quote:Op maandag 16 mei 2016 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
In-slaap-val-functie? Hoezo? Slapen baby's?
- M, 10 maanden, vanuit de box, om 21.20 uur
Twix heeft sinds Oud & Nieuw een knuffel in bed (Twix was toen 3,5 maand). Na zijn ziekenhuisopnamen zijn ze onafscheidelijk. Zonder knuffel slaapt Twix niet meer. Dan blijft hij zoeken en gaat hij huilen. Hier ook een babyfoon met camera en Twix knuffelt en speelt er ook echt mee. Hij graaft zijn snoet er helemaal in. Knuffel isook onderdeel van het bedritueel. Twix in bed, deken instoppen, knuffel erbij, kus voor Twix, kus voor knuffel, speen in Twix' mond en dan ga ik.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:49 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh Malteser wat goed van Twix! Klinkt als een heerlijke ervaring.
E lag net nog steeds te klieren en kwijlen en konijnknuffel af te lebberen in bed (babyfoon met camera). Konijnknuffel maar weer afgepakt, nu ligt ze stil. Volgens mij is het nu klaar.
Hebben jullie kindjes al een favoriete knuffel eigenlijk? Vanaf wanneer kwam dat bij jullie zo'n beetje? Ik geef E eigenlijk nooit knuffels, die heeft sowieso liever doekjes om in d'r mond te stoppen.
Oh en ik ben heel benieuwd of ze vannacht nog komt, we hebben nu al 2 nachten niet meer de 5e fles gegeven en het is tot nu toe 2x goed gegaan, ze slaapt dan gewoon de hele nacht door. Ik snap nog steeds niet hoe ze het ineens op 200ml per dag minder voeding kan doen maar blijkbaar kan het, i r notz complainin'.
quote:Op maandag 16 mei 2016 21:56 schreef Malteser het volgende:
[..]
Twix heeft sinds Oud & Nieuw een knuffel in bed (Twix was toen 3,5 maand). Na zijn ziekenhuisopnamen zijn ze onafscheidelijk. Zonder knuffel slaapt Twix niet meer. Dan blijft hij zoeken en gaat hij huilen. Hier ook een babyfoon met camera en Twix knuffelt en speelt er ook echt mee. Hij graaft zijn snoet er helemaal in. Knuffel isook onderdeel van het bedritueel. Twix in bed, deken instoppen, knuffel erbij, kus voor Twix, kus voor knuffel, speen in Twix' mond en dan ga ik.
Die kreeg je op de negenmaandenbeurs bij een aantal stands gratis bij die zakjes. Ik heb ze daarna ook nooit in de winkel gezien. Kan er ook geen goede plaatjes van vinden als ik google, alleen onderstaande kleine afbeelding. Wij hebben ze iig van Hero en Nestle. Erg handig want O snapte het opzuigen eerst nog niet, en ik denk dat als ik dat nu laat doen dat hij zo'n zakje in een keer leegzuigt en zich dan enorm verslikt, zo'n veelvraat is het wel.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:45 schreef Mariposas het volgende:
Lepeltje erop schroeven? Ik heb iets gemist!ik laat L het altijd (nouja, 2 keer grbruikt) opzuigen rechtstreeks uit het zakje. Zijn wel ideaal ja, ik heb er nu standaard 2 in de luiertas voor onverwachte trek.
Maar die stomme gratis zeehond van de BabyDump is juist makkelijk! Daar kun je zo nog een vervangend exemplaar van krijgen (ik heb er nog wel een, die ligt nog ongebruikt in de kast, interesse?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:02 schreef Aerenia het volgende:
Wat een fijne minivakanties Malteser en FF!
A is 6.5 maand en geeft nog niet zoveel om knuffels. Ze is wel dol op haar bijtgiraf en op alles wat in de buurt ligt en in haar mond past (en dan bij voorkeur van alles wat dus NIET mag). Probeer nu wel te stimuleren dat het HappyHorse konijn haar favoriete knuffel wordt, want de enige keer dat ze naar een knuffel reikte, was dat die stomme gratis zeehond van de BabyDump
Hahaha nee!quote:Op maandag 16 mei 2016 23:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Maar die stomme gratis zeehond van de BabyDump is juist makkelijk! Daar kun je zo nog een vervangend exemplaar van krijgen (ik heb er nog wel een, die ligt nog ongebruikt in de kast, interesse?)
...
Oh die ken ik niet idd! Ik zat me al af te vragen of ik iets van de verpakking over het hoofd had gezien. Net als dat ik eerst dat blauwe binnending van de Dr Brownfles weggooide en ze op de opvang vroegen of ik niet wat onderdelen van de fles was vergeten?quote:Op maandag 16 mei 2016 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Die kreeg je op de negenmaandenbeurs bij een aantal stands gratis bij die zakjes. Ik heb ze daarna ook nooit in de winkel gezien. Kan er ook geen goede plaatjes van vinden als ik google, alleen onderstaande kleine afbeelding. Wij hebben ze iig van Hero en Nestle. Erg handig want O snapte het opzuigen eerst nog niet, en ik denk dat als ik dat nu laat doen dat hij zo'n zakje in een keer leegzuigt en zich dan enorm verslikt, zo'n veelvraat is het wel.
[ afbeelding ]
Wat handig! Die ken ik helemaal niet. Niet dat M. dit accepteert, want eten van een lepel waar je zelf niet mee mag zwaaien of slaan is not done. Zuigen uit het ding zelf ging eigenlijk prima. Ik denk dat ik ook maar standaard zo'n zakje in de tas mikquote:Op maandag 16 mei 2016 22:57 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Die kreeg je op de negenmaandenbeurs bij een aantal stands gratis bij die zakjes. Ik heb ze daarna ook nooit in de winkel gezien. Kan er ook geen goede plaatjes van vinden als ik google, alleen onderstaande kleine afbeelding. Wij hebben ze iig van Hero en Nestle. Erg handig want O snapte het opzuigen eerst nog niet, en ik denk dat als ik dat nu laat doen dat hij zo'n zakje in een keer leegzuigt en zich dan enorm verslikt, zo'n veelvraat is het wel.
[ afbeelding ]
Herkenbaar haha!quote:Op maandag 16 mei 2016 22:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Als ze zo klein zijn en alleen maar bij je willen slapen, het soms niet zo fijn vinden en mensen die op FOK! dan zeggen dat je er maar van moet genieten want ze groeien zo hard en straks willen ze niet meer en dan denken JAJA en nu 5 mnd verder soms stiekem hopen dat mini-niet-meer-zo-heel-mini een keer bovenop je in slaap valt maar dat gebeurt maar niet
. /rant
Wauwquote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:54 schreef Lamb29 het volgende:
[ afbeelding ]
O op de twee middelste foto's... E op de 2 buitenste.
Not staged! Bedacht mij later van "Hm had ik niet ook zo'n foto van O?"
True story.... Ook als ze 6+ zijn is slapen overrated en is je moeder echt GEK! als ze denkt dat ze je wel voor half 9 in bed kan krijgen...quote:Op maandag 16 mei 2016 21:52 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]Haha! Ja. Die M. Baby's slapen ook helemaal niet joh, ben je gek
.
Is het heel donker op zijn kamer?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 15:46 schreef Jagärtrut het volgende:
is het volle maan, met al die niet slapende baby's 's nachts? Hier gaat het wel redelijk, 2 nachtvoedingen de laatste tijd. Alleen wordt T standaard, ongeveer een uur na het naar bed gaan heel erg boos wakker, en kost het wel een half uur voordat hij niet meer overstuur is. Ik weet niet zo goed wat dit is...
Lijkt me wel gezelligquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:07 schreef FlyingFish het volgende:
Naast Mariposas hier misschien nog andere mensen interesse in een groepsdraagconsult in de regio Den Haag/Delft/Leiden? Gaat om het rugdragen te leren en ik wil de afspraak deze maand (voor 12 juni) nog plannen als er genoeg animo is.
Voor doek of Tula? Kan ook wel wat instructies gebruiken voor het op de rug hijsen van A in de Tula...mooi niet dat ik dat in mijn eentje ga uitvogelenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:07 schreef FlyingFish het volgende:
Naast Mariposas hier misschien nog andere mensen interesse in een groepsdraagconsult in de regio Den Haag/Delft/Leiden? Gaat om het rugdragen te leren en ik wil de afspraak deze maand (voor 12 juni) nog plannen als er genoeg animo is.
Niet heel donker, nee...Rolgordijnen, maar die laten nog wel een spleetje licht door..quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Is het heel donker op zijn kamer?
Ja hoorquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:07 schreef FlyingFish het volgende:
Joh, waarom niet? Dat heb je met behulp van een filmpje zo voor elkaar. Oefenen boven het bed/ de bank, en gaanquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:42 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Voor doek of Tula? Kan ook wel wat instructies gebruiken voor het op de rug hijsen van A in de Tula...mooi niet dat ik dat in mijn eentje ga uitvogelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zondag waren we bij mijn schoonouders. Wegens afstand en andere issues waren we daar sinds Dec niet meer geweest, dus ze waren sowieso heel blij om Ketel weer te zien. Maar ze hebben ook een hond, een overenthousiaste boxer. Nou, dat was feest! Beest was meteen dol op Ketel, en dat was geheel wederzijds. Ketel kirrde alles bij elkaar en kreeg op een gegeven moment zelfs het bot van de hond. Zo lief om te zien.![]()
Ik zat ook meer te denken aan te donker. Dat hij daardoor in paniek is als hij wakker wordt of zo. Maar het is nu natuurlijk nog licht 's avonds.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:46 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Niet heel donker, nee...Rolgordijnen, maar die laten nog wel een spleetje licht door..
ja, dat zei mijn moeder ook. We hebben nu het rolgordijn een beetje opgengelaten. Hij slaapt nu nog. Maar goed, hij ligt er ook nog maar een half uurtje in.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Ik zat ook meer te denken aan te donker. Dat hij daardoor in paniek is als hij wakker wordt of zo. Maar het is nu natuurlijk nog licht 's avonds.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:28 schreef LuDann het volgende:
@Luna, een groupon voor rijles, heb je een linkje? Ik heb mijn eerste 10 lessen goedkoop als pakket ingekocht maar als het veel goedkoper is om te switchen van rijschool doe ik dat. Wat leuk dat je ook gaat lessen! En die foto's van Ketel, ik zag ze elders al.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit heeft A ook heel lang gedaan. Ik denk dat het te maken heeft met het verwerken van de dag en alle indrukken. Stond ik naast haar bed om te troosten, of had ik haar zelfs al opgepakt, sliep ze nogquote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:35 schreef hetzusjevan het volgende:
Laat maar, ze ligt gewoon te huilen in d'r slaap. Geen idee waarom, doet ze ineens sinds een paar dagen heel veelmaar ok, slaaps. Pfew.
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:57 schreef lunapuella het volgende:
Hoe ging je les LuDann? Ik heb dit weekend zowaar een Groupon voor rijlessen gekocht, dus ik moet er ook binnenkort aan geloven.
Ik haak ook weer eens wat meer aan. Lees alles maar kom soms moeilijk aan uitgebreid reageren toe. Gelukkig gaat alles met Ketel wel goed. Hij is een beetje eenkennig/verlatingsangst-ig, afgeven bij de GO is bijna steevast huilen nu. Maar zodra ik weg ben is het eigenlijk altijd wel goed.
Vrijdag zaten we een uurtje in het park, genieten van het lekkere weer voor de omslag.
Wat een heerlijk mannetjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En zondag waren we bij mijn schoonouders. Wegens afstand en andere issues waren we daar sinds Dec niet meer geweest, dus ze waren sowieso heel blij om Ketel weer te zien. Maar ze hebben ook een hond, een overenthousiaste boxer. Nou, dat was feest! Beest was meteen dol op Ketel, en dat was geheel wederzijds. Ketel kirrde alles bij elkaar en kreeg op een gegeven moment zelfs het bot van de hond. Zo lief om te zien.!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of misschien ben ik bevooroordeeld.
We gaan in eerste instantie testen door middel van bloedonderzoek, dat schijnt tegenwoordig toch wel redelijk betrouwbaar te zijn. Op ei, pinda, melk, soja, hond, kat, pollen en huisstofmijt. Moesten we dus voor prikken, maar onze bikkel deed dat wel effe.Eerst werd er tevergeefs in haar arm gewroet met een naald en daar zat ze heel stoīcijns naar te kijken gewoon. Daarna met een vingerprik, daarbij vertrok haar gezicht even maar wederom hoefde ze niet te huilen, ondanks dat dat ruim 15 minuten in beslag nam. Er kwamen meerdere mensen van de afdeling even kijken naar onze stoere babe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze kreeg ook een ballon en die is helemaal de bom!![]()
quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:37 schreef lunapuella het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@razz: balen dat je er zo doorheen zit joh.Je gevoel is begrijpelijk, elke 2 uur in de nacht is ook wel heel vaak zeg. Lastig! Ik weet zelf even niks aan te dragen qua oplossing, maar ik wil je wel een dikke digitale knuffel geven. Het is ook gewoon zwaar, een baby en een dreumes.
Voor doek, maar ik kan ook informeren of aan rugdragen met tula (of evt andere dragers) ook aandacht besteed kan worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:42 schreef Aerenia het volgende:
[..]
Voor doek of Tula? Kan ook wel wat instructies gebruiken voor het op de rug hijsen van A in de Tula...mooi niet dat ik dat in mijn eentje ga uitvogelen
Wheheh. Je kunt het proberen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:36 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips om gillen af te leren? O gilt steeds meer, zowel van enthousiasme als uit ongenoegen. Het is zo'n heel hoog schel gilletje wat pijn doet aan je oren, en dat dan tig keer achter elkaar, en het maakt niet uit waar we zijn.
Ik heb steeds de neiging om de plantenspuit erbij te pakken, dat werkte bij het katten opvoeden altijd goed
I know right?! Hij is ook alweer 11 maanden! Bizar dat ik over minder dan een maand naar een ander topic kan verhuizen...quote:Op dinsdag 17 mei 2016 23:07 schreef FlyingFish het volgende:
Wat een leuke foto's Luna! Het is al een echt kereltje!
quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:36 schreef FlyingFish het volgende:
Heeft iemand tips om gillen af te leren? O gilt steeds meer, zowel van enthousiasme als uit ongenoegen. Het is zo'n heel hoog schel gilletje wat pijn doet aan je oren, en dat dan tig keer achter elkaar, en het maakt niet uit waar we zijn.
Ik heb steeds de neiging om de plantenspuit erbij te pakken, dat werkte bij het katten opvoeden altijd goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrolijker ook ja! Ze kraait tegenwoordig soms van plezier.quote:![]()
woensdag 18 mei 2016 10:40 schreef Mineola het volgende:
LuDann, ik zie nu de foto's van Wolk, heel duidelijk verschil vind ik! Idd een gezonder (en vrolijker?) koppie! Klinkt als een nuttig bezoek aan de kinderarts ook, fijn die bevestiging van jullie aanpak en heel prettig dat testen gewoon met bloed kan en niet door te provoceren. Stoere dame!
En succes met rijles! Had je weer wat tijd over?
Het gaat okeequote:Op woensdag 18 mei 2016 11:58 schreef Jagärtrut het volgende:
Bloesem. hoe gaat het met jou? Ben je al live met je website/shop?
spannend! Voel je je ook beter?quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:06 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
Het gaat okeeIk ben stiekem al live, maar nog niet officieel gelanceerd. Begin/half juni ga ik 'groots' (ok niet echt groots, maar gewoon) lanceren via Facebook
Spannend
Ja wel iets beter dan eerstquote:
Wat een fijn onderzoek.quote:De troostreflex
Alle baby's hebben, naast veel andere reflexen, van nature een troostreflex. The Happiest Baby-methode die wij je leren, helpt je in 5 stappen om deze van nature aanwezige troostreflex bij je baby 'aan te zetten'. Hierdoor is je baby weer in staat om te kalmeren en zo ontstaat er weer ruimte om op een positieve manier contact met je baby te maken. Want daar is de hele methode op gericht: veel en warm contact met je baby en de signalen van je baby leren (her)kennen.
De 5 stappen bootsen sensaties uit de baarmoeder na en bestaan uit:swaddledinfant-1024x683
1.Inbakeren
2.Zijligging / buikligging bij u op de arm of op schoot
3.Sussen
4.Wiegen / wiebelen
5.Zuigen op speen of pink
De methode behelst meer dan alleen het troosten van je baby in deze 5 stappen. Je leert ook hoe je de slaap van je baby kunt verbeteren. Door het gebruik van The Happiest Baby-methode kan een negatieve spiraal doorbroken worden. Je baby wordt rustiger en gaat beter slapen. Jij als ouder kunt tot rust komen, je gaat beter slapen, je herkent de signalen van je baby beter en je zult je beter voelen omdat het je nu wel lukt om je kindje te troosten. Dit draagt bij aan het opbouwen van een goede band tussen jou en je baby.
Nu pas? Goeie scorequote:Op woensdag 18 mei 2016 12:17 schreef kazy het volgende:
Razz dat klinkt als een hele goede beslissing![]()
LuDann: ik vind Wolk er ook beter uitzien! Fijn ook dat ze zich nu veel beter voelt.
Klimgeitje van Jagar, leuk zeg!![]()
FF: gillen, check! Hier nog steeds het liefst onder de doucheHeel hard en heel hoog. En grappig dat ze dat vindt!
Over het kdv: M. wordt wekelijks platgeknuffeld en gekust door de dreumessen en ze komen ook allemaal aanrennen als ze er weer is op dinsdag. Ze op die dag nog steeds de jongste nml. Komt vast helemaal goed dus (weet niet meer wie het typte)
Mijn baby heeft gisteren haar eerste blauwe plek gescoord. Ze zat te spelen en kukelde achterover, zo met haar hoofd tegen de salontafel. Man voelde zich enorm schuldig omdat hij haar had laten zitten en zelf naar de keuken liep. Ach ja, de eerste blauwe plek van velen is een feit. Ze was wel gelijk hysterisch, maar meer van de schrik dan van de pijn (ze kon tussendoor nml. ook nog lachen).
Die vertelde de kinderarts ook aan me bij Stip, maar iemand hier zei toen dat het in Amerika al omstreden was omdat baby's dan een soort survivalinstinct inzetten waarbij ze 'dood' spelen en dus stil worden, maar eigenlijk nog steeds paniekerig zijn van binnen. Geen idee of het klopt, maar ik heb het nooit meer durven doenquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:20 schreef LuDann het volgende:
Onderzoek van de UvA naar de effectiviteit van een bepaalde manier van troosten bij moeilijke baby's:
https://happiestbaby.nl/het-onderzoek/
[..]
Wat een fijn onderzoek.
Haha nouja.. Aan de andere kant heeft ze wel een keer met haar vingers tussen dat gordelding (naam kwijtquote:Op woensdag 18 mei 2016 13:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nu pas? Goeie score
(Hoewel het hier weer een stuk beter gaat, ze is echt veel stabieler en valt niet veel meer)
Jaaaaaa, zo schattig vind ik dat. L. deed het hier van de week bij de deur. Zij in de gang, en dan dat koppie opzij door de deuropening kijken waar ik was en kiekeboe doen. Schateren. Heerlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 18:38 schreef lunapuella het volgende:
Ooohh veeg me op, Ketel speelt zelf kiekeboe!Houdt een bakje voor zijn gezicht/ogen, en kijkt ons superverwachtingsvol aan als hij het wegtrekt. En een lol als we dan "kiekeboe!" roepen!
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2016 20:28:32 ]
Ondernemend Twixje!quote:Op donderdag 19 mei 2016 10:05 schreef Malteser het volgende:
Hier geen spekjesbaby. Net gewogen, curve gaat nog verder afbuigen. Allemaal te verklaren want Twix kruipt sinds een maand en trekt zich op tot staan maar toch is het een beetje mweh...
KiekeboeKetel![]()
Adrian, wat rot. Fijn dat baby en man je blij maken.
Sillie, hoe is het nu?
Verder zag ik Annie en Tas die duidelijk zus en broer zijn, Zusjevan met boxen en boksen en zulks en zeef...
Even terug lezen.
Oh, dat deed mijn moeder ook altijd. Zo irritant vond ik dat! Vooral dat 'moeten'. Mijn baby moet niks, behalve drinken en poepen.quote:Op donderdag 19 mei 2016 12:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb ook ghb borsten! Als ik het goed time..
Hier komt T de laatste tijd voor 2 nachtvoedingen. Best okay. Toen ik dat mijn moeder vertelde was het eerste wat ze zei: "dat zou er toch maar 1 moeten zijn". Ja, fijn. 2 is beter dan 5, of dan elk uur...het gaat al voor uit!
Verder kwam ik er gister achter dat T geboren is op de dag dat de duutser en ik 7 jaar daarvoor voor het eerst gezoend hadden. Wat een toeval!
Oh dat klinkt wel eng ja. Maar het is toch niet meer dan inbakeren, op de buik/zij leggen en wiegen? 'dood spelen' klinkt wel vrij dramatisch.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:22 schreef Dot. het volgende:
[..]
Die vertelde de kinderarts ook aan me bij Stip, maar iemand hier zei toen dat het in Amerika al omstreden was omdat baby's dan een soort survivalinstinct inzetten waarbij ze 'dood' spelen en dus stil worden, maar eigenlijk nog steeds paniekerig zijn van binnen. Geen idee of het klopt, maar ik heb het nooit meer durven doenHij zei wel dat ik zo hard als ik kon sssshh moest doen, klonk ook heel agressief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus... dikke pluim voor het dieet gehad en een verwijzing naar de dietiste. Voor mezelf vooral, om toch gezond te blijven eten. Wat lastig is, want als we buiten de deur eten is eigenlijk het enige wat kan patat met ketchup.Ben desondanks wel weer 3 kilo afgevallen.
![]()
mijn moeder kan alleen maar in moeten praten. Ik probeer mezelf voor te houden dat ze het goed bedoelt, maar het is wel lastig soms.quote:Op donderdag 19 mei 2016 13:06 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, dat deed mijn moeder ook altijd. Zo irritant vond ik dat! Vooral dat 'moeten'. Mijn baby moet niks, behalve drinken en poepen.
Hoe gaat het met jou Stoel?quote:Op donderdag 19 mei 2016 16:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Wat lijken ze op elkaar Razz!
Kiekeboe is![]()
Sillie, zulke dagen kunnen t beste maar snel voorbij zijn!
Y staat. Ze blijft heel stevig aan de tafel staan
Klinkt bekend jaquote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
T slaapt, dus ik durf geen koffie te maken. Laatst werd hij wakker van de espressomaschine. Ik wil een groter huis...
Dit! Maar dan dus Twixquote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:09 schreef Krisvc het volgende:
Dat lijkt me echt de horror.
Koffiezetapparaat slaapt L. doorheen, terwijl 'ie best wel lawaai maakt (Nespresso). Om de één of andere reden wordt ze wel vaak wakker als ik waar dan ook in huis nies.
Kleinhuisboks, maar gelukkig wordt hij niet wakker van de lawaaierige koffiemachine. Die heeft wel zijn grote interesse: zodra dat ding bonen begint te malen kruipt hij er naartoe, gaat tegen het aanrecht staan en 'praat' tegen het apparaat (dadada)quote:Op vrijdag 20 mei 2016 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:
T slaapt, dus ik durf geen koffie te maken. Laatst werd hij wakker van de espressomaschine. Ik wil een groter huis...
Dit zijn enkel de 4 fles momenten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:31 schreef SaskiaR het volgende:
Dat zijn dan toch maar 5 voedingen per dag, dat is niet zoveel toch? Je eet zelf ook wel iedere 4 uur iets, tenminste overdag, dus voor een baby lijkt me dat ook redelijk.
Goede Nacht is dan denk ik vergelijkbaar: https://www.nutriciavoorj(...)qh6MwCFYEy0wodgm4Owwquote:Op vrijdag 20 mei 2016 10:43 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ga eens kijken wat Forte / Goedenacht is. Papfles krijgt ze al als avondfles, hoewel. 2 schepjes rijstebloem maar dan is het nog echt geen pap, niet dikker dan de gewone fles :/
Op mijn pak nutrilon standaard 2 staat 3 - 4 flessen van 180+6 (bij 6 maanden). Dus als ik de rekensom doe is dat maximaal 24 schepjes. Waar kan ik dat over 30 schepjes vinden?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:10 schreef silliegirl het volgende:
Waarom mag je geen 5 flessen meer geven dan Jantina? Volgens mijn pak kv mag dat ook qua aantal schepjes? De max is dan 5x 180-6. Dan kom je op 30 schepjes per dag..
Als ze vroeg in de ochtend wakker wordt en de speen niet meer werkt geef ik haar de ochtendfles, vanmorgen was dat 5:00 ipv rond 7:00, dus dan is de volgende fles wel weer heel ver weg. Ik heb die van 12:00 nu dus maar om 11:00 gegeven...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:14 schreef Adrian4 het volgende:
Jantina, het is mij even onduidelijk of je je dochter nog een fles geeft om 8 uur 's ochtends?
Bij ons is het ongeveer 2 maanden heel erg goed gegaan met 4 flessen. Laatste fles om 20 uur, daarna slapen tot 7-8 uur en dan fles. Daarna voedingen om 12 uur en 16 uur. De laatste maand is ie naar mijn idee hongeriger geworden en is ook steeds vaker zo rond 5/6 uur wakker en dan heeft ie HONGER. Ik geef dan gewoon een fles en om 8 uur ook weer een. Maar onze situatie is misschien anders omdat zijn gewichtslijntje aan het afbuigen is.
Is granenpap ook aan te raden voor de nacht? Ik dacht meer voor ontbijt. Dan kan ik dat ook eens proberenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef Mariposas het volgende:
In plaats van de rijstebloem zou je granenpap kunnen proberen. Wij geven soms deze, en dat wordt wel echt een pap:
[ afbeelding ]
Ik geef geen 2 melk, maar ben bij standaard 1 blijven hangen. Ik las hier (en elders) dat dat ook na 6 maanden prima blijft. Misschien is dat het verschil?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:14 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Op mijn pak nutrilon standaard 2 staat 3 - 4 flessen van 180+6 (bij 6 maanden). Dus als ik de rekensom doe is dat maximaal 24 schepjes. Waar kan ik dat over 30 schepjes vinden?
Als ik jou was zou ik even het CB bellen en overleggen. Best kans dat je gewoon een klein flesje extra mag geven sochtends vroeg! Ieder kind is anders he, die voedingsschema's op zo'n pak zijn een indicatie.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:34 schreef JantinaGr het volgende:
Ja, ik heb dat inderdaad ook gelezen.![]()
Daar zal het aantal schepjes verschil wel in zitten. Misschien vanwege het stukje bijvoeding o.i.d.
Maakt echt niets uit wanneer je het geeft. Als ik het geef, dan voor de nacht. Je hebt ook zogenaamde 'avondpapjes'. Het verschil zit 'm er geloof ik in dat die zoet(er) zijn (er is wel 1 variant zonder suiker).quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:14 schreef JantinaGr het volgende:
Is granenpap ook aan te raden voor de nacht? Ik dacht meer voor ontbijt. Dan kan ik dat ook eens proberen![]()
Zitten er stukjes in? Ze vinden bij babyvoedingfabrikanten vaak dat baby's geen stukjes kunnen/ mogen eten?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb van die goodies squeezy's gehaald om eens te testen, want inderdaad handig voor onderweg denk ik.
Maar op die met appel en mango staat 12 maanden? Waarom? Ze mogen toch appel en mango?
Omdat er een dopje op zit heb ik me laten vertellen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb van die goodies squeezy's gehaald om eens te testen, want inderdaad handig voor onderweg denk ik.
Maar op die met appel en mango staat 12 maanden? Waarom? Ze mogen toch appel en mango?
Ik snap die richtlijnen ook vaak niet. Etos en AH hebben bijvoorbeeld dan wel weer van die fruithapjes waar aardbei in zit, terwijl dat pas vanaf 12 maanden wordt aangeraden. Tenzij de richtlijnen weer zijn aangepast, dan houd ik niet bij. Ik kijk maar gewoon naar de ingrediënten ipv de aangeduide leeftijd.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik stelde gisteren exact die vraag bij het CB, omdat wij over gaan stappen van Nutrilon 1 naar 2.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:34 schreef JantinaGr het volgende:
Ja, ik heb dat inderdaad ook gelezen.![]()
Daar zal het aantal schepjes verschil wel in zitten. Misschien vanwege het stukje bijvoeding o.i.d.
Ohh.. aardbei pas na 12 maanden? Ik (en mijn moeder) hebben al regelmatig aardbei gegeven.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:07 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik snap die richtlijnen ook vaak niet. Etos en AH hebben bijvoorbeeld dan wel weer van die fruithapjes waar aardbei in zit, terwijl dat pas vanaf 12 maanden wordt aangeraden. Tenzij de richtlijnen weer zijn aangepast, dan houd ik niet bij. Ik kijk maar gewoon naar de ingrediënten ipv de aangeduide leeftijd.
Ja!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:13 schreef pinquit het volgende:
Hm. Alex zit nu aan 2 flessen van 150 en soms 1 extra, of een kleintje extra. Verder eet hij alle maaltijden vast, er is echt niet meer plek voor meer flessen.
Hij groeit ook nogsteeds flink, dan is het oké toch?
Heeft ermee te maken dat baby's er allergisch op kunnen reageren, omdat aardbei sterk allergeen is. Maar als ze er niet op reageert kan het geen kwaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:17 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ohh.. aardbei pas na 12 maanden? Ik (en mijn moeder) hebben al regelmatig aardbei gegeven.![]()
Malteser. Fijn die verheldering! Ik ga mijn vriend (ik ben er niet bij) vragen of hij dit volgende week bij het CB ook wil navragen en wat handig is in onze situatie.
Dat geldt dan zeker voor al het fruit dat op latere leeftijd aangeraden wordt? Zoals kiwi en druiven (wat ze dus ook al krijgtquote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Heeft ermee te maken dat baby's er allergisch op kunnen reageren, omdat aardbei sterk allergeen is. Maar als ze er niet op reageert kan het geen kwaad.
Hier ook nog steeds niet veel. En laatst toen ze ziek was helemaal niets, alleen bv. Eten is nog steeds vooral leuk om mee te spelen.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:36 schreef Jagärtrut het volgende:
hier word eigenlijk nog net zoveel gedronken (denk ik) als voorheen. Hoewel eten interessant en tof is, eet hij nog niet zoveel. Kan ik me best wel eens onzeker over maken, of ik het wel goed doe enzo. Zal vast, maar tohc.
Oh!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:22 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Heeft ermee te maken dat baby's er allergisch op kunnen reageren, omdat aardbei sterk allergeen is. Maar als ze er niet op reageert kan het geen kwaad.
Hoe zijn jouw nachten nu? Slaapt G al beter?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:11 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik geef inmiddels alles in potjes mee voor de go. Was heel voorzichtig maar hier geen allergieën en de meeste potjes zijn gemixt. Ik geef alleen geen dingen die echt gevaarlijk zijn, zoals honing. Hij vind nog niet erg veel lekker, zelf geven we rapley, maar meer als mango en komkommer gaat er niet in haha. Desondanks is hij in drie weken tijd 700 gram aangekomen dus ik ga er van uit dat hij het zelf prima regelt.
Oh banaan moet hij van spugen, maar dat is alleen bij verse banaan, heel of geprakt, dus waarschijnlijk vind hij de structuur niet lekker.
Kv, elke keer als ik denk, ik bouw de bv af blijft hij heel lief drinken (heeft momenten van bijten, onrust, borstweigeren etc) maar het doet me verdriet om te stoppen, dus ik voed nog door. Wel afgesproken dat als hij loopt te etteren hij een flesje krijgt, en mijn kolfproductie holt achteruit, dus hij krijgt steeds vaker kv. Maar ik geef liever kleine flesjes, dus 100-120 cc. Omdat het incidenteel is let ik verder niet op hoeveelheden. Als ik weg ben krijgt hij grotere flessen en dan zit er vier a vijf uur tussen.
Druiven kunnen wel gewoon maar ligt er effe aan hoe je ze geeft (ivm stikken/verslikken). Maar ik moet bekennen dat ik het ook niet wist van al die andere dingen. Wij hanteren ook het "we-zien-wel-hoe-het-gaat"-beleidquote:Op vrijdag 20 mei 2016 12:38 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Dat geldt dan zeker voor al het fruit dat op latere leeftijd aangeraden wordt? Zoals kiwi en druiven (wat ze dus ook al krijgt) en bramen. In onze families komen geen allergieën voor, dus daar zijn we niet zo huiverig voor. Maar poeh, nu ik die fruit lijst Google, nooit bij stilgestaan.
En ook niet van CB meegekregen want dat was met 4 maanden voor het laatst
![]()
Aan de ene kant denk ik, al die regeltjes, doe gewoon wat goed voelt en kijk naar je kind. Maar aan de andere kant wil ik het ook gewoon zo goed mogelijk doen en heb ik soms het gevoel dat als ik iets "fout" doe dat direct ten koste gaat van de gezondheid van F. Nogal zwart-wit natuurlijk, maar zo voelt dat soms wel.
Dan kan je denk ik beter aardbeien, bessen, bramen, frambozen, kiwi en ananas pas met 12 maanden weer introduceren. Dit zijn allemaal sterk allergene fruitsoorten.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Oh!
W. had van de week bij mn ouders wat aardbei op (met mijn goedkeuren, ik wist niet eens dat dat pas vanaf 12 mnd wordt geadviseerd) en zat 's avonds onder de uitslagsnapte dat al niet, nu wel..
Weten we dat ook weer.
Wow dat doe 'ie vroeg! Hij is 11 maanden toch?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
Mag ik effe heel ego heel trots zijn op mijn mannetje?! Niet om mensen onzeker te maken of whatever maar ik vind het zo leuk om te showen:
Vandaag precies 11 maanden idd...quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:40 schreef zeefje het volgende:
[..]
Wow dat doe 'ie vroeg! Hij is 11 maanden toch?
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
Mag ik effe heel ego heel trots zijn op mijn mannetje?! Niet om mensen onzeker te maken of whatever maar ik vind het zo leuk om te showen
beterquote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Hoe zijn jouw nachten nu? Slaapt G al beter?
Oh! Super goed! Hij danst eroverquote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
Mag ik effe heel ego heel trots zijn op mijn mannetje?! Niet om mensen onzeker te maken of whatever maar ik vind het zo leuk om te showen:
Mix je dat met kv dan? Ik mix het met bv maar dan blijft het dun. Ik warm de melk eerst op en roer er dan de pap doorheen, misschien moet ik eerst de pap erbij doen en dan verwarmen?quote:Op vrijdag 20 mei 2016 11:09 schreef Mariposas het volgende:
In plaats van de rijstebloem zou je granenpap kunnen proberen. Wij geven soms deze, en dat wordt wel echt een pap:
[ afbeelding ]
Kv. Graan bindt gewoon heel slecht met borstvoeding. Komt door de enzymen. Als je de afgekolfde melk eerst pasturiseert zou het wel moeten binden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 17:07 schreef LuDann het volgende:
[..]
Mix je dat met kv dan? Ik mix het met bv maar dan blijft het dun. Ik warm de melk eerst op en roer er dan de pap doorheen, misschien moet ik eerst de pap erbij doen en dan verwarmen?
Ah ok. Pasteuriseren is me iets teveel moeite. Met Pepti experimenteren durf ik niet zo goed. Zou plantaardige melk wel binden? Weet alleen niet of dat al kan met 9 maanden.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 18:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Kv. Graan bindt gewoon heel slecht met borstvoeding. Komt door de enzymen. Als je de afgekolfde melk eerst pasturiseert zou het wel moeten binden.
Volgens mij heeft dat toch met een stofje in de pitjes te maken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 13:22 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Druiven kunnen wel gewoon maar ligt er effe aan hoe je ze geeft (ivm stikken/verslikken). Maar ik moet bekennen dat ik het ook niet wist van al die andere dingen. Wij hanteren ook het "we-zien-wel-hoe-het-gaat"-beleid
quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:24 schreef Lijnloos het volgende:
pap: bv met speltpap (van de etos) mengt prima tot dikke brei om te lepelen. Je kunt er altijd nog een extra lepel speltpap doorheen doen als het nog niet dik genoeg is. Als je het eerst mengt en dan verwarmt word het weer iets dunner.. meer om te drinken.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 19:57 schreef LuDann het volgende:
Pff, hele post geschreven, knalt mijn browser er opeens uit.Even zo dan, jompels voor de staander van Jagar, dat wordt vangen! En de grote jongen van Luna, zo geconcentreerd bezig.
Kris, kan me voorstellen dat dat moeilijk is ja, jeetje. IMA: brokjes hoog zetten hebben we op het moment geen ruimte voor maar moeten we wel doen in de toekomst. Hij komt verder niks te kort hoor, ik omschreef het wat dramatisch.
Hij zit het grootste deel van de dag buiten ook.
[..]
Ah ok. Pasteuriseren is me iets teveel moeite. Met Pepti experimenteren durf ik niet zo goed. Zou plantaardige melk wel binden? Weet alleen niet of dat al kan met 9 maanden.
Bijgeslapenquote:Op vrijdag 20 mei 2016 20:57 schreef LuDann het volgende:
5 uur slaap, wauw!Wat heb je gedaan met je tijd?
Ik heb even gekeken welke ik nu heb, maar dat blijkt de speltpap van de Etos te zijn en niet de granenpap waar Mariposas een plaatje van liet zien. Bij mij bindt het niet met de bv. Gooi er wel altijd wat extra doorheen maar niet teveel, weet niet of dat kwaad kan.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:06 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
pap: bv met speltpap (van de etos) mengt prima tot dikke brei om te lepelen. Je kunt er altijd nog een extra lepel speltpap doorheen doen als het nog niet dik genoeg is. Als je het eerst mengt en dan verwarmt word het weer iets dunner.. meer om te drinken.
Gepastauriseerde bv daar gaan sommige eiwitten toch ook stuk van?
Ik geef Wurm wel eens een slokje/hapje havermelk als ik zelf havermelk met zelfgemaakte crusli en fruit eet. Dan komt hij gelijk aangesneld om mee te snoepen van mijn lepel. Zachte havermout en een beetje havermelk krijgt hij dan binnen. Gaat hier prima in ieder geval. Het is geen volwaardige maaltijd hoor. Hij eet/drinkt/slurpt/knoeit denk ik 3 a 4 lepels.
Heb er zelf nooit pap mee gemaakt, maar dat zou prima kunnen denk ik. Alleen de voedingswaarde is anders dan met bv. Maar als het enkel is om een goed gevuld buikje voor de nacht te hebben zodat ze eens 3 uur slaapt ipv een half uur... zeg ik proberen waard![]()
creamy moments is hier trouwens het papje wat we nu een paar keer geven.
En soms geef ik dus zo een speltpapje.
Heerlijk!quote:Op vrijdag 20 mei 2016 21:10 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
BijgeslapenEn ook nog rustig gedoucht en zonder onderbrekingen de was opgevouwen. En series gekeken op de bank
Idd een mooi duo zo LB
Het kan zijn dat ze gespuugd heeft. Een natte plek kan sommige kindjes al laten onderkoelen of sterk afkoelen. Zegt mijn moeder altijd in ieder geval. Doorgewinterde kraamverzorgster.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:13 schreef LuDann het volgende:
Weer een moeilijke nacht hier. Ondanks dat de kamer 21 graden was voelde ze toch nogal koud aan op een gegeven moment. Dus omgekleed in een warmere slaapzak, deken erover en kruik erbij. Toen ging het beter, maar toen de kruik afgekoeld was werd ze weer wakker. Man dus 3 keer wakker gemaakt vannacht om de kruik te vullen, die is gesloopt nu. Issie niet gewend.![]()
Maar ik snap er echt geen drol van, dat ze zo koud wordt. Ik heb haar niet getemperatuurd maar een paar weken geleden had ze ook zo'n periode en toen was ze 's nachts maar 35 graden.
Nee, niet gespuugd. Ze lijkt zichzelf niet goed warm te kunnen houden. Nadat we haar opgewarmd hebben met kruik of in ons bed koelt ze daarna kennelijk weer af.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 11:58 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Het kan zijn dat ze gespuugd heeft. Een natte plek kan sommige kindjes al laten onderkoelen of sterk afkoelen. Zegt mijn moeder altijd in ieder geval. Doorgewinterde kraamverzorgster.
Voel je iets van een natte plek als je s'nachts gaat kijken?
Oh das wel een idee van dat hoeslakentje. Wat mij tegenhield bij het aanschaffen van zo'n vachtje is dat je het niet kunt/hoeft te wassen. Wolk spuugde in het verleden nogal eens dus dat leek mij een beetje smerig.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 12:54 schreef pinquit het volgende:
Lu, het haalt de oorzaak niet weg natuurlijk, maar misschien is een schapenvachtje fijn voor haar om op te slapen. Kan gewoon een hoeslakentje overheen als je de haren niks vindt, maar houdt de lichaamstemperatuur wel prettig
Ja een vachtje en een wollen dekentjequote:Op zaterdag 21 mei 2016 15:28 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oh das wel een idee van dat hoeslakentje. Wat mij tegenhield bij het aanschaffen van zo'n vachtje is dat je het niet kunt/hoeft te wassen. Wolk spuugde in het verleden nogal eens dus dat leek mij een beetje smerig.
Zoiets dacht ik eerst ook, maar kan dat een week duren?quote:Op zondag 22 mei 2016 10:40 schreef Aerenia het volgende:
Sillie: dat lijkt mij het gevolg van een reactie op kwijl/spuug/natte kleding met lichaamswarmteHeeft A ook wel eens, gewoon na het badje lekker droogmaken en zorgen dat het ook goed droog blijft, dan gaat het vanzelf weg.
Lijkt mij wel. Bij A is het ook nog niet helemaal over, wordt aan de ene kant minder en dan weer ergens anders ietsje erger en vice versa. Die kleintjes zitten nog niet de hele dag met een gestrekt nekje rechtop. Dus er blijft altijd enige vorm van wrijvingquote:Op zondag 22 mei 2016 10:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik eerst ook, maar kan dat een week duren?
Je bent ook maar mens hequote:Op zondag 22 mei 2016 10:01 schreef Malteser het volgende:
Wij hadden om 5.15 uur een huilende Twix. Ik er naar toe, dikke tranen. Aai over zijn bol, speen, knuffelen en zulks hielp niet. Hij was wel overduidelijk nog heel moe want als hij even ademhaalde tussen het huilen door, liet hij zijn bolletje direct tegen me aan vallen en sloot hij zijn ogen. Toen bij ons in bed (normaal de garantie voor einde van het verdriet), hielp ook niet.
Klein flesje gemaakt, half snikkend leeggedronken en toen viel hij in slaap tot 9.20 uur.
En wat ik nu zo erg vind is dat ik niet weet wat er was. Wat moet het rot zijn om je onbegrepen te voelen.
Ergens pijn? Honger? Eng gedroomd? Geschrokken?
Ik weet dat het onmogelijk is maar ik vind het naar dat ik niet weet wat er is op zo'n moment en dat ik eerst drie keer de verkeerde optie probeer.
Heeft ze ook echt al interesse in de dieren? Wij gaan met O regelmatig naar de dierentuin want dat vinden we zelf leuk, maar O vind de mensen vooral heel interessant, dieren kijkt hij amper naar.quote:Op zondag 22 mei 2016 11:57 schreef SaskiaR het volgende:
Wij zijn vandaag in de ZieZoo in Volkel, echt gaaf! Eerste keer voor N in de dierentuin, bij elke kooi staan we dus een kwartier stilnu slaapt ze, straks de rest van de dieren bekijken. Echt een aanrader!
Ja die kaiservachtjesquote:Op zondag 22 mei 2016 13:16 schreef pinquit het volgende:
Ja, het lijkt wel magisch, maar schaapik ben fan. Wel een goeie kopen idd, die naar wolvet ruikt
IKEA is ook lekker warm, maar heel anders. Als ik met mijn bovenlijf op mijn ikeavachtje lig en met mijn onderlijf op mijn kaiservachtje voel ik het verschil. Onderlijf is meteen lekker warm. Ik wil er nog 10
![]()
Alex voelt altijd lekker warm, ook als hij niet op vacht ligt, dus ik ben daarin geen goede graadmeter, maar ik geloof erin
Ja, dieren zijn ook leuk! Mensen zijn wel het leukst, maar dieren ook wel. Vooral de normalere dieren, de kippen en de eenden waren echt het leukst. En de konijnen en de vreemde soorten vogels. Die hebben ze hier zat, dus daarom is het zo'n leuke dierentuin. De beren, hyena's en lama's vond ze minder aan. Maar we zijn toch de hele dag bezig geweestquote:Op zondag 22 mei 2016 13:13 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Heeft ze ook echt al interesse in de dieren? Wij gaan met O regelmatig naar de dierentuin want dat vinden we zelf leuk, maar O vind de mensen vooral heel interessant, dieren kijkt hij amper naar.
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 10:14 schreef silliegirl het volgende:
Ik spam even mijn leukerd:Ha, er is toch nog iemand met een Stokke Steps!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
quote:Op zondag 22 mei 2016 16:39 schreef lunapuella het volgende:
VachtjesIk vond ze als kind al fascinerend, maar nooit gekocht.
Trotse moeder alert: Ketel ging net zelf zitten! Vanuit tijger!![]()
![]()
Heb ik daar iets over gemist?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:50 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ha, er is toch nog iemand met een Stokke Steps!
Ik ook! Wij hebben de donkere. Wel ook met blauw kussen, en we hadden ook de blauwe wipstoel.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:13 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Heb ik daar iets over gemist?Ik ben erg blij met deze stoel in ieder geval!
Ach, beterschap voor E!quote:Op zondag 22 mei 2016 21:10 schreef hetzusjevan het volgende:
Woop go Ketel en Twix! En staande Y en T en lopende F! Wat een mijlpalen hier.
Vandaag is het ook mijlpalen-dag voor E: allereerste keer koorts.
Ja, zo tof. Hij keek er ook bij alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zelf gaan zitten... Mijn baby... Ben benieuwd of hij het vandaag gaat herhalen.quote:Op maandag 23 mei 2016 08:36 schreef lunapuella het volgende:
Ik denk dat uit voorzorg de dokter er even naar laten kijken geen kwaad kan, Jagar.
Zittende Twix!
Voor of na een periode van koorts wordt dit ook wel koude koorts genoemd heb ik begrepen van de CB arts. Maar klinkt heel herkenbaar, zo ging het hier ook.quote:Op zondag 22 mei 2016 13:07 schreef Stippelrientje het volgende:
Nou hier vannacht ook zo een koukleum in bed gehad.
Na drie nachten verhoging.... slapen in een romper en slaapzak op ons bed. Dacht ik goh wat slaapt hij eens lekker. Ging ik ernaast liggen en kort daarna begon hij zo gek te huilen. Voelde ik aan hem schrok ik mij rot. Koud! Brrrr. Kreeg hem ook niet goed warm in eerste instantie. Huid op huid geprobeerd. Wollen deken om ons heen. Maar hij bleef zo huilen. Pyjama aan onder zijn slaapzak en tegen mij aan onder de deken aan de tiet vast geplakt zijn we zo warmer geworden. Een paar uur later was hij normaal op temperatuur waarbij ik het veilig vond om zelf ook te slapen.
Ik hoor vaker over slapen op een schapenvel om beter temperatuur te reguleren. Doet iemand dat hier? Ik vind een echt schapenvel best prijzig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |