hoe lang draag je ze op een dagquote:Op maandag 16 mei 2016 22:26 schreef iman1510 het volgende:
jawel ik doe ze uit maar wel pas als ik ga slapen, dacht niet dat dat voor problemen zorgt
kans is dat je ze te lang in hebt gehad per dagquote:Op maandag 16 mei 2016 22:26 schreef iman1510 het volgende:
jawel ik doe ze uit maar wel pas als ik ga slapen, dacht niet dat dat voor problemen zorgt
zuurstofdoorlatend=duurquote:Op maandag 16 mei 2016 22:49 schreef iman1510 het volgende:
ik heb goedkope lenzen, maar dat maakt verder niet uit
Deze vraag had je daar ook kunnen stellen. Zou inderdaad voor zuurstofdoorlatende lenzen gaan én een bril aanschaffen. Als je 's avonds in bed ligt of voor de televisie zit hoef je die lenzen toch niet in?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:32 schreef iman1510 het volgende:
Ik denk dat mijn lenzen van slecht kwaliteit zijn en te lange draagtijd. Ik zou graag met mensen in aanraking willen komen die ook vaatingroei hebben om te weten hoe t zich verder ontwikkelt.
De opticien zei dat ik over moest stappen opa beter zuurstof doorlaatbare lenzen of een bril
Is een laserbehandeling misschien geen optie?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:16 schreef iman1510 het volgende:
Ik heb al met de opticien gesproken en die zegt dat lichte vaatingroei lensdragen nog wel mogelijk is. Maar in extreme mate wordt het gezichtsvermogen bedreigd dan is het aan te raden te stoppen met lensdragen.
Maar ik moet langstaart om het te beoordelen
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog nooit gehoord van vaatingroei, wat is dat?
Net zoiets als een ingegroeide teennagel.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Is het stabiel gebleven? En Is je zicht erop achteruit gegaan?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:15 schreef vincenzo78 het volgende:
Bij een controle bij mijn opticien (pearle) een paar geleden werd bij mij hetzelfde geconstateerd. Ik had zachte lenzen (maand) en maximaal zuurstofdoorlatend. Ik werd een soort van chart voorgehouden waarbij de verschillende stadia van vaatingroei te zien waren.
De opticien vroeg ik een beroep had waarbij ik veel achter een scherm zat of dat ik deed iets waarbij er een hoge mate van lichtintensiteit aanwezig was.
Ik zit voor mijn werk veel achter het scherm dus mij werd geadviseerd om indien niet nodig zoveel mogelijk de bril te dragen. Inmiddels draag ik 90% van de tijd mijn bril en eigenlijk bij uitzondering mijn lezen.
Vaatingroei is onomkeerbaar proces dus ik zou je advies geven om zoveel mogelijk je bril te dragen...
Op een schaal van 1-10 (waarbij 1 laag en 10 hoog) zat ik op een 1. En ik zag hoe ernstig het kon worden, was het voor mij geen twijfel om voor mijn bril te kiezen. De mate van vaatingroei is stabiel gebleven en mijn inzicht is al jaren -3. Dat was al voor de constatering van vaatingroei als daarnaquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:38 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Is het stabiel gebleven? En Is je zicht erop achteruit gegaan?
Ik heb ook van die plaatjes te zien gekregen en ik zit ergens tussen de eerste twee. Ik hoop dat het bij mij ook stabiel blijft maar dat zal de tijd leren. Want er zitten ook van die extreme gevallen bijquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:25 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Op een schaal van 1-10 (waarbij 1 laag en 10 hoog) zat ik op een 1. En ik zag hoe ernstig het kon worden, was het voor mij geen twijfel om voor mijn bril te kiezen. De mate van vaatingroei is stabiel gebleven en mijn inzicht is al jaren -3. Dat was al voor de constatering van vaatingroei als daarna
Maar blijf je lenzen dragen of stap je over op andere lenzen? Welk besluit heb je genomen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:41 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Ik heb ook van die plaatjes te zien gekregen en ik zit ergens tussen de eerste twee. Ik hoop dat het bij mij ook stabiel blijft maar dat zal de tijd leren. Want er zitten ook van die extreme gevallen bij
Een kloppend adertje? Hoort dat volgens de oogarts bij vaatingroei. Ik heb branderige en tranende ogen sinds ik mijn bril open. Met lenzen hadden ik er geen last van. Maar ik ga over twee weken naar de oogarts dan hoor ik van hoe of wat.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:00 schreef Toolongdidnotread het volgende:
Bij mij werd ook vaatgroei geconstateerd, ik droeg al maximaal zuurstofdoorlatende zachte lenzen. Ik heb hierna nog een tijdje harde lenzen geprobeerd omdat deze nogmeer zuurstof doorlaten. Harde lenzen heb ik niet aan kunnen wennen dus ik heb nu elke dag een bril op en vind het eigenlijk prima zo. Het enige dat ik merk van de ingroei is dat ik incidenteel een aantal seconden een kloppend adertje in de hoek van mijn zichtsveld heb.
Hoelang geleden is dat? En is de vaatingroei en je zicht stabiel gebleven?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:26 schreef boekenplank. het volgende:
Ook last van gehad (lichte vorm). Nu beter zuurstofdoorlatende lenzen sinds een paar jaar en situatie is stabiel gebleven.
5 jaar geleden ongeveer. Zicht is gewoon stabiel gebleven, net als de vaatingroei.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:48 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Hoelang geleden is dat? En is de vaatingroei en je zicht stabiel gebleven?
Draag je nog wel lenzen of bril?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:50 schreef boekenplank. het volgende:
[..]
5 jaar geleden ongeveer. Zicht is gewoon stabiel gebleven, net als de vaatingroei.
https://en.wikipedia.org/wiki/Corneal_neovascularizationquote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Bij mij is het ook geconstateerd. Ik droeg vanaf m'n 14e al dagelijks lezen, tot m'n 32e of zo. Het alternatief was toendertijd dure siliconen lenzen, of harde lenzen. Ik heb nog geprobeerd om op harde lenzen over te stappen (die zijn kleiner en hebben dat probleem niet). Dat is een jaar goed gegaan, maar toen begonnen m'n ogen daarvan te irriteren. Ik ben toen permanent een bril gaan dragen.quote:
Hoelang heb je t al? En is de sterkte ook stabiel gebleven en de vaatingroei. Ik maak me heel erg zorgen dat t slecht met mijn ogen afloopt opa Den duur Door de vaatingroei. Ik heb vanaf mijn 17 e kontaktlenzen gedragen tot nu ben 41. Maar ben overbezorgd geworden. Ken t niet dus vind het een beetje engquote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:23 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Bij mij is het ook geconstateerd. Ik droeg vanaf m'n 14e al dagelijks lezen, tot m'n 32e of zo. Het alternatief was toendertijd dure siliconen lenzen, of harde lenzen. Ik heb nog geprobeerd om op harde lenzen over te stappen (die zijn kleiner en hebben dat probleem niet). Dat is een jaar goed gegaan, maar toen begonnen m'n ogen daarvan te irriteren. Ik ben toen permanent een bril gaan dragen.
ik ben 41 idd is mijn zorg dat mijn zicht op Den duur zo achteruitgaat Door de vaatingroei dat ik niks meer zou kunnen zien.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:31 schreef vincenzo78 het volgende:
Iman hoe oud ben je? Want ik constateer dat je er zorgen maakt over het achteruitgaan van het zicht. Mij is altijd verteld en dat ervaar ik zelf ook dat je zicht op een bepaald moment/leeftijd stabiliseert...
Zoals al eerder aangegeven toen bij het lichtste stadium werkt vastgesteld, was er voor mij geen twijfel mogelijk...ik ga gewoon standaard mijn bril dragen en bij hoge uitzondering draag ik nog mijn zachte lenzen. Nu had ik maandlenzen en ik heb nu nog 3 of 4 setjes. Ik heb inmiddels mijn abonnement maar stopgezet want anders betaal ik voor niks. Ik merk wel als ik nu lenzen ga dragen dat ik ze veel minder goed kan verdragen...weet niet of dat psychologisch is of omdat ik daadwerkelijk nauwelijks nog lenzen draag...
Volgens mij heb je als mens weinig invloed op de
voor- en achteruitgang van je zicht. Ik hoop zelf dat ik over een paar jaar de moed heb om mijn ogen te laseren. Ben een bange poeperd wat dat betreft...
Nu heb ik het dus zeven jaar. Maar je moet je goed realiseren -- de vaatgroei stopt zodra de ogen voldoende lucht krijgen. Dus ik heb de afgelopen zeven jaar gewoon bril gedragen en er is niks aan de hand. De vaatjes lopen dan ook leeg, ze stoppen met groeien en het bloed gaat er niet meer in. Ze worden dus onzichtbaar.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:32 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Hoelang heb je t al? En is de sterkte ook stabiel gebleven en de vaatingroei. Ik maak me heel erg zorgen dat t slecht met mijn ogen afloopt
Het is makkelijk lullen op afstand, maar volgens moet je niet al te druk maken over het achteruitgaan van je zicht, want de achteruitgang die beschreef, bleek minimaal. Naar mijn weten gaat je zicht niet achteruit door je vaatingroei. En daarnaast om dat proces (vaatingroei) tegen te gaan, draag je al geen lenzen meer dus dat zal niet meer doorzetten toch?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:42 schreef iman1510 het volgende:
[..]
ik ben 41 idd is mijn zorg dat mijn zicht op Den duur zo achteruitgaat Door de vaatingroei dat ik niks meer zou kunnen zien.
Ik durf ook geen lens meer te dragen. Draag een bril en heb volgende week pas de eerste afspraak met de oogarts dan weet ik zeker of ik het in lichte mate heb zoals de opticien zegt. Tot die tijd maak ik me zorgen ook heb ik last van tranende ogen.
en ik ben van nature al iemand die veel piekert. Ik merk dat ik het niet los kan laten. Hoop dan dat ik in de toekomst rustiger er tegenaan kijk
Ik heb al een keer voor de vaatingroei metingen gedaan voor laseren. Maar mijn hoornvlies is dun. Ik kon maar 1 keer laseren. En ze zeiden je zicht kan nog achteruit gaan. In tussen tijd is mijn zicht met een 0,25 achteruitgegaan. Dus goed dat ik het niet liet doen
Oogarts... tsja, ik ben totaal niet onder de indruk van deze lui. Mijn opticien constateerde vaatingroei (vascularisatie) en verwees me door naar de oogarts. Die oogarts keek er eventjes naar en zei: "geen probleem, hoor -- je kunt gewoon zuurstofdoorlatende lenzen kopen. Kan gewoon bij MIJ! Zal ik een afspraak voor volgende week noteren?" Ik was een beetje beduust, maakte die afspraak en kwam niet opdagen. Ik had een heel slecht gevoel over een oogarts die ook lenzen verkoopt, lijkt me nogal belangenverstrengeling.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:42 schreef iman1510 het volgende:
heb volgende week pas de eerste afspraak met de oogarts
Dat zou er ook echt gek uitzien, lenzen in en dat je dan de hele dag er ook een bril naast draagt!quote:Op maandag 16 mei 2016 22:34 schreef iman1510 het volgende:
ik heb ze zeker lang in gehad per dag, draag er geen bril naast
Volgens mij is de mate zuurstofdoorlatend bepalend...misschien gaat het bij jou allemaal goed, maar als ik een familielid zou moeten adviseren, zou ik ze nooit adviseren om van die goedkope lenzen bij de drogist of waar dan ook te halen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:46 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Zijn die goedkope action lenzen ook schadelijk dan? Ik draag die daglenzen daar.
Ja dat klinkt wel heel kwalijk! Maar laten we hopen dat de oogarts die Iman gaat bezoeken haar zorgen kan wegnemen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Oogarts... tsja, ik ben totaal niet onder de indruk van deze lui. Mijn opticien constateerde vaatingroei (vascularisatie) en verwees me door naar de oogarts. Die oogarts keek er eventjes naar en zei: "geen probleem, hoor -- je kunt gewoon zuurstofdoorlatende lenzen kopen. Kan gewoon bij MIJ! Zal ik een afspraak voor volgende week noteren?" Ik was een beetje beduust, maakte die afspraak en kwam niet opdagen. Ik had een heel slecht gevoel over een oogarts die ook lenzen verkoopt, lijkt me nogal belangenverstrengeling.
Ik lijk idd al verloren. De negatieve gedachten overheersen. En de angst is mij de baasquote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:54 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Het is makkelijk lullen op afstand, maar volgens moet je niet al te druk maken over het achteruitgaan van je zicht, want de achteruitgang die beschreef, bleek minimaal. Naar mijn weten gaat je zicht niet achteruit door je vaatingroei. En daarnaast om dat proces (vaatingroei) tegen te gaan, draag je al geen lenzen meer dus dat zal niet meer doorzetten toch?
Het lijkt nu of je al verloren bent nadat de lichtste vorm van vaatingroei is geconstateerd. Je draagt nu je bril en je gaat ter controle naar oogarts...meer kan je niet doen...kop op!
Ik hoop niet dat de oogarts mij Lenzen gaat proberen te verkopen. Daar zit ik totaal niet op te wachten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:55 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Oogarts... tsja, ik ben totaal niet onder de indruk van deze lui. Mijn opticien constateerde vaatingroei (vascularisatie) en verwees me door naar de oogarts. Die oogarts keek er eventjes naar en zei: "geen probleem, hoor -- je kunt gewoon zuurstofdoorlatende lenzen kopen. Kan gewoon bij MIJ! Zal ik een afspraak voor volgende week noteren?" Ik was een beetje beduust, maakte die afspraak en kwam niet opdagen. Ik had een heel slecht gevoel over een oogarts die ook lenzen verkoopt, lijkt me nogal belangenverstrengeling.
Hoop dat ze bij mij ook leeglopen. De opticien zei wel dat t er rustig uitziet Door het dragen van een brilquote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:51 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nu heb ik het dus zeven jaar. Maar je moet je goed realiseren -- de vaatgroei stopt zodra de ogen voldoende lucht krijgen. Dus ik heb de afgelopen zeven jaar gewoon bril gedragen en er is niks aan de hand. De vaatjes lopen dan ook leeg, ze stoppen met groeien en het bloed gaat er niet meer in. Ze worden dus onzichtbaar.
Hahaquote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:46 schreef vincenzo78 het volgende:
Iman..relax...je bent toch geen hypochonder of hoe ze dat ook noemen...
Als je een mama bent van 2 kleine kids kun je je dat niet veroorloven 🙂
Zijn de vaten nu leeg?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:34 schreef boekenplank. het volgende:
[..]
Ja, zuurstofdoorlatende lenzen dus.
Vertel je verhaal. Hoelang geleden is dat geconstateerd en hoe is je zicht eronder en loop je bij een oogarts?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben na vaatingroei weer een bril gaan dragen, beviel me eigenlijk zo goed dat ik geen lenzen meer draag, alleen tijdens het zwemmen
Ogen rood, huisarts had het over ingroei van adertjes, ben gestopt met lenzen. Is een 16 jaar geleden en nee, loop niet bij een oogarts. Geloof dat ik druppels kreeg maar kan me het niet herinneren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:14 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Vertel je verhaal. Hoelang geleden is dat geconstateerd en hoe is je zicht eronder en loop je bij een oogarts?
Heeft er niets mee te maken. Ik had daglenzen, iedere dag nieuwe lenzen in.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:52 schreef tailfox het volgende:
Nooit last van. Koop dure lenzen en dure vloeistof en draag ze niet 24/7
wat heeft er niks mee te maken?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft er niets mee te maken. Ik had daglenzen, iedere dag nieuwe lenzen in.
Kun je je ogen laseren met vaatingroei en loop je bij de oogarts?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:03 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben nu 42, ik draag vanaf m'n 8e een bril en op m'n 16e mocht ik eindelijk overstappen op lenzen (harde). Jarenlang heb ik hier geen enkel probleem mee gehad tot ik een jaartje of 15 geleden een hoornvlies beschadiging kreeg, de opticien adviseerde mij toen om over te stappen op zachte lenzen. Die zaten echt veel comfortabeler dan de harde maar...
Een jaartje of 2, 3 geleden constateerde ik ook vaatingroeiik ben vanaf toen weer regelmatig een bril gaan dragen en droeg alleen nog lenzen in het weekend of als ik naar de sauna ging.
Nu wil ik m'n ogen laten laseren. Aan zachte lenzen begin ik niet meer, en harde lenzen is vermoedelijk geen optie.
Volgens zowel de opticien als de oogarts is de vaatingroei verder geen enkel probleem!
Ik merk ook aan de reacties dat je het met verschillende types lenzen krijgt. En de opticien heeft me ook verteld dat ze een keer een geval hadden die harde lenzen droeg die ook vaatingroei kreegquote:
ik weet dat ik sinds ik betere vloeistof heb mijn ogen zijn verbeterdquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:43 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Ik merk ook aan de reacties dat je het met verschillende types lenzen krijgt. En de opticien heeft me ook verteld dat ze een keer een geval hadden die harde lenzen droeg die ook vaatingroei kreeg
Laat je je ogen niet controleren bij de opticien voor die vaatingroei?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ogen rood, huisarts had het over ingroei van adertjes, ben gestopt met lenzen. Is een 16 jaar geleden en nee, loop niet bij een oogarts. Geloof dat ik druppels kreeg maar kan me het niet herinneren.
De draagtijd Is uiteraard ook van belang. Ik hield mij er niet aan en ik hadden goedkope lenzen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik weet dat ik sinds ik betere vloeistof heb mijn ogen zijn verbeterd
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:51 schreef iman1510 het volgende:
[..]
De draagtijd Is uiteraard ook van belang. Ik hield mij er niet aan en ik had goedkope lenzen.
Verklaart een hoop van het probleem volgens mij.quote:
Kloptquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:56 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Verklaart een hoop van het probleem volgens mij.
Na mijn laatste controle zei de opticien dat ik niet meer dan 10 uur per dag de lenzen moest dragen en eigenlijk de dagen dat ik geen verplichtingen had om helemaal geen lenzen te dragen.
Ja in mijn ogen verliest de meerwaarde van het lenzen dragen het dan wel
Dit.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:42 schreef spiritusbus het volgende:
Je moet je oogballen 's nachts in koelvloeistof leggen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Ja je kan online lenzen bestellen daarvan weetje ook niks over de zuurstofdoorlaatbaaheid daarnaast heb je ook lenzen van de etos. Hema action enzovoort
nee, want draag geen lenzenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:48 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Laat je je ogen niet controleren bij de opticien voor die vaatingroei?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |