ah, da's mooi. Ik hoorde namelijk: veel beloven maar niet nakomen...quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:19 schreef DonJames het volgende:
M'n vriendin heeft er een tijdje voor gewerkt. Was prima in orde.
Of ze bellen je niet terug en het kost je geen geld.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:44 schreef DonJames het volgende:
Wat moe er allemaal worden beloofd dan? Je tekent een contract, gaat aan het werk en krijgt betaald. Ik zie het probleem niet.
Je verhaal is best wel tegenstrijdig.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:41 schreef QuietEyes het volgende:
Op tweakers.net is hier al een uitgebreid topic over http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1324113
Zelf ben ik meer dan 5 jaar terug via maandag gedetacheerd geweest. In feite zijn het net zulke dozenschuivers als de mediamarkt, de recruiters willen alleen maar zo snel mogelijk mensen bij bedrijven plaatsen en de commissie hiervoor opstrijken. Mijn advies is om niet met ze in zee te gaan en als je dat toch doet, laat je dan vooral niet aan het lijntje houden met loze beloftes!
Er zijn talloze verhalen bekend dat een recruiter je nog deze week zou terug bellen en vervolgens wordt je na een half jaar gebeld of je nog steeds interesse hebt in die geweldige vacature.
Net als alle detacheerders gewoon volgens CAO en op meer hoef je niet te rekenen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Op zich prima. ik werk nu via hen. Maar ze zijn wel een beetje uitzuigerig qua voorwaarden (maar dat zullen alle detacheerders doen denk ik). Zo minimaal mogelijk vakantie (veel minder dan de medewerkers die rechtstreeks werken waar ik werk) en eerste 2 dagen ziekte niet betaald enzo..
Maar verder zijn ze wel prima, ze betalen op tijd en ik merk niet echt dat ik via hen werk..
Waarschijnlijk géén CAO. Heb ik ook niet. (werkzaam in ICT)quote:Op donderdag 12 mei 2016 16:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
Net als alle detacheerders gewoon volgens CAO en op meer hoef je niet te rekenen.
Volgens mij vallen detacheerbureaus nergens onder een CAO. Alleen qua pensioen moeten z aangesloten zijn bij STIPP (voor uitzendkrachten). Vroeguh was Maandag een van de weinige die helemaal geen pensioenregeling aanbood.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:00 schreef Dromer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk géén CAO. Heb ik ook niet. (werkzaam in ICT)
(wellicht cao voor uitzendkrachten als je dat daar bent?)
Aangezien de CAO verbindend is verklaard voor de hele sector zal Maandag zonder twijfel onder de ABU vallen (of ze nu willen of niet, tenzij ze NBBU lid zijn, maar dan hebben ze die CAO)quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:00 schreef Dromer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk géén CAO. Heb ik ook niet. (werkzaam in ICT)
Er is een algemeen bindend verklaarde CAO, ook voor detacheerders.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:04 schreef Essebes het volgende:
[..]
Volgens mij vallen detacheerbureaus nergens onder een CAO. Alleen qua pensioen moeten z aangesloten zijn bij STIPP (voor uitzendkrachten). Vroeguh was Maandag een van de weinige die helemaal geen pensioenregeling aanbood.
Een uitzendbureau voldoet aan bepaalde kwaliteitseisen als het lid is van één van de werkgeversorganisaties: ABU of NBBU. Dan val je onder de ABU- of de NBBU-cao. De ABU-cao wordt als enige cao voor uitzendkrachten altijd algemeen verbindend verklaard door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dat wil zeggen dat deze cao toch geldt voor alle uitzendbureaus, die geen lid zijn van de NBBU. Ook voor detacheerders geldt minimaal de ABU-cao.quote:
Dit klopt dan niet. Abu is 1 dag dat niet wordt doorbetaald, NNBU is twee dagen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 15:59 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Op zich prima. ik werk nu via hen. Maar ze zijn wel een beetje uitzuigerig qua voorwaarden (maar dat zullen alle detacheerders doen denk ik). Zo minimaal mogelijk vakantie (veel minder dan de medewerkers die rechtstreeks werken waar ik werk) en eerste 2 dagen ziekte niet betaald enzo..
Maar verder zijn ze wel prima, ze betalen op tijd en ik merk niet echt dat ik via hen werk..
Ik ben rechtstreeks in dienst bij een ICT-bedrijf, niet gedetacheerd. Is er dan nog iets van een CAO te vinden? Ben wel benieuwd welke dat is. Ik vind een hoop bronnen waar gesproken wordt over het ontbreken van een algemene CAO voor de sector.quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:16 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er is een algemeen bindend verklaarde CAO, ook voor detacheerders.
[..]
Een uitzendbureau voldoet aan bepaalde kwaliteitseisen als het lid is van één van de werkgeversorganisaties: ABU of NBBU. Dan val je onder de ABU- of de NBBU-cao. De ABU-cao wordt als enige cao voor uitzendkrachten altijd algemeen verbindend verklaard door het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Dat wil zeggen dat deze cao toch geldt voor alle uitzendbureaus, die geen lid zijn van de NBBU. Ook voor detacheerders geldt minimaal de ABU-cao.
http://www.loonwijzer.nl/(...)flexwerk/uitzendwerk
Ik ben dus zeer benieuwd naar jouw constructie.
Dat was wel enorm handig om te wetenquote:Op donderdag 12 mei 2016 20:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ik ben rechtstreeks in dienst bij een ICT-bedrijf, niet gedetacheerd. Is er dan nog iets van een CAO te vinden? Ben wel benieuwd welke dat is. Ik vind een hoop bronnen waar gesproken wordt over het ontbreken van een algemene CAO voor de sector.
Ja, dat zag ik idd ook, maar is van 2008. Vond ik niet echt betrouwbaar en daarom heb ik besloten om een nieuw topic te starten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:41 schreef QuietEyes het volgende:
Op tweakers.net is hier al een uitgebreid topic over http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1324113
Zelf ben ik meer dan 5 jaar terug via maandag gedetacheerd geweest. In feite zijn het net zulke dozenschuivers als de mediamarkt, de recruiters willen alleen maar zo snel mogelijk mensen bij bedrijven plaatsen en de commissie hiervoor opstrijken. Mijn advies is om niet met ze in zee te gaan en als je dat toch doet, laat je dan vooral niet aan het lijntje houden met loze beloftes!
Er zijn talloze verhalen bekend dat een recruiter je nog deze week zou terug bellen en vervolgens wordt je na een half jaar gebeld of je nog steeds interesse hebt in die geweldige vacature.
Ik heb zelf jaren terug voor ze gewerkt in een andere sector. Je denkt dat het risico bij hen ligt om iets nieuws voor je te vinden omdat je bijvoorbeeld een jaarcontract tekent.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 09:42 schreef Sara87 het volgende:
Ik zit zelf in het onderwijs. Ik heb een vaste aanstelling, maar ik word zo ontzettend moe van alles eromheen. Ik wil gewoon alleen maar lesgeven.
Ik kwam een advertentie tegen van maandag ze bieden het volgende aan:
Vaste aanstelling, leaseauto, salaris is bespreekbaar. Toevallig hoorde ik van een vriendin dat haar collega dit volgend jaar gaat doen. Hij is netto 700¤ erop vooruitgegaan.
Dit is echt mijn droombaan, een beetje hier werken een beetje daar werken. Geen mentoraat, geen andere irritante taken etc. Bovendien is het risico voor maandag indien er geen vacature is. Klinkt geweldig, maar er zullen dus vast haken en ogen aan zitten.
Ik heb vanmiddag een gesprek. Hebben jullie tips?
Normale leegloopregels, maar goed als TS overal rekening mee moet houden doet ze hetzelfde werk als nu tot aan haar pensioen en eindigt ongelukkig achter de geraniums.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:50 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Ik heb zelf jaren terug voor ze gewerkt in een andere sector. Je denkt dat het risico bij hen ligt om iets nieuws voor je te vinden omdat je bijvoorbeeld een jaarcontract tekent.
Ze hebben toen 2 maanden iets voor me gezocht. Daar hebben ze niet veel moeite in gestoken. Daarna kon ik de leaseauto inleveren want ik kreeg ontslag. Het einde van mijn jaarcontract was nog niet in zicht.
Ja fijn, maar geen algemeen bindende CAO gevonden?quote:Op donderdag 12 mei 2016 20:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat was wel enorm handig om te weten
Ja natuurlijk wel, maar dan voor TS, maar daar heb jij niets mee nodig. In de ICT is de cao niet algemeen verbindend verklaart. (Oftewel je werkgever is niet aangesloten bij werkgeversvereniging ICT)quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:23 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ja fijn, maar geen algemeen bindende CAO gevonden?
Gaat het niet overal zo?quote:Op donderdag 12 mei 2016 14:41 schreef QuietEyes het volgende:
Dat was bij mij ook zo, ik heb die papieren vast nog wel ergens liggen. Maar dan komt het moment dat ze voor je op zoek moeten gaan en "we bellen je als we wat hebben" En dat gebeurt dus nooit. En als je dan zelf belt om te vragen wat de stand van zaken is hebben ze "toevallig" net je naam genoemd bij een of andere baan, waar je uiteraard nooit meer iets van hoort.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:43 schreef Sara87 het volgende:
Het gesprek ging prima, alles wat ze aanbieden staat gedocumenteerd. Dan kan het toch niet fout gaan? Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb betere ervaringen met Dinsdagquote:Op donderdag 12 mei 2016 14:14 schreef Sara87 het volgende:
Hallo allemaal,
Wie heeft er ervaring met het detacheringsbureau Maandag?
Ik begrijp het, maar ik zit in het onderwijshoekje van Maandag en dat werkt iets anders. Ik ga alleen mijn huidige baan (waar ik nu bijna 7 jaar werk sinds mijn eindstage) opzeggen als ik een vaste aanstelling krijg en iets moois (lees: dikkere portomonnee) gecompenseerd krijg voor het lange reizen. Ik ga dus invalwerk doen, mensen vervangen tijdens ziekte of zwangerschapsverlof. Kan enkele maanden zijn of een geheel schooljaar. Op deze manier hoop ik iets meer te zien van het onderwijs en zit ik niet vast aan alle randzaken binnen een school en geloof me dat is zenuwslopend.quote:Op zondag 15 mei 2016 12:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat was bij mij ook zo, ik heb die papieren vast nog wel ergens liggen. Maar dan komt het moment dat ze voor je op zoek moeten gaan en "we bellen je als we wat hebben" En dat gebeurt dus nooit. En als je dan zelf belt om te vragen wat de stand van zaken is hebben ze "toevallig" net je naam genoemd bij een of andere baan, waar je uiteraard nooit meer iets van hoort.
Als je een heel schooljaar iemand vervangt krijg je neem ik aan ook te maken met de andere zaken. Je zult ook gewoon de kerstviering mee moeten doen net als oudergesprekken, leerlingvolgsystemen etc. Wat denk je dat er veranderd, behalve om de zo veel tijd een andere locatie?quote:Op zondag 15 mei 2016 13:24 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar ik zit in het onderwijshoekje van Maandag en dat werkt iets anders. Ik ga alleen mijn huidige baan (waar ik nu bijna 7 jaar werk sinds mijn eindstage) opzeggen als ik een vaste aanstelling krijg en iets moois (lees: dikkere portomonnee) gecompenseerd krijg voor het lange reizen. Ik ga dus invalwerk doen, mensen vervangen tijdens ziekte of zwangerschapsverlof. Kan enkele maanden zijn of een geheel schooljaar. Op deze manier hoop ik iets meer te zien van het onderwijs en zit ik niet vast aan alle randzaken binnen een school en geloof me dat is zenuwslopend.
Als er geen baan is binnen de regio waar ik woon, kijken ze verder dan de regio.
Maar goed, eerst eens kijken met wat voor aantrekkelijk bod ze gaan komen. De recruiter die ik sprak was dolenthousiast, hopelijk haar baas ook. Er komt namelijk een tweede gesprek met de accountmanager erbij.
Dat klopt helemaal. Ik heb aangegeven geen mentor te willen zijn en alleen maar wil lesgeven. Het mentoraat is iets wat mij enorm tegenzit. De recruiter zei dat dat geregeld kon worden.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:38 schreef Fenasd het volgende:
[..]
Als je een heel schooljaar iemand vervangt krijg je neem ik aan ook te maken met de andere zaken. Je zult ook gewoon de kerstviering mee moeten doen net als oudergesprekken, leerlingvolgsystemen etc. Wat denk je dat er veranderd, behalve om de zo veel tijd een andere locatie?
Als de gemaakte afspraken ondertekend gedocumenteerd worden, kunnen ze toch niet veel? Dat is in ieder geval wat ik wil gaan doen. Ik wil niet opeens van max. 45 min reistijd naar 1,5u, omdat er zogenaamd geen vacature zou zijn binnen de regio.quote:Op zondag 15 mei 2016 13:40 schreef QuietEyes het volgende:
Ik denk dat de moraal van het hele verhaal bij maandag moet zijn dat je uiteindelijk best een aardige deal met ze kunt sluiten. Maar dat je vreselijk goed op je hoede moet zijn met streken die ze je kunnen flikken. Zeker beloftes maken en die vervolgens niet nakomen zijn ze erg sterk in en dat is helemaal in lijn als ik hoor dat die recruiter 'dolenthousiast' is... het is een spelletje
Wat wil je dan? Thuis blijven zitten? Is 87 je geboortejaar? Dus je bent 29 en hebt het nu al gezien in het onderwijs? Heb je dan niet gewoon het verkeerde vak gekozen?quote:Op zondag 15 mei 2016 13:50 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Als de gemaakte afspraken ondertekend gedocumenteerd worden, kunnen ze toch niet veel? Dat is in ieder geval wat ik wil gaan doen. Ik wil niet opeens van max. 45 min reistijd naar 1,5u, omdat er zogenaamd geen vacature zou zijn binnen de regio.
Een detacheringsbureau en jij wilt hen allemaal limieten opleggen aan mogelijke plaatsingen, maar wel een vast contract hebben? of Max 45 min reistijd afdwingen?quote:Op zondag 15 mei 2016 13:50 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Als de gemaakte afspraken ondertekend gedocumenteerd worden, kunnen ze toch niet veel? Dat is in ieder geval wat ik wil gaan doen. Ik wil niet opeens van max. 45 min reistijd naar 1,5u, omdat er zogenaamd geen vacature zou zijn binnen de regio.
28, maar ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen. 9-5 werken en 21 vakantiedagen, hell noquote:Op zondag 15 mei 2016 14:00 schreef Fenasd het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Thuis blijven zitten? Is 87 je geboortejaar? Dus je bent 29 en hebt het nu al gezien in het onderwijs? Heb je dan niet gewoon het verkeerde vak gekozen?
Denk dat je beter volwassen kunt worden. Je verwachtingen zijn niet reeel.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:24 schreef Sara87 het volgende:
[..]
28, maar ik zou niet weten wat ik anders zou moeten doen. 9-5 werken en 21 vakantiedagen, hell no
Ik heb m'n wensen uitgesproken en die heeft ze meegenomen. Ik hoor het tijdens het tweede gesprek wel. Graag of niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:07 schreef hottentot het volgende:
[..]
Een detacheringsbureau en jij wilt hen allemaal limieten opleggen aan mogelijke plaatsingen, maar wel een vast contract hebben? of Max 45 min reistijd afdwingen?
Detachering is heel simpel, een klant zegt jou op, zij dragen een nieuwe plek voor en als die als redelijk beschouwd kan worden dan accepteer je die of ze ontslaan je.
Je had je de moeite van het gesprek wel kunnen besparen met deze eisen.
Mijn verwachtingen zijn gebaseerd op het aanbod van maandag. Ik heb ze niet verzonnen. Vaste aanstelling ed is bespreekbaar en dat hebben we besproken. Ik heb mijn wensen uitgesproken en zij gaat mij voorstellen aan haar manager. Thats it. Hoezo onvolwassen?quote:Op zondag 15 mei 2016 14:26 schreef Fenasd het volgende:
Je
[..]
Denk dat je beter volwassen kunt worden. Je verwachtingen zijn niet reeel.
Omdat je echt denkt dat het beter wordt bij een detacheerder, denk je echt dat die jou 6 of misschien wel 12 maanden betaalt zonder dat je werkt omdat het te ver rijden is voor je? Of dat je een vervanging van een jaar niet hoeft te doen omdat jij afgesproken hebt om geen mentor meer te zijn?quote:Op zondag 15 mei 2016 14:29 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen zijn gebaseerd op het aanbod van maandag. Ik heb ze niet verzonnen. Vaste aanstelling ed is bespreekbaar en dat hebben we besproken. Ik heb mijn wensen uitgesproken en zij gaat mij voorstellen aan haar manager. Thats it. Hoezo onvolwassen?
Nee nee, je hebt me verkeerd begrepen. Uiteraard begrijp ik dat als ik straks voor maandag werk dat ik dan wel bepaalde zaken moet accepteren. Ik weet het niet of het beter zal worden als ik voor maandag werk, dat is slechts mijn hoop. Wat ik wel weet is dat ik echt toe ben aan een nieuwe werkomgeving.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:55 schreef Fenasd het volgende:
[..]
Omdat je echt denkt dat het beter wordt bij een detacheerder, denk je echt dat die jou 6 of misschien wel 12 maanden betaalt zonder dat je werkt omdat het te ver rijden is voor je? Of dat je een vervanging van een jaar niet hoeft te doen omdat jij afgesproken hebt om geen mentor meer te zijn?
Uhuh. Dat snap ik helemaal.quote:Op zondag 15 mei 2016 15:03 schreef karr-1 het volgende:
Ze zullen altijd zeggen dat ze rekening houden met je wensen en eisen dat is alleen maar logisch. Maar uiteindelijk is Maandag ook een commerciele instelling en willen ze gewoon geld (aan je) verdienen.
Als jij te lang op de bank zit of dingen weigert omdat het niet in je straatje past zijn ze snel klaar met je denk ik.
Als het mentoraat een dealbreaker is voor je, zorg dan dat het ergens vastgelegd wordt. Een detacheerder is notoir in de zin van: ze zeggen dat ze er rekening mee houden maar uiteindelijk heeft de eindklant het laatste woord.quote:Op zondag 15 mei 2016 14:29 schreef Sara87 het volgende:
[..]
Mijn verwachtingen zijn gebaseerd op het aanbod van maandag. Ik heb ze niet verzonnen. Vaste aanstelling ed is bespreekbaar en dat hebben we besproken. Ik heb mijn wensen uitgesproken en zij gaat mij voorstellen aan haar manager. Thats it. Hoezo onvolwassen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |