Problemen met zoenende m-m: 35%quote:'Een derde Nederlanders ziet nog steeds liever geen zoenende homo's'
Hoewel steeds meer Nederlanders positief staan tegenover homoseksualiteit, heeft nog altijd een derde (32 procent) van de bevolking moeite met twee zoenende mannen op straat. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Het gaat om een onderzoek onder 1.919 Nederlanders, uitgevoerd in 2014.
Uit het onderzoek dat werd uitgevoerd in 2012 bleek dat 35 procent moeite heeft met twee zoenende mannen op straat. Dat percentage is in twee jaar tijd met drie procentpunt gedaald. Zoenende vrouwen worden door 23 procent van de Nederlanders als aanstootgevend ervaren. Bij een zoenend heterostel in het openbaar is dit maar 12 procent.
De opvatting van de Nederlandse bevolking over lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders is al jaren positiever aan het worden. In 2006 was 15 procent van de Nederlanders negatief over homo's, nu is dat gedaald tot 7 procent.
''Mensen hebben weinig of geen moeite met het homohuwelijk, het recht om te leven zoals homoseksuele mannen en vrouwen zelf willen en een homoseksuele oriëntatie van de eigen kinderen of van een leerkracht'', aldus het SCP.
Toch hebben lesbische, homoseksuele en biseksuele mensen nog altijd meer problemen dan heteroseksuelen op het werk en in het openbaar. ''Zij hebben bijvoorbeeld vaker met intimidatie op het werk te maken en hebben vaker burn-outverschijnselen'', stellen de onderzoekers. Op straat voelen zij zich minder veilig en worden vaker slachtoffer van geweld dan heteroseksuelen.
Uit het rapport van het planbureau blijkt dat de acceptatie van homoseksuelen in ons land vooral achterblijft bij strenggelovigen, Turkse, Marokkaanse, Somalische en Poolse Nederlanders. ''Zo ligt het percentage autochtone Nederlanders (83 procent) dat het goed vindt dat homoseksuelen met elkaar mogen trouwen, twee tot drie keer hoger dan het percentage onder Somalische (27 procent), Marokkaanse (30 procent) en Turkse Nederlanders (35 procent).''
In Europa behoort Nederland samen met Zweden en Denemarken tot de landen die het meest positief over homoseksualiteit denken. In Oost-Europese landen als Estland, Polen en Tjechië, zijn de minst positieve opvattingen te vinden.
In Nederland voelt zo'n 4 tot 7 procent zich in ''mindere of meerdere mate'' aangetrokken tot seksegenoten.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-zoenende-homos.html
Dat ik precies wat ik net zei dus.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom moet iedereen er eigenlijk per sé geen moeite mee hebben om 2 homoseksuelen met elkaar te zien zoenen? Man of vrouw.
Ik snap die geforceerde acceptatie niet echt zo eigenlijk.
Dat is perfect zelfs.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:31 schreef Hathor het volgende:
Is het ook goed als ik er totaal geen moer om geef om dat hele homo gebeuren? Het is altijd voor of tegen, maar in vind het eigenlijk helemaal niet interessant.
Dit dus.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:31 schreef Hathor het volgende:
Is het ook goed als ik er totaal geen moer om geef om dat hele homo gebeuren? Het is altijd voor of tegen, maar in vind het eigenlijk helemaal niet interessant.
Dit. Er zijn wel betere dingen om je druk over te maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:31 schreef Hathor het volgende:
Lovenswaardige houding.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Dit. Er zijn wel betere dingen om je druk over te maken.
Waar zouden de "neutralen" onder ons ergens last van hebben? Ik ken persoonlijk een paar homo's en die hebben nergens last van.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lovenswaardige houding.
Als je tot die groep behoort heb je echter helaas nog veel last van mensen die het wél iets kan schelen en dan in negatieve zin.
Met "die groep" refereerde ik niet aan neutralen, maar aan de homo's.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waar zouden de "neutralen" onder ons ergens last van hebben? Ik ken persoonlijk een paar homo's en die hebben nergens last van.
Want?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:36 schreef wuuht het volgende:
We zouden intolerantie eens wat meer moeten tolereren.
Als dieren geen seks hebben komen er nooit nieuwe diertjes.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef ccs het volgende:
What's next. Dierenseks moet geaccepteerd worden?
Prima, want dat wordt er getolereerd dat ik intolerant sta tegenover andere mensen met een intolerantie instelling en dat maakt mij dus ook intolerant.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:36 schreef wuuht het volgende:
We zouden intolerantie eens wat meer moeten tolereren.
De progressieve moraalterroristen zullen het zeker niet hierbij laten. Het conservatieve gedachtegegoed moet en zal vernietigd worden. D66 voert ook al jaren kruistochten tegen alles wat 'ouderwets' is .quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef ccs het volgende:
Ja, als cultureel-marxist en atheïst ben ik het er wel mee eens dat het conservatisme en het moreel absolutisme idd minder invloed krijgt. Dat het überhaupt nog bestaat. Religieuzen maken een steeds kleiner aandeel uit van de bevolking.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
De progressieve moraalterroristen zullen het zeker niet hierbij laten. Het conservatieve gedachtegegoed moet en zal vernietigd worden. D66 voert ook al jaren kruistochten tegen alles wat 'ouderwets' is .
Maar in hoeverre heb je daar als individu last van. Het is niet zo dat je opgepakt wordt omdat je een traditioneel huishouden runt. Dat blijft bestaan. Er komen nu gewoon meer opties bij.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:55 schreef Confetti het volgende:
[..]
De progressieve moraalterroristen zullen het zeker niet hierbij laten. Het conservatieve gedachtegegoed moet en zal vernietigd worden. D66 voert ook al jaren kruistochten tegen alles wat 'ouderwets' is .
Ach ja, dat zoenen is ook niet echt het item. Hoe vaak zie je überhaupt zoenende mensen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:08 schreef Inaithnir het volgende:
Ik begrijp niet wat 'het liever niet zien van zoenende homostellen' te maken heeft met homo-acceptatie. Ik ben een heteroseksuele man, mijn smaak is daarop ingesteld. Ik kijk ook liever niet naar hoe iemand een nummertje 2 doet op de wc, ben ik dan tegen poepen?
Homo's zijn prima, en mogen van mij doen wat ze willen. Betekent niet dat ik er naar moet kijken en het maar lekker moet vinden.
Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar het onderzoek ging dus daadwerkelijk over zoenen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach ja, dat zoenen is ook niet echt het item.
Dat heb ik gelezen, maar wat ik zeg hoe vaak zie je nu zoenende mensen dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:13 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar het onderzoek ging dus daadwerkelijk over zoenen.
Niet vaak, maar ik snap je punt niet. Het onderzoek relateert het 'afkeer hebben van zoenende homo-stellen' met het niet accepteren van homoseksualiteit. Wat gewoon idioot is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, maar wat ik zeg hoe vaak zie je nu zoenende mensen dan?
De meeste islamieten komen hier nou eenmaal niet wonen vanwege onze vrijheden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Schrijnend om te lezen hoe intolerant de Nederlandse islamisten zijn tegenover homo's.
Inderdaad maar ook de jongerengeneraties hebben die middeleeuwse normen en waarden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste islamieten komen hier nou eenmaal niet wonen vanwege onze vrijheden.
Jammer dat er geen cijfers genoemd worden omtrent Surinamers en Polen. Al heb ik wel het idee dat die lui hun handen meer thuis houden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad maar ook de jongerengeneraties hebben die middeleeuwse normen en waarden.
Ik heb soms wel eens last van muggen in mijn slaapkamer, dat vind ik een veel groter probleem dan die hele pro/con homo discussie, want die word tenminste niet in mijn slaapkamer gevoerd.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:13 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Waar zouden de "neutralen" onder ons ergens last van hebben? Ik ken persoonlijk een paar homo's en die hebben nergens last van.
Het relateert acceptatie van homoseksualiteit aan het wel of niet afkeer hebben aan zoenende homo's/leso's. Echter zo vaak zie je überhaupt niet mensen met elkaar zoenen, dus nee, ik vind het an sich niet een goede graadmeter.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:16 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Niet vaak, maar ik snap je punt niet. Het onderzoek relateert het 'afkeer hebben van zoenende homo-stellen' met het niet accepteren van homoseksualiteit. Wat gewoon idioot is.
Mwah, die 'middeleeuwse' normen en waarden hadden wij zo'n honderd jaar geleden ook nog. Westerse landen mogen wel even nagaan dat onze tolerantie ook nog niet zo lang bestaat.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Inderdaad maar ook de jongerengeneraties hebben die middeleeuwse normen en waarden.
Heet die ene dikke toevallig Paul de Leeuw?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:41 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zag, volgens mij afgelopen zondag, twee mannen hand in hand lopen hier op het dorp..
Overigens schijnt een lesbisch stel in één van de betere buurten van het dorp weg gepest te zijn. Fijne ervan weet ik niet.
En paar straten hierachter woont een homo-paar, maar die worden niet weg gepest en liggen heel goed in de buurt. Nou vind ik wel dat die ene, die heel dik is, altijd heel erg onvriendelijk kijkt.
Daarnaast woont er ook een neger in de buurt, waar ik wel eens woorden mee gehad heb, jaar of 8 geleden. Liep toen met hondje (zie avatar), begon ineens te schelden en heel naar te doen. En hij zei tegen mij: je komt zeker niet hier vandaan.
Ik --->.
.
.
Want dat is hetzelfde als twee mensen die van elkaar houden?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef ccs het volgende:
Nee, ik weet niet hoe hij heet.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heet die ene dikke toevallig Paul de Leeuw?
Afkeer van zoenende homostellen is een slechte parameter niet vanwege hoe vaak het voorkomt, maar gewoon omdat het niks te maken heeft met homo-acceptatie. Handje-vasthouden is misschien beter, dat is waar.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het relateert acceptatie van homoseksualiteit aan het wel of niet afkeer hebben aan zoenende homo's/leso's. Echter zo vaak zie je überhaupt niet mensen met elkaar zoenen, dus nee, ik vind het an sich niet een goede graadmeter.
Hand-in-hand lopen wrs wel. Dan zul je zien wrs dat het best meevalt met homo-acceptatie.
Als je vraagt homo's doen een nummertje neuken, pijpen etc. op het terras, hoe waardeer je dat? En mensen waarderen dat maar voor 5%, kun je dan zeggen dat er geen homo-acceptatie is?
Dat bedoel ik. Volgens mij valt het wel mee ook in NL, sterker nog ik denk dat homo's en lesbiennes over de hele linie wel geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:27 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Afkeer van zoenende homostellen is een slechte parameter niet vanwege hoe vaak het voorkomt, maar gewoon omdat het niks te maken heeft met homo-acceptatie. Handje-vasthouden is misschien beter, dat is waar.
Dit is precies wat ik bedoelde met het progressieve terrorisme. Zolang je er niet individueel rechtstreeks door getroffen wordt moet je het maar accepteren. Nee, bedankt. Ik en vele andere fatsoenlijke Nederlanders kiezen voor een maatschappij waar het extreme in het verdomhoekje blijft en het normale de norm blijft.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar in hoeverre heb je daar als individu last van. Het is niet zo dat je opgepakt wordt omdat je een traditioneel huishouden runt. Dat blijft bestaan. Er komen nu gewoon meer opties bij.
En waarom heb jij meer recht op een prettig leven dan een homo? Omdat jouw DNA toevallig net iets anders is?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoelde met het progressieve terrorisme. Zolang je er niet individueel rechtstreeks door getroffen wordt moet je het maar accepteren. Nee, bedankt. Ik en vele andere fatsoenlijke Nederlanders kiezen voor een maatschappij waar het extreme in het verdomhoekje blijft en het normale de norm blijft.
Op deze manier kom je dus weer bij het dierenseks argument dat treffend is. Ik vind dat een maatschappij de normen en waarden dient te dicteren van het individu en niet andersom. Het individu is te divers en kent te veel extremen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En waarom heb jij meer recht op een prettig leven dan een homo? Omdat jouw DNA toevallig net iets anders is?
Het dierenseks argument is nooit treffend, omdat dieren geen toestemming kunnen geven voor seksuele handelingen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:38 schreef Confetti het volgende:
[..]
Op deze manier kom je dus weer bij het dierenseks argument dat treffend is. Ik vind dat een maatschappij de normen en waarden dient te dicteren van het individu en niet andersom. Het individu is te divers en kent te veel extremen.
Maken mensen zich er dan zo druk om? Ik heb genoeg vrienden die vrij afkeurend staan tegenover mannen die publiekelijk zoenen, maar het is nou niet bepaald alsof ze daar dagelijks mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 18:47 schreef Tyron het volgende:
ik vraag me altijd af of mensen die zich hier (in negatieve zin) druk om maken niet wat beters te doen hebben
Zou je hetzelfde zeggen als al je kids homos zouden zijn en met verwijfde "mannen" thuis zouden komen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:48 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekker belangrijk ook, iemands geaardheid. Ik hoef alleen geen uitgebreide zoensessies te zien, van niemand niet.
Ja zolang hij of zij daar gelukkig mee is, heb ik er geen problemen mee.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde zeggen als al je kids homos zouden zijn en met verwijfde "mannen" thuis zouden komen?
Ja jij bent dan ook een nicht.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja zolang hij of zij daar gelukkig mee is, heb ik er geen problemen mee.
Waar komen die kinderen dan vandaan?quote:
Lekker realistisch ook, maar natuurlijk. Liever dat dan dat ze met een Marokkaan terugkomen. Zijn vaak trouwens de beste kasthomo's dat, vanwege die onderdrukking enzo.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:52 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zou je hetzelfde zeggen als al je kids homos zouden zijn en met verwijfde "mannen" thuis zouden komen?
Geef es antwoord op mijn vraag...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker realistisch ook, maar natuurlijk. Liever dat dan dat ze met een Marokkaan terugkomen. Zijn vaak trouwens de beste kasthomo's dat, vanwege die onderdrukking enzo.
''maar natuurlijk''quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Geef es antwoord op mijn vraag...
Zou je het fijn vinden mocht jou mocht jou zoon met een andere jongen thuiskomen??
Of heb je liever een gezonde zoon.
Rot toch op man. Sinds wanneer zijn positieve veranderingen het resultaat van valse propaganda? Daar om mag je pas zeiken als het om slechte, negatieve dingen gaat. Homo-acceptatie is dat absoluut niet. Dat jij dat schijnbaar wel denkt is waarschijnlijk het resultaat van je eigen inteelt-indoctrinatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:53 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dit bewijst hoe sterk propaganda en indoctrinatie van een volk kan werken.
Maar hoe zit het nu met homo's van Marokkaanse origine, PSV?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zou je het fijn vinden mocht jou mocht jou zoon met een andere jongen thuiskomen??
Ik ken ze niet, dus heb er geen mening over.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar hoe zit het nu met homo's van Marokkaanse origine, PSV?
Ik bedoel de Marokkaanse badplaatsen waren al in de 19de eeuw de plek voor Engelse homo's om zich te vertieren. Toch?
En ja, we kennen allemaal wel het verhaal dat homofilie in de zin van kontneuken bij de Marokkanen een veel gebruikte praktijk was en is voor het huwelijk, toch? Ik bedoel Turken nemen dan geiten en kippen, zeg maar.
En we kennen de uitspraken van Pim Fortuyn dat hij Marokkaanse jongenshoertjes nam, toch?
We weten dat ze het liefst in broekjes van 150¤ rondlopen, kapseltje kan niet onder de 100¤, handtasjes erbij.
Maar als je dan alleen al zegt dat homo's gewoon geaccepteerd moeten worden, dan gaan ze huilen als wolven.
Vrij homo-erotisch volkje dus de Marokkanen.
Whehehe, denk je dan...
Haha diep van binnen zie je hem liever gewoon thuis komen met een meid ,zoals het hoort.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
''maar natuurlijk''
Ja, het zal me aan mijn kont roesten waar mijn zoon op valt. Zolang hij maar gelukkig is.
GOD?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:01 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik ken ze niet, dus heb er geen mening over.
Kan alleen maar zeggen , Moge GOD ze leiden of anders laten lijden
De haat zit diep zeker?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:01 schreef PSVCL het volgende:
Ik ken ze niet, dus heb er geen mening over.
Kan alleen maar zeggen , Moge GOD ze leiden of anders laten lijden
met welk doel is dat propaganda?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haat aan homopropaganda.
Heb niks tegen homos behalve medelijden.
Maar jij draagt ook broekjes van 150¤, kapseltjes van niet onder de 100¤ en handtasjes? Even voor de goede orde hè.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haat aan homopropaganda.
Heb niks tegen homos behalve medelijden.
Het doet me niets, zolang hij maar gelukkig wordt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:02 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Haha diep van binnen zie je hem liever gewoon thuis komen met een meid ,zoals het hoort.
Hoe doe je dat? Ik betaal zelden meer dan een tientje.quote:
In de moskee?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:07 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? Ik betaal zelden meer dan een tientje.
Nou, wel een marokkaan iig.quote:
In de moskee is het 5 ¤, geloof ik. In de normale kapper is het voor mij 19 ¤.quote:
Nee man je hebt een verkeerd beeld van mij , ben geen gladde Mocro met een schoudertasje..quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar jij draagt ook broekjes van 150¤, kapseltjes van niet onder de 100¤ en handtasjes? Even voor de goede orde hè..
Wat maakt jou gelukkiger dat ie met een meid thuis komt 3 kinderen krijgt etc of dat ie met een homo thuiskomt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het doet me niets, zolang hij maar gelukkig wordt.
Hmm nou nee.quote:
Okee, gelukkig dan. Ik denk dat dat soort Marokkanen 1) verwend worden door hun ouders en 2) als compensatie voor hun ouders poenig willen doen, volgens mij.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:13 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Nee man je hebt een verkeerd beeld van mij , ben geen gladde Mocro met een schoudertasje..
Kapseltje altijd in ze 1 voor 5 euro bij de Moskee.
Dat moet je aan mijn man vragen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh ja?
Karr-1 ben je toevallig ook een beetje lekker?
Zijn geluk maakt mij gelukkig. Als dat met een man is, soit. Is dat met een vrouw en 3 kinderen, soit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat maakt jou gelukkiger dat ie met een meid thuis komt 3 kinderen krijgt etc of dat ie met een homo thuiskomt.
Wat zijn 'knakker-marokkaantjes' dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:12 schreef Ryan3 het volgende:
Maar voor die jonge knakker-Marokkaantjes ligt het ergens boven de 100 ¤ hoor.
Tsja. Je zou zoiets ook kunnen vragen over kinderen die met een moslim thuiskomen (of dat zelf worden) en dan stellen dat ze ziek zijn...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ja, wij zouden gewoon knakkers zeggen. Je zou beter wrs Marokkaanse knakkers kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:19 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wat zijn 'knakker-marokkaantjes' dan?
Dat je dat liever hebt wil niet zeggen dat er iets mis is met homoseksualiteit. Ik zou dat ook liever hebben, maar dan vooral omdat ie dan tegen minder gezeik aan gaat lopen van types zoals u.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat maakt jou gelukkiger dat ie met een meid thuis komt 3 kinderen krijgt etc of dat ie met een homo thuiskomt.
3 kinderen? In deze tijd ?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:14 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ja, je moet 6 kinderen werpen hè, op zijn minst.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
3 kinderen? In deze tijd ?
Damn. Wat aso.
Daar bereik je meer mee dan dat niet zijn.quote:
Dus als mijn zoon met een jongen zou thuiskomen is hij ineens niet gezond meer? Wat een onzin, zolang hij er gelukkig van word wens ik ze veel plezierquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat diep van binnen elk vader zijn zoon liever ziet thuiskomen met een meid ipv met een jongen, is niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Want iedereen die niet zoals jij denkt liegt ?
Zoon ? je was toch getrouwd met een man?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus als mijn zoon met een jongen zou thuiskomen is hij ineens niet gezond meer? Wat een onzin, zolang hij er gelukkig van word wens ik ze veel plezier
Als dat zo is, bestaat er nog altijd zoiets als adoptie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:47 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zoon ? je was toch getrouwd met een man?
Tja...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als dat zo is, bestaat er nog altijd zoiets als adoptie.
Nee, dat is normaal. Als in: wat we gewend zijn. Wat binnen ons menselijke denksysteem als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Maar niet natuurlijk. De natuur trekt zich geen reet aan van onze (aangeleerde) normen en waarden. De natuur is gewoon heel rauw een gedoe met driften en zo. Daarom is het menselijk bestaan ook zo paradoxaal en een strijd voor de mensen diep van binnen: de voortdurende strijd tussen de hoge intelligentie (e.a.g. conditionering, moraal) en de natuurlijke driften. Daarom voeren mensen morele strijd. Omdat we denken dat we boven de natuur staan. Maar helaas, de natuur zit vol met problemen voor onze moraal. Zoals homoseksualiteit en zo...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat diep van binnen elk vader zijn zoon liever ziet thuiskomen met een meid ipv met een jongen, is niet natuurlijk.
Ja dus?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:47 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zoon ? je was toch getrouwd met een man?
Vast wel, maar zo werkt het nietquote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik weet 100% zeker dat diep van binnen elk vader zijn zoon liever ziet thuiskomen met een meid ipv met een jongen, is niet natuurlijk.
Ik trap niet in dit soort propaganda ,wel goed geprobeerdquote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:53 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Nee, dat is normaal. Als in: wat we gewend zijn. Wat binnen ons menselijke denksysteem als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Maar niet natuurlijk. De natuur trekt zich geen reet aan van onze (aangeleerde) normen en waarden. De natuur is gewoon heel rauw een gedoe met driften en zo. Daarom is het menselijk bestaan ook zo paradoxaal en een strijd voor de mensen diep van binnen: de voortdurende strijd tussen de hoge intelligentie (e.a.g. conditionering, moraal) en de natuurlijke driften. Daarom voeren mensen morele strijd. Omdat we denken dat we boven de natuur staan. Maar helaas, de natuur zit vol met problemen voor onze moraal. Zoals homoseksualiteit en zo...
Is het niet. Dat is zelf nadenken. Dingen inzien.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik trap niet in dit soort propaganda ,wel goed geprobeerd
Ignorance is bliss.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Komt bij dieren ook veel voor.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:53 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Nee, dat is normaal. Als in: wat we gewend zijn. Wat binnen ons menselijke denksysteem als vanzelfsprekend wordt beschouwd. Maar niet natuurlijk. De natuur trekt zich geen reet aan van onze (aangeleerde) normen en waarden. De natuur is gewoon heel rauw een gedoe met driften en zo. Daarom is het menselijk bestaan ook zo paradoxaal en een strijd voor de mensen diep van binnen: de voortdurende strijd tussen de hoge intelligentie (e.a.g. conditionering, moraal) en de natuurlijke driften. Daarom voeren mensen morele strijd. Omdat we denken dat we boven de natuur staan. Maar helaas, de natuur zit vol met problemen voor onze moraal. Zoals homoseksualiteit en zo...
Als je me dat 25 jaar geleden had gevraagd misschien wel, maar nu hell noquote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:56 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Zeg es eerlijk was je niet liever hetero geweest...
Ga je nou homoseksuele dieren ook veroordelen dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:55 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Newsflash: je hebt het mis.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:46 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Wat denk je dat pappa pinguïn denkt wanneer hij van zijn zoon hoort dat hij homoseksueel is? Denk je niet dat hij liever had gezien dat zijn zoon met een meisje was thuis gekomen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 22:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ga je nou homoseksuele dieren ook veroordelen dan?
En hoe je het ook wendt of keert: de mens staat niet los van de natuur en het dierenrijk. Alles komt uit een en dezelfde bron. Onze ontwikkeling staat er niet los van.quote:
Ja, zag van de week nog een foto van twee Amerikaanse adelaars die al jaren samen hokken. Stuur PSV er maar op af, denk je dan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:00 schreef Tyron het volgende:
[..]
Wat denk je dat pappa pinguïn denkt wanneer hij van zijn zoon hoort dat hij homoseksueel is? Denk je niet dat hij liever had gezien dat zijn zoon met een meisje was thuis gekomen?
Religieuze mensen denken wel altijd dat ze dichter bij de natuur staan, zoals hun god dat bedoeld heeft en dat dat dus goed is. Qua homoseksualiteit zijn er echter zoveel dieren bekend die als homoseksuelen een koppeltje vormen dat dat natuurlijk een glitch is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:01 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
En hoe je het ook wendt of keert: de mens staat niet los van de natuur en het dierenrijk. Alles komt uit een en dezelfde bron. Onze ontwikkeling staat er niet los van.
Dat is het grote probleem van de mens: het denken dat hij gescheiden is van de natuur waaruit hij voort is gekomen, en helemaal opgaan in het aangeleerde hersenverhaal bij alles wat hij doet en denkt.
Weet je, ik zal eerlijk met je zijn. Het doet me niets of mijn zoon, of wie dan ook homoseksueel zou zijn. Geaardheid is slechts geaardheid en daar kies je niet voor ; ik ben echter wel van mening dat een ouderschap van 2 mannen vreemd is en ik sta er dus niet om te springen.. maar ik ben niet perfect. Gelukkig is dit een forum waar ik dat gewoon kan zeggen.quote:
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je, ik zal eerlijk met je zijn. Het doet me niets of mijn zoon, of wie dan ook homoseksueel zou zijn. Geaardheid is slechts geaardheid en daar kies je niet voor ; ik ben echter wel van mening dat een ouderschap van 2 mannen vreemd is en ik sta er dus niet om te springen.. maar ik ben niet perfect. Gelukkig is dit een forum waar ik dat gewoon kan zeggen.
Ik geloof niet dat het is aangeboren maar aangeleerd , door de opvoeding etc.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet je, ik zal eerlijk met je zijn. Het doet me niets of mijn zoon, of wie dan ook homoseksueel zou zijn. Geaardheid is slechts geaardheid en daar kies je niet voor ; ik ben echter wel van mening dat een ouderschap van 2 mannen vreemd is en ik sta er dus niet om te springen.. maar ik ben niet perfect. Gelukkig is dit een forum waar ik dat gewoon kan zeggen.
Welke onderzoeken ondersteunen jouw mening?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:19 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het is aangeboren maar aangeleerd , door de opvoeding etc.
Zo word een kind gevormd als homo.
Ok eerlijk van je.
Is de meest logische theorie, dat het is aangeboren is ook geen wetenschappelijke feit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:22 schreef Tyron het volgende:
[..]
Welke onderzoeken ondersteunen jouw mening?
Nee man. Dat komt gewoon omdat er in dat zwangerschapsproces een sprongetje gemaakt wordt bij de geslachtswording. Daar krijg je homo's van. Niet dmv opvoeding/conditionering.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:19 schreef PSVCL het volgende:
Ok eerlijk van je.
De meest logische theorie volgens wetenschappers is:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:23 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Is de meest logische theorie, dat het is aangeboren is ook geen wetenschappelijke feit.
Maar goed PSVCL, ik zal jou wel geloven. Jij bent objectief in deze kwestie.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Nee man. Dat komt gewoon omdat er in dat zwangerschapsproces een sprongetje gemaakt wordt bij de geslachtswording. Daar krijg je homo's van. Niet dmv opvoeding/conditionering.
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:19 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ok eerlijk van je.
Die man zit toch duidelijk te trollen, lekker boeiend.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]Yep mijn ouders hebben mij bewust als homo opgevoed en mijn broers en zussen als hetero. Gewoon zomaar, omdat het kan.....
Waarom zou je in vredesnaam een kind opvoeden tot homo voor zover dat al kan?
Weet ik wel, maar ik vind het ergens nog wel grappigquote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die man zit toch duidelijk te trollen, lekker boeiend.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn. Er zijn werkelijk heel veel mensen die zo denken hoor. Wakker worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:39 schreef Kaas- het volgende:
Geloof me, dit soort figuren bestaan echt. Ook niet zo vreemd als je bedenkt dat ongeveer de helft van de bevolking een IQ heeft van onder de 100.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als hij echt een Marokkaan is geloof ik het ook wel ja, daar is het nog vrij normaal om zo te denken.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:50 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn. Er zijn werkelijk heel veel mensen die zo denken hoor. Wakker worden.
Spreekt een beetje de meningen van homo's tegen die geen vrouw konden krijgen dus maar met een man gingen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 23:23 schreef Villas__Rubin het volgende:
Nee man. Dat komt gewoon omdat er in dat zwangerschapsproces een sprongetje gemaakt wordt bij de geslachtswording. Daar krijg je homo's van. Niet dmv opvoeding/conditionering.
Biseksualiteit bestaat ook.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Spreekt een beetje de meningen van homo's tegen die geen vrouw konden krijgen dus maar met een man gingen.
Geen idee hoe het werkt, maar kennelijk werkt het soms zo. Bi, homo, voor mij op zich hetzelfde. Even een linkje zoeken... kan het maar niet vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:07 schreef Tyron het volgende:
[..]
Biseksualiteit bestaat ook.
Verder wel een rare 'mening'. Lijkt me wel makkelijk trouwens, als je geen vrouw kan krijgen gewoon even homo worden. Zo werkt dat dus niet.
Het klinkt als een verhaal van een kasthomo die door zijn gevoelens maar geen geschikte vrouw kon vinden en uiteindelijk een geschikte partner onder de mannen vond.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geen idee hoe het werkt, maar kennelijk werkt het soms zo. Bi, homo, voor mij op zich hetzelfde. Even een linkje zoeken... kan het maar niet vinden.
4min25secquote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geen idee hoe het werkt, maar kennelijk werkt het soms zo. Bi, homo, voor mij op zich hetzelfde. Even een linkje zoeken... kan het maar niet vinden.
Goede bron, gozer.quote:
Ik ken anders genoeg Marokkanen die niet zo denken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als hij echt een Marokkaan is geloof ik het ook wel ja, daar is het nog vrij normaal om zo te denken.
eens, allemaal over-rated. Waarom druk maken over de 10%, focus op de 90%quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:44 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Goede bron, gozer.Misschien moet je maar eens gaan verdiepen in biologie. Heb je wat meer aan dan deze filmpjes.
Oh tuurlijk, maar het percentage dat het accepteert ligt daar simpelweg veel lager zoals ook uit het onderzoek dat in de OP wordt aangehaald blijkt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik ken anders genoeg Marokkanen die niet zo denken.
Ik kan best een vrouw krijgen als ik zou willen, maar waarom zou ik?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Spreekt een beetje de meningen van homo's tegen die geen vrouw konden krijgen dus maar met een man gingen.
Humor is te lastig voor je?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 01:44 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Goede bron, gozer.Misschien moet je maar eens gaan verdiepen in biologie. Heb je wat meer aan dan deze filmpjes.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 09:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik kan best een vrouw krijgen als ik zou willen, maar waarom zou ik?
ik heb dat precies andersom.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:24 schreef Seam het volgende:
Twee chickies is prima, twee kerels is maar nasty
Mooi gezegd!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:27 schreef FlyDutchMan het volgende:
Homotolerantie en -acceptatie zijn van die lastig te vangen begrippen, waar verscheidene mensen een andere mening over hebben.
Zelf heb ik bijvoorbeeld niks tegen het homohuwelijk, maar ik heb ook geen problemen met een huwelijk tussen een mens en een levenloos object. Ben ik dan super tolerant of geef ik gewoon geen fuck om het instituut huwelijk?
Ik heb inderdaad een afkeer voor zoenende mannen, ook voor zoenende heterostellen en iets minder voor knappe zoenende vrouwen. Wat zegt dat over mijn tolerantie? Half tolerant? Zwaar intolerant? Of heeft het geen kut met tolerantie te maken en word ik hier gewoon geleid door de verbanden die ik eerder in mijn leven heb gelegd met betrekking tot smakelijkheid en onsmakelijkheid?
Ik zou zelf eerder vragen wat mensen vinden van hun beste vriend(in) die uit de kast komt; wat ze vinden van een homoseksuele docent die hun kinderen lesgeeft; of hoe ze om zouden gaan met een homoseksuele collega. Alleen een ander zal weer aanmerkingen hebben op die criteria.
Wat ik nooit zal begrijpen is waarom homo's willen trouwen volgens een boek dat juist tegen homohuwelijk is. Alsof men achter dat boek staat zoals je achter een politieke partij staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:27 schreef FlyDutchMan het volgende:
Zelf heb ik bijvoorbeeld niks tegen het homohuwelijk, maar ik heb ook geen problemen met een huwelijk tussen een mens en een levenloos object. Ben ik dan super tolerant of geef ik gewoon geen fuck om het instituut huwelijk?
Dat zijn dan ook maffe homo's. Maar ik neem aan dat de meeste geen christelijk huwelijk wensen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat ik nooit zal begrijpen is waarom homo's willen trouwen volgens een boek dat juist tegen homohuwelijk is.
Thanks.quote:
Bij homo's die in de kerk willen trouwen vraag ik me dat ook enigszins af, maar voor de wet trouwen staat daar los van. Ik begrijp wel dat ze dat willen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat ik nooit zal begrijpen is waarom homo's willen trouwen volgens een boek dat juist tegen homohuwelijk is. Alsof men achter dat boek staat zoals je achter een politieke partij staat.
Ook in kerken heb je allerlei gradaties hoor. De katholieke kerk is natuurlijk een aartsconservatief instituut, maar ik geloof dat bijvoorbeeld bij de Remonstranten een kerkelijk homohuwelijk gewoon mogelijk is.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Thanks.
[..]
Bij homo's die in de kerk willen trouwen vraag ik me dat ook enigszins af, maar voor de wet trouwen staat daar los van. Ik begrijp wel dat ze dat willen.
Het is gewoon een blanke kaaskop die marokkanen in een kwaad daglicht wil stellenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 00:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als hij echt een Marokkaan is geloof ik het ook wel ja, daar is het nog vrij normaal om zo te denken.
Trouwen kan ook prima zonder de bijbel en de kerk. Ik ben ook getrouwd maar gewoon in het gemeentehuis en niet in de kerk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat ik nooit zal begrijpen is waarom homo's willen trouwen volgens een boek dat juist tegen homohuwelijk is. Alsof men achter dat boek staat zoals je achter een politieke partij staat.
Ja dat begrijp ik wel. Dat vind ik dan ook wel logisch, als je homo zou zijn en willen trouwenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Trouwen kan ook prima zonder de bijbel en de kerk. Ik ben ook getrouwd maar gewoon in het gemeentehuis en niet in de kerk.
Klopt, maar ook in die gevallen snap ik niet dat je het wil, maar dat is meer een religieuze discussie.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook in kerken heb je allerlei gradaties hoor. De katholieke kerk is natuurlijk een aartsconservatief instituut, maar ik geloof dat bijvoorbeeld bij de Remonstranten een kerkelijk homohuwelijk gewoon mogelijk is.
Dat dusquote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:27 schreef FlyDutchMan het volgende:
Homotolerantie en -acceptatie zijn van die lastig te vangen begrippen, waar verscheidene mensen een andere mening over hebben.
Ik heb inderdaad een afkeer voor zoenende mannen, ook voor zoenende heterostellen en iets minder voor knappe zoenende vrouwen. Wat zegt dat over mijn tolerantie? Half tolerant? Zwaar intolerant? Of heeft het geen kut met tolerantie te maken en word ik hier gewoon geleid door de verbanden die ik eerder in mijn leven heb gelegd met betrekking tot smakelijkheid en onsmakelijkheid?
Ik zou zelf eerder vragen wat mensen vinden van hun beste vriend(in) die uit de kast komt; wat ze vinden van een homoseksuele docent die hun kinderen lesgeeft; of hoe ze om zouden gaan met een homoseksuele collega. Alleen een ander zal weer aanmerkingen hebben op die criteria.
volgens Boris van der Ham sinds 1986, als eerste van de wereld erkenden zij binnen hun gemeenschap het huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht, vanaf 2m29 haalt Van der Ham dit aanquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ook in kerken heb je allerlei gradaties hoor. De katholieke kerk is natuurlijk een aartsconservatief instituut, maar ik geloof dat bijvoorbeeld bij de Remonstranten een kerkelijk homohuwelijk gewoon mogelijk is.
quote:Op maandag 16 mei 2016 22:12 schreef AQUILA. het volgende:
Ik blijf gewoon zoenen in het openbaar met mijn vriend, bekrompen figuren moeten dat maar accepteren.
Dat doen de meeste normale mensen ook.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:12 schreef AQUILA. het volgende:
Ik blijf gewoon zoenen in het openbaar met mijn vriend, bekrompen figuren moeten dat maar accepteren.
Gelukkig valt het hier wel mee in het tamelijk progressieve Nijmegen. Heb nog nooit ergens last van gehad, denk dat het op de Bible Belt andere koek is.]quote:Op maandag 16 mei 2016 22:27 schreef karr-1 het volgende:
[..]Helaas blijkt dat niet iedereen er even goed mee omgaat en dat je toch het slachtoffer wordt van zinloos geweld of scheldpartijen.
Wat snap je er niet aan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:59 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Klopt, maar ook in die gevallen snap ik niet dat je het wil, maar dat is meer een religieuze discussie.
Ja, maar het is nog niet klaar met de emancipatie. Het is pas voltooid indien iedereen voor zijn geaardheid uit kan komen en niet wordt gediscrimineerd, op wat voor manier dan ook. Gelijk voor de wet en een huwelijk zijn leuk, maar niet voldoende. Het gelijke huwelijk is eigenlijk niet eens waar het om draait, ik heb helemaal niets met het instituut huwelijk. ]quote:
Dat klopt. Ik had het er gisteren nog over met iemand. Hoe open staan mensen werkelijk voor homo's? Ik zou het ook niet weten in mijn omgeving.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:33 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Ja, maar het is nog niet klaar met de emancipatie. Het is pas voltooid indien iedereen voor zijn geaardheid uit kan komen en niet wordt gediscrimineerd, op wat voor manier dan ook. Gelijk voor de wet en een huwelijk zijn leuk, maar niet voldoende. Het gelijke huwelijk is eigenlijk niet eens waar het om draait, ik heb helemaal niets met het instituut huwelijk. ]
Ik heb zelf nooit echt last ergens van gehad, ik loop er ook niet mee te koop en de meeste mensen die ik tegenkom zijn verrast wanneer zij erachter komen. Denk dat over het algemeen homoseksualiteit wel geaccepteerd wordt in Nederland maar in bepaalde groepen er een machocultuur overheerst (zoals bij voetbalclubs) of homofobe opvattingen (religieus fundamentalisten). Eén op één heb ik nooit negatieve reacties gehad, eerder schouderophalend. ]quote:Op maandag 16 mei 2016 22:34 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik had het er gisteren nog over met iemand. Hoe open staan mensen werkelijk voor homo's? Ik zou het ook niet weten in mijn omgeving.
Dat is dan toch mooi. Zo voel en zie ik het ook soms als niet homo. En het dat laten zien......tja. Ik doe dat ook niet als hetero. Hoe denk jij over de gay parade?quote:Op maandag 16 mei 2016 22:40 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit echt last ergens van gehad, ik loop er ook niet mee te koop en de meeste mensen die ik tegenkom zijn verrast wanneer zij erachter komen. Denk dat over het algemeen homoseksualiteit wel geaccepteerd wordt in Nederland maar in bepaalde groepen er een machocultuur overheerst (zoals bij voetbalclubs) of homofobe opvattingen (religieus fundamentalisten). Eén op één heb ik nooit negatieve reacties gehad, eerder schouderophalend. ]
dat is zeker je goed recht in Nederland. Omgekeerd geldt ook dat je moet accepteren dat anderen (zoals ik) mijn mening hierover mag vormen en b.v. mijn afkeur mag laten blijken (zonder te veroordelen overigens)quote:Op maandag 16 mei 2016 22:12 schreef AQUILA. het volgende:
Ik doe er zelf niet aan mee maar ik denk dat de gay pride toch nuttig kan zijn in het "normaler worden" van homoseksualiteit. Soms hoor je nog wel eens dat de gay pride averechts zou kunnen werken, maar ik denk toch dat het kan bijdragen aan de emancipatie. Het jammere is alleen dat het een stereotype beeld creëert van homoseksualiteit, terwijl het eigenlijk ook maar "gewoon" een geaardheid en homo's ook net mensen zijn (joh) en heel divers in achtergrond, karakter et cetera. ]quote:Op maandag 16 mei 2016 22:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat is dan toch mooi. Zo voel en zie ik het ook soms als niet homo. En het dat laten zien......tja. Ik doe dat ook niet als hetero. Hoe denk jij over de gay parade?
Ik geloof in dat averechts werken. Je gaat niet zo op een boot staan. Ik ben pro homo maar zal dat ook zeker nooit doen. Het irriteert mij werkelijk zelfs. Of je doet normaal tegen mensen of niet. Daar helpt dit niet bij.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:49 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Ik doe er zelf niet aan mee maar ik denk dat de gay pride toch nuttig kan zijn in het "normaler worden" van homoseksualiteit. Soms hoor je nog wel eens dat de gay pride averechts zou kunnen werken, maar ik denk toch dat het kan bijdragen aan de emancipatie. Het jammere is alleen dat het een stereotype beeld creëert van homoseksualiteit, terwijl het eigenlijk ook maar "gewoon" een geaardheid en homo's ook net mensen zijn (joh) en heel divers in achtergrond, karakter et cetera. ]
Natuurlijk, maar je kan jezelf ook (als mens) afvragen of dat wel zo nodig is. En ik vraag mij trouwens ook af wat het probleem precies is, ik heb nooit de behoefte gevoeld om een willekeurige voorbijlopende man aan te raken of wat dan ook. Je hoeft je echt niet bedreigd te voelen hoor.]quote:Op maandag 16 mei 2016 22:48 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
dat is zeker je goed recht in Nederland. Omgekeerd geldt ook dat je moet accepteren dat anderen (zoals ik) mijn mening hierover mag vormen en b.v. mijn afkeur mag laten blijken (zonder te veroordelen overigens)
Wat versta je onder afkeur laten blijken?quote:Op maandag 16 mei 2016 22:48 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
dat is zeker je goed recht in Nederland. Omgekeerd geldt ook dat je moet accepteren dat anderen (zoals ik) mijn mening hierover mag vormen en b.v. mijn afkeur mag laten blijken (zonder te veroordelen overigens)
door b.v. hoofd (snel) af te wenden en/of snel weg te lopen (of doorlopen).quote:Op maandag 16 mei 2016 22:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat versta je onder afkeur laten blijken?
Dat kan. Maar dan heb je het over kussen neem ik aan.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:55 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
door b.v. hoofd (snel) af te wenden en/of snel weg te lopen (of doorlopen).
ja of handen bij elkaar in de broekquote:Op maandag 16 mei 2016 22:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar dan heb je het over kussen neem ik aan.
Nog nooit meegemaakt.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:00 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
ja of handen bij elkaar in de broek
Werkelijk liefde is nooit fout om te zien. Kussen in het openbaar is mijn ding niet. En dan maakt geslacht niet het verschil.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb die weerzin nooit begrepen. Mijn vriend denkt gelukkig niet zo. Als dat wel zo zou zijn, zou ik daar serieus moeite mee hebben.
Ik vind genegenheid tussen mensen nooit vervelend om te zien.In welke samenstelling interesseert me werkelijk geen hol.
Er is een verschil tussen gewoon kussen en mekaar half opvreten.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Werkelijk liefde is nooit fout om te zien. Kussen in het openbaar is mijn ding niet. En dan maakt geslacht niet het verschil.
Dat bedoel ik ook. Ik vind het gewoon raar soms.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen gewoon kussen en mekaar half opvreten.
Afhankelijk van de setting heb ik zelf met beide geen probleem
Het zou mooi zijn als het beeld van de gay pride iets diverser zou zijn. Dat het een betere afspiegeling is van alle homoseksuelen, een diverser beeld dus dan het huidige stereotype beeld dat wordt geschetst. Denk dat dat al veel zou helpen.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik geloof in dat averechts werken. Je gaat niet zo op een boot staan. Ik ben pro homo maar zal dat ook zeker nooit doen. Het irriteert mij werkelijk zelfs. Of je doet normaal tegen mensen of niet. Daar helpt dit niet bij.
Het idee is al wat raar dat je je zo moet presenteren.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:43 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als het beeld van de gay pride iets diverser zou zijn. Dat het een betere afspiegeling is van alle homoseksuelen, een diverser beeld dus dan het huidige stereotype beeld dat wordt geschetst. Denk dat dat al veel zou helpen.
Dat is het anders hoor. Wel eens staan kijken? Miljoen mensen langs de kant afgelopen jaar, allemaal met de kinderen. Deden exact 80 boten mee, waarvan 2 met leernichten en 78 die er normaal in t-shirt en broek stonden te feesten, maar de media heeft bij het filmen een bias richting het extravagante dus je krijgt een compleet verkeerde indruk als je er niet zelf bent.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:43 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als het beeld van de gay pride iets diverser zou zijn. Dat het een betere afspiegeling is van alle homoseksuelen, een diverser beeld dus dan het huidige stereotype beeld dat wordt geschetst. Denk dat dat al veel zou helpen.
Dat wilde ik gaan zeggen.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is het anders hoor. Wel eens staan kijken? Miljoen mensen langs de kant afgelopen jaar, allemaal met de kinderen. Deden exact 80 boten mee, waarvan 2 met leernichten en 78 die er normaal in t-shirt en broek stonden te feesten, maar de media heeft bij het filmen een bias richting het extravagante dus je krijgt een compleet verkeerde indruk als je er niet zelf bent.
Je krijgt geen ander beeld als je er wel bent. Het is raar dat dit nodig is. Misschien is dat meer het probleem voor mij.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is het anders hoor. Wel eens staan kijken? Miljoen mensen langs de kant afgelopen jaar, allemaal met de kinderen. Deden exact 80 boten mee, waarvan 2 met leernichten en 78 die er normaal in t-shirt en broek stonden te feesten, maar de media heeft bij het filmen een bias richting het extravagante dus je krijgt een compleet verkeerde indruk als je er niet zelf bent.
En dat is precies het hele punt. Het is kennelijk (nog steeds) nodig om acceptatie aan te kaarten.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:52 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je krijgt geen ander beeld als je er wel bent. Het is raar dat dit nodig is. Misschien is dat meer het probleem voor mij.
Dat moet je niet op die manier doen volgens mij.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:07 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
En dat is precies het hele punt. Het is kennelijk (nog steeds) nodig om acceptatie aan te kaarten.
Dat is in ieder geval een goede ontwikkeling, het lijkt mij mooi als het een soort van ''feest van acceptatie en diversiteit'' is. Acceptatie van mensen zoals ze zijn, niet specifiek een homo-gerelateerd feest.quote:Op maandag 16 mei 2016 23:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nominatie voor beste post van het topic.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 12:27 schreef FlyDutchMan het volgende:
Dat is het soms ook. Thai zijn bijv. veel toleranten tegen homo's en anders denkende mensen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:07 schreef Isegrim het volgende:
En: het is niet enkel een feestje. Er is altijd ook een serieuze boodschap.
Die zogenaamde tolerantie in Nederland is vaak maar schijn...
Dat lijkt mij ook beter.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:09 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval een goede ontwikkeling, het lijkt mij mooi als het een soort van ''feest van acceptatie en diversiteit'' is. Acceptatie van mensen zoals ze zijn, niet specifiek een homo-gerelateerd feest.
Tolereren is wat anders dan accepteren. Dat eerste zou iedereen moeten doen uiteraard.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:12 schreef AQUILA. het volgende:
Hier ben ik het verder roerend mee eens.quote:Op maandag 16 mei 2016 22:33 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Ja, maar het is nog niet klaar met de emancipatie. Het is pas voltooid indien iedereen voor zijn geaardheid uit kan komen en niet wordt gediscrimineerd, op wat voor manier dan ook. Gelijk voor de wet en een huwelijk zijn leuk, maar niet voldoende. Het gelijke huwelijk is eigenlijk niet eens waar het om draait, ik heb helemaal niets met het instituut huwelijk. ]
Precies, valt me op dat er vaak totaal geen oog is voor het feit dat er verschillende opvattingen zijn binnen het geloof en tussen verschillende kerkgemeenschappen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Getrouwd met een man? Dat ken ik gewoon niet. Ik zou er ook nooit kritiek op hebben.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 01:56 schreef -0- het volgende:
[..]
Precies, valt me op dat er vaak totaal geen oog is voor het feit dat er verschillende opvattingen zijn binnen het geloof en tussen verschillende kerkgemeenschappen.
De dominee in de kerk waar ik wel eens kom is homo, getrouwd en heeft 2 geadopteerde kinderen. Hij is hier heel open over, noemt het gerust tijdens de preek. En ik heb binnen de gemeente nog nooit ook maar enige kritiek hierop gehoord.
Maar wat is dan tolerantie? Als tolerantie voor een deel van de mensen maar schijn is, geeft dat niet juist blijk van tolerantie?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:07 schreef Isegrim het volgende:
En: het is niet enkel een feestje. Er is altijd ook een serieuze boodschap.
Die zogenaamde tolerantie in Nederland is vaak maar schijn...
Feitelijk is 'tolereren' inderdaad zoiets als 'iets aanvaarden ondanks dat je het liever niet hebt'.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 02:12 schreef -0- het volgende:
[..]
Maar wat is dan tolerantie? Als tolerantie voor een deel van de mensen maar schijn is, geeft dat niet juist blijk van tolerantie?
Iemand kan best een persoonlijke overtuiging hebben dat een geaardheid anders dan hetero verachtelijk is, maar toch homo's in zijn omgeving tolereren. Zolang iemand geen negatieve gevolgen geeft richting de ander aan zijn overtuigingen is het wat mij betreft prima.
En dan kan je dus heel tolerant zijn tegenover homo's en toch zeggen dat je liever niet ziet dat ze hand in hand lopen als het in een enquête gevraagd wordt.
Die mening mag je toch ook hebben? Zolang die bewuste homo's daar maar op geen enkele wijze hinder van ondervinden.
Andersom moeten andersdenkenden net zo goed getolereerd worden.
Dat ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:38 schreef devlinmr het volgende:
Ach zo lang topsporters en dan met name voetballers er nog steeds niet voor durven uit te komen dat ze homo zijn omdat ze bang zijn voor reacties van fans en/of teamgenoten, valt er nog een wereld te winnen.
Sowieso het feit dat iemand wereldkundig moet maken dat ie homo is is natuurlijk waanzin, ken niemand die ervoor uitgekomen is dat ie hetero is.
De misvatting lijkt me in eerste instantie dat er sprake is van 'het christelijk geloof'. Zoals ik al aangaf zijn er vele interpretaties van de bijbel in de verschillende stromingen van het christelijk geloof. Jouw onbegrip lijkt zich meer te richten op een bepaalde interpretatie van de bijbel. Zo'n boek staat natuurlijk vol met tegenstrijdigheden en je kunt er vrij makkelijk je eigen draai aan geven als het gaat om wat wel en niet relevant is, wat je in de context van die tijd moet zien, enzovoort.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 06:29 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Hoe je je als homo kunt vinden in het christelijke geloof.
Natuurlijk zijn er verscheidene interpretaties, maar uiteindelijk ligt de basis ervan in het boek de bijbel. Ik zou persoonlijk geen religie kunnen aanhangen waarvan het belangrijkste boek iets dat zo'n essentieel onderdeel is van mijn zijn, mijn seksuele geaardheid, afwijst en het handelen ernaar als zondig benoemt.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
De misvatting lijkt me in eerste instantie dat er sprake is van 'het christelijk geloof'. Zoals ik al aangaf zijn er vele interpretaties van de bijbel in de verschillende stromingen van het christelijk geloof. Jouw onbegrip lijkt zich meer te richten op een bepaalde interpretatie van de bijbel. Zo'n boek staat natuurlijk vol met tegenstrijdigheden en je kunt er vrij makkelijk je eigen draai aan geven als het gaat om wat wel en niet relevant is, wat je in de context van die tijd moet zien, enzovoort.
Ik zat vanochtend met stijgende verbazing het LGBT-agenda topic in BNW te lezen. Je hebt echt geen religies nodig om mensen een afkeer van homoseksualiteit te laten hebben, daar ben ik inmiddels wel achter. Men haalt zich van alles in het hoofd om iets maar af te kunnen keuren wat niet in hun straatje past.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:43 schreef Odaiba het volgende:
Zolang er religies blijven bestaan die verbieden en afkeuren, blijf je dit houden.
Dat mag, maar in mijn ogen is dat niet iets dat specifiek geldt voor homoseksualiteit. Als vrouw kom je er met een wat dogmatische lezing van de bijbel ook niet al te best van af bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:16 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er verscheidene interpretaties, maar uiteindelijk ligt de basis ervan in het boek de bijbel. Ik zou persoonlijk geen religie kunnen aanhangen waarvan het belangrijkste boek iets dat zo'n essentieel onderdeel is van mijn zijn, mijn seksuele geaardheid, afwijst en het handelen ernaar als zondig benoemt.
Daar kan je inderdaad nog allerlei draaien aan geven, discussiëren over het belang van die teksten, stellen dat er ook andere dingen zondig worden genoemd die de meeste christenen ook gewoon doen etc., maar voor mij zou dat onverenigbaar zijn.
Je snapt wel dat het allemaal aangeleerd gedrag en ideeën zijn he? Je hoeft dus zelf geen geloof te hebben of religie aan te hangen om het uit je omgeving mee te krijgen. En waar vind het zijn uitsprong in Europa, grotendeels uit een Judeo-Christelijk-Islamtische gedachte, wat later best over kan gaan tot seculiere walging.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zat vanochtend met stijgende verbazing het LGBT-agenda topic in BNW te lezen. Je hebt echt geen religies nodig om mensen een afkeer van homoseksualiteit te laten hebben, daar ben ik inmiddels wel achter. Men haalt zich van alles in het hoofd om iets maar af te kunnen keuren wat niet in hun straatje past.
Dat snap ik wel, maar het gaat misschien wat ver om alle homointolerantie toe te schrijven aan enkel religies. En dan nog, dat gedachtengoed is er nu eenmaal. Ook al bestaan alle religies morgen niet meer, dan blijft de geseculariseerde intolerantie gewoon over.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:49 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Je snapt wel dat het allemaal aangeleerd gedrag en ideeën zijn he? Je hoeft dus zelf geen geloof te hebben of religie aan te hangen om het uit je omgeving mee te krijgen. En waar vind het zijn uitsprong in Europa, grotendeels uit een Judeo-Christelijk-Islamtische gedachte, wat later best over kan gaan tot seculiere walging.
Religies staan aan de basis van beschavingen. Dat we er nu geen waarde mee aan hechten wil niet zeggen dat ze geen invloed mee hebben over ons denken, maar ik zeg er al bij, het is ook zo over te nemen door een seculiere stroming. Religie is namelijk ook maar ontstaan uit een bepaalde stroming denkers.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar het gaat misschien wat ver om alle homointolerantie toe te schrijven aan enkel religies. En dan nog, dat gedachtengoed is er nu eenmaal. Ook al bestaan alle religies morgen niet meer, dan blijft de geseculariseerde intolerantie gewoon over.
Mensenhaters dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:01 schreef Isegrim het volgende:
Vrouwenhaat, homohaat, ze gaan vaak hand in hand. Mannen die ik ken die erg negatief staan tegenover homo's, zijn meestal ook bepaald niet feministisch aangelegd.
Handelen naar vrouw zijn is geen zonde, dat is nogal een verschil. Dat vrouwen er niet best vanaf komen is een mening gebaseerd op de waarde die jij hecht aan bepaalde vrijheden. Het missen van bepaalde vrijheden, die je zelf misschien niet eens per se wil, is natuurlijk wezenlijk anders dan dat je seksuele voorkeur fout is. Dat kun je dogmatische interpretatie noemen, maar als je het boek gewoon zelf leest, zonder iemand die je vertelt hoe je het op moet vatten, dan zie je het gewoon staan.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mag, maar in mijn ogen is dat niet iets dat specifiek geldt voor homoseksualiteit. Als vrouw kom je er met een wat dogmatische lezing van de bijbel ook niet al te best van af bijvoorbeeld.
Als je alles wat volgens de bijbel zondig zou zijn serieus zou nemen, dan krijg je een behoorlijk surrealistische situatie in de hedendaagse maatschappij.
Religieuze geschriften en opvattingen zijn voor veel gelovigen ook absoluut geen 'package deal' waarbij het alles of niets is.
Het komt in mijn ogen allemaal neer op de mate waarin je dogmatische interpretaties relevant vindt.
Als je het boek leest is de levensstijl van de moderne mens sowieso fout, maar dat is nu juist precies wat ik bedoel met het contextloos lezen van een boek van meer dan 2000 jaar oud. Het stoelt op het idee dat een religie of stroming niet kan evolueren, maar geschriften een soort van rotsvaste basis zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:22 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Handelen naar vrouw zijn is geen zonde, dat is nogal een verschil. Dat vrouwen er niet best vanaf komen is een mening gebaseerd op de waarde die jij hecht aan bepaalde vrijheden. Het missen van bepaalde vrijheden, die je zelf misschien niet eens per se wil, is natuurlijk wezenlijk anders dan dat je seksuele voorkeur fout is. Dat kun je dogmatische interpretatie noemen, maar als je het boek gewoon zelf leest, zonder iemand die je vertelt hoe je het op moet vatten, dan zie je het gewoon staan.
Hoeft geen bewuste onzekerheid te zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:53 schreef ems. het volgende:
Ik weet niet of onzekerheid en haat per se hand in hand hoeven gaan. Allicht zijn ze juist heel zeker van hun zaak.
Het zijn ook niet religieuzen die zich aan homo haat schuldig maken.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 10:43 schreef Odaiba het volgende:
Zolang er religies blijven bestaan die verbieden en afkeuren, blijf je dit houden.
Ik weet ook niet of homofobie wel echt onzekerheid is. Het is in elk geval geen ontkenning van latente homoseksualiteit. Die mensen zijn denk ik opgevoed met het idee dat homo's maar gewoon aan iedereen zitten, en dat zij door deze veranderende moraal zelf ook "slachtoffer" worden van de grijpgraagheid van homo's.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:52 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hoeft geen bewuste onzekerheid te zijn.
"Homophobia is the fear that another man will treat you in the same way you treat women."quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of homofobie wel echt onzekerheid is. Het is in elk geval geen ontkenning van latente homoseksualiteit. Die mensen zijn denk ik opgevoed met het idee dat homo's maar gewoon aan iedereen zitten, en dat zij door deze veranderende moraal zelf ook "slachtoffer" worden van de grijpgraagheid van homo's.
Het zijn vooral waanideeën.
Dan ben je heel tolerant. Van tolerantie kan geen sprake zijn als je er enthousiast van wordt. Als ze daadwerkelijk tolerantie hadden onderzocht hadden ze moeten vragen of je een opmerking maakt of gaat slaan als je twee mannen ziet zoenen, niet of je het prettig vindt om te zien. Als je het niet prettig vindt maar het laat gaan ben je het aan het tolereren.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 08:32 schreef Mystikvm het volgende:
Ik vind twee zoenende mannen ook niet lekker om te zien, omdat ik nu eenmaal geen boner kan krijgen van twee mannen. Maar dat betekent niet dat het dan maar niet moet mogen, of dat ze dat niet in mijn buurt moeten doen.
Iedereen is vrij om zijn liefde of geaardheid te uiten zoals zij dat willen. Of ik dat nou lekker vind of niet, dat moet niet uit maken. Ik houd ook niet van mensen die smakken bij het eten, maar die ga ik ook niet vragen om dan maar niet meer in een restaurant te eten. Wie ben ik om iemand iets te ontzeggen?
Jullie snappen niet helemaal wat ik bedoel volgens mij. Ik zeg namelijk ook niet dat dit enkel bij religieuze mensen zo is, maar wellicht vind het wel zijn oorsprong daar. Daarna kan het dus makkelijk opgenomen worden in samenlevingen die seculier of niet-religieus zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn ook niet religieuzen die zich aan homo haat schuldig maken.
Ik denk dat je gelijk hebt hoor. Hetzelfde voor onderdrukking van seksualiteit in het algemeen. Masturbatie, vrouwen die van seks houden, 'afwijkende' voorkeuren etc. Religie is voor een heel groot deel debet aan puriteinse opvattingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Jullie snappen niet helemaal wat ik bedoel volgens mij. Ik zeg namelijk ook niet dat dit enkel bij religieuze mensen zo is, maar wellicht vind het wel zijn oorsprong daar. Daarna kan het dus makkelijk opgenomen worden in samenlevingen die seculier of niet-religieus zijn.
De vraagstelling is inderdaad niet correct. Als ik die vraag had gekregen zou ik ook hebben moeten antwoorden dat ik het liever niet zie. Echter, ik begrijp de geest van de vraag, dus ik zou geantwoord hebben dat het mij niets uitmaakt. Waarom ik het liever niet zie is niet omdat het homo's zijn, maar omdat het een onaantrekkelijk gezicht is, net als twee spuuglelijke hetero's die elkaar zoenen. Ik vind het fijn voor ze dat ze de liefde hebben gevonden, maar een appetijtelijk schouwspel is het niet. Maar ik zou ze nooit het recht willen ontnemen om dat op straat te doen, alleen omdat ze toevallig lelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan ben je heel tolerant. Van tolerantie kan geen sprake zijn als je er enthousiast van wordt. Als ze daadwerkelijk tolerantie hadden onderzocht hadden ze moeten vragen of je een opmerking maakt of gaat slaan als je twee mannen ziet zoenen, niet of je het prettig vindt om te zien. Als je het niet prettig vindt maar het laat gaan ben je het aan het tolereren.
Nee, jij hecht een andere waarde aan de context dan een ander en interpreteert op basis daarvan. Helemaal prima, maar dat maakt een andere visie geen misvatting.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je het boek leest is de levensstijl van de moderne mens sowieso fout, maar dat is nu juist precies wat ik bedoel met het contextloos lezen van een boek van meer dan 2000 jaar oud. Het stoelt op het idee dat een religie of stroming niet kan evolueren, maar geschriften een soort van rotsvaste basis zijn.
Ik interpreteer helemaal niets. Ik observeer slechts hoe gelovigen omgaan met religieuze geschriften. Ik ben zelf niet gelovig. Wat jij echter doet is zeggen dat het onbegrijpelijk is dat homo's christen willen zijn omdat ze die geschriften feitelijk dogmatisch zouden moeten interpreteren.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:01 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Nee, jij hecht een andere waarde aan de context dan een ander en interpreteert op basis daarvan. Helemaal prima, maar dat maakt een andere visie geen misvatting.
Maar dat idee gaat dus voor lang niet alle gelovigen op. Je zit nog steeds vast in het idee dat 'religie gestoeld is op de lessen uit een heilig geschrift', terwijl dat een interpretatie is die lang niet binnen alle kerkgemeenschappen als zodanig wordt beschouwd. Sterker nog, één van de uitgangspunten van de vrijzinnig protestantse gemeenschappen is doorgaans ook dat de bijbel niet gelezen moet worden als een heilig boek met vaststaande regeltjes, maar als een verzameling verhalen die in de context van hun oorspronkelijke tijd en omgeving gelezen moeten worden.quote:Religie kan best evolueren en dat is allemaal heel interessant in een discussie over de mogelijkheid voor gelovigen om mee te draaien in de moderne maatschappij. Maar vanuit het idee dat de religie gestoeld is op de lessen uit een heilig geschrift, vind ik het persoonlijk raar om dat aan te hangen als een belangrijk onderdeel van wie jij bent erin wordt afgedaan als zondig gedrag.
Dat is voor mij van een wezenlijk ander niveau dan dat er in de bijbel ook staat dat je bijvoorbeeld geen kleding gemengde stoffen mag dragen. Het dragen van die kleding is namelijk minder onderdeel van mijn wezen dan mijn seksuele voorkeur.
De TT is in ieder geval verkeerd, heb niet gelezen hoe het onderzoek en zijn conclusies precies zijn geformuleerd. Maar het lijkt een beetje een trend de laatste tijd dat homo's en sympathisanten eisen dat ze leuk gevonden worden. Dat is toch echt een persoonlijke aangelegenheid, en het gevaar is dat als je overvraagt dat ten koste gaat van de tolerantie. En tolerantie is niet persoonlijk en wél belangrijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De vraagstelling is inderdaad niet correct. Als ik die vraag had gekregen zou ik ook hebben moeten antwoorden dat ik het liever niet zie. Echter, ik begrijp de geest van de vraag, dus ik zou geantwoord hebben dat het mij niets uitmaakt. Waarom ik het liever niet zie is niet omdat het homo's zijn, maar omdat het een onaantrekkelijk gezicht is, net als twee spuuglelijke hetero's die elkaar zoenen. Ik vind het fijn voor ze dat ze de liefde hebben gevonden, maar een appetijtelijk schouwspel is het niet. Maar ik zou ze nooit het recht willen ontnemen om dat op straat te doen, alleen omdat ze toevallig lelijk zijn.
Tolerantie is inderdaad niet hetzelfde als enthousiasme. De vraag die gesteld werd is feitelijk of mensen er enthousiast van worden.
Je maakt een geintje, toch?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
En maar vragen om acceptatie. Wat verwacht je werkelijk als je zo denkt?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:32 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Op de Gay Pride zag ik een zwangere vrouw en zij en haar man droegen beiden een t-shirt met "mommy/daddy doesn't care if you are gay". Dat vond ik echt geweldig.quote:Op woensdag 18 mei 2016 05:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb geen kinderen en ik wil geen kinderen. Maar zou ik ze krijgen, dan zou hun seksuele oriëntatie mij een worst wezen. Ik zou erg nieuwsgierig zijn hoe ze zich op dat vlak zouden ontwikkelen en met wie ze thuis zouden komen.
Mijn enige zorg zou zijn welke ellende ze te verduren zouden krijgen van liefdeloze mensen die hen niet kunnen accepteren zoals ze zijn.
Dit is precies hoe mijn ouders zijn. Gelukkig.
Je hoort ook daar wel een hoop onzin als je tussen het publiek staat hoor. Er komen ook echt wel mensen om aapjes te kijken. Paar keer kromme tenen gehad over wat mensen tegen hun kinderen zeiden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Op de Gay Pride zag ik een zwangere vrouw en zij en haar man droegen beiden een t-shirt met "mommy/daddy doesn't care if you are gay". Dat vond ik echt geweldig.Sowieso vond ik dat bijna emotioneel om een miljoen mensen te zien die stonden te juichen en te klappen en zo een zee van tolerantie vormden ipv dat eeuwige verstoppertje.
Idem dito.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hoort ook daar wel een hoop onzin als je tussen het publiek staat hoor. Er komen ook echt wel mensen om aapjes te kijken. Paar keer kromme tenen gehad over wat mensen tegen hun kinderen zeiden.
Maar over het algemeen ben ik verliefd op de sfeer bij de Canal Parade. Vriend van mij staat bijna altijd op een boot en vaak gaan we daarna nog op stap. Ik voel me daar veilig en geaccepteerd plus het is supergezellig. Zijn echt niet veel massale feesten waarbij ik me zo senang voel.
Dat maakt het zo awesome ja.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:47 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Idem dito.
Het is geen feest om te laten zien dat homoseksuelen apart zijn, het is een feest om te laten zien dat je jezelf kan zijn: Je ziet zoveel verschillende mensen op die dagen en tijdens de botenparade, met zoveel verschillende invalshoeken dat het juist laat zien dat op die dagen wordt geaccepteerd wie je bent en dat al die verschillende mensen voor een keer eens zichtbaar zijn.
Haha, hij staat op een boot? Hoe dat zo?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:10 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hoort ook daar wel een hoop onzin als je tussen het publiek staat hoor. Er komen ook echt wel mensen om aapjes te kijken. Paar keer kromme tenen gehad over wat mensen tegen hun kinderen zeiden.
Maar over het algemeen ben ik verliefd op de sfeer bij de Canal Parade. Vriend van mij staat bijna altijd op een boot en vaak gaan we daarna nog op stap. Ik voel me daar veilig en geaccepteerd plus het is supergezellig. Zijn echt niet veel massale feesten waarbij ik me zo senang voel.
Sta jij ook op een speciale boot? Welke?quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha, hij staat op een boot? Hoe dat zo?Ik zelf ook trouwens hoor.
Van een politieke partij.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Sta jij ook op een speciale boot? Welke?
Niet mijn vriend als in LHO de bakker, gewoon een goede vriend. Omdat gay en omdat D66 A'dam.quote:Op woensdag 18 mei 2016 11:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Haha, hij staat op een boot? Hoe dat zo?Ik zelf ook trouwens hoor.
Er rijden treinen heen hoor.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, leuk. Jammer dat het zo ver weg is, ik zou het ook graag eens bijwonen.
2 uur met de trein, stelt echt niks voorquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah, leuk. Jammer dat het zo ver weg is, ik zou het ook graag eens bijwonen.
Ja het lijkt mij zeker de moeite waard, maar ik ben niet mobiel en fit genoeg voor een treinreis. Ze moeten die parade maar eens in Groningen houden, wij hebben ook kanalenquote:Op woensdag 18 mei 2016 12:07 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er rijden treinen heen hoor.Het is echt de moeite wel, zeker met mooi weer.
Oooohh zo.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:01 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Niet mijn vriend als in LHO de bakker, gewoon een goede vriend. Omdat gay en omdat D66 A'dam.
Voornaam M, achternaam A. Mooie man.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oooohh zo.
Ik ken hem misschien wel dan.
Na ja tolerantie in Nederland vind ik meer een schijn tolerantie. Mensen zeggen niet echt wat ze denken maar geven antwoorden waarvan ze denken dat die graag gehoord worden.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:14 schreef Disana het volgende:
Er is een verschil tussen tolerantie en iets graag willen zien, ja, maar ik geloof er zeker in dat de parade bijdraagt aan tolerantie.
De opmerkingen toen ik nog een homoseksuele manager had. Die obsessie van heteroseksuele mannen met anale seks bij homo's.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Na ja tolerantie in Nederland vind ik meer een schijn tolerantie. Mensen zeggen niet echt wat ze denken maar geven antwoorden waarvan ze denken dat die graag gehoord worden.
Hoe vaak wordt een homo of pot uitgelachen als ze zich omdraaien op de werkvloer. Of wordt het erbij gehaald als opmerking omdat een persoon niet bevalt of iets doet wat niet goed valt? best veel naar mijn mening.
Het is hier nog niet optimaal nee, maar ik vind het al flinke winst dat mensen hun ware gedachten voor zich houden. We gaan niet meer ongegeneerd los op homo's, we passsen ons aan.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:20 schreef Chadi het volgende:
[..]
