hoe lang draag je ze op een dagquote:Op maandag 16 mei 2016 22:26 schreef iman1510 het volgende:
jawel ik doe ze uit maar wel pas als ik ga slapen, dacht niet dat dat voor problemen zorgt
kans is dat je ze te lang in hebt gehad per dagquote:Op maandag 16 mei 2016 22:26 schreef iman1510 het volgende:
jawel ik doe ze uit maar wel pas als ik ga slapen, dacht niet dat dat voor problemen zorgt
zuurstofdoorlatend=duurquote:Op maandag 16 mei 2016 22:49 schreef iman1510 het volgende:
ik heb goedkope lenzen, maar dat maakt verder niet uit
Deze vraag had je daar ook kunnen stellen. Zou inderdaad voor zuurstofdoorlatende lenzen gaan én een bril aanschaffen. Als je 's avonds in bed ligt of voor de televisie zit hoef je die lenzen toch niet in?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:32 schreef iman1510 het volgende:
Ik denk dat mijn lenzen van slecht kwaliteit zijn en te lange draagtijd. Ik zou graag met mensen in aanraking willen komen die ook vaatingroei hebben om te weten hoe t zich verder ontwikkelt.
De opticien zei dat ik over moest stappen opa beter zuurstof doorlaatbare lenzen of een bril
Is een laserbehandeling misschien geen optie?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:16 schreef iman1510 het volgende:
Ik heb al met de opticien gesproken en die zegt dat lichte vaatingroei lensdragen nog wel mogelijk is. Maar in extreme mate wordt het gezichtsvermogen bedreigd dan is het aan te raden te stoppen met lensdragen.
Maar ik moet langstaart om het te beoordelen
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog nooit gehoord van vaatingroei, wat is dat?
Net zoiets als een ingegroeide teennagel.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Nog nooit gehoord van vaatingroei, wat is dat?
Is het stabiel gebleven? En Is je zicht erop achteruit gegaan?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:15 schreef vincenzo78 het volgende:
Bij een controle bij mijn opticien (pearle) een paar geleden werd bij mij hetzelfde geconstateerd. Ik had zachte lenzen (maand) en maximaal zuurstofdoorlatend. Ik werd een soort van chart voorgehouden waarbij de verschillende stadia van vaatingroei te zien waren.
De opticien vroeg ik een beroep had waarbij ik veel achter een scherm zat of dat ik deed iets waarbij er een hoge mate van lichtintensiteit aanwezig was.
Ik zit voor mijn werk veel achter het scherm dus mij werd geadviseerd om indien niet nodig zoveel mogelijk de bril te dragen. Inmiddels draag ik 90% van de tijd mijn bril en eigenlijk bij uitzondering mijn lezen.
Vaatingroei is onomkeerbaar proces dus ik zou je advies geven om zoveel mogelijk je bril te dragen...
Op een schaal van 1-10 (waarbij 1 laag en 10 hoog) zat ik op een 1. En ik zag hoe ernstig het kon worden, was het voor mij geen twijfel om voor mijn bril te kiezen. De mate van vaatingroei is stabiel gebleven en mijn inzicht is al jaren -3. Dat was al voor de constatering van vaatingroei als daarnaquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:38 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Is het stabiel gebleven? En Is je zicht erop achteruit gegaan?
Ik heb ook van die plaatjes te zien gekregen en ik zit ergens tussen de eerste twee. Ik hoop dat het bij mij ook stabiel blijft maar dat zal de tijd leren. Want er zitten ook van die extreme gevallen bijquote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:25 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Op een schaal van 1-10 (waarbij 1 laag en 10 hoog) zat ik op een 1. En ik zag hoe ernstig het kon worden, was het voor mij geen twijfel om voor mijn bril te kiezen. De mate van vaatingroei is stabiel gebleven en mijn inzicht is al jaren -3. Dat was al voor de constatering van vaatingroei als daarna
Maar blijf je lenzen dragen of stap je over op andere lenzen? Welk besluit heb je genomen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:41 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Ik heb ook van die plaatjes te zien gekregen en ik zit ergens tussen de eerste twee. Ik hoop dat het bij mij ook stabiel blijft maar dat zal de tijd leren. Want er zitten ook van die extreme gevallen bij
Een kloppend adertje? Hoort dat volgens de oogarts bij vaatingroei. Ik heb branderige en tranende ogen sinds ik mijn bril open. Met lenzen hadden ik er geen last van. Maar ik ga over twee weken naar de oogarts dan hoor ik van hoe of wat.quote:Op woensdag 18 mei 2016 09:00 schreef Toolongdidnotread het volgende:
Bij mij werd ook vaatgroei geconstateerd, ik droeg al maximaal zuurstofdoorlatende zachte lenzen. Ik heb hierna nog een tijdje harde lenzen geprobeerd omdat deze nogmeer zuurstof doorlaten. Harde lenzen heb ik niet aan kunnen wennen dus ik heb nu elke dag een bril op en vind het eigenlijk prima zo. Het enige dat ik merk van de ingroei is dat ik incidenteel een aantal seconden een kloppend adertje in de hoek van mijn zichtsveld heb.
Hoelang geleden is dat? En is de vaatingroei en je zicht stabiel gebleven?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:26 schreef boekenplank. het volgende:
Ook last van gehad (lichte vorm). Nu beter zuurstofdoorlatende lenzen sinds een paar jaar en situatie is stabiel gebleven.
5 jaar geleden ongeveer. Zicht is gewoon stabiel gebleven, net als de vaatingroei.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:48 schreef iman1510 het volgende:
[..]
Hoelang geleden is dat? En is de vaatingroei en je zicht stabiel gebleven?
Draag je nog wel lenzen of bril?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:50 schreef boekenplank. het volgende:
[..]
5 jaar geleden ongeveer. Zicht is gewoon stabiel gebleven, net als de vaatingroei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |