abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2016 @ 08:17:31 #251
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_164387093
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:01 schreef Aloulu het volgende:
Heeft het Filipijnse leger weleens ingegrepen door een president af te zetten? Je kan iedereen wel voor het hoofd stoten zoals Durerte maar als je aan de legertop zit komen ze je toch wel halen. Hoe groot is die kans?
De oude Marcos kliek heeft het ooit geprobeerd:

https://en.wikipedia.org/wiki/1989_Philippine_coup_attempt

Als hij wijs is zal Duterte niet zo snel tegen het leger ingaan. Mede dankzij het leger is "zijn" Davao erg veilig (tientallen kilometers checkpoints waar je langs moet als je de stad uitgaat). Maar goed, over zijn verstandhouding met het leger weet ik vrij weinig eerlijk gezegd.
pi_164405553
Filipijnen bevestigen goede relaties met VS ondanks "hoerenzoon"

John Kerry (Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken) en Rodrigo Duterte (Filipijnse president)

Het ministerie van Buitenlandse Zaken van de Filipijnen benadrukt dat de banden met de VS sterk zijn. Een week eerder had kersvers president Rodrigo Duterte de Amerikaanse ambassadeur in het land, Philip Goldberg, een "hoerenzoon" genoemd.

Naar aanleiding van de belediging werd de Filipijnse vertegenwoordiger van de ambassade in Washington ontboden. Volgens Charles Jose, de woordvoerder van het Filipijnse ministerie van Buitenlandse Zaken, was dat om de "Filipijns-Amerikaanse betrekkingen in hun geheel te bespreken". Hij benadrukt dat de relaties met de VS sterk blijven.

Duterte (foto rechts) haalde uit naar Goldberg tijdens een toespraak vorige week voor het leger in Cebu. "Ik kan het vinden met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry (foto links), maar ik heb ruzie met zijn homofiele ambassadeur", luidde het. Ik ben boos op hem, omdat hij zich bemoeide met de verkiezingen, door hier en daar verklaringen af te leggen. Hij mocht dat niet doen."

Goldberg uitte in volle verkiezingscampagne in mei onder meer kritiek op Duterte over een grap die de president had gemaakt over de verkrachting van een Australische missionaris die werd gedood bij de gijzeling in een gevangenis in 1989 in Davao City, waar hij burgemeester was.

Bron
pi_164442099
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opnieuw worden in Manilla drugsdealers vermoord. De doden vielen na een oproep van de Filipijnse president Duterte om drugsverslaafden te vermoorden.

[ Bericht 23% gewijzigd door Frutsel op 12-08-2016 09:43:31 ]
pi_164451917
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 12-08-2016 09:43:51 ]
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:03:04 #255
396550 Richestorags
pi_164451951
Lol. Ako betekent ik of ik ben.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:07:03 #256
396550 Richestorags
pi_164451956
http://alcoholrehab.com/d(...)e-philippines-shabu/

10% van de bevolking aan de Shabu, de Filipijnse naam voor Meth. Een maat van mij heeft gelijktijdig met mij toen ik in Davao woonde in een voorstad van Manila gewoond (we zaten daar met meerdere mensen in het kader van een grootschalig ingenieursproject) en zei dat echt zowat iedereen daar aan Shabu rookte. Hij zelf ook op een gegeven moment :X Maar het ontwricht echt de hele samenleving.

http://cnnphilippines.com(...)%E2%80%99s-home.html

Dit is de overheid waar Duterte tegen vecht en deze man stond ook op de lijst.
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 08:28:18 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164452332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 22:43 schreef George_Zina het volgende:
Ach, Yasmin meisje toch. We hebben ruim 7 miljard insecten op deze wereld. Wat maakt een kleine 100.000 uit. We neuken die toch in een dag bij. Helemaal in arme landen kennen ze wat dat betreft geen grenzen.
Wordt het niet eens tijd dat jij een vriendinnetje krijgt? Je zit hier langzaam maar zeker te verzuren en te verharden dat 't een staart heeft. Eet je wel gezond?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_164507081
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 02:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Sorry, maar je weet niet waar je het over hebt.

De toestand van de Filipijnen laat zich het beste omschrijven als wat je stelt: daar waar het recht van de sterkste geldt. Ken je de situatie op Mindanao? Heb je met Filipijnen gesproken? Ken je de tribale structuren? Weet je überhaupt iets van de stabiliteit in Davao City, een stad die ligt op een eiland waar de MILF, Abu Sayaf en de NPA actief zijn? Waar steden als Cotabato, Sultan Kudarat en Zamboanga absolute no-go areas zijn? Het is Duterte die ervoor heeft gezorgd dat Davao City wat een zeer gevaarlijke stad was stabiel is geworden. Dat het terrorisme, de vele ontvoeringen en bomaanslagen zich niet naar Davao hebben verspreid. Ik kon overal rondlopen, zelfs in sloppenwijken waar ik met mensen heb gedronken en gegeten. Dat is ondenkbaar in Manilla en Cebu en was vroeger ook niet zo. Zou ik naar Zamboanga of Cotabato gaan zou ik een grote kans hebben op ontvoering. Of er zou een bomaanslag plaatsvinden in de bus.

Niemand die ik heb ontmoet was tegen zijn beleid in Davao. En ik heb VEEL Filipino's ontmoet. Dat geeft toch te denken. Als hij te ver zou gaan zou hij te veel mensen tegen zich in het harnas jagen. Iedereen die op de lijst stond van de DDS werd gewaarschuwd te stoppen. Ze weten hoe het voor hem was. Ze weten dat elke andere politicus simpelweg een zakkenvuller is die niets doet voor de mensen, sterker nog grote kans dat hij/zij meedoet met alles wat er fout is in de Filipijnen. Duterte heeft bijvoorbeeld de Jeepney chauffeurs in Davao bedreigd nadat het zoveelste incident gebeurde: een Jeepney met achttien studenten erin crashte tegen een vrachtauto, allemaal dood. De Jeepney's rijden met vrachtwagenmotoren erin en de chauffeurs scheuren door de stad. De dag erna heeft hij een speciale politieeenheid opgericht die ervoor zorgde dat deze gasten niet meer als gekken rondreden. Hij heeft tegen ze gezegd in de krant: "behave or catch bullets". Het aantal incidenten is flink gedaald daarna.

Je dient je te realiseren dat er ongelooflijk veel onschuldige slachtoffers vallen als je niets doet. Wat kan je wel doen op de korte termijn? In een land waar de Ampatuan familie wegkomt met een massaslachting, waar geweld gebruikelijk is, waar je voor 1 euro iemand kan laten opruimen en je niet veilig in een Jeepney kan zitten zonder kans op gewelddadige beroving. Waar de politie toekijkt op dit alles en geen fuck doet. Waar de hele overheidskliek zo corrupt is als de pest.

Geef eens een oplossing die binnen tien/vijftien jaar de levensomstandigheden van de Filipino's verbetert. Hoe denk je van Manilla en Cebu veilige steden te maken zonder rigoreus te werk te gaan? Zeg het maar.

Ja, op de lange termijn zijn Westerse waarden, rechtspraak en economische vooruitgang beter. Maar daarmee krijg je de huidige puinzooi niet weg. En voordat je de corruptie hebt uitgebannen en onafhankelijke rechtspraak hebt ben je tientallen jaren verder.
Die hele puinzooi krijg je ook niet door maar te doen alsof je alle drugscriminelen gaat afslachten. Misschien komen er wel meer onschuldige slachtoffers om, dan (drugs)criminelen.
  zondag 14 augustus 2016 @ 10:14:12 #259
396550 Richestorags
pi_164515532
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 23:49 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Die hele puinzooi krijg je ook niet door maar te doen alsof je alle drugscriminelen gaat afslachten. Misschien komen er wel meer onschuldige slachtoffers om, dan (drugs)criminelen.
Jawel dus. Dat is hem in Davao City ook gelukt waar de stad daadwerkelijk veilig was en mensen erg blij met hem waren. Met een relatief laag aantal doden (<1000). Als hij talloze onschuldigen had gedood was er allang massaal protest geweest tegen zijn beleid, gek genoeg was iedereen van de gewone man op straat tot de hoog opgeleiden helemaal idolaat van de man. Ik heb nog nooit gezien dat iemand zo intens populair was (mensen liepen met t-shirts, hadden zijn foto in hun auto). En tegelijkertijd kon er open en bloot over zijn beleid worden gesproken door de bevolking, er vond geen schimmige onderdrukking plaats a la Syrië waarbij niemand durft te praten met vreemden of zelfs vrienden over de leider. Wat je je dient te realiseren is dat jij (met anderen) de fout maakt het aantal slachtoffers af te zetten tegen een nul-situatie, alsof alleen dit beleid voor slachtoffers zorgt en daarmee slecht is:

http://news.abs-cbn.com/n(...)-to-duterte-drug-war

quote:
Speaking on ANC's Headstart Friday, Senator Alan Peter Cayetano noted that the average daily death toll today is 20, which is relatively small compared to previous years.
"In 2009, there were 26 murders a day, 14 homicides a day. In 2010, there were 24 murders a day, 10 killings. Bago lang 2014, 27 murders a day, 15 homicides. That’s a total of 42," he cited.
En dat zijn geregistreerde doden. Het werkelijke aantal zal nog veel hoger liggen. 40 tot 42 moorden per dag in 2009 en 2010. Er zijn genoeg bronnen die hebben gedocumenteerd dat het aantal "petty crimes" in Davao City enorm afnam nadat Duterte begon met de schoonmaak. Nogmaals, iedereen veroordeelt het zo makkelijk maar wat is dan de oplossing? Hoe ruim je de drugsbendes op die dagelijks voor enorme aantallen slachtoffers zorgen? Duterte weet dat het hem via het overheidsapparaat niet gaat lukken, gezien politie, rechters, aanklagers et cetera allemaal corrupt zijn. Heel leuk hoor, met een Westerse moraal hiernaar kijken, maar ik denk dat veel mensen hier daadwerkelijk niet inzien hoe hopeloos de situatie op een land als de Filipijnen is. Extraordinary events require extraordinary measures zeggen ze wel eens.

En dan heb je nog dit:
quote:
He also lamented that these days, assailants can easily link their crime to President Rodrigo Duterte's war on drugs by placing a placard beside the dead body, claiming that the victim was a drug personality. Naturally, drug lords would try to discredit Duterte and Philippine National Police (PNP) Director General Ronald "Bato" Dela Rosa and their war on drugs.
He said he has checked with the PNP, and has confirmed that they indeed have a task force delegated with the task of investigating these unexplained killings to make sure if they are not by vigilante groups.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 14-08-2016 10:19:31 ]
pi_164516048
In Rusland is ook een groot gedeelte van de bevolking idolaat van Poetin terwijl het net zo'n despoot als deze duterte is.

Door de drugsgebruikers aan te pakken lost hij niets op aan het falen van de staat zelf wat juist de basis zou moeten zijn om drugsproblemen te voorkomen. Dus is dit beleid in mijn optiek niets meer dan op basis van onderbuikgevoel beleid uitzetten wat even werkt maar niet de onderliggende oorzaken aan pakt.
  zondag 14 augustus 2016 @ 11:28:28 #261
396550 Richestorags
pi_164516484
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 10:54 schreef Basp1 het volgende:
In Rusland is ook een groot gedeelte van de bevolking idolaat van Poetin terwijl het net zo'n despoot als deze duterte is.

Door de drugsgebruikers aan te pakken lost hij niets op aan het falen van de staat zelf wat juist de basis zou moeten zijn om drugsproblemen te voorkomen. Dus is dit beleid in mijn optiek niets meer dan op basis van onderbuikgevoel beleid uitzetten wat even werkt maar niet de onderliggende oorzaken aan pakt.
Geef eens antwoord op mijn vragen. Hoe ruim je dan de drugsbendes op? Juist met een falende (recht)staat lukt dat niet. Overigens wordt de immense corruptie met zijn beleid ook aangepakt. Heb je überhaupt enig idee van de situatie op de Filipijnen? Heb je een idee wat voor een teringzooi Davao City was voordat hij burgemeester daar was en wat het daarna is geworden? Een stad met meerdere moorden per dag, elke dag gewelddadige overvallen, drugsproblematiek, prostitutie et cetera. Op een eiland waar de overheid nul gezag heeft, communistische en moslimrebellen bomaanslagen plegen en burgers ontvoeren. Een eiland waar de overheid geen gezag heeft. Ga er maar aan staan. Niet alleen heeft hij de stad economisch ontwikkeld, maar ook zeer veilig gemaakt. Sextoerisme is zo goed als onmogelijk gemaakt (wat een IMMENS probleem is in de Filipijnen), criminaliteit sterk gedaald en de veiligheid enorm toegenomen.

Heb je enig idee hoe gevaarlijk steden als Manila en Cebu zijn door de diverse bendes? Je kan voor 1 euro gedood worden. Die steden kunnen ook wel een schoonmaak gebruiken. Hele gemeenschappen aan de shabu (meth).

Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de drugsgebruikers aangepakt worden. Hoewel deze voor gewelddadige overvallen zorgen, zouden ze behandeld moeten worden. De drugsdealers zouden allemaal blauwe bonen mogen vangen.
pi_164516795
Waarom moet ik een antwoord geven op een vraag waarbij de oorzaken van het probleem niet eerst aangepakt worden. Spreekwoordelijk gezien is wat hij doet meer mensen in de put gooien en pas over enkele jaren eens gaan kijken of de put eigenlijk ook niet te dempen was geweest.

Die zogenaamd vermindering van moorden per dag zijn sowieso discutabel vanwege de niet functionerende staat en een president die zich het liefst presenteert als crimefighter moet natuurlijk wel klinkende resultaten voor het publiek presenteren.

http://x.rappler.com/x/ne(...)-capital-of-the-Phil

Prior to Duterte assuming as mayor in 1988, Davao was the undisputed murder capital of the Philippines. In an article written for the Chicago Tribune, the city was described as a "killing field." It has been said that two to three people were found dead every day, either as a consequence of either communist insurgents or security forces.

Zoals we in bovenstaande opinie kunnen lezen hadden de meeste moorden niets te maken met drugsgerelateerde criminaliteit en dan toch dat als voornaamste reden blijven gebruiken.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:01:58 #263
396550 Richestorags
pi_164516979
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 11:49 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moet ik een antwoord geven op een vraag waarbij de oorzaken van het probleem niet eerst aangepakt worden. Spreekwoordelijk gezien is wat hij doet meer mensen in de put gooien en pas over enkele jaren eens gaan kijken of de put eigenlijk ook niet te dempen was geweest.

Die zogenaamd vermindering van moorden per dag zijn sowieso discutabel vanwege de niet functionerende staat en een president die zich het liefst presenteert als crimefighter moet natuurlijk wel klinkende resultaten voor het publiek presenteren.

http://x.rappler.com/x/ne(...)-capital-of-the-Phil

Prior to Duterte assuming as mayor in 1988, Davao was the undisputed murder capital of the Philippines. In an article written for the Chicago Tribune, the city was described as a "killing field." It has been said that two to three people were found dead every day, either as a consequence of either communist insurgents or security forces.

Zoals we in bovenstaande opinie kunnen lezen hadden de meeste moorden niets te maken met drugsgerelateerde criminaliteit en dan toch dat als voornaamste reden blijven gebruiken.
Lol. Ik schetste je zojuist de situatie van Davao waaruit blijkt dat drugs daar maar een van de vele problemen was.

De NPA en de MILF zijn veel gevaarlijker voor de veiligheid van Mindanao en ook dat probleem heeft hij aangepakt. Nogmaals hoe had hij dat anders moeten doen met een corrupte overheid in Manila, net na het Marcos tijdsperk, die geen gezag heeft op Mindanao? In een stad die zoals het wilde westen is? Heb je enig idee waarom hij dan zo populair is geworden? Hij heeft de puinzooi daar opgeruimd, voor een stabiele situatie gezorgd. Davao City begint nu zelfs ontdekt te worden door buitenlandse investeerders, dit was voorheen onmogelijk aangezien bijna niemand naar Mindanao ging. Mensen hebben op hem gestemd omdat ze de onveiligheid en de zichzelf verrijkende corrupte overheden meer dan zat zijn.

Manila en Cebu kennen een veel grotere problematiek t.a.v. drugs en sextoerisme juist omdat de Punisher daar niet aan het roer stond maar corrupte, zichzelf verrijkende overheidsdienaren.

De oorzaken van het probleem zijn divers van aard: economische malaise, corruptie, onveiligheid en ga zo maar door. Voordat je dat hebt opgelost ben je echter zo tientallen jaren verder. Tevens, hoe kan 1 man dat aanpakken als hij om het aan te pakken mensen uit hetzelfde corrupte systeem nodig heeft? Hij kiest ervoor eerst schoon schip te maken en dan te gaan bouwen. Dat heeft ook gewerkt voor Davao.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:15:39 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_164517173
De man voert oorlog met een deel van zijn eigen bevolking en neemt daarbij dodelijke slachtoffers op de koop toe. Om de een of andere reden rust daar een haast onuitsprekelijk taboe op in 'de moderne wereld' — in tegenstelling, vreemd genoeg, tot gebruik van dodelijk geweld in conflicten die we zelf als transnationaal bestempelen. Dan zijn 'we' in staat om hele landen tot pulp te bombarderen en de bevolking onder VN-supervisie te laten verpieteren. Lang leve het internationale recht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 14 augustus 2016 @ 12:21:14 #265
396550 Richestorags
pi_164517266
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2016 12:15 schreef Ringo het volgende:
De man voert oorlog met een deel van zijn eigen bevolking en neemt daarbij dodelijke slachtoffers op de koop toe. Om de een of andere reden rust daar een haast onuitsprekelijk taboe op in 'de moderne wereld' — in tegenstelling, vreemd genoeg, tot gebruik van dodelijk geweld in conflicten die we zelf als transnationaal bestempelen. Dan zijn 'we' in staat om hele landen tot pulp te bombarderen en de bevolking onder VN-supervisie te laten verpieteren. Lang leve het internationale recht.
Tsja, het is makkelijk praten vanuit de veilige leunstoel in een rijk westers land als je niet dagelijks geconfronteerd wordt met het effect van hele gemeenschappen die meth en lijm gebruiken, mensen die een ander vermoorden voor een euro en jeepney's (het Filipijnse equivalent van een bus) waar je niet veilig in kan zitten zonder kans op gewelddadige beroving.

Waarom zou het zo zijn dat een groot deel van de mensen gesmeekt heeft dat de Punisher orde op zaken kwam stellen? Iets wat hem zeer goed is afgegaan in Davao, de stad plukt er nog steeds de vruchten van. En met zijn dochter als burgemeester (net zo'n hardliner) blijft dat goed komen.
pi_164671664
VN vermaant Filipijnse regering om straatexecuties

Experts van de Verenigde Naties hebben de regering van de Filipijnen dringend opgeroepen een eind te maken aan de golf van buitengerechtelijke executies van vermeende drugsdealers of -gebruikers na de verkiezing van president Rodrigo Duterte.

,,Beschuldigingen van drugsdelicten moeten in de rechtszaal worden beoordeeld, niet door gewapende mannen op straat'', stellen Speciale Rapporteurs Agnes Callamard en Dainius Puras. De staat is wettelijk verplicht leven en veiligheid van iedereen in het land te waarborgen, ongeacht of die van een misdrijf wordt verdacht of niet, zegt Callamard.

Sinds de verkiezingsoverwinning van Duterte in mei zijn meer dan 850 mensen vermoord, van wie meer dan 650 in de afgelopen zes weken.

Oproep
Duterte riep tijdens zijn campagne en in de eerste dagen na zijn ambtsaanvaarding op tot het vermoorden van drugshandelaren en -gebruikers. ,,Vergeet de mensenrechten. Ik ga doen wat ik ook als burgemeester deed. Jullie drugsdealers, overvallers en lamstralen, jullie kunnen beter verdwijnen. Want ik vermoord jullie. Ik dump jullie in de baai van Manilla en mest de vissen daar vet.''

Bron

'Experts van de VN'. :') Rot toch eens even snel een kuteind op. Een organisatie dat zich laat afkopen door Israël en Saudi-Arabië. Dat neemt niemand toch meer serieus. Ga eens eerst maar zorgen dat de arme Palestijnen en Jemenieten een beetje van het leven mogen gaan genieten. Dan zorgt Duterte wel voor zijn land.
pi_164721746
Wapens neer op de Filipijnen

MANILA - De regering en communistische rebellen op de Filipijnen hebben een wapenstilstand afgesproken in de aanloop naar vredesbesprekingen in Noorwegen. Het nieuwe staakt-het-vuren van de kant van de regering begint op zondag en ,,duurt zolang het nodig is om vrede in het land te brengen'', zei de adviseur van president Rodrigo Duterte zaterdag.

Ook de rebellen van de Communistische Partij van de Filipijnen (CPP) kondigden een wapenstilstand aan. Ook die moet op zondag beginnen tot aan het einde van de gesprekken in Oslo op 27 augustus.

Duterte had op 25 juli al een wapenstilstand uitgeroepen, maar deze zes dagen later beëindigd nadat rebellen een regeringssoldaat hadden gedood. Met de nieuwe vuurpauze wil de regering haar inspanningen voor vrede onderstrepen, zei adviseur Jesus Dureza.

Vrijdag had de regering twee gevangen leiders van de CCP op proef vrijgelaten. Ook mogen ze tijdelijk vrij reizen zodat ze deel kunnen nemen aan de vredesbesprekingen in Oslo. De rebellen vechten al tientallen jaren tegen de regering in het Zuidoost-Aziatische land. In het bloedige conflict zijn sinds de late jaren zestig meer dan 40.000 mensen om het leven gekomen.

Bron

De extreemlinkse rebellen en Filipijnse regering zijn bezig met onderhandelingen voor een vredesbestand.
pi_164722745
Filipijnse president op dreef: duizend dode 'drugsdealers'

President Duterte inspecteert in beslag genomen vuurwapens

"Het zijn duizend dode drugsdealers, waar maken ze zich druk om?" President Rodrigo Duterte van de Filipijnen is de internationale bemoeienis over het optreden van doodseskaders in zijn land zat. "Laat de politie haar plicht doen." Duterte is amper twee maanden aan de macht en sindsdien worden vrijwel elke ochtend dode 'drugsdealers' gevonden op straat. Soms hebben de doden een boodschap om hun nek, zoals een kartonnen bordje met de woorden 'ik ben een dealer'. Een deel van hen is geliquideerd door doodseskaders: gemaskerde, gewapende mannen die 's nachts met een lijst op pad worden gestuurd.

'Agenten die overwerken'
"Niemand weet wie ze zijn", vertelt NOS-correspondent Michel Maas. "Waarschijnlijk zijn het agenten die 'een beetje overwerken' in hun vrije tijd." Ze werken een dodenlijst af die is opgesteld door de politie. Samen met buurthoofden wordt een overzicht gemaakt van wie er verdacht wordt van drugscriminaliteit.

"Als je daarop staat, ben je je leven niet meer zeker", zegt Maas. De verdachten worden dag en nacht in de gaten gehouden. Ze worden weggelokt met een smoes en gedood met messen of pistolen. "Er zijn moeders die op deze manier al hun zoons hebben verloren. Zonder dat ze ook maar eens kans hebben gehad om hun onschuld te bewijzen", zegt Maas.

Arme sloebers
Naar schatting zijn inmiddels duizend mensen omgebracht die gelinkt waren aan drugshandel. Maas: "Ook drugsgebruikers, arme sloebers die juist hulp nodig hebben. Mensen uit de krottenwijken die alleen kunnen vluchten in de drugs."

Het land met 100 miljoen inwoners kampt al jaren met armoede en corruptie. Daardoor is de drugsproblematiek groot. De dealers en handelaren zijn een plaag voor de Filipijnse bevolking. Dat verklaart ook de grote populariteit van de hardliner Duterte.

"Hij schopt alle heilige huisjes omver en stopt nergens voor. Dat vindt de bevolking geweldig", zegt Maas. "Ze zien dat Duterte meent wat hij zegt en corruptie en drugsproblemen keihard aanpakt." Duterte had van tevoren een bikkelharde strijd beloofd tegen drugscriminelen. "Klootzakken, ik vermoord jullie", zei hij op tv tegen hen. "Als verdachten zich verzetten, schiet ze dan dood en je krijgt een medaille."

De keiharde aanpak komt Duterte op felle kritiek te staan. Mensenrechtenorganisaties en de Verenigde Naties veroordelen de liquidaties. Studenten protesteren en ook de katholieke kerk veroordeelt de bloedige drugsoorlog. "Veranderen we nu van een land van drugsgebruikers tot een natie van moordenaars", vroeg een invloedrijke Filipijnse bisschop zich op Twitter af.

Het bloedvergieten heeft ook overvolle gevangenissen tot gevolg. Sinds de doodseskaders in actie komen, hebben zich bij de politie ruim 125.000 mensen gemeld: allemaal verdachten van drugsdelicten die bang zijn om te sterven. "De gevangenissen zijn zo vol, dat ze zakkenrollers vrijlaten om plaats te maken voor dealers", zegt Maas. Er zijn gevangenissen met plek voor 800 man waar nu 4000 mensen vastzitten. "Elke hal ligt 's avonds vol met slapende gevangenen."

'Einde aan corruptie'
Toch is de steun voor de Filipijnse president stabiel gebleven. "De meeste Filipijnen hopen dat Duterte blijft volhouden. Dan komt een einde aan corruptie, hopen ze." Duterte heeft lijsten openbaar gemaakt met daarop politici, generaals en hoge ambtenaren die verdacht zijn van corruptie of medeplichtigheid aan drugshandel. "Hij heeft eerder al gezegd: als het hele parlement tegen me is, dan hef ik het op."

Bron
pi_164722909
pi_164725170
Even de familiekant van Rodrigo Duterte. Hij vecht natuurlijk niet alleen voor zijn land maar ook voor de toekomst van zijn mensen, kinderen en kleinkinderen. Hij heeft natuurlijk ook een zachte kant. Rodrigo Duterte. God Bless You ook al zal hij je niet vergeven voor al die doden, je hebt het voor het grotere goed gedaan. _O_

Rodrigo Duterte met zijn kleinzoon Uno

Duterte met zijn kleinzoon Stingray

Sara Duterte-Carpio, de dochter van Rodrigo Duterte. Momenteel de nieuwe burgemeester van Davao City

Baste Duterte, de zoon van Rodrigo Duterte

Rodrigo Duterte in gesprek met zijn jongste dochter
pi_164725589
Even opgezocht. Het Bruto Nationaal Product van de Filipijnen is 272 miljard dollar per jaar en dat op een bevolking van 101 miljoen zielen. God Allemachies, dat is niet arm dat is aan de straatgoot op een select clubje corrupte zelfverrijkers na. Singapore heeft een even grote economie en dat met een bevolking van 5,3 miljoen mensen.
pi_164725942
Nog nooit in de geschiedenis was een land zo rijk én zo weinig democratisch als Singapore

Bij de verkiezingen van vrijdag deed de regerende partij in Singapore het zelfs iets beter dan vier jaar geleden. Premier Lee Hsien Loong kan zelf uitmaken hoe lang hij nog aan het bewind wil blijven. In buurland Maleisië is zijn collega Najib Razak nu doelwit van crimineel onderzoek in Zwitserland, Singapore en Hongkong, maar de baronnen van zijn UMNO-partij houden hem in het zadel. In beide landen is sinds de onafhankelijkheid (1965, respectievelijk 1957) continu dezelfde partij aan de macht.

In de World Press freedom index staat Singapore op een treurige 153e plaats van 180 landen. Burgers mogen op hun flat geen privéantenne plaatsen om buitenlandse tv-stations te ontvangen. In mijn woonland Maleisië komen BBC en CNN binnen met twee minuten vertraging, zodat de overheid tijd heeft om onwelgevallig nieuws te vervangen door een nietszeggende reclame. Een weekblad voor zakenmensen is drie maanden verboden omdat het berichten overnam uit Engeland over het corruptieschandaal waar premier Najib bij betrokken is. Zowel in Maleisië als in Singapore zijn alle media in handen van de regering of van partijen die de regering steunen.

In de wereldgeschiedenis is nog nooit een land zo rijk geweest als Singapore en tegelijkertijd zo weinig democratisch. Ook Maleisië is al veel welvarender dan Korea, Mexico, Brazilië of Polen waren in het jaar waarin die landen overgingen op een democratisch bestuur.

Onderdrukking van de media hebben Singapore en Maleisië gemeen, maar de landen verschillen in andere machtsmiddelen van de overheid. In Singapore starten ministers direct kostbare juridische procedures tegen iedereen die met kritiek komt. Premier Lee, de best betaalde minister ter wereld (¤ 1,5 mln per jaar), eist nu ¤ 250.000 schadevergoeding voor het aantasten van zijn reputatie tegen een 34 jarige blogger, die alleen maar vroeg om meer inzicht in het pensioenfonds van de overheid. Oppositieleider en arts dr. Chee mocht tien jaar geen politiek bedrijven omdat hij failliet was verklaard na een boete van ¤ 350.000 voor belediging van twee ministers in 2001. De Wall Street Journal en de Economist kregen herhaaldelijk een verbod op distributie in Singapore.

In Maleisië is het internet vrijer dan in Singapore, maar oppositionele politici riskeren gevangenisstraf. De leider van de oppositie, Anwar Ibrahim, moet nog vier jaar zitten vanwege een veroordeling wegens seks met een mannelijke assistent. De vermeende sekspartner bracht een mysterieus bezoek aan toenmalig vicepremier Najib vlak voordat hij aangifte deed bij de politie. Anwar werd aanvankelijk vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs, maar in hoger beroep alsnog veroordeeld tot vijf jaar cel.

Komt ooit een eind aan deze verwerpelijke manier van politiek bedrijven? Singapore is niet alleen een van de rijkste landen, het heeft ook een van de best opgeleide bevolkingen ter wereld en heeft geen zichtbaar excuus om zo hardhandig om te gaan met redelijke kritiek. Maleisië had een moeilijker geschiedenis omdat de Engelse koloniale heersers bijna niets deden aan opleiding van de bevolkingsgroep de Malays. De Chinezen deden zaken, verhuisden naar de steden en stuurden hun kinderen naar goede scholen; de Malays moesten maar in de dorpen blijven. Toen het land onafhankelijk werd hadden de meer talrijke Malays politiek het overwicht, maar beheersten de Chinezen de economie. Inkomensherverdeling gaat nog steeds samen met discriminatie ten gunste van de Malays die — al zijn ze miljonair — toch standaard 7% korting krijgen als ze een huis kopen. Nog steeds vervallen Malay-politici in racistische symboolpolitiek om hun aanhang binnen boord te houden. Maar dat werkt niet meer bij de hoger opgeleide Malays in de steden. De regering in Maleisië heeft de steun verloren van de elites. Op een groot Rotarydiner in Kuala Lumpur waar ik te gast was, vertelde mijn gastheer dat geen van de Rotarians sympathiek staat tegenover de regering. Alleen nog zakenmensen die direct afhankelijk zijn van de overheid zwijgen discreet, alle andere hoger opgeleiden wachten op een wisseling van de wacht aan de top.

Dat is essentieel anders dan in Singapore en Thailand. De regering in Singapore heeft geen probleem om nieuwe ambtenaren en politici te recruteren en een groot deel van de elites steunt het bewind. In Thailand geven de elites in Bangkok in meerderheid steun aan de regering, het leger en de groep rondom het hof. Daarom zou ik nu optimistischer zijn over een ‘Wende’ in Maleisië dan in Singapore of Thailand. Datzelfde optimisme proef ik ook bij mijn Chinees-Maleisische collega’s aan de universiteit. Bij de laatste verkiezingen in Maleisië kreeg de oppositie al 52% van de stemmen en bleef de regering alleen aan de macht door steun van een groot aantal kleine landelijke kiesdistricten in Maleisisch Borneo.

In de tien jaar dat mijn vrouw en ik nu in Maleisië wonen is het land veel onvervaarder geworden. Vrijuit spreekt nu bijna iedereen — ook goedopgeleide Malays — dat het einde nabij is voor de regerende partij. In dat geval zou Maleisië misschien nog eerder dan Singapore en Thailand een vrije democratie worden.

Bron

En dan moet je na gaan dat Singapore een zeer robuuste gezonde gediversifieerde toekomstbestendige economie heeft. Ze verdienen hun geld niet makkelijk met het delven van grondstoffen maar op allerlei economische terreinen: waarde toevoegende economische activiteiten. Een eerstewereldstaat maar wel een unieke omdat de overheidsvorm dictatoriale trekken heeft.
pi_164726377
Qatar: welvarend maar ruim 90% van de inkomsten komen uit olie en gas. Vooralsnog geen toekomst als niet drastisch wat gaat veranderen deze eeuw.

Saudi-Arabië: welvarend maar 86% van de inkomsten uit het op pompen van olie zonder het verder te bewerken. Vooralsnog geen toekomst. Ik ben nieuwsgierig naar vision 2030 van de jonge prins. De bevolking moet worden opgeleid, nuttig worden gemaakt en andere waardetoevoegende industrieën moeten de komende decennia uit de grond worden gestampt aangezien het geld nu in overvloed aanwezig is. Ik volg dit land ook wel met enige interesse, hoewel ik het verafschuw, maar het is de jure een soort moslimleider van de wereld, hoewel niet de facto. (8> Verder schijnt dit moslimland de meeste ongelovige ter wereld te hebben, van de moslimwereld wel te verstaan. Het loopt op tot 5 a 10% van de Saudiërs is mij ten ore gekomen. Dat is 1,5 tot 3 miljoen Saudiërs die kuffaar zijn. De Saudische beulen zouden overwerk hebben als al deze gasten zouden worden opgespoord en berecht. Waarschijnlijk omdat ze leiden onder repressie van hun overheid.

Singapore, ziet al stukken beter uit. Alleen 'maar' 23% van haar economie bestaat uit de export olieproducten. Alleen wordt wel waarde toegevoegd aan de grondstof, 'refined', dus geen ruwe grondstof, maar er wordt kerosine, asfalt, koolwaterstof, LPG, diesel etc. van gemaakt. Dus ze voegen waarde aan toe in tegenstelling tot Qatar en SA die het laten op pompen en dan meteen exporteren. Ruim 20% wordt behaald met export van elektronische producten en machines etc. etc.

Duitsland, gezonde economie. Wat opvalt is dat auto's 12% van de export uitmaken. Daarnaast nog 5% aan auto-onderdelen. Export van oliegerelateerde producten is maar 1% van de Duitse economie. Het makkelijke geld. Verder zie ik geen andere economische activiteiten waarmee makkelijk wordt gecasht. Vooral waarde toevoegend.

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 21-08-2016 04:39:52 ]
pi_164727278
Filipijnse president dreigt VN te verlaten

MANILLA - De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft gedreigd de Verenigde Naties te verlaten. Die hadden opgeroepen een einde te maken aan de golf van dodelijk geweld tegen vermeende drugscriminelen in het Zuidoost-Aziatische land.

Dat was tegen de zin van de president. Duterte liet zondag weten de VN misschien te willen verlaten om samen met China en Afrikaanse landen een nieuwe organisatie te vormen.

Mensenrechtenexperts van de VN willen dat Duterte de buitengerechtelijke executies en moorden stopt. Sinds zijn verkiezingsoverwinning in mei zijn ongeveer 900 mensen vermoord. Duterte riep tijdens zijn verkiezingscampagne op tot het vermoorden van drugshandelaren en -gebruikers. Vrijdag ontkende hij dat de regering verantwoordelijk is voor het geweld.

Bron

Man, ik ben dolverliefd op deze man. Hij weet niet van ophouden. _O_ _O- Eh, VN-raskallen die zich laten om kopen door Yahudi's en Saudiërs. Corrupt en Duterte houdt daar niet van. oO/ We zullen een week eenzijdig nieuws van Duterte horen omdat hij vanaf maandag een week lang in Noorwegen zal zijn om met de rooien te onderhandelen over vrede. Hopelijk met resultaat.
pi_164728330
Toch opmerkelijke dat mensen staan te juichen als democratische beginselen worden geschonden, het geeft maar aan dat we waakzaam moeten zijn en onze verworvenheden niet vanzelfsprekend zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')