abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:36:23 #126
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162335762
Ik ga gewoon mijn eigen mobiel met abbo gebruiken. Ik heb een sim only abonnement met losse smartphone die 13 eueo per maand kost. Dan mag Postnl daar dan 8 euro van betalen. Ik gebruik hem dan wel voor prive en werk, maar dat boeit me niet.
pi_162335816
Ik denk dat ze er ook op gokken dat de meesten zelf wel een redelijk abo hebben en die er voor willen gebruiken. Als ik dat had, zou ik dat ook niet zo'n probleem gevonden hebben. Maar ja, die heb ik niet :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:39:13 #128
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162335865
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik ga gewoon mijn eigen mobiel met abbo gebruiken. Ik heb een sim only abonnement met losse smartphone die 13 eueo per maand kost. Dan mag Postnl daar dan 8 euro van betalen. Ik gebruik hem dan wel voor prive en werk, maar dat boeit me niet.
Dan niet die telefoon uit je poten laten vallen als je straks in de winter in de vrieskou met verkleumde vingers een pakje staat te scannen, want PostNL vergoedt de schade maar tot ten hoogste de nieuwprijs van het op dat moment allergoedkoopste toestel bij Hollands Nieuwe.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:40:42 #129
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162335901
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 20:55 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dit is ook wel mooi op die website van PostNL. Er heeft iemand van het project een reactie geplaatst. Komt er op neer: niet ziek worden! Oh ja, ook niet een maand op vakantie gaan gok ik.

Ik ben meer dan een maand ziek krijg ik dan vergoeding?
Nee, in principe ontvang je alleen vergoeding indien je minimaal 1 dag in de maand bezorgd.
*Er kunnen zich uitzonderlijke situaties voordoen, waarin besloten kan worden af te wijken van de basis afspraken

Aan deze projectleider zou de online cursus "Gewoon goed Nederlands" ook wel besteed zijn.....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162335933
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:38 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik denk dat ze er ook op gokken dat de meesten zelf wel een redelijk abo hebben en die er voor willen gebruiken. Als ik dat had, zou ik dat ook niet zo'n probleem gevonden hebben. Maar ja, die heb ik niet :P
Ik heb op het moment wel een telefoon met abbo. Probleem is, hij is vol. En dan zou ik er privé apps moeten afgooien om de app erop te krijgen. Tweede probleem: hij gaat niet verder dan android versie 4.4. En binnenkort moet je 5.0 hebben. Op het moment dat die eis werkelijkheid wordt moet ik een nieuwe telefoon hebben puur voor die app 8)7
pi_162336083
Overigens is dit ook erg kromme argumentatie:

De vraag die veel collega's bezig houdt is, of PostNL de smartphone kan verplichten?
We hebben onderzocht of de medewerker verplicht kan worden om voor zijn werk zijn eigen smartphone te gebruiken of er een te kopen. Uiteindelijk is de conclusie dat de wetgeving hierover niet duidelijk is. We vinden wel dat PostNL een werknemer mag vragen om tegen een vergoeding gebruik te maken van zijn eigen smartphone of er een te kopen. We baseren ons daarbij op de cao voor postbezorgers:
ARTIKEL 7 LID 3:
“De medewerker zal voldoen aan in redelijkheid aan een postbezorger te geven opdrachten, ook wanneer deze betrekking hebben op het verrichten van andere dan zijn gebruikelijke werkzaamheden.”

Ik hoop met dit antwoord meer duidelijkheid te geven ook al realiseer ik me dat dit niet misschien voor ieder een gewenst antwoord is.
pi_162336565
Mits ze de kosten volledig vergoeden en een fatsoenlijke vergoeding bieden wanneer er iets met je toestel gebeurt, prima. Op dit moment is de vergoeding die zij bieden niet kostendekkend wanneer ik mijn telefoon met mijn prepaid gebruik en bij hun andere opties (abo afsluiten) draag ik alle risico's. Dat is imo niet redelijk :W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:01:10 #133
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162336590
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Overigens is dit ook erg kromme argumentatie:

De vraag die veel collega's bezig houdt is, of PostNL de smartphone kan verplichten?
We hebben onderzocht of de medewerker verplicht kan worden om voor zijn werk zijn eigen smartphone te gebruiken of er een te kopen. Uiteindelijk is de conclusie dat de wetgeving hierover niet duidelijk is. We vinden wel dat PostNL een werknemer mag vragen om tegen een vergoeding gebruik te maken van zijn eigen smartphone of er een te kopen. We baseren ons daarbij op de cao voor postbezorgers:
ARTIKEL 7 LID 3:
“De medewerker zal voldoen aan in redelijkheid aan een postbezorger te geven opdrachten, ook wanneer deze betrekking hebben op het verrichten van andere dan zijn gebruikelijke werkzaamheden.”

Ik hoop met dit antwoord meer duidelijkheid te geven ook al realiseer ik me dat dit niet misschien voor ieder een gewenst antwoord is.

Volgens mij betekent dat artikel alleen maar dat ze je mogen verplichten met een smartphone te werken, niet dat ze je mogen verplichten er zelf een aan te schaffen met abonnement op eigen naam.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162336766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens mij betekent dat artikel alleen maar dat ze je mogen verplichten met een smartphone te werken, niet dat ze je mogen verplichten er zelf een aan te schaffen met abonnement op eigen naam.
Klopt. Die man lijkt de echte problemen ook niet echt te beantwoorden. Hij lijkt meer antwoorden te geven alsof de postbezorgers geen telefoon willen gebruiken. Maar dat is niet het probleem, het gaat er meer om dat je als bezorger met de risico's zit.

Daarbij vraag ik me af hoe reeël het datagebruik is in de proef. Er is nogal een verschil als je per dag een klein wijkje loopt, of 3 wijken per dag.
pi_162338097
quote:
Wat gebeurt er met je abonnement als je uit dienst gaat?
Als je voor je werk een abonnement bij hollandsnieuwe hebt afgesloten, kun je dit stopzetten als je uit dienst gaat. Je moet wel hebben gekozen voor het goedkoopste abonnement. Houd hier alvast rekening mee in je keuze.
Oooh, nou ja, doe maar dan.
pi_162338470
Wat? Ik dacht dat ik gelezen had dat dit niet mogelijk was als je er zelf voor gekozen had om uit dienst te gaan? :o
Heb ik nou niet goed genoeg gelezen of is eea nu alweer aangepast? :P
Of bedoelen ze met uit dienst gaan, alleen dat onder die bepaalde voorwaarden.. :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162338851
Vraag is natuurlijk waar houd dit op? Je fiets moest je zelf al regelen. Nu komt daar de telefoon bij. Wellicht moet ik morgen naar het sorteercentrum met mijn eigen bureaustoel, sorteerkast en stelblok op mijn rug. En dan gaan lopen met mijn zelf gekochte fietstassen en postkleding. Dit alles tegen een vaste vergoeding per maand ^O^
  donderdag 19 mei 2016 @ 23:37:47 #138
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162340179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat? Ik dacht dat ik gelezen had dat dit niet mogelijk was als je er zelf voor gekozen had om uit dienst te gaan? :o
Heb ik nou niet goed genoeg gelezen of is eea nu alweer aangepast? :P
Of bedoelen ze met uit dienst gaan, alleen dat onder die bepaalde voorwaarden.. :')
Alleen onder bepaalde voorwaarden kun je het abonnement stopzetten. Namelijk als je met pensioen gaat, vertrekt met een oprotregeling uit het Sociaal Plan, of als je contract niet wordt verlengd.

Wie gewoon opstapt omdat íe elders leuker of beter betaald werk heeft gevonden, zit nog tot het einde van het contract vast aan zijn toestel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 20 mei 2016 @ 00:00:44 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_162340942
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Alleen onder bepaalde voorwaarden kun je het abonnement stopzetten. Namelijk als je met pensioen gaat, vertrekt met een oprotregeling uit het Sociaal Plan, of als je contract niet wordt verlengd.

Wie gewoon opstapt omdat íe elders leuker of beter betaald werk heeft gevonden, zit nog tot het einde van het contract vast aan zijn toestel.
Wat een kolder. Ik betaal nu grof geld voor een windows phone, dus ik heb werkelijk niks aan die Y6 meuk..
  vrijdag 20 mei 2016 @ 05:53:04 #140
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_162343155
Mogguh :)
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Alleen onder bepaalde voorwaarden kun je het abonnement stopzetten. Namelijk als je met pensioen gaat, vertrekt met een oprotregeling uit het Sociaal Plan, of als je contract niet wordt verlengd.

Wie gewoon opstapt omdat íe elders leuker of beter betaald werk heeft gevonden, zit nog tot het einde van het contract vast aan zijn toestel.
Klopt. En dat zullen velen niet goed, of helemaal niet, hebben gelezen.
En ik ken dar enkele praktijkvoorbeelden van.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_162343552
Ik heb nog een oudje dat ik best op wil offeren voor het scanwerk. Maar bij nader inzien blijkt mijn zuur bij elkaar gespaarde (voor mijn gevoel nog) 'nieuwe' al niet eens goed genoeg. De grens van wat ik wil investeren is bereikt, post is een ondergeschoven kindje geworden, ik ga me niet twee jaar binden aan die zooi. Wie weet wat ze volgend jaar weer 'wegens groot succes' verzinnen.
pi_162343844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Alleen onder bepaalde voorwaarden kun je het abonnement stopzetten. Namelijk als je met pensioen gaat, vertrekt met een oprotregeling uit het Sociaal Plan, of als je contract niet wordt verlengd.

Wie gewoon opstapt omdat íe elders leuker of beter betaald werk heeft gevonden, zit nog tot het einde van het contract vast aan zijn toestel.
Ja idd. Het is dus niet veranderd, de quote miste dus wat info. Dat vermoeden had ik al :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_162344077
Mijn telefoon is een chinabuy Alcatel C7, met Android 4.4, die app draait gewoon op deze schrale telefoon hoor, zoveel stelt de app ook niet voor, aangezien het niet meer dan een link is naar de webpagina van mijnpostnl en word de browser geopend in de app zelf. Te zielig voor woorden eigelijk.

over mijnpostnl gesproken:

We are Sorry!

You requested a Internetpage / function that cannot be found.
It could be removed, or it's name changed or is temporarily unavailable.

Sincerely,

PostNL IT
  vrijdag 20 mei 2016 @ 08:58:22 #144
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_162344159
Je hebt getyped: www.mijnwerk.postnl.nl

Het kan zijn dat je er vanaf volgende week pas op kunt. Meestal duurt het eventjes.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:13:34 #145
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162344382
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:51 schreef PenetratorNL het volgende:
Mijn telefoon is een chinabuy Alcatel C7, met Android 4.4, die app draait gewoon op deze schrale telefoon hoor, zoveel stelt de app ook niet voor, aangezien het niet meer dan een link is naar de webpagina van mijnpostnl en word de browser geopend in de app zelf. Te zielig voor woorden eigelijk.

over mijnpostnl gesproken:

We are Sorry!

You requested a Internetpage / function that cannot be found.
It could be removed, or it's name changed or is temporarily unavailable.

Sincerely,

PostNL IT
Ware het niet dat PostNL nu al aangeeft dat je beter een telefoon met Android 5.0 kunt nemen. Niet voor niets is de eerder via Hollands Nieuwe aangeboden Y3 vervangen voor de Y6. Het kan dus best zijn dat tegen de tijd dat jouw regio aan de beurt is, die 4.4 van jou niet meer voldoet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162344671
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ware het niet dat PostNL nu al aangeeft dat je beter een telefoon met Android 5.0 kunt nemen. Niet voor niets is de eerder via Hollands Nieuwe aangeboden Y3 vervangen voor de Y6. Het kan dus best zijn dat tegen de tijd dat jouw regio aan de beurt is, die 4.4 van jou niet meer voldoet.
Gelukkig ben ik dan nog zo handig dat het installeren van een andere versie van Android niet echt een issue is, maar ik begrijp niet waarom 5.0 lollipop nodig is voor zo'n simpele app.. De vereiste versie word bij het schrijven van de app bepaald (het is de allereerste regel aan code die word geschreven) , en alle functies die deze app aanroept zijn ook beschikbaar vanaf 4.2.2.. ik vind het vreemd, alsof postnl wil zeggen "onze app is zo goed", als het nou een technisch hoogstandje was die de SAP Netweaver omgeving direct kon aanroepen, met een mooi ontworpen gebruikersomgeving had ik nog gezegd, ok.. zit wat in. maar dit..

Die Huawei Y6, is dat wat?

Mocht er interesse voor zijn, ik kan een poging wagen om via "reverse engineering" de app te herschrijven met een versienummer die voor iedereen werkt.. 4.2 ofzo. Kan niet met 100% zeggen dat het werkt, maar het is een poging waard, toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door PenetratorNL op 20-05-2016 09:36:42 ]
pi_162345288
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:27 schreef PenetratorNL het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik dan nog zo handig dat het installeren van een andere versie van Android niet echt een issue is, maar ik begrijp niet waarom 5.0 lollipop nodig is voor zo'n simpele app.. De vereiste versie word bij het schrijven van de app bepaald (het is de allereerste regel aan code die word geschreven) , en alle functies die deze app aanroept zijn ook beschikbaar vanaf 4.2.2.. ik vind het vreemd, alsof postnl wil zeggen "onze app is zo goed", als het nou een technisch hoogstandje was die de SAP Netweaver omgeving direct kon aanroepen, met een mooi ontworpen gebruikersomgeving had ik nog gezegd, ok.. zit wat in. maar dit..

Die Huawei Y6, is dat wat?

Mocht er interesse voor zijn, ik kan een poging wagen om via "reverse engineering" de app te herschrijven met een versienummer die voor iedereen werkt.. 4.2 ofzo. Kan niet met 100% zeggen dat het werkt, maar het is een poging waard, toch?
Het probleem in dit hele verhaal ligt niet bij de app of het toestel. Het probleem is dat PostNL ons wil verplichten om privémiddelen in te zetten voor het werk, waarbij alle risico's bij de werknemer komen te liggen.
pi_162346030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het probleem in dit hele verhaal ligt niet bij de app of het toestel. Het probleem is dat PostNL ons wil verplichten om privémiddelen in te zetten voor het werk, waarbij alle risico's bij de werknemer komen te liggen.
er wordt duidelijk een richting op gedacht,we gaan naar een tijd dat als je daar werkt/ komt werken geld mee moet brengen :)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 20 mei 2016 @ 11:38:51 #149
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162347975
Ik zou er geld voor over hebben om die pauperhandhelds nooit meer te hoeven gebruiken hoor. Wat een ondingen. :r
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162348210
Moet nog beginnen, 4 wijken.. geen zin an :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')