abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:54:27 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162116236

Krista met haar 3 kinderen in Haarlem: 'Ik ben echt niet altijd blij dat ik moeder ben'

"Ik hou van mijn kinderen, maar achteraf was het me niet waard." Moeder Tammy durft daar openlijk voor uit te komen. Haar opmerking zorgt voor een storm aan kritiek, maar er klinkt ook lof. "Een moeder moet dit kunnen zeggen."

Er is nogal wat lef voor nodig om zo'n 'heilig huisje' als het moederschap omver te trappen. Toch doet de Engelse moeder Tammy (die verder anoniem wil blijven) het: "Het was het niet waard. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn kinderen. Maar het heeft me zoveel gekost, mentaal, emotioneel en psychisch."

Nadat haar interview werd gepubliceerd, wordt de moeder aan de hoogste boom gehangen. Want: 'Welke moeder zegt nu zoiets? Dan ben je het moederschap niet waard. 'Onterecht, vindt Krista Okma uit Haarlem. "Een moeder moet kunnen zeggen dat ze het moederschap niet waard vindt. Sterker nog: ik ben er blij mee dat ze het doet."

Niet blij mee
Krista is opvoeddeskundige en zelf moeder van drie kinderen: Skye (10), Ryan (9) en Kate (6). Ze geeft toe: "Dat ik spijt heb van mijn kinderen, gaat mij te ver. Maar er zijn echt wel momenten waarop ik denk: 'Waar ben ik in godsnaam aan begonnen!?" Soms word ik gillend gek. Daar kom ik ook eerlijk voor uit. En dat zouden meer moeders moeten doen."

Want het moederschap wordt soms veel en veel te heilig gemaakt, vindt ook Justine Pardoen, moeder én directeur van de site Ouders Online. "Dat moeders spijt hebben van hun moederschap hoor je bijna nooit. Maar er ontstaat na de bevalling wel een soort rouwproces. Als je moeder wordt, moet je afscheid nemen van je oude lichaam. Van je jeugd. Dat moet je verwerken."

Afscheid nemen van je lichaam
Krista herkent dat afscheid nemen. "Ik werd op mijn 31ste moeder van mijn eerste kind. Ik was altijd best slank, maar door mijn zwangerschap kwam ik 19 kilo aan. Bij mijn tweede zwangerschap was dat zelfs 28 kilo. Dag lichaam! Daar moet je aan wennen en dat moet je verwerken."

Dat je afscheid moet nemen van je lichaam en borsten en dat de seks niet altijd meer 'je-van'het' is, is nog niet alles. "Alles verandert. Ook je karakter. Je relatie met je man. Die met je vrienden."

Allerheiligste?

Barbara van Erp, moeder en oprichter van de site Me-To-We erkent dat. "Je mag je best wel eens afvragen of je kinderen daadwerkelijk het belangrijkste zijn in je leven. Is dat echt altijd zo? En dat je striae krijgt, vooral als je jong moeder wordt, is heftig. Kom op, daar mag je best voor uitkomen."

Volgens Krista zouden moeders veel vaker moeten waarschuwen voor de minder leuke kanten van het moederschap. En er voor uit durven te komen 'dat het niet een grote roze wolk is'. "Aanstaande ouders zijn vaak slecht voorbereid. Wat gebeurt er allemaal met je lijf? Wat betekent het om moeder te worden en een kind te hebben dat nog zo afhankelijk is? Veel aanstaande ouders hebben werkelijk geen idee. Betere voorlichting zou zeker niet overbodig zijn."

Klagen mag, maar er is wel één heilige regel. "Het is belangrijk dat de kinderen zelf niet in de discussie belanden. Dat is voor kinderen veel te pijnlijk."

Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:56:53 #2
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162116310
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:48 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een weloverwogen keuze kan maken omdat ik mij ga verdiepen in wat mij te wachten staat als ik een kind op de wereld zet. Daarom stond ik ervan te kijken. Niet dat ik het veroordeel, maar een kind is toch niet zomaar iets. Vandaar ook het topic.
Ik vind dit altijd zo lullig om te zeggen maar het klopt eigenlijk in de meeste gevallen wel. Eigenlijk kan je helemaal niet inschatten hoe het is. :P
Mijn geluk was dat ik had verwacht dat het moeilijker zou zijn, ik had de slapeloze nachten, geen eigen leven meer, niks kunnen doen enz. verwacht, maar dat was dus helemaal niet zo, zelfs niet met nu vier kinderen.
Dus dat kan je inderdaad aardig inschatten tot op zekere hoogte. mijn advies, verwacht het ergste, dan kan het alleen maar meevallen. ;)

Maar het gevoel, nee....ik dacht serieus dat het een een soort van uitvergroot gevoel zou zijn als wat ik voor mijn lievelingskat voelde, maar dat komt nog niet dichtbij met wat ik daadwerkelijk voel voor mijn kinderen, dat is veel groter, veel natuurlijker, veel meer instinct dan ik had verwacht.

En andere zullen misschien juist teleurgesteld zijn omdat het gevoel veel minder is dan ze verwacht hadden.

Ik denk dat je dat heel moeilijk kan inschatten van te voren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:01:18 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_162116429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gewoon eisen. Er zijn ook ouders die wél kleinkinderen 'eisen': "Dat ben je me wel verplicht na al die jaren voor je zorgen" ;(
Ikke niet hoor, dat zoeken mijn kinderen maar lekker zelf uit. Als ze zich toch voortplanten dan ben ik de pisang want ik ga ze echt niet verbieden om met kleinkinderen op bezoek te komen.

Mijn oudste heeft gelukkig gekozen voor kinderloos blijven. De middelste wil wel kinderen maar heeft geen partner en de jongste is autistisch en aangezien dit erfelijk lijkt kan hij er beter maar niet aan beginnen. Maar de keus is uiteraard aan hém.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_162116521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:01 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ikke niet hoor, dat zoeken mijn kinderen maar lekker zelf uit. Als ze zich toch voortplanten dan ben ik de pisang want ik ga ze echt niet verbieden om met kleinkinderen op bezoek te komen.

Mijn oudste heeft gelukkig gekozen voor kinderloos blijven. De middelste wil wel kinderen maar heeft geen partner en de jongste is autistisch en aangezien dit erfelijk lijkt kan hij er beter maar niet aan beginnen. Maar de keus is uiteraard aan hém.
Het was ook meer een grap ;)

Maar ik zou wel duidelijk zijn in verwachtingen als het daadwerkelijk zover komt. Ooms en tantes van mij worden zonder wikken of wegen 'opgenomen' in de planning mbt de zorg, en kinderen worden daar zonder pardon gedumpt op dagen dat ze niet naar de creche gaan. Er zijn zelfs hele ruzies om geweest toen een aangetrouwde een baan moest 'afzeggen' toen mijn tante zei dat ze echt niet elke x en x op y en z ging passen, en de aangetrouwde was daar mooi gewoon vanuit gegaan toen ze solliciteerde :')
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:04:45 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162116555
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:56 schreef snakelady het volgende:

Maar het gevoel, nee....ik dacht serieus dat het een een soort van uitvergroot gevoel zou zijn als wat ik voor mijn lievelingskat voelde, maar dat komt nog niet dichtbij met wat ik daadwerkelijk voel voor mijn kinderen, dat is veel groter, veel natuurlijker, veel meer instinct dan ik had verwacht.

En andere zullen misschien juist teleurgesteld zijn omdat het gevoel veel minder is dan ze verwacht hadden.

Ik denk dat je dat heel moeilijk kan inschatten van te voren.
Dat gevoel is een heel lastig verhaal, van mijn oudste was ik moeder vanaf het moment dat hij op m'n buik werd gelegd, hij kende mij en ik kende hem, het was er per direct.
Bij de jongste had ik dat ook verwacht maar die heb ik echt moeten leren kennen.... dat heeft voor m'n gevoel weken geduurd.

Nou denk ik dat de omstandigheden ook wel meespeelden, bij de oudste was ik de enige ouder, dus ik had niemand om op terug te vallen, de zorg mee te delen of mijn kind mee te delen, en bij de jongste hoefde ik het niet allemaal alleen te doen, maar het is net alsof het feit dat hij niet uitsluitend van mij afhankelijk was, daar een rol in speelde.

Overigens ben ik als alleenstaande moeder ook een andere moeder dan als moeder naast een vader, en ik kan niet zeggen dat het laatste me beter afgaat dan het eerste.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:06:35 #6
3542 Gia
User under construction
pi_162116606
Moeders die eisen grootmoeder te worden!
Wat? Moeten mijn kinderen zelf weten. Zou het wel leuk vinden, op zich, maar brengt ook weer zorgen met zich mee. Dit is, overigens wel een aspect wat je mee moet wegen bij de keuze al dan niet kinderen. Geen kinderen betekent geen kleinkinderen, uitzonderingen daargelaten. Wel kinderen kan betekenen wel kleinkindere, met alweer de nodige zorgen, maar ook weer veel plezier. Plus je kan ze weer bij hun ouders afgeven na je portie kleinkinderengeluk gesniven te hebben.

Overigens, snakelady, wij hebben sinds bijna een jaar een tweede hond, oudduitse herder, en heb daar behoorlijk mijn handen aan vol! Hij is nu een jaar, vreselijk aan 't puberen en ik zal blij zijn als hij volwassen en wat rustiger wordt.
Maar ook hier geldt voor mij, had geen seconde van zijn eerste jaar willen missen. Een hond is eigenlijk ook een gezinslid.

Veel plezier met jullie hondje.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:07:24 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162116633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar ik zou wel duidelijk zijn in verwachtingen als het daadwerkelijk zover komt. Ooms en tantes van mij worden zonder wikken of wegen 'opgenomen' in de planning mbt de zorg, en kinderen worden daar zonder pardon gedumpt op dagen dat ze niet naar de creche gaan. Er zijn zelfs hele ruzies om geweest toen een aangetrouwde een baan moest 'afzeggen' toen mijn tante zei dat ze echt niet elke x en x op y en z ging passen, en de aangetrouwde was daar mooi gewoon vanuit gegaan toen ze solliciteerde :')
Volgens mij hangt dat ook een beetje van die grootouders zelf af, ik ken meer dan genoeg mensen gewoon aangeven dat ze geen vaste oppas gaan zijn, voor je het weet hebben je 3 kinderen allemaal kinderen en zit jij iedere vrijdagmiddag met 6 koters tussen de 2 en 5 jaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:07:39 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_162116640
Interessant onderwerp! Mijn vrouw en ik zijn er nog niet helemaal over uit of we kinderen willen maar leunen op dit moment nog richting een 'nee'. En als dat niet binnen een paar jaar verandert, wordt het een definitieve nee want we zijn beiden midden dertig.

Voor mij zelf is het een kwestie van mijn huidige leven niet willen opgeven. Er zijn veel dingen waar ik nog van droom en kinderen vallen daar niet onder. Daarbij, als ik naar ouders kijk, zie ik weinig waarop ik (vanuit mijn optiek) jaloers zou moeten zijn. De eerste paar jaar lijken me erg zwaar, de tienerjaren volledig hopeloos en daarna zijn ze alweer het huis uit..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_162116670
Dus sommige vrouwen kunnen maar moeilijk accepteren dat ze niet eeuwig een lekker wijf blijven. Verder nog iets nieuws in dit topic?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:10:21 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162116724
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat gevoel is een heel lastig verhaal, van mijn oudste was ik moeder vanaf het moment dat hij op m'n buik werd gelegd, hij kende mij en ik kende hem, het was er per direct.
Bij de jongste had ik dat ook verwacht maar die heb ik echt moeten leren kennen.... dat heeft voor m'n gevoel weken geduurd.

Nou denk ik dat de omstandigheden ook wel meespeelden, bij de oudste was ik de enige ouder, dus ik had niemand om op terug te vallen, de zorg mee te delen of mijn kind mee te delen, en bij de jongste hoefde ik het niet allemaal alleen te doen, maar het is net alsof het feit dat hij niet uitsluitend van mij afhankelijk was, daar een rol in speelde.

Overigens ben ik als alleenstaande moeder ook een andere moeder dan als moeder naast een vader, en ik kan niet zeggen dat het laatste me beter afgaat dan het eerste.
Ik had dat met de zwangerschap van de tweede, ik wilde niet echt een tweede kindje maar mijn ex wel heel graag. dus ben er maar mee ingestemd, van de zwangerschap kon ik niet echt genieten, kreeg een prenatale depressie en zag het eigenlijk somber in.
En toen werd ze geboren, in mijn armen gelegd en alle negatieve gevoelens die ik in de maanden daarvoor heb gehad waren verdwenen, ik voelde alleen liefde en dat was een overweldigend gevoel.

Maar ik heb mij lang schuldig gevoeld dat ik niet kon genieten van de zwangerschap.

Het is zo lastig om gevoelens in te schatten van de voren, dat is eigenlijk niet te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 12-05-2016 13:17:06 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:10:52 #11
78780 deedeetee
pi_162116734
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:03 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik ga niet oppassen, ik moet er niet aan denken.Dat vertel ik bijtijds. :Y Er zit 8 jaar en 10 jaar verschil tussen mijn 3 kinderen. Ik heb dus heel lang steeds weer opnieuw een opgroeiend kind in huis gehad. Het was mijn eigen keus maar ik doe het dus nooit meer. :D
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:12:21 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162116775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:06 schreef Gia het volgende:

Overigens, snakelady, wij hebben sinds bijna een jaar een tweede hond, oudduitse herder, en heb daar behoorlijk mijn handen aan vol! Hij is nu een jaar, vreselijk aan 't puberen en ik zal blij zijn als hij volwassen en wat rustiger wordt.
Maar ook hier geldt voor mij, had geen seconde van zijn eerste jaar willen missen. Een hond is eigenlijk ook een gezinslid.

Veel plezier met jullie hondje.
Ik ben opgegroeid met honden, mij ex wilde helaas geen hond en nu mijn man zat met hetzelfde probleem, zijn ex wilde geen hond. :P
Dus we zijn beide heel erg blij nu! Ik verwacht inderdaad dat het een drukke en ook wel zware tijd gaat worden, maar ik kijk er ook zo naar uit!

Dank je wel!
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:13:30 #13
78780 deedeetee
pi_162116803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid met honden, mij ex wilde helaas geen hond en nu mijn man zat met hetzelfde probleem, zijn ex wilde geen hond. :P
Dus we zijn beide heel erg blij nu! Ik verwacht inderdaad dat het een drukke en ook wel zware tijd gaat worden, maar ik kijk er ook zo naar uit!

Dank je wel!
Oeh leuk wat voor hondje ? Heb zelf afgelopen jaar een pup gehaald en mijn handen vol gehad.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:16:03 #14
3542 Gia
User under construction
pi_162116874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij mij was het andersom. Ik was na de geboorte van de eerste helemaal kapot, letterlijk dus, totaalruptuur door een tangverlossing. Ik kon ook de eerste week niet zelf voor hem zorgen, behalve de borst geven. Heb in het eerste jaar meerdere herstelwerkzaamheden gehad aan mijn onderkant, dus ziekenhuis in, ziekenhuis uit, uiteindelijk academisch ziekenhuis. Nooit helemaal goed gekomen.

De tweede was dus primair een keizersnede, wist drie maanden vooraf de geboortedatum al. Rustig met een ruggeprik in relaxte stemming, met zuurstofkapje, mmm. Kon na een paar dagen goed vooruit en na 10 dagen het hele huishouden weer doen.

Ook ondanks dit alles, heb ik geen spijt van het ouderschap.
pi_162116887
Oneens. Alleen vaders moeten dit kunnen zeggen.
Conscience do cost.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:20:27 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162116982
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Oeh leuk wat voor hondje ? Heb zelf afgelopen jaar een pup gehaald en mijn handen vol gehad.
Een Dansk/svensk gårdhund.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben van mening dat het goed is voor kinderen om met dieren op te groeien, om het een beetje OT te houden. :P

Overigens lijkt mij oma zijn wel leuk, maar ik zou denk ik ook geen vaste oppasoma willen zijn, in ieder geval niet iedere dag.

En eigenlijk zijn we van plan een wereldreis te gaan maken wanneer we oud zijn dus dan zijn we er toch niet. :P
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:21:37 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162117007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:16 schreef ems. het volgende:
Oneens. Alleen vaders moeten dit kunnen zeggen.
Waarom?
pi_162117055
Waarom eigenlijk, het is toch een keuze die men maakt of niet?

En al zeker niet zoiets in het bijzijn van hun kinderen vind ik, vrouwen kunnen toch multitasken of klopt het toch wat ik zelf beweer.
Vrouwen kunnen multitasken maar brengen wel geen enkel deel tot een goed einde?
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:24:39 #19
78780 deedeetee
pi_162117085
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Een Dansk/svensk gårdhund.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik ben van mening dat het goed is voor kinderen om met dieren op te groeien, om het een beetje OT te houden. :P
Hee leuk dat ras ken ik niet. En ik heb zelf altijd een hond samen met de kinderen gehad. Als pa of ma, of het leven in het algemeen dan * gemeen * is, kan zo'n kind gezellig bij de hond troost zoeken :Y En het is een uitstekende manier om kinderen te leren dat je rekening moet houden met anderen.
Mijn oudste die dus géén kinderen wil heeft uiteraard wél een hond :D
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:24:45 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162117088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:23 schreef john2406 het volgende:
Waarom eigenlijk, het is toch een keuze die men maakt of niet?

En al zeker niet zoiets in het bijzijn van hun kinderen vind ik, vrouwen kunnen toch multitasken of klopt het toch wat ik zelf beweer.
Vrouwen kunnen multitasken maar brengen wel geen enkel deel tot een goed einde?
Ik begrijp hier niks van. :?
pi_162117155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:24 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik begrijp hier niks van. :?
Of wil je niet, multitasken is snelle beslissingen nemen, meerdere dingen tegelijk, en achteraf zeuren?
Nogmaals mijn mening die beslissing neemt men, de gevolgen ervan zal men voor komen aan het opdraaien toch?
Of zouden sommige denken dat ze de kinderen terug duwen kunnen?
pi_162117181
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Of wil je niet, multitasken is snelle beslissingen nemen, meerdere dingen tegelijk, en achteraf zeuren?
Nogmaals mijn mening die beslissing neemt men, de gevolgen ervan zal men voor komen aan het opdraaien toch?
Wat???
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:28:45 #23
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_162117200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hee leuk dat ras ken ik niet. En ik heb zelf altijd een hond samen met de kinderen gehad. Als pa of ma, of het leven in het algemeen dan * gemeen * is, kan zo'n kind gezellig bij de hond troost zoeken :Y En het is een uitstekende manier om kinderen te leren dat je rekening moet houden met anderen.
Mijn oudste die dus géén kinderen wil heeft uiteraard wél een hond :D
Het is een oud Scandinavisch ras.

https://en.wikipedia.org/wiki/Danish_Swedish_Farmdog

Wij hebben al een kat maar dat is toch anders, hoewel het een super lief beest is is een kat meestal toch meer op zijn eigen.
Deze hond is met andere honden, katten, konijnen en kinderen opgegroeid, dus dat zal allemaal geen probleem zijn. Hij is heel sociaal en vriendelijk naar vreemden.

En inderdaad, ik deed dat vroeger ook bij mijn hond, dat beest was mijn alles.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:28:49 #24
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_162117205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk dat men dit soort verhalen meer moet zien als waarschuwing voor anderen die alleen de rozewolk-aspecten van het moederschap verwachten: Besef ook de mindere kanten voor je er aan begin. Het lijkt me niet dat de moeder uit het verhaal denkt dat ze ook maar iets terug kan draaien.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:28:54 #25
3542 Gia
User under construction
pi_162117207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:13 schreef deedeetee het volgende:

Haha, en als je oma wordt, vind je je kleinkind ook geweldig!

Overigens op het oma aspect ingaand, zou je dan oma worden vua een zoon of via een dochter? Want dat maakt, vrees ik, wel veel verschil.
Ik heb twee zussen en wij kwamen vroeger meer bij mijn moeders kant van de familie dan aan mijn vaders kant. Was net alsof dat verder weg familie was. Nu nog steeds heb ik meer contact met neven en nichten van moeders kant dan van vaders kant.

Bij onszelf merk ik dat minder. Maar heb ook wel een goede band met mijn schoonfamilie, ook qua gespreksstof heb ik daar meer mee dan met mijn eigen zussen.Ik ben niet zo'n toppersconcerttype, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar ik zie wel dat bij tantes van mij die dochters hebben, de kleinkinderen vaker bij oma komen dan bij tantes die zonen hebben.
Ikzelf heb twee zonen en hoop wel net zo'n goede band te krijgen met hun vrouw(en)/partner als ik heb met mijn schoonfamilie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')