abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162290814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

staat niet bij de goofs op imdb.. dus misschien hadden wij het wel fout en was het een andere poort?
Dat denk ik niet, genoeg plaatjes gezien die aan de hand van andere scenes toch echt lieten zien dat Jon richting de gate naar het noorden ging.
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:13:02 #102
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162291162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 01:07 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het is wel beide fantasie natuurlijk, en best interessant om ook GRRM zijn visie op LOTR te lezen :).

Van heel GoT krijgen we als het goed is nog maar 19 afleveringen. 6 dit seizoen en daarna nog 13 afleveringen verdeeld over twee seizoenen ;( Hopelijk maken ze daarna meteen een spinoff, want anders een zwart gat.
GRRM richting JRR:
quote:
Ruling is hard. This was maybe my answer to Tolkien, whom, as much as I admire him, I do quibble with. Lord of the Rings had a very medieval philosophy: that if the king was a good man, the land would prosper. We look at real history and it’s not that simple. Tolkien can say that Aragorn became king and reigned for a hundred years, and he was wise and good. But Tolkien doesn’t ask the question: What was Aragorn’s tax policy? Did he maintain a standing army? What did he do in times of flood and famine? And what about all these orcs? By the end of the war, Sauron is gone but all of the orcs aren’t gone – they’re in the mountains. Did Aragorn pursue a policy of systematic genocide and kill them? Even the little baby orcs, in their little orc cradles?

The war that Tolkien wrote about was a war for the fate of civilization and the future of humanity, and that’s become the template. I’m not sure that it’s a good template, though. The Tolkien model led generations of fantasy writers to produce these endless series of dark lords and their evil minions who are all very ugly and wear black clothes. But the vast majority of wars throughout history are not like that.
Impliceert wel dat de white walkers waarschijnlijk geen dark lords zijn met hun wights als evil minions. Maar de serie staat nu los van de boeken dus misschien maken D&D dat er wel van.

JRR:
quote:
“I have claimed that Escape is one of the main functions of fairy-stories, and since I do not disapprove of them, it is plain that I do not accept the tone of scorn or pity with which 'Escape' is now so often used. Why should a man be scorned if, finding himself in prison, he tries to get out and go home? Or if he cannot do so, he thinks and talks about other topics than jailers and prison-walls?”
JRR geeft ook elders aan (kan quote niet vinden) dat hij goed begrijpt dat het allemaal niet zo simpel werkt, zwart/wit is en dat in vredetijd je allerlei problemen met corruptie en bestuur krijgt. Zo'n epische oorlog verbindt mensen tegen een gezamenlijk vijand en dat vond hij fijner om over te schrijven.

In een brief:
quote:
... while many like you demand maps, others wish for geological indications rather than places; many want Elvish grammars, phonologies, and specimens; some want metrics and prosodies.... Musicians want tunes, and musical notation; archaeologists want ceramics and metallurgy; botanists want a more accurate description of the mallorn, of elanor, niphredil, alfirin, mallos, and symbelmynė; historians want more details about the social and political structure of Gondor; general enquirers want information about the Wainriders, the Harad, Dwarvish origins, the Dead Men, the Beornings, and the missing two wizards (out of five).
GRRM wil duidelijk veel politieke details en poogt het meer 'realistische fantasy' te maken (feudaal Europa als voorbeeld), verschil van aanpak. Als het om fantasy gaat prefereer ik JRR's 'epische fantasy' eerlijk gezegd. Maakt GoT verder niet minder leuk.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:28:49 #103
211083 Angelof9
I must go first
pi_162291458
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Resurrection door Mel omdat Jon goed bij de vrouwen lag.
Als je echt denkt dat Jon weer tot leven is gewekt omdat de acteur eye candy is, heb je vrij weinig van GoT begrepen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:43:58 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162291810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:28 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Als je echt denkt dat Jon weer tot leven is gewekt omdat de acteur eye candy is, heb je vrij weinig van GoT begrepen.
dat werd toen wel gezegd toen S5 afgelopen was, dat ie weer terug zou komen omdat ie eye candy is. het lag er toen namelijk niet dik bovenop dat ie terug zou komen. anders had je ook wel stannis opnieuw tot leven kunnen wekken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162291825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat werd toen wel gezegd toen S5 afgelopen was, dat ie weer terug zou komen omdat ie eye candy is. het lag er toen namelijk niet dik bovenop dat ie terug zou komen. anders had je ook wel stannis opnieuw tot leven kunnen wekken.
_O-
pi_162291834
Heeft GRRM soms aan je kleine zusje gezeten Maanvis? Nondeju.
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:45:51 #107
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162291847
quote:
10s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:45 schreef Typisch het volgende:
Heeft GRRM soms aan je kleine zusje gezeten Maanvis? Nondeju.
Stoer hoor, mensen afzeiken vanwege een mening :(
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162292063
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat jij het niet zien wou betekend niet dat het er niet dik boven op lag.
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:58:29 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162292102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:56 schreef Uezurii het volgende:

[..]

Dat jij het niet zien wou betekend niet dat het er niet dik boven op lag.
We hebben stannis en sandor clegane ook niet zien sterven, en daar zei niemand van dat die terug zouiden komen ;). Mbt jon snow ontplofte mijn facebook zowat met berichten van huilende one direction meisjes bakvissen die er niet tegen konden dat jon snow dood was.
Een gedicht over Maanvis
pi_162292152
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

We hebben stannis en sandor clegane ook niet zien sterven, en daar zei niemand van dat die terug zouiden komen ;). Mbt jon snow ontplofte mijn facebook zowat met berichten van huilende one direction meisjes bakvissen die er niet tegen konden dat jon snow dood was.
Altijd leuk als mensen zeuren over een Facebook timeline, terwijl zij daar zelf mensen op toevoegen.
pi_162292167
Als je dacht dat John niet meer terug zou komen dan heb je niet op zitten letten. Het was ondenkbaar dat hij zo aan zijn einde zou komen en dat er zoveel verhaallijnen abrupt eindigden.
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:02:10 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162292202
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:00 schreef Tobi-wan het volgende:
Als je dacht dat John niet meer terug zou komen dan heb je niet op zitten letten. Het was ondenkbaar dat hij zo aan zijn einde zou komen en dat er zoveel verhaallijnen abrupt eindigden.
Hoezo ondenkbaar.
Ned, Robb en Catelyn?
Tywin Lannister?
Een gedicht over Maanvis
pi_162292211
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoezo ondenkbaar.
Ned, Robb en Catelyn?
Tywin Lannister?
pi_162292241
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zeker wel, van allebei
pi_162292407
quote:

[..]

Hoezo ondenkbaar.
Ned, Robb en Catelyn?
Tywin Lannister?
Jij denkt dat Jon in dat rijtje past? Qua screentime en verhaallijnen? R+L=J? Dan heb je ook nog Melissandre die precies dan Castle Black binnen komt waarvan we weten dat 'haar mensen' weten hoe ze iemand weer tot leven kan brengen, tot wel 7 keer.
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:12:30 #116
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162292462
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:10 schreef Tobi-wan het volgende:

[..]

Jij denkt dat Jon in dat rijtje past? Qua screentime en verhaallijnen? R+L=J? Dan heb je ook nog Melissandre die precies dan Castle Black binnen komt waarvan we weten dat 'haar mensen' weten hoe ze iemand weer tot leven kan brengen, tot wel 7 keer.
Toen Robb en Catelyn dood gingen hadden ze veel meer screentime dan Jon. En R+L=J is maar een speculatie :). En Melissandre, tja die kan toch ook gewoon Stannis weer tot leven wekken?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:12:54 #117
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162292473
quote:

[..]

Hoezo ondenkbaar.
Ned, Robb en Catelyn?
Tywin Lannister?
Iemand afkraken om zijn/haar mening is nooit goed, maar in dit geval heb je gewoon geen idee waar je over praat.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:13:34 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162292494
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:12 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Iemand afkraken om zijn/haar mening is nooit goed, maar in dit geval heb je gewoon geen idee waar je over praat.
oke laat ik toegeven: Ik mag jon snow niet, zijn teksten zijn nietszeggend, hij komt dommig over.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:14:33 #119
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162292518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Is hij niet in de aftermath van de red wedding weggevoerd? Ik ging er eigenlijk atlijd vanuit dat ie dood was..
Mgoed als ie nog leeft. het was toch die gast die 3x met pijl en boog op zo'n grafboot schoot en het toen maar opgaf en zijn vader het liet doen? Dus al met al een niets nut :)
Edmure mistte de boot met zn vaders lichaam. Zijn oudere broer oom the blackfish heeft t opgelost.

Edmure weten we niet van waar ie zit, maar waarschijnlijk een frey cel. The blackfish ging op t juiste moment pissen, en is daardoor aan de red wedding ontkomen en zit nu met Gendry in een bootje.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:15:31 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162292537
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:14 schreef Tanin het volgende:

[..]

Edmure mistte de boot met zn vaders lichaam. Zijn oudere broer the blackfish heeft t opgelost.

Edmure weten we niet van waar ie zit, maar waarschijnlijk een frey cel. The blackfish ging op t juiste moment pissen, en is daardoor aan de red wedding ontkomen en zit nu met Gendry in een bootje.
Blackfish is de tong80 van GoT :D
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:15:58 #121
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162292545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

oke laat ik toegeven: Ik mag jon snow niet, zijn teksten zijn nietszeggend, hij komt dommig over.
je bent dus niet objectief en laat je gevoel je standpunt beļnvloeden.
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:17:24 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162292583
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:15 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

je bent dus niet objectief en laat je gevoel je standpunt beļnvloeden.
Dat klopt, maar dat komt ook omdat ik GoT minder leuk vind als mensen als Dany en Jon telkens overleven en andere leuke karakters zoals Tywin en the Hound en Stannis er uit geschreven worden.
Een gedicht over Maanvis
pi_162292589
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toen Robb en Catelyn dood gingen hadden ze veel meer screentime dan Jon. En R+L=J is maar een speculatie :). En Melissandre, tja die kan toch ook gewoon Stannis weer tot leven wekken?
Kijk de serie aub opnieuw.
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:18:14 #124
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162292608
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat komt ook omdat ik GoT minder leuk vind als mensen als Dany en Jon telkens overleven en andere leuke karakters zoals Tywin en the Hound en Stannis er uit geschreven worden.
ja als je zo gaat discussiėren is er geen touw aan vast te knopen he....
pi_162292616
quote:

[..]

Hoezo ondenkbaar.
Ned, Robb en Catelyn?
Tywin Lannister?
WTF? Serieus? Ben je nu aan het trollen of zie jij werkelijk geen enkele reden waarom de dood van Jon tegenover de boven genoemde karakters raar zou zijn?

Misschien een tip om GOT niet in het Portugees te volgen, maar gewoon Engels met Nederlandse ondertiteling :')

Jon is belangrijk voor het verhaal, als je GOT goed volgt weet je dat elke kleine opmerking, elk klein detail vaak van grote waarde kan zijn. Dat maakt GOT zo goed, en Jon's verhaal is nog lang niet voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')