Bokkema vind ik ook wel overrated ja. Heb ik nog nooit leuk zien rijden sinds die etappe waar Titi zn fiets in de tuin parkeerde.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:52 schreef Szura het volgende:
[..]
Heb je het nou over Mollema? Had die lelijk fietsende lafaard maar thuis gelaten.
Maar hopen dat ie een griepje oploopt dan, de Gees laat in ieder geval nog weleens zien dat ie kan aanvallen. Met Mollema ben je verzekerd van een anonieme 13e plek waar hij zelf waarschijnlijk razend tevreden mee is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bokkema vind ik ook wel overrated ja. Heb ik nog nooit leuk zien rijden sinds die etappe waar Titi zn fiets in de tuin parkeerde.
Eh, fantastische Tour gereden a afgelopen jaar. Ik eendagswedstrijden is het wel een tijdje geleden inderdaadquote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die heeft dan ook al jaren laten zien net niet te zijn.
Watquote:Op donderdag 2 juni 2016 17:55 schreef ZakaRosa het volgende:
Van Garderen past voor Rio wegens het Zika-virus. Niet dat dit ook maar enige invloed heeft op het koersverloop.
Liet hij vorige week inderdaad wetenquote:
Definitief?quote:
http://nos.nl/artikel/210(...)nbiker-naar-rio.htmlquote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Definitief?
Dat het Slowaaks NOC het aangevraagd had was al bekend, maar gaaf dat ze het toegewezen gekregen hebben mits het geen Slowaakse mountainbiker van de Spelen afhoudt(dat zou wel vrij lullig zijn)
Dat lijkt wel het geval te zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
mits het geen Slowaakse mountainbiker van de Spelen afhoudt(dat zou wel vrij lullig zijn)
Dat zou echt bizar zijn (en niet in positieve zin) en was aanvankelijk ook helemaal niet de bedoelingquote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:38 schreef luckass het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/210(...)nbiker-naar-rio.html
Lijkt me definitief, al weet je het nooit met #werkenbijdenos
Dat is wel karig jaquote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:55 schreef heywoodu het volgende:
Mountainbiker Martin Haring, die door de jaren heen het ticket verdiend heeft, moet de wegwedstrijd maar gaan rijden schijnbaar
Jezus, wat een kutoplossing zo.
Vind jij het mensonterend?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 19:35 schreef Evertjan het volgende:
[..]
lachwekkend dat is gewoon pure minachting van de sport
quote:Belgisch bondscoach Kevin De Weert heeft zijn voorselectie voor de Olympische wegrit in Rio prijsgegeven. De selectie telt negen (en dus geen acht) namen, aangezien Philippe Gilbert in extremis nog werd toegevoegd. “Als een renner met een dergelijke status tóch belangstelling toont voor een plek in de preselectie voor de Spelen geef je daar als bondscoach gehoor aan.” Maar in de uiteindelijke selectie zal De Weert kiezen tussen Van Avermaet en Gilbert.
Bondscoach Kevin De Weert werd zondagavond verrast door Philippe Gilbert. Beide heren waren eerder overeengekomen dat Gilbert in het najaar zou mikken op het EK in Nice en het WK in Qatar, maar de Waal keert nu op zijn stappen terug. “Voor de start van de Ronde van Luxemburg had ik een gesprek met hem”, klinkt het bij De Weert. “Omdat het op dat moment nog onzeker was in hoeverre hij hersteld was van de blessure aan zijn vinger die een groot deel van zijn voorseizoen hypothekeerde, leek het toen een wijze beslissing de klemtoon te leggen op het EK en het WK. Later die week won hij twee ritten in de Ronde van Luxemburg en na afloop van de Ronde van Zwitserland stak de gedachte aan Rio afgelopen weekend toch weer de kop op. Op dat moment stonden mijn acht namen al op papier. Maar wie ben ik om een man met zo’n palmares dan aan de kant te laten?”, vraag de bondscoach zich luidop af. Gilbert rijdt de komende weken onder meer het BK en de Ronde van Polen om zich verder te bewijzen.
Benoot opvallende afwezige in voorselectie
De voorselectie van De Weert bestaat uit volgende namen: Jan Bakelants, Ben Hermans, Greg Van Avermaet, Serge Pauwels, Laurens De Plus, Louis Vervaeke, Tim Wellens, Bart De Clercq en Philippe Gilbert. Er is dus geen plek voor Tiesj Benoot. “Dat klopt, ja. Ik praatte met hem in de Baloise Belgium Tour. Hij vroeg me of ik hem na de Ronde van Zwitserland zekerheid kon geven over een selectie voor Rio, omdat hij zijn voorbereiding daar dan specifiek kon op afstemmen. Die bevestiging kon ik hem niet geven. Dus viel het nut om hem een plek bij de voorselectie te geven meteen ook weg”, verantwoordt De Weert zich.
Gilbert of Van Avermaet naar Rio
Aangezien het parcours van de Olympische wegrit een omloop voor klimmers is, zal er in de uiteindelijke selectie van De Weert maar één plekje zijn voor een ‘klassieke renner’. Kiezen tussen Gilbert of Van Avermaet dus. “Zij zijn de twee ‘klassieke renners’ in die voorselectie van negen. In de uiteindelijke ploeg van vijf die ik in gedachten heb zal er één plaats worden voorbehouden voor een renner met die karakteristieken. De vier anderen zullen klimmers zijn”, stelt De Weert. “Maar om die namen te weten te komen zal iedereen moeten wachten tot 22 juli. Pas dan wordt de uiteindelijke selectie voor Rio bekendgemaakt.”
Komt erop neer dat Sablikova en het Tsjechische NOC naar CAS stappen schijnbaar. Soort van vertaling:quote:Op woensdag 22 juni 2016 02:19 schreef wimderon het volgende:
Sablikova mag waarschijnlijk niet starten in de tijdrit.
http://sport.idnes.cz/mar(...)14252_cyklistika_tof
USA:quote:Men’s road
Geraint Thomas, 30, Cardiff
Chris Froome, 31, Nairobi
Adam Yates, 23, Bury
Peter Kennaugh, 27, Douglas
Ian Stannard, 29, Chelmsford
Women’s road
Lizzie Armitstead, 27, Otley
Emma Pooley, 33, Wandsworth
Nikki Harris, 29, Draycott
quote:Mara Abbott (Boulder, Colo./Wiggle-Honda): Women's Road Race
Kristin Armstrong (Boise, Idaho/TWENTY16-RideBiker): Women's Road Race, Women's Individual Time Trial
Brent Bookwalter (Asheville, N.C./BMC Racing Team): Men's Road Race, Men's Individual Time Trial
Megan Guarnier (Queensbury, N.Y./Boels Dolmans Cycling Team): Women's Road Race*
Taylor Phinney (Boulder, Colo./BMC Racing Team): Men's Road Race, Men's Individual Time Trial
Evelyn Stevens (San Francisco, Calif./Boels Dolmans Cycling Team): Women's Road Race, Women's Individual Time Trial
quote:Maciej Bodnar and Katarzyna Niewiadoma are first Polish cyclists selected to Olympic team, they both will compete in time trial and road race.
quote:Czech republic announced team for road race:
Konig, Barta, Stybar, Vakoc.
Time trial: Konig, Barta
quote:Arvin Moazzami
Ghader Mizbani
Mehdi Sohrabi
Samad Pourseyedi
twitter:MathildeLAzou twitterde op woensdag 13-07-2016 om 17:58:43Pinot, Bardet, Barguil, Alaphilippe sélectionnés pour l'épreuve sur route de #Rio2016 ! #TDF2016 reageer retweet
Gerrans niet meer na TDF-crashquote:Op dinsdag 5 juli 2016 17:32 schreef wimderon het volgende:
Australië:
Dennis (+tijdrit)
Gerrans
Porte (+tijdrit)
Ze hebben vier plaatsen, maar kan niks over die vierde vinden. Wellicht een baanwielrenner.
De winnaars zijn bekend, gewoon met z'n allen demarreren op een van die klimmetjes. Iraanse wielergoden.quote:Op woensdag 13 juli 2016 17:23 schreef heywoodu het volgende:
Voor de liefhebbers. Hier moet er nog één van afvallen, de overige drie gaan naar Rio namens Iran:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |