abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 mei 2016 @ 14:13:19 #126
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_162461687
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:48 schreef JustTalkLove het volgende:

Klopt. Maar daar kun je dan wel weer een stukje ijzer aanplakken en opnieuw smeden. ;)
Nee... dat gaat niet!

Verder gaat e.e.a. wel boven mijn petje hier. Dus ik kan moeilijk antwoorden.
pi_162461776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee... dat gaat niet!
Dat gaat wel. Ik heb onlangs een auto sleutel laten maken (die stuk was). Waar een stukje ijzer opnieuw werd aangesmeed. Met een soort soldeertang, dacht ik. Of was het een ander soort tang (weet ik niet goed meer). Ben daarin niet zo een techneut. Maar het gaat dus zeker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:13 schreef Boca_Raton het volgende:
Verder gaat e.e.a. wel boven mijn petje hier. Dus ik kan moeilijk antwoorden.
Ok
pi_162462390
Taal gebruik kan een klik denk ik ook wel helpen of juist tegenwerken.

Heb het stukje nu 3x gelezen, en eerlijk is eerlijk, ik lees sommige dingen en daar ben het ik wel mee eens.
Ergens heilig in geloven bijvoorbeeld, hoeft niet eens een religie te zijn, bv. een levenswijze, kan mensen echt op weg helpen om een klik te krijgen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Droopie op 24-05-2016 15:34:46 ]
Hell To The Liars
pi_162464379
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nu lijkt het net alsof je niet kan klikken met gelovige mensen?
Je hebt zoveel gradaties van geloof en het uiten daarvan, dat ik er maar vanuit ga dat je het niet zo zwart/wit bedoelt.

Al is idd het wel/niet geloven natuurlijk een bindende factor.
Ik kan me K44S z'n standpunt wel een beetje voorstellen. Er zijn toch wel dingen waar je als individu gewoon echt niks mee kunt en moet zeggen dat ikzelf als individu ook niet zoveel kan met mensen in wiens levens dogma's een prominente rol spelen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zou jij tong benaderen per PM over een topic 'vis een optie'??

De kans dat mensen via fok een relatie krijgen acht ik groter in een R&P of GAM dan in onzin..

Maar dat sluit het andere niet uit hoor.
Zoals ik al zei, ik heb zelf eigenlijk best wel prettige ervaringen opgedaan met de fokkers in ONZ en KLB, en de modjes daar zijn tot nu toe gewoon top! ^O^
En veel fokkers daar posten sowieso ook elders, dus dan komen we elkaar weer tegen, maar dan in een andere setting :P.

Tuurlijk is het daar soms even hard tegen hard, maar nadat de rookwolken weer aan het optrekken zijn, kunnen wat mij betreft gewoonlijk de blikjes euroshopper 0,5-jes weer open en is het weer goed :).

Ik maak echt geen grap als ik zeg dat mijn ervaringen blijkbaar toch anders zijn dan de jouwe. Anders geef je het gewoon even een kans, tis soms echt lache daar hoor :P.
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Volgens mij gaan de relaties via fok (vriendschappelijk / relationeel) veelal via SC of SC achtige topics / reeksen.
En dit idd. Als je gewoon met veel fokkers wilt forumsociaaldoen, dan is iets slowchat-achtigs toch wel de snelste optie (en je hebt best veel keus wat slowchats betreft :P ).

De reactie van JTL sla ik heel even over, moet nog even wat dingen doen voor straks en heb nu toch geen tijd om -alles- heel aandachtig te gaan lezen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:51:16 #130
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162464458
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik kan me K44S z'n standpunt wel een beetje voorstellen. Er zijn toch wel dingen waar je als individu gewoon echt niks mee kunt en moet zeggen dat ikzelf als individu ook niet zoveel kan met mensen in wiens levens dogma's een prominente rol spelen
Bij gelovige mensen speelt het niet perse een prominente rol, dat was meer wat ik wilde zeggen. Mijn oom is bv heel gelovig en praat er veelvuldig over. Dus daar heb ik dan ook een minder eklik mee.
Als iemand wel gelovig is, maar dat bij zichzelf houdt , dan speelt dat geen issue. Weet je hoogstens dat op bepaalde vlakken de discussie misschien niet moet aangaan, maar daardoor zal het niet gelijk onmogelijk worden om een klik te hebben.
pi_162464605
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Bij gelovige mensen speelt het niet perse een prominente rol, dat was meer wat ik wilde zeggen. Mijn oom is bv heel gelovig en praat er veelvuldig over. Dus daar heb ik dan ook een minder eklik mee.
Als iemand wel gelovig is, maar dat bij zichzelf houdt , dan speelt dat geen issue. Weet je hoogstens dat op bepaalde vlakken de discussie misschien niet moet aangaan, maar daardoor zal het niet gelijk onmogelijk worden om een klik te hebben.
Niet per se nee (dit is denk ik ook geen discussiepuntje, dit weet zo'n beetje iedereen wel die hier ervaring mee heeft), maar meestal wel en zodra het gaat om meerdere en ook vrijwel al je collega's, dan denk ik niet dat de kans groot is dat K44S met uitsluitend gelovigen te maken heeft gehad die hier relatief gezien ruimdenkender mee omgaan (al kan ik dit natuurlijk ook weer niet helemaal uitsluiten).
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:59:51 #132
416020 K44S
The bearded man
pi_162471102
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 08:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nu lijkt het net alsof je niet kan klikken met gelovige mensen?
Je hebt zoveel gradaties van geloof en het uiten daarvan, dat ik er maar vanuit ga dat je het niet zo zwart/wit bedoelt.

Al is idd het wel/niet geloven natuurlijk een bindende factor.
Naast mijn ouders en wat gelovige vrienden... klik ik indd niet met dit soort mensen.

Ik betrek het over het algemeen meer naar mezelf.
Maar zoals hier boven omschreven :
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:54 schreef Droopie het volgende:

[..]

kijk maar naar voetbalteams.
even voorbeeld aan Feyenoord, een matige bankzitter als Kazim valt weg en het hele team stoort in.

Qua werk is balans erg belangerijk
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162474684
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Het is ook een stukje interesse bij mensen..
Heeft iemand een depressie of PTSS ben ik eerder geneigd om mij erin te verdiepen omdat ik interesse heb in psychologie.

ik had eerst ook interesse in religie, maar dat vond ik achteraf niets.

nu heb ik bv een nieuwbouwhuis gekocht en sleutel gekregen vorige week.. dus nu is het hele complex met jongeren bezig en klikt het behoorlijk omdat iedereen elkaars huis wil zien en van het een komt straks het ander, zoals praatjes in het uitgaansgebied om de hoek of dat de buurman meegaat naar de kroeg om voetbal te kijken, en zo krijg je groepjes.

denk ik, maar met mijn achtergrond met therapieen observeer ik dit onbewust wat meer
Hell To The Liars
pi_162486663
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 15:48 schreef magnetronkoffie het volgende:
De reactie van JTL sla ik heel even over, moet nog even wat dingen doen voor straks en heb nu toch geen tijd om -alles- heel aandachtig te gaan lezen.
Tja..
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:48 schreef JustTalkLove het volgende:
>knip<
JTL heeft eerder ooit eens een topic gehad waarin hij zocht naar vrouwen om mee te schrijven. Moest ook intiem zijn en ook over seks gaan.

Hij schreef daar dat hij graag schreef en een uitmuntende schrijver is. Ik ben toen de discussie wel even met hem aangegaan.. dat hij zich te veel mee laat slepen in gedachtekronkels en zweverige beschrijvingen waardoor veel mensen juist afhaken.
pi_162487104
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:37 schreef Ouder1 het volgende:
JTL heeft eerder ooit eens een topic gehad waarin hij zocht naar vrouwen om mee te schrijven. Moest ook intiem zijn en ook over seks gaan.
Ik schrijf graag. Dat klopt. Maar het is nooit een "moeten". Intiem (persoonlijk) is leuk. Over seks kan, maar hoeft voor mij niet. Ik schrijf graag over alles (dus ook seks). Waar de ander over wilt schrijven, is aan de ander. Ik ben de ander niet.

quote:
Hij schreef daar dat hij graag schreef en een uitmuntende schrijver is. Ik ben toen de discussie wel even met hem aangegaan.. dat hij zich te veel mee laat slepen in gedachtekronkels en zweverige beschrijvingen waardoor veel mensen juist afhaken.
Kan me niet herinneren dat ik mezelf een uitmuntend schrijver vind ? Je probeert ergens de dialoog (zijnde klik) te vinden met iemand. Welke gedachten zijn herkenbaar, welke niet, etc. Op die manier vul je elkaar aan, speel je verder op elkaar in. Dat is leuk. Schrijven als een spel.

Ik hou niet van voetbal en auto's (als spel). Daarvoor haak ik af. Dat zweverige (al die gedachtekronkels) vind ik leuk. Het is de kunst gelijkgestemde zielen daarin te vinden. Die dit ook leuk vinden. Sommige mensen hebben liever kort en bondig.
pi_162488155
quote:

[..]

Tja..

[..]

Ik vind zelf praten met vrouwen wel heel leuk (ook omdat dit iets is wat ik eigenlijk relatief gezien nog maar pas geleden soort van ontdekt heb) en praten over dingen die met seks te maken hebben, vind ik ook wel leuk...net zo leuk als praten over nog warme zelfgebakken appeltaart! :9~
pi_162488324
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik vind zelf praten met vrouwen wel heel leuk (ook omdat dit iets is wat ik eigenlijk relatief gezien nog maar pas geleden soort van ontdekt heb) en praten over dingen die met seks te maken hebben, vind ik ook wel leuk...net zo leuk als praten over nog warme zelfgebakken appeltaart! :9~
Lol :) Vergelijk je nu een vrouw met een zelfgebakken appeltaart! ;) Of seks daarmee ;)
Pruimen zijn anders ook wel leuk. Of lust er iemand liever bananen ? ;)

En... hebben we een klik ? ;)
pi_162490277
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:47 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Lol :) Vergelijk je nu een vrouw met een zelfgebakken appeltaart! ;) Of seks daarmee ;)
quote:
2s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

en praten over dingen die met seks te maken hebben, vind ik ook wel leuk...net zo leuk als praten over nog warme zelfgebakken appeltaart! :9~
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:47 schreef JustTalkLove het volgende:
Pruimen zijn anders ook wel leuk. Of lust er iemand liever bananen ? ;)

En... hebben we een klik ? ;)
Jezus _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162490705
Ok :)

Ik zag je (in je smiley -> :9~) kwijlen. Wist niet of het van de seks, dan wel je warme zelfgebakken appeltaart was. ;)

My mistake.

En let niet teveel op mijn (ge)zever. Of (ge)kwijl ;)
pi_162681022
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik zou het zelf kunnen beschrijven als dat de omgang met iemand anders gewoon vloeiend verloopt en dat het gewoon goed voelt, dat beide partijen gewoon open en eerlijk kunnen zijn en dat elkaars grenzen gerespecteerd worden.
Mee eens. Mijn persoonlijke ervaring met "de klik" is, dat er een sterke energetische connectie voelbaar is. Simpelweg, het voelt gewoon heel goed, je zit samen op 1 golflengte en je voelt je met elkaar verbonden. Het voelt vertrouwd en veilig.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:01:44 #141
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_162686460
quote:

Om in het thema van dit topic te blijven: Op elk potje past een dekseltje. :+ Wie weet heeft hij een schrijfmaatje gevonden die zijn manier van schrijven geweldig vindt.
pi_162688575
quote:
Welke ingrediënten maken een leuke klik?

Wanneer had jij voor het laatst een echte klik met iemand? Ik bedoel nu niet per se een romantische klik, gewoon een leuke, prettige klik. In de vorm van een fijn gesprek of samenzijn, waarbij je misschien zelfs even de tijd vergat. Een leuke klik lijkt ongrijpbaar, iets wat je niet kunt forceren en moeilijk kunt beschrijven. Het voelt gewoon natuurlijk en goed, maar waarom eigenlijk? En waarom lijkt het zo weinig te gebeuren?

Als je je er een beetje in verdiept kom je waarschijnlijk tot de zelfde conclusies als ik. De klik bestaat zonder uitzondering uit vier elementen:

1. Delen van ervaringen en gevoelens. Het gevoel van samenzijn ontstaat wanneer je het gevoel hebt dat je iets deelt. Een visie, een interesse, een gevoel, een reis, een werkvloer, een geheimpje, dezelfde kledingsmaak, een button. Het gevoel van herkenning ontstaat soms al wanneer iets heel lulligs met elkaar deelt.

2. Elkaars grenzen in de gaten houden zodat je kunt ontspannen. Sociale vaardigheden zijn essentieel. Mensen die oog houden voor elkaars grenzen en verlangens en die respecteren geven elkaar een veilig en vertrouwd gevoel. Een klik gedijt in wederzijds vertrouwen. Pas wanneer je allebei het gevoel hebt dat je veilig en vertrouwd in elkaars buurt kunt zijn dan kun je de grenzen tussen jullie laten vervagen. Op die manier ontstaat intimiteit.

3. Samenzijn in het hier en nu. Jullie maken je geen zorgen over wat je met het contact moet, en waar of wanneer het gaat eindigen. Er is aandacht voor wat er in het huidige moment (tussen jullie) gaande is. In zekere zin vergeten jullie jezelf en gaan jullie op in het gesprek zelf. Er is geen groter, overkoepelend doel, het samenzijn zelf is onderhoudend genoeg. Het gaat vanzelf. Er zijn geen harde verwachtingen naar elkaar of over de aard van het contact.

4. Het gevoel dat je allebei jezelf kunt zijn. Om bovenstaande (punt 3.) voelt het contact als een gezamenlijke ontdekkingstocht waarbij je geïnteresseerd en nieuwsgierig blijft naar wat er nog komt. Jullie doen je allebei niet anders voor dan je voelt en denkt waardoor het contact zowel kwetsbaar als krachtig is. Dit versterkt de band. Je bent niet zelfbewust, en teveel bezig over wat je nou wel of niet kunt zeggen. Er is een bepaalde mate van onvoorspelbaarheid. Jullie zijn het erover eens dat jullie het oneens mogen zijn.

Al deze vier zaken overlappen elkaar en zorgen tezamen voor een natuurlijke balans in het contact. Ze geven het gevoel van een ongedwongen samenzijn. Vaak voelen mensen zo'n soort klik pas als ze elkaar een tijdje kennen. Pas dan zijn ze ontspannen en vertrouwd genoeg. De meeste mensen herkennen het als ze stilzwijgend bij elkaar kunnen zijn. Hierom zullen ze paradoxaal genoeg juist niet snel om woorden verlegen zitten. Als je je niet druk maakt om elkaar, dan ontstaan er spontaan nieuwe gedachten en invalshoeken in jullie interactie.

Wanneer seksuele spanning de klik verstoort
Wanneer het gaat om een romantische klik wordt het ingewikkelder. Als er seksuele spanning en lichamelijke aantrekkingskracht bij komt kijken raken veel mensen vaak van de kaart. Ineens worden ze ongemakkelijk, zelfbewust en zelfs angstig omdat ze afgewezen kunnen worden. De vier elementen waar het eerder over hadden missen in het verleidingsproces van de meeste mensen totaal.

De meeste mensen proberen doelbewust en gefocust iets bij een ander te bereiken. Logisch, ze willen indruk maken. Het gaat ze niet om het praten of samenzijn zelf, maar ze doen moeite om de ander emotioneel of fysiek aan zich te binden. Vaak worden ze daar verlegen, onrustig, zenuwachtig op opgefokt van. Sommigen vermijden die persoon maar helemaal, om aan dit ongemakkelijke gevoel te ontsnappen. Als er genoeg wederzijdse aantrekkingskracht is zullen mensen deze ongemakkelijk periode samen doorkomen, maar als het te geforceerd voelt dan haakt een van beide waarschijnlijk voortijdig af.
http://www.psychologisch.(...)maken-een-leuke-klik

Kan er weinig aan toevoegen. Het ontbreken van gelijkgestemdheid en herkenning (van mezelf) in een langdurige relatie (en dus continue op jezelf moet letter ter voorkoming van een vorm van afwijzing), en de klik hebben met iemand waarbij punt 2 blindelings wordt aangevoeld en een moment van stilte aanvoelt als een bevestiging dat het goed zit zijn twee 'uitersten' die ik beide heb meegemaakt. Voor mij heeft dit artikel een groot waarheidsgehalte, en is het eigenlijk wel eens prettig dit zo helder op m'n netvlies te hebben.

De laatste alinea roept trouwens ook wel herinneringen op :') Gelukkig genoeg reflectie gehad om die 'geforceerdheid' te onderdrukken (of zou het gewoon meer vertrouwen in mezelf zijn?) en gewoon de ruimte te geven aan het 'wederzijds laten ontstaan' (meer aantrekkingskracht en minder jagen mannen) en het los kunnen laten als het niet ontstaat (soort van acceptatie van voorbestemming?)?

[ Bericht 2% gewijzigd door Hineni op 02-06-2016 11:59:40 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162695231
quote:
17s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:51 schreef MyladyMelody het volgende:

[..]

Mee eens. Mijn persoonlijke ervaring met "de klik" is, dat er een sterke energetische connectie voelbaar is. Simpelweg, het voelt gewoon heel goed, je zit samen op 1 golflengte en je voelt je met elkaar verbonden. Het voelt vertrouwd en veilig.
Maar het is dan ook wel vertrouwd en veilig (en dat is soms wel even wennen :P ).
Het is ook wat ik zelf aanvoel.

1 ding wat ik zelf wel een beetje gek vind, is dat "er" vaak gesproken wordt over dat het meteen moet klikken, alsof je een plas met kerosine in de fik steekt). Maar ik heb dat niet zo snel, wil liever eerst de boel even aankijken en wacht rustig af en observeer een beetje.

Maar wat ik wel heel snel merk (als dit het geval is), is dat ik wel goed kan aanvoelen bij wie deze klik zich zou kunnen ontwikkelen en om de 1 of andere reden moet zoiets voor mij op een natuurlijke manier gaan. Gewoon opbouwen en ieder voor zich laten bepalen en rekening met elkaars wensen houden.

Ik heb dit bijvoorbeeld als iemand beweert dat ik en die persoon meteen klikten...ik heb dan zoiets van "welke klik? :? " maar ik voel wel vrij snel aan dat het gewoon goed zit tussen mij en die persoon.

Zijn wel verschillende gradaties.
pi_162695457
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:51 schreef Koral het volgende:

[..]

http://www.psychologisch.(...)maken-een-leuke-klik

Kan er weinig aan toevoegen. Het ontbreken van gelijkgestemdheid en herkenning (van mezelf) in een langdurige relatie (en dus continue op jezelf moet letter ter voorkoming van een vorm van afwijzing), en de klik hebben met iemand waarbij punt 2 blindelings wordt aangevoeld en een moment van stilte aanvoelt als een bevestiging dat het goed zit zijn twee 'uitersten' die ik beide heb meegemaakt. Voor mij heeft dit artikel een groot waarheidsgehalte, en is het eigenlijk wel eens prettig dit zo helder op m'n netvlies te hebben.

De laatste alinea roept trouwens ook wel herinneringen op :') Gelukkig genoeg reflectie gehad om die 'geforceerdheid' te onderdrukken (of zou het gewoon meer vertrouwen in mezelf zijn?) en gewoon de ruimte te geven aan het 'wederzijds laten ontstaan' (meer aantrekkingskracht en minder jagen mannen) en het los kunnen laten als het niet ontstaat (soort van acceptatie van voorbestemming?)?
Alle4 die punten kloppen ook gewoon..

Punt 3 was ik me eigenlijk nooit helemaal bewust van, maar onbewust doe ik punt 3 al jaren zo. 't voelt ook natuurlijk aan zo. Misschien dat ik daarom ook een beetje een hekel heb aan dingen zoals daten _O-

En idd, deze punten zo netjes bij elkaar vind ik toch weer verhelderend!

Ik herken dat laatste ook wel, maar ik wilde dit altijd al zoveel mogelijk loslaten, omdat het niet natuurlijk voelt.

Mooie vondst Koral! ^O^
pi_162712159
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:53 schreef JustTalkLove het volgende:
Je probeert ergens de dialoog (zijnde klik) te vinden met iemand. Welke gedachten zijn herkenbaar, welke niet, etc. Op die manier vul je elkaar aan, speel je verder op elkaar in. Dat is leuk. Schrijven als een spel.
Klopt. Het kan heel erg leuk zijn, om elkaar op die manier spelenderwijs te ontdekken, zeker als het contact zich vanzelf opbouwt. Door schriftelijke communicatie (de dialoog) kan er een klik op afstand ontstaan. Met als vervolg eventueel ook een klik in het echt.
pi_162712567
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
1 ding wat ik zelf wel een beetje gek vind, is dat "er" vaak gesproken wordt over dat het meteen moet klikken, alsof je een plas met kerosine in de fik steekt). Maar ik heb dat niet zo snel, wil liever eerst de boel even aankijken en wacht rustig af en observeer een beetje.
Rustig aan doen is ook helemaal in orde.

Ik had recentelijk 2x een klik met iemand. De 1e ontstond geleidelijk op afstand (schriftelijke communicatie) en de 2e ontstond spontaan tijdens een ontmoeting. Het kan allebei.
pi_162760039
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:51 schreef Koral het volgende:
de klik hebben met iemand waarbij punt 2 blindelings wordt aangevoeld en een moment van stilte aanvoelt als een bevestiging dat het goed zit
Ja. Herkenbaar. Er zijn geen woorden nodig.

Daarom is "de klik" voor mij essentieel. Het is het beginpunt, omdat het de basis en de potentie van een nieuwe relatie weergeeft.
pi_162770328
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar het is dan ook wel vertrouwd en veilig (en dat is soms wel even wennen :P ).
Het is ook wat ik zelf aanvoel.

Maar wat ik wel heel snel merk (als dit het geval is), is dat ik wel goed kan aanvoelen bij wie deze klik zich zou kunnen ontwikkelen en om de 1 of andere reden moet zoiets voor mij op een natuurlijke manier gaan. Gewoon opbouwen en ieder voor zich laten bepalen en rekening met elkaars wensen houden.

Ik heb dit bijvoorbeeld als iemand beweert dat ik en die persoon meteen klikten...ik heb dan zoiets van "welke klik? :? " maar ik voel wel vrij snel aan dat het gewoon goed zit tussen mij en die persoon.

Zijn wel verschillende gradaties.
Met dat over die kerosine ben ik het helemaal mee eens.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_162782731
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:30 schreef MyladyMelody het volgende:

[..]

Rustig aan doen is ook helemaal in orde.

Ik had recentelijk 2x een klik met iemand. De 1e ontstond geleidelijk op afstand (schriftelijke communicatie) en de 2e ontstond spontaan tijdens een ontmoeting. Het kan allebei.
Ik denk dat dit absoluut ook gewoon kan. Zelf merk ik ook weleens op dat ik met een onbekend iemand in gesprek raak en het simpelweg gewoon prima loopt! Zonder dat wij elkaar ergens van kennen.

Alleen associeer ik dit niet met "de klik". Weet eigenlijk niet echt waarom. Ik ben gewoon veel te nuchter om meteen op dergelijke wijze met dit soort grote termen te gaan gooien.

Maar ik maak het wel mee...denk ik :P.
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 20:55 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Met dat over die kerosine ben ik het helemaal mee eens.
:)
pi_162782813
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:27 schreef MyladyMelody het volgende:

[..]

Ja. Herkenbaar. Er zijn geen woorden nodig.

Daarom is "de klik" voor mij essentieel. Het is het beginpunt, omdat het de basis en de potentie van een nieuwe relatie weergeeft.
Hier punt 2 nog even (hoef ik niet steeds heen en weer te scrollen :P)
quote:
2. Elkaars grenzen in de gaten houden zodat je kunt ontspannen. Sociale vaardigheden zijn essentieel. Mensen die oog houden voor elkaars grenzen en verlangens en die respecteren geven elkaar een veilig en vertrouwd gevoel. Een klik gedijt in wederzijds vertrouwen. Pas wanneer je allebei het gevoel hebt dat je veilig en vertrouwd in elkaars buurt kunt zijn dan kun je de grenzen tussen jullie laten vervagen. Op die manier ontstaat intimiteit.
Ik vind deze wel een beetje lastig. Mij gaat het er niet echt om dat je elkaars grenzen in de gaten kunt houden, maar meer dat het gewoon niet nodig is om je eigen grenzen in de gaten te moeten houden, daar de ander compleet geen intenties heeft deze te overschrijden of om daar (van je inalertheid) misbruik van te zullen gaan maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')