Na ja tolerantie in Nederland vind ik meer een schijn tolerantie. Mensen zeggen niet echt wat ze denken maar geven antwoorden waarvan ze denken dat die graag gehoord worden.
Hoe vaak wordt een homo of pot uitgelachen als ze zich omdraaien op de werkvloer. Of wordt het erbij gehaald als opmerking omdat een persoon niet bevalt of iets doet wat niet goed valt? best veel naar mijn mening.
Zoveel lef heb ik echt niet.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:33 schreef Kaas- het volgende:
In kroegen zeg ik er altijd direct wat van als mensen ineens iets over homo's schreeuwen of zo. Als ik dan even bij ze aan tafel gaan zitten en zeg dat ik dat niet leuk vind, wordt daar eigenlijk altijd wel positief op gereageerd. Daardoor heb ik ook wel het idee dat al dat gescheld ook maar oppervlakkig en niet gemeend is.
Vorige week in een Rotterdamse kroeg was ik zo bezopen dat ik een volslagen onbekende gewoon direct bij z'n nek greep toen hij ineens schreeuwde dat alle homo's op moeten rotten.Hij hield zich daarna wel koest.
Ik ben een van de weinige homo's die doorgaans de meeste mensen in een cafe wel aan kan en daardoor voel ik ook een soort verantwoordelijkheid om altijd op te treden als dat soort dingen gebeuren.quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben een van de weinige homo's die doorgaans de meeste mensen in een cafe wel aan kan en daardoor voel ik ook een soort verantwoordelijkheid om altijd op te treden als dat soort dingen gebeuren.
Nou ja ik vind dat geen aanpassing want je onderdrukt het nu in de juiste omgeving.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is hier nog niet optimaal nee, maar ik vind het al flinke winst dat mensen hun ware gedachten voor zich houden. We gaan niet meer ongegeneerd los op homo's, we passsen ons aan.
Je bedoelt net zo als een geweldige moslim zou doen als hij iets over Allah hoort?quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:33 schreef Kaas- het volgende:
In kroegen zeg ik er altijd direct wat van als mensen ineens iets over homo's schreeuwen of zo. Als ik dan even bij ze aan tafel gaan zitten en zeg dat ik dat niet leuk vind, wordt daar eigenlijk altijd wel positief op gereageerd. Daardoor heb ik ook wel het idee dat al dat gescheld ook maar oppervlakkig en niet gemeend is.
Vorige week in een Rotterdamse kroeg was ik zo bezopen dat ik een volslagen onbekende gewoon direct bij z'n nek greep toen hij ineens schreeuwde dat alle homo's op moeten rotten.Hij hield zich daarna wel koest.
Het bekritiseren van gedachtengoed is iets essentieel anders dan racisme / homohaat etc. Een geloof kies je namelijk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:36 schreef wuuht het volgende:
[..]
Je bedoelt net zo als een geweldige moslim zou doen als hij iets over Allah hoort?
Ten eerste heb ik niks tegen moslims.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:36 schreef wuuht het volgende:
[..]
Je bedoelt net zo als een geweldige moslim zou doen als hij iets over Allah hoort?
1 Dat beweer ik ook nergens.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik niks tegen moslims.
Ten tweede reageren niet alle moslims zo.
Ten derde ga ik altijd gewoon heel beschaafd bij iemand aan tafel zitten en zeg ik vriendelijk dat ik het niet leuk vind en vraag ik of ze ermee op zouden willen houden.
Ten vierde was ik afgelopen week kneiterdronken en zei die vent recht in m'n gezicht op heel vervelende wijze "nou en of ik een probleem met jullie vieze homo's heb ja". Hij vroeg er gewoon om. Geen spijt van.
(Ten vijfde gaat niet elk topic over moslims.)
Dan weet ik niet wat nou precies je punt was. En "altijd" houdt inderdaad "praktisch altijd" in.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:33 schreef wuuht het volgende:
[..]
1 Dat beweer ik ook nergens.
2 Dat beweer ik ook niet, ik bedoelde geweldadige moslims.
3 en 4 spreken elkaar tegen
5 Het was een voorbeeld en ik wil het verder ook niet over moslims hebben.
Dat ben ik met je eens hoor, waar maken mensen zich druk om. Wat ik bedoel is dat ik het een stap vooruit vind dat mensen niet meer ongegeneerd losgaan op mensen die anders zijn. Ze mogen denken wat ze willen, dat is hun recht, maar ze mogen er geen uiting aan geven en doen dat ook over het algemeen niet meer. Ik denk dat je niet veel meer kunt vragen.quote:Op woensdag 18 mei 2016 13:35 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nou ja ik vind dat geen aanpassing want je onderdrukt het nu in de juiste omgeving.
Mensen zouden gewoon wat relaxter in hun schedel moeten zijn. Laat lekker iedereen doen wat hij of zij wil. En als ze zich daar fijn bij voelen. Who cares? Waarom moeten mensen meteen een oordeel klaar hebben over homo of niet homo...zwart wit..bruin geel.. . We zitten vast in een cirkel waar we maar niet uit komen. Lijken net hamstertjes
Pffffff je greep die gast bij zn keel (fysiek gelweld) omdat hij zich grof uite over homos toch? Dat is hetzelfde als een moslim die dat zou doen als je wat slechts over de islam zegt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan weet ik niet wat nou precies je punt was. En "altijd" houdt inderdaad "praktisch altijd" in.
Dat doe ik ook. Uiteindelijk is het vaak maar een kreet. Daarnaast is het dan leuk aan te halen dat er een onderzoek is geweest in Duitsland dat veel mensen die zich raar uitlaten over homo's vaak zelf homo gevoelens hebben. Het is dus onzekerheid.quote:Op woensdag 18 mei 2016 12:33 schreef Kaas- het volgende:
Omdat hij tegen me zei dat hij een probleem met me had en me een vieze homo vond, terwijl hij even heel dicht tegen me aan kwam staan om zogenaamd te intimideren. Dat doet hij nu niet weer nee. Na 10 bier ben ik inderdaad niet zo eloquent meer dat ik dat met woorden oplos of kan oplossen. Nou wat een enorm probleem.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:51 schreef wuuht het volgende:
[..]
Pffffff je greep die gast bij zn keel (fysiek gelweld) omdat hij zich grof uite over homos toch?
Het komt bijna nooit werkelijk geweld. Maar het gaat er wel om wat je uitstraalt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik zou zelf nooit fysiek geweld gebruiken omdat ik daar gewoon de schurft aan heb (en misschien ook wel omdat ik 1.65 en een vrouw ben), maar ik zou er wél iets van willen zeggen en ik kan me heel goed voorstellen dat dat wat makkelijker is als je groot en sterk bent.
Sommige homohaters zijn immers van die opgefokte etterbakken. Potenrammen komt heus nog voor.
Toch jaarlijks bijna 1200 meldingen in Nederland van geweld tegen LHBTI's.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het komt bijna nooit werkelijk geweld. Maar het gaat er wel om wat je uitstraalt.
Zoals je het nu schetst klinkt het inderdaad meer als een persoonlijke bedreiging naar jou gericht. Wel heel raar dat je mijn vergelijking nog steeds niet snapt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 14:56 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Omdat hij tegen me zei dat hij een probleem met me had en me een vieze homo vond, terwijl hij even heel dicht tegen me aan kwam staan om zogenaamd te intimideren. Dat doet hij nu niet weer nee. Na 10 bier ben ik inderdaad niet zo eloquent meer dat ik dat met woorden oplos of kan oplossen. Nou wat een enorm probleem.
Deel over de moslims haal ik uit je citaat want is irrelevant. Het gaat niet over moslims.
Ik heb het over het mensen aanspreken op hun gedrag en uitlatingen. Dat wat jij zegt ontken ik zeker niet. Ik heb een tijdje homo en lesbie naar huis kunnen brengen in de avond omdat men bedreigt werd. Het probleem is groter dan alleen de aangiftes.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:36 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Toch jaarlijks bijna 1200 meldingen in Nederland van geweld tegen LHBTI's.
Dat lijkt mij ook een leuke dag. Maar het is natuur dat je bang bent voor iets dat anders is.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:42 schreef Isegrim het volgende:
Mensen zijn gewoon dieren. Een dier dat afwijkt is een risico dus die moet weg. Daar komt het een beetje op neer denk ik. Ik zie uit naar de dag dat onze soort volwassen wordt en zulk primitief gedrag weet te overstijgen.
Geldt voor LGBTQ's, vrouwen, niet-blanken, etnische minderheden etcetera. Wat zou het toch heerlijk zijn als ieder de ander gewoon zou accepteren.
Muh. Als niet-blanke minderheid interesseert het me geen hol of mensen dat wel of niet accepterenquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:42 schreef Isegrim het volgende:
Geldt voor LGBTQ's, vrouwen, niet-blanken, etnische minderheden etcetera. Wat zou het toch heerlijk zijn als ieder de ander gewoon zou accepteren.
Natuurlijk wel deels. Als je steeds raar behandelt wordt om je kleur is dat niet leuk.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Muh. Als niet-blanke minderheid interesseert het me geen hol of mensen dat wel of niet accepteren
Doel ik ook op zaken als gemiddeld minder kans op een baan, lager salaris e.d.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:55 schreef ems. het volgende:
[..]
Muh. Als niet-blanke minderheid interesseert het me geen hol of mensen dat wel of niet accepteren
Ik ben zo vaak raar behandelt maar of de reden daarvoor mijn kleur was is helaas nooit bevestigd.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Natuurlijk wel deels. Als je steeds raar behandelt wordt om je kleur is dat niet leuk.
Geen last van gelukkigquote:Op woensdag 18 mei 2016 16:03 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Doel ik ook op zaken als gemiddeld minder kans op een baan, lager salaris e.d.
Dat is ook soms de vraag. Ik woonde zelf een tijd in Azie en Afrika. Als blank zijnde. Je wordt anders behandelt......ik maak er geen direct probleem van. Op lange duur kan het vervelend worden. Het voordeel hier is dat je als mensen gewoon meer weet en hebt gezien. Dan is het al minder vreemd.quote:Op woensdag 18 mei 2016 16:04 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik ben zo vaak raar behandelt maar of de reden daarvoor mijn kleur was is helaas nooit bevestigd.
[..]
Geen last van gelukkig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |