Ik vind dit altijd zo lullig om te zeggen maar het klopt eigenlijk in de meeste gevallen wel. Eigenlijk kan je helemaal niet inschatten hoe het is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:48 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een weloverwogen keuze kan maken omdat ik mij ga verdiepen in wat mij te wachten staat als ik een kind op de wereld zet. Daarom stond ik ervan te kijken. Niet dat ik het veroordeel, maar een kind is toch niet zomaar iets. Vandaar ook het topic.
Ikke niet hoor, dat zoeken mijn kinderen maar lekker zelf uit. Als ze zich toch voortplanten dan ben ik de pisang want ik ga ze echt niet verbieden om met kleinkinderen op bezoek te komen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Gewoon eisen. Er zijn ook ouders die wél kleinkinderen 'eisen': "Dat ben je me wel verplicht na al die jaren voor je zorgen"
Het was ook meer een grapquote:Op donderdag 12 mei 2016 13:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ikke niet hoor, dat zoeken mijn kinderen maar lekker zelf uit. Als ze zich toch voortplanten dan ben ik de pisang want ik ga ze echt niet verbieden om met kleinkinderen op bezoek te komen.
Mijn oudste heeft gelukkig gekozen voor kinderloos blijven. De middelste wil wel kinderen maar heeft geen partner en de jongste is autistisch en aangezien dit erfelijk lijkt kan hij er beter maar niet aan beginnen. Maar de keus is uiteraard aan hém.
Dat gevoel is een heel lastig verhaal, van mijn oudste was ik moeder vanaf het moment dat hij op m'n buik werd gelegd, hij kende mij en ik kende hem, het was er per direct.quote:Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef snakelady het volgende:
Maar het gevoel, nee....ik dacht serieus dat het een een soort van uitvergroot gevoel zou zijn als wat ik voor mijn lievelingskat voelde, maar dat komt nog niet dichtbij met wat ik daadwerkelijk voel voor mijn kinderen, dat is veel groter, veel natuurlijker, veel meer instinct dan ik had verwacht.
En andere zullen misschien juist teleurgesteld zijn omdat het gevoel veel minder is dan ze verwacht hadden.
Ik denk dat je dat heel moeilijk kan inschatten van te voren.
Volgens mij hangt dat ook een beetje van die grootouders zelf af, ik ken meer dan genoeg mensen gewoon aangeven dat ze geen vaste oppas gaan zijn, voor je het weet hebben je 3 kinderen allemaal kinderen en zit jij iedere vrijdagmiddag met 6 koters tussen de 2 en 5 jaar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was ook meer een grap
Maar ik zou wel duidelijk zijn in verwachtingen als het daadwerkelijk zover komt. Ooms en tantes van mij worden zonder wikken of wegen 'opgenomen' in de planning mbt de zorg, en kinderen worden daar zonder pardon gedumpt op dagen dat ze niet naar de creche gaan. Er zijn zelfs hele ruzies om geweest toen een aangetrouwde een baan moest 'afzeggen' toen mijn tante zei dat ze echt niet elke x en x op y en z ging passen, en de aangetrouwde was daar mooi gewoon vanuit gegaan toen ze solliciteerde
Ik had dat met de zwangerschap van de tweede, ik wilde niet echt een tweede kindje maar mijn ex wel heel graag. dus ben er maar mee ingestemd, van de zwangerschap kon ik niet echt genieten, kreeg een prenatale depressie en zag het eigenlijk somber in.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gevoel is een heel lastig verhaal, van mijn oudste was ik moeder vanaf het moment dat hij op m'n buik werd gelegd, hij kende mij en ik kende hem, het was er per direct.
Bij de jongste had ik dat ook verwacht maar die heb ik echt moeten leren kennen.... dat heeft voor m'n gevoel weken geduurd.
Nou denk ik dat de omstandigheden ook wel meespeelden, bij de oudste was ik de enige ouder, dus ik had niemand om op terug te vallen, de zorg mee te delen of mijn kind mee te delen, en bij de jongste hoefde ik het niet allemaal alleen te doen, maar het is net alsof het feit dat hij niet uitsluitend van mij afhankelijk was, daar een rol in speelde.
Overigens ben ik als alleenstaande moeder ook een andere moeder dan als moeder naast een vader, en ik kan niet zeggen dat het laatste me beter afgaat dan het eerste.
Ik ga niet oppassen, ik moet er niet aan denken.Dat vertel ik bijtijds.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:03 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was ook meer een grap
Maar ik zou wel duidelijk zijn in verwachtingen als het daadwerkelijk zover komt. Ooms en tantes van mij worden zonder wikken of wegen 'opgenomen' in de planning mbt de zorg, en kinderen worden daar zonder pardon gedumpt op dagen dat ze niet naar de creche gaan. Er zijn zelfs hele ruzies om geweest toen een aangetrouwde een baan moest 'afzeggen' toen mijn tante zei dat ze echt niet elke x en x op y en z ging passen, en de aangetrouwde was daar mooi gewoon vanuit gegaan toen ze solliciteerde
Ik ben opgegroeid met honden, mij ex wilde helaas geen hond en nu mijn man zat met hetzelfde probleem, zijn ex wilde geen hond.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:06 schreef Gia het volgende:
Overigens, snakelady, wij hebben sinds bijna een jaar een tweede hond, oudduitse herder, en heb daar behoorlijk mijn handen aan vol! Hij is nu een jaar, vreselijk aan 't puberen en ik zal blij zijn als hij volwassen en wat rustiger wordt.
Maar ook hier geldt voor mij, had geen seconde van zijn eerste jaar willen missen. Een hond is eigenlijk ook een gezinslid.
Veel plezier met jullie hondje.
Oeh leuk wat voor hondje ? Heb zelf afgelopen jaar een pup gehaald en mijn handen vol gehad.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met honden, mij ex wilde helaas geen hond en nu mijn man zat met hetzelfde probleem, zijn ex wilde geen hond.
Dus we zijn beide heel erg blij nu! Ik verwacht inderdaad dat het een drukke en ook wel zware tijd gaat worden, maar ik kijk er ook zo naar uit!
Dank je wel!
Bij mij was het andersom. Ik was na de geboorte van de eerste helemaal kapot, letterlijk dus, totaalruptuur door een tangverlossing. Ik kon ook de eerste week niet zelf voor hem zorgen, behalve de borst geven. Heb in het eerste jaar meerdere herstelwerkzaamheden gehad aan mijn onderkant, dus ziekenhuis in, ziekenhuis uit, uiteindelijk academisch ziekenhuis. Nooit helemaal goed gekomen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat gevoel is een heel lastig verhaal, van mijn oudste was ik moeder vanaf het moment dat hij op m'n buik werd gelegd, hij kende mij en ik kende hem, het was er per direct.
Bij de jongste had ik dat ook verwacht maar die heb ik echt moeten leren kennen.... dat heeft voor m'n gevoel weken geduurd.
Nou denk ik dat de omstandigheden ook wel meespeelden, bij de oudste was ik de enige ouder, dus ik had niemand om op terug te vallen, de zorg mee te delen of mijn kind mee te delen, en bij de jongste hoefde ik het niet allemaal alleen te doen, maar het is net alsof het feit dat hij niet uitsluitend van mij afhankelijk was, daar een rol in speelde.
Overigens ben ik als alleenstaande moeder ook een andere moeder dan als moeder naast een vader, en ik kan niet zeggen dat het laatste me beter afgaat dan het eerste.
Een Dansk/svensk gårdhund.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:13 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oeh leuk wat voor hondje ? Heb zelf afgelopen jaar een pup gehaald en mijn handen vol gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik ben van mening dat het goed is voor kinderen om met dieren op te groeien, om het een beetje OT te houden.
Overigens lijkt mij oma zijn wel leuk, maar ik zou denk ik ook geen vaste oppasoma willen zijn, in ieder geval niet iedere dag.
En eigenlijk zijn we van plan een wereldreis te gaan maken wanneer we oud zijn dus dan zijn we er toch niet.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Waarom?quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:16 schreef ems. het volgende:
Oneens. Alleen vaders moeten dit kunnen zeggen.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een Dansk/svensk gårdhund.Hee leuk dat ras ken ik niet. En ik heb zelf altijd een hond samen met de kinderen gehad. Als pa of ma, of het leven in het algemeen dan * gemeen * is, kan zo'n kind gezellig bij de hond troost zoekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik ben van mening dat het goed is voor kinderen om met dieren op te groeien, om het een beetje OT te houden.En het is een uitstekende manier om kinderen te leren dat je rekening moet houden met anderen.
Mijn oudste die dus géén kinderen wil heeft uiteraard wél een hond
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
Ik begrijp hier niks van.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:23 schreef john2406 het volgende:
Waarom eigenlijk, het is toch een keuze die men maakt of niet?
En al zeker niet zoiets in het bijzijn van hun kinderen vind ik, vrouwen kunnen toch multitasken of klopt het toch wat ik zelf beweer.
Vrouwen kunnen multitasken maar brengen wel geen enkel deel tot een goed einde?
Of wil je niet, multitasken is snelle beslissingen nemen, meerdere dingen tegelijk, en achteraf zeuren?quote:
Wat???quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of wil je niet, multitasken is snelle beslissingen nemen, meerdere dingen tegelijk, en achteraf zeuren?
Nogmaals mijn mening die beslissing neemt men, de gevolgen ervan zal men voor komen aan het opdraaien toch?
Of zouden sommige denken dat ze de kinderen terug duwen kunnen?
Het is een oud Scandinavisch ras.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hee leuk dat ras ken ik niet. En ik heb zelf altijd een hond samen met de kinderen gehad. Als pa of ma, of het leven in het algemeen dan * gemeen * is, kan zo'n kind gezellig bij de hond troost zoekenEn het is een uitstekende manier om kinderen te leren dat je rekening moet houden met anderen.
Mijn oudste die dus géén kinderen wil heeft uiteraard wél een hond
Ik denk dat men dit soort verhalen meer moet zien als waarschuwing voor anderen die alleen de rozewolk-aspecten van het moederschap verwachten: Besef ook de mindere kanten voor je er aan begin. Het lijkt me niet dat de moeder uit het verhaal denkt dat ze ook maar iets terug kan draaien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of wil je niet, multitasken is snelle beslissingen nemen, meerdere dingen tegelijk, en achteraf zeuren?
Nogmaals mijn mening die beslissing neemt men, de gevolgen ervan zal men voor komen aan het opdraaien toch?
Of zouden sommige denken dat ze de kinderen terug duwen kunnen?
Haha, en als je oma wordt, vind je je kleinkind ook geweldig!quote:Op donderdag 12 mei 2016 13:13 schreef deedeetee het volgende:
Oeh leuk wat voor hondje ? Heb zelf afgelopen jaar een pup gehaald en mijn handen vol gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |