abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162252173
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162254174
Ik heb het topic vermoord...
  maandag 16 mei 2016 @ 21:05:10 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162254293
:W *)
pi_162254309
Welnee we zijn er allemaal nog stil van dat je N's tandjes voor de laatste voeding poetst en haar in slaap voedt. Dat mag heul niet van het CB! Foei! >:)

(Geintje hoor ;) )
pi_162254376
We waren allemaal klikken bij het CB :Y
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 16 mei 2016 @ 21:08:47 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162254406
Razz dat filmpje!! :X Sorry Tas maar ik moest toch lachen :@ :') vooral om de veranderende toon van je moeder

Oh en de features in Oei ik groei zijn natuurlijk belachelijk. Bij 12 weken optrekken tot staan of zit :')! Maargoed, dat kan ik altijd wel loslaten. Ik bekijk het globaal en zie er altijd wel wat van terug.
pi_162254432
Valt volgens mij wel mee hoor Saskia, denk dat iedereen druk is met koters in bed stoppen. Hier is het vriend z'n beurt om naar boven te lopen. Ik snap eigenlijk niet waarom we haar nog om half 9 op bed leggen, ze slaapt toch nooit voor 21:15u :').

Ah het ligt dus niet aan mij dat ik niks met dat gele boek kan. Fijn, herkenning :+.

Annie :D :X ik moest wel heel hard lachen om die camera die wegdraaide, maar arme Tas.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:15:56 #8
409579 LuDann
All the way
pi_162254614
@Hupje: 2 of 3 dagen, wow. Das lang. :o Ik hoop dat het toch aan iets anders ligt, hoewel ze nog steeds wel moeilijk is (kruipt nog steeds rond hier :') )

@Mariposas: ik heb geen grote bezwaren tegen flesvoeding, maar ik zie wel een aantal beren op de weg. Voor sommige kindjes is Pepti niet afdoende, je hebt ook nog Nutramigen en Neocate. Ik zou dan niet zo goed weten welke we moeten nemen, dat is uitproberen denk ik, en dat vind ik wel eng. Daarnaast zou ze dan een paar dagen kv moeten krijgen en een paar dagen fulltime kolven zie ik niet zitten.

We weten niet of ze allergisch is voor melk overigens, we hebben het nu geschrapt voor de zekerheid (net als soja, ik ben wel vrij zeker van ei en pinda). Morgen naar de kinderarts, misschien dat die een provocatie test wil doen. Ben wel benieuwd naar hoe dat gaat morgen. Vooral of ze gegroeid is!

Filmpje van Annie gekeken. :D _O- :X
pi_162254760
Het gele boek hebben wij niet. Al die keren dat we een onrustig kind hadden, heb ik gewoon hier geklaagd :7

Een kapotte in-slaap-val-feature is wel irritant op z'n zachtst gezegd.. Hopelijk vinden jullie iets waardoor het snel beter gaat Mariposas! Ik neem aan dat jullie al vanalles hebben geprobeerd.. (kamertje donker, vast avondritueel, etc.)

Las nog iets over tandenpoetsen. Hier is M. nog steeds tandenloos, dus we zijn maar gewoon begonnen met poetsen (zonder tandpasta) zodat ze vast kan wennen. Tot nu toe vindt ze het erg fascinerend.

Hier hadden we verder een gezellige middag. We gingen sinds lange tijd met zijn drietjes de stad in. We zijn lekker wezen lunchen, hebben wat gewandeld en koffie/thee gedronken. M. vond alles prachtig (en werd alleen enorm kwaad toen ik zo'n knijpfruitding weghaalde voordat 'ie leeg was :') Krijgt ze normaal eigenlijk niet, maar blijkbaar zijn ze erg lekker! Echt zo'n instant boos gezicht :( ook haha.)

En ze is gewoon alweer 10 maanden vandaag! :o
pi_162254832
In-slaap-val-functie? Hoezo? Slapen baby's?

- M, 10 maanden, vanuit de box, om 21.20 uur
  maandag 16 mei 2016 @ 21:24:11 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162254871
_O-
pi_162254941
Poetsen doen wij ook voor het in slaap voeden. Nog geen vragen van het CB over gehad, en ik ga geen slapende honden wakker maken.

Hier is niet zozeer de inslaapval- als wel de overleg-functie stuk. Ik voed hem liggend in ons bed in slaap, en leg hem dan over in de cosleeper, maar dat overleggen is nu standaard huilen. De laatste drie dagen krijg ik hem gelukkig ook weer snel stil, daarvoor was er een weekje dat hij zich in slaap huilde :'(
pi_162255180
Wij zijn weer terug van Twix' eerste buitenlandse avontuur. We reisden 2400 km in 4 dagen per auto en ons jongetje heeft het fantastisch gedaan. We verdeelden de reis in blokken van 2/2,5 uur en hij keek zijn ogen uit en heeft gewoon niet gehuild! Het ene blok sliep hij, het andere blok speelde hij. We stopten steeds een uur, inclusief picknickkleed zodat hij kon kruipen/staan/hupsen/vrij bewegen.
We hadden een bruiloft en gingen alle dagen uit eten en Twix smikkelde van een stuk brood, las zijn flapjesboek voor de zevenendertigste keer onderste boven, speelde met zijn handen of zijn lepel en had pret voor 10. Zo trots op hem O+.

Ik las over jarige kinderen, tandenpoetsen, slapen, broertjes en zusjes en nog veel meer.

Tanden poetsen is hier niet aan de orde, ons jongetje is nog steeds tandloos.

Ik probeer weer aan te haken.
pi_162255635
Wat goed, Malteser! Dat klinkt echt fijn, leuk om te lezen!

T slaapt sinds kort meestal op z'n buik. Ook in de co-sleeper. Alleen betekent dat dat hij niet meer in de co-sleeper slaapt, maar meestal mijn kant opgekropen komt in z'n slaap. Uiteindelijk krijg hij het dan zover dat hij in het holletje van m'n oksel slaapt, of overdwars op mijn kant van het bed terwijl de duutser en ik de duutsers kant van het bed delen. Heel schattig natuurlijk, maar het slaapt niet zo lekker...
pi_162255804
Oh Malteser wat goed van Twix! Klinkt als een heerlijke ervaring O+.

E lag net nog steeds te klieren en kwijlen en konijnknuffel af te lebberen in bed (babyfoon met camera). Konijnknuffel maar weer afgepakt, nu ligt ze stil. Volgens mij is het nu klaar.

Hebben jullie kindjes al een favoriete knuffel eigenlijk? Vanaf wanneer kwam dat bij jullie zo'n beetje? Ik geef E eigenlijk nooit knuffels, die heeft sowieso liever doekjes om in d'r mond te stoppen :').

Oh en ik ben heel benieuwd of ze vannacht nog komt, we hebben nu al 2 nachten niet meer de 5e fles gegeven en het is tot nu toe 2x goed gegaan, ze slaapt dan gewoon de hele nacht door. Ik snap nog steeds niet hoe ze het ineens op 200ml per dag minder voeding kan doen maar blijkbaar kan het, i r notz complainin'.
pi_162255903
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
In-slaap-val-functie? Hoezo? Slapen baby's?

- M, 10 maanden, vanuit de box, om 21.20 uur
:D Haha! Ja. Die M. Baby's slapen ook helemaal niet joh, ben je gek :+ .
pi_162256044
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh Malteser wat goed van Twix! Klinkt als een heerlijke ervaring O+.

E lag net nog steeds te klieren en kwijlen en konijnknuffel af te lebberen in bed (babyfoon met camera). Konijnknuffel maar weer afgepakt, nu ligt ze stil. Volgens mij is het nu klaar.

Hebben jullie kindjes al een favoriete knuffel eigenlijk? Vanaf wanneer kwam dat bij jullie zo'n beetje? Ik geef E eigenlijk nooit knuffels, die heeft sowieso liever doekjes om in d'r mond te stoppen :').

Oh en ik ben heel benieuwd of ze vannacht nog komt, we hebben nu al 2 nachten niet meer de 5e fles gegeven en het is tot nu toe 2x goed gegaan, ze slaapt dan gewoon de hele nacht door. Ik snap nog steeds niet hoe ze het ineens op 200ml per dag minder voeding kan doen maar blijkbaar kan het, i r notz complainin'.
Twix heeft sinds Oud & Nieuw een knuffel in bed (Twix was toen 3,5 maand). Na zijn ziekenhuisopnamen zijn ze onafscheidelijk. Zonder knuffel slaapt Twix niet meer. Dan blijft hij zoeken en gaat hij huilen. Hier ook een babyfoon met camera en Twix knuffelt en speelt er ook echt mee. Hij graaft zijn snoet er helemaal in. Knuffel isook onderdeel van het bedritueel. Twix in bed, deken instoppen, knuffel erbij, kus voor Twix, kus voor knuffel, speen in Twix' mond en dan ga ik.
pi_162256056
Ohja en arme Tas heeft dus mooi wel een bult op z'n hoofd :@ . Ik voelde me even zo'n faalmoeder dat ik heus dacht dat ze 'm lief dat blokje ging laten zien. Wist ik veel }:| .

Wat klinkt dat fijn Malteser O+ !

Zusjevan - Annie heeft speen aan een doekje en zonder dat ding kan ze niet slapen. Maar hij blijft wel in bed anders wordt het zo'n vies snotlappie met die eeuwige verkoudheid.. Tas heeft nog niks maar ik leg wel altijd z'n Pieter Konijn naast z'n hoofd. Want leuk.
pi_162256222
Wat super die reis Malteser!

Hier net de vakantie naar Portugal geboekt, N. gaat daar haar eerste verjaardag vieren :)
pi_162256268
Oh Twix was dus al vrij jong. En hoe oud was Annie, Razz? Is dat altijd hetzelfde doekje of knoop je er elke keer een andere aan zegmaar?

Mja mijn schoonmoeder legt niks in bed want die is bang dat E haar snufferd in zo'n knuffel draait en dan stikt ofzo, en die angst heeft ze een beetje op mij getransferred dus nu durf ik eigenlijk niks in bed te leggen. Maar ik merk dat E graag iets vastheeft, en momenteel is dat vaak mijn hand.
pi_162256286
Ketel heeft een doekje met een leeuwtje eraan en een beer van zo'n hip macrobiotisch kindermerk. Soms knuffelt/eet hij ze en soms moet hij er niks van hebben. Hij kan vooralsnog prima zonder indien nodig, we geven ze aan hem omdat wij dat leuk vinden. :P Overigens niet in bed, hij slaapt dus zonder.

Ahh, arme Tas. Maar houdt hij vast niks aan over.

Fijn die vakantie Malteser! Klinkt heerlijk *O*
  maandag 16 mei 2016 @ 22:10:51 #22
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162256574
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:56 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix heeft sinds Oud & Nieuw een knuffel in bed (Twix was toen 3,5 maand). Na zijn ziekenhuisopnamen zijn ze onafscheidelijk. Zonder knuffel slaapt Twix niet meer. Dan blijft hij zoeken en gaat hij huilen. Hier ook een babyfoon met camera en Twix knuffelt en speelt er ook echt mee. Hij graaft zijn snoet er helemaal in. Knuffel isook onderdeel van het bedritueel. Twix in bed, deken instoppen, knuffel erbij, kus voor Twix, kus voor knuffel, speen in Twix' mond en dan ga ik.
O+ O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 16 mei 2016 @ 22:13:52 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162256699
S slaapt met zn neus in mijn borst gedrukt oO<

E had er nooit belangstelling voor tot ze ongeveer 1,5 was. Maar die had ook nooit een speen of duim in dr mond.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:14:58 #24
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162256746
Misschien goed om te vermelden dat S vanavond al een hele tijd als een roosje op mijn borst ligt te slapen O+
Grote zus is ook terug van dr logeerweekend, dus ik heb beide kinders weer tevreden onder mn dak; zo kan ik er ook wel weer tegen oO<
pi_162257727
Kazy, wij gebruiken die knijpzakjes regelmatig. Erg fijn voor zijn fruithap als we niet thuis zijn. Gewoon zo'n lepeltje erop schroeven en je kan hem makkelijk in je eentje eten geven.

Klinkt goed die korte vakantie Malteser! en een vaste knuffel O+ O vind zijn knuffels vooral leuk om mee te gooien. Hoe gaat het met Twix gezondheid?

Wij hebben ook een korte vakantie gehad, maar dan een stuk dichter bij huis :) Als voor de grote reis volgende maand zijn we een lang weekend naar een hotel op de Utrechtse Heuvelrug geweest, met O in zijn Deryan tentje. Eerst 2 uurtjes wandelen met O bij mn man in de draagzak. Daarna in het hotel uit eten, hij wond alle mensen zo om zijn vinger :D Of ze 's avonds en 's nachts hem nog zo leuk vonden betwijfel ik... Eerst wilde hij niet slapen. Uiteindelijk is hij pas om half 12 echt gaan slapen (normaal om 8 uur). En om vijf uur werd hij wakker met hard huilen en onttroostbaar, zelfs na drinken nog. Na een half uur ongeveer viel hij gelukkig bij ons in bed toch nog in slaap voor twee uurtjes, dus de rest van de nacht heb ik op een kwart matras geslapen terwijl O horizontaal in mijn bed lag :') Was lang geleden dat dat het geval was.

Dag twee zijn we naar de dierentuin in Rhenen gegaan. Wat een mooie dierentuin is dat! Echt een aanrader, zeker met grotere kinderen want ze hebben erg toffe speeltuinen en klimdingen waarbij je nat en vies kan worden! Het is een stuk kleiner dan Blijdorp, maar ze hebben toffe dieren (beren!) en goed zicht op de dieren in de verblijven, dus imo de betere dierentuin. Maar helaas te ver weg voor regelmatig bezoek. Hij heeft relaxt in de draagzak geslapen. De tijd daarna duurde alleen te lang, dus het restaurant dat we gereserveerd hadden voor die avond was even drama tot hij na het hoofdgerecht in slaap viel in de buggy en we rustig het toetje konden eten. De tweede nacht wilde hij ook weer niet slapen, maar uiteindelijk is hij om 21:15 in zijn eigen tentje rustig gaan slapen tot de volgende ochtend. Dat gaf ons goede hoop voor de vakantie :D

Kortom, we hebben besloten dat we hem de komende tijd thuis een paar keer in zijn tentje laten slapen zodat hij dat ook als zijn bedje gaat zien, ook in onze slaapkamer met de tv nog aan en dat we geen restaurants gaan reserveren op vakantie maar wel zien waar en hoe laat we gaan eten op vakantie! Een geslaagd test-weekend dus!
  maandag 16 mei 2016 @ 22:45:14 #26
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162257851
Lepeltje erop schroeven? Ik heb iets gemist! :o ik laat L het altijd (nouja, 2 keer grbruikt) opzuigen rechtstreeks uit het zakje. Zijn wel ideaal ja, ik heb er nu standaard 2 in de luiertas voor onverwachte trek.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162258128
Oh LB! Kindjes die bij je liggen te slapen O+ O+. O+ Als ze zo klein zijn en alleen maar bij je willen slapen, het soms niet zo fijn vinden en mensen die op FOK! dan zeggen dat je er maar van moet genieten want ze groeien zo hard en straks willen ze niet meer en dan denken JAJA en nu 5 mnd verder soms stiekem hopen dat mini-niet-meer-zo-heel-mini een keer bovenop je in slaap valt maar dat gebeurt maar niet ;(. /rant

Ouwehands Rhenen O+ daar ben ik vaak geweest als klein meisje. Maar goed is ook niet zo ver van ons af. Maar fijne minivakantie gehad dus FF! Afgezien van het slapen, maar soit. Slim idee om dat eerst even met een kort weekendje weg te testen voor de grote vakantie. Goed excuus ook om er even tussenuit te gaan, hehe ;).
pi_162258276
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:45 schreef Mariposas het volgende:
Lepeltje erop schroeven? Ik heb iets gemist! :o ik laat L het altijd (nouja, 2 keer grbruikt) opzuigen rechtstreeks uit het zakje. Zijn wel ideaal ja, ik heb er nu standaard 2 in de luiertas voor onverwachte trek.
Die kreeg je op de negenmaandenbeurs bij een aantal stands gratis bij die zakjes. Ik heb ze daarna ook nooit in de winkel gezien. Kan er ook geen goede plaatjes van vinden als ik google, alleen onderstaande kleine afbeelding. Wij hebben ze iig van Hero en Nestle. Erg handig want O snapte het opzuigen eerst nog niet, en ik denk dat als ik dat nu laat doen dat hij zo'n zakje in een keer leegzuigt en zich dan enorm verslikt, zo'n veelvraat is het wel.

pi_162258396
Wat een fijne minivakanties Malteser en FF! :)

A is 6.5 maand en geeft nog niet zoveel om knuffels. Ze is wel dol op haar bijtgiraf en op alles wat in de buurt ligt en in haar mond past (en dan bij voorkeur van alles wat dus NIET mag). Probeer nu wel te stimuleren dat het HappyHorse konijn haar favoriete knuffel wordt, want de enige keer dat ze naar een knuffel reikte, was dat die stomme gratis zeehond van de BabyDump :')
pi_162258539
Malteser wat fijn dat het zo goed gegaan is!

O had ook heel snel een vaste knuffel. Zo'n taimo knuffelspookje in het blauw. Zij had al vroeg de behoefte iets vast te houden met slapen en sliep geloof vanaf een week of 10 met de puntmuts van zo'n spookje in haar hand geklemd. Uiteraard maakte het totaal niet uit en bij verdwenen spook voldeed een doekje ook ;) maar dit stond zo lief. Uiteindelijk werd het echt haar vaste maatje en heb ik er meer bij elkaar gezocht! 10 stuks in het totaal, en dat was zoooo welkom. Kon haar elke dag een schone geven (was ook haar zakdoekje ;) ) en zo nooit problemen gehad dat haar knuffel in de was moest. Ze heeft er nog steeds altijd een of twee bij haar in bed.

E heeft ze nu ook in het geel.. Een stuk of 6 ;) hij valt goed in slaap met iets op z'n hoofd... Dus regelmatig ligt er een geel spookje op z'n wang of hoofd
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162258627
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:02 schreef Aerenia het volgende:
Wat een fijne minivakanties Malteser en FF! :)

A is 6.5 maand en geeft nog niet zoveel om knuffels. Ze is wel dol op haar bijtgiraf en op alles wat in de buurt ligt en in haar mond past (en dan bij voorkeur van alles wat dus NIET mag). Probeer nu wel te stimuleren dat het HappyHorse konijn haar favoriete knuffel wordt, want de enige keer dat ze naar een knuffel reikte, was dat die stomme gratis zeehond van de BabyDump :')
Maar die stomme gratis zeehond van de BabyDump is juist makkelijk! Daar kun je zo nog een vervangend exemplaar van krijgen (ik heb er nog wel een, die ligt nog ongebruikt in de kast, interesse? :P )

O heeft lange tijd ook altijd met zo'n knuffelbeestdoekje of aap op zijn hoofd geslapen, maar sinds hij kan draaien in zijn bed gebruikt hij die niet meer, daarvoor beweegt hij te veel.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 03:43:23 #32
409579 LuDann
All the way
pi_162261885
Verkansie. O+ Klinkt heerlijk, jullie verhalen en plannen! Helaas geen vakantie voor ons dit jaar, ik ben aan het afstuderen en man begint straks aan een nieuwe baan en heeft nog geen vrije dagen opgebouwd.

Hier een baby die elk uur huilend wakker wordt. Ik trek dit slecht en vind het opeens bizar hoe goed ik dit trok toen dit maandenlang de norm was. Merk nu pas hoe slopend dit is nu het een tijdje zo goed ging met slapen. Kom zelf ook niet meer in slaap na voor de 5e keer binnen evenzoveel uur wakker te zijn geworden.
pi_162262058
Knuffels; W. heeft aap. Aap slaapt altijd bij W, W. houdt aap zijn handje vast terwijl hij slaapt en sabbelt er ook vaak op (speen wil ie niet). Er is een periode geweest dat ik aap kon inwisselen voor Schaap, maar die sabbelt minder lekker ofzo, want nu moet het echt wel aap zijn.

De periodieke wasbeurten van aap moet ik dan ook enigszins handig timen..
pi_162262390
Malteser, dat klinkt als een heerlijke vakantie! En je beschrijving van knuffel is te lief.

FF, ook al een geslaagd weekendje weg. Een bed is om te delen hoor O., groot gelijk.

Lu, sterkte met vandaag. Heb je nog even mogen slapen?

Wij gaan niet echt op vakantie. Ik ga een weekendje met mijn ouders naar Beekse Bergen met de kleine terwijl mijn man naar Pinkpop gaat. Snel ook al, over een week of 4 is dat.
Daarnaast won ik van de week ook twee dagjes uit met de postcode loterij. Dus we gaan binnenkort ook nog naar Blijdorp en naar de dierentuin in Arnhem. Leuk, ik hou van dierentuinen! Ik hoop L. ook.

Hier heeft ze wel een favoriete knuffel. Het was eerst een kikker, maar Renee (Frog-er) is uit de gratie gevallen. Het is nu Nijn voor en Nijn na. Haar gezicht licht helemaal op als ze haar konijn ziet en ze graaft haat gezicht erin als ze ermee knuffelt. De oren van Nijn moeten bij voorkeur achterin haar keel. Dat heeft ervoor gezorgd dat Nijn deze week al drie keer in de was is geweest omdat ze erover moest spugen. En konijn met zure melk is niet echt een delicatesse ofzo.

L. heeft nu als bonus last van tandjes. Door de waterpokken had ik het niet echt door, maar alle rekenen zijn er. We hadden dus feest van 12 tot 2 vannacht en hebben vanochtend alweer 2 groene poepbroeken gehad. Man gaat vanavond de nachtdienst in. Ik hou m'n hart vast.
pi_162262760
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 23:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar die stomme gratis zeehond van de BabyDump is juist makkelijk! Daar kun je zo nog een vervangend exemplaar van krijgen (ik heb er nog wel een, die ligt nog ongebruikt in de kast, interesse? :P )

...
Hahaha nee! :P

Fijn om te lezen dat alle kindjes hier hetzelfde doen met de doekjes/knuffels.... deze zo ver mogelijk in hun keel steken :{ A doet dat ook en dan bij voorkeur als ze net haar fruithapje met zwarte bessen op heeft. Zijn wel vrolijk gekleurde vlekken hoor! :')
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:24:43 #36
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162263076
Hier een xl-hydrofiel als knuffel, maar hij kan ook makkelijk zonder.
M. heeft wel veel knuffels vanaf het begin, het zijn er steeds meer geworden :') badstoffen spookjes. Al een hoop versleten!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:29:48 #37
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162263152
En vakantie, het klinkt heerlijk, maar ik zie vooral onhandigheid bij buitenlandvakantie met baby. Nu moet ik zeggen dat ik voor baby al niet zo avontuurlijk was, vakantie is om te chillen en ik krijg stress van het geregel. Zonde hč, ik zou wel eens wat losser en relaxter willen zijn, gewoon helemaal, maar dat lukt me nog niet zo. Ik wil wel altijd graag zo'n moeder zijn, waar alles kan en weinig gek is. Misschien ooit :P
pi_162263553
Oh al die vakanties O+ Wij gaan ook al snel, zo'n zin in!
Goed idee om met jullie trip in het vooruitzicht even te gaan testweekenden FF. Rhenen is leuk ja!
En Malteser en Twix hebben er een beste autorit opzitten, wow! Fijn dat hij het zo goed deed!
Pinq, vakantie is om te chillen lijkt me een uitermate goed uitgangspunt. En daarbij, Nederland is ook hartstikke leuk, je hoeft helemaal niet ver weg te gaan.

Baby heeft ook het happy horse konijn als knuffel. Dient tevens als speelgoed als je al wakker bent of niet wil slapen en om gewelddadige neigingen op te botvieren. :7

Dat lepeltje op een knijpfruitzakje klinkt echt superhandig zeg! :o
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:14:15 #39
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162263750
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Die kreeg je op de negenmaandenbeurs bij een aantal stands gratis bij die zakjes. Ik heb ze daarna ook nooit in de winkel gezien. Kan er ook geen goede plaatjes van vinden als ik google, alleen onderstaande kleine afbeelding. Wij hebben ze iig van Hero en Nestle. Erg handig want O snapte het opzuigen eerst nog niet, en ik denk dat als ik dat nu laat doen dat hij zo'n zakje in een keer leegzuigt en zich dan enorm verslikt, zo'n veelvraat is het wel.

[ afbeelding ]
Oh die ken ik niet idd! Ik zat me al af te vragen of ik iets van de verpakking over het hoofd had gezien. Net als dat ik eerst dat blauwe binnending van de Dr Brownfles weggooide en ze op de opvang vroegen of ik niet wat onderdelen van de fles was vergeten? :')

Knuffels zijn hier alleen om mee te meppen als je niet wilt slapen.
pi_162265016
Willem zijn favoriete knuffels zijn Tijgetje en meneer De Leeuw. Daar kan ie lekker mee stoeien. Inderdaad wordt hij heel blij als hij ze ziet. Bij inslapen gebruikt ie zijn mouw van de slaapzak.

Vakantie: heerlijk. Over drie weken vertrekken we naar een hutje op de hei in Kent - Engeland. Ik was heel erg zorgeloos over deze vakantie tot ik er van de week achter kwam dat het geen alleenstaand huisje was, maar een twee-onder-één-kap... Ai. Ik hoop zo dat de andere huurders er geen last van hebben.
pi_162265208
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:57 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat handig! Die ken ik helemaal niet. Niet dat M. dit accepteert, want eten van een lepel waar je zelf niet mee mag zwaaien of slaan is not done. Zuigen uit het ding zelf ging eigenlijk prima. Ik denk dat ik ook maar standaard zo'n zakje in de tas mik ^O^

Oeh vakantie. Ik heb er zin in, maar we gaan pas eind augustus weg. Klinkt wel als een geslaagde trip Malteser en FF!

Knuffeldoekjes: M. kreeg een knuffeldoekje met haar naam erop en die ligt sindsdien in haar bed. Er wordt niet mee geknuffeld maar wel mee gezwaaid, aan gelikt en het liefst zou ze hem opeten geloof ik :') Het is haar entertainment op de momenten dat ze nog niet wil slapen of net wakker is geworden.
pi_162265238
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:52 schreef hetzusjevan het volgende:
O+ Als ze zo klein zijn en alleen maar bij je willen slapen, het soms niet zo fijn vinden en mensen die op FOK! dan zeggen dat je er maar van moet genieten want ze groeien zo hard en straks willen ze niet meer en dan denken JAJA en nu 5 mnd verder soms stiekem hopen dat mini-niet-meer-zo-heel-mini een keer bovenop je in slaap valt maar dat gebeurt maar niet ;(. /rant
Herkenbaar haha!
pi_162265299
Hier wel een knuffeldoekje in bed, en die pakt ze altijd als ze gaat slapen. Van de ene hand twee vingers om op te sabbelen in haar mond en met de andere hand het knuffeldoekje dat ze tegen haar neus drukt.
pi_162265579
Mijn baby was vannacht overigens weer eens aan het rellen. Na 2 uur rellen, toch maar een flesje gegeven. Daarna was ie blij en heel erg wakker. Ik legde hem even tussen ons in en toen kwam ie helemaal naar mij toe gerold. Ik nam hem in mijn armen en toen lag ie met hele grote ogen en een hele verliefde blik naar mij te kijken O+ O+ O+ Was ik toch in een paar seconde die 2 uur rellen vergeten... Man alleen niet... Hij was boos op de baby :'(
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:14:03 #45
409579 LuDann
All the way
pi_162265662
De rest van de nacht ging niet veel beter, Kris. En om 6 uur was ze wakker, toen is mijn man er met haar uitgegaan zodat ik nog even kon slapen. Tot 8 uur, want toen had ik rijles. :P Wat leuk dat je 2 uitjes hebt gewonnen! Zo leuk, met baby naar de dierentuin. O+ Wat sneu van de tandjes in combinatie met pokjes.

Wolk heeft een tijdje een bepaalde knuffel wel leuk gevonden (een bruine uil, lelijk ding :') ) maar nu lijkt ze er niet veel om te geven. Ik heb wel een paar handpoppen van Sesamstraat waar ze erg om moet lachen maar daar knuffelt ze niet mee.
pi_162266481

:D
O op de twee middelste foto's... E op de 2 buitenste.
Not staged! Bedacht mij later van "Hm had ik niet ook zo'n foto van O?"
We'll have love aplenty
You and Me
pi_162266701
Renee Froger de kikker :') mehehe
pi_162266714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:54 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]

O op de twee middelste foto's... E op de 2 buitenste.
Not staged! Bedacht mij later van "Hm had ik niet ook zo'n foto van O?"
Wauw O+ ! Je hebt O gekloond!
pi_162266747
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:52 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

:D Haha! Ja. Die M. Baby's slapen ook helemaal niet joh, ben je gek :+ .
True story.... Ook als ze 6+ zijn is slapen overrated en is je moeder echt GEK! als ze denkt dat ze je wel voor half 9 in bed kan krijgen... :')

Kleine Fjes doen ook niet aan lekker op tijd in slaap komen... gisteravond ook tot 21.15 uur bezig geweest met hem. Niet dat ie niet moe is, echt wel, maar slapen is GEEN!!! optie. o|O
pi_162266829
Lamb :D Zo schattig ook O+

Ben benieuwd hoe dat verder gaat Lijn! :D Hier sliep ze uiteindelijk om 23.00 uur :') Tegen kwart voor tien haar bed geprobeerd, want in de box leek ze lui. Was in bed Heel Erg Boos. Toen tussen ons in op bed, alleen maar kletsen en in ogen en neuzen prikken :+
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:07:32 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162268299
Lamb! :D O+

Kris, jemig wat sneu bij elkaar ;( Sterkte!

LuDann, nergens tegenaan gereden? :X

Mijn baby is weer helemaal zen O+ ondanks zn volle slijmlongen. Heeft net heerlijk in de doek geslapen terwijl ik met zn zus door de stad liep ^O^
pi_162269065
FF, Twix' gezondheid blijft wat hobbelen. Er zijn dagen dat hij het heel benauwd heeft maar er zijn ook dagen dat het beter gaat.
We hebben voortaan een duidelijk beleid als hij benauwd is en zowel kinderarts/ziekenhuis, huisarts, HAP als wijzelf merken dat dit goed werkt. Er is duidelijkheid over hoe te handelen door wie en men weet inmiddels dat wij niet bij iedere scheet aan de bel trekken dus als we bellen, worden we direct geholpen. Heel fijn!
pi_162270109
Lamb wat leuk zo die foto's! Je kloontjes O+

Malteser: wat vervelend dat hij er last van blijft houden, maar wel fijn dat er goed beleid is!

LuDann hoe ging het rijden/hoe vond je het?

Hmm ik zat vanmiddag niet op te letten tijdens het kolven en toen overstroomde een flesje. Nu ruik ik naar babykots }:| :r *telt af tot het einde van de werkdag*
pi_162270721
is het volle maan, met al die niet slapende baby's 's nachts? Hier gaat het wel redelijk, 2 nachtvoedingen de laatste tijd. Alleen wordt T standaard, ongeveer een uur na het naar bed gaan heel erg boos wakker, en kost het wel een half uur voordat hij niet meer overstuur is. Ik weet niet zo goed wat dit is...
pi_162271817
Fijn dat de lijntjes nu iig kort zijn Malteser! Hopelijk groeit hij er nog overheen!

O probeerde net onder de kleine tafel te gaan zitten en dat past dus niet en was huilen :') Zo mooi, al dat ontdekken!
pi_162272058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
is het volle maan, met al die niet slapende baby's 's nachts? Hier gaat het wel redelijk, 2 nachtvoedingen de laatste tijd. Alleen wordt T standaard, ongeveer een uur na het naar bed gaan heel erg boos wakker, en kost het wel een half uur voordat hij niet meer overstuur is. Ik weet niet zo goed wat dit is...
Is het heel donker op zijn kamer?
pi_162272764
Naast Mariposas hier misschien nog andere mensen interesse in een groepsdraagconsult in de regio Den Haag/Delft/Leiden? Gaat om het rugdragen te leren en ik wil de afspraak deze maand (voor 12 juni) nog plannen als er genoeg animo is.
pi_162272878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:07 schreef FlyingFish het volgende:
Naast Mariposas hier misschien nog andere mensen interesse in een groepsdraagconsult in de regio Den Haag/Delft/Leiden? Gaat om het rugdragen te leren en ik wil de afspraak deze maand (voor 12 juni) nog plannen als er genoeg animo is.
Lijkt me wel gezellig :)
pi_162273458
quote:
Voor doek of Tula? Kan ook wel wat instructies gebruiken voor het op de rug hijsen van A in de Tula...mooi niet dat ik dat in mijn eentje ga uitvogelen :P
pi_162273545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Is het heel donker op zijn kamer?
Niet heel donker, nee...Rolgordijnen, maar die laten nog wel een spleetje licht door..
pi_162274619
quote:
Ja hoor :) Afhankelijk van de kosten :@
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:47:06 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162277362
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:42 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Voor doek of Tula? Kan ook wel wat instructies gebruiken voor het op de rug hijsen van A in de Tula...mooi niet dat ik dat in mijn eentje ga uitvogelen :P
Joh, waarom niet? Dat heb je met behulp van een filmpje zo voor elkaar. Oefenen boven het bed/ de bank, en gaan :D
pi_162277749
Hoe ging je les LuDann? Ik heb dit weekend zowaar een Groupon voor rijlessen gekocht, dus ik moet er ook binnenkort aan geloven.

Ik haak ook weer eens wat meer aan. Lees alles maar kom soms moeilijk aan uitgebreid reageren toe. Gelukkig gaat alles met Ketel wel goed. Hij is een beetje eenkennig/verlatingsangst-ig, afgeven bij de GO is bijna steevast huilen nu. Maar zodra ik weg ben is het eigenlijk altijd wel goed.

Vrijdag zaten we een uurtje in het park, genieten van het lekkere weer voor de omslag. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zondag waren we bij mijn schoonouders. Wegens afstand en andere issues waren we daar sinds Dec niet meer geweest, dus ze waren sowieso heel blij om Ketel weer te zien. Maar ze hebben ook een hond, een overenthousiaste boxer. Nou, dat was feest! Beest was meteen dol op Ketel, en dat was geheel wederzijds. Ketel kirrde alles bij elkaar en kreeg op een gegeven moment zelfs het bot van de hond. Zo lief om te zien. O+
pi_162278538
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Niet heel donker, nee...Rolgordijnen, maar die laten nog wel een spleetje licht door..
Ik zat ook meer te denken aan te donker. Dat hij daardoor in paniek is als hij wakker wordt of zo. Maar het is nu natuurlijk nog licht 's avonds.
pi_162280041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ik zat ook meer te denken aan te donker. Dat hij daardoor in paniek is als hij wakker wordt of zo. Maar het is nu natuurlijk nog licht 's avonds.
ja, dat zei mijn moeder ook. We hebben nu het rolgordijn een beetje opgengelaten. Hij slaapt nu nog. Maar goed, hij ligt er ook nog maar een half uurtje in.

Ik zat net foto's van de eerste tijd met T terug te kijken. Wat een verschil maken bijna 8 maanden zeg. Of zelfs 5 maanden. Nu trekt m'n baby zich op tot staan en tijgert hij overal heen. Echt, niets is meer veilig...
pi_162281018
Het is hier weer 1-0 voor de baby. Die is Heel Wakker en ik ben eigenlijk Best Wel Moe.. Als ze nou gewoon eens 1x een nacht doorsliep..
pi_162281077
Mnoooh Lamb O+ O+ O+! En zo leuk om te lezen over kleintjes met een knuffeltje, awh!

Malteser, wat sneu dat Twix soms nog zo benauwd is ;( maar wel fijn dat jullie er nu een duidelijk beleid is, fijn dat dit zo goed werkt met de hulpverlening. Hoop alleen wel dat het nog overgaat en dat het uiteindelijk niet meer nodig is om aan de bel te trekken :*.

Ketel O+!

Mijn dochter gaat volgens mij pas slapen als het buiten echt donker is, ondanks verduisterende gordijnen op d'r slaapkamer. Ik vind het maar vermoeiend, ze slaapt tegenwoordig niet voor 21:30 uur. Iemand nog ideetjes? Ze is wel doodop (oogjes wrijven), heb al tandgel gesmeerd, boekjes gelezen, liedjes gezongen, geaaid, handje vastgehouden. Nou mag ik niet klagen want de 23u voeding is eraf en als ze eenmaal slaapt, dan slaapt ze door tot 's ochtends, maar toch :X.

Laat maar, ze ligt gewoon te huilen in d'r slaap. Geen idee waarom, doet ze ineens sinds een paar dagen heel veel :? maar ok, slaaps. Pfew.
pi_162281138
T. Is ook van het happy horse konijnenteam. Een blauwe! En voor buikemeisje kochten we een roze, want hij is zwaar favoriet hier!

Meneer ligt al een uur in bed te keten, ga hem nu z'n speentje geven en dan hoop ik eigenlijk dat hij lekker slapen gaat.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:28:05 #69
409579 LuDann
All the way
pi_162282741
Rijden ging goed hoor! Het valt mij mee, ik blijk er wel gevoel voor te hebben ondanks dat ik er nogal tegenop zag. Deze twee weken heb ik 2 keer per week rijles, beetje inhalen van toen ik ziek was. Ik hoop over een paar maanden mijn rijbewijs te halen.

@Luna, een groupon voor rijles, heb je een linkje? Ik heb mijn eerste 10 lessen goedkoop als pakket ingekocht maar als het veel goedkoper is om te switchen van rijschool doe ik dat. Wat leuk dat je ook gaat lessen! En die foto's van Ketel, ik zag ze elders al. O+

Klinkt gezellig dat groepsdraagconsult! Scheelt geld ook, als het goed is. :Y Wij betaalden 20 euro per persoon tenminste.
pi_162282779
Ahh Lamb wat een lieve foto's O+
Hier hebben ze alle 3 ook een knuffeltje om mee te slapen. Dochter een knuffeldoekje met een beertje eraan van happy horse, Mimi en middelste een konijntje. N. heeft een knuffeldoekje met een aapje eraan maar die slaapt nu nog prima zonder. Ik vind jet alleen wel een prettig idee om iets van thuis mee te geven naar het kdv of opa en oma dus leg 'Aapie' (alsdus dochter ;)) wel altijd bij hem als hij in zijn wiegje ligt.

Succes met alle wakkere baby's!

N. gaat zo hard! Brabbelt er vrolijk op los terwijl hij heel hard probeert om te rollen. Hij komt al heel ver! Het is echt zo een heerlijk ventje O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_162283059
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:28 schreef LuDann het volgende:
@Luna, een groupon voor rijles, heb je een linkje? Ik heb mijn eerste 10 lessen goedkoop als pakket ingekocht maar als het veel goedkoper is om te switchen van rijschool doe ik dat. Wat leuk dat je ook gaat lessen! En die foto's van Ketel, ik zag ze elders al. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162283128
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Laat maar, ze ligt gewoon te huilen in d'r slaap. Geen idee waarom, doet ze ineens sinds een paar dagen heel veel :? maar ok, slaaps. Pfew.
Dit heeft A ook heel lang gedaan. Ik denk dat het te maken heeft met het verwerken van de dag en alle indrukken. Stond ik naast haar bed om te troosten, of had ik haar zelfs al opgepakt, sliep ze nog :') . Heel maf vond ik dat!
pi_162283144
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:57 schreef lunapuella het volgende:
Hoe ging je les LuDann? Ik heb dit weekend zowaar een Groupon voor rijlessen gekocht, dus ik moet er ook binnenkort aan geloven.

Ik haak ook weer eens wat meer aan. Lees alles maar kom soms moeilijk aan uitgebreid reageren toe. Gelukkig gaat alles met Ketel wel goed. Hij is een beetje eenkennig/verlatingsangst-ig, afgeven bij de GO is bijna steevast huilen nu. Maar zodra ik weg ben is het eigenlijk altijd wel goed.

Vrijdag zaten we een uurtje in het park, genieten van het lekkere weer voor de omslag. O+
SPOILER
En zondag waren we bij mijn schoonouders. Wegens afstand en andere issues waren we daar sinds Dec niet meer geweest, dus ze waren sowieso heel blij om Ketel weer te zien. Maar ze hebben ook een hond, een overenthousiaste boxer. Nou, dat was feest! Beest was meteen dol op Ketel, en dat was geheel wederzijds. Ketel kirrde alles bij elkaar en kreeg op een gegeven moment zelfs het bot van de hond. Zo lief om te zien. O+
Wat een heerlijk mannetje O+ !
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:44:28 #74
409579 LuDann
All the way
pi_162283324
Had een megapost getyped, knalt mijn internet eruit, alles weg. ;(

Wij zijn bij de kinderarts geweest vandaag, daar zeiden ze dat we alles helemaal goed aangepakt hebben. Waarschijnlijk hebben we alle allergenen wel te pakken. Ze slaapt beter, zowel overdag als in de nacht, ze spuugt nog maar zelden en bij het meten en wegen bleek dat dat ook gunstig was (ik wacht zelf de meting van het CB af, donderdag). Ik vind haar er zelf ook gezonder uitzien, vooral op foto's. Zoals deze. O+

SPOILER
Of misschien ben ik bevooroordeeld. :P

We gaan in eerste instantie testen door middel van bloedonderzoek, dat schijnt tegenwoordig toch wel redelijk betrouwbaar te zijn. Op ei, pinda, melk, soja, hond, kat, pollen en huisstofmijt. Moesten we dus voor prikken, maar onze bikkel deed dat wel effe. 8-) Eerst werd er tevergeefs in haar arm gewroet met een naald en daar zat ze heel stoīcijns naar te kijken gewoon. Daarna met een vingerprik, daarbij vertrok haar gezicht even maar wederom hoefde ze niet te huilen, ondanks dat dat ruim 15 minuten in beslag nam. Er kwamen meerdere mensen van de afdeling even kijken naar onze stoere babe.

SPOILER
Ze kreeg ook een ballon en die is helemaal de bom! :D
pi_162283327
Buh, ik zit er een beetje doorheen -O- . Ben snipsnotterverkouden. Annie is een werveldwinddreumes. Heerlijk en leuk maar poeh.. Druk! Tas komt nu al een paar dagen in de nacht elke 2 uur. Het rottige BV-aanhap-gevoel is er weer. I.c.m. kapotmoe zijn zit ik sterk te twijfelen over BV afbouwen. Gedachten als: Kan ik de zorg ook eens een dag uit handen geven zonder verder gedoe. Geen gehannes meer aan m'n lijf. Een nacht O+ slapen O+ . Maarja. Hij doet het er zo lekker op en het is ook nog wel knus enzo. Hmpf.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:50:58 #76
409579 LuDann
All the way
pi_162283592
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef lunapuella het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
@razz: balen dat je er zo doorheen zit joh. -O- Je gevoel is begrijpelijk, elke 2 uur in de nacht is ook wel heel vaak zeg. Lastig! Ik weet zelf even niks aan te dragen qua oplossing, maar ik wil je wel een dikke digitale knuffel geven. Het is ook gewoon zwaar, een baby en een dreumes.
pi_162283745
LuDann, wat een heerlijk mopje heb je! Kleine stoere!

Razz, :*.
pi_162283819
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:42 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Voor doek, maar ik kan ook informeren of aan rugdragen met tula (of evt andere dragers) ook aandacht besteed kan worden.

Maar dan tel ik er 4/5, dat is genoeg voor een groepje. Ik ga morgenavond even informeren wat de mogelijkheden zijn en wat het dan gaat kosten!
pi_162284041
Razz, die gedachtes heb ik ook gehad, zeker als O weer eens elke tien seconden los liet. Wat mij rust gaf was een bus melkpoeder in huis halen zodat er een andere optie was. Gebruiken hebben we pas twee weken later voor het eerst gedaan omdat mijn kolfopbrengst steeds meer terug liep en ik daar helemaal geen zin meer in had.

Wat een leuke foto's Luna! Het is al een echt kereltje!

En LuDann met een stoere meid! Ik hoop dat de testen duidelijkheid geven! En ik vind ook dat ze er beter uit ziet, maar vergeleken met foto's met allergische reacties erop is dat ook niet zo lastig. Ik hoop dat de weging donderdag ook positief uitvalt!
pi_162284695
Wat een kleine bikkel heb je LuDann! Hopen dat de tests meer duidelijkheid verschaffen.

Leuke foto's luna! O+

Mijn baby is veranderd in een stuiterbal. -O- Sinds de kruipfunctie ingeschakeld is, is het bed vooral leuk om op 4 peutjes erin rond te hupsen. Liggen is zooo voor kleine baby's. En dan met je hoofd lekker tegen het hoofdeinde aan knallen... ;(

Leermomentje: Als de beentjes sneller gaan dan de handjes, dan knal je met je neus snoeihard tegen de grond. (Eerste bloedneusje: vink). :'(

En drinken? Ain't nobody got time for that! Hey poes, hey dekbedovertrek, hey wekker, hey mam, hey kruimeltje, hey alles behalve tiet!
pi_162287581
Heeft iemand tips om gillen af te leren? O gilt steeds meer, zowel van enthousiasme als uit ongenoegen. Het is zo'n heel hoog schel gilletje wat pijn doet aan je oren, en dat dan tig keer achter elkaar, en het maakt niet uit waar we zijn.

Ik heb steeds de neiging om de plantenspuit erbij te pakken, dat werkte bij het katten opvoeden altijd goed :@
pi_162287788
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 08:36 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips om gillen af te leren? O gilt steeds meer, zowel van enthousiasme als uit ongenoegen. Het is zo'n heel hoog schel gilletje wat pijn doet aan je oren, en dat dan tig keer achter elkaar, en het maakt niet uit waar we zijn.

Ik heb steeds de neiging om de plantenspuit erbij te pakken, dat werkte bij het katten opvoeden altijd goed :@
Wheheh. Je kunt het proberen.
Het is een fase. Maar, hij snapt het misschien niet, misschien kun je wel vertellen dat ie hard kan zingen en dat het wel wat zachter mag :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 18 mei 2016 @ 09:05:34 #83
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162287816
Ik denk niet dat je op deze leeftijd het gillen kunt afleren. Hij is zijn stem aan het ontdekken, hoort allemaal bij de ontwikkeling. Hij is zich nu nog totaal niet van bewust dat hij lawaai maakt.
pi_162288082
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 23:07 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuke foto's Luna! Het is al een echt kereltje!
I know right?! Hij is ook alweer 11 maanden! Bizar dat ik over minder dan een maand naar een ander topic kan verhuizen...

LuDann, wat fijn dat het beter gaat met Wolk! Ze ziet er inderdaad ook beter uit. :)

FF, ooh dat gillen. Naar kan dat zijn, vooral vlak naast je oor. :X Maar niks aan te doen denk ik, het is een kwestie van ontdekken en uitproberen.

Pfff, net schrikken. Man bracht Ketel vanochtend voor het eerst weg met het fietsstoeltje, en omdat ik een control freak ben vind ik dat soort dingen toch altijd een beetje eng. Komt hij net thuis met een bloedige striem op zijn arm... Twee tienermeisjes die totáál niet opletten, hem keihard afsneden en zo'n beetje van de weg reden. De striem is omdat hij zich daarbij schaafde aan het krat dat één van de dames op haar fiets had. Ketel is oké, alleen wat geschrokken, maar pfffff als ik eraan denk wat er had kunnen gebeuren... En boos dat mensen zo slecht opletten in het verkeer. :(
pi_162288132
Zelfs mijn peuter is gillen nog niet af te leren. Heel handig met een vader met hyperaccusis.

Razz, als ik ziek ben vliegt het me idd ook enorm naar de keel allemaal. Ik ben nu net weer aan het opknappen van een vervelende verkoudheid en hoest en kon vooral Stip soms echt niet hebben. En afbouwen is echt geen ramp he, Annie is ook enorm tof gebleken met flesvoeding O+ Maar ik kan me ook voorstellen dat de wereld weer lichter is als je je zelf beter voelt :)

Wat een dappere Ludann! Hopelijk snel uitsluitsel :)

Wij zijn een dagje naar een belachelijk drukke Efteling geweest en ze deed het zo goed! Lekker geslapen, goed gedronken (ook even in de Emeibaby toen ik echt even moest kijken hoe Stip in de monsieur cannibal zat *)), lekker rondgekeken vanuit de wagen en naar iedereen gelachen O+
pi_162288441
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 08:36 schreef FlyingFish het volgende:

Doet die van mij ook heb ik begrepen, maar dat merk ik natuurlijk niet. :+ Ik dacht dat het heel misschien met het KDV te maken had (veel kindjes = veel lawaai = neiging om er bovenuit te komen), maar dat is het dus niet. Denk nu ook idd dat het met het ontdekken van de stem te maken heeft en het vanzelf minder wordt.

A heeft nu ontdekt dat een ferm gilletje de babyfoon activeert en ik dus aan kom rennen/wakker word. En dan een stralende lach natuurlijk :P

LuDann: wat js Wolkje opgeknapt! Ze ziet er zo goed uit! Hoop dat ze snel ontdekken waar ze precies allergisch voor is!
pi_162288934
Razz, rot dat je er zo doorheen zit :* Het lijkt me ook heel veel bij elkaar, elke 2 uur drinken vind ik zonder actieve dreumes echt al pittig! Ik weet niet of je hier al eerder over hebt geschreven, maar is kolven zodat man een flesje kan geven een optie?

LuDann, wat een bikkel heb je! Dat heeft ze niet van een vreemde zo te lezen, bezig met afstuderen en rijlessen erbij.. Knap hoor, hopelijk heb je 'm snel binnen :)

lunapuella, pff wat een schrik, en dan vooral de eerste keer ook nog! :{

Wauw Dot, gaaf dat ze ook in de Emeibaby kon drinken! Maar... hoe dan? :@ Ik probeer het me voor te stellen, maar het hoofd van mijn mini zou veel te hoog zitten om bij de borst te kunnen vanuit de emei geloof ik :?

Hier gaat mijn mini volgende week wennen op het KDV. Ik had verwacht er naar uit te zien om weer vrijer te zijn qua studie/werk, maar zie er tegen op. Wat als ze daar eindeloos ligt te huilen of ondergesneeuwd wordt door de grotere kindjes (verticale groep) ;( Het zal wel goed komen hoor, ik heb een goed gevoel bij het KDV, maar pff, we zijn tot nu toe zo'n hechte drie-eenheid geweest dat ik me even moeilijk voor kan stellen hoe het straks dan zal zijn..
pi_162289081
Hoi allemaal
Ik volg al een paar maanden dit topic. Mijn vriend (maxamius) heeft hier al eens wat gepost over ons dochtertje en toen hebben we verder niet veel meer erop gedaan maar druk geweest met haar. Ik zal nog binnenkort een groter introductie berichtje schrijven maar voor nu wilde ik even snel reageren op flyingfish over het rugdragen. Ik wil me ook graag aanmelden. Ik woon in Zoetermeer. M.ia is nu 7 maanden en ik droeg haar eerst altijd tegen me aan op haar buik. Ik heb een mei tai maar wil graag ook het rug dragen leren nu ze groter is en ook met het zich op de zomervakantie dat je dan gemakkelijker op pad kunt. Is er nog plek voor mij?/mag ik aansluiten?
-- When you open your mouth, make sure the sound you make is better than silence --
-- People do not resist change, they resist being changed --
pi_162289141
Ono, hier zijn de grote kindjes juist gek op de kleintjes en doen ze alles voor ze. L. krijgt de hele dag speelgoed en kusjes. Als ze huilt wordt de juf erbij gehaald door de grotere. :Y Sterkte! Loslaten zuigt.

L. is vandaag weer naar de opvang. Alle waterpokken zijn korstjes en ze sliep als een pro vannacht (1 keer drinken om 4 uur, that was it).
Wel is alles reden tot stervende zwaan. Volgens mij denkt ze nu al dat ze een peuterpuber is.
pi_162289187
Ono, ik vond dat ook moeilijk. Je kleine baby! Misschien helpt het een beetje als ik zeg dat ze op ons kdv (ook verticale groep) juist dol op de kleine baby's zijn? Mijne wordt zodra het kan ongeveer op schoot gepakt want O+ lekker knuffelen O+

En tijdens het wennen hielp het mij om iets te gaan doen, dan vloog de tijd zo voorbij. Ergens lunchen of koffiedrinken met je man of zo?
  woensdag 18 mei 2016 @ 10:30:07 #91
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162289295
Wat een mooie kindjes zag ik!

Ono, wat spannend, wennen! Maar het komt goed ^O^

Razz, potver.... het is ook zwaar. Kun je hulp krijgen om overdag wat bij te tanken?
pi_162289480
LuDann, ik zie nu de foto's van Wolk, heel duidelijk verschil vind ik! Idd een gezonder (en vrolijker?) koppie! Klinkt als een nuttig bezoek aan de kinderarts ook, fijn die bevestiging van jullie aanpak en heel prettig dat testen gewoon met bloed kan en niet door te provoceren. Stoere dame!

En succes met rijles! Had je weer wat tijd over? ;)

Razz :* zo'n ritme is ook slopend en A is ook nog zo klein eigenlijk. Kun je een (half) nachtje slapen met oordoppen en je man de fles laten geven? Een paar uur slaap laat de wereld er al zoveel zonniger uitzien.
  woensdag 18 mei 2016 @ 10:43:39 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162289525
Even ego hoor, maar mijn baby is al 3 maanden vandaag :o HOE dan??! :?
pi_162289743
Ludann wat een bikkel is Wolk! En wat fijn dat er nu onderzocht gaat worden wat er aan de hand is. Hopelijk komt er iets uit waar je wat mee kan.

Luna wat een schrik :o Gelukkig alleen wat schrik bij je ventje. Buh.

Hyperaccusis moest ik even opzoeken Dot.. dat lijkt me lastig met jonge kinderen in huis -O- . Fijn dat ze zo goed dronk in de Emeibaby! Ik zie ook niet helemaal voor me hoe :? Maar het klinkt handig!

Kris wat fijn dat de pokken op hun retour zijn! A is na ziek zijn ook altijd een klein draakje. Ze moeten dan terug in het normale ritme en leven, en dat is altijd een lastige omschakeling.

Ono ja dat vond ik ook heel lastig. Wat hielp was gewoon iets leuks voor jezelf gaan doen. En ik mocht tussendoor bellen om te horen hoe het ging. Heb ik niet gedaan, maar omdat het mocht voelde het toch goed. Ofzo. Snap je :') ?

LB neeeee al drie maanden :o ? Hij is er toch pas net uit joh :D wat gaat dat snel!
pi_162289846
Zo. A is naar het KDV vandaag. Tijd om even uit te rusten en eens goed te bedenken hoe ik wat meer rust en tijd voor mezelf ga inbouwen. Want het gaat niet helemaal goed op deze manier.

Ik heb gisteravond na een enorme huilbui en een lang gesprek gehad met lief besloten om de BV nu toch echt af te gaan bouwen.

Kolven is namelijk de oplossing niet. Het rotgevoel dat ik heb tijdens voeden is niet weg - alleen minder als er een schattige baby is om naar te kijken. Heb ik alleen een kolf in m'n hand dan is het standaard tranen wegslikken en doorgaan. Bijvoorbeeld bij die ene borst die ik standaard 's morgens kolf. Het voelt heel rot. Ik zie dus ook niet voor me hoe ik eens een dagje alleen weg zou gaan met een kolf mee - huilend op de WC ergens kolven? Dat lijkt me vreselijk :{ . En door die gedachte ga ik dus nooit eens weg en voel ik me hoe langer hoe meer opgesloten in m'n huis en vastgeplakt aan de baby. Hoe ego dat ook klinkt, ik heb wat meer ruimte nodig.

Dus ik ga het heel rustig afbouwen, hopelijk zonder kolven. Gewoon een voeding per week laten vallen en vervangen door een fles. Vandaag begin ik met de voeding in de middag. Dan volgende week die laat op de ochtend. En zo verder.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 11:03:04 ]
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:06:00 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162289909
En zo heeft ie straks dan toch maar mooi een dikke 3 maanden volledig bv gekregen!

En zeker als je dat regelmatig met tranen moest doen is dat een topprestatie! :*
pi_162289916
Razz, ik lees je regelmatig en ik zeg het je eerlijk, petje af hoe je/jullie het doen.
pi_162290031
Lieve Razz, je doet het fantastisch en het is ook niet niks zo twee kindjes, en precies wat LB zegt: heeft ie toch maar mooi 3 maanden borstvoeding meegekregen! Doen waar je je goed bij voelt, een mama die niet lekker in haar vel zit daar hebben Annie en Tas allebei niks aan. Sterkte :*.

SPOILER
pi_162290059
Het was een noodoplossing hoor :D Buikband wat losser zodat ze idd kan zakken en een schouderband ook losser zodat ik er zelf bij kan en toen kon ze wel redelijk happen voor de eerste slokken. Wel hoofdje ondersteunen natuurlijk, want ze zit niet erg stabiel. Zodra Stip eruit was heb ik gewoon een stoel opgezocht :)

Drie maanden LB! :o De mijne is twee maanden, hoe bizar dat ik gewoon een hele maand langer zwanger was :X

Ono, niet leuk idd ;( Gelukkig zijn er vast wel lieve leidsters.
pi_162290121
Razz, dat klinkt als een goede beslissing eigenlijk! Bv hoort geen pijn te doen is toch het mantra? Dat geldt ook voor mentale pijn wat mij betreft. Ik ben net als kleinzusje heel rigoureus afgebouwd en dat ging eigenlijk heel goed met alleen kleine beetjes kolven bij ploftieten. Volgens mij was het binnen twee weken klaar ofzo.
pi_162290319
Oh Razz, dat is toch geen ego joh! Klinkt als een juiste beslissing. :*
pi_162290552
Razz, het is ook ego! Maar daar is helemaal niks slechts aan. Sterker nog, dat is heel goed. Bij de zuurstofmaskers in vliegtuigen moet je ook eerst je eigen kapje op. Als jij goed voor jezelf zorgt, kun je ook goed voor je kleintje zorgen :* Heel stoer dat je zo lang nog bent doorgegaan :* Ik hoop dat 't afbouwen zonder problemen gaat :)
pi_162290796
Razz, goed dat je voor jezelf kiest! :* :*

Bloesem. hoe gaat het met jou? Ben je al live met je website/shop?

Mijn kleine heeft het klimmen en klauteren helemaal ontdekt. Alle spelletjes zijn uit de kast gegooid, en hij klimt volop in de boekenkast. Staan op z'n beentjes, leunen op z'n armen. Zo leuk O+
  woensdag 18 mei 2016 @ 11:59:33 #104
409579 LuDann
All the way
pi_162290837
Razz, begrijpelijke beslissing toch. Ik hoop dat het je wat meer rust en ruimte voor jezelf geeft. Blije mamma = blije baby. :Y

LB, 3 maanden, hoe dan. :o

FF, oh dat gillen lijkt me vervelend zeg. Hier geen giller, maar wel een bijter. Ze bijt graag en moet dan hard lachen om mijn reactie. Ik heb liever dat ze het niet meer doet maar ik weet niet goed hoe dat aan te pakken. Bijten andere oudere baby's ook?

quote:
1s.gif
woensdag 18 mei 2016 10:40 schreef Mineola het volgende:

LuDann, ik zie nu de foto's van Wolk, heel duidelijk verschil vind ik! Idd een gezonder (en vrolijker?) koppie! Klinkt als een nuttig bezoek aan de kinderarts ook, fijn die bevestiging van jullie aanpak en heel prettig dat testen gewoon met bloed kan en niet door te provoceren. Stoere dame!

En succes met rijles! Had je weer wat tijd over? ;)

Vrolijker ook ja! Ze kraait tegenwoordig soms van plezier. :o :D Dat heeft ze eerder nooit gedaan. Nu zijn we van mening dat ze nooit een echt moeilijke baby is geweest (anders hadden we wel hulp gezocht) maar ze zit duidelijk beter in haar vel dan ooit. Kan zichzelf zo rustig een half uur vermaken op de grond. O+

6 juni krijgen we trouwens de uitslag.

En nja, tijd over... Ik denk dat het straks met een baan zoeken een pluspunt is, een rijbewijs. Mijn scriptie gaat wel in een traag tempo nu, de vroegste afstudeerdatum ga ik niet halen. Maar dat is op zich niet erg, liever zo dan als een malle helemaal gestressed doorwerken. Zolang het maar dit studiejaar lukt.
pi_162291034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Bloesem. hoe gaat het met jou? Ben je al live met je website/shop?
Het gaat okee :) Ik ben stiekem al live, maar nog niet officieel gelanceerd. Begin/half juni ga ik 'groots' (ok niet echt groots, maar gewoon) lanceren via Facebook :) Spannend :o
pi_162291077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:06 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Het gaat okee :) Ik ben stiekem al live, maar nog niet officieel gelanceerd. Begin/half juni ga ik 'groots' (ok niet echt groots, maar gewoon) lanceren via Facebook :) Spannend :o
spannend! Voel je je ook beter?
pi_162291141
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

spannend! Voel je je ook beter?
Ja wel iets beter dan eerst :) Ik bleek een dramatisch vitamine D-tekort te hebben, dus heb een kuurtje gekregen, dat helpt al. Daardoor heb ik niet meer zo'n last van angst- en paniekaanvallen, waardoor ik me steeds een beetje zekerder ga voelen. En met mini (echt niet mini) gaat alles zo enorm goed O+ Dat helpt ook. Voorheen kon ik niet zien hoe zij zich aan mij hechtte, ook als zij dat wel liet zien. Nu kan ik dat steeds beter zien :) En dat geeft voor mij veel bevestiging. Ik ben haar moeder. Dus nu word ik vaker wakker met zin in de dag, ik en m'n meisje, wat gaan we voor leuks doen? in plaats van met allerlei angsten en beren op de weg.
pi_162291257
Razz dat klinkt als een hele goede beslissing :*

LuDann: ik vind Wolk er ook beter uitzien! Fijn ook dat ze zich nu veel beter voelt.

Klimgeitje van Jagar, leuk zeg! :D

FF: gillen, check! Hier nog steeds het liefst onder de douche :') Heel hard en heel hoog. En grappig dat ze dat vindt!

Over het kdv: M. wordt wekelijks platgeknuffeld en gekust door de dreumessen en ze komen ook allemaal aanrennen als ze er weer is op dinsdag. Ze op die dag nog steeds de jongste nml. Komt vast helemaal goed dus (weet niet meer wie het typte :@ )

Mijn baby heeft gisteren haar eerste blauwe plek gescoord. Ze zat te spelen en kukelde achterover, zo met haar hoofd tegen de salontafel. Man voelde zich enorm schuldig omdat hij haar had laten zitten en zelf naar de keuken liep. Ach ja, de eerste blauwe plek van velen is een feit. Ze was wel gelijk hysterisch, maar meer van de schrik dan van de pijn (ze kon tussendoor nml. ook nog lachen).
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:20:28 #109
409579 LuDann
All the way
pi_162291304
Onderzoek van de UvA naar de effectiviteit van een bepaalde manier van troosten bij moeilijke baby's:

https://happiestbaby.nl/het-onderzoek/

quote:
De troostreflex

Alle baby's hebben, naast veel andere reflexen, van nature een troostreflex. The Happiest Baby-methode die wij je leren, helpt je in 5 stappen om deze van nature aanwezige troostreflex bij je baby 'aan te zetten'. Hierdoor is je baby weer in staat om te kalmeren en zo ontstaat er weer ruimte om op een positieve manier contact met je baby te maken. Want daar is de hele methode op gericht: veel en warm contact met je baby en de signalen van je baby leren (her)kennen.

De 5 stappen bootsen sensaties uit de baarmoeder na en bestaan uit:swaddledinfant-1024x683
1.Inbakeren
2.Zijligging / buikligging bij u op de arm of op schoot
3.Sussen
4.Wiegen / wiebelen
5.Zuigen op speen of pink

De methode behelst meer dan alleen het troosten van je baby in deze 5 stappen. Je leert ook hoe je de slaap van je baby kunt verbeteren. Door het gebruik van The Happiest Baby-methode kan een negatieve spiraal doorbroken worden. Je baby wordt rustiger en gaat beter slapen. Jij als ouder kunt tot rust komen, je gaat beter slapen, je herkent de signalen van je baby beter en je zult je beter voelen omdat het je nu wel lukt om je kindje te troosten. Dit draagt bij aan het opbouwen van een goede band tussen jou en je baby.
Wat een fijn onderzoek. O+
pi_162291708
Ha, dat is onderzoek van een vriendinnetje van mij. O+
pi_162292487
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:17 schreef kazy het volgende:
Razz dat klinkt als een hele goede beslissing :*

LuDann: ik vind Wolk er ook beter uitzien! Fijn ook dat ze zich nu veel beter voelt.

Klimgeitje van Jagar, leuk zeg! :D

FF: gillen, check! Hier nog steeds het liefst onder de douche :') Heel hard en heel hoog. En grappig dat ze dat vindt!

Over het kdv: M. wordt wekelijks platgeknuffeld en gekust door de dreumessen en ze komen ook allemaal aanrennen als ze er weer is op dinsdag. Ze op die dag nog steeds de jongste nml. Komt vast helemaal goed dus (weet niet meer wie het typte :@ )

Mijn baby heeft gisteren haar eerste blauwe plek gescoord. Ze zat te spelen en kukelde achterover, zo met haar hoofd tegen de salontafel. Man voelde zich enorm schuldig omdat hij haar had laten zitten en zelf naar de keuken liep. Ach ja, de eerste blauwe plek van velen is een feit. Ze was wel gelijk hysterisch, maar meer van de schrik dan van de pijn (ze kon tussendoor nml. ook nog lachen).
Nu pas? Goeie score :+
(Hoewel het hier weer een stuk beter gaat, ze is echt veel stabieler en valt niet veel meer)
pi_162292706
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:20 schreef LuDann het volgende:
Onderzoek van de UvA naar de effectiviteit van een bepaalde manier van troosten bij moeilijke baby's:

https://happiestbaby.nl/het-onderzoek/

[..]

Wat een fijn onderzoek. O+
Die vertelde de kinderarts ook aan me bij Stip, maar iemand hier zei toen dat het in Amerika al omstreden was omdat baby's dan een soort survivalinstinct inzetten waarbij ze 'dood' spelen en dus stil worden, maar eigenlijk nog steeds paniekerig zijn van binnen. Geen idee of het klopt, maar ik heb het nooit meer durven doen :X Hij zei wel dat ik zo hard als ik kon sssshh moest doen, klonk ook heel agressief.
pi_162292709
Wat super dat het beter gaat met Wolk (ze ziet er echt beter uit) en met jou Bloesem!

Hier nog geen blauwe plekken, maar N. is ook nog niet zo ondernemend. Gillen doet ze ook zelden, wel gekke geluiden maken. Ze kan nu de Alien, zo'n grom-klik-glllll geluid.

Wel zei ze gisteren 'pfff' aan het eind van papegaaitje leef je nog :)

Op het kdv zit ze ook in een verticale groep, dat vindt ze geloof ik wel leuk, iedereen is lief voor haar.
pi_162293041
Welkom lady 1989! Ik zet je op mijn interesse-lijstje erbij!

O is vandaag bij m'n moeder omdat m'n schoonmoeder in de kreukels ligt en O gisteren niet kon opvangen, en ik m'n werkdag dus naar vandaag verschoven heb. Ze moest naar het ziekenhuis, dus heb de auto ook bij haar achter gelaten en heb de fiets gepakt. Belt ze net in paniek op dat O in de auto zit en ze had de autosleutel naast hem liggen en toen viel de deur dicht, op slot. Reservesleutel hebben we wel, maar thuis en zonder auto ben je drie kwartier onderweg, enkele reis. Wegenwacht is nu dus onderweg :')
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:09:37 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162293759
Jezus wat naar :o
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:12:10 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162293811
Blauwe plekken :') tsja, jongetje hier. De eerstehulpgel van VSM ligt hier standaard binnen handbereik. Zitten gaat nooit fout, maar deze jongen denkt soms dat hij al los kan lopen, en klimt op onstabiele dingen, dus vallen: vaak. :+
pi_162296010
@Razz: ik was ook de hele tijd aan het huilen wanneer ik moest kolven en toen was de opbrengst ook nog een bijna 0. Heel mijn lichaam verzette zich tegen kolven. Ik heb toen met pijn in mijn hart besloten dat de borstvoeding na mijn verlof afgebouwd moest zijn en dat is de beste beslissing die ik ooit heb genomen.

@LuDann: wat fijn dat het beter gaat met je Wolk. Fijn nieuws en super dat het met een bloedtest getest kan worden zeg!

Hier gaat het even helemaal mis. Net heel hard gehuild zonder geluid op het werk op de wc :') Het is hier zo ontzettend k*t. Van heel de positieve mij is even niets meer over. Onderdruk nu de neiging om baby op te halen en gewoon weg te lopen van alles hier.
pi_162296034
Weer goedgekeurd bij het consultatiebureau! *O*

6 mnd en 3 wkn, 70cm en 9550 gram :7

En ze pakte netjes het blokje aan en heeft laten zien dat ze al op haar voetjes staat als ze rechtop gehouden wordt! Helemaal trots O+

Pinq: dat mannetje van jou gaat rap zeg!

FF: is O al bevrijd? :P
pi_162296120
FF wat eng! Is O er al uit?

Adrian wat kut zeg -O- is het je werk zelf? Of de combi werk/thuis? Dikke kus en hopelijk wordt het snel beter :* Oh en dank voor je kolfverhaal, fijn dat er herkenning is!

Fijn Aeriana! Sticker voor je baby *O*
pi_162296183
En dank voor alle lieve woorden! Om 13:15 flesje gegeven. Hij keek me even aan van DUDEWTF en heeft daarna 100ml gedronken. Het ging traag maar het zal ook wel even wennen zijn. Morgen weer tussendemiddag een fles. Hopelijk duurt het niet te lang, dat afbouwen. Bij A was ik er in twee weken vanaf, maar toen kolfde ik meer.

Oh en ik ben zķ enorm m'n AophetKDVdag aan het verdoen :@ . Zit alleen maar stomme TV te kijken en tijdschriften te lezen. Huis is vies maar ik ben echt te moe.
pi_162296311
Razz, dat is niet je tijd verdoen. Dat is keihard nodig.
pi_162296364
Razz wat een goede beslissing! Vind bloesems vergelijken met t zh een heel goede!

Ono :* zo moeilijk idd! Ik zie er enorm tegen op ook weer t kdv

Ardian :'( sterkte dat klinkt niet goed.

Ludann ze ziet er zeker beter uit!! Benieuwd naar de uitslagen!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_162296420
Razz dat is juist het beste uit de dag halen! Ik heb ook nog geen flikker uitgevoerd.
Ga nu proberen E in de box verder te laten slapen en dan overweeg ik een was op te vouwen

FF wat eng :s
We'll have love aplenty
You and Me
pi_162296674
Ach Razz, ik verkas zo naar m'n schoonmoeder zodat Stip beziggehouden wordt en dan hoop ik dat we kunnen blijven eten, zodat Stip ook eens een keer meer eet dan twee happen en een appel. En ondertussen is mijn huishoudelijke activiteit van de dag dingen in de vaatwasser zetten en fruit klaar zetten voor na z'n dutje :+

Dat is schrikken ff! 'Gelukkig' is het niet het weer van vorige week :o
pi_162297017
O was na een klein uurtje bevrijd, en als ik de foto's zag heeft hij zich in die tijd best goed vermaakt met z'n speelgoed dat boven de maxi cosi hangt. Ik denk dat het meer indruk heeft gemaakt op m'n moeder. Nu maar hopen dat ze de auto niet gesloopt hebben.

Blauwe plekken hebben we hier nog niet gezien, ondanks veelvuldige stuiters. Zelfs toen ik m op de tafel had laten vallen op z'n achterhoofd had hij alleen een korte harde huil :X

Sterkte Adrian. De werkdag is bijna ten einde!

Razz, relaxen is ook belangrijk! Misschien nog wel beter voor je dan het huis poetsen. Gewoon van genieten, zo vaak kan dat niet.

En een sticker voor Aerenia *O*
pi_162300754
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Nu pas? Goeie score :+
(Hoewel het hier weer een stuk beter gaat, ze is echt veel stabieler en valt niet veel meer)
Haha nouja.. Aan de andere kant heeft ze wel een keer met haar vingers tussen dat gordelding (naam kwijt :@ ) van de maxicosi gezeten (man zijn schuld) en heeft ze een keer een tandenborstel tegen haar huig aan gehad, nadat ik haar optilde en niet doorhad dat ze de tandenborstel pakte én in haar mond stopte, terwijl ik haar tegen me aan duwde :+ :@

Adrian4 :*

Razz lekker genieten van zo'n dag hoor! Is niks mis mee!

FF fijn dat het goed is afgelopen. Wel spannend zeg :o
pi_162300786
Ooohh veeg me op, Ketel speelt zelf kiekeboe! O+ Houdt een bakje voor zijn gezicht/ogen, en kijkt ons superverwachtingsvol aan als hij het wegtrekt. En een lol als we dan "kiekeboe!" roepen! _O-
pi_162300926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:38 schreef lunapuella het volgende:
Ooohh veeg me op, Ketel speelt zelf kiekeboe! O+ Houdt een bakje voor zijn gezicht/ogen, en kijkt ons superverwachtingsvol aan als hij het wegtrekt. En een lol als we dan "kiekeboe!" roepen! _O-
Jaaaaaa, zo schattig vind ik dat. L. deed het hier van de week bij de deur. Zij in de gang, en dan dat koppie opzij door de deuropening kijken waar ik was en kiekeboe doen. Schateren. Heerlijk. O+
pi_162302565
Gelukkig is O weer een vrij man!

En Aerenia, zit hier wat in de lucht ofzo, al die spekkies ;)
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:54:09 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162303765
Ooooh FF wat eng! :X Maar wat fantastisch dat O zich bleef vermaken _O_

Adrian wat naar ;( Sterkte!

Verder ben ik een zeef :@ En ook even sufgeluld na een dagje met peuter :') Al was t wel heel gezellig O+ Baby had t moeilijker, er zit hem echt een virusje dwars, dus steeds groene poep en kramp, overal slijm en snot, en zelfs een hese stem ;(
pi_162305314
Kiekeboe is zo'n leuke mijlpaal O+ eindeloos spelen!

LB dat klinkt sneu voor S -O- . Jij zelf nergens last van? Tas en ik niesten net tegelijk onszelf onder :') . Heel elegant.

Hij had trouwens wel even kramp van z'n flesje FV van vanmiddag. Maar een warm bad deed wonderen en nu ligt 'ie lekker te tukken.

Hij lijkt wel echt steeds meer op z'n zus trouwens :o ! Kiek:

SPOILER

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 20:28:32 ]
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:31:29 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162305470
Haha een kale Annie heb je daar! :D O+

En nee, ik heb zelf nergens last van, thank god!
Behalve dan een eindeloze honger naar chocola en koekjes :X
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:34:39 #133
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162305604
Hč, ik vind het echt zo'n mindfuck die foto. Ik vind ze ook op elkaar lijken, maar als ik dan bedenk in welk opzicht, zie ik het weer totaal niet. In elk geval de wtf-blik komt overeen. :P Lijkt me echt zo raar, dat je nog een baby maakt, en het is geen duplicaat! Ik hoop het ooit ook mee te maken. :'(
En Tas is al echt meer een baby-mensje dat de wereld in kijkt! Wat gaat dat hard.
pi_162309315
Zo Razz! Die lijken wel op elkaar! O+

Voel jij je weer wat beter nu na afloop je werkdag Adrian?

Verder zag ik een goede groeibaby voor Aerenia (wtf, mijn W. weegt 7,7 kg met 6 maanden..)!

Hier was het Zo'n dag. W was niet te genieten, huilerig en moeilijk. Toen kreeg 'ie krampjes en bleef maar persen en huilen, tot schreeuwens aan toe. Heb 2 uur met 'm rondgelopen, toen nog een poos met zn beentjes gefietst en toen was daar Poep. Heel veel Poep. Overal. Dus W in bad, eenmaal schoon eruit poepte hij heel de commode onder -O- dus begon alles weer opnieuw. Eenmaal opgeschoond even naar de winkel gelopen en zeiknat geregend.
Eten brandde aan, w had huilbuien (was moe, maar slapen ho maar), de kat kwam bloedend thuis dus op naar de dierenarts.. Man was veel te laat thuis want zn auto ging stuk en moet nu vervangen..
En nu lig ik uitgeput op bed, met een wilnieslaapnie baby.. :z :Z . Van mij mag het morgen zijn.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:27:01 #135
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162310462
Oi, da's geen beste dag Sillie... hopelijk slaap je al.
pi_162310853
Razz give yourself some slack woman! Mindless tv kijken en babyknuffelen is een uitstekende dagbesteding nu ;). En ik zie de gelijkenis wel ja :D. Cool!

Fijn dat Wolk het zo goed doet Lu, en fijn dat de uitslag niet lang meer op zich laat wachten.

Oh FF wat schrikken zeg :o ik zou wss ook enigszins in paniek zijn in zo'n situatie. Gelukkig is daar de wegenwacht :P. En is het met een sisser afgelopen.

Oh Adrian, wat ruk van je werksituatie. Wat is er loos? Sfeer? Kan je er met iemand over praten/aankaarten zodat er iets aan gedaan kan worden? Niet tof. Sterkte.

Aerenia, goeie stats!

Kiekeboe kindjes O+ smelt.

Oh sillie, dat is een opeenstapeling van stomme dingen zeg. Morgen wordt het beter. Hoe is het met de kat trouwens? :o

Zo, ik ben weer een beetje bij :P. Morgen beeb weer naar de GO brengen. Die was van de week een beetje bezorgd, want ze had gelezen dat mijn moeder en schoonmoeder E al in een loopdingetje hadden gezet en daar was ze nog te jong voor hoor. Ik: :? huh. "ja wacht ik zoek het wel even op.. oja hier staat het: in het looprek". Ik: :D :') dat betekent box. En als mijn (schoon)moeder het over 'box' heeft, dan bedoelen ze meestal broek :P. "Oh :D". GO komt niet uit deze regio ;).
pi_162315992
Jullie zijn lief. Wil er niet veel over kwijt ivm herkenbaarheid, maar het is echt werkgerelateerd. Ik heb gisteren avond een sollicitatiebrief geschreven en die gaat nu met de mail. Raar, maar ik krijg daar nu energie van. Net als van mijn baby en man. Dat zijn mijn prioriteiten.

Vandaag een nieuwe dag, vol goede moed voor ons allemaal! Hopelijk was de nacht ok.
pi_162317750
Hier geen spekjesbaby. Net gewogen, curve gaat nog verder afbuigen. Allemaal te verklaren want Twix kruipt sinds een maand en trekt zich op tot staan maar toch is het een beetje mweh...

KiekeboeKetel O+

Adrian, wat rot. Fijn dat baby en man je blij maken :).

Sillie, hoe is het nu?

Verder zag ik Annie en Tas die duidelijk zus en broer zijn, Zusjevan met boxen en boksen en zulks en zeef...

Even terug lezen.
pi_162317841
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:05 schreef Malteser het volgende:
Hier geen spekjesbaby. Net gewogen, curve gaat nog verder afbuigen. Allemaal te verklaren want Twix kruipt sinds een maand en trekt zich op tot staan maar toch is het een beetje mweh...

KiekeboeKetel O+

Adrian, wat rot. Fijn dat baby en man je blij maken :).

Sillie, hoe is het nu?

Verder zag ik Annie en Tas die duidelijk zus en broer zijn, Zusjevan met boxen en boksen en zulks en zeef...

Even terug lezen.
Ondernemend Twixje! O+
Uiteindelijk maakt 'ie gewoon een flinke groeispurt Malteser, komt allemaal goed! :*

Ik ben weer uitgerust. W. besloot om 22:15 toch maar te gaan slapen en sliep door tot ik hem om
07:00 moest wakker maken :o !
Wat voel je je meteen weer meer mens na slaap!
pi_162318022
Wat een fijne geruststelling dat minibaby's het prima hebben in een verticale groep! Ik hoop dat het bij ons ook zo zal gaan O+

FF, pff jemig! :o Gelukkig heeft O zich goed vermaakt (en was het niet zulk warm weer als vorige week)..

Razz, wat lijken ze :D En ik las een heel dappere beslissing van je, hopelijk gaat het afbouwen vlot.

Vervelend dat de curve nog verder afbuigt Malteser! Ook al is er een verklaring voor, toch niet wat je graag ziet :*

Sillie, wauw wat een nacht! Heerlijk! ^O^

Verder las ik een interessant onderzoek, eerste blauwe plekken (auw!) en nog veel meer, maar mijn mini is wakker aan het worden.. Hopelijk vandaag meer slaap voor haar, gister is ze vanaf de lunch tot ongeveer 20 wakker geweest ondanks supervermoeidheid en dikke wallen :{
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:00:01 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162318973
Oh Malteser, het blijft rot he, een curve die niet laat zien wat jij ziet; een kind dat zich prima ontwikkelt! Ik ken het gevoel :*

Sillie wat een cadeautje zoveel slaap ^O^

Ono, oei dat is wel lang wakker ja :o Mijn dochter kon dat ook zo goed. Maarrrr ik had een geheim wapen dat bijna altijd werkte: ghb-borsten :') Aanleggen was Zzzzzz :Z
Alleen waren dat vaak hazeslaapjes. Werkt de doek bij jou ook niet?
pi_162321048
ik heb ook ghb borsten! Als ik het goed time..

Hier komt T de laatste tijd voor 2 nachtvoedingen. Best okay. Toen ik dat mijn moeder vertelde was het eerste wat ze zei: "dat zou er toch maar 1 moeten zijn". Ja, fijn. 2 is beter dan 5, of dan elk uur...het gaat al voor uit!

Verder kwam ik er gister achter dat T geboren is op de dag dat de duutser en ik 7 jaar daarvoor voor het eerst gezoend hadden. Wat een toeval!
pi_162321307
Ghb-borsten :D Bij mij wisselt het overdag hoe goed ze in slaap valt aan de borst, het gebeurt juist eerder dat ze naar me gaat zitten lachen tijdens het drinken (dag vacuum :')) en nog even wil 'kletsen' als ze klaar is. Súperlief O+ , maar slapen... Gister was eigenlijk voor het eerst dat de doek niet werkte: ze wilde er wel in zitten, maar bleef met (half)open oogjes kijken naar alles wat ik deed. Nieuwsgierig aagje.. Maar goed, ze ligt nu te snurken in de doek *O*

Jagar, wat een mooi toeval O+ En 2 voedingen is heel veel beter dan 5 of elk uur, fijn!
pi_162321945
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb ook ghb borsten! Als ik het goed time..

Hier komt T de laatste tijd voor 2 nachtvoedingen. Best okay. Toen ik dat mijn moeder vertelde was het eerste wat ze zei: "dat zou er toch maar 1 moeten zijn". Ja, fijn. 2 is beter dan 5, of dan elk uur...het gaat al voor uit!

Verder kwam ik er gister achter dat T geboren is op de dag dat de duutser en ik 7 jaar daarvoor voor het eerst gezoend hadden. Wat een toeval!
Oh, dat deed mijn moeder ook altijd. Zo irritant vond ik dat! Vooral dat 'moeten'. Mijn baby moet niks, behalve drinken en poepen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 13:32:13 #145
409579 LuDann
All the way
pi_162322609
Blauwe plekken, check! Wolk kwam gisteren thuis uit het KDV met een grote bult op haar voorhoofd. ;(

quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:22 schreef Dot. het volgende:

[..]

Die vertelde de kinderarts ook aan me bij Stip, maar iemand hier zei toen dat het in Amerika al omstreden was omdat baby's dan een soort survivalinstinct inzetten waarbij ze 'dood' spelen en dus stil worden, maar eigenlijk nog steeds paniekerig zijn van binnen. Geen idee of het klopt, maar ik heb het nooit meer durven doen :X Hij zei wel dat ik zo hard als ik kon sssshh moest doen, klonk ook heel agressief.
Oh dat klinkt wel eng ja. Maar het is toch niet meer dan inbakeren, op de buik/zij leggen en wiegen? 'dood spelen' klinkt wel vrij dramatisch.

FF, jeetje schrikken zeg dat autoverhaal. :o Een uur is nog lang zeg! Gelukkig dat O. zich een beetje kon vermaken.

Luna, dat klinkt echt superlief van dat kiekeboe spelen! O+

Razz heeft stiekem een tweeling gebaard zie ik. *O*

Adrian4, sterkte met de situatie op je werk. Dat voelt niet fijn zoiets. Ik hoop dat je sollicitatie resultaat heeft!

Goede nacht slaap voor sillie!

Malteser, rot voelt dat he, van het niet goed groeien. Dikke knuffel. :*

Ono een wakkere baby, ugh. Soms zit ik me wel eens af te vragen waar baby's die oneindige voorraad energie vandaan halen. :')

Wij waren vanochtend op het CB en daar bleek ze even lang te zijn als bij de KA. 68,5 centimeter! *O* Dat is 2 hele centimeters meer dan een maand geleden. We hadden zelf ook het idee dat ze een groeispurtje gemaakt heeft, fijn om dat bevestigd te zien. Gewicht is redelijk stabiel op de -1 lijn.

SPOILER
Dus... dikke pluim voor het dieet gehad en een verwijzing naar de dietiste. Voor mezelf vooral, om toch gezond te blijven eten. Wat lastig is, want als we buiten de deur eten is eigenlijk het enige wat kan patat met ketchup. :') Ben desondanks wel weer 3 kilo afgevallen. :P
pi_162322904
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, dat deed mijn moeder ook altijd. Zo irritant vond ik dat! Vooral dat 'moeten'. Mijn baby moet niks, behalve drinken en poepen.
mijn moeder kan alleen maar in moeten praten. Ik probeer mezelf voor te houden dat ze het goed bedoelt, maar het is wel lastig soms.

En Ludann, *O* *O* *O* voor 2 cm!
pi_162325486
-1 lijntje is erg netjes LuDann! Zeker als je rekening houdt met de problemen door de allergie. En ook nog 2 cm erbij *O*
  donderdag 19 mei 2016 @ 15:38:10 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162325743
2 cm in een maand is super ja!! Volgende keer zitten de spekjes er vast ook bij.

Ik had net op t cb ook een baby die qua lengte onderweg is van -2 naar -1, maar qua gewicht weer ietsje onder de onderste lijn was gezakt. De (nogal archaīsche) kinderarts zei dat ik tussendoor maar moest komen wegen, en ik heb braaf geknikt, maar dacht ondertussen "dat zie ik nog wel" oO<

Jammer, want normaalgesproken zit er een prima kinderarts, maar die is een tijdje uit de running... Dit was echt een spervuur aan vragen en elke keer bleek dat ze niet of maar half had geluisterd naar wat ik daarvoor had gezegd }:|
pi_162326141
Jammer ja, LB. Dan gaat het het ene oor in en het andere uit.

Mijn T kan gaan zitten, als hij zich ergens aan opgetrokken heeft. Maar, daarna komt hij niet meer weg uit zitten. Hij zit te stabiel, tot zijn grote frustratie. Elke keer moet ik hem dan weer op z'n buik leggen zodat hij weg kan kruipen. Het is best hilarisch, hij bedenkt zich nog niet dat hij zich op zij kan laten gaan....
  donderdag 19 mei 2016 @ 16:05:06 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162326324
Ahw :D O+
pi_162327491
Wat lijken ze op elkaar Razz!

Kiekeboe is O+

Sillie, zulke dagen kunnen t beste maar snel voorbij zijn!

Y staat. Ze blijft heel stevig aan de tafel staan :o
pi_162327762
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 16:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat lijken ze op elkaar Razz!

Kiekeboe is O+

Sillie, zulke dagen kunnen t beste maar snel voorbij zijn!

Y staat. Ze blijft heel stevig aan de tafel staan :o
Hoe gaat het met jou Stoel? :*
pi_162329245
Het lijkt hier wel iets beter te gaan. Bij jullie?
pi_162343956
:O

:W
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:01:51 #155
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162344200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:40 schreef Krisvc het volgende:
:O

c_/ ?
pi_162344204
:Y O+
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:03:08 #157
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162344219
oO<
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:05:46 #158
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162344256
T slaapt, dus ik durf geen koffie te maken. Laatst werd hij wakker van de espressomaschine. Ik wil een groter huis...
pi_162344310
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
T slaapt, dus ik durf geen koffie te maken. Laatst werd hij wakker van de espressomaschine. Ik wil een groter huis...
Klinkt bekend ja :)
Hangt wel af van de slaapfase waar ze in zit; soms kan je vijf lawaaige dingen tegelijk doen, soms wordt ze wakker wanneer je de ijskast opendoet..,

Oh, en ze eet met lepeltje :) heel netjes zelfs!
Tot ze het bakje op dr schoot opkiepte dan ;)
pi_162344311
Dat lijkt me echt de horror.

Koffiezetapparaat slaapt L. doorheen, terwijl 'ie best wel lawaai maakt (Nespresso). Om de één of andere reden wordt ze wel vaak wakker als ik waar dan ook in huis nies.
pi_162344926
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:09 schreef Krisvc het volgende:
Dat lijkt me echt de horror.

Koffiezetapparaat slaapt L. doorheen, terwijl 'ie best wel lawaai maakt (Nespresso). Om de één of andere reden wordt ze wel vaak wakker als ik waar dan ook in huis nies.
Dit! Maar dan dus Twix ;).
pi_162344948
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
Kleinhuisboks, maar gelukkig wordt hij niet wakker van de lawaaierige koffiemachine. Die heeft wel zijn grote interesse: zodra dat ding bonen begint te malen kruipt hij er naartoe, gaat tegen het aanrecht staan en 'praat' tegen het apparaat (dadada) O+
pi_162345409
Als E eenmaal slaapt, slaapt ze volgens mij overal doorheen. Daarin lijkt ze op mij ^^.

Oh jongens, vorig jaar rond deze tijd wisten we pas net dat we zwanger waren en hadden we een kloppend hartje gezien :o. Niet normaal hoe hard het gaat, tijd vliegt.. Woensdag is ze alweer 6 maanden :o.
pi_162346014
Gaat echt hard he hetzusjevan! Haast niet te geloven.

Wij geven sinds ik volledig af ben van de borstvoeding, geen voeding meer 's nachts (want maximaal aantal schepjes kunstvoeding zit ze dan al aan). Wat dan weer vrij normaal is voor haar leeftijd begreep ik (bijna 7 maanden). Maar toch redt ze dat net niet.
Ze krijgt de laatste fles rond 20.00. Wordt rond 0:00 wakker voor de speen en dan weer rond 4:00 / 5:00 en wil dan echt een fles. Dus dan geef ik de ochtendfles dan maar en slaapt ze zo door tot 8:00 (als we haar niet wakker hoeven te maken voor kdv).

En dan is het verdere voedingsschema ruk. Want 12:00 - 16:00 - 20:00 waar dan weer relatief weinig tijd tussen zit.

Herkenbaar voor iemand?
pi_162346065
Dat zijn dan toch maar 5 voedingen per dag, dat is niet zoveel toch? Je eet zelf ook wel iedere 4 uur iets, tenminste overdag, dus voor een baby lijkt me dat ook redelijk.
pi_162346113
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:31 schreef SaskiaR het volgende:
Dat zijn dan toch maar 5 voedingen per dag, dat is niet zoveel toch? Je eet zelf ook wel iedere 4 uur iets, tenminste overdag, dus voor een baby lijkt me dat ook redelijk.
Dit zijn enkel de 4 fles momenten.

Verder krijgt ze in de ochtend tussendoor nog fruithapje, rond de lunch wat stukjes brood, in de middag soms een soepstengel en nog zo'n 50gram groenten bij het avondeten.
pi_162346340
Je zou s avonds een fles Forte of Goedenacht melk kunnen geven, misschien dat ze dan de nacht wel trekt. Of een papfles als je dat geen gedoe vindt :)
pi_162346357
Ik ga eens kijken wat Forte / Goedenacht is. Papfles krijgt ze al als avondfles, hoewel. 2 schepjes rijstebloem maar dan is het nog echt geen pap, niet dikker dan de gewone fles :/
pi_162346431
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:43 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ga eens kijken wat Forte / Goedenacht is. Papfles krijgt ze al als avondfles, hoewel. 2 schepjes rijstebloem maar dan is het nog echt geen pap, niet dikker dan de gewone fles :/
Goede Nacht is dan denk ik vergelijkbaar: https://www.nutriciavoorj(...)qh6MwCFYEy0wodgm4Oww

Forte is voor hongerige kindjes, maar ik weet niet precies wat daar dan extra in zit in de 2.

Je hebt ook kant en klare pap pakjes van Hero zonder toegevoegde suikers. Beetje zoals een Pyjamapapje.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:59:24 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162346796
En evt een klein flesje voor dat laatste stukje ochtendslaap? Is misschien genoeg om haar weer in diepe slaap te krijgen. (90 of 120 ofzo)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:09:05 #171
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162347061
In plaats van de rijstebloem zou je granenpap kunnen proberen. Wij geven soms deze, en dat wordt wel echt een pap:
pi_162347098
Waarom mag je geen 5 flessen meer geven dan Jantina? Volgens mijn pak kv mag dat ook qua aantal schepjes? De max is dan 5x 180-6. Dan kom je op 30 schepjes per dag..
pi_162347144
Ik moet maar wat gaan experimenteren dan. ^O^

Een klein flesje zou wel werken pinquit, maar dan zit ze wel 3 a 4 schepjes over het maximaal aantal schepjes dat je mag geven. Ik weet niet wat 't doet als ze structureel meer schepjes krijgt?
pi_162347218
Jantina, het is mij even onduidelijk of je je dochter nog een fles geeft om 8 uur 's ochtends?

Bij ons is het ongeveer 2 maanden heel erg goed gegaan met 4 flessen. Laatste fles om 20 uur, daarna slapen tot 7-8 uur en dan fles. Daarna voedingen om 12 uur en 16 uur. De laatste maand is ie naar mijn idee hongeriger geworden en is ook steeds vaker zo rond 5/6 uur wakker en dan heeft ie HONGER. Ik geef dan gewoon een fles en om 8 uur ook weer een. Maar onze situatie is misschien anders omdat zijn gewichtslijntje aan het afbuigen is.
pi_162347229
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:10 schreef silliegirl het volgende:
Waarom mag je geen 5 flessen meer geven dan Jantina? Volgens mijn pak kv mag dat ook qua aantal schepjes? De max is dan 5x 180-6. Dan kom je op 30 schepjes per dag..
Op mijn pak nutrilon standaard 2 staat 3 - 4 flessen van 180+6 (bij 6 maanden). Dus als ik de rekensom doe is dat maximaal 24 schepjes. Waar kan ik dat over 30 schepjes vinden?

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:14 schreef Adrian4 het volgende:
Jantina, het is mij even onduidelijk of je je dochter nog een fles geeft om 8 uur 's ochtends?

Bij ons is het ongeveer 2 maanden heel erg goed gegaan met 4 flessen. Laatste fles om 20 uur, daarna slapen tot 7-8 uur en dan fles. Daarna voedingen om 12 uur en 16 uur. De laatste maand is ie naar mijn idee hongeriger geworden en is ook steeds vaker zo rond 5/6 uur wakker en dan heeft ie HONGER. Ik geef dan gewoon een fles en om 8 uur ook weer een. Maar onze situatie is misschien anders omdat zijn gewichtslijntje aan het afbuigen is.
Als ze vroeg in de ochtend wakker wordt en de speen niet meer werkt geef ik haar de ochtendfles, vanmorgen was dat 5:00 ipv rond 7:00, dus dan is de volgende fles wel weer heel ver weg. Ik heb die van 12:00 nu dus maar om 11:00 gegeven...

Ik ben dus erg zoekende...

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef Mariposas het volgende:
In plaats van de rijstebloem zou je granenpap kunnen proberen. Wij geven soms deze, en dat wordt wel echt een pap:
[ afbeelding ]
Is granenpap ook aan te raden voor de nacht? Ik dacht meer voor ontbijt. Dan kan ik dat ook eens proberen :)

[ Bericht 32% gewijzigd door JantinaGr op 20-05-2016 11:21:04 ]
pi_162347408
Ow nog iets, het "normale" schema is bij ons dus 8-12-16-20 uur, maar als ie om 6 uur HONGER heeft wordt het ook wel eens dit soort schema: 6-10.30-15-20 uur. Dat lukt wel goed.
pi_162347465
Mja, we zoeken ook nog steeds.
pi_162347591
Ja, wij lossen het nu ook op door te schuiven met tijden en dat werkt wel. Maar die nachten zijn een crime zo. ;( Sinds ik van de borstvoeding af ben, kan ik daar veel slechter tegen. Bizar hoe je lichaam daar op afgestemd is zeg.
pi_162347609
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:14 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Op mijn pak nutrilon standaard 2 staat 3 - 4 flessen van 180+6 (bij 6 maanden). Dus als ik de rekensom doe is dat maximaal 24 schepjes. Waar kan ik dat over 30 schepjes vinden?
Ik geef geen 2 melk, maar ben bij standaard 1 blijven hangen. Ik las hier (en elders) dat dat ook na 6 maanden prima blijft. Misschien is dat het verschil?
Ik geef hero baby, dat schema ziet er zo uit:

http://www.100holland.com(...)baby-standaard-1.jpg

Overigens krijgt W. nog voor 90% bv, ik gebruik enkel kv als mn kolfopbrengst tekort schiet..
pi_162347851
Ja, ik heb dat inderdaad ook gelezen. ^O^
Daar zal het aantal schepjes verschil wel in zitten. Misschien vanwege het stukje bijvoeding o.i.d.
pi_162347939
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:34 schreef JantinaGr het volgende:
Daar zal het aantal schepjes verschil wel in zitten. Misschien vanwege het stukje bijvoeding o.i.d.
Als ik jou was zou ik even het CB bellen en overleggen. Best kans dat je gewoon een klein flesje extra mag geven sochtends vroeg! Ieder kind is anders he, die voedingsschema's op zo'n pak zijn een indicatie.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 11:49:56 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162348293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:14 schreef JantinaGr het volgende:

Is granenpap ook aan te raden voor de nacht? Ik dacht meer voor ontbijt. Dan kan ik dat ook eens proberen :)
Maakt echt niets uit wanneer je het geeft. Als ik het geef, dan voor de nacht. Je hebt ook zogenaamde 'avondpapjes'. Het verschil zit 'm er geloof ik in dat die zoet(er) zijn (er is wel 1 variant zonder suiker).
pi_162348467
Ik heb van die goodies squeezy's gehaald om eens te testen, want inderdaad handig voor onderweg denk ik.
Maar op die met appel en mango staat 12 maanden? Waarom? Ze mogen toch appel en mango?
pi_162348508
tandjespoetsen.. Ik vind dat nog niet zo heul belangrijk en wij poetsen nog niet spastisch gedwongen. Als ik dat bij mijn zusje zie gebeuren :'( :X Kind in de houtgreep door de een en de ander poetst driftig en kind stikt bijna in zijn tranen :'(
hier gaat wurm op mijn heup bij de wasbak. Krijgt een oefen tandenborstel en we poetsen dan tegelijkertijd. Dit doen we in de ochtend ergens en in de avond als het goed uitkomt en hij niet dood vermoeid is. Hij doet mij een beetje na. Dat is prima zat. Vond het CB trouwens ook! Verrassend genoeg :D

Las iets over de sprongetjes.. ruk altijd.. achteraf is het toch fijn om te ontdekken dat je niet de enige bent die er licht overspannen van raakt ;) :9

Twix op reis O+ Ik las het voor en wij voelde even regenbogen en eenhoorns huppelen. Wat heerlijk om te lezen! O+

LuDann wat een bikkeltje hebben jullie toch en wat ziet ze er "frisser" uit de laatste tijd. Ik bedoel natuurlijk niet dat ze er smoezelig uit zag, maar stik vermoeid en vage gloed over zich heen waarbij je zag dat ze tegen alles en nog wat worstelde. Dus dat gaat hardstikke goed. Mooie stats ook bij het CB gehaald zag ik.

Verder wel wat bijgelezen, maar echt dingen vergeten zodra ik het las :')

Hier een paar pittige dagen. Slecht slapen veel drinken dus ploftieten die weer om de haverklap lekken en ik een waterbed heb waarin ik wakker word. Die tepelpads blijven ook nooit op hun plaats zitten :P
Wurm heeft ineens koorts en een paar vage vlekjes/blaasjes. En zijn huidje was net zo mooi schoon van eczeem! Maar ik las in ons draagclubje dat er meer kindjes last van hebben die ik afgelopen zondag nog had gezien.. dus daar zal het wel van zijn. Met een paracetamol erin gaat het al stukken beter. Ik ben echt goed geworden in die dingen erin schieten. Eerst vond ik dat doodeng en stik verdrietig dat ik er iets in moest stoppen :') _O- en daar vond ik mijzelf dan ook weer zo stom om dat we met zijn tweeën om zoiets zaten te brullen.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:01:24 #185
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162348660
T vind tandenpoetsen echt tof. Hij begint te stralen zodra hij z'n tandenborstel ziet. Meestal houd de duutser hem vast, en poets ik de tandjes. (2 stuks! :o )

Wij waren net op ons speelgroepje, en daar speelden we met ballonnen. zodra de eerste ballon werd opgeblazen begon T te huilen. Hij was er zoooo bang voor. Zo sneu, en stiekem ook zo grappig waarom hij daar nou bang voor is...
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:05:25 #186
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162348764
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb van die goodies squeezy's gehaald om eens te testen, want inderdaad handig voor onderweg denk ik.
Maar op die met appel en mango staat 12 maanden? Waarom? Ze mogen toch appel en mango?
Zitten er stukjes in? Ze vinden bij babyvoedingfabrikanten vaak dat baby's geen stukjes kunnen/ mogen eten?

F. heeft laatst een potje met aanduiding 15+ maanden op. Ik had geen eten mee, en vrienden hadden t nog staan. Ging er prima in, en zat niets in wat nog niet 'mocht'. Alleen groffere stukjes dus.
pi_162348775
quote:
Omdat er een dopje op zit heb ik me laten vertellen.

Mijn baby ligt in bed, m'n vriend is werken en mijn peuter is op het kdv. En wat doe ik? Ik zit op de bank en bel met m'n moeder :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:07:07 #188
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162348820
quote:
Ik snap die richtlijnen ook vaak niet. Etos en AH hebben bijvoorbeeld dan wel weer van die fruithapjes waar aardbei in zit, terwijl dat pas vanaf 12 maanden wordt aangeraden. Tenzij de richtlijnen weer zijn aangepast, dan houd ik niet bij. Ik kijk maar gewoon naar de ingrediënten ipv de aangeduide leeftijd.
pi_162348839
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:34 schreef JantinaGr het volgende:
Ik stelde gisteren exact die vraag bij het CB, omdat wij over gaan stappen van Nutrilon 1 naar 2.
Het aantal flessen op het pak is puur ter indicatie. De fabrikanten gaan er vanuit dat kinderen na 6 maanden geen 5 voedingen meer nodig hebben ivm bijvoeding. Sommige CB's stimuleren ook het afbouwen van aantal flessen.

Ons CB is daar duidelijk in, tot een jaar is melk 'hoofdvoeding'. Qua maximaal aantal scheppen blijft 30 scheppen van kracht ivm de nieren.

Ik vroeg het omdat wij anders niet over zouden stappen aangezien Twix zijn 5 flessen (150/5) echt nog nodig heeft en grotere flessen (180/6) niet weggewerkt krijgt. En aangezien hij niet zoveel bijvoeding eet en niet zo goed groeit, is 4 flessen nog geen optie.
pi_162348990
Nutrilon heeft zelf trouwens ook een hele prettige vragenlijn! Denken goed mee en weten veel :)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:13:45 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162348994
Hm. Alex zit nu aan 2 flessen van 150 en soms 1 extra, of een kleintje extra. Verder eet hij alle maaltijden vast, er is echt niet meer plek voor meer flessen.
Hij groeit ook nogsteeds flink, dan is het oké toch?
pi_162349100
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:07 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik snap die richtlijnen ook vaak niet. Etos en AH hebben bijvoorbeeld dan wel weer van die fruithapjes waar aardbei in zit, terwijl dat pas vanaf 12 maanden wordt aangeraden. Tenzij de richtlijnen weer zijn aangepast, dan houd ik niet bij. Ik kijk maar gewoon naar de ingrediënten ipv de aangeduide leeftijd.
Ohh.. aardbei pas na 12 maanden? Ik (en mijn moeder) hebben al regelmatig aardbei gegeven. :@

Malteser. Fijn die verheldering! Ik ga mijn vriend (ik ben er niet bij :'( ) vragen of hij dit volgende week bij het CB ook wil navragen en wat handig is in onze situatie.
pi_162349109
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:13 schreef pinquit het volgende:
Hm. Alex zit nu aan 2 flessen van 150 en soms 1 extra, of een kleintje extra. Verder eet hij alle maaltijden vast, er is echt niet meer plek voor meer flessen.
Hij groeit ook nogsteeds flink, dan is het oké toch?
Ja!
De arts zei gisteren "Tot een jaar is melk hoofdvoeding, tenzij je kindje goede, volwaardige porties mee eet. Hij krijgt dan ook voldoende voedingsstoffen binnen en dan zul je zien dat de vraag naar melk minder wordt."
pi_162349241
Moedermelk (ik weet niet of het voor flesvoeding ook zo geldt) mag hoofdvoeding tot twee jaar zijn. Alles wat er voor 1 jaar in gaat naast melk is om te oefenen.

Er zit meer in melk dan in groente en fruit ed.

Hier is nog geen enkele maaltijd compleet vervangen of iets in die richting. Hij eet/smikkelt/smult wel veel van vast voedsel. maar niet een complete maaltijd of tot hij vol zit. Hij eet trouwens beter avondeten dan iets van boterhammen. Vooral pasta O+
Schudden voor gebruik
pi_162349257
Ah, nog een vraag om te noteren voor CB. Wat zijn volwaardige porties?

F. at vanmorgen een halve baan + een kwart kiwi (kiwi mag ook pas vanaf 10 maanden lees ik net... :') )
Vanmiddag eet ze waarschijnlijk een kwart tot een half broodje en vanavond 50 gram avondeten in de vorm van macaroni met tomaat.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:22:56 #196
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162349258
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:17 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ohh.. aardbei pas na 12 maanden? Ik (en mijn moeder) hebben al regelmatig aardbei gegeven. :@

Malteser. Fijn die verheldering! Ik ga mijn vriend (ik ben er niet bij :'( ) vragen of hij dit volgende week bij het CB ook wil navragen en wat handig is in onze situatie.
Heeft ermee te maken dat baby's er allergisch op kunnen reageren, omdat aardbei sterk allergeen is. Maar als ze er niet op reageert kan het geen kwaad.
pi_162349362
Die 30 schepjes fv blijft. Ondanks of je nr 2 geeft. Die indicatie op et pak is gebaseerd op afnemende melkbehoefte. Maar als je beeb nog 5 flessen wil kun je dat gewoon even hoor.

Zo ging het in Billies tijd iig. ;).
pi_162349464
En allergie-gevoeligheid schijnt ook voor kiwi's zo te zijn. Willem (7 maanden) vind kiwi's en aardbeien erg lekker.

Ik heb het er gisteren ook met CB arts over gehad. Ze vertelde me dat ik in mijn omgeving misschien wel baby's van dezelfde leeftijd tegenkom die al aan het afbouwen zijn met flesvoeding, maar dat ze dit voor mijn baby nog niet zo nodig vond. Vooral vanwege het afbuigende gewicht en omdat hij gewoon nog behoefte heeft aan die hoeveelheid melk.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:31:00 #199
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162349466
Hier is de hoeveelheid melk echt wel minder, 's ochtends 120 ml (pap), 's middags een klein flesje (120 ml), 's avonds een grote fles (180 ml, soms pap), vaak nog een nachtfles (ongeveer 150 ml). Verder drinkt ie water.

Maar goed, ik heb dan ook weer een fruitmonster gemaakt, 2 stuks fruit 's ochtends, bij de lunch een boterham (met korstjes) en 's avonds ook 200 gr avondeten. Tussendoor vaak een soepstengel, maisboogjes of rijstwafeltjes. En F eet dus heel graag kiwi met aardbei. Hij reageert er prima op verder, dus die mag ie ook van mij ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door mousemicky op 20-05-2016 12:46:30 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:36:25 #200
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162349600
hier word eigenlijk nog net zoveel gedronken (denk ik) als voorheen. Hoewel eten interessant en tof is, eet hij nog niet zoveel. Kan ik me best wel eens onzeker over maken, of ik het wel goed doe enzo. Zal vast, maar tohc.
pi_162349647
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heeft ermee te maken dat baby's er allergisch op kunnen reageren, omdat aardbei sterk allergeen is. Maar als ze er niet op reageert kan het geen kwaad.
Dat geldt dan zeker voor al het fruit dat op latere leeftijd aangeraden wordt? Zoals kiwi en druiven (wat ze dus ook al krijgt :o ) en bramen. In onze families komen geen allergieën voor, dus daar zijn we niet zo huiverig voor. Maar poeh, nu ik die fruit lijst Google, nooit bij stilgestaan. -O- En ook niet van CB meegekregen want dat was met 4 maanden voor het laatst 8)7

Aan de ene kant denk ik, al die regeltjes, doe gewoon wat goed voelt en kijk naar je kind. Maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon zo goed mogelijk doen en heb ik soms het gevoel dat als ik iets "fout" doe dat direct ten koste gaat van de gezondheid van F. Nogal zwart-wit natuurlijk, maar zo voelt dat soms wel.
pi_162349729
Ik las wel iets over fruitsoorten in het cb boekje. Blauwe boekje weet je wel? Dacht ik althans.
pi_162350175
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:36 schreef Jagärtrut het volgende:
hier word eigenlijk nog net zoveel gedronken (denk ik) als voorheen. Hoewel eten interessant en tof is, eet hij nog niet zoveel. Kan ik me best wel eens onzeker over maken, of ik het wel goed doe enzo. Zal vast, maar tohc.
Hier ook nog steeds niet veel. En laatst toen ze ziek was helemaal niets, alleen bv. Eten is nog steeds vooral leuk om mee te spelen.
pi_162350787
Ik geef inmiddels alles in potjes mee voor de go. Was heel voorzichtig maar hier geen allergieën en de meeste potjes zijn gemixt. Ik geef alleen geen dingen die echt gevaarlijk zijn, zoals honing. Hij vind nog niet erg veel lekker, zelf geven we rapley, maar meer als mango en komkommer gaat er niet in haha. Desondanks is hij in drie weken tijd 700 gram aangekomen dus ik ga er van uit dat hij het zelf prima regelt.
Oh banaan moet hij van spugen, maar dat is alleen bij verse banaan, heel of geprakt, dus waarschijnlijk vind hij de structuur niet lekker.

Kv, elke keer als ik denk, ik bouw de bv af blijft hij heel lief drinken (heeft momenten van bijten, onrust, borstweigeren etc) maar het doet me verdriet om te stoppen, dus ik voed nog door. Wel afgesproken dat als hij loopt te etteren hij een flesje krijgt, en mijn kolfproductie holt achteruit, dus hij krijgt steeds vaker kv. Maar ik geef liever kleine flesjes, dus 100-120 cc. Omdat het incidenteel is let ik verder niet op hoeveelheden. Als ik weg ben krijgt hij grotere flessen en dan zit er vier a vijf uur tussen.
pi_162350813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:22 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Oh!
W. had van de week bij mn ouders wat aardbei op (met mijn goedkeuren, ik wist niet eens dat dat pas vanaf 12 mnd wordt geadviseerd) en zat 's avonds onder de uitslag -O- snapte dat al niet, nu wel..
Weten we dat ook weer.
pi_162350870
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik geef inmiddels alles in potjes mee voor de go. Was heel voorzichtig maar hier geen allergieën en de meeste potjes zijn gemixt. Ik geef alleen geen dingen die echt gevaarlijk zijn, zoals honing. Hij vind nog niet erg veel lekker, zelf geven we rapley, maar meer als mango en komkommer gaat er niet in haha. Desondanks is hij in drie weken tijd 700 gram aangekomen dus ik ga er van uit dat hij het zelf prima regelt.
Oh banaan moet hij van spugen, maar dat is alleen bij verse banaan, heel of geprakt, dus waarschijnlijk vind hij de structuur niet lekker.

Kv, elke keer als ik denk, ik bouw de bv af blijft hij heel lief drinken (heeft momenten van bijten, onrust, borstweigeren etc) maar het doet me verdriet om te stoppen, dus ik voed nog door. Wel afgesproken dat als hij loopt te etteren hij een flesje krijgt, en mijn kolfproductie holt achteruit, dus hij krijgt steeds vaker kv. Maar ik geef liever kleine flesjes, dus 100-120 cc. Omdat het incidenteel is let ik verder niet op hoeveelheden. Als ik weg ben krijgt hij grotere flessen en dan zit er vier a vijf uur tussen.
Hoe zijn jouw nachten nu? Slaapt G al beter?
pi_162351192
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:38 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Dat geldt dan zeker voor al het fruit dat op latere leeftijd aangeraden wordt? Zoals kiwi en druiven (wat ze dus ook al krijgt :o ) en bramen. In onze families komen geen allergieën voor, dus daar zijn we niet zo huiverig voor. Maar poeh, nu ik die fruit lijst Google, nooit bij stilgestaan. -O- En ook niet van CB meegekregen want dat was met 4 maanden voor het laatst 8)7

Aan de ene kant denk ik, al die regeltjes, doe gewoon wat goed voelt en kijk naar je kind. Maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon zo goed mogelijk doen en heb ik soms het gevoel dat als ik iets "fout" doe dat direct ten koste gaat van de gezondheid van F. Nogal zwart-wit natuurlijk, maar zo voelt dat soms wel.
Druiven kunnen wel gewoon maar ligt er effe aan hoe je ze geeft (ivm stikken/verslikken). Maar ik moet bekennen dat ik het ook niet wist van al die andere dingen. Wij hanteren ook het "we-zien-wel-hoe-het-gaat"-beleid :+
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:34:38 #208
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162351580
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oh!
W. had van de week bij mn ouders wat aardbei op (met mijn goedkeuren, ik wist niet eens dat dat pas vanaf 12 mnd wordt geadviseerd) en zat 's avonds onder de uitslag -O- snapte dat al niet, nu wel..
Weten we dat ook weer.
Dan kan je denk ik beter aardbeien, bessen, bramen, frambozen, kiwi en ananas pas met 12 maanden weer introduceren. Dit zijn allemaal sterk allergene fruitsoorten.
pi_162353045
Mag ik effe heel ego heel trots zijn op mijn mannetje?! Niet om mensen onzeker te maken of whatever maar ik vind het zo leuk om te showen:
O+
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:39:29 #210
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162353425
o wow, Lijnloos. Wat een knapperd. O+
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:40:37 #211
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162353458
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
Mag ik effe heel ego heel trots zijn op mijn mannetje?! Niet om mensen onzeker te maken of whatever maar ik vind het zo leuk om te showen:
O+
Wow dat doe 'ie vroeg! Hij is 11 maanden toch?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_162353681
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 14:40 schreef zeefje het volgende:

[..]

Wow dat doe 'ie vroeg! Hij is 11 maanden toch?
Vandaag precies 11 maanden idd...
pi_162353844
quote:
Mag ik effe heel ego heel trots zijn op mijn mannetje?! Niet om mensen onzeker te maken of whatever maar ik vind het zo leuk om te showen
O+
pi_162353887
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hoe zijn jouw nachten nu? Slaapt G al beter?
beter :) komt nog maar een keer, afgelopen nacht zelfs helemaal niet

Lijn O+
pi_162353931
quote:
O+
Oh! Super goed! Hij danst erover :D Het zou me niets verbazen als M binnenkort volgt, die staat ook zo stabiel, vanmiddag stond ze ook 15 seconden los en in haar handen te klappen.
pi_162354116
Super Lijnloos!
pi_162354403
Wow Fedde!!!
pi_162354452
Ik lees op de Kleintjes-groep steeds iets als 'fruit met haar niet voor een jaar' Dus frambozen, kiwi, aardbei etc. allemaal pas na een jaar. Wat Mariposas zegt.

Lijn O+ Loopdansje O+ Wat gaaf zeg!

Had 'm al op FB gezet, maar hierbij mijn dondersteen die doet alsof ze elke dag komkommer eet (niet dus, dit was de eerste keer vast voedsel)

pi_162355753
Voor de mama's met hond, hoe gaan jullie hier mee om? G speelt nu op de grond en onze hond ligt erbij. Gaat eigenlijk heel goed (ik laat ze uiteraard niet alleen).
Maar af en toe steekt G zijn handje uit en dan wordt dat handje helemaal afgelikt. Ik sta dan klaar met een washandje :') of is dit typisch een gevalletje bouwt hij weerstand van op?

Onze hyperactieve retriever is trouwens wel super rustig met G en G vindt hem machtig interessant O+
pi_162355802
Weerstand. Maar ik heb altijd een hond gehad dus ben er niet vies van. :D

Ik denk dat mensen die niet van honden houden er anders over denken.
pi_162355903
Weerstand idd... zo denk ik er ook over met Fedde en poes. Ik heb wel de brokjes en water bakjes wat hoger staan om te zorgen dat het geen staand buffet wordt maar voor de rest doen ze het maar met elkaar. (Poes is inmiddels snel uit de voeten zodra hij Fedde ziet want die is gewoon veel te enthausiast en blij als hij Poes ziet O+ ).
pi_162355997
De poezen blijft hij uit de buurt, hij knijpt ze, en een blijft zelf wel uit de buurt, de ander is niet zo lief tegen kindjes.

En met de hond, ik gruwel van likken, hij mag dat ook niet bij mij :+ maar verder is het sowieso een ras wat graag likt. G vindt het hilarisch haha
pi_162356437
Wij hebben zelf geen hond, maar de schoonouders wel en toen we daar vorige week waren kreeg Ketel zo nu en dan de volle laag. Ook in zijn gezicht. Ik ben ook van de weerstand-school. :P Was misschien anders geweest als Ketel het niet leuk vond, maar hij schaterde alleen maar. _O-

Poes is hij hier ook dol op. Soms weet hij nu zelfs lief te aaien ipv grijpen/meppen. Als poes het niet leuk vindt maakt hij zich wel uit de voeten. Moet alleen het water en voer nog hoger zetten, want dat is nu een paar keer waterballet geweest. :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:07:54 #224
409579 LuDann
All the way
pi_162357229
Ik ben voorzichtig met het introduceren van nieuwe voedselsoorten vanwege de allergieen, maar aardbeien krijgt Wolk wel al. Die had ze namelijk al eerder gehad en ze is er niet allergisch voor. Verder krijgt ze momenteel eigenlijk geen nieuwe dingen maar we moeten eigenlijk toch wel weer wat gaan introduceren denk ik, hoe eng ik het ook vind.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef Mariposas het volgende:
[ afbeelding ]
Mix je dat met kv dan? Ik mix het met bv maar dan blijft het dun. Ik warm de melk eerst op en roer er dan de pap doorheen, misschien moet ik eerst de pap erbij doen en dan verwarmen?

Lijnloos een lopert! *O* Knap hoor!

N. van Bloesem had ik al gezien, talentvolle eter! O+

Hier een poes die alleen eten krijgt als Wolk op bed ligt. De poes krijgt namelijk speciaal dieetvoer waar wel soja inzit en wat Wolk dus niet te pakken mag krijgen. De brokjes vindt ze maar al te interessant, helaas. :') Bah. :') Verder sleurt ze poes de hele kamer door, gooit hem om, gaat op hem liggen en hij vindt het allemaal prima. De goedzak.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 20-05-2016 17:16:13 ]
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:10:07 #225
409579 LuDann
All the way
pi_162357291
Pff, ik ben gesloopt. Sinds we zondag uit eten zijn geweest is het slapen 's nachts echt ronduit beroerd. Ik heb afgelopen nacht 3 keer een uur met haar opgezeten. Na zo'n uur val ik zelf weer heel moeilijk in slaap en als dat dan net een half uurtje gelukt is huilt ze wéér. Ik ben echt kapot.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 17:42:54 #226
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162358133
oh bah ludann, is dat slopend. Sterkte!

Ik wil ook weer even spammen:

de fysieke ontwikkelingen gaan zooo snel nu..
  vrijdag 20 mei 2016 @ 18:34:10 #227
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162359426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 17:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Mix je dat met kv dan? Ik mix het met bv maar dan blijft het dun. Ik warm de melk eerst op en roer er dan de pap doorheen, misschien moet ik eerst de pap erbij doen en dan verwarmen?

Kv. Graan bindt gewoon heel slecht met borstvoeding. Komt door de enzymen. Als je de afgekolfde melk eerst pasturiseert zou het wel moeten binden.
pi_162359466
F. knappe loperd! O+

Jagar, verticale baby. *O* Tijd om je dvd's een plankje hoger te gaan zetten. ;)

Lu :*

Hier geen huisdieren omdat man allergisch is, maar ik zou van team weerstand zijn. Maar ik ben sowieso meer van het je-kan-ze-toch-niet-schoonhouden.

L. is momenteel heel erg into pappa en ik kan niks goed doen. Mamma wordt niet meer gezegd. Alles is da-da voor, da-da na. Vanmiddag was het zelfs zo erg dat ik thuis kwam uit m'n werk, d'r wilde knuffelen (over wilde nemen van d'r vader) en ze keihard begon te brullen. Krij-sen totdat man d'r weer over nam.
Ik vind dit helemaal niet leuk en begin bijna te denken dat ik iets verkeerd doe. :X :'(
pi_162360863
Lu, dat is ook zwaar. Hopelijk slaapt ze snel weer beter. :*

Verticale T. en Fedde! Superknap! *O*

Ik heb een 'god wat gaat het snel' dag vandaag. Als hij nu het hele huis doortijgert, en in no time zijn avondeten wegbunkert, en keurig een voor een de blokken van de stapel haalt... Dan zie ik dat mijn kleine baby echt al een ventje aan het worden is. :'( O+
SPOILER
pi_162361425
LuDann, kun je het kattenvoer niet gewoon hoger neerzetten? Dan kan die er de hele dag bij..

En T ook al op de benen!

Oh, dat zou ik ook niet leuk vinden Kris -O- Maar ik denk echt niet dat je iets verkeerd doet. Waarschijnlijk is het over een paar dagen weer anders.

Lunapuella, het gaat ook heel snel! Als M hier achter haar loopwagen de hele kamer doorgaat (ze kan nu sturen, dan maakt het een stuk makkelijker) dan is het ook al zo'n dametje!

Morgen ook dubbele cijfers voor L van Mariposas dus! Vind ik toch ook wel een mijlpaal hoor! M is dan zondag natuurlijk en vanmiddag vroeg iemand hoeveel maanden ze was en ik zei 10. Dat klonk toch veel ouder dan 9 ineens :D
  vrijdag 20 mei 2016 @ 19:57:27 #231
409579 LuDann
All the way
pi_162362154
Pff, hele post geschreven, knalt mijn browser er opeens uit. }:| Even zo dan, jompels voor de staander van Jagar, dat wordt vangen! En de grote jongen van Luna, zo geconcentreerd bezig. O+ Kris, kan me voorstellen dat dat moeilijk is ja, jeetje. IMA: brokjes hoog zetten hebben we op het moment geen ruimte voor maar moeten we wel doen in de toekomst. Hij komt verder niks te kort hoor, ik omschreef het wat dramatisch. :P Hij zit het grootste deel van de dag buiten ook.

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 18:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Kv. Graan bindt gewoon heel slecht met borstvoeding. Komt door de enzymen. Als je de afgekolfde melk eerst pasturiseert zou het wel moeten binden.
Ah ok. Pasteuriseren is me iets teveel moeite. Met Pepti experimenteren durf ik niet zo goed. Zou plantaardige melk wel binden? Weet alleen niet of dat al kan met 9 maanden.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 20:08:23 #232
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162362538
Wanneer krijg je de uitslag, Ludann, van het bloedonderzoek? En waarom zou je eigenlijk überhaupt pap willen geven? Voor haar gewicht? Je zou wel plantaardige melk muv sojamelk kunnen proberen. Ik kan je alleen uit ervaring vertellen dat rijstmelk, amandelmelk en kokosmelk (uit 'melk'pak) best wel waterig is, dus ik heb mijn twijfels of het bindt tot pap. Maar het is het proberen waard? Oh amandel kan natuurlijk niet ivm noten. Of was ze daar nou niet vermoedelijk allergisch voor?

Ja, het gaat heel hard, IMA! Verjaardag komt al best in zicht. :o ik vind het wel heel sip dat ik dan geen baby meer heb. -O-

En wat een grote kindjes allemaal! Broekjes-boks, Luna!

Verder ben ik eigenlijk best blij dat onze kat in de kattenhemel is. Moet er niet aan denken dat L door de kattenpis kruipt en al die natvoer-brokjes (poes at heel slecht)... Ieuw. :X Valt me wel tegen van mezelf trouwens, ik zou nooit zo'n iemand worden die na de komst van een baby de kat ineens zat zou zijn... :X
  vrijdag 20 mei 2016 @ 20:18:24 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162362930
Maarrrr ik vond mijn kat ook een tijdje vies en voornamelijk vervelend, en dat is weer overgegaan! Nu vind ik het vooral heel leuk dat mijn kinderen opgroeien met een huisdier O+

En wat tof die sta- en loopbaby's! _O_ Ik gok dat mijn kleintje weer niet zo'n snelle gaat zijn. Heeft nu ook nog flink moeite met op zn buik liggen waar zn zus dat supergoed kon, dus gaan we ff oefenen met een rol onder zn borst.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 20:18:48 #234
409579 LuDann
All the way
pi_162362950
6 juni krijgen we de uitslag. Ze heeft een tijdje pap gehad, vlak voor het slapen gaan. Het is niet veel, zo'n 30 cc maar in de week dat we dat deden sliep ze supergoed en nu we ermee gestopt zijn een paar dagen is het weel dramatisch. Dus vandaag weer eens gegeven, wie weet. :P

Kokosmelk en rijstmelk daar zit sowieso te weinig in aan voedingsstoffen heb ik gelezen. Havermelk kan misschien. Noten vermijden we wel vanwege haar (vermoedelijke) pinda allergie.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 20:27:30 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162363293
Oh en kiek nah wat een mooi duo *;
pi_162363502
Mariposas, ik heb diezelfde gedachten hoor. Ik mis mijn katten wel, maar ik ben ook wel blij dat O niet continu onder de haren zit en dat ik geen katten meer uit de box of zijn bed hoef te jagen of moet opletten dat O geen korrels uit de kattenbak op eet. Maar zodra we verhuisd zijn gaan we wel weer nieuwe halen want O vind katten superleuk dus dat is instant lachen, en met dieren opgroeien vind ik ook wel belangrijk (en leuk). Daarvoor neem ik die extra rommel wel voor lief. Maar eerst nog een leuk huis vinden en dat schiet totaal niet op.

Jagar, wat knap van T, nu al staan!

O begint het kruipen nu eindelijk goed door te hebben, al gaat het in bewegingen van 3 cm dus het duurt een tijdje voordat hij is waar hij wil zijn en halverwege is hij soms zo moe dat hij begint te huilen. Maar zo schattig dat hij naar me toe komt kruipen omdat hij bij mij wil zijn. En blijkbaar is dat allemaal erg vermoeiend, want hij slaapt weer veel overdag, vandaag bijna 5 uur in totaal (na 10,5 uur vannacht)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 20:57:08 #237
409579 LuDann
All the way
pi_162364263
5 uur slaap, wauw! :o Wat heb je gedaan met je tijd? :P En wat lief van het kruipen. O+

Ik houd heel veel van mijn kat, sleep hem al 17 jaar met me mee van hot naar her. Maar ik word ook een beetje gek van het beestje soms. :') Als hij 's nachts op bed springt net als ik Wolk in slaap aan het krijgen ben kan ik hem wel wurgen. Want poes zien = instant 'uhhhh!' en grijpen en wakker en JEEEEEEEJ MAMA AAN HAAR HAREN TREKKEN :D FEEEEST! *O*

Poeslief blijft om die reden dan ook meestal beneden 's nachts, wat hij niet erg lijkt te vinden gelukkig. En kattenbak en kattenbrokjes staan ook wel in de weg soms ja. Mja. Ze vindt de kat duidelijk wel erg leuk.

Oh kijk je kroost nou, LB O+ !
pi_162364416
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:22 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Druiven kunnen wel gewoon maar ligt er effe aan hoe je ze geeft (ivm stikken/verslikken). Maar ik moet bekennen dat ik het ook niet wist van al die andere dingen. Wij hanteren ook het "we-zien-wel-hoe-het-gaat"-beleid :+
Volgens mij heeft dat toch met een stofje in de pitjes te maken.
Schudden voor gebruik
pi_162364427
quote:
O+
O+
Schudden voor gebruik
pi_162364534
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:57 schreef LuDann het volgende:
Pff, hele post geschreven, knalt mijn browser er opeens uit. }:| Even zo dan, jompels voor de staander van Jagar, dat wordt vangen! En de grote jongen van Luna, zo geconcentreerd bezig. O+ Kris, kan me voorstellen dat dat moeilijk is ja, jeetje. IMA: brokjes hoog zetten hebben we op het moment geen ruimte voor maar moeten we wel doen in de toekomst. Hij komt verder niks te kort hoor, ik omschreef het wat dramatisch. :P Hij zit het grootste deel van de dag buiten ook.

[..]

Ah ok. Pasteuriseren is me iets teveel moeite. Met Pepti experimenteren durf ik niet zo goed. Zou plantaardige melk wel binden? Weet alleen niet of dat al kan met 9 maanden.
pap: bv met speltpap (van de etos) mengt prima tot dikke brei om te lepelen. Je kunt er altijd nog een extra lepel speltpap doorheen doen als het nog niet dik genoeg is. Als je het eerst mengt en dan verwarmt word het weer iets dunner.. meer om te drinken.

Gepastauriseerde bv daar gaan sommige eiwitten toch ook stuk van?

Ik geef Wurm wel eens een slokje/hapje havermelk als ik zelf havermelk met zelfgemaakte crusli en fruit eet. Dan komt hij gelijk aangesneld om mee te snoepen van mijn lepel. Zachte havermout en een beetje havermelk krijgt hij dan binnen. Gaat hier prima in ieder geval. Het is geen volwaardige maaltijd hoor. Hij eet/drinkt/slurpt/knoeit denk ik 3 a 4 lepels.
Heb er zelf nooit pap mee gemaakt, maar dat zou prima kunnen denk ik. Alleen de voedingswaarde is anders dan met bv. Maar als het enkel is om een goed gevuld buikje voor de nacht te hebben zodat ze eens 3 uur slaapt ipv een half uur... zeg ik proberen waard ;)

creamy moments is hier trouwens het papje wat we nu een paar keer geven.
En soms geef ik dus zo een speltpapje.
Schudden voor gebruik
pi_162364650
quote:
15s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 20:57 schreef LuDann het volgende:
5 uur slaap, wauw! :o Wat heb je gedaan met je tijd?
Bijgeslapen :') En ook nog rustig gedoucht en zonder onderbrekingen de was opgevouwen. En series gekeken op de bank :@

Idd een mooi duo zo LB O+
pi_162364678
Iedereen die interesse had getoond in de rugdraagworkshop heeft een PM van me ontvangen, dus check je inbox even :)
  vrijdag 20 mei 2016 @ 21:28:37 #243
409579 LuDann
All the way
pi_162365170
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:06 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

pap: bv met speltpap (van de etos) mengt prima tot dikke brei om te lepelen. Je kunt er altijd nog een extra lepel speltpap doorheen doen als het nog niet dik genoeg is. Als je het eerst mengt en dan verwarmt word het weer iets dunner.. meer om te drinken.

Gepastauriseerde bv daar gaan sommige eiwitten toch ook stuk van?

Ik geef Wurm wel eens een slokje/hapje havermelk als ik zelf havermelk met zelfgemaakte crusli en fruit eet. Dan komt hij gelijk aangesneld om mee te snoepen van mijn lepel. Zachte havermout en een beetje havermelk krijgt hij dan binnen. Gaat hier prima in ieder geval. Het is geen volwaardige maaltijd hoor. Hij eet/drinkt/slurpt/knoeit denk ik 3 a 4 lepels.
Heb er zelf nooit pap mee gemaakt, maar dat zou prima kunnen denk ik. Alleen de voedingswaarde is anders dan met bv. Maar als het enkel is om een goed gevuld buikje voor de nacht te hebben zodat ze eens 3 uur slaapt ipv een half uur... zeg ik proberen waard ;)

creamy moments is hier trouwens het papje wat we nu een paar keer geven.
En soms geef ik dus zo een speltpapje.
Ik heb even gekeken welke ik nu heb, maar dat blijkt de speltpap van de Etos te zijn en niet de granenpap waar Mariposas een plaatje van liet zien. Bij mij bindt het niet met de bv. Gooi er wel altijd wat extra doorheen maar niet teveel, weet niet of dat kwaad kan.

Nja goed, we gaan zien hoe het gaat met slapen eerst. Ze wil er sowieso maar heel weinig van, ik bood vandaag heel enthousiast 120 cc aan (want over van het KDV) maar ze wilde echt maar 30, daarna sloeg ze boos de fles weg en hapte in mijn shirt. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 21:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Bijgeslapen :') En ook nog rustig gedoucht en zonder onderbrekingen de was opgevouwen. En series gekeken op de bank :@

Idd een mooi duo zo LB O+
Heerlijk! O+
pi_162368267
LB O+ wat een heerlijk paartje heb je daar!!!
pi_162370119
Echt een mooi duo LB! En Lijn wat knap van F O+.
pi_162374066
Wat een leuke foto's komen er voorbij, en wat knap van F! O+

Poes is kinderen gewend, ze is hier als kitten gekomen toen C drie was. Vorige week zijn er drie kittens geboren, en waarschijnlijk houden we er twee :)

Pap doen we (nog) niet aan. Laatst beetje banaan laten proeven, maar daar kreeg hij een allergische reactie op. Vandaag peren halen :)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:13:57 #247
409579 LuDann
All the way
pi_162375057
Weer een moeilijke nacht hier. Ondanks dat de kamer 21 graden was voelde ze toch nogal koud aan op een gegeven moment. Dus omgekleed in een warmere slaapzak, deken erover en kruik erbij. Toen ging het beter, maar toen de kruik afgekoeld was werd ze weer wakker. Man dus 3 keer wakker gemaakt vannacht om de kruik te vullen, die is gesloopt nu. Issie niet gewend. :P

Maar ik snap er echt geen drol van, dat ze zo koud wordt. Ik heb haar niet getemperatuurd maar een paar weken geleden had ze ook zo'n periode en toen was ze 's nachts maar 35 graden.
pi_162375061
LB, mooi stel heb je! O+

Poezen, hier gaat dat niet zo lekker. W. vindt ze
heel leuk en lacht en doet en wil ze vastpakken, maar daar zijn de poezels niet van gediend. W. heeft een keer een tik gehad (zonder schade, dat wel), maar sindsdien hou ik ze maar uit elkaar..

Ik spam even mijn leukerd:
SPOILER
pi_162375070
Lastig Lu! Kan je dat niet is aan de kinderarts voorleggen? Lijkt me niet helemaal goed dat ze zo afkoelt..

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 21-05-2016 10:22:14 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:38:23 #250
409579 LuDann
All the way
pi_162375347
Lieve foto Sillie! Blij ei. O+

Ik ga het zeker even overleggen met de kinderarts, ik twijfel alleen een beetje of ik daarmee zal wachten tot 6 juni (telefonische afspraak). Ik heb het eerder al met de arts van het CB en de huisarts overlegd en die zeiden dat ik het aan moest kijken. Het ging toen met een week ook weer over.
pi_162376426
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 10:13 schreef LuDann het volgende:
Weer een moeilijke nacht hier. Ondanks dat de kamer 21 graden was voelde ze toch nogal koud aan op een gegeven moment. Dus omgekleed in een warmere slaapzak, deken erover en kruik erbij. Toen ging het beter, maar toen de kruik afgekoeld was werd ze weer wakker. Man dus 3 keer wakker gemaakt vannacht om de kruik te vullen, die is gesloopt nu. Issie niet gewend. :P

Maar ik snap er echt geen drol van, dat ze zo koud wordt. Ik heb haar niet getemperatuurd maar een paar weken geleden had ze ook zo'n periode en toen was ze 's nachts maar 35 graden.
Het kan zijn dat ze gespuugd heeft. Een natte plek kan sommige kindjes al laten onderkoelen of sterk afkoelen. Zegt mijn moeder altijd in ieder geval. Doorgewinterde kraamverzorgster.

Voel je iets van een natte plek als je s'nachts gaat kijken?
Schudden voor gebruik
  zaterdag 21 mei 2016 @ 12:04:19 #252
409579 LuDann
All the way
pi_162376486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 11:58 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Het kan zijn dat ze gespuugd heeft. Een natte plek kan sommige kindjes al laten onderkoelen of sterk afkoelen. Zegt mijn moeder altijd in ieder geval. Doorgewinterde kraamverzorgster.

Voel je iets van een natte plek als je s'nachts gaat kijken?
Nee, niet gespuugd. Ze lijkt zichzelf niet goed warm te kunnen houden. Nadat we haar opgewarmd hebben met kruik of in ons bed koelt ze daarna kennelijk weer af.

In ons bed slapen is tegenwoordig ook niet meer goed te doen. We houden elkaar dan wakker.
pi_162376552
Is zo'n kruik die warm blijft niet iets??

En bespreken met huisarts/kinderarts zou ik ook doen
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 21 mei 2016 @ 12:54:52 #254
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162377115
Lu, het haalt de oorzaak niet weg natuurlijk, maar misschien is een schapenvachtje fijn voor haar om op te slapen. Kan gewoon een hoeslakentje overheen als je de haren niks vindt, maar houdt de lichaamstemperatuur wel prettig :)
  zaterdag 21 mei 2016 @ 12:56:00 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162377135
En een wollen dekentje erover is dan helemaal lekker O+
pi_162377410
Wat gek, LuDann... Zeker als het relatief warm is op jullie kamer...

Ik ben weer ongesteld -O-. Na anderhalf jaar niet ongesteld, en daarvoor maar 3x tussen verwijderen spiraal en zwangerschap, helamaal niet leuk -O-
pi_162377662
Wauw staande T en lopende F!!

Wat vreemd dat wolk zo afkoelt Lu.

Verder even een zwaai naar iedereen.
Ik heb niet echt de energie om te reageren, dikke longontsteking hier. En helaas niet echt de mogelijkheid om rust te nemen.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 13:28:19 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162377678
Oh wow! Sterkte MLB!
pi_162378000
Wat goed, lopende en staande kindjes! Y staat ook.. Niet dat ze zelf gaat staan (probeert ze wel) maar ze blijft heel stevig staan als je haar neerzet.

Beterschap MLB

Ludann, wat raar! Overdag heeft ze dat niet?
pi_162378074
Staan en loopbaby's *O* ! Zo leuk die ontwikkeling!

Potver MLB, dat is niet niks. Heb je wel hulp? Beterschap hoor :*

Wat naar Ludann! Geen tips maar ik zou denk ik wel eerder bellen. Maar ik ben ook overbezorgd dus aan mij heb je niet zoveel :') .

Tas is tevreden met z'n flesjes gelukkig. Ik was even bang dat hij de fles niet zou pakken omdat we al een hele tijd niet geoefend hadden. Maar hij drinkt nu mooi 135cc in 15 minuten op en liet net voor het eerst 4 uur tussen voedingen. Dus mijn angst was ongegrond. En voeden zonder nare donkere gevoelens is heel fijn O+ .

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2016 13:55:11 ]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:13:51 #261
409579 LuDann
All the way
pi_162379496
Overdag heeft ze het niet nee. Stoel, blijft Y gewoon helemaal los staan?

De eerste keer dat het gebeurde heb ik ook de HAP gebeld hoor, niet dat ik zoiets heb van 'laat maar waaien'. Maar ik heb hierover al contact gehad met verschillende artsen die het niet alarmerend leken te vinden maar het ook niet wisten verder. En eerder is het ook overgegaan, dus vandaar dat ik nu twijfel over tot 6 juni wachten. Maar ik denk dat ik maandag maar de huisarts even bel.

Razz, wat fijn dat het voeden nu zonder de nare gevoelens gaat. Hopelijk ga je wat meer slaap krijgen straks.

MLB, heftig, jeetje! Veel beterschap!

Jagar, ik werd na een paar weken al weer ongesteld en ben toen de pil gaan slikken, eentje die kan met borstvoeding. Je slikt hem door en wordt daardoor ook niet meer ongesteld. Is dat een optie?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:28:41 #262
409579 LuDann
All the way
pi_162379778
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:54 schreef pinquit het volgende:
Lu, het haalt de oorzaak niet weg natuurlijk, maar misschien is een schapenvachtje fijn voor haar om op te slapen. Kan gewoon een hoeslakentje overheen als je de haren niks vindt, maar houdt de lichaamstemperatuur wel prettig :)
Oh das wel een idee van dat hoeslakentje. Wat mij tegenhield bij het aanschaffen van zo'n vachtje is dat je het niet kunt/hoeft te wassen. Wolk spuugde in het verleden nogal eens dus dat leek mij een beetje smerig. :')
pi_162381676
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 15:28 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh das wel een idee van dat hoeslakentje. Wat mij tegenhield bij het aanschaffen van zo'n vachtje is dat je het niet kunt/hoeft te wassen. Wolk spuugde in het verleden nogal eens dus dat leek mij een beetje smerig. :')
Ja een vachtje en een wollen dekentje O+ En wollen/wolzijden/zijden rompers. Ik had onder het hoofd een hydrofiel, maar in principe kun je wol gewoon uithangen en dan verwaait het. Desnoods spoel je 't uit, maar als je goede wol hebt is 't goed gelanoliseerd en 'hecht' niks eraan. En misschien te zweverig, maar wol en zijde maken ook wat weerbaarder, dus zou wb allergie/eczeem ook nog kunnen ondersteunen. En non-allergeen. Als je meer info wilt, spreek me even aan op fb :) Heb er al vanalles over verzameld.
pi_162384239
Ludann.. Aan de tafel bedoel ik hoor ;)

Niet echt los los. Het is nu echt zitten, staan en tijgeren.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 21:24:16 #265
409579 LuDann
All the way
pi_162388834
Ik kijk het even aan nog, anders misschien na het weekend even een schapenvacht halen ja. Ik zie dat ze bij de Ikea niet zo duur zijn, het valt me mee in ieder geval. Misschien dat ik je dan even aanspreek Bloesem, bedankt voor het advies in ieder geval.

Aan de tafel is ook knap, stoel! Jouwe is nog zo'n mini in mijn hoofd maar stiekem al vrij groot.
pi_162397269
Fokwet, dus ik zeg niet teveel maar ik *O* even voor onze nachten! Mijn hoofd zit niet meer vol wazigheid, ik kan weer nadenken!
pi_162397919
Wij hadden om 5.15 uur een huilende Twix. Ik er naar toe, dikke tranen :'(. Aai over zijn bol, speen, knuffelen en zulks hielp niet. Hij was wel overduidelijk nog heel moe want als hij even ademhaalde tussen het huilen door, liet hij zijn bolletje direct tegen me aan vallen en sloot hij zijn ogen. Toen bij ons in bed (normaal de garantie voor einde van het verdriet), hielp ook niet.
Klein flesje gemaakt, half snikkend leeggedronken en toen viel hij in slaap tot 9.20 uur.
En wat ik nu zo erg vind is dat ik niet weet wat er was. Wat moet het rot zijn om je onbegrepen te voelen.
Ergens pijn? Honger? Eng gedroomd? Geschrokken?
Ik weet dat het onmogelijk is maar ik vind het naar dat ik niet weet wat er is op zo'n moment en dat ik eerst drie keer de verkeerde optie probeer.
pi_162398034
Malteser: hier is dat soms ook, maar huilen en geen idee waarom. Ik heb het idee dat het soms ook maar huilen is om het huilen, maarja.. 'T is nog steeds rot..

Vraagje ook: W. heeft uitslag in zn nek (alleen daar, verder niet) en ik weet niet wat het is.. Herkent iemand het? 'T is wat rood en het zijn vooral bultjes, je voelt ze ook.. Ze zitten alleen in zn nek. Het begon een paar dagen terug, maar wordt niet minder (eerder erger).

pi_162398608
Sillie: dat lijkt mij het gevolg van een reactie op kwijl/spuug/natte kleding met lichaamswarmte :) Heeft A ook wel eens, gewoon na het badje lekker droogmaken en zorgen dat het ook goed droog blijft, dan gaat het vanzelf weg.
pi_162398637
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:40 schreef Aerenia het volgende:
Sillie: dat lijkt mij het gevolg van een reactie op kwijl/spuug/natte kleding met lichaamswarmte :) Heeft A ook wel eens, gewoon na het badje lekker droogmaken en zorgen dat het ook goed droog blijft, dan gaat het vanzelf weg.
Zoiets dacht ik eerst ook, maar kan dat een week duren? :@
pi_162398750
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:41 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zoiets dacht ik eerst ook, maar kan dat een week duren? :@
Lijkt mij wel. Bij A is het ook nog niet helemaal over, wordt aan de ene kant minder en dan weer ergens anders ietsje erger en vice versa. Die kleintjes zitten nog niet de hele dag met een gestrekt nekje rechtop. Dus er blijft altijd enige vorm van wrijving :)
pi_162400289
Wij zijn vandaag in de ZieZoo in Volkel, echt gaaf! Eerste keer voor N in de dierentuin, bij elke kooi staan we dus een kwartier stil :) nu slaapt ze, straks de rest van de dieren bekijken. Echt een aanrader!
pi_162401403
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 10:01 schreef Malteser het volgende:
Wij hadden om 5.15 uur een huilende Twix. Ik er naar toe, dikke tranen :'(. Aai over zijn bol, speen, knuffelen en zulks hielp niet. Hij was wel overduidelijk nog heel moe want als hij even ademhaalde tussen het huilen door, liet hij zijn bolletje direct tegen me aan vallen en sloot hij zijn ogen. Toen bij ons in bed (normaal de garantie voor einde van het verdriet), hielp ook niet.
Klein flesje gemaakt, half snikkend leeggedronken en toen viel hij in slaap tot 9.20 uur.
En wat ik nu zo erg vind is dat ik niet weet wat er was. Wat moet het rot zijn om je onbegrepen te voelen.
Ergens pijn? Honger? Eng gedroomd? Geschrokken?
Ik weet dat het onmogelijk is maar ik vind het naar dat ik niet weet wat er is op zo'n moment en dat ik eerst drie keer de verkeerde optie probeer.
Je bent ook maar mens he :*

Ik begrijp je wel hoor, nu saar ouder is maar zich nog niet goed verstaanbaar kan maken zorgt dat ook voor veel frustratie en dan voel ik mij soms zo machteloos want ik wil haar wel helpen maar begrijp haar niet...
Het flesje werkte uiteindelijk voor Twix dus ik denk dat hij wat trek had
S. 2014
J. 2016
pi_162402406
Nou hier vannacht ook zo een koukleum in bed gehad.
Na drie nachten verhoging.... slapen in een romper en slaapzak op ons bed. Dacht ik goh wat slaapt hij eens lekker. Ging ik ernaast liggen en kort daarna begon hij zo gek te huilen. Voelde ik aan hem schrok ik mij rot. Koud! Brrrr. Kreeg hem ook niet goed warm in eerste instantie. Huid op huid geprobeerd. Wollen deken om ons heen. Maar hij bleef zo huilen. Pyjama aan onder zijn slaapzak en tegen mij aan onder de deken aan de tiet vast geplakt zijn we zo warmer geworden. Een paar uur later was hij normaal op temperatuur waarbij ik het veilig vond om zelf ook te slapen.

Ik hoor vaker over slapen op een schapenvel om beter temperatuur te reguleren. Doet iemand dat hier? Ik vind een echt schapenvel best prijzig.
Schudden voor gebruik
pi_162402599
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 11:57 schreef SaskiaR het volgende:
Wij zijn vandaag in de ZieZoo in Volkel, echt gaaf! Eerste keer voor N in de dierentuin, bij elke kooi staan we dus een kwartier stil :) nu slaapt ze, straks de rest van de dieren bekijken. Echt een aanrader!
Heeft ze ook echt al interesse in de dieren? Wij gaan met O regelmatig naar de dierentuin want dat vinden we zelf leuk, maar O vind de mensen vooral heel interessant, dieren kijkt hij amper naar.

Malteser, dit soort dingen heeft iedereen wel eens. Je kan het ook echt niet weten. Misschien had een flesje aanbieden ook niet gewerkt als je dat als eerste geprobeerd had want was dat nog niet het juiste moment ervoor ofzo. O heeft ook wel eens zo'n overstuur huilbui gehad terwijl hij daarvoor rustig lag te slapen, dan is het ook puzzelen wat er is en verschillende oplossingen proberen tot er uiteindelijk eentje werkt. Soms is dat na een kwartier wel aanhappen bij het drinken terwijl dat de eerste twee pogingen alleen resulteerde in nog harder huilen. Bij je zijn vinden ze dan sowieso fijn, dus als je dat al doet voelt hij zich altijd al iets beter.
pi_162402612
Ik heb geen idee Stippel, geen ervaring. Overigens hebben ze bij de Ikea ook echte schaapjes voor ik dacht 39 euro. Maar daar zit wel een (ik neem aan synthetisch?) laagje onder, dus ik weet niet of dat het reguleren beīnvloed waardoor het misschien te warm wordt?
  zondag 22 mei 2016 @ 13:16:44 #277
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162402737
Ja, het lijkt wel magisch, maar schaap O+ ik ben fan. Wel een goeie kopen idd, die naar wolvet ruikt O+ IKEA is ook lekker warm, maar heel anders. Als ik met mijn bovenlijf op mijn ikeavachtje lig en met mijn onderlijf op mijn kaiservachtje voel ik het verschil. Onderlijf is meteen lekker warm. Ik wil er nog 10 :P
Alex voelt altijd lekker warm, ook als hij niet op vacht ligt, dus ik ben daarin geen goede graadmeter, maar ik geloof erin :P
pi_162403410
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef pinquit het volgende:
Ja, het lijkt wel magisch, maar schaap O+ ik ben fan. Wel een goeie kopen idd, die naar wolvet ruikt O+ IKEA is ook lekker warm, maar heel anders. Als ik met mijn bovenlijf op mijn ikeavachtje lig en met mijn onderlijf op mijn kaiservachtje voel ik het verschil. Onderlijf is meteen lekker warm. Ik wil er nog 10 :P
Alex voelt altijd lekker warm, ook als hij niet op vacht ligt, dus ik ben daarin geen goede graadmeter, maar ik geloof erin :P
Ja die kaiservachtjes O+ Hebben ze ook voetenzakken van he, die ga ik bij 't volgende kindje ook aanschaffen (bij mezelf :') ) Nu lag ze gewoon op een scheef gedrapeerd vachtje, hahaha! Mini is ook altijd warm, maar als ze niet lekker is, ligt ze op een vachtje het lekkerst. Heb echt 't gevoel dat 't helpt reguleren (dus warmer als ze te koud is en koeler als ze te heet is)
pi_162403422
Echt schapenvelletje maakt zichzelf schoon.. ik weet niet wat die van de ikea doet. En hoe dat werkt als je een kind hebt wat het altijd super snel warm heeft.
Schudden voor gebruik
  zondag 22 mei 2016 @ 13:43:42 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162403493
Ikea is een heel schoongemaakt vachtje, niet vet. Zal zich dus net iets minder goed schoonmaken dan vet vachtje
pi_162403495
'Echte' schapenvelletjes zijn trouwens niet veel duurder. Zo'n 50 - 80 euro, afhankelijk van de maat.
pi_162406540
Ahh Malteser. Wat rot. Ik snap hoe je je voelt. Je doet het top hoor!

Ik wil nu ook een schapenvachtje voor Mies! Of voor een eventuele tweede. Mies is bijna 1, is dat dan nog fijn voor haar? Ook in de zomer?

Inmiddels ben ik aardig opgeknapt. Antibiotica werkt blijkbaar erg snel.
We waren vandaag bij een vriend op visite. Hij wilde Mies aan het lachen maken door met zo'n vliegende drone om haar heen te vliegen. Nou ik heb nooit een baby zo hard huilend weg zien renkruipen. Arme schat. Stiekem zag het er ook een klein beetje grappig uit.
Drone uiteraard meteen weggelegd en lekker veilig op schoot geknuffeld en een koekje gegeten.
pi_162407819
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:13 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Heeft ze ook echt al interesse in de dieren? Wij gaan met O regelmatig naar de dierentuin want dat vinden we zelf leuk, maar O vind de mensen vooral heel interessant, dieren kijkt hij amper naar.

Ja, dieren zijn ook leuk! Mensen zijn wel het leukst, maar dieren ook wel. Vooral de normalere dieren, de kippen en de eenden waren echt het leukst. En de konijnen en de vreemde soorten vogels. Die hebben ze hier zat, dus daarom is het zo'n leuke dierentuin. De beren, hyena's en lama's vond ze minder aan. Maar we zijn toch de hele dag bezig geweest :)
Ze heeft ook een slang en een rat geaaid :)
  zondag 22 mei 2016 @ 16:26:40 #284
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162407865
Ikea is eigenlijk echt een decoratievachtje. De haren zijn te lang en het is bewerkt.

Dit is zo'n lekker vachtje:

het is me alleen niet helemaal duidelijk welke vachten geen schapenhoid hebben, daarom heb ik zelf nooit gekocht.
pi_162408239
Vachtjes O+ Ik vond ze als kind al fascinerend, maar nooit gekocht.

Trotse moeder alert: Ketel ging net zelf zitten! Vanuit tijger! *O* *O* *O*
pi_162409668
maar is dat nou de zomer of op warme dagen ook lekker? Voor koude dagen kan ik mij het goed voorstellen.
Schudden voor gebruik
pi_162413915
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 10:14 schreef silliegirl het volgende:

Ik spam even mijn leukerd:
SPOILER
Ha, er is toch nog iemand met een Stokke Steps!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_162415996

Ik heb een druk en chaotisch weekend. Alles gelezen, maar geen flauw idee meer wat. Moe tot op het bot, ondanks uitslapen vanochtend.

Gister ging L. op de foto. M'n kleine narcistje ging helemaal op in de shoot. Ontzettend leuk. Ben benieuwd naar het resultaat, ondanks waterpokkorstjes op de foto. :)

En ze kan koppeltjeduikelen. *O* Goed, niet helemaal bewust en het was niet helemaal de bedoeling en ze heeft er een blauwe plek aan over gehouden, maar toch he. :')

Alles is de hele dag door 'die' en ze wordt boos wanneer ze 'die' niet krijgt. Hete koffie, scherpe messen, een schaar, zware pannen, telefoons en afstandsbedieningen - ik ben zo'n rotmoeder dat ik dat niet geef. Gelukkig ben ik niet meer zo uit de gratie als vorige week. Maar pappa is nog steeds de bom.
pi_162416117
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:39 schreef lunapuella het volgende:
Vachtjes O+ Ik vond ze als kind al fascinerend, maar nooit gekocht.

Trotse moeder alert: Ketel ging net zelf zitten! Vanuit tijger! *O* *O* *O*
*G* enne.... Boks! Twix deed zojuist hetzelfde vanuit kruipstand.
pi_162416194
KoppeltjeduikelL *O*
En ook met korstjes vast heul knap en zulks!
pi_162417246
Woop go Ketel en Twix! En staande Y en T en lopende F! Wat een mijlpalen hier O+.

Vandaag is het ook mijlpalen-dag voor E: allereerste keer koorts ;(.
pi_162417361
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 19:50 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ha, er is toch nog iemand met een Stokke Steps!
Heb ik daar iets over gemist? :o Ik ben erg blij met deze stoel in ieder geval!
pi_162417652
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb ik daar iets over gemist? :o Ik ben erg blij met deze stoel in ieder geval!
Ik ook! Wij hebben de donkere. Wel ook met blauw kussen, en we hadden ook de blauwe wipstoel.

De meeste mensen hebben/kopen nog steeds de Tripp Trapp. Ik bedoelde het als "er zijn dus toch meer mensen die hem hebben!".
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_162418762
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Woop go Ketel en Twix! En staande Y en T en lopende F! Wat een mijlpalen hier O+.

Vandaag is het ook mijlpalen-dag voor E: allereerste keer koorts ;(.
Ach, beterschap voor E!
pi_162419481

Hier hetzelfde als Kris; alles gelezen (in etappes), maar ben een zeef na een enorm druk en emotioneel weekend. Maar goed, ik las over zittende baby's en fotomodellen *O* Arme Twix die ontroostbaar was. Malteser: het is herkenbaar hoor. Hier hebben we ook een paar keer midden in de nacht een ontroostbare baby gehad en geen flauw idee waarom.

M. zit nu trouwens ook weer in die wilnieslapennie-fase. 's Avonds bijtijds naar bed gaan, is gelijk heel hard huilen. Als we dan gaan kijken is ze weer blij, gaan we weg dan zijn er tranen met tuiten. Gevalletje verlatingsangst vermoed ik.

Vandaag deed ze het overdag wel fantastisch. Ik vierde vast mijn verjaardag en ze stal de show door de hele dag te kletsen en te lachen met iedereen O+ Ze heeft ook nog gefascineerd naar de 6 weken oude baby van onze vrienden gekeken (en stak vervolgens haar duim in de mond van het andere kleintje, die daar gelijk - alsof het een speen was - enthousiast op ging zuigen :+ )
  maandag 23 mei 2016 @ 08:17:48 #296
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162426809
c_/

mijn baby werd gisteravond in eens flink verkouden. fijne loopneus, hij kan bijna niet drinken omdat hij steeds naar adem moet happen. Heeft ook een beetje koorts. Hij grijpt met z'n ene handje naar z'n oor, maar dat doet hij al een hele tijd. Ik zit te twijfelen om naar de dokter te gaan, want op de agenda staat woensdag naar Zweden vliegen, en ik weet niet of dat nu een goed idee is, zeker niet na de dramanacht die we achter de rug hebben...Wat zouden jullie doen?
pi_162426943
Ik denk dat uit voorzorg de dokter er even naar laten kijken geen kwaad kan, Jagar.

Zittende Twix! *O*
pi_162426973
Ik zou zeker gaan Jager, want vliegen met oorpijn en verkoudheid is niet tof, dat doet enorm pijn weet ik uit eigen ervaring. Als hij inderdaad oorontsteking heeft en je krijgt antibiotica dan is hij woensdag waarschijnlijk al wat opgeknapt. Ook fijn om niet daar eventueel naar een arts te moeten zoeken lijkt me.
pi_162427553
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 08:36 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat uit voorzorg de dokter er even naar laten kijken geen kwaad kan, Jagar.

Zittende Twix! *O*
Ja, zo tof. Hij keek er ook bij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zelf gaan zitten... Mijn baby... Ben benieuwd of hij het vandaag gaat herhalen.
  maandag 23 mei 2016 @ 10:10:41 #300
409579 LuDann
All the way
pi_162428361
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 13:07 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou hier vannacht ook zo een koukleum in bed gehad.
Na drie nachten verhoging.... slapen in een romper en slaapzak op ons bed. Dacht ik goh wat slaapt hij eens lekker. Ging ik ernaast liggen en kort daarna begon hij zo gek te huilen. Voelde ik aan hem schrok ik mij rot. Koud! Brrrr. Kreeg hem ook niet goed warm in eerste instantie. Huid op huid geprobeerd. Wollen deken om ons heen. Maar hij bleef zo huilen. Pyjama aan onder zijn slaapzak en tegen mij aan onder de deken aan de tiet vast geplakt zijn we zo warmer geworden. Een paar uur later was hij normaal op temperatuur waarbij ik het veilig vond om zelf ook te slapen.

Ik hoor vaker over slapen op een schapenvel om beter temperatuur te reguleren. Doet iemand dat hier? Ik vind een echt schapenvel best prijzig.
Voor of na een periode van koorts wordt dit ook wel koude koorts genoemd heb ik begrepen van de CB arts. Maar klinkt heel herkenbaar, zo ging het hier ook.

Wij waren gisteren toevallig ergens waar ze schapenvellen verkopen, lekker zacht. O+ We gaan waarschijnlijk een medicinale kopen, die zijn beter wasbaar heb ik begrepen.

Beterschap voor T. van Jagar, hopelijk knapt hij op tijd op. Zou wel even naar de dokter gaan voor de zekerheid ja.

Malteser heeft een zitter. *O*
  maandag 23 mei 2016 @ 10:10:54 #301
409579 LuDann
All the way
pi_162428367
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')