Leuk is dat als je geen kinderen kunt krijgen, dat mensen blijven mekkeren waar de kinders blijvenquote:Op zondag 15 mei 2016 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik begin er ook nooit zelf over, eigenlijk, omdat het 9 van de 10 keer zou leiden tot 'wacht maar' uitspraken. Het wordt wel veel gevraagd door mensen omdat ik in de 'kinderen krijg/heb leeftijd zit', dus dan wordt er gevraagd of dat nog komt dan, en als ik dan nee zeg is 't hek van de dam, en ik probeer het dan altijd zo kort mogelijk te houden: Nee, er komen geen kinderen. Nee, *ander onderwerp*. Maar het zijn meestal de anderen die dan door blijven praten over mijn/onze keus
Maar nu ben ik weer even op pad. Nieuwe motor kopen. Speciaal voor john!
In China misschien?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Heb net mijn man voor onze trouwdag een nieuwe motor gegeven en ik krijg de mijne zodra ik mijn rijbewijs heb gehaald. Heb niet eens mijn zoon in hoeven ruilen op die motor, beetje jammer wel eigenlijk, dacht dat jonge jongens een leuke duit op zouden leveren
Toch uiterst treurig hoe jij allerlei onderwerpen over ouders en kinderen altijd moet herleiden tot jouw eigen grote lijden omtrent het niet willen krijgen van kinderen. Bij dit topic ook weer. 't Gaat over moeders die moeten kunnen zeggen dat ze spijt hebben van hun kinderkeus maar nee, iedereen moet vooral aanhoren dat motorbloempje last heeft van 'wacht maar' uitspraken. Nogmaals, koop een dagboek voor je treurige off-topic geneuzel.quote:Op zondag 15 mei 2016 19:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik begin er ook nooit zelf over, eigenlijk, omdat het 9 van de 10 keer zou leiden tot 'wacht maar' uitspraken. Het wordt wel veel gevraagd door mensen omdat ik in de 'kinderen krijg/heb leeftijd zit', dus dan wordt er gevraagd of dat nog komt dan, en als ik dan nee zeg is 't hek van de dam, en ik probeer het dan altijd zo kort mogelijk te houden: Nee, er komen geen kinderen. Nee, *ander onderwerp*. Maar het zijn meestal de anderen die dan door blijven praten over mijn/onze keus
Maar nu ben ik weer even op pad. Nieuwe motor kopen. Speciaal voor john!
En dat, daarom ben ik altijd vrij voorzichtig met zulke vragen.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Leuk is dat als je geen kinderen kunt krijgen, dat mensen blijven mekkeren waar de kinders blijven
In de OP lijkt het te gaan over de nadelen van ouderschap in het algemeen, niet over het feit dat die vrouwen hun kinderen niet leuk (genoeg) vinden. Dat laatste gaat aardig wat stappen verder qua heftigheid vind ik, maar gebeurt zeker wel eens... Zou dat in de gevallen zoals in de OP soms stiekem niet ook een rol spelen, vraag ik mij dan af?quote:Op zondag 15 mei 2016 20:13 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag me af of de zaken ook niet flink uit balans zijn geraakt de afgelopen jaren. Ouders hebben zwaar wegende plichten en kinderen hebben zwaar wegende rechten. Dat klopt natuurlijk niet.
Want 100 jaar geleden was het nog normaal dat een kind de ouders dankbaarheid was verschuldigd voor het grote geschenk van het leven en het onderhoud -eten, dak boven het hoofd en opvoeding- In ruil daar voor was men de ouders gehoorzaamheid en loyaliteit verplicht.
Niet dat ik naar deze situatie terg zou willen maar ik heb toch de indruk dat de balans te ver naar de andere kant is door geslagen.
Waarom zou je eigenlijk wel mogen zeggen dat je liever andere ouders had gehad omdat je niet blij met ze bent en niet mogen zeggen dat je kinderen je tegen vallen ?
Ik ben bewust kinderloos maar kan me juist heel goed vinden in en heb ook medelijden met ouders die spijt hebben van hun keuze, want ik heb daar ook vaker bij stilgestaan. Maar dan zal ik m'n bek maar houden.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:26 schreef VEM2012 het volgende:
Waarom al dat geneuzel over mensen die bewust kinderloos blijven? Het lijkt mij evident dat die groep totaal niets met het onderwerp van doen heeft.
Ik ben het iig beu om door al die reacties heen te bunkeren. Kap ermee.
Pretty please?
Of mensen met een traumatische bevalling en daar onbewust of in ieder geval ongewild hun kind daar verantwoordelijk voor houden. Of dat ze zich nooit goed aan hun kind hebben kunnen binden. Lijkt me ook ellendig bij adopterenquote:Op zondag 15 mei 2016 21:36 schreef Isegrim het volgende:
Dat lijkt me ook redelijk dramatisch, als je een kind krijgt met wie het gewoon totaal niet klikt. Dat kan natuurlijk gewoon gebeuren.
Je hoeft geen moeder te zijn om over het onderwerp te praten natuurlijk. Echter, zeuren over de nadelen van het kinderloos zijn wanneer het aankomt op de omgang met ouders - a la motorbloempje - heeft er geen drol mee te makenquote:Op zondag 15 mei 2016 21:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben bewust kinderloos maar kan me juist heel goed vinden in en heb ook medelijden met ouders die spijt hebben van hun keuze, want ik heb daar ook vaker bij stilgestaan. Maar dan zal ik m'n bek maar houden.
Je moet niet je bek houden omdat je bewust kinderloos bent, je moet daar alleen geen discussie over voeren in dit draadje omdat het volstrekt off topic is.quote:Op zondag 15 mei 2016 21:48 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben bewust kinderloos maar kan me juist heel goed vinden in en heb ook medelijden met ouders die spijt hebben van hun keuze, want ik heb daar ook vaker bij stilgestaan. Maar dan zal ik m'n bek maar houden.
O die uitgelopen theezakjes die komen ook wel zonder kinderen hoor.quote:Op zondag 15 mei 2016 19:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over financieel tekort schieten, als je kinderen hebt. Hoewel het uiteraard best vaak voorkomt dat mensen met een krappe beurs vervloeken dat ze kinderen hebben. En ja, je hebt gelijk dat in zo'n geval de ouders moeten inleveren om ernaar te streven dat de kinderen niets te kort komen.
Maar, dit topic gaat over spijt die een moeder heeft, dat ze ooit aan kinderen is begonnen. Ze komt er na een x-aantal jaren achter dat de output de input niet waard was. Waarbij de input dan bestaat uit striae, hangende borsten, slapeloze nachten, ouderavonden, huiswerk overhoren, wassen, strijken, rijlessen betalen, en fa zo nog maar een tijdje door.
De output bestaat uit een uiteindelijk zelfstandig nageslacht die niet altijd even dankbaar zijn voor alle moeite die je er in gestoken hebt. Sterker nog, er zijn kinderen die vinden dat ze recht hebben op vanalles en nog wat, omdat jij zo nodig een kind wilde. De verwende exemplaren.
Dit topic heeft dus feitelijk niets van doen met de financiën. Tenzij jij vindt dat ouders elke wens van hun kind moeten inwilligen, ten koste van hun eigen luxe.
Als je gewoon fit blijft, dan hoeft het allemaal niet zo bergafwaards te gaan en met wat cosmetische ingrepen kom je er ook wel bovenop als het onverhoopt wel teveel bergafwaards gaat.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
O die uitgelopen theezakjes die komen ook wel zonder kinderen hoor.
Dat kan zeker hoor, het hoeft niet zo te zijn maar het is uitstel van executie vind ik, tevens voor mij hebben alle leeftijden hun charme, en of ze hangen of mijn gezicht heeft rimpels mij jeukt het niet.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als je gewoon fit blijft, dan hoeft het allemaal niet zo bergafwaards te gaan en met wat cosmetische ingrepen kom je er ook wel bovenop als het onverhoopt wel teveel bergafwaards gaat.
Overigens, zowel kinderloze vrouwen als vrouwen met kinderen zijn vaker niet dan wel nog aantrekkelijk als ze een beetje op leeftijd komen. Dat geldt net zo goed voor mannen. Dus het zal toch niet aan kinderen liggen dat hun lichaam oogt als vergane glorie?
Mag ik mee op de nieuwe motor?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:29 schreef motorbloempje het volgende:
Het gaat toch ook nietom het van de daken schreeuwen, john, dat staat ook helemaal niet in de OP en is ook niet wat bijvoorbeeld deedeetee zegt.
Origineel artikel:quote:Maar het heeft me zoveel gekost, mentaal, emotioneel en psychisch.
Het past ook wat beter bij de rest van het gejank over "mijn lichaam"quote:But it comes at a huge cost; mentally, emotionally and physically.
In een later stadium zou mijn partner het zich kunnen voorstellen, of ze getrapt met de voeten wordt of gedragen op de armen van, bij wijze van spreke?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:32 schreef Rica het volgende:
[..]
Origineel artikel:
[..]
Het past ook wat beter bij de rest van het gejank over "mijn lichaam"
Momenten van 'O ik wou dat..' zijn vrij normaal. Dat zal iedereen hebben. Zeggen dat de kinderen het achteraf niet waard waren dan ben je geen moeder.
O het is aan het kind om onvoorwaardelijke liefde te verdienen?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
In een later stadium zou mijn partner het zich kunnen voorstellen, of ze getrapt met de voeten wordt of gedragen op de armen van, bij wijze van spreke?
Maar zelfs dan zou ze nog spreken van vergeven, naar ons gesprek van vandaag.
En eerlijk is eerlijk de meeste last ligt op moeders schouders bij ons.
Materialistische dingen is papa voor!
Waar lees je dat?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:39 schreef Rica het volgende:
[..]
O het is aan het kind om onvoorwaardelijke liefde te verdienen?
Ook een mooie
Ja, dat ben je dus wel. Met jou kan zo iemand daar in elk geval niet over praten, zoveel is duidelijk.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:32 schreef Rica het volgende:
[..]
Origineel artikel:
[..]
Het past ook wat beter bij de rest van het gejank over "mijn lichaam"
Momenten van 'O ik wou dat..' zijn vrij normaal. Dat zal iedereen hebben. Zeggen dat de kinderen het achteraf niet waard waren dan ben je geen moeder.
Even off-topic, maar is Nederlands soms niet je moedertaal?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:36 schreef john2406 het volgende:
[..]
In een later stadium zou mijn partner het zich kunnen voorstellen, of ze getrapt met de voeten wordt of gedragen op de armen van, bij wijze van spreke?
Maar zelfs dan zou ze nog spreken van vergeven, naar ons gesprek van vandaag.
En eerlijk is eerlijk de meeste last ligt op moeders schouders bij ons.
Materialistische dingen is papa voor!
Wat doet dat ertoe?quote:Op zondag 15 mei 2016 22:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Even off-topic, maar is Nederlands soms niet je moedertaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |