Zijn de vaten nu leeg?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 13:34 schreef boekenplank. het volgende:
[..]
Ja, zuurstofdoorlatende lenzen dus.
Vertel je verhaal. Hoelang geleden is dat geconstateerd en hoe is je zicht eronder en loop je bij een oogarts?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben na vaatingroei weer een bril gaan dragen, beviel me eigenlijk zo goed dat ik geen lenzen meer draag, alleen tijdens het zwemmen
Ogen rood, huisarts had het over ingroei van adertjes, ben gestopt met lenzen. Is een 16 jaar geleden en nee, loop niet bij een oogarts. Geloof dat ik druppels kreeg maar kan me het niet herinneren.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:14 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Vertel je verhaal. Hoelang geleden is dat geconstateerd en hoe is je zicht eronder en loop je bij een oogarts?
Heeft er niets mee te maken. Ik had daglenzen, iedere dag nieuwe lenzen in.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:52 schreef tailfox het volgende:
Nooit last van. Koop dure lenzen en dure vloeistof en draag ze niet 24/7
wat heeft er niks mee te maken?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heeft er niets mee te maken. Ik had daglenzen, iedere dag nieuwe lenzen in.
Kun je je ogen laseren met vaatingroei en loop je bij de oogarts?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:03 schreef _Joy_ het volgende:
Ik ben nu 42, ik draag vanaf m'n 8e een bril en op m'n 16e mocht ik eindelijk overstappen op lenzen (harde). Jarenlang heb ik hier geen enkel probleem mee gehad tot ik een jaartje of 15 geleden een hoornvlies beschadiging kreeg, de opticien adviseerde mij toen om over te stappen op zachte lenzen. Die zaten echt veel comfortabeler dan de harde maar...
Een jaartje of 2, 3 geleden constateerde ik ook vaatingroeiik ben vanaf toen weer regelmatig een bril gaan dragen en droeg alleen nog lenzen in het weekend of als ik naar de sauna ging.
Nu wil ik m'n ogen laten laseren. Aan zachte lenzen begin ik niet meer, en harde lenzen is vermoedelijk geen optie.
Volgens zowel de opticien als de oogarts is de vaatingroei verder geen enkel probleem!
Ik merk ook aan de reacties dat je het met verschillende types lenzen krijgt. En de opticien heeft me ook verteld dat ze een keer een geval hadden die harde lenzen droeg die ook vaatingroei kreegquote:
ik weet dat ik sinds ik betere vloeistof heb mijn ogen zijn verbeterdquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:43 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Ik merk ook aan de reacties dat je het met verschillende types lenzen krijgt. En de opticien heeft me ook verteld dat ze een keer een geval hadden die harde lenzen droeg die ook vaatingroei kreeg
Laat je je ogen niet controleren bij de opticien voor die vaatingroei?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ogen rood, huisarts had het over ingroei van adertjes, ben gestopt met lenzen. Is een 16 jaar geleden en nee, loop niet bij een oogarts. Geloof dat ik druppels kreeg maar kan me het niet herinneren.
De draagtijd Is uiteraard ook van belang. Ik hield mij er niet aan en ik hadden goedkope lenzen.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:47 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik weet dat ik sinds ik betere vloeistof heb mijn ogen zijn verbeterd
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:51 schreef iman1510 het volgende:
[..]
De draagtijd Is uiteraard ook van belang. Ik hield mij er niet aan en ik had goedkope lenzen.
Verklaart een hoop van het probleem volgens mij.quote:
Kloptquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:56 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Verklaart een hoop van het probleem volgens mij.
Na mijn laatste controle zei de opticien dat ik niet meer dan 10 uur per dag de lenzen moest dragen en eigenlijk de dagen dat ik geen verplichtingen had om helemaal geen lenzen te dragen.
Ja in mijn ogen verliest de meerwaarde van het lenzen dragen het dan wel
Dit.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:42 schreef spiritusbus het volgende:
Je moet je oogballen 's nachts in koelvloeistof leggen.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 16:46 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Ja je kan online lenzen bestellen daarvan weetje ook niks over de zuurstofdoorlaatbaaheid daarnaast heb je ook lenzen van de etos. Hema action enzovoort
nee, want draag geen lenzenquote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:48 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Laat je je ogen niet controleren bij de opticien voor die vaatingroei?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |