Kuttaal.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:16 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
Nederlands is makkelijker dan je denkt.
Daarom is Nederlands ook makkelijker als je denkt.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Kuttaal.
1 of andere professor had laten zien dat Nederlands in schrijftaal 1 van de moeilijkste talen is ter wereld omdat we tering veel grammatica regels hebben.
Nou, zo moeilijk vind ik het onderscheid tussen 'als' en 'dan' niet hoorquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Kuttaal.
1 of andere professor had laten zien dat Nederlands in schrijftaal 1 van de moeilijkste talen is ter wereld omdat we tering veel grammatica regels hebben.
Dan ik het kanquote:
Ja, totdat je meer dan 5000 verschillende karakters uit je hoofd moet leren waarbij elk karakter meerdere betekenissen kan hebben en je uit de context zelf moet afleiden om welke betekenis het precies gaat...een context die bestaat uit weer andere karakters die vaak elk ook weer meerdere verschillende betekenissen kunnen hebbenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
Gewoon Mandarijn een wereldtaal maken. Makkelijkste taal
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Als dit Mandarijn is, kan ik het ook nog wel lerenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Dat is niet het enige. Ik heb het over grammaticaregels.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nou, zo moeilijk vind ik het onderscheid tussen 'als' en 'dan' niet hoor.
Als ik het kan, dan moet iedereen dit toch ook kunnen?.
Is helemaal niet moeilijk hoor.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:20 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja, totdat je meer dan 5000 verschillende karakters uit je hoofd moet leren waarbij elk karakter meerdere betekenissen kan hebben en je uit de context zelf moet afleiden om welke betekenis het precies gaat...een context die bestaat uit weer andere karakters die vaak elk ook weer meerdere verschillende betekenissen kunnen hebben.
Japans is ook wel leuk, dat heeft eigenlijk gewoon 3 alfabetten![]()
.
Niet clementine als wereldtaal willenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Lijkt godverdomme veel op Nederlands inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Als dit Mandarijn is, kan ik het ook nog wel leren
Ik heb alleen wel moeite met de eij (en soms met au/ou), maar dat komt omdat ik wellicht dyslectisch ben.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:24 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Dat is niet het enige. Ik heb het over grammaticaregels.
Oh, ik vind Japans geweldig!quote:[..]
Is helemaal niet moeilijk hoor.
Die karakters zijn gewoon identiek met elkaar. maar in het dagelijks leven gebruiken ze eigenlijk alleen simplified.
Japans kan ik.![]()
Helaas gaat vetgedrukte ook nog steeds vaak fout.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
lekker boeiend , als mensen maar begrijpen wat je bedoeld. ik ga niet zo geforceerd al die grammatica regels netjes toepassen ik ben geen nerd. ik zeg altijd 'dan mij'
quote:
Snap ik. En zo heb je altijd wel wat te doenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:32 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik ben maar gestopt met me verwonderen en opwinden over het taalgebruik van anderen, want dan kan ik wel aan de gang blijven.
wat een zeur ben je toch ook. drink anders lekker een bakkie koffie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
"Als" in plaats van "dan" gebruiken, dat klinkt niet eens goed [ afbeelding ]
Bijvoorbeeld een zin zoals "Dat ding is zwaarder als mij", echt niet te geloven deze shit![]()
Klacht: Zie tt.
Owja, was ik vergeten (ben alleen wel al bijna 5 uur op, maar beter laat dan nooit he?quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:39 schreef matthias24 het volgende:
[..]
wat een zeur ben je toch ook. drink anders lekker een bakkie koffie.
ach ja..... graag gedaan magnetron. ik vind het altijd erg plasant om andere mensen te helpen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Owja, was ik vergeten (ben alleen wel al bijna 5 uur op, maar beter laat dan nooit he?), thanks!
Doet een mens goed he?quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:44 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ach ja..... graag gedaan magnetron. ik vind het altijd erg plasant om andere mensen te helpen.
En dat is?quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:46 schreef matthias24 het volgende:
[..]
er is er hier eentje die het er duidelijk niet mee eens is.
Misschien zijn zijn ego gewoon wat groter als me-egge ego.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:46 schreef matthias24 het volgende:
[..]
er is er hier eentje die het er duidelijk niet mee eens is.
ja klopt Bakoven. ik help dan ook altijd graag andere mensen. afzeiken komt niet in mijn woordenboek voor.....zeg maar.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Doet een mens goed he?
Mensen helpen is nog altijd beter dan mensen afzeiken.
dit idd, zolang ik snap wat er staat maakt het mij niet uit. Niet iedereen heeft een voldoende voor Nederlands.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:54 schreef essnhills het volgende:.
Bij dan/als en dt-fouten blijft de betekenis tenminste nog gewoon hetzelfde.
Als je niet fatsoenlijk kan schrijven, kun je ook niet fatsoenlijk denken. Als je laks en slordig bent met je taalgebruik, dan zul je op andere gebieden ook wel laks en slordig zijn. Wat mij betreft is fatsoenlijk taalgebruik vergelijkbaar met regelmatig douchen, je tanden poetsen en schone kleding dragen. Je gaat er niet dood aan als je het niet doet, maar je zal er verder mee komen als je het wel doet. In ieder geval bepaalt het je beeld naar de buitenwereld.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:27 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
lekker boeiend , als mensen maar begrijpen wat je bedoeld. ik ga niet zo geforceerd al die grammatica regels netjes toepassen ik ben geen nerd. ik zeg altijd 'dan mij'
Verder alles goed?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je niet fatsoenlijk kan schrijven, kun je ook niet fatsoenlijk denken. Als je laks en slordig bent met je taalgebruik, dan zul je op andere gebieden ook wel laks en slordig zijn. Wat mij betreft is fatsoenlijk taalgebruik vergelijkbaar met regelmatig douchen, je tanden poetsen en schone kleding dragen. Je gaat er niet dood aan als je het niet doet, maar je zal er verder mee komen als je het wel doet. In ieder geval bepaalt het je beeld naar de buitenwereld.
*dan dit Mandarijn isquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:21 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Als dit Mandarijn is, kan ik het ook nog wel leren
Exact dit.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je niet fatsoenlijk kan schrijven, kun je ook niet fatsoenlijk denken. Als je laks en slordig bent met je taalgebruik, dan zul je op andere gebieden ook wel laks en slordig zijn. Wat mij betreft is fatsoenlijk taalgebruik vergelijkbaar met regelmatig douchen, je tanden poetsen en schone kleding dragen. Je gaat er niet dood aan als je het niet doet, maar je zal er verder mee komen als je het wel doet. In ieder geval bepaalt het je beeld naar de buitenwereld.
je maakt een grap tochquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Zegt iemand tegen mij "Hij is groter als Jan"quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:54 schreef essnhills het volgende:
Bij dan/als en dt-fouten blijft de betekenis tenminste nog gewoon hetzelfde.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
kameel gespot. haaaaaaa!quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen regels voor nodig. Bei ziet er niet uitquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ik heb alleen wel moeite met de eij (en soms met au/ou), maar dat komt omdat ik wellicht dyslectisch ben.
Serieus...weet nog dat ik enkele jaren terug op fok iets wilde tikken en zat te twijfelen of het woordje "bij" nou met korte of met lange eij moest![]()
Ja dat klopt, maar dat zie ik meestal pas zodra ik het al opgeschreven hebquote:Op donderdag 12 mei 2016 16:51 schreef Magemelvin het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen regels voor nodig. Bei ziet er niet uit
ik ookquote:Op donderdag 12 mei 2016 15:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, op fok ben ik altijd 100% bloedserieus.
Mandarijn is een toontaal wat het toch wat lastig maakt. Beter Bahasa Indonesia.quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Magemelvin het volgende:
1 boom
2 boom
3 boom
ik word
jij word
wij word
Kijk dan ook niet op Nederland mijn vaderlandquote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:31 schreef Tunafish het volgende:
In datzelfde kader: 'is' gebruiken waar 'eens' hoort, 'me' in plaats van 'mijn', en mijn persoonlijke favoriet deze week, 'als' in plaats van 'of'. Ja, echt. Ik ken helaas figuren die menen dat 'ik weet niet als hij dat wel heeft gedaan'. Ben er na de tiende keer verbeteren maar mee opgehouden
Die twee woorden betekenen helemaal niet hetzelfde. Zie de zin "Nederlands is makkelijker als je denkt". En bij uitstek als je digitaal gegevens uitwisselt, is een strak gedefinieerde syntax en grammatica waar alle partijen zich aan houden essentieel. Als je door de bossen schreeuwt blijft je boodschap meestal beperkt tot zaken als "HIER EVERZWIJN!!" of "PAS OP TIJGER!!" Hoe complexer de samenleving, hoe complexer de taal, en hoe belangrijker het wordt om de taal goed te gebruiken. Er zijn oorlogen begonnen door miscommunicaties en taalfouten...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:14 schreef zovty het volgende:
Ja, lekker belangrijk.
2 woordjes die hetzelfde betekenen is gewoon overbodig. Het maakt mij niet uit welke er weg gaat, maar we moten kiezen.
De redundantie en zelfcorrigerend vermogen hebben we al lang niet meer nodig. We kunnen digitaal gegevens uit et wisselen en hoeven al lang niet meer door bossen te schreeuwen.
Omdat we de taal te ingewikkeld maken met reduntante bullshit.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:50 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die twee woorden betekenen helemaal niet hetzelfde. Zie de zin "Nederlands is makkelijker als je denkt". En bij uitstek als je digitaal gegevens uitwisselt, is een strak gedefinieerde syntax en grammatica waar alle partijen zich aan houden essentieel. Als je door de bossen schreeuwt blijft je boodschap meestal beperkt tot zaken als "HIER EVERZWIJN!!" of "PAS OP TIJGER!!" Hoe complexer de samenleving, hoe complexer de taal, en hoe belangrijker het wordt om de taal goed te gebruiken. Er zijn oorlogen begonnen door miscommunicaties en taalfouten...
helemaal mee eensquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:14 schreef zovty het volgende:
Ja, lekker belangrijk.
2 woordjes die hetzelfde betekenen is gewoon overbodig. Het maakt mij niet uit welke er weg gaat, maar we moten kiezen.
De redundantie en zelfcorrigerend vermogen hebben we al lang niet meer nodig. We kunnen digitaal gegevens uit et wisselen en hoeven al lang niet meer door bossen te schreeuwen.
Kijk, tat is nau iemand die geleik de hanten uit te mauwen steekt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:04 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
[..]
helemaal mee eens
laten we het alfabet opschonen!!!
c = kan weg, k of s gebruiken
d = kan weg, t gebruiken
f = kan weg, v gebruiken
q en x = kunnen weg, ku en iks gebruiken
y = context bepaald betekenis; kan weg, j of ij gebruiken
wat betreft digrafen:
ch = kan weg, g gebruiken
au = kan weg, au gebruiken
ij = kan weg, ei gebruiken
verder voegt 'het' niets toe, 1 lidwoord is wel genoeg!
Het Engels eenvoudiger? You must be kidding me. In het Engels heb je weer het onderscheid tussen "than" en "then", en tussen "who" en "whom", om maar wat te noemen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:57 schreef zovty het volgende:
[..]
Omdat we de taal te ingewikkeld maken met reduntante bullshit.
Haal die onzin er uit, zoals in het engels, en je hebt een makkelijker taal. Minder kans op fouten, minder kans op totale vernietiging van de aarde.
Om over de uitspraak van 'ou' maar te zwijgen, met hun 'through', 'though', 'tough'...quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het Engels eenvoudiger? You must be kidding me. In het Engels heb je weer het onderscheid tussen "than" en "then", en tussen "who" en "whom", om maar wat te noemen.
Gewoon "ij" en de "ei" beide door "y" vervangen, scheelt ook 1x tikken en de "y" komt ook in andere talen voor.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:07 schreef PENISPENISPENIS het volgende:
[..]
helemaal mee eens
laten we het alfabet opschonen!!!
ij = kan weg, ei gebruiken
Goed planquote:au = kan weg, au gebruiken
Gelijk heb je, elke taal zijn kruisje en dat vergeten mensen nog weleens vaakquote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:15 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het Engels eenvoudiger? You must be kidding me. In het Engels heb je weer het onderscheid tussen "than" en "then", en tussen "who" en "whom", om maar wat te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |