Tried... and failedquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:47 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
loom elastiekjes erin. Die gebruik ik altijd. En als ze deze eruit krijgt dan gebruik je er twee per staartje.
ik ga gewoon een pak 5 kopen, hopen dat die niet tot haar oksels komenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als ik het idee had dat de luier niet lekker meer zat of wanneer ze veel doorlekte ging ik over.
Saar zit nu al een tijd in 5 maar voor de nacht een 5+
Nouja, ik vind het ook zo zielig als ze constant aan haar haar zit te trekken en boos staat te huilen omdat ze ECHT NIET WIL, dus dan haal ik ze zelf er wel weer uitquote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:55 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
heb je ze er 100x omheen gedaan?
dan zou ik het gewoon los laten hangen. Het hangt in háár ogen, niet de jouwequote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:58 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het ook zo zielig als ze constant aan haar haar zit te trekken en boos staat te huilen omdat ze ECHT NIET WIL, dus dan haal ik ze zelf er wel weer uit
goed eerste woord welquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:31 schreef DJMO het volgende:
oh en mijn zoon heeft een nieuw woordje (ik reken het iig goed als een van de eerste woordjes)
We kwamen thuis en ik pak m'n sleutelbos uit m'n tas. Vervolgens wil ik michael uit de wagen tillenen normaal strekt hij dan z'n armpjes naar me uit om opgetild te worden, maar dit keer wees hij naar m'n sleutelbos en zei redelijk verstaanbaar "teutel". (nou mag hij altijd even met m'n sleutels spelen als we binnen zijn, maar hij probeert ze alle dagen beneden al uit m'n handen te pikken als ik 'm uit de wagen wil halen haha)
Oh, dat zou ze bij mij niet winnen, maar misschien ben ik dan een kenau.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:58 schreef Amsel het volgende:
[..]
Nouja, ik vind het ook zo zielig als ze constant aan haar haar zit te trekken en boos staat te huilen omdat ze ECHT NIET WIL, dus dan haal ik ze zelf er wel weer uit
Hoezo winnen? Het is toch geen wedstrijd? Nou heb ik jochies, maar als staartjes/speldjes elke keer verdriet en boosheid oplevert, zou ik het gewoon laten. Dat zou het mij niet waard zijn. Iets als luier verschonen, of nagels knippen zijn dingen die moeten nu eenmaal, dus dan zet ik door. Maar hier zou ik geen halszaak van maken... iets met pick your battlesquote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:15 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Oh, dat zou ze bij mij niet winnen, maar misschien ben ik dan een kenau.![]()
Kun je haar niet afleiding geven met wat anders of zo?
ja, het is echt alsof dat hele hoofd vol kleine schakelaars zit die dan ineens om gaan he?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:26 schreef Roomsnoes het volgende:
Haha, mauwie
Soms vraag je je af wat er in die koppies om gaat, dat ze zich ineens te groot voelen ergens voor. O heeft ook al weken geen babybeker meer aangeraakt. Ze moet hetzelfde als wij. Zit je dan met je mooie jip en janneke schaaltjes, terwijl O uit een wit ikeaschaaltje lepelt.
Zo zit ik er ook in. Maar ieder beslist voor zich natuurlijkquote:
Dat zeg ik ook niet. Ieder z'n ding zou ik maar zeggen. Maar hier is er sowieso geen battlequote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hoezo winnen? Het is toch geen wedstrijd? Nou heb ik jochies, maar als staartjes/speldjes elke keer verdriet en boosheid oplevert, zou ik het gewoon laten. Dat zou het mij niet waard zijn. Iets als luier verschonen, of nagels knippen zijn dingen die moeten nu eenmaal, dus dan zet ik door. Maar hier zou ik geen halszaak van maken... iets met pick your battles.
Wieke vond de staartjes van de dochter van een vriendin heel tof (gewoon 2 staartjes). Die wilde ze ook. Ze liet ze zelf zitten en was er trots op. Na ongeveer 2 maanden op het nieuwe KDV wilden ineens alle meisjes zulke staartjes ze noemden het ook echt Wieke-staartjes. (Ben zelf verbaasd, want ze doet bij het brengen vaak heel nors tegen de rest, maar blijkbaar is ze wel populair, ze staan ook heel blij W!, W! te roepen 'sochtends bij de deur als we de jassen op hangen). Maar nu is de hype een beetje over en wisselen we wat met haardracht. Geen tips dus helaas..quote:Op vrijdag 20 mei 2016 08:44 schreef Amsel het volgende:
Ik vraag me dus af hè, als je zindelijkheidstraining gaat doen, hoe werkt dat dan? Luierbroekjes OK, maar de rest van de kleding is nog veel ingewikkelder. Mijn dreumes krijgt echt zelf haar broek niet naar beneden. Ze vindt het potje wel geweldig: als ik naar de wc ga gaat ze mee, dan moet de broek naar beneden, gaat ze zitten (met romper en luier dus nog aan), krijgt ze een stukje toiletpapier om mee tussen haar benen te zwaaien, gaat dat daarna in de pot, dan mag ze daarna doortrekken, en dan zeggen we vrolijk "bye bye" tegen het doorspoelende toiletpapier
Oh en ik was benieuwd hoe andere meisjesmama's ervoor zorgen dat speldjes en elastiekjes ín het haar blijven? Mijn dreumes trekt alles er meteen weer uit. Zelfs bij andere meisjes op het kdv, die mogen blijkbaar ook niks in hun haar van haarEn het haar wordt nu zo lang, als ik er niks mee doe wordt het zo armoedig, dus dan moet het maar een boblijntje worden maar dat vind ik eigenlijk zonde
Ooh, wat stom dat ik dat niet bedacht, want dat had ik met L ook.. Die wil eigenlijk ook alleen uit een open beker..Maar fijn dat je nu de oplossing hebt!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
ooooh wat dat drinken betreft he, ik heb het issue gevonden geloof ik.
Mauw krijgt voortaan een kopje. Een kopje met melk bij het ontbijt. Want flesjes zijn echt voor babies. Dat ik dat niet meteen doorhad![]()
(het beeld wokkelt omdat mijn telefooncamera aan het sterven is, sorry)
Ja, dat scheelt, als het gewoon zonder gedoe kan!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ieder z'n ding zou ik maar zeggen. Maar hier is er sowieso geen battle
Als je haar niet wil/kan ''leren'' om elastiekjes in haar haar te kunnen/willen verdragen dan doe je het niet. En dan ''moet'' je de keuze maken of ze als ragebol rondloopt of dat je toch maar die haartjes laat knippen.
Ik weet niet of zoiets een kwestie van leren is. Kind heeft nu eenmaal een mening en een gevoel hierover en waarom zou je die niet respecteren als het alleen om een uiterlijke kwestie gaat? Mijn dochter loopt ook regelmatig met een ragebol, want ze draait met haar vingers in haar haar als ze slaapt en trekt soms elastiekjes uit, soms niet. Ze heeft al behoorlijk kort haar. Ik zie het probleem niet. Zij is zoals ze is. En zoiets zal vanzelf wel weer veranderen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:43 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Als je haar niet wil/kan ''leren'' om elastiekjes in haar haar te kunnen/willen verdragen dan doe je het niet. En dan ''moet'' je de keuze maken of ze als ragebol rondloopt of dat je toch maar die haartjes laat knippen.
Hey, het was niet naar jou gericht hequote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:
mijn dochter loopt ook soms als een ragebol hoor. Ik zeg nergens dat ze er altijd piek fijn bij moet lopen. Uit het verband trekken is wel een beetje jammer.
Iedereen gaat ermee om zoals hij of zij wil. Ik geef alleen maar mijn mening en nogmaals, ik heb hier geen enkel probleem met elasiekjes of dingetjes, want E doet nooit moeilijk.
Nee ik bedoelde jou nietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hey, het was niet naar jou gericht heNiet meteen aangevallen voelen
Ik doelde op de klaagzang van de blogster
Volgens mij moet je het niet persoonlijk opnemen hoor. Volgens mij zegt niemand dat jij dat beweert. Als je kind zich prima laat poetsen, haren doen etc, zou ik dat ook altijd gewoon doen. Waarom niet? Maar als het elke keer driftbuien oplevert, heb je de keuze. Doorzetten omdat jij vindt dat dat hoort of je schouders ophalen en deze strijd niet elke keer aangaan. Ieder maakt die keus voor zich, net wat je belangrijk vindt. En het ligt ook net aan de situatie. Hele vieze handen betekent toch echt eerst poetsen voordat je van tafel mag, bijvoorbeeld. Maar nog een veeg pindakaas op de wang, of vieze nagels, daar maak ik geen halszaak van.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:16 schreef LadyTagliatelle het volgende:
mijn dochter loopt ook soms als een ragebol hoor. Ik zeg nergens dat ze er altijd piek fijn bij moet lopen. Uit het verband trekken is wel een beetje jammer.
Iedereen gaat ermee om zoals hij of zij wil. Ik geef alleen maar mijn mening en nogmaals, ik heb hier geen enkel probleem met elasiekjes of dingetjes, want E doet nooit moeilijk.
Er zijn ook ouders die dan de schouders ophalen '' ze wil niet dat ik aan haar handjes poets, dus dan maar niet '' . daar kan ik niet tegenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:25 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het niet persoonlijk opnemen hoor. Volgens mij zegt niemand dat jij dat beweert. Als je kind zich prima laat poetsen, haren doen etc, zou ik dat ook altijd gewoon doen. Waarom niet? Maar als het elke keer driftbuien oplevert, heb je de keuze. Doorzetten omdat jij vindt dat dat hoort of je schouders ophalen en deze strijd niet elke keer aangaan. Ieder maakt die keus voor zich, net wat je belangrijk vindt. En het ligt ook net aan de situatie. Hele vieze handen betekent toch echt eerst poetsen voordat je van tafel mag, bijvoorbeeld. Maar nog een veeg pindakaas op de wang, of vieze nagels, daar maak ik geen halszaak van.
theedoek en puntje nat maken met heet water, vlek weg boenen en ik ga gewoon doorquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:29 schreef BlueEyes het volgende:
Net als eigen kleding die na een uur al meteen vlekken hebben![]()
Ik kleed me serieus niet meer bij elke vlek om.
Slonzige mama present
Ik was laatst ergens, ik weet niet eens meer waar, en ineens besefte ik me dat mijn trui op linkertiethoogte vol tandpasta zat (mensen die ook de houdgreepmethode gebruiken weten precies wat ik bedoel).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:29 schreef BlueEyes het volgende:
Net als eigen kleding die na een uur al meteen vlekken hebben![]()
Ik kleed me serieus niet meer bij elke vlek om.
Slonzige mama present
Hm nee, ik bedoelde het niet zo eenzijdig inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:33 schreef Franny_G het volgende:
LT, ik reageerde omdat het op mij wat eenzijdig overkwam: of "leren" elastiekjes te verdragen, of een ragebol danwel korte haren. Een andere optie is: je schouders daarover ophalen. 'Ragebol' is naar mijn mening ook zoiets dat vooral iets over de volwassenen zegt, een waardeoordeel vanuit ons perspectief. Een kind is daar niet mee bezig en dat is naar mijn idee dus juist ook het leuke aan kind zijn. Wilde ik alleen even 'inbrengen' in het gesprek, niet om jou aan te vallen of iets uit verband te trekken, maar om iets eraan toe te voegen. Denk dat we er uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde instaan!
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben al blij als ik kind gevoed en aangekleed op de opvang kan brengen. Z'n haar kam ik eigenlijk nooit, zit ook echt niet in m'n systeem want m'n eigen haar kam ik ook nooit. ik bezit niet eens een borstel![]()
Jij hebt kort haar?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik ben al blij als ik kind gevoed en aangekleed op de opvang kan brengen. Z'n haar kam ik eigenlijk nooit, zit ook echt niet in m'n systeem want m'n eigen haar kam ik ook nooit. ik bezit niet eens een borstel![]()
Ik kam F zijn haar ook nooitquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:37 schreef Fazzoletti het volgende:
Het genot van slag in je haarquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik schud m'n haar 's morgens meestal even luchtig
ja dit, van borstelen wordt het pas echt lillek.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:39 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Het genot van slag in je haar![]()
van borstelen gaat het alleen maar pluizen
Haha zo herkenbaarquote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
ooooh wat dat drinken betreft he, ik heb het issue gevonden geloof ik.
Mauw krijgt voortaan een kopje. Een kopje met melk bij het ontbijt. Want flesjes zijn echt voor babies. Dat ik dat niet meteen doorhad![]()
(het beeld wokkelt omdat mijn telefooncamera aan het sterven is, sorry)
ze slaapt gewoon in dr kleertjes? wat bedoel je ?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:42 schreef Selvaria het volgende:
Mijn kind is nog zo goed als kaal, dus ik kan me hier echt nog niks bij voorstellen.Ik moet van mezelf wel haren leren vlechten en/of opsteken via een of ander Youtube kanaal zodat N. wat meer variatie in haar kapsel krijgt dan ik vroeger. Hier was het eigenlijk alleen de bloempot tot ik het eindelijk liet groeien. Nu kom ik nog steeds niet verder dan een staart/knot/staart opzij voor wanneer ik rugdraag.
![]()
Pindakaashandjes wel present. Elke keer als ik haar bij de GO aflever zie ik dat we weer niet goed genoeg gepoetst hebben.En sinds ze niet meer comfortabel in de IKEA verkleiner past en dus gewoon 'los' in de stoel zit vind ik steeds rijstkorrels/tomatensaus/aardbeien/bananenvlekken/noemhetmaarenhetvlekt aan haar kont.
Echt niet dat ik haar elke dag om ga kleden voordat ze haar bed ingaat.
Tenzij ze er last van heeft (helemaal nat is geworden of zo), dan wel. Dit geldt tegenwoordig ook voor mezelf.
TLDR: Slons present!
Nee, juist niet.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
ze slaapt gewoon in dr kleertjes? wat bedoel je ?
Boks.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Oh, nog een slons-alert present hier. Ik ontdek de laatste paar dagen steeds mieren rondom de kinderstoel. Nu moet ik zeker vaker stofzuigen
Oh! ... ik ook nietquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:56 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Nee, juist niet.
Ik kleed haar pas om voordat ze naar bed gaat, ze krijgt dan een pyjama aan. Ik bedoel dat als het niet te vies is ik haar geen nieuwe set gewone kleertjes aandoe overdag.
Ah mooi, elke dag zuigen is dus geen garantiequote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:05 schreef BlueEyes het volgende:
Mieren om de kinderstoel CHECK!
En ik stofzuig echt elke dag en kan niet ontdekken waar ze vandaan komen
was je wel de kwark er uit eigenlijk?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:25 schreef Skittles het volgende:
Away en Crump kunnen bevestigen dat ik toch wel win qua slons zijn![]()
Wil Lou niet dat ik haar handen poets? Dan niet. Dus ik zal wel in je allergiezone vallen, LT![]()
Ik geef haar tegenwoordig gewoon een vochtige hydrofiel en zeg "Ga je even poetsen?". Meestal doet ze het dan zelf, niet geweldig schoon maar het boeit me werkelijk geen reet![]()
Haren.. whehehe. Kammen doe ik nooit, want de krullen bovenop haar hoofd staan dan alsnog alle kanten op. Ze ziet er inderdaad uit als een slonzige ragebol. Wel míjn mooie ragebol![]()
Kleding gaat ook niet uit als ze gaat slapen. Slaapzak aan en hoppa.
Hoezo? Werkt prima als gel!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
was je wel de kwark er uit eigenlijk?
Dit dus!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik moet altijd zo om jullie lachen heAl die dreumes-dingen die ons nog te wachten staan. En dan wil ik reageren en dan hoor ik iedereen hier al zeggen: "wacht maar..."
Mijn kind had een mening vanaf het moment dat ze geboren is maar zo vervelend eigen en niet luisteren of meewerken is vrij nieuw. Maar elk kind is anders...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:28 schreef twist02 het volgende:
Maarre, die 'meningen' die jullie dreumesen hebben hè? Vanaf wanneer hebben ze die ongeveer?![]()
I.v.m. een zekere Fok-wet onthou ik me van enig verder commentaar als jullie het goed vinden![]()
Onze dreumes heeft ontdekt dat onze lage salontafel zich prima leent om je aan op te trekken zodat je op je knietjes zit en nu doet ze dus een hele dag niets anders meerheeft 'r helaas ook al een flinke blauwe plek op d'r wang opgeleverd
maar dat is vast niet de laatste zullen we maar zeggen...
Vanaf dat je hier komt posten, want waar je mee omgaat wordt je mee besmetquote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:28 schreef twist02 het volgende:
Maarre, die 'meningen' die jullie dreumesen hebben hè? Vanaf wanneer hebben ze die ongeveer?![]()
I.v.m. een zekere Fok-wet onthou ik me van enig verder commentaar als jullie het goed vinden![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |