Ik ga niet spoilen.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
Oh we gaan het hier over GoT hebben.
Snel wegklikken
Even in spoilers, voor Fokkie en eventueel Crack.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
quote:Op maandag 16 mei 2016 20:38 schreef Mortaxx het volgende:
Ik heb de afwas gedaan en nu Neem k een ijskoffie
kan niet nu, moet aan school werken. Hopelijk beetje op tijd klaar.quote:
Moet je maar lief zijnquote:Op maandag 16 mei 2016 20:51 schreef Mortaxx het volgende:
Tering die r en p mods. Zeg ik gewoon wat tegen etsu wordt het verwijderd
quote:Op maandag 16 mei 2016 20:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Even in spoilers, voor Fokkie en eventueel Crack.Wel eens met het meeste, maar ik vond het einde stiekem toch heel erg gaaf. En er zit eindelijk wel weer wat vaart in. Vorige seizoen was zo verschrikkelijk traag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat wordt wel tijd.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:54 schreef Fera het volgende:
[..]
Wel eens met het meeste, maar ik vond het einde stiekem toch heel erg gaaf. En er zit eindelijk wel weer wat vaart in. Vorige seizoen was zo verschrikkelijk traag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:56 schreef Lokasenna het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 20:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, dat wordt wel tijd.
Maar enige wat voor mij die verhaallijn nog kan redden, is dat alsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]Ik hoop dat dany westeros nooit bereiktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
We kunnen slechts hopen.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik hoop dat dany westeros nooit bereiktEmotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik hoop het wel. Anders is die hele verhaallijn niets waard geweest. Plus, ik ben wel benieuwd naar haar interactie met andere personages. Hoe ze op haar komst zullen reageren.quote:Op maandag 16 mei 2016 21:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik hoop dat dany westeros nooit bereiktA man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Toffe aflevering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:38 schreef Fok-it het volgende:
Toffe aflevering
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:48 schreef Fera het volgende:
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:48 schreef Fera het volgende:
Zeurpieten? Ik zei juis dat het ontroerend wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaneel wil alleen maar starre sadistische Stannis
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
King of Swagquote:Op maandag 16 mei 2016 22:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeurpieten? Ik zei juis dat het ontroerend was
Kaneel wil alleen maar starre sadistische Stannis
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
"Prikker in mijn ooge! Au au!"|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Davos is wel baziger wat dat betreftquote:“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Davos is baas, maar te beta. Daarom mag hij blijven leven.quote:
Itt Stannis, Bobby B, Ned, Drogo, Tywin en Roose bijvoorbeeld.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Hm vind Ned toch net iets te zachtaardig voor dit lijstjequote:Op maandag 16 mei 2016 22:59 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Davos is baas, maar te beta. Daarom mag hij blijven leven.
Itt Stannis, Bobby B, Ned, Drogo, Tywin en Roose bijvoorbeeld.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Doe dan Oberyn, de Hound, of de Mountain.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hm vind Ned toch net iets te zachtaardig voor dit lijstje
Maakt niet uit.
Is vrij duidelijk een thema voor de show.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Klopt.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:02 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Doe dan Oberyn, de Hound, of de Mountain.
Maakt niet uit.
Is vrij duidelijk een thema voor de show.
The good survives“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Hoe zie je dit voor je dan?quote:
Naast het feit dat Martin niet gelooft in goed of slecht, zie ik vrij weinig overlevende karakters die als goed gezien kunnen worden.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Nou ja, goed als in meer zachtaardig. Niet sadistisch en meedogenloos.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hoe zie je dit voor je dan?
Naast het feit dat Martin niet gelooft in goed of slecht, zie ik vrij weinig overlevende karakters die als goed gezien kunnen worden.
Ramsay wordt ook jog wel vermoord.
En van wie er nu over zijn kan ik dat bij niemand zien, zelfs bij Jon niet echt. Misschien alleen bij zus van Theon, naam ff kwijt“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Heb echt een vet cool t-shirt besteldeen shirt met een zombie erop en een soort gat erin, met in het tshirt een zakje waar je je telefoon indoet, dan een app aanzetten en je zombie heeft een kloppend hart, of tikken voor maden/slangen etc,,niemand die die foon ziet
![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
George zei trouwens dat er nog vele personages op de troon zullen zitten. Ben benieuwd wie dat dan allemaal nog gaan zijn in korte tijd.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
hahahh echtquote:Op maandag 16 mei 2016 23:15 schreef Toto69 het volgende:
Heb echt een vet cool t-shirt besteldeen shirt met een zombie erop en een soort gat erin, met in het tshirt een zakje waar je je telefoon indoet, dan een app aanzetten en je zombie heeft een kloppend hart, of tikken voor maden/slangen etc,,niemand die die foon ziet
link?Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.![]()
We zijn juist vrij veel zachtaardige karakters kwijt geraakt.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, goed als in meer zachtaardig. Niet sadistisch en meedogenloos.
Ramsay wordt ook jog wel vermoord.
En van wie er nu over zijn kan ik dat bij niemand zien, zelfs bij Jon niet echt. Misschien alleen bij zus van Theon, naam ff kwijt
Ned, Robb, Cat, Thalisa, Luwin, Rodrik, Jory, Renly, Jeor, etc.
Yara. Zachtaardig? Ze gaat er prat op dat ze zo'n goede rover is en dat een stel levensgevaarlijke gekken haar volgen.
Ik zie het meer als: het is een harde wereld. Om te overleven moet je hard zijn.
Daarnaast zie je duidelijk het feministische wereldbeeld van George Martin er in terug, over sterkte vrouwen.
Helaas houdt dat voor veel mensen in dat vrouwen onaantastbaar moeten zijn (Brienne, Arya, Dany, Cersei, Olenna, Margery) en vooral moeten laten zien dat ze beter zijn dan mannen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 23:17 schreef Fera het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé troon?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:18 schreef Fera het volgende:
George zei trouwens dat er nog vele personages op de troon zullen zitten. Ben benieuwd wie dat dan allemaal nog gaan zijn in korte tijd.
Of de verschillende tronen?Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
quote:Op maandag 16 mei 2016 23:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé troon, dacht ik. Of ik heb dat citaat verkeerd opgevat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Dé troon?
Of de verschillende tronen?A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Hoe had je het liever gezien dan?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helaas houdt dat voor veel mensen in dat vrouwen onaantastbaar moeten zijn (Brienne, Arya, Dany, Cersei, Olenna, Margery) en vooral moeten laten zien dat ze beter zijn dan mannen.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
TARTAARGODEN[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Mannen in een middeleeuwse wereld lopen ook veel meer risico's. Komen vaker in gevaarlijke situaties terecht. Vrouwen worden daar gespaard omdat ze vrouwen zijn, ook vanuit het beeld wat heerst in die wereld. Ik vind niet zozeer dat ze gezien worden als beter dan mannen. Er wordt ook een andere kracht naar voren gebracht dan alleen de kracht om te strijden. Ze hebben vooral de kracht om te inspireren. Even Arya en Brienne uitgezonderd.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Daarnaast zie je duidelijk het feministische wereldbeeld van George Martin er in terug, over sterkte vrouwen.
Helaas houdt dat voor veel mensen in dat vrouwen onaantastbaar moeten zijn (Brienne, Arya, Dany, Cersei, Olenna, Margery) en vooral moeten laten zien dat ze beter zijn dan mannen.
Maar zeg nou zelf, in een gevecht zijn Cersei, Sansa en Margaery gewoon compleet kansloos. Dan hebben ze mannen nodig om hen te beschermen (neem een Jaime of een zombie Mountain). Dany is niets zonder haar draken, haar Unsullied en haar trouwe volgers.
Zoiets als: "Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw". Dat kun je feministisch opvatten, maar dat hoeft niet per se.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Ik heb een bord laten vallen op mijn voet en het doet zo'n zeeeer
Op donderdag 4 september 2014 01:55 schreef Tchock het volgende:
Sof is een balletje sarcasme omwikkeld met sarcasme in een sarcasmesausje met sarcasmesprinkles.![]()
Kusje op je voetquote:Op maandag 16 mei 2016 23:42 schreef supersof het volgende:
Ik heb een bord laten vallen op mijn voet en het doet zo'n zeeeer![]()
![]()
Ja, bozigheid voelde ik ook. Maar valt ook onder emotie.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:27 schreef Fera het volgende:
[..]
Dé troon, dacht ik. Of ik heb dat citaat verkeerd opgevat.
Ben wel benieuwd wie er op de troon komen.
Kevan waarschijnlijk.
Dany natuurlijk.Doe het of niet, of goed.quote:
Maak het geloofwaardig. Een Dany bijvoorbeeld, krijgt al 5,5 seizoen lang alles in haar schoot geworpen. Waarom? Ze heeft werkelijk waar niks gedaan. Waardeloos karakter. Daar bovenop heeft ze bovennatuurlijke krachten, die werken als een deus ex machina.
Brienne heeft ook bovennatuurlijke krachten.
In een land zo groot dat het ongeveer een maand duurt om van de ene naar de andere kant te rijden, vindt ze in een keer iedereen die ze wil vinden.
Ze gaat van karakter naar karakter bij wijze van plot device en verslaat iedereen.
Het zou me niet eens meer verbazen als ze straks eigenhandig Ramsey, Tormund, Wun Wun, Walder Frey en de Mountain vermoord.
Arya heeft 0 spier, lengte of snelheid. Faalt in iedere taak die ze krijgt, wordt opgeleid tot super moordenaar. Waarom? Wat kan ze? Weerloze half dode mensen die op de grond liggen neersteken. En slechtgeschreven karakters zoals Meryn fucking Trant vermoorden, die plots vergeten was hoe je moet vechten.
Iedereen wil kennelijk trouwen met Margery, ondanks dat iedereen waar ze mee trouwt doodgaat. Er gaat heus een lampje branden bij de rest.
Om een onbegrijpelijke reden mag ze rond blijven hangen. En natuurlijk is zij de sterke. Niet haar superberoemde broer die van kampioen naar loser is gegaan.
Olenna die in iedere scene waar ze in zit moet laten weten dat ze mannen minacht.
Cersei, die door ieder weldenkend persoon aan de kant zou zijn geschoven na haar fouten met Joffrey. Mag blijven en iedereen volgt haar, ondanks dat ze 0 macht en invloed heeft en vervolgd wordt wegens incest. Zelfs Jaime, die liet zien een nieuw persoon te zijn, ziet Cersei en is ineens weer de eikel uit seizoen 1.
Daarentegen vind ik Yara en Melissandre wel realtische personages. Ze kunnen het kennelijk wel.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Smaak is smaakquote:Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, bozigheid voelde ik ook. Maar valt ook onder emotie.
Kevan waarschijnlijk.
Dany natuurlijk.
[..]
Doe het of niet, of goed.
Maak het geloofwaardig. Een Dany bijvoorbeeld, krijgt al 5,5 seizoen lang alles in haar schoot geworpen. Waarom? Ze heeft werkelijk waar niks gedaan. Waardeloos karakter. Daar bovenop heeft ze bovennatuurlijke krachten, die werken als een deus ex machina.
In een land zo groot dat het ongeveer een maand duurt om van de ene naar de andere kant te rijden, vindt ze in een keer iedereen die ze wil vinden.
Ze gaat van karakter naar karakter bij wijze van plot device en verslaat iedereen.
Het zou me niet eens meer verbazen als ze straks eigenhandig Ramsey, Tormund, Wun Wun, Walder Frey en de Mountain vermoord.
Arya heeft 0 spier, lengte of snelheid. Faalt in iedere taak die ze krijgt, wordt opgeleid tot super moordenaar. Waarom? Wat kan ze? Weerloze half dode mensen die op de grond liggen neersteken. En slechtgeschreven karakters zoals Meryn fucking Trant vermoorden, die plots vergeten was hoe je moet vechten.
Iedereen wil kennelijk trouwen met Margery, ondanks dat iedereen waar ze mee trouwt doodgaat. Er gaat heus een lampje branden bij de rest.
Om een onbegrijpelijke reden mag ze rond blijven hangen. En natuurlijk is zij de sterke. Niet haar superberoemde broer die van kampioen naar loser is gegaan.
Olenna die in iedere scene waar ze in zit moet laten weten dat ze mannen minacht.
Cersei, die door ieder weldenkend persoon aan de kant zou zijn geschoven na haar fouten met Joffrey. Mag blijven en iedereen volgt haar, ondanks dat ze 0 macht en invloed heeft en vervolgd wordt wegens incest. Zelfs Jaime, die liet zien een nieuw persoon te zijn, ziet Cersei en is ineens weer de eikel uit seizoen 1.
Daarentegen vind ik Yara en Melissandre wel realtische personages. Ze kunnen het kennelijk wel.![]()
![]()
Ja oke goede argumenten. Vooral Brienne is wel opvallend qua voorspoed de afgelopen seizoenen.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:44 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, bozigheid voelde ik ook. Maar valt ook onder emotie.
Kevan waarschijnlijk.
Dany natuurlijk.
[..]
Doe het of niet, of goed.
Daarentegen vind ik Yara en Melissandre wel realtische personages. Ze kunnen het kennelijk wel.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Ik snap wat je bedoeld, en het kan best dat dit in de boeken wel zo is.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:38 schreef Fera het volgende:
[..]
Mannen in een middeleeuwse wereld lopen ook veel meer risico's. Komen vaker in gevaarlijke situaties terecht. Vrouwen worden daar gespaard omdat ze vrouwen zijn, ook vanuit het beeld wat heerst in die wereld. Ik vind niet zozeer dat ze gezien worden als beter dan mannen. Er wordt ook een andere kracht naar voren gebracht dan alleen de kracht om te strijden. Ze hebben vooral de kracht om te inspireren. Even Arya en Brienne uitgezonderd.
Maar zeg nou zelf, in een gevecht zijn Cersei, Sansa en Margaery gewoon compleet kansloos. Dan hebben ze mannen nodig om hen te beschermen (neem een Jaime of een zombie Mountain). Dany is niets zonder haar draken, haar Unsullied en haar trouwe volgers.
Zoiets als: "Achter elke succesvolle man staat een sterke vrouw". Dat kun je feministisch opvatten, maar dat hoeft niet per se.
Maar in de serie zie je dat absoluut niet terug.
Kun je mij vertellen waarom Dany bijvoorbeeld nog niet dood is? Behalve plot convenience?
Tuurlijk lopen mannen meer risico in zo'n wereld, dat is het niet.
Om even een voorbeeld te noemen waarom ik het verdacht vind:
In vorig seizoen werd Sansa verkracht door Ramsey. Gelijk excuses aangeboden door de schrijvers.
Er gebeuren iedere aflevering de meest vreselijke dingen met mannen, maar daar hoor je niemand over.
En plots zien we Jon, Loras en Theon als slappe losers, terwijl Sansa, Margery en Yara de stoere sterke vrouwen zijn die hun aan moeten sporen.
Meh.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Waarom hebben ze haar gekozen?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:49 schreef Lokasenna het volgende:
Van Arya maken ze gewoon een sluipmoordenaar die mensen in hun rug steekt, dat kan ze prima.
Omdat ze een kooi openmaakte 4 jaar geleden? Ik snap het niet
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ik let daar toch een stuk minder op als ik een film of serie kijk merk ik“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Het is precies de reden dat ik geen series kijk en weinig films...quote:Op maandag 16 mei 2016 23:52 schreef Fok-it het volgende:
Ik let daar toch een stuk minder op als ik een film of serie kijk merk ik![]()
Ik heb geen idee hoe het daar in elkaar zit, maar ze is vast niet de enige in opleiding daar toch? :$quote:Op maandag 16 mei 2016 23:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom hebben ze haar gekozen?
Omdat ze een kooi openmaakte 4 jaar geleden? Ik snap het niet
Als je een klein meisje op eigen houtje van Westeros naar Braavos laat komen terwijl ze in de tussentijd een keer of 10 dood had kunnen gaan en ze komt toch aan, weet je in elk geval dat ze gemotiveerd is.![]()
![]()
Wel absurd dat je daar niks meer door kijktquote:Op maandag 16 mei 2016 23:53 schreef Faxie het volgende:
[..]
Het is precies de reden dat ik geen series kijk en weinig films...![]()
Het is echt niet in elke serie of film zo hoor“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Bij heel veel wel. Sowieso ben ik al kritisch in de voorselectie.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:54 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel absurd dat je daar niks meer door kijkt![]()
Het is echt niet in elke serie of film zo hoor![]()
Wat komt er wel doorheen?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:55 schreef Faxie het volgende:
[..]
Bij heel veel wel. Sowieso ben ik al kritisch in de voorselectie.“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”![]()
Maar laten ze haar komen?quote:Op maandag 16 mei 2016 23:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe het daar in elkaar zit, maar ze is vast niet de enige in opleiding daar toch? :$
Als je een klein meisje op eigen houtje van Westeros naar Braavos laat komen terwijl ze in de tussentijd een keer of 10 dood had kunnen gaan en ze komt toch aan, weet je in elk geval dat ze gemotiveerd is.
Ik weet het niet. We hebben maar 3 mensen in die hele kerk gezien van ze.
En wisten ze van te voren al dat ze motivatie had?Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ja, dat is helaas door de maatschappij van tegenwoordig en niet door het bronmateriaal.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoeld, en het kan best dat dit in de boeken wel zo is.
Maar in de serie zie je dat absoluut niet terug.
Kun je mij vertellen waarom Dany bijvoorbeeld nog niet dood is? Behalve plot convenience?
Tuurlijk lopen mannen meer risico in zo'n wereld, dat is het niet.
Om even een voorbeeld te noemen waarom ik het verdacht vind:
In vorig seizoen werd Sansa verkracht door Ramsey. Gelijk excuses aangeboden door de schrijvers.
Er gebeuren iedere aflevering de meest vreselijke dingen met mannen, maar daar hoor je niemand over.
En plots zien we Jon, Loras en Theon als slappe losers, terwijl Sansa, Margery en Yara de stoere sterke vrouwen zijn die hun aan moeten sporen.
Meh.
Bijvoorbeeld dat stukje met de drie mannen en hun zussen wordt door de media zo sterk naar voren gehaald, terwijl ik totaal die gevoelens niet had bij de scene. Ik bekeek iedere situatie apart. Ja, Jon had een duwtje in de rug nodig. Maar ik vond dat hij dat duwtje meer kreeg van Ramsey zijn onsmakelijke brief dan van Sansa. Margaery en Loras zijn als broer en zus heel erg close. Ook omdat zij natuurlijk zijn geaardheid accepteerde en daar discreet over bleef. Hij is dan wel een kampioen in toernooien, maar geen strijder. Dus dat hij breekt vind ik niet zo gek (en wie weet wat ze allemaal met hem gedaan hebben?) Ik vond dat an sich wel een mooi moment. Niet zozeer omdat ik haar als sterke vrouw zag, maar omdat ze zo'n mooie band hebben.
Yara en Theon vond ik ook begrijpelijk. Theon is kapot gemaakt, maar Yara benadert hem nog steeds op de manier van de Iron Islands. Dat is gewoon een stukje cultuur vanuit daar. En Theon is het altijd al het zwarte schaap van de familie geweest. Hij is er mentaal en fysiek niet op vooruit gegaan, dus wat had er dan moeten gebeuren? Ik had alleen wel iets meer empathie van Yara verwacht. Maar wellicht door de mentaliteit die heerst onder de Ironborn is dat moeilijk voor haar. Dat vind ik meer een cultuurdingetje dan een feministisch dingetje.A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Series trekken me sowieso niet. Kan verder serieus niet op namen komen nuquote:Laten we het er maar op houden dat ik geen Transformers of Fast and the Furious fan ben
![]()
![]()
Jaqdinges zag iets in haar. Gedrevenheid, lef, whatever. Daarom kreeg ze dat muntje.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar laten ze haar komen?
En wisten ze van te voren al dat ze motivatie had?A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.![]()
Nog steeds niks gezien van laatste seizoen GoTLekker gek
Beetje cray cray
Fan van De Jeugd
En stiekem ook van Le Le![]()
Ze gaven haar een muntje en ze moest het verder zelf maar uitzoeken. Ze mocht komen, maar hoefde niet.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar laten ze haar komen?
En wisten ze van te voren al dat ze motivatie had?
Nee dat wisten ze natuurlijk niet, maar als ze het niet had was ze daar niet geweest. Een klein meisje dat je leven heeft gered een soort van onbetaald baantje als lijkenwasser aanbieden en als ze iets kan eventueel meer laten doen lijkt me niet eens zo onredelijk.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: