje was. Waarom dan dit [quote]Op zondag 22 mei 2016 20:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo'n conclusie gaat eigenlijk nergens over, want je geeft het al aan dat het een groepje was. Waarom dan dit extrapoleren naar iedereen in samenleving?
Ja kloptquote:Op zondag 22 mei 2016 20:55 schreef Igen het volgende:
[..]
Je wil dus eigenlijk zeggen dat je zelf net zo debiel bent als een moslimfundamentalist?
Dus omdat 2 groepjes feestvieren om de ellende van anderen kunnen we niet samen leven?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Cynische posts gebruikmakend van de welbekende bagatelliseer-retoriek van goedpraters uit het andere kamp. Wat wilde je daar van zeggen?quote:Op zondag 22 mei 2016 20:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat jij een goedprater bent?
Ik heb het over deze posts van diverse PVV adepten hier.
Waarom mag ik daar niks van zeggen?
Nou ja dat is dan mooi voor jou maar ik ben in mijn leven al meerdere malen met de dood bedreigt door mensen met een heel extreem geloof .quote:Op zondag 22 mei 2016 22:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Dus omdat 2 groepjes feestvieren om de ellende van anderen kunnen we niet samen leven?
Dat verreweg de meeste mensen dat niet doen betekent niets? We moeten buigen voor de uitersten van de verschillende groepen?
Ik ben volgens fok een rare en naïeve slinksie, dus ik zal het niet over de 'goede' moslims hebben.
Ik heb ook mensen in mijn persoonlijke kring die geneigd zijn op de PVV te stemmen. Mensen die zich zorgen maken om de toekomst, mensen die bang zijn, mensen die het zat zijn. Er zijn allerlei redenen om die richting op te neigen (ik zie algemeen veel mensen die vooral neigen naar een bepaalde kant, zie steeds minder mensen die echt volledig achter een bepaalde kant staan, heb ik zelf ook 'last' van).
Maar de meeste mensen die ik ken op wat voor manier dan ook willen uiteindelijk vrijwel hetzelfde, gewoon normaal hun ding kunnen doen zonder teveel gezeik.
Het internet, sociale media, zo ook dit forum, zorgen ervoor dat vooral de uitersten belicht worden. Het uiterste van de individuele mening belicht wordt...
Dat betekent niet dat het individu dat eventjes een stevige mening op het internet plemt ook echt een hardliner is, maar ook geeft het de hardliners vele malen meer ruimte en bijstand.
Op het internet ben ik al vele dingen genoemd. Al Qaida hoer, nazi hoer, medeplichtig aan terrorisme hier op Europese grond, medeplichtig aan de ware slachting in het midden oosten door het westen. Ik ben fascist genoemd en hippie genoemd, paranoïde en naïef. Religie lover en hater...
En als ik echt heel eerlijk ben komt dat niet zozeer door die maffe reaguurder met zo'n slecht wereldbeeld, maar omdat ik verleid word om een deel van mijn mening hard neer te zetten en daarop te focussen. Dat terwijl mijn gehele mening veel zachter is en veel meer ruimte heeft voor het individu.
Hetzelfde zie ik bij die mensen in mijn kring die meer geneigd zijn tot bv die pvv. Eigenlijk hebben ze geen van allen een probleem met dat andere individu dat ook echt anders is, zolang ze maar zien en merken dat er een wederzijds tolereren en/of accepteren is. Er geen echt conflict is.
Dat is links gelul. Kijk eerst eens in de spiegel.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het punt is dat een groep PVV adepten op dit forum iedere moslim als een radicale moslim neerzetten.
Ik ben nog steeds benieuwd of hier beelden van zijn. Ik hoor verschillende geluiden. Er zijn ook verhalen dat deze mensen om een privé-feest uitbundig waren.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:48 schreef MMXMMX het volgende:
[..]
Ja je kunt hele verhalen over blanken beginnen maar dat zegt verder nog niks over het feit dat die streng gelovige mensen gewoon niet passen in een super overdreven vrij land als waar wei in geboren zijnquote:Op maandag 23 mei 2016 08:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds benieuwd of hier beelden van zijn. Ik hoor verschillende geluiden. Er zijn ook verhalen dat deze mensen om een privé-feest uitbundig waren.
Datzelfde heb ik met meerdere verhalen over misdragingen van buitenlanders. Bv: buitenlanders die liepen te voetballen met kransen na de 4 mei herdenking. Waar? Hoe? Beelden.
Ik heb wél beelden en geluiden van de blanke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! damschreeuwer. Als dat een buitenlander (liefst Marokkaan en Islamiet) was geweest zou dit incident tot nu toe nog steeds de voorpagina beheersen.
En dan de aanslag op ons Koningshuis in 2009. Dat was ook een blanke!!!!!!!!!!!!!!
En iedereen herinnert zich de moord op Theo van Gogh. Een fundamentalistische aanslag, want het was een moslim.
Met Bart van U, die Els Borst vermoorde, en in heldere bewoordingen verklaarde dat hij dit als Christen had gedaan, gezien het standpunt van Els Borst inzake abortus en euthanasie, nam iedereen genoegen met "een verwarde geest" en had het niks met het Christendom te maken.
En dan die ophef over bv Geenstijl als zouden sommige buitenlanders zich niet met "4 mei" willen verbinden. Was het niet de Geenstijl-medewerkster Annabel Nanninga die het een paar jaar geleden nodig vond te tweeten op 4 mei om 20.01 uur. "Wat zijn jullie stil, is er iemand dood of zo?"
Niks links gelul. Wilders zegt het notabene zelfquote:Op maandag 23 mei 2016 05:58 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is links gelul. Kijk eerst eens in de spiegel.
Wilders doet hier geen directe uitspraak in het door jouw gegeven artikel. Er wordt door derden over Wilders stelling dat er geen gematigde islam bestaat gedebatteerd.quote:Op maandag 23 mei 2016 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niks links gelul. Wilders zegt het notabene zelf
http://www.volkskrant.nl/(...)am-onjuist~a1026380/
Maar als ik ook maar een PVV aanhanger op dit forum aanspreek op zijn gedrag dan krijg ik meteen een soort rechtse policor brigade over me heen die doet denken aan hetgene waar ze hun tegenstanders van beschuldigen. Maar daar trappen we dus niet in.
Ah, de klassieke No True Scotsman-drogredenering.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:41 schreef Elzies het volgende:
Wilders heeft gelijk dat er geen gematigde islam bestaat want oproep tot discriminatie, oproep tot uitsluiting en vervolging van andersdenkenden, oproep tot het doden van niet-moslims staan soera voor soera binnen de koran opgeschreven, de leidraad voor iedere moslim. Wie de koran leest en bestudeerd weet dat de islam een gewelddadige totalitaire ideologie is vermomd als religie. Er staat wat er staat en miljoenen zo niet miljarden moslims handelen hierna. Of het nu sociale en maatschappelijke controle betreft of het gebruik van daadwerkelijk geweld.
Ik zie weinig drogredenen in verifieerbare feiten. Er staat wat er staat. Het zogenaamde interpretatie excuus noem ik juist een drogreden. Een gewelddadige vers die oproept tot uitsluiting, tot discriminatie, tot het doden van de ander. Dit proberen te verkopen als een vredelievende interpretatie is een drogreden. Of de drogreden dat in de Bijbel ook gewelddadige teksten staan. De wereld wordt echter niet geteisterd door christelijke koppensnellers en aanslagplegers.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah, de klassieke No True Scotsman-drogredenering.
Het is allesbehalve een feit dat alle meer dan een miljard moslims koppensnellen en aanslagen plegen. En het is volkomen debiel om te zeggen dat alle meer dan een miljard moslims die dat níét doen, geen echte moslims zijn, dus vandaar: drogredenering.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:08 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik zie weinig drogredenen in verifieerbare feiten. Er staat wat er staat. Het zogenaamde interpretatie excuus noem ik juist een drogreden. Een gewelddadige vers die oproept tot uitsluiting, tot discriminatie, tot het doden van de ander. Dit proberen te verkopen als een vredelievende interpretatie is een drogreden. Of de drogreden dat in de Bijbel ook gewelddadige teksten staan. De wereld wordt echter niet geteisterd door christelijke koppensnellers en aanslagplegers.
Je moet mijn reacties eens goed doorlezen. Ik had het ook over sociale en maatschappelijke componenten. Het niet mogen eten van varkensvlees, het bedekken van het hoofd via een hoofddoek, geen rente mogen betalen, halal moeten eten, de ramadan, de verplichte besnijdenis, beperking van partnerkeuze, sociale uitsluiting wanneer je de islam de rug toekeert of naar een andere religie stapt, etc, etc.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is allesbehalve een feit dat alle meer dan een miljard moslims koppensnellen en aanslagen plegen. En het is volkomen debiel om te zeggen dat alle meer dan een miljard moslims die dat níét doen, geen echte moslims zijn, dus vandaar: drogredenering.
Als het gaat om zulke "sociale en maatschappelijke componenten" hebben het jodendom en het christendom ook een enorm verstikkende werking. Ik bedoel, vraag maar eens bij het CDA of de SGP wat die ervan vinden als een atheist op zondag de winkel open doet of met iemand van het gelijke geslacht wil trouwen. Dan zijn die er ook als de kippen bij om hun religieuze dogma's op de hele maatschappij inclusief andersgelovigen te forceren.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je moet mijn reacties eens goed doorlezen. Ik had het ook over sociale en maatschappelijke componenten. Het niet mogen eten van varkensvlees, het bedekken van het hoofd via een hoofddoek, geen rente mogen betalen, halal moeten eten, de ramadan, de verplichte besnijdenis, beperking van partnerkeuze, sociale uitsluiting wanneer je de islam de rug toekeert of naar een andere religie stapt, etc, etc.
Allemaal regeltjes waar wij vrije mensen een keuzevrijheid in hebben. Op veel plekken in de wereld waar moslims wonen hebben deze mensen die keuzevrijheid niet. Zelf in ons eigen Nederland zien we dat het islamitische keurslijf vaak indruist tegen onze eigen grondwettelijke regels, normen en waarden. Dus het behelst veel meer dan de radicalen die met geweld en doodslag hun religie willen opdringen aan anderen.
En die 1,6 miljard moslims staan in overgrote mate positief tegenover zaken als geloofskritiek, geloofsafval of bekering tot een andere religie of homoseksualiteit? Of zou dit levensgevaarlijk zijn voor mensen die bovenstaande zaken betreffen?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:57 schreef Igen het volgende:
Dus nee, oneens. Er is een probleem met islamitisch terrorisme maar dat wil niet zeggen dat er een probleem is met alle 1,6 miljard moslims.
Dat is dus weer de bekende linkse drogreden. Niet ingaan op de gegeven feiten maar wijzen naar de ander. Dat is dezelfde beredenering als wanneer ik de moord van een moordenaar bagatelliseer omdat er nu eenmaal meer moordenaars zijn. Drogreden dus.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Als het gaat om zulke "sociale en maatschappelijke componenten" hebben het jodendom en het christendom ook een enorm verstikkende werking. Ik bedoel, vraag maar eens bij het CDA of de SGP wat die ervan vinden als een atheist op zondag de winkel open doet of met iemand van het gelijke geslacht wil trouwen. Dan zijn die er ook als de kippen bij om hun religieuze dogma's op de hele maatschappij inclusief andersgelovigen te forceren.
Dus nee, oneens. Er is een probleem met islamitisch terrorisme maar dat wil niet zeggen dat er een probleem is met alle 1,6 miljard moslims.
Laat ik het zo zeggen: onze vrijheden in Nederland hebben we niet te danken aan het christendom maar aan het feit dat er steeds minder christendom is. Maar minder christendom hebben we op z'n beurt ook weer niet te danken aan beleid dat tegen christendom is gericht. Het is een maatschappelijk, sociaal proces.quote:
Je negeert al mijn eerder gegeven argumenten en verifieerbare feiten.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: onze vrijheden in Nederland hebben we niet te danken aan het christendom maar aan het feit dat er steeds minder christendom is. Maar minder christendom hebben we op z'n beurt ook weer niet te danken aan beleid dat tegen christendom is gericht. Het is een maatschappelijk, sociaal proces.
Ze zijn niet zo sterk. Wij hebben een periode van ontkerkelijking doorgemaakt en in islamitische landen hebben ze dat niet, maar dat zegt niks over de kwaadaardigheid van één bepaalde religie.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je negeert al mijn eerder gegeven argumenten en verifieerbare feiten.
Dus je blijft volhouden dat de islam een prachtige religie is, verdraagzaam is voor andersdenkenden en zich op uitstekende wijze weet te assimileren met andere culturen?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze zijn niet zo sterk. Wij hebben een periode van ontkerkelijking doorgemaakt en in islamitische landen hebben ze dat niet, maar dat zegt niks over de kwaadaardigheid van één bepaalde religie.
Het is geen geloof. Het is een kwaadaardige ideologie.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 11:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
En die 1,6 miljard moslims staan in overgrote mate positief tegenover zaken als geloofskritiek, geloofsafval of bekering tot een andere religie of homoseksualiteit? Of zou dit levensgevaarlijk zijn voor mensen die bovenstaande zaken betreffen?
De islam mag dan wellicht niet bestaan. Toch is het een rotreligie. En niet primair vanwege de terreur.
Dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat de Islam in grote mate gewoon een religie is met dezelfde vervelende eigenschappen die religie in het algemeen doorgaans heeft. Met uitzondering van zelfmoordterrorisme, dat is een specifiek probleem binnen de Islam maar de meeste moslims zijn geen zelfmoordterrorist.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus je blijft volhouden dat de islam een prachtige religie is, verdraagzaam is voor andersdenkenden en zich op uitstekende wijze weet te assimileren met andere culturen?
Tja, je kunt blijven wegkijken en claimen dat de zon vierkant is terwijl die toch echt rond blijkt te zijn.
Elk geloof is ook een ideologie....quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:03 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Het is geen geloof. Het is een kwaadaardige ideologie.
Niet specifiek van de islam, ook bv het zen boeddhisme heeft datzelfde voortgebracht, de kamikaze piloten zijn daar een goed vb van. Lees het boek zen at war maar eens, erg interresant om te lezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat de Islam in grote mate gewoon een religie is met dezelfde vervelende eigenschappen die religie in het algemeen doorgaans heeft. Met uitzondering van zelfmoordterrorisme, dat is een specifiek probleem binnen de Islam maar de meeste moslims zijn geen zelfmoordterrorist.
Laten we dat nou maar even niet doen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 14:04 schreef Atak het volgende:
Moskeeën bewapenen zodat zichzelf kunnen verdedigen.
Dat heb ik ook nergens opgeschreven. Maar de verlichtingsperiode die in het Westen heeft plaatsgevonden en leidde tot een scheiding van kerk en staat (en later de afname van de invloed van de kerk) is een proces die de islam niet heeft gekend. Het is ook maar de vraag of een vergelijkbaar veranderingsproces er ooit komt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Wat ik zeg is dat de Islam in grote mate gewoon een religie is met dezelfde vervelende eigenschappen die religie in het algemeen doorgaans heeft. Met uitzondering van zelfmoordterrorisme, dat is een specifiek probleem binnen de Islam maar de meeste moslims zijn geen zelfmoordterrorist.
Lezen is moeilijk, nietwaar? Igen heeft immers eerder expliciet gezegd dat er wel degelijk problemen zijn met de islam. Je poging om hem bovenstaande woorden in de mond te leggen is dus vanaf het begin gedoemd om te mislukken.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 12:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dus je blijft volhouden dat de islam een prachtige religie is, verdraagzaam is voor andersdenkenden en zich op uitstekende wijze weet te assimileren met andere culturen?
Tja, je kunt blijven wegkijken en claimen dat de zon vierkant is terwijl die toch echt rond blijkt te zijn.
Het is moeilijk iemand de mond te snoeren als men niet ingaat op één enkel gegeven argument. Dat was mijn punt. Ik benoemde meer problemen dan alleen de gewelddadige kanten van de islam. Ik haalde ook de ideologische drijfveren aan, de sociale en maatschappelijke problematiek binnen andere niet-islamitische samenlevingen. De ver islamisering of verzuiling van een bepaalde ideologie binnen een vrije en open democratische samenleving.quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk, nietwaar? Igen heeft immers eerder expliciet gezegd dat er wel degelijk problemen zijn met de islam. Je poging om hem bovenstaande woorden in de mond te leggen is dus vanaf het begin gedoemd om te mislukken.
Nee, dat deed je niet. Je suggereerde dat Igen, omdat hij aangaf één probleem niet te zien, helemaal geen problemen ziet. Dat is ronduit onwaar, omdat hij al heeft gezegd andere problemen te zien.quote:Op woensdag 25 mei 2016 12:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is moeilijk iemand de mond te snoeren als men niet ingaat op één enkel gegeven argument. Dat was mijn punt. Ik benoemde meer problemen dan alleen de gewelddadige kanten van de islam. Ik haalde ook de ideologische drijfveren aan, de sociale en maatschappelijke problematiek binnen andere niet-islamitische samenlevingen. De ver islamisering of verzuiling van een bepaalde ideologie binnen een vrije en open democratische samenleving.
Juist omdat het zich niet alleen concentreert binnen Nederland maar ook in de ons omringende landen. Dezelfde patronen zie je ontspruiten als de problemen die daaruit voortvloeien. Zolang men daar van blijft wegkijken of het onder het spreekwoordelijke tapijt probeert te vegen is elke normale discussie hierover gedoemd te mislukken. Daarmee behoud en bevorder je juist de bestaande polarisatie.
Het is naïef alleen de gewelddadige uitwerking van de islam te zien als het probleem. Het gaat om de ideologische achtergrond wat aanzet tot dat geweld. Dat is veel breder te noemen en vormt ook de grondslag bij wat anderen de gematigde islam noemen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, dat deed je niet. Je suggereerde dat Igen, omdat hij aangaf één probleem niet te zien, helemaal geen problemen ziet. Dat is ronduit onwaar, omdat hij al heeft gezegd andere problemen te zien.
Dat is inherent aan religie (en ook aan fundamentalistisch atheisme).quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:28 schreef Elzies het volgende:
Ook binnen die bestaande groep zie je een duidelijke verzuiling, een afzetting tegen onze vrije grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden.
Ga je gang, schrijf nog vier paragrafen. Het neemt niet weg dat je deed alsof Igen beweerde dat er geen problemen zijn, omdat hij het op één punt niet met je eens was.quote:Op donderdag 26 mei 2016 08:28 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is naïef alleen de gewelddadige uitwerking van de islam te zien als het probleem. Het gaat om de ideologische achtergrond wat aanzet tot dat geweld. Dat is veel breder te noemen en vormt ook de grondslag bij wat anderen de gematigde islam noemen.
Men probeert gemakshalve een denkbeeldige scheiding aan te brengen tussen een meerderheid aan 'gematigden' en een minderheid aan radicalen om zodoende het probleem weg te wuiven.
Dat is wat ik lees in de reactie van Igen en ik gaf met enkele voorbeelden aan dat dit niet zo eenvoudig ligt. Zelfs voorstanders van een meer Westerse hervormde islam stuiten binnen hun eigen geloofsgroepen op veel weerstand en onbegrip. Daar kun je niet simpelweg van weg kijken. In tegendeel, we zien juist dat bij veel latere immigranten-generaties de populariteit van de meer orthodoxe islam toeneemt. (oa. Salafisme) Dat hun invloed juist toeneemt binnen de zogenoemde ver -islamiseerde wijken.
Ik lees nu het boek 'Ik was een van hen' van onderzoeksjournalist Maarten Zeegers die drie jaar undercover ging binnen de moslimgemeenschap in de Haagse Transvaalbuurt. Daar kom je dezelfde voorbeelden tegen van een scheuring tussen de traditionele islam en de orthodoxe meer radicale islam. Maar dat betekent niet dat de opvattingen van de traditionelen bij definitie gematigd zijn. Ook binnen die bestaande groep zie je een duidelijke verzuiling, een afzetting tegen onze vrije grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden.
Dit zijn van die nietszeggende inhoudsloze reacties. Je gaat nergens op een van mijn argumenten in. Dat heb ik idem aan Igen teruggekoppeld, zoals ik dit nu ook aan jou terug koppel.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ga je gang, schrijf nog vier paragrafen. Het neemt niet weg dat je deed alsof Igen beweerde dat er geen problemen zijn, omdat hij het op één punt niet met je eens was.
Je geeft geen argumenten, je draait om de pot heen. En die pot is: Igen stelde dat hij geen bijzondere problemen ziet met de islam, jij insinueerde daarop dat hij helemaal geen problemen ziet met de islam. Dan kun je wel gaan beargumenteren dat jij wel bijzondere problemen ziet en zo, maar dat neemt niet weg dat je Igen woorden in de mond legt. Als ik je daarop aanspreek, ga ik inderdaad niet in op al die afleidingsmanoeuvres van je.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 12:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dit zijn van die nietszeggende inhoudsloze reacties. Je gaat nergens op een van mijn argumenten in. Dat heb ik idem aan Igen teruggekoppeld, zoals ik dit nu ook aan jou terug koppel.
Ik discussieer op inhoud, niet om een ja-nietus.
Zoals ik al eerder opschreef, ik lees geen tegenargumenten, slechts wat gebazel van een gefrustreerde trol.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je geeft geen argumenten, je draait om de pot heen. En die pot is: Igen stelde dat hij geen bijzondere problemen ziet met de islam, jij insinueerde daarop dat hij helemaal geen problemen ziet met de islam. Dan kun je wel gaan beargumenteren dat jij wel bijzondere problemen ziet en zo, maar dat neemt niet weg dat je Igen woorden in de mond legt. Als ik je daarop aanspreek, ga ik inderdaad niet in op al die afleidingsmanoeuvres van je.
Ik geef ook geen tegenargumenten, ik wijs je er alleen op dat je je bezondigt aan een drogreden.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 18:57 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder opschreef, ik lees geen tegenargumenten, slechts wat gebazel van een gefrustreerde trol.
Geen tegenargument willen geven is een zwaktebod binnen de discussievoering.quote:Op zondag 29 mei 2016 14:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik geef ook geen tegenargumenten, ik wijs je er alleen op dat je je bezondigt aan een drogreden.
Dit dus...quote:Op maandag 23 mei 2016 23:01 schreef Charleville het volgende:
Ipv. crimineel tuig of radicalen pakken ze een hardwerkende ondernemer die gewoon een eigen bedrijfje heeft, dat is nog waar ik mij het meest boos over maak.
Ik ben juist blij als allochtonen bedrijven beginnen, er is zoveel leegstand in onze steden tegenwoordig, een beetje diversiteit kan geen kwaad, koop liever wat bij een klein supermarktje dan zo'n groot mega bedrijf, bij zo'n klein bedrijfje kan iemand nog rijk worden, bij die grote ketens word alleen de hoogste baas rijk en de rest is gewoon in dienst.
Allemaal leuk en aardig, maar bij die kleine supermarktjes betaal je voor bijna alle producten het dubbele van wat je ervoor betaald in een supermarkt uit een landelijke keten, en ik denk in eerste instantie altijd nog aan mijn eigen portemonnee.quote:Op maandag 23 mei 2016 23:01 schreef Charleville het volgende:
Ipv. crimineel tuig of radicalen pakken ze een hardwerkende ondernemer die gewoon een eigen bedrijfje heeft, dat is nog waar ik mij het meest boos over maak.
Ik ben juist blij als allochtonen bedrijven beginnen, er is zoveel leegstand in onze steden tegenwoordig, een beetje diversiteit kan geen kwaad, koop liever wat bij een klein supermarktje dan zo'n groot mega bedrijf, bij zo'n klein bedrijfje kan iemand nog rijk worden, bij die grote ketens word alleen de hoogste baas rijk en de rest is gewoon in dienst.
Een drogredenering ook. Daarom wijs ik je daar even op.quote:Op maandag 30 mei 2016 08:23 schreef Elzies het volgende:
[..]
Geen tegenargument willen geven is een zwaktebod binnen de discussievoering.
Je bent een internet trolletje op zoek naar aandacht maar volkomen inhoudsloos. Goed, ik heb je eventjes gevoed door je opnieuw wat aandacht te schenken. Ach, ik ben de kwaaiste niet.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Een drogredenering ook. Daarom wijs ik je daar even op.
Ik ben niet aan het trollen. Je legt Igen woorden in de mond en weigert compleet om dat te erkennen. In plaats daarvan ga je op een zijspoor en typ je een heel verhaal. Uiteraard reageer ik daar niet op, maar houd ik het bij de discussie: jij legt Igen woorden in de mond.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 12:51 schreef Elzies het volgende:
[..]
Je bent een internet trolletje op zoek naar aandacht maar volkomen inhoudsloos. Goed, ik heb je eventjes gevoed door je opnieuw wat aandacht te schenken. Ach, ik ben de kwaaiste niet.![]()
Hahaha gekke Anne !quote:Op maandag 30 mei 2016 10:01 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Hebben jullie het nu nog steeds over dat varkenskopje? Is dat ding nog niet weggerot? Oud nieuws
Zo doodsbang voor zo weinig mensen. Amper 60.000 in Houston, een stad van een paar miljoen inwoners.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:50 schreef DrDentz het volgende:
Je moet een beetje varkensbloed aan je kogels doen, dan gaan moslims direct naar de hel.
Ze kunnen beter bang zijn voor hun eigen overheid en hun staatsschuld.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:44 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo doodsbang voor zo weinig mensen. Amper 60.000 in Houston, een stad van een paar miljoen inwoners.
Sowieso, 3,3 miljoen moslims in de hele VS, amper 1% van de bevolking.
Ga nu niet in de ontkenningsmode zitten. Je bent gewoon aan het trollen. Gaat op geen enkel tegenargument in. Dat maakt je geen interessante discussiepartner.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:26 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het trollen. Je legt Igen woorden in de mond en weigert compleet om dat te erkennen. In plaats daarvan ga je op een zijspoor en typ je een heel verhaal. Uiteraard reageer ik daar niet op, maar houd ik het bij de discussie: jij legt Igen woorden in de mond.
Inderdaad fucking triest.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:59 schreef Igen het volgende:
Ik ben 100% autochtoon Nederlander en ik schaam me voor, en distantieer me van, deze daad en de volslagen debiele reacties van mijn volksgenoten in dit topic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